Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

IMAGINE Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5483
Hi!

Én azt hiszem, hogy csak akkor fogját Barit nyerni hagyni, ha Schumi:
1. kiesik
2. olyan hátrányba kerül, amit nem tudna behozni

Én azt hiszem, hogy ha egymás mögött lesznek 5-10, de akár 15 mp-cel is, akkor Schumit hozzák előre. Lehet, hogy nem így lesz, de én ezt gondolom. Tessék emlékezni, hogy Irvine a múlt évben bajnok lett volna, ha az első futamok egyikén nem engedi el Schumit. Most nem hiszem, hogy ezt megengednék. Mondjuk ez ellen szól, hogy szerintem nem lenne szüksége Schuminak ebben az évben ilyen adományokra.

Előzmény: Pilóta (5481)
TOTIB Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5482
Szerintem meg egyszerűen a Ferrari rajtolt gyengébben a szokásosnál. Lehet, hogy egy kicsit túl is tankolták a McLarent a boxtaktika miatt. Én úgy láttam a többi csapat is jól rajtolt. Pl. Trulli nagyon jól indult. Hátsó sorokban már sok az elévágás, feltartás is.


Nem az igazi a kép, de talán látszik, amit írtam.

Azért a brazil pályán nem bíznék annyira a Ferrari sikerében. Tavaly is nagy pofára esés volt. Igaz tavaly Ausztráliában (és Brazíliában is )több, mint 1 másodpercet kapott a mezőny a merciktől, idén meg csak felet, az még pole-ból indúlva bőven elég lehet.

Lehet, hogy a Ferrari hangjelekkel irányította a gépeket, de a McLaren, Jordan meg a Jaguar füstjelekkel. Reméljük Silverstone-ban ők is áttértek a hangra.

Pilóta Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5481
McLaren és rajtgép: biztos vagyok benne, hogy valami ilyesmi van a háttérben. Mint már előzőleg kifejtettem, ez nem azt jelenti, hogy a többieknek nincs, csak hogy a McLaren-é látványosan eredményesebb a többieknél.

Ferrari: elvakultságból, és azért, hogy a brazil nagydíj után tudjak mire mutogatni, kénytelen vagyok ország-világ előtt a következőt kijelenteni: a Ferrari akkor is meg fogja verni a McLaren-eket, ha azokkal nem lesz semmilyen műszaki probléma. Ígérem, a verseny után csöndben maradok, ha nem így lesz.

Barichello-Schumacher: szerintem a helyzet a következő: a gyorsabb fog nyerni. Késhegyre menő küzdelmet nem várok, de: az sehol nincs megírva, hogy Barichellonak hátrányból kell indulnia a győzelemért. Ergo könnyen előfordulhat, hogy edzésen gyorsabb lesz, mint a cipész, neadjisten a rajtnál jobban jön el, stb. Elvégre hazai pályán megy, tavaly a Stewart-tal megmutatta, ez mennyit jelent. Szerintem, ha ez lesz a helyzet, hagyni fogják nyerni, már csak üzleti érdekből is: fontos az olaszoknak a brazil piac, tuti nagyon sokat ártana a hírnevüknek, ha utána mindenki azt vágná a fejükhöz, hogy egy német cipész miatt feláldozták a brazil nemzeti hőst.

Kopasz Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5480

Olvastam erről, állítólag tényleg valami hangvezérléses high-tec kütyü van a sisakon, ami jelentősen megkönnyíti a sofőrök életét. A jelek szerint a verseny után mind Schumacher, mind Barrichello meglehetősen fitten szállt ki a kocsiból. Ez azt jelentheti, hogy a szerkezet ténylegesen csökkenti a vezetők terhelését, ami a versenyek utolsó harmadára bizony komoly előnyt jelenthet. Ha így van, akkor kíváncsian várom, hogy a többi csapat mikor akarja mejd betiltatni.
Mellesleg a verseny után mind Todt, mind Scumacher nagyon nyomatékosan kifejtette, hogy nagyot kell fejlődniük a startok terén, mert a McLarenek nagyon lerajtolták őket. Láttam a rajtról egy érdekes képet, azon jól látszik, hogy a két McLaren jócskán előbbre van, az összes többi kocsi pedig szinte egymás hegyén-hátán tülekedik egy kupacban. Szerintem Ferrariék ezekkel a nyilatkozatokkal finoman jelezni szeretnék, hogy esetleg valami rajtrásegítő umbulda lehet a fekete-ezüst kocsikban. Tényleg kissé hihetelen, hogy mindkét McLaren pilóta egységesen ennyvel jobb rajtoló legyen a mezőny elejénél. Lehet, hogy valami ilyesmi volt a tavalyi utolsó futamon is Mika hihetetlenül jó rajtjának a titka (na persze szerintem ott MS annyira nem akart nyerni, ez is benne lehet). Akkor viszont vakarózhatnak a többiek, ha Ron Dennisék találtak erre valami (egyelőre) többé-kevésbé szabályos megoldást.
Bennem a brazil futam előtt az is motoszkál, hogy ha a verseny végén esetleg 1-2. pozícióban lesznek a Ferrarik és nem szorongatja őket senki (lásd a legutóbbi versenyt), akkor előfordulhat az, hogy MS helyett nyerhet Barrichello. Nagy gesztus lenne a braziloknak és MS is kiaknázhatná ennek minden PR előnyét. Persze ehhez az is kell, hogy a McLarenek ismét gyengén szerepeljenek. De megeshet.

Kopasz

Előzmény: RoamingWind (5479)
RoamingWind Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5479
Most olvastam a hirt a f1-live-on!

A Ferrarinak uj technologia segitett Ausztraliaban (allitolag).
A dolog a kovetkezo: Hanggal lehet vezerelni az auto fekbeallitasait, fekegyensulyat, de lehet, hogy mast is, es lehet, hogy nem is ezt, hanem valami mast. Mindenesetre volt valami kis doboz a sisakjukon, vagy sisakjukban. Tud valaki valamit? Elhiszitek? Jelent ez valami nagy elonyt? Persze biztos nem kell a kezukkel kotoraszni vezetes kozben...

Kopasz Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5478

Bakter X: valaki aki meglehetősen jól érvel, kéretik követni!

Kopasz

Bakter X Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5477
Bocs mindenkitől, hogy ilyen későn reagálok a hozzám intézett becéző szavakra, de egyszerűen időhiány miatt nem jutottam NET-közelbe. Csak odáig, hogy még pénteken éppen hogy elolvastam Levike írását. Előre bocsátom, hogy még nem olvastam át a hétvégi termést ( erre megint rá kell szánni egy kis időt) , tehát ha ismétlek vmit, akkor bocs.
Szóval:

Levike!

1. Bakter X és nem Bakter. Nem hiúság, csak nehogy célt tévesszenek az esszéid és megsérts vele valakit. Nem véletlen az az X.
2. Nem értem, hogy igazából min háborodtál fel és mi volt hülyeség abban amit írtam. Egy percig nem kérdőjelezem meg azt, hogy amit te itt utólag leírtál az úgy is volt. De, mivel igazából gyakorlati tapasztalatom nincs és nem is volt arról, hogy 93-96-ig az említett autók mennyire voltak vezethetők és hogy az érintett tervezők és mérnökök milyen gondokkal küszködtek (egyik sem sírta el a vállamon) a szabálymódosítások miatt, ill. hogyan tudtak erre felkészülni vagy nem felkészülni, ezért a tények alatt igazából azt értettem, amiket a több száz és ezer km-es távolságokból hozzám, a média csatornáin keresztül eljutott információkból sikerült megállapítani. Ezek közül is elsősorban a képi információáramlásra gondoltam (TV). Na most ezekből nekem viszont az derült ki, hogy a Benetton 94-re és 95-re igen közel felzárkózott a Williams-hez és talán el is érte a szintjüket (azt hiszem ebben egyetértünk, de javíts ki ha tévedek), de hogy azért-e mert "rákészültek" a szabálymódosításokra, vagy mert olyan fasza gyerekek voltak, azt nem tudom és őszintén nem is érdekel. Egyébként egy ilyen, vagy ehhez hasonló felzárkózást láttunk tavaly és valószínűleg fogunk látni idén a Ferraritól, a McLaren mellé. De szerintem még így is csak annak köszönhetik a VB-t, hogy a cipész vezette az autót és hogy a másik oldalon az a két lekvár töketlenkedett. Valamilyen szinten ezt látszanak igazolni, azok a tények, hogy Hill csak 96-ban tudott VB lenni (akkor is majdnem megverte a Villi); DC azóta megint belekerült a kánaánba és ua.-t a lekvár teljesítményt nyújtja; a cipész csapattársai említésre sem méltó teljesítményt nyújtottak ugyanazzal az autóval, márpedig ha az olyan nagyon jó autó volt, akkor elvileg bárki megnyerhette volna vele a VB-t ugyanúgy mint ahogy a Williams-ekkel is bárki megnyerhette volna; ill. Berger alább idézett 96-os nyilatkozata, amely vagy igaz, vagy nem, vagy csak ilyen tréfásan próbált meg kifogást keresni arra, hogy "mennyire nem tud autót vezetni"(Ezt mindenki döntse el ízlése és ideológiai hovatartozása szerint). Tehát ha a Williams-be akkor rendes pilóták ülnek (Senna), szerintem nem veri meg őket senki. Csak hát Senna halála után az akkori mezőnyből a Williams-be is a cipésznek kellett volna ülni, hogy megverje a Benettonos Schumacher-t. Továbbá nem hiszem, hogy bármilyen szabálymódosítás (legyen az bármekkora is) felkészületlenül ér egy kiemelkedően domináns csapatot és visszaveti évekre, ill. egy másikból világverőt csinál két évre.
3. 90-ben nyert utoljára futamot a Ferrari Prost-tal 5-t, Mansellel egyet, majd 94-ben Berger egyet és 95-ben Alesi is egyet. Ezt én nem nevezném erős javulásnak, illetve felszálló ágnak. Ha hozzávesszük, hogy 96-ban Sumi már 3-t nyert onnantól kezdve igen.
4. Most így végig olvasva a te írásodat és az enyémet qrvára nem tudom, hogy miről vitázunk. Ha esetleg megbántottalak volna vmivel, mélyen meghajolva esedezem bocsánatért, de tényleg baromira unom ezt a hülye vitát.

Bakter X

Ja és általában tudom miről beszélek, nem szoktam keverni a szezont a fazonnal, én is emlékezetből írok és nem szoktam a hasamra ütni, mert fáj. :-))
Ha valamit kihagytam írj. Viszont néha írok hülyeségeket, mint ahogy mindenki, még tőlem jóval okosabb emberek is, de úgy látom te nem szoktál.
Ja és csendben szoktam írni. Te nem? :-))

maul Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5476
Ez a mai reggel elég filozofikusra sikeredett, de elolvasva az írásaitokat soha rosszabbat!
Kopasz Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5475

hujuju!

Nagyon plasztikus amit leírtál a motor működéséről, de számomra kissé érthetetlen. A leírásod szerint azt lehetett látni, ahogy a szívótorkok fölé spriccelték az üzemanyagot, de ez szerintem így nem látható, ugyanis akkor a levegő szűretlenül kerülne a motorba, amit ezek a nagyon kihegyezett motorok még egy versenytávon nem igen bírnának ki (régebben sem). Valószínűnek tartom, hogy az üzemanyag adagolását és porlasztását a leírtnál sokkal precízebben és főleg zártabban végzik már nagyon régen az F1-es motorok esetében.
Mindenesetre tényleg sokat lehetne dobni a közvetítések színvonalán akár az általad leírt külön kamerák használatával (pl. egymás mellé lehetne tenni, ahogy Schumacher meg Hakkinen zongorázik a kormány gombjain, csúcs lenne), de a CART-ban szinte állandóan alkalmazott módon folyamatosan ki lehetne írni mondjuk az első 6-10 versenyző közötti pillanatnyi időkülönbségét és annak változását. Az német RTL közvetítésekket látván hálát adtam az F1 védőangyalának, hogy a királyi TV kapta a közvetítés jogát, a kereskedelmi csatornák bármelyike boldogan szétbarmolta volna az egészet a reklámokkal. A magyar kommentár hagyományosan kaki, a legnagyobb baj az, hogy folyamatosan olyan emberek ünek a mikrofon előtt, akiket nem igazán mélyen érdekel a motorsport, csak a sportriporteri kenyérkeresetük részének tartják. Szerintem bármelyik TV csatorna sok (most csak potenciális) nézőt szerezhetne, ha leszerződtetne egy motorsport rajongó kommentátort, aki hajlandó lenne némi energiát belefektetni abba, hogy a netről és más forrásokból összegyűjti és közvetíti a legfrissebb híreket és pletykákat, ráadásul esetleg még a műszaki alapokhoz is konyítana valamit. Egy ilyen riporter nem csak az F1-et, hanem a CART-ot, a Rally VB-t és magyar bajnokságot, a túrakocsi bajnokságokat, F3-at, F3000-et, motorkerékpár versenyeket stb. is követhetné. Ezekből szerintem egy rendkívül színvonalas magazinműsort lehetne összehozni, akár reklámokkal megspékelve is. Valahol azt olvastam, hogy egy-egy rally futamon Magyarországon közel annyian vannak kint nézőként, mint a "professzinális" focibajnokság fél szezonján. Még ha ez túlzás is lenne, ez akkor is azt mutatja, hogy nem csak a színvonaltalan magyar foci meg a mexikói és brazil szappanhabok iránt van itt érdeklődés. Engem az itthoni közvetítésben az zavar legjobban, hogy akár én, de ennek a topicnak a legtöbb látogatója többet tud az F1-ről (de legelábbis messze több affinitása van iránta), mint azok(nak), akik ezért jó pénzeket markolnak fel, sőt még külföldre is eljutnak ennek révén (sőt esetenként finoman sérelmezik, hogy a tengerentúli futamokra nem fizetik a túráikat). Szégyen, hogy nincsenek rendszeresen riportok a versenyzőkkel, a kisebb csapatok versenyzőit szerintem azért viszonylag jobban be lehetne cserkészni, nem csak a Schumacherek, Hakkinen, Villeneuve vannak ott a pályán. Na persze ehhez viszonylag jól kellene makogni legalább angolul és érteni kellene valamit a dolgokhoz, hogy ne kérdezzenek elsőre valami emeletes baromságot. De hát a jelenlegi felállással is döcög a szekér, a többi meg le van..... érdekelve.

Üdv: Kopasz

Előzmény: hujuju (5473)
kabala Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5474
Hujuju!

Én most is táltott szájjal olvastam a nosztalgiázást!=;-)

Előzmény: hujuju (5473)
hujuju Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5473
Sziasztok!

Egy kicsit visszaolvastam a topic mélyére és egy két dologról leírnám a véleményem ezzel kapcsolatban.

Az első, hogy a Ferrari miért nem tesztel(t) együtt a többiekkel?

Szerintem meg lettek volna őrülve elmenni kb. 600-800 km-t vagy többet otthonról, mikor a saját pályáik ott vannak egy lépésre a maranellói központtól (Fiorano 6-8 km.- lassú pálya, Mugello kb 40 km.-gyors pálya) Mindent tudnak tesztelni, szimulálni és ha nagy gond van akkor max. 1 órán belül ott lehetnek a mindennel felszerelt tervező és gyártóbázisukon, ellenőrizhetik a hibás alkatrész terveit, végigkövethetik a gyártási folyamatot és a minőségellenőrzési pontokat. Ha kell módosíthatják és egyből le is gyárthatják az újat. Ennek nagy része megoldható messziről is de szerintem mindenki érzi, hogy az bonyodalmasabb. Ráadásul a tavalyi és idei megbízhatósági statisztikák ezt támasztják alá. A közös tesztpályákon nagy a forgalom, kerülgetni kell egymást, ha valaki nagyobbat esik felfüggesztik a tesztet, kinek hiányzik ez?
Páran írták, hogy akkor össze tudnák hasonlítani egymást. Ez amúgy sem mérvadó láttuk az Arrows Minardi téli teszteredményeket, ráadásul ha kiderül, hogy egy csődtömeget sikerült megtervezni és megépíteni akkor sem lehet már mit csinálni. Egy autó tervezése kb. az előző év őszétől a tárgyév január közepéig tart. Január végére legyártják, bemutatják, februárban tesztelnek. Ha februárban derül ki a probléma gyakorlatilag el van b*szva az év.
Egyébként pedig Mugellóban több mint 10 boksz állt üresen………….

A közvetítések színvonala szerintem is eléggé gyenge, talán a tavalyi év volt a mélypont, ezt az is mutatja, hogy a Palikot is visszasírtuk……….
A múlt hétvégi sörözésen kicsit elnosztalgiáztunk a haverokkal a régi futamokról és szinte egybehangzó véleményünk szerint a legjobb közvetítéseket a Japánok (Fuji TV) adták. Most is előttem van egy kép ahogy Senna a McLaren Hondával megy körbe, a képben több kis kép, az egyiken mutatják a lábait ahogy a pedálokat tapossa, egy másikban a keze ahogy a váltókart tépi, egy szám a sebességet egy a fokozat számát egy mutató a fordulatot mutatja……. Ilyen közvetítésekkel még egy pár milliárd nézőt lehetne hozni szerintem, engem legalábbis meg lehetne többszörözni. A Cart közvetítéseken van néha egy érdekes kamera, amelyik a futóművet mutatja munka közben, technika őrülteknek
Erről jut eszembe, hogy volt egy kép ahol a motortérben volt a kamera és mutatta mi történik. Látszik 2x6 szívótorok, mindegyik fölött a levegőben 1-1 porlasztócsúcs. A porlasztócsúcsok szinte összevissza szétspriccelik az üzemanyagot de az óriási szívóerő hatására minden csepp a szívótorokban köt ki. Látszik ahogy remeg, feszül a motor minden váltásnál rándul egy kicsit, hallani a bőgést, üvöltést. Majd egy pillanat alatt eláll az üzemagyag eső, a motor pár fokot visszarándul, az üvöltés elnémul – megérkeztünk a kanyarba. Pár másodperc múlva előröl kezdődik az egész…… Ilyenkor a riporterek templomi csendben (szerintem ők is szájtátva nézték a csodát) ültek és csak akkor szólaltak meg amikor átváltott a kép. Számomra ez a kameraállás volt a közvetés csúcspontja.

Bocs, ha valakit untattam volna, de kikívánkozott belőlem, remélem azért a többség örömmel idézi vissza magában ezeket a pillanatokat.

TOTIB Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5472
NS hírek:

Schumacher mégis focizhat

Szerdán rúg eloször labdába nyilvánosan Michael Schumacher a tavalyi Brit Nagydíjon elszenvedett kettos lábtörése óta. Mint ismeretes, a Ferrari-pilóta az Ausztrál Nagydíj elott is szívesen játszott volna egy jótékonysági mérkozésen, de az istálló vezetosége ezt megtiltotta neki.

A kerpeninek ezúttal Rubens Barrichello intézte el, hogy ellátogathasson a brazil Corinthians edzésére, és ott pályára lépjen a csapattagok egymás közötti gyakorlómérkozésén. A két pilóta helikopteren érkezik majd Rubinho kedvenc csapatának a stadionjába, a Parque Sao Jorgéba. Kérdés persze, hogy a Scuderia vezetosége mit szól mindehhez.

A maranellóiakkal kapcsolatos hír, hogy expilótájuk, Eddie Irvine még most is hasznot húz egykori csapatának F1-es remeklésébol. ,,Köszönetet kell mondanom Michaelnek a gyozelméért. Tudom, hogy a Ferrarié a legjobb autó, ezért Ausztráliában Rubensre ötszáz fontot, Schumira pedig egy »lepedot« tettem a fogadóirodában" -- árulta el az ír.

A következő hírről már írtam, 2-3 hetes késéssel el is jutott az NS-hez:

Elképzelheto, hogy a Toyota ,,bevásárolja magát" az ugyancsak japán Yamaha gyárba, és ez kihat a Formula--1-es projektjére is. A motorgyár eddig is épített hajtómuveket a Toyota utcai autóiba, és ha megtörténik az adásvétel, az F1-es autó V10-esének a fejlesztésébol is kiveheti a részét. A Yamaha -- amely a Cartban való megjelenését is tervezgeti -- 1989-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban, és 1991-tol hét éven át jelen volt a sportágban.

Johny Bravo Creative Commons License 2000.03.21 0 0 5471
Most vasárnap este 7kor lesz a futam?
987654 Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5470
Üdv!!!

Szerintem ebben az évben Barrichellonak nem lehet köze a VB-címhez,ugyanis a Ferrari nem tartana itt - Schumi nélkül - ahol most.
Véleményem szerint,jelenleg a pilóták között nincs még egy olyan szakmailag is felkészült ember mint Schumi.
Ezáltal a Ferrari tartozik Schumachernek,és nem engedheti meg Barrichellonak,hogy a "nyakára" lépjen,még egy kicsit sem.

Előzmény: efdé (5467)
Helter Skelter Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5469
Nem szeretném folytatni a vitát! Hozzátenném azonban, hogy Hill is megszorongatta Schumit 94-ben (bár ehhez nyilván kellettek a kizárások is). Ayrton egy picit :-) tehetségesebb volt mint Damon. Miért ne sikerülhett volna legyőznie a kerpenit? Főleg, hogy egy évvel korábban a "butított" Forddal is jobb volt mint Schumi. Vagy nem?

A BigMac új és "tesztelt" motorokkal startol Interlagosban! Úgy tűnik a Ferrari diadal véget ér. Bár ki tudja? Remélem jó verseny lesz!

Előzmény: Ordas (5456)
Sysygy Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5468
Na ez az, amit hiányoltam többek közt a közvetítésről, hogy most köridő összehasonlítást egyáltalán nem csináltak. Régebben szoktak. Szóval megfosztottak minden olyan támponttól, ami alapján az ember normális képet alkothatott volna a versenyről. És az itt lefolyt viták egy része is ebből van. Mert csak azép remények és nem a tények beszélnek. Persze a tényekkel is lehetne variálni, de akkor is reálisabb képet lehetne alkotni. Szóval köszi az infót :-)
Előzmény: efdé (5467)
efdé Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5467
Sziasztok!
Ismeritek a www.forix.com oldalt? Van rajta egy jó kis táblázat az ausztrál versenyről.
Elég jól látszik, hogy ki, mikor, milyen tempót ment.
Barrichello második pit-stop-ja után ismét állat jó köröket ment (mint előtte), erre Sch is ment néhány ugyanolyan gyors kört, amiből Bar észrevette, hogy csak akkor nyerhet, ha Sch is úgy akarja, vagy tönkremegy a kocsija, így aztán vissza is vett a tempóból.
(Gondolom megdorgálnák egy kicsit, ha kicsúszásra kényszerítené Sch-t. Vérre menő csata sohasem lesz köztük. Szerintem Bar csak akkor veri meg Sch-t, ha jobban fekszik neki egy-két pálya, vagy jobban sikerül beállítani a kocsiját. Tuti, hogy nem fogják kifékezgetni egymást a hajtűkanyarokban!)
efdé
IMAGINE Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5466
Szerintem elég érdekes lesz a Brazil GP. Úgy hiszem, hogy ha kb egyforma teljesítményt produkál majd Schumi, meg Bari, akkor Schumit hozzák be előbb. Csak akkor fog Bari előbbre végezni, ha Schumi kiesik, vagy Bari sokkal(!) gyorsabb. Ezt azért gondolom így, mert ugye Eddie vbajnok lett volna, ha elegedi Schumi a vb első felében. És most nagyon fontos minden egyes pont Schuminak, mert nem hiszem, hogy könnyű dolga lesz a továbbiakban, ő pedig vbajnok akar lenni. Sokkal egyszerűbb lenne a helyzet, ha a Brazil GP az évad végén lenne. Akkor ki lehetne számolni, hogy van e egyáltalán esély arra, hogy Barit elengedjék. Mivel most nem ez a helyzet, én úgy vélem, hogy nem fogják előre engedni, csak a fentebb leírtak esetén.
Előzmény: Pilóta (5465)
Pilóta Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5465
Egyébként minden ellenkező sejtés ellenére szerintem nincs kötelező csapatsorrend a Ferrarin belül, és igenis hagyni fogják nyerni Rubinho-t, ha ő lesz a jobb. Lásd a tavalyi évet, ahol EI egyéni bajnok lehetett volna, ha nem kell elengednie MS-t az év első felében, már nem tudom hol. Szerintem Interlagosban minden esélye meg is van rá hogy nyerjen, ha jól emlékszem, tavaly a Stewart-tal is vezetett egy jó darabig.

Persze, izgalmasabb lenne az évad, ha sok pilóta indulna egyenlő eséllyel, de szerintem ez az emúlt 15 évben sajnos sosem volt így, csak előtte. Akkoriban a TAG indította el azt a mentalitást, hogy a kis, ötletekre és tehetségre alapozott csapatok helyett megpróbált a pénzre támaszkodni, és erőből fejleszteni. Így született meg a McLaren-Porsche, amelynek diadalútját sajnos vagy szerencsére mindannyian ismerjük. Szerintem ennek a stratégiának a sikere és az autók ötleteken alapuló, innovatív fejlesztésének elvágása vezetett oda, hogy ma gyakorlatilag az a csapat nyer, amely a legtöbb pénzt tudja megszerezni. Ma arról szól a sport, hogy ki tudja megfizetni a speciális kevlárkeveréket, amely még 20%-kal könnyebb, meg azt a fémötvözetet, amellyel a motor még 15 lóerőt lead. A kis csapatoknak sajnos nincs igazán esélyük arra, hogy ezzel lépést tartsanak. Viszont, szerintem egyre több nagy autógyár ismeri fel a páratlan reklámlehetőséget, amit a sportág hordoz, és egyre többen gondolják úgy, hogy azok a dollárszázmilliók végül kifizetődnek. Ezért szerintem a verseny végső soron kiegyenlítettebb lesz, mint most.

Előzmény: gstyle (5464)
gstyle Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5464
Pilóta!

Először is én nem azt mondtam, hogy Senna beleszólt a VB címbe!!! Csak közöltem azt a tényt, hogy egy futottak még kategóriás autóval 14 pontot tudott összekaparni.

Másodszor Barrichellónak és Villeneuvenek szurkolok, és örülnék ha Rubinho A Ferrarival VB-t nyerne. Persze ez valószínűleg csak szép álom.
De attól függetlenül sokkal érdekesebb, és jobb lenne az évad ha pl a Ferrari, McLaren, Jordan, BAR és a Williams kocsik 6-7 versenyzője kapaszkodhatna egyenlő eséllyel a VB címért.
Szerintem sokkal érdekesebb futamokat láthatnánk, mert nem csak MH -ról és MSch-ról szólna 17 futam.
Persze mindenkinek megvan az egyéni ízlése.

Előzmény: Pilóta (5463)
Pilóta Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5463
"Nem találjátok elszomorítónak, hogy az idei szezonban is csak a Ferrari és a McLaren fog küzdeni a VB címért valószínűleg?!?" - szerintem aki a Ferrarinak szurkol, az csak azután fogja elszomorítónak találni, hogy nyertek. :-) A többieket persze meg lehet érteni.

Egyébként lehet, hogy még nem látszik, de szerintem hamarosan pezsegni fog az élet. Eddig az volt a gond, hogy a Ferrari és a McLaren kivételével egyik csapat mögött sem állt igazi autógyár teljes erőbedobással. Most viszont úgy tűnik, ez egyre inkább meg fog változni: a Honda egész biztosan versenyképessé teszi a BAR-t, a BMW sem fog hosszú távon megelégedni egy középszerű csapattal. E kettő szerintem már év közepére-végére ütőképes lehet. Ott a Jordan, aki szintén jó formát mutat. 1-2 év és itt lesz a Renault és a Toyota, szintén 2 olyan név, amely számára egyszerűen nem lenne perspektíva hosszú távon középcsapattal szerepelni. A világbajnokságba idén még valószínűleg egyikük sem fog komolyan beleszólni (mint ahogy Senna sem a Toleman-jával), de üde színfolt biztosan lesz belőlük.

Előzmény: gstyle (5460)
Sysygy Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5462
Dávid Sanya meg pont ezt a Rosberg féle évet szeretné vissza. Persze ezt ő is inkább csak érzékeltetésnek szánta. (szerintem)

Szóval egyetértek veled. Izgalmas versenyeket akarooook!!!

Előzmény: gstyle (5460)
Pilóta Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5461
De! Annak vesszük! :-)
Előzmény: Alonso Mosley (5459)
gstyle Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5460
Üdv néktek!!

Igazán tetszetős vitákat olvasgatok itt. Csak ép ahogy elnézem senki se tud meggyőzni senkit. De ez nem is igazán baj.

Nem találjátok elszomorítónak, hogy az idei szezonban is csak a Ferrari és a McLaren fog küzdeni a VB címért valószínűleg?!?
Még emlékszem az 1985-1991-ig tartó McLaren fölényre. Tiszta házi bajnokságok voltak a 2 McLaren közt. Remélem nem lesz újra olyan fölény!!
Persze az 1982-es szezont sem kívánom. Rosberg szerencsével és EGY győzelemmel bajnok lett ( ez persze a Ferrari gyenge szerkezetének a hibája volt, hogy elveszítette mindkét pilótáját).
Régebben több egyforma szintű versenyző és kocsi is volt. Sajnos ez mára egy-két autóról mondható el. Túl nagyok a különbségek. Olyan meglepetések nem várhatóak mint PL: Alboreto-Tyrrell 1981-ben, vagy Senna-Tolemann 1984-ben (ezt a felsorolást lehetne még folytatni sok más versenyzővel is).
Ezzel azt próbáltam kinyögni, hogy személyszerint olyan F1 idényket szeretneék látni ami kiegyenlítettebb, és legalább 6-8 emberke esélyes legalább 5 autótipusban a VB címre.

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5459
Nem volt szándékomban vitát kirobbantani. Kérlek Titeket, hogy ne vegyétek provokációnak!
Egyszerűen csak így emlékeztem meg a kedvencemről, akinek az utódját sajnos nem látom feltűnni. :o(
Előzmény: Ordas (5456)
Levike Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5458
Szerintem 94ben Schumi kikapott volna.
Persze ez puszta talalgatas, mint ahogy az ellenkezoje is. :). A jelek mindenesetre erre mutattak. Senna tartotta a lepest Schumival amikor a Williams szar volt, kesobb pedig csak egyre jobb lett. Nem latom be miert vagy olyan biztos benne, hogy Schumi nyert volna.. :)
Raadasul Schumi csalt is, meg ugye nekiment Hillnek, es hasonlok,

Levi

Levike Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5457
Szerintem 94ben Schumi kikapott volna.
Persze ez puszta talalgatas, mint ahogy az ellenkezoje is. :). A jelek mindenesetre erre mutattak. Senna tartotta a lepest Schumival amikor a Williams szar volt, kesobb pedig csak egyre jobb lett. Nem latom be miert vagy olyan biztos benne, hogy Schumi nyert volna.. :)

Levi

Ordas Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5456
Ez a kilenc szep tulzas. ezdjuk ott, hogy mar jo 3 eve abbahagyta volna, meg 94-ben Schumit nem tudta volna megverni.
Előzmény: maul (5455)
maul Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5455
Kilencedik...( sóhaj ), de szép is lenne!
Előzmény: Alonso Mosley (5451)
TOTIB Creative Commons License 2000.03.20 0 0 5454
Csak a poén kedvéért.

A Prost csapat Silverstoneban tökéletesített Peugeot-t mutatott be:


Ez az új merciverő.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!