Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MacPhisto Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2972
Gustav Brunner

is ugyanolyan jól tudja, hogy másképp hajt a pilóta, ha 9re vagy ha 4re van előtte valaki, ezért a végeredményből kár bármilyen következtetést levonni.
Ha az FIA a pilótáknak odaadja a pontot, az két dolgot jelent:
1.én nem nézem meg az utolsó nagydíjat, és a saját F1 emlékkönyvemben áthúzom piros iksszel a "világbajnok:" rovatot (csakúgy mint '95ben)

2.JÖVŐRE mikor mondjuk a McLaren csapatnak lesz 110 pontja, a Ferrarinak meg hetven, viszont Sch és Hakki mondjuk egálba vannak, beletankolunk a Mercibe szuperbenzint, valamint leszarjuk az előírást, simán nyerünk, _persze_vigyázunk, hogy _ne_nagyon_, aztán vegyék el a csapattól a pontot, nem számít...
Ide vezet az sokak által üdvösnek tartott kompromisszum. Szerintem-nem jó szájízzel, de-vegyék el a pontokat.Az sem jó megoldás, de legalább jövőbeli bonyodalmakat megelőz.

Ordas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2971
Csasztok!

Szerintem, aki csal az bunhodjon. Erdekes leginkabb azokkal a csapatokkal van gond, ahol M. Sch megfordul. Lasd Benetton nem egyszer, majd a Villeneuvvel a karambol 97 vegen. Egyebkent jo 2 eve Hakkinent is kizartak szabalytalan benzin hasznalat miatt, de akkor senki sem szolt, Igaz nem volt meg bajnok aspirans). S miert van az, hogy Ralf Sch sokkal normalisabb?

Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2970
(www.formel-eins.de)

" Sepang. Gustav Brunner, der Technische Direktor
des Minardi-Teams, ist der Meinung, die
regelwidrige Montage des Windabweisers habe
Ferrari einen "ganz, ganz kleinen Vorteil" gebracht.
Der frühere Ferrari-Konstrukteur sagte nach dem
Großen Preis von Malaysia in Sepang: "Die
aerodynamische Effizienz wird dadurch um etwa
0,5 Prozent verbessert. Das ergibt etwa eine
Zehntelsekunde pro Runde." Auf die 56 Runden
des Grand Prix von Malaysia hochgerechnet, wären dies 5,6
Sekunden regelwidriger Vorteil für Michael Schumacher und Eddie
Irvine gewesen. "

Gustav Brunner, a Minardi technikai igazgatója (korábbi Ferrari-konstruktőr) szerint egészen kis előnyt jelentett megváltoztatott légterelő. Az aerodinamikai hatékonyság ezáltal kb. 1/2 %-kal változik, ami körönként egy TIZED másodpercet. jelent. Vagyis 5,6 másodperc előny a verseny alatt Irvinenak és Schumachernek.

" Brunner vermutet als Ursache für den Verstoß Schlamperei und keine
beabsichtigte Trickserei: "Ich schätze, Ferrari hat schlampig
gearbeitet." Der Österreicher ist sich aber sicher, dass der italienische
Rennstall auch mit einem korrekten Teil gewonnen hätte. Ein
Zeitenvergleich belegt dies: Der klar führende Schumacher hatte
zwischen der 51. und 53. Runde um jeweils etwa zwei Sekunden
deutlich das Tempo gedrosselt, um seinen Teamkollegen passieren zu
lassen. Der drittplatzierte Mika Häkkinen hatte im Ziel 9,743 Sekunden
Rückstand auf Sieger Irvine und 8,703 Sekunden auf Schumacher.
Nach Brunners Hochrechnung hätten beide Ferrari auch mit
regelkonformen Windabweisern vor dem McLaren-Piloten die Ziellinie
überquert. "

Az 51-53. körök alatt körönként Schumacher kb KÉT másodpercet elvesztegett, amig Irvinet maga elé engedte. A harmadikként beérő Hakkinen előtt 9,743 másodperccel ért be Irvine, és 8,703 másodperccel Schumacher. Vagyis a Brunner számitásai szerinti 5,6 másodperc - a szabályellenes légterelő - nélkül is nyertek volna a Ferrarik.

" Andere Experten gehen sogar davon aus, dass die zu weit über den
Unterboden ragenden aerodynamischen Hilfsmittel Ferrari keinen
Vorteil erbracht hätten. "

Más szakértők szerint a megváltoztatott légterelő nem jelentett előnyt.

CSS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2969
Szerintem is azért vannak a szabályok, hogy betartsák őket. Ne mondja már azt senki, hogy ilyen fontos versenyek előtt nem ott próbálnak javítani az autókon, ahol tudnak? Hihetetlen lenne, ha pont csak azt az egy alkatrészt nem ellenőrizték volna, ne a maximálisra állítsák be? Ugye a beállításhoz pedig illik a szabálykönyvet forgatni. A lényeg, hogy ha a többi csapatnak sikerült a szabványon belül maradni, akkor a Ferrarinak is illett volna. Ennyi.
over Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2968
Bár a Ferrarikat kizárták a Malajziai Nagydíjról, a McLaren-Mercedes csapat még nem ünnepli a világbajnoki címet.
A Ferrari arra hivatkozik, hogy a légterelők gyártási hiba miatt voltak egy centiméterrel nagyobbak a megengedettnél. Ragaszkodni fognak ahhoz, hogy a karosszériaelem nem a megadott rajzok alapján készült, tehát ez egyszerű hiba volt, és semmilyen előnyük nem származott a plusz centiméterből. Ez utóbbi állítást széles körű szélcsatornás tesztelés nélkül nehéz lenne bizonyítani.
A Ferrari sorsa a FIA kezében van.
A két legbefolyásosabb személy, Max Mosley, a FIA elnöke és Bernie Ecclestone nagyon szeretne izgalmas csatát lánti a világbajnoki címért Szuzukában, viszont egyikőjük sem tagja a Fellebbviteli Bizottságnak.
Nehéz lesz azonban bármit is tenni azért, hogy Eddie Irvine versenyben maradjon a világbajnokságért, ha a Ferrari vezetői is elismerik: az autójuk nem felelt meg a szabályoknak. Az egyetlen kiskapu az a tény lehet, hogy a szabályok megszegéséért járó büntetéseket nem határozták meg pontosan.
"A nem megfelelő autót kizárhatják" - hangsúlyozza a feltételes módot a McLaren-állásfoglalás.
Adott tehát a lehetőség a testület előtt, hogy más büntetést válasszon, pénzbírságot vagy eltiltást a futamokról, néhány verseny erejéig felfüggesztve, és ezalatt nem szabad a versenyzőknek újra megszegni a szabályokat, vagy maradhatnak az azonnali kizárás mellett.
A múltban előfordult már, hogy a csapatot megbüntették, a versenyző azonban megtarthatta a pontjait, de ez a kiskapu már nem létezik. McLaren-csapat szerint e tény sajnálatos, mert lehetőséget adott volna arra, hogy a versenyzők világbajnoksága a pályán dőljön el Japánban. A Ferrari, a McLaren és a Forma-1 rajongói nem tehetnek mást, minthogy ülnek és várnak.
Előzmény: over (2967)
over Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2967
A Ferrari fellebbezését pénteken tárgyalja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miután a technikai delegátus a Malajziai Nagydíj után szabálytalannak találta az olasz istálló autóit, és ezért utólag kizárta az első két helyen célba ért pilótákat. A döntés előtt a Ferrari reményeit csökkenthetik avagy táplálhatják az alábbiakban felsorolt precedens értékű esetek a Forma-1 elmúlt 25 éves történetéből.
1976 - A brit James Huntot a májusban megnyert jaramai Spanyol Nagydíj után kizárták autójának néhány, a megengedettnél szélesebb alkatrésze miatt. Júliusban visszakapta pontjait, az év végén pedig Niki Laudát egyetlen ponttal legyőzve világbajnok lett. A McLarenes pilótát ugyancsak ez évben, júliusban utólag kizárták a szintén az ő győzelmét hozó Brit GP-ről, mivel a rajt után tömegbaleset volt, ő pedig nem teljesítette az első kör távját (vagyis hiába bizonyult a leggyorsabbnak az újraindítást követően).
1982 - Az első helyen befutó brazil Nelson Piquet (Brabham) és a második finn Keke Rosberg (Williams) autója a Brazil Nagydíjon, míg az osztrák Lauda McLarenje Belgiumban nem érte el a kellő súlyt, ezért utólag ugyanúgy megsemmisítették eredményüket, mint az Egyesült Államok GP-jén harmadik francia Gilles Villeneuve-ét, akinek Ferrariján a hátsó szárny volt szabálytalan.
1985 - A francia Alain Prost McLarenjének tömege San Marinóban kevesebb volt a szükséges 540 kilogrammnál, ezért a későbbi világbajnokot kizárták.
1987 - Ayrton Senna Lotusán nem voltak szabályosak a fékek, ezért a brazil versenyzőtől elvették az Ausztrál Nagydíj második helyéért járó 6 pontot, és ez az év végén az ezüstérmébe került.
1989 - A McLarennél csapattárs Senna és Prost az év utolsó előtti futamán, Japánban is a világbajnoki címért vetélkedett, amikor hat körrel a vége előtt összeütköztek, és a francia kicsúszott, míg riválisa győzött. Senna autóját azonban a pályamunkások megtolták, egy kanyart pedig levágott, ezért kizárták. A döntés maradt a fellebbezés után is, így Prost lett a vb-első.
1994 - A német Michael Schumachertől elvették a Belga GP-n aratott győzelmét, mivel Benettonjának alsó része és a talaj között nem volt meg a megfelelő távolság. A csapat óvását elutasították.
1995 - A Belgiumban ismét győztes Schumachert és a második David Coulthardot (Williams) szabálytalan üzemanyag használata miatt kizárták. A fellebbezés hatására csak csapataiktól vonták le a megszerzett pontokat, a pilóták egyéniben megtarthatták azokat. Schumacher az év végén első lett.
1997 - A finn Mika Ha:kkinentől a Belga GP után elvették a harmadik helyet, míg a McLarent 50 ezer dollárra büntették, holott a FIA elismerte, hogy a csapat és benzinszállítója is jóhiszeműen járt el a szabálytalan összetételű üzemanyag használatakor.A Ferrari fellebbezését pénteken tárgyalja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), miután a technikai delegátus a Malajziai Nagydíj után szabálytalannak találta az olasz istálló autóit, és ezért utólag kizárta az első két helyen célba ért pilótákat. A döntés előtt a Ferrari reményeit csökkenthetik avagy táplálhatják az alábbiakban felsorolt precedens értékű esetek a Forma-1 elmúlt 25 éves történetéből.
1976 - A brit James Huntot a májusban megnyert jaramai Spanyol Nagydíj után kizárták autójának néhány, a megengedettnél szélesebb alkatrésze miatt. Júliusban visszakapta pontjait, az év végén pedig Niki Laudát egyetlen ponttal legyőzve világbajnok lett. A McLarenes pilótát ugyancsak ez évben, júliusban utólag kizárták a szintén az ő győzelmét hozó Brit GP-ről, mivel a rajt után tömegbaleset volt, ő pedig nem teljesítette az első kör távját (vagyis hiába bizonyult a leggyorsabbnak az újraindítást követően).
1982 - Az első helyen befutó brazil Nelson Piquet (Brabham) és a második finn Keke Rosberg (Williams) autója a Brazil Nagydíjon, míg az osztrák Lauda McLarenje Belgiumban nem érte el a kellő súlyt, ezért utólag ugyanúgy megsemmisítették eredményüket, mint az Egyesült Államok GP-jén harmadik francia Gilles Villeneuve-ét, akinek Ferrariján a hátsó szárny volt szabálytalan.
1985 - A francia Alain Prost McLarenjének tömege San Marinóban kevesebb volt a szükséges 540 kilogrammnál, ezért a későbbi világbajnokot kizárták.
1987 - Ayrton Senna Lotusán nem voltak szabályosak a fékek, ezért a brazil versenyzőtől elvették az Ausztrál Nagydíj második helyéért járó 6 pontot, és ez az év végén az ezüstérmébe került.
1989 - A McLarennél csapattárs Senna és Prost az év utolsó előtti futamán, Japánban is a világbajnoki címért vetélkedett, amikor hat körrel a vége előtt összeütköztek, és a francia kicsúszott, míg riválisa győzött. Senna autóját azonban a pályamunkások megtolták, egy kanyart pedig levágott, ezért kizárták. A döntés maradt a fellebbezés után is, így Prost lett a vb-első.
1994 - A német Michael Schumachertől elvették a Belga GP-n aratott győzelmét, mivel Benettonjának alsó része és a talaj között nem volt meg a megfelelő távolság. A csapat óvását elutasították.
1995 - A Belgiumban ismét győztes Schumachert és a második David Coulthardot (Williams) szabálytalan üzemanyag használata miatt kizárták. A fellebbezés hatására csak csapataiktól vonták le a megszerzett pontokat, a pilóták egyéniben megtarthatták azokat. Schumacher az év végén első lett.
1997 - A finn Mika Ha:kkinentől a Belga GP után elvették a harmadik helyet, míg a McLarent 50 ezer dollárra büntették, holott a FIA elismerte, hogy a csapat és benzinszállítója is jóhiszeműen járt el a szabálytalan összetételű üzemanyag használatakor.
Kapsel Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2966
Az, hogy a FIA döntés a Ferrari számára mennyire lesz kedvező v. kedvezőtlen nagyban függ attól, hogy mennyire tekínthető szándékosnak a légterelő méretének eltérő kivitele.
Habár Jean Todt azt mondta, hogy gyártási hibáról van szó, a tény hogy az edzések során a depóban mindig letakarták a kérdéses légterelőt nem ezt igazolja.
Ha ezt a szándékosságot sikerül rábizonyitani a Ferrarira akkor biztos, hogy nem számíthatnak semmiféle pontokra (se a csapat se a versenyzők).
Ha ez a légterelő tényleg nem jelent külnösebb aerodinamikai előnyt , akkor végképp nem értem minek szerelték fel.
Pénteken minden kiderül, de az már biztos, hogy ha ezzel a diszkvalifikálással dől el a bajnoki cím, az senkinek sem lesz jó.
Hermit Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2965
Üdv Nandu

Azért nem teljesen értek egyet. Ezzel a kizárással elrontották a szánk ízét, DE
ha valaki csal az vessen magára.
A másik dolog mi az, hogy versenyben voltak a második helyért, azért nem előzte meg Schu-t mert igaz nem szabálytalanul, DE kiszámíthatalanul feltartotta. Valamint H nem kockáztathatott mint S akinek tét nélüli volt a mecss és az elmúlt években bemutatta. hogy mire képes az utolsó futamokon.
Azonban azt a szabálytalanság ügyében várjuk meg a pénteket mert mindenféleképp érdekes lesz vagy felháborító.

Hermit

Előzmény: nandu (2953)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2964
Nem tudom, kinek jár a sporthírlevél, de még ott is ezt a topicot reklámozzák! :o)
Istenem, ha ezt Viki megérhette volna.....
Tudjátok mit, tartsuk meg jövőre is!
Valaki már ugyis ajánlotta!
Talán mégis jól esne, nekem is.
Köszönöm!
Tamás
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2963
1etértek. Nem anyázok.
Tamás
Előzmény: Bukoba Mandaka (2962)
Bukoba Mandaka Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2962
Kezd nem tetszeni a topic. Igaz, jobbara csak olvasok, es ritkan pofazok bele, de kezd annyira demagogga valni a duma, hogy nem birom. Undorito, hogy senki (tisztelet a kivetelnek) nem kepes azon tullatni, hogy eppen kinek drukkol. Siman lefikazzatok Hakkinent, Scumachert, Coulthardot, Irvinet. Otthonrol a karosszekbol. Ezek az emberek iszonyatosan sok munkaval jutottak el idaig, sok aldozat aran, es olyat tudnak, amit legtobbunk soha nem fog. Lehet mondani, hogy bena ez, vagy az. Nem tudom, hogy tudna-e akarmelyikunk 3 metert egyenesen menni egy F1 geppel.
Mas. Az, hogy az ember Ferrari vagy McLaren vagy akarmilyen drukker, az nem szabja meg, hogy hogy ertekel egy versenyt, hanem csak a korlatolt kis agya. Lasd nurburgring. Nem nyert ferrari, megsem minositem szar versenynek, pedig ferrari drukker vagyok.
A mostani eset minositeset hagyjuk az okosokra. Igazsagot tenni itt mar ugysem lehet. Akarmilyen dontes is szulessen, lesz valaki, akinek nem tetszik majd. Az azert elmond valamit, hogy maga Hakkinen sem szeretne igy VB lenni. (lasd w3.swi.hu/tivi)
Szoval lehet erolkodni. Aki anyazni akar a velemenyem miatt, nyomhatja maganba is.
Előzmény: FcS (2954)
Bukoba Mandaka Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2961
Kezd nem tetszeni a topic. Igaz, jobbara csak olvasok, es ritkan pofazok bele, de kezd annyira demagogga valni a duma, hogy nem birom. Undorito, hogy senki (tisztelet a kivetelnek) nem kepes azon tullatni, hogy eppen kinek drukkol. Siman lefikazzatok Hakkinent, Scumachert, Coulthardot, Irvinet. Otthonrol a karosszekbol. Ezek az emberek iszonyatosan sok munkaval jutottak el idaig, sok aldozat aran, es olyat tudnak, amit legtobbunk soha nem fog. Lehet mondani, hogy bena ez, vagy az. Nem tudom, hogy tudna-e akarmelyikunk 3 metert egyenesen menni egy F1 geppel.
Mas. Az, hogy az ember Ferrari vagy McLaren vagy akarmilyen drukker, az nem szabja meg, hogy hogy ertekel egy versenyt, hanem csak a korlatolt kis agya. Lasd nurburgring. Nem nyert ferrari, megsem minositem szar versenynek, pedig ferrari drukker vagyok.
A mostani eset minositeset hagyjuk az okosokra. Igazsagot tenni itt mar ugysem lehet. Akarmilyen dontes is szulessen, lesz valaki, akinek nem tetszik majd. Az azert elmond valamit, hogy maga Hakkinen sem szeretne igy VB lenni. (lasd w3.swi.hu/tivi)
Szoval lehet erolkodni. Aki anyazni akar a velemenyem miatt, nyomhatja maganba is.
Előzmény: FcS (2954)
vki Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2960
Hali!
Eyg apro megjegyzes a szabalyokat mindenaron betartatni vagyokkal: amikor Hakkinen kiugrott a rajtnal, majd megallt, es ugy indult el, akkor nem intettek ki 10 mp-re (nem szarmazott belole elonye). Pedig mintha megsertette volna a szabalyokat, nem?
Előzmény: CYRUS (2955)
Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2959
RTL teletextjén olvastam hogy pénteken lesz FIA döntés Ferrariékról. Szerintem nem b@sznak ki magukkal, és hagynak esélyt a fináléra, Irvine kap legalább 2 pontot. Szerintem.
Amúgy mintha a McLarennél (hogy de milyen tisztességesek) is úgy volt idén, hogy akinek az első három (ez a három nem biztos) verseny után több pontja van, az az ELSŐSZÁMÚ pilóta. Nahát! Nemcsak a szemét Ferrari csinál ilyet? Ejnye, no.
Még Hakkinen is ELISMERTE, hogy megérdemelten nyertek a Ferrarik (TV3, éppen most). Nahát!
Lehet hogy azért ő is sejti, mennyi előnyt jelentett az az 1 centi. Nem sokat.
Egyébként már a múlt verseny előtt mondta Nagyarc, hogy k@rva jó az új autójuk. És relative ténleg jól ment, csak hát NÉGYszer volt kereket cserélni, az egyik ráadásul 36 mp-ig tartott. De ténleg jól ment a verda. Nem a légterelő miatt.
Lentebb irta konor: "A Ferrari most SZVSZ egyertelmuen gyorsabb volt, ez mar az idomeron is latszott. " Ez most miért is hirértékű? Én is néztem. Nem csak szvsz, de tényleg gyorsabb.
Wesker Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2958
Agresszorok ide: wesker007@egon.gyaloglo.hu
Wesker Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2957
Az eredmény várható volt. Hakkinen mindenképpen megnyerte volna a vb-t. Vagy most lett volna elso, vagy kitalálnak valami ökörséget, megrendezik, és kész.
Agressziv véleményeket ide wesker@egon.gyaloglo.hu
CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2956
Ja még valami! Azt hiszem összekevertél valamit a race accidentel :))!! Schumi pechére ugyan is a második nem jött neki össze , beszopott és VILLENEUVE lett a világbajnok!!
Előzmény: FcS (2954)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2955
Ember jol beszéltél!!! Ha csaltak akkor igenis vegyék el a pontokat! Az senkit nem érdekel hogy gyorsabban mentek vagy se a lényeg a szabályok betartásán van!!
Előzmény: FcS (2954)
FcS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2954
Hello Mindenkinek!

Én is arra hajlok, hogy a szabályok azért vannak, hogy betartsák azokat. Valaki említette, hogy mindig ott van némi stikli, ahol MS van. Hát... 94-ben annyi szabálytalanságot csináltak, amiért az egész csapatot el kellett voln atiltatni az egész idénytől. A fenéklemez, a rajtautomata, Verstappen égése a boxban az üzemanyagtöltő átalakítása miatt, stb. Ha még ehhez hozzávesszük a Schumi által véletlenül elszenvedett race accident-eket is, amivel végül kétszer is világbajnok lett, akkor most igazán megérdemli (ő és a csapata), hogy elvegyék végre tőlük a pontokat. Hakkinenn-ről csak annyit, hogy a fentiek ismeretében nem csodálom, hogy nem mert mellémenni. Ugyanúgy járhatott volna, mint Hill Ausztráliában anno. SZVSZ Coulthard azért ment olyan agresszíven a Schumi mellé, mert hátha összekeveri a német a két McLarent és nekimegy. Akkor szépen kiesnek, és azok versenyeznek, akik a pontokért mennek. Kicsit olyan volt, amit Schumacher csinált, mint amikor leköröznek valakit. A VB szempontjából ő már kapott egy kört. De tény, ha ott lohol Eddie mögött, és úgy csinálja mindezt, kevésbé feltűnő. De így... Egyébként pedig ez nem csapatsport. Itt egy csapat indít(hat) két autót, ahol a pilóták egymással versenyeznek a VB-címért. Ezzel párhuzamosan folyik a konstruktőrök versenye is. De ez két külön verseny! Mellesleg szinte csak a Ferrarinál van ilyen megkülönböztetés a pilóták között!
Sziasztok.

nandu Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2953
Az a szomorú az egész ügyben, hogy megint elrontották a szórakozásunkat, bárki is legyen a felelős.
1. Láttunk egy tök jó versenyt, ahol megint cipész volt a KIRÁLY. Az, hogy Hakkinent feltartotta, az komplett hülyeség. Versenyben voltak a második pozícióért, Hakkinen miért nem előzte meg? Akkor vezessük be, hogy a fékpadon mért teljesítmény alapján a lassabb autónak el kell engedni a gyorsabbat. A Hakk rajongók, ha azt mondják, hogy cipész feltartotta, azzal beismerik, hogy gyorsabb (azaz, ha akar, otthagyhatta volna Hakk-t). Ha meg nem gyorsabb, miért nem előzte meg? Na mindegy.
2. A kizárással elrontották a szánk ízét. A Ferrari szurkolóknak is szar, másoknak is. Ha marad az eredeti eredmény, azt mondják, a Ferrari csalt. Ha nem, azt mondják, a McLaren nem érdemelte ki a sikert.
Szóval akármi lesz, elcseszték az idei évadot.
Ha érdekel vkit, szerintem azért a pályán elért eredmény a fontosabb! A Ferraritól meg ki kell rúgni azt az idiótát, aki felelős az egészért.
Gabci75 Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2952
Üdv,

Amikor meghallottam ezt a baromságot elborult az a kevéske agyam is. Hát ilyen nincs. Az nem szúrta a szemét a hüje FIA-nak amikor a McLaren külön oldalanként fékezte az első-hátsó kerekeket.
Na abból bazi nagy előnyt szereztek az összes kanyarban. Meg ha jól olvastam valahol a McLaren is külön kis légterelőket szerelgetett fel a hátsó szárnyra, azok közül mindegyik tized mm-re megfelelő méretű volt?

Más: nekem nem nagyon szimpi Hill se, de a kiesése után rögtön az RTL-n meginterjúvolták, vigyorgott a fickó, tök lazán vette hogy kinyomták. Mert ugyi az történt, hogy jött mögötte Fisichella és szépen megpöckölte a bal hátsó felét az autójának (az RTL-n mutatták lassítva).

arszt Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2951
Azok akik gyorsan leszedtek a keresztvizet Sch-rol amiert a csapat rossz legtereloket alkalmazott, azokkal meg biztos soha nem tortent meg, hogy leszakadt a sarvedo gumijuk vagy kiegett a hatso lampa menet kozben. Sch-nak Hakkinak vagy barkinek, honnan a f.-bol kene tudni, hogy egy kis bizgentyu 1cm-el hoszabb v. rovidebb? A szandekos csalasrol ertekezni, pedig maximalis rosszindulat. Ennel farkasorditobb hibak is voltak mar es szemetseg a pilotakon elverni a port. Akinek ilyenkor bunhodni kell az legfeljebb a csapat es vagy penzbirsaggal vagy csapatpont levonassal. Az meg, hogy Hakki nem tudott elmenni Sch mellett az azt mutatja, hogy nem jo versenyzo alkat, ha Coulthard kepes volt ra akkor Hakki is megprobalhatta volna. Annak idejen senki nem marasztalta el Sennat amikor Monacoban 20 koron keresztul Mansell elott csuszkalt a kopott gumival es nem hagyta elozni, ez a verseny. Ami szerintem nem sportszeru az Coulthard produkcioja volt tavaly. Amikor a latvanyosan gyorsabb Sch-t korhatrannyal 1 koron keresztul feltartotta, majd egy full gazos iven lassitott, hatso lampa nelkul szakado esoben. Ha akkor Coulthard semmifele elmarasztalast nem kapott akkor pofatlansag a tegnapi futam kapcsan Sch-t fikazni.
BZoltan Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2950
Bar nekem is szimpatikusabb a Ferrari mint a tobbi de,
Ha tudatosan sertettek meg a szabalyt, akkor az sima liba, lebuktak megszivtak, ha nem direkt lepesrol van szo, akkor arrol meg annyit, hogy ket csapat kozotti versenyben nem csak az auto meg a pilota donti el az elsoseget, hanem az is, hogy melyik csapat szan tobb energiat/idot/penzt az egeszen kicsi akar jelentektelennek tuno dolgokra. Ebben pedig most a Ferrari gyongebbnek bizonyult az Mercedes-szel szemben. A kellemetlen az az, hogy ilyen aprosag ekkora szopogepet tud beporgetni, de hat ebben a sportban manapsag mar az ezredmasodpercek es a milimeterek is szamitanak. Hat most sokat szamitanak...

Zoltan

Wolverine Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2949
Üdv a díszes társaságnak!

Én is MH drukker vagyok, mint az köztudott. De amikor hallottam a kizárásról, majd elolvastam az indoklást, majdnem elröhögtem magam kínomban. Ez az egy cm nem jelenthetett semmilyen előnyt. Ha jelentett volna, Nagyarc megelőzte volna Genét az előző futamon... de ugyebár nem tette. Ez az egész csak vihar a biliben, senkinek sem jó:
1. Hakkinen nem tudja bizonyítani, hogy tényleg megérdemelte a címet;
2. Nagyarc nem tudja bizonyítani, hogy nem érdemelte meg.

Egyébként tényleg az lenne a legjobb, ha Frentzennek még lenne esélye. Az ő elsősége nem kavarna ilyen vihart és visszahozná az elforduló szurkolókat.

Bye

Alexfux Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2948
Sziasztok!

A w3.swi.hu/tivi/ alatt vannak a szabalytalan alkatreszrol kepek es nyilatkozatok is magyarul. Tiz mm az egesz tevedes. Igaz, hogy szabalytalan, de szerintem nem jelenthetett ez akkora elonyt a ket ferrarisnak. Aki latta a versenyt, az tudja, hogy nem ezzel nyertek!

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2947
Olvassátok figyelmesen:

"A teljesítményjavulás olyan kicsi, hogy nem is érdemes feljegyezni." - Mondta Jordanék aerodinamikai szakértője Tim Edwards.
"Annyira kicsi, hogy egyáltalán nem nyernél vele semmit."
"Azonban bizonyosan nem éri meg szándékosan csinálni ilyet, mert első második helyek elvesztését kockáztatnád olyan előnyért, ami szinte elenyésző," - tette hozzá.
"És minden esetben láthatod puszta szemeiddel is.
Nyilvánvaló, hogy a FIA találni akart valamit azért vettek elő mindenféle sablont."
"Figyelmetlenségnől elkövetett tévedésnek kell lennie, mert ez nem egy olyan valami, amit rendszeresen ellenőrzünk."
"Ahogy mondják: nyilvánvalóan illegális, mert megsérti a sima fenék szabályát."

Nincs hozzáfűznivalóm.

Előzmény: alejandro_magno (2943)
darkhouse Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2946
Hi!

Most lehet, hogy elfogult vagyok mivel McLaren-Mercedes drukker vagyok de...... ez van. Sokak szerint ez tenyleg kiba... a Ferrarival de szerintem maga a Ferrari team nem egy rakas ertelmi fogyatekosbol all, azaz tisztaban vannak a lehetseges kovetkezmenyekkel. Az valo igaz hogy Hakkinen az utobbi idoben eleg rosszul teljesitett,de a Forma-1-ben o a legnormalisabb pilota. A ferrari drukkerekrol annyit( tisztelet a kivetelnek) , hogy ha a Ferrari nyer akkor olle, ha a McLaren : idezek : ez egy nulla verseny volt, semmi jo nem volt benne, semmi izgalom. Tegnap ferrari drukker ismeroseim: bunda, bunda, . Nem birjak elviselni az igazsagot. Ja es Schumacher szerintem egy kis seggdugasz...... mar bocsi de amikor anno Senna karambolozott, es igy Schu. Lett az elso integetve es mint a nagy profi futott be elsokent, azaz ugy tett mintha o vezetett volna vegig, pedig biztos tudta hogy nagy baj van. Irvinrol csak annyit hogy Schumacherrel egy lapon vannak.

Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2945
Kedves alejandro_magno!
Légyszives mond el nagyvonalakban, hogy ez mit is jelent, mert én nem nagyon étem...
Köszönöm!
Tamás
Előzmény: alejandro_magno (2943)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2944
Klim!

Igen, Eddie ennyivel verte meg Hakkinent. De Sch talán még kört is adott volna Eddienek!
Pedig én nagyarcnak is szurkolok, mert Ferraris, és mert Sch csapattársa.
De tény, hogy a Ferrarinak ez a lebukás qrva égő, ilyet nem szabad... Mennyenek a halál kaszára!
Meg a Jaraszt József (Joe Bauer) is, hogy ez is csak most veszi észre!
Tamás
Hyva¨ Ferrari! :o)

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2943
Read carefully:

'The performance advantage is so small it would not register,' said Jordan's aerodynamics expert, Tim Edwards.

'It is so small you would gain no advantage at all.

'But it certainly would not be worth doing intentionally because you could risk losing first and second place for an advantage which is so miniscule,'he added.

'And in any case you can see it with the naked eye. It is obviously something the FIA wanted to look into because they were sticking all kinds of rulers into it.'

'It’s bound to be an oversight because it is not something you usually check.

'That said, it is definitely illegal if there is a step because it breaks the flat bottom rule.'

No Comment.

klim Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2942
Valaki azt nyilatkozta, hogy az a "kis" csalás körönként 0,2 másodperccet jelent. Az pedig 15 mp elôny egy verseny alatt... Ha jól láttam ennyivel nem nyertek a Ferrarival!
Alexfux Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2941
"Following the race, car numbers 03 and 04 were checked for
bodywork conformity. When checking the bodywork facing
the ground it was noticed that the upper parts of the deflector
panels do not lie on either the reference or step planes. In
my opinion neither car does comply up to 10 millimetres with
article 3.12.1 of the 1999 FIA Formula One technical
regulations.".

Ezt az F1today.com-rol szedtem. Ezt talaltak a nagyokosok. Sajna nem ertem az egeszet, ha valaki megertette tegye kozkinccse! Koszi!

Fearconn Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2940
Egyetértek. Ez tényleg elveszi az egész értelmét. Most mindenki azon szomorkodik / vekkeng / stb., hogy kizárták a Ferrarit. Pedig azon kellene, hogy ilyesmi (mármint a szabályok figyelmen kivül hagyása) egyáltalán megtörténhet.
Emellett a technikai sportágakban is figyelném, hogy a pilóta nem használ-e teljesítményfokozó szereket. Amikor egy versenyen kilókat fogynak és rengeteg múlik az összpontosításon, nem csak azt kellene vizsgálni, a járgányokkal minden rendben van-e.
Vagy amatőr vagyok és az F-1-ben is van doppingvzsgálat??
Előzmény: Maldini (2934)
X polgártárs Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2939
DPA info:
Todt nyilatkozott: "Semmi előnyünk nem számazott a terelőtől."
Valószínű, hogy a '95-ös benzinügyhöz hasonló döntés születik majd (benzinügy), azaz a csapat nem, a pióták viszont kapnak pontot.
Ebben az esetben ugye 4 pontos előnnyel Irvine kúszna elöl, ki kellene tiltani Schumacert és Coulthardod a versenyből, Mika-Eddie head-2-head verseny döntene :)
xpt
Előzmény: mozso (2936)
Alexfux Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2938
Sziasztok!

Koran reggel kezdodott ez a futam (mar itt Mo.-n), a Jenci sem ebredt meg fel. (Vagy csak a szomoru sorsat siratta). Tok jo volt latni a ket Ferrarit az elso sorban. A malaj tv.-sek nem voltak a helyzet magaslatan, mert nem nagyon derult ki, hogy "hova tunt Damon Hill" :-), de legalabbis az, hogy mi tortent vele. (Vagy csak en nem ebredtem fel?). Jol lehetett latni, hogy Schumacher mennyire jol ment ezen a palyan. Kesobb bevarta Irvine-t es elengedte. Coulthard nagyon hatarozottan tette oda az autot, kar hogy koran kiesett. Nekem ugy tunt, hogy Hakkinenbol az egesz versenyen hianyzott a gyozniakaras! Csak kullogott, semmit nem tett a gyozelem erdekeben. Mi lehet vele? Schumacher teljesen korrektul tartotta Hakkinent, a finn meg elozesi pozicioba sem nagyon jutott. Hogy miert ment ki kereket cserelni H. a vegen, azt csak a csapat tudna megmagyarazni, szerintem ektelen baromsag volt. Es a vegen jo volt latni a ket ferraris pilotat a dobogo elso ket fokan.
Aztan a hidegzuhany! Vmelyik kabelteven lattam es ott valami mernok el is ismerte a "csalast"! Ha ez igaz, akkor az egesz Ferrari istallo tokkal-vonoval menjen a fenebe! Ilyet nem szabad csinalni! Ez aljassag a szurkolokkal szemben. Es mindenki bunos, mert nem hiszem el, hogy a versenyzok nem tudtak rola!
Szvsz kulonben nem nagyon szamithatott az a modositas, mert a Mclaren vegig versenyben volt!

Alexfux Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2937
Sziasztok!

Koran reggel kezdodott ez a futam (mar itt Mo.-n), a Jenci sem ebredt meg fel. (Vagy csak a szomoru sorsat siratta). Tok jo volt latni a ket Ferrarit az elso sorban. A malaj tv.-sek nem voltak a helyzet magaslatan, mert nem nagyon derult ki, hogy "hova tunt Damon Hill" :-), de legalabbis az, hogy mi tortent vele. (Vagy csak en nem ebredtem fel?). Jol lehetett latni, hogy Schumacher mennyire jol ment ezen a palyan. Kesobb bevarta Irvine-t es elengedte. Coulthard nagyon hatarozottan tette oda az autot, kar hogy koran kiesett. Nekem ugy tunt, hogy Hakkinenbol az egesz versenyen hianyzott a gyozniakaras! Csak kullogott, semmit nem tett a gyozelem erdekeben. Mi lehet vele? Schumacher teljesen korrektul tartotta Hakkinent, a finn meg elozesi pozicioba sem nagyon jutott. Hogy miert ment ki kereket cserelni H. a vegen, azt csak a csapat tudna megmagyarazni, szerintem ektelen baromsag volt. Es a vegen jo volt latni a ket ferraris pilotat a dobogo elso ket fokan.
Aztan a hidegzuhany! Vmelyik kabelteven lattam es ott valami mernok el is ismerte a "csalast"! Ha ez igaz, akkor az egesz Ferrari istallo tokkal-vonoval menjen a fenebe! Ilyet nem szabad csinalni! Ez aljassag a szurkolokkal szemben. Es mindenki bunos, mert nem hiszem el, hogy a versenyzok nem tudtak rola!
Szvsz kulonben nem nagyon szamithatott az a modositas, mert a Mclaren vegig versenyben volt!

mozso Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2936
Uj informaciok a Ferrari ugyben, kepekkel!

Itt olvashatjatok oket: Tivi'sextremE - Forma 1 magazin

mozso

CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2935
Tudnál mondani mondani példát arra, hogy a Cartban csalnak? Lehet hogy szoktak de én még nem hallottam! Sokkal sportszerübb az egész!A vasárnap hajnali versenyig Montoya vezetett Franchitti elött! Nos akkor leirnám az elötte lévő verseny végeredményét
1., Paul Tracy (Team Green CoolHonda)
2., Dario Franchitt ( Team Green Cool Honda)
NA EZ A SPORTSZERÜ VERSENYZÉS ez télleg sport! Ha akkor Tracy elengedi Franchititt akkor az ma már valöszinüleg Világbajnok lenne, de nem tette és a csapat se utasitotta rÁ! De mint azt már mondtam nem a Ferrárit hibáztatom, a Forma 1-ben bár,elyik csapat ezt a taktikát választotta volna!
Előzmény: Maldini (2934)
Maldini Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2934
Előre bocsátom: a kiscsapatoknak szurkolok. A mai Forma 1-ben nincsen igazi verseny, sport pedig még kevésbé sincs. Érzelmi okoból ugyan közel állnak hozzám az olasz "beütésű" csapatok, de ami vasárnap történt, egyszerűen elszomorító. Teljesen függetlenül attól, hogy az X. szakértő állapította meg a szabálysértést (súgásra vagy mert olyan éleslátó), maga az elv, hogy szabálytalanul lehet versenyezni, érthetetlen számomra. Mint ex-sportoló, én is ismerem az aranyköpést: "Mindenki doppingol, de kevesen buknak meg..." Jól hangzik, de ami mögötte van, kiábrándító.
Átmeneti megoldás, ha előzetes ellenőrzést vezetnének be a versenyautóknál, a lényeg nem ez, hanem az, hogy a csapatok élből csalni, lopni, hazudni próbálnak. Valami nagyon elcsesződött itt... (CART sorozat ide-vagy oda, ott is csalnak).
stotu Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2933
"a Forma 1 tulajdonképpen SPORT" (?)

A közhelyekben - azt mondják - gyakran van igazság, márpedig ez úgymond "száguldó cirkusz". A cirkusz nem sport. Ehhez a cirkuszhoz hozzátartozik a túlzott magabiztosság, a törtetés, kisebb-nagyobb sportszerűtlenségek stb. Aki 100%-osan tiszta játékot vár ott, ahol ekkora pénzek vannak, az elég keveset van ébren.

Mint sport én is többre tartom mondjuk az öttusát, de fájdalom, a Forma-1-hez képest elég unalmas.

Ja, és nagyarc (most, hogy kb. 180-adszor olvastam):

1. Száz nagypofájú megjegyzés is SOKKAL-SOKKAL sportszerűbb, mint egyetlen szemét manőver a pályán, hm? Márpedig ez utóbbiakban általában nem Irvine a hunyó (elismerem, Hakkinen sem)
2. A mostani verseny előtt megkérdezték MH-t: a tavaly évvégi MS a nehezebb ellenfél, vagy a most évvégi EI. Azt mondta, ugyanolyan nehéz, de Irvine talán pszichológiailag nehezebb. Ha csak ennyit elért a megjegyzéseivel, már megérte, nem? (Az ő szempontjából legalábbis.)

És végül megint CART. Egyszer korábban már lehúztam, és akkor az oválpályás tragikomédiákról el is feledkeztem. Az viszont igaz, hogy ott még érezhető valamennyire a SPORT szelleme (hasonló autók, a kiesettek rögtön nyilatkoznak a tévének, kevesebb kiszolgáló személyzet a boxban stb.)

tenke Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2932
Na itt egy másik.
Vajon miért nem a verseny előtt vizsgálják át az autókat és alkatrészeiket, hogy igy indulhassanak.Tényleg ahhoz hasonlít, mint évekkel ezelőtt a spéci benzin ügy.
Egyébként éljen a történelem mert még mindíg Senna a csúcs.
Előzmény: outpost (2930)
outpost Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2931
Szóval, most jutottam géphez ezért hozzászólásom már nem az ami tegnap délelőtt lett volna ...! Nem csak a Ferrari kizárása miatt. Vitatkozunk, gyűrjűk egymást, ki-ki vérmérséklete szerint. Azt hogy egy versenynek mi lesz a végkimenete nem tudhatjuk. Vegyük azt hogy vasárnap a kockás zászló leintésekor érkezik el egy adott verseny a 100%-ra.
(Előtte fejlesztés, teszt, edzések stb., s mindez folyamatosan az idény során.) Mi ebből a 100%-ból (tehát az egészből) mennyit tudunk? Amit látunk! Vagy amit akarnak (ki?!) hogy lássunk? És ez közel sem biztos hogy a valóságos kép. Virtuális? Miért tette/nem tette X vagy Y amit TE/ÉN/MI goldoltunk hogy tennie kellett volna?! Mert mi csak a torta egy x%-nyi szeletét látjuk. Lehet ócsárolni mindenkit, de van erre valós alapja itt bárkinek is???
outpost Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2930
Szóval, most jutottam géphez ezért hozzászólásom már nem az ami tegnap délelőtt lett volna ...! Nem csak a Ferrari kizárása miatt. Vitatkozunk, gyűrjűk egymást, ki-ki vérmérséklete szerint. Azt hogy egy versenynek mi lesz a végkimenete nem tudhatjuk. Vegyük azt hogy vasárnap a kockás zászló leintésekor érkezik el egy adott verseny a 100%-ra.
(Előtte fejlesztés, teszt, edzések stb., s mindez folyamatosan az idény során.) Mi ebből a 100%-ból (tehát az egészből) mennyit tudunk? Amit látunk! Vagy amit akarnak (ki?!) hogy lássunk? És ez közel sem biztos hogy a valóságos kép. Virtuális? Miért tette/nem tette X vagy Y amit TE/ÉN/MI goldoltunk hogy tennie kellett volna?! Mert mi csak a torta egy x%-nyi szeletét látjuk. Lehet ócsárolni mindenkit, de van erre valós alapja itt bárkinek is???
Ernesto Serra Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2929
Véleményem a hétvégi futamról:

A Ferrari taktikáját szerintem nem lehet bírálni, az autóverseny csapatsport is. Szerintem bármelyik másik csapat ezt tette volna hasonló helyzetben. Schumacher ebben az esetben nem volt sem etikátlan sem sportszerűtlen, amikor Irvine volt a második számú pilóta, ő is ezt csinálta, csak éppen ő kevesebb sikerrel. (mellesleg Hakkinennel és Villeneuve-vel szimpatizálok). Viszont ez csak akkor igaz, ha az autók a szabályoknak megfelelően vannak beállítva, és mint kiderült nem voltak a szabályoknak megfelelően beállítva. Többen írtátok, hogy ha nincs az az 1 centi plusz akkor is a Ferrari nyer. Hát ezt a Ferrarinál nem hiszem hogy így gondolták, akkor nem kockáztathattak volna, tudták jól, hogy megmérik a kocsikat, azt meg ne mondja senki, hogy gyártási hiba, évi több százmillió dolláros költségvetésnél nem fér bele ekkora gyártási hiba (gondolom nem mérőszalaggal mérnek).
És ne az FIA-t vagy Bernie-t bíráljátok, az, hogy ilyen helyzet alakult ki a világbajnokság végén, arról egyedül a Ferrari tehet senki más, az ő hibájuk, hogy több millió forma 1 rajongó csalódjon újra a sportágban.

sziasztok

ethrnz Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2928
Sziasztok,

Ez a vasárnap hajnal nevetségessé tette az egész Forma-1-et úgy ahogy van. eloször is volt elotte egy CART verseny, ami megmutatta milyen is egy vérbeli autóverseny-sorozat. Van küzdelem, van verseny, nincs a fair play szabályait súróló agyontaktikázás, mindenki végzi a saját dolgát és eszméletlen jó versenyeket futnak. Nyilván ez annak köszönheto, hogy az a versenysorozat nem túlszabályozott, teljesen más az egész szellemisége; a CART jól jövedelmezo show, a Forma-1 görcsös pénzhajhászás.
A Forma-1 évek óta dög unalom, de amíg mindenki (köztük én is) nézi, addig hozza a pénzt, és nem fognak a nagyokosok rajta változtatni. Azt el kell fogadni tényként, hogy ebben a mezonyben Schumacher a legjobb (minden tekintetben), ez ugyanolyan tény, minthogy a McLaren Mercedes a legjobb autó. Az más kérdés, hogy Schumacher kvalitásai mellé mákszemnyi sportszeruség sem társult. Ettol függetlenül - szubjektjv tényezok miatt - annak drukkoltam, hogy valaki végre valahára behozzon a Ferrarinak egy vb-címet. Mégis szerintem annak, amit a tv TEAM ORDERnek nevez,nem lenne szabad, hogy egészen a szezon legeslegutolsó versenyéig egyáltalán bárkinek a fejében is megforduljon. Bármennyire is logikusnak hangzik így felépíteni egy csapatot, és így lefuttatni egy szezont, ez elvi kérdés. (Ugye ilyen dolgokról a CART-ban nem is hallani). A világbajnoki címet ugyanis egy versenyzo kapja és nem egy versenyzo és a "másodpilótája" együttesen.
Sajnálom, hogy a Forma-1 mai világában gyakorlatilag az elso szabadedzés után meg lehet mondani, hogy mi lesz a verseny végeredménye. Inkább nézem a CART versenyeket, fantasztikusak (csak a magyar kommentárt takarítaná el valaki alóla).

Halászkirály Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2927
Az utolsó helyen beérkező autót is ugyanúgy átvizsgálják, mint a győztes járgányt. Nincs különbség. Nem is lehet. Hogy a Ferrari hibázott-e, azt valóban csak a szakemberek tudják pontosan. Érdekes, hogy ez a botrány "véletlenül" a legkiélezettebb időszakban pattant ki. Nem két héttel ezelőtt, nem pénteken, nem szombaton, hanem vasárnap, a futam után két órával...
Érdemes visszaemlékezni a tavalyi első versenyre, amikor a McLarenek engedték el egymást az utolsó körben. Akkor az FIA kijelentette, hogy soha többé nem lehet ilyet csinálni a pályán (miszerint csapatfőnöki utasításra szemmel láthatóan az egyik pilóta elengedi a másikat), a legközelebbi esetben kizárással sújtják a tetten ért csapatot. Természetesen a csapatfőnökök jót mosolyogtak az FIA határozatán, hiszen hogy a fenébe fogják bebizonyítani, hogy xy miért tudta megelőzni a csapattársát! Hát most mindenesetre vasárnap a futam után kizártak egy csapatot, és valami okot is találtak rá...
acel Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2926

Lehet ez tenyleg nem szamit az az 1cm.

De a versenyszellem sarba tiprasa az igen.
Ha ezt a manovert engedik, akkor mostantol a masodik autok szerepe az ellenfelek kiiktatasa lehetne.
Viszont valahol bele kellet kotni a Ferrariba. - jelezni kellet hogy igy nem mehet tovabb- ez mar durva.
Szerintem ez az az 1 cm.

Irvinnek tenyleg nagy arca kell legyen ha ezek utan vidam arccal felallt a felso dobogora.

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2925
Hát a közvetítés tényleg muris volt. Jenő, meg a maláj TV-sek egymáshoz illettek:-))))
Előzmény: konor_ (2924)
konor_ Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2924
Hali!
Par dolog:
A Ferrari most SZVSZ egyertelmuen gyorsabb volt, ez mar az idomeron is latszott.

Sumaher egy mocsok kepmutato...
Egy dolog, hogy akadalyozta a finnt, de ez az "onzetlen" magatartasa csak a sajto es a Ferrari szurkolok seggnyalasa volt....
Ugye emlekeztek meg, hogy mennyire nem akart visszajonni, hogy segitse Irvinet?

Nem lehet, hogy Hakkinen uzemanyaggal nem birta a veget?
En ugy emlexem tankoltak neki...
Mar biztam benne, hogy Irvine elott er celba.

Egyebkent ez a verseny szerintem a Forma-1 szegyene volt, unalmas, elozes nulla.
A Cart futamot ketszer is megneztem, es most sem csalodtam. Abbol 10 perc is izgalmasabb, mint a Forma-1. Hol vannak azok a regi jo '80-as evek vegi izgalmas versenyek. Bernie E. (nem tom leirni :)) talan tudja a valaszt...
Allandoan jon a hulye szabalyaival.
A fo gond szerintem az, hogy a megcsuszott F-1-es kocsi sokkal nehezebben "tapad vissza", igy nem szivesen vallalkoznak olyan latvanyos kifekezo elozesekre, mint a Cart-ban. A F-1-es autok mar idetlenul keskenyek, a gumik pedig rohejesek.

Hulye Jenonk allandoan a kozvetito teveseket szapulta, inkabb nezett volna magaba.
Jo, neha lemaradtak a lenyegrol, de en pl. igy is eszrevettem, amikor sumaher elengedte Irvine-t, a Jeno meg nem. Akkor ki itt a hulye?

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2923
1. MS feltartotta MH-t.- Ment volna elöl MH, akkor nem tudta volna feltartani (ez csak arra az esetre értendő, ha kiderül, hogy a Ferrarinak nem származott előnye a szabálytalan alkatrészből). Egyébként nem volt szabálytalan, amit a német csinált. Legfeljebb erkölcsileg kifogásolható, de ez a téma nagyon messzire vezetne. Egy új topichoz, F1 ETIKA címmel. Tényleg, de jó ötlet, nyissa meg valaki. :o)
2. A Ferrari biztosan szabálytalan alkatrészt használt, ők is beismerték. Ha ez jogosulatlan előnyhöz juttata a pilótáikat, akkor el kell tőlük venni a pontokat. Ha nem, akkor tényleg nagy szarban van a FIA, hogy mit csináljon. Nincs jó döntés.
3. Arra hivatkozni, hogy kérem szépen, mi ezt már régebb óta használjuk, egyszerűen nevetséges. A rendőrnek sem mondhatom, hogy, biztos úr, miért most bűntet meg gyorhajtásért, amikor én már 10 éve 80-nal megyek 50 helyett!!! A Ferrari csapat meg nem lehet akkor balfasz, hogy egy ilyen dolgot véletlenül elnézzen, ne vegyen észre.
4. Ti mit csinálnátok az FIA helyében, ha mondjuk a McLaren szakemberei is elismernék, hogy nincs különösebb hatása annak a cuccnak, ami nem szabályos méretű?
5. Coulthard elég húzós előzési manővert vetett be MS ellen. Ha a német csinált volna ilyet, már rég leszedtétek volna a fejét, hogy micsoda bunkó. Még mielőtt a Sch. győlölök népes tábora engem is lefikázna, elmondom nekik, hogy nem túlságosan rajongok a svábért, de néha igazságtalanul sokat bántják, az objektivitás teljes mellőzésével.
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2922
1. MS feltartotta MH-t.- Ment volna elöl MH, akkor nem tudta volna feltartani (ez csak arra az esetre értendő, ha kiderül, hogy a Ferrarinak nem származott előnye a szabálytalan alkatrészből). Egyébként nem volt szabálytalan, amit a német csinált. Legfeljebb erkölcsileg kifogásolható, de ez a téma nagyon messzire vezetne. Egy új topichoz, F1 ETIKA címmel. Tényleg, de jó ötlet, nyissa meg valaki. :o)
2. A Ferrari biztosan szabálytalan alkatrészt használt, ők is beismerték. Ha ez jogosulatlan előnyhöz juttata a pilótáikat, akkor el kell tőlük venni a pontokat. Ha nem, akkor tényleg nagy szarban van a FIA, hogy mit csináljon. Nincs jó döntés.
3. Arra hivatkozni, hogy kérem szépen, mi ezt már régebb óta használjuk, egyszerűen nevetséges. A rendőrnek sem mondhatom, hogy, biztos úr, miért most bűntet meg gyorhajtásért, amikor én már 10 éve 80-nal megyek 50 helyett!!! A Ferrari csapat meg nem lehet akkor balfasz, hogy egy ilyen dolgot véletlenül elnézzen, ne vegyen észre.
4. Ti mit csinálnátok az FIA helyében, ha mondjuk a McLaren szakemberei is elismernék, hogy nincs különösebb hatása annak a cuccnak, ami nem szabályos méretű?
4. Coulthard elég húzós előzési manővert vetett be MS ellen. Ha a német csinált volna ilyet, már rég leszedtétek volna a fejét, hogy micsoda bunkó. Még mielőtt a Sch. győlölök népes tábora engem is lefikázna, elmondom nekik, hogy nem túlságosan rajongok a svábért, de néha igazságtalanul sokat bántják, az objektivitás teljes mellőzésével.
Fidusz Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2921
Sziasztok!

Szerintetek mikorra várható a fellebezés utáni döntés?
Kíváncsi lennék, hogy szabályos autókkal mire lenne képes japánban a ferrari?
Örülnék, ha Hakkinen szépen lenyomná a nagyarcot...

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2920
Egy köztes megoldás lehetne pl, ha maradna az eredmény, és 5-5 büntetőpontot levonnak a két pilótától. Akkor Suzukában nyerne a jobbik.
boba6 Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2919
Nos 2. 3. 4. pontal én is egyetértek de az elsővel csak félig, ugyanis az még rendben van, hogy segítette Irvine-t, de a mód ahogy ezt tette AZ ami nem etikus és sportszerű! szvsz közvetlenül Irvine mögött kellett volna haladjon, mint ahogy azt már vki írta is.
ja még a 4. ponthoz: így van, az atlétikában sincs olyan, hogy csak egy kicsit doppingolunk, ha találtak vmit a szervezetdben ígyjárárás, mindegy, hogy az mikorról maradt...
CYRUS, Degeczy hajrá, veletek vagyok! :)
Előzmény: Fearconn (2916)
Alex99 Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2918
Kedves Jó és Objektiv Angel Úr!

"De ahogy a cipészt és az írt ismerem, nem lenne az se csoda ha ők segítettek volna a felszerelésében."
Ezek szerint te nem tudtad, hogy Sumi tervezte annak idején a szabálytalan Benettont és a Ferrarit is? Ross Braun és társai csak statisztálnak, és csak azért vannak ott, hogy meg legyen a létszám.
Ha rám hallgatsz akkor te is Takaginak drukkolsz. Öt még lehet szeretni.

Előzmény: Angel Úr (2913)
Aty Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2917
Sziasztok!
Teljesen egyetértek Angel Úrral! Tökéletesen jellemzi a töketlen Coulthard-ot és az egyre töketlenebb Hakkinent. A "sánta cipész" csúcs! Ha jól emlékszem A mágus Shumi a Benettonnál volt amikor a masina fenéklemeze véletlenül nagyon elkopott! Érdekes, hogy mindig ott kavarják a sz@rt, ahol a német feltűnik.
Az mindenesetre kiderült, hogy ha Shumi nem Haki-t szívatja, akkor mindketten jóval gyorsabbak a nagypofájú írnél.
Segítsen ki valaki: Hakkinen miért állt ki a depóba, amikor a szpíker is azt mondta, hogy jóval frankóbbak a gumijai a németénél?
Egyébként a futam előtt hallottam az utóbbi hetek legprecízebb időjárás jelentését Knézy N. V. Jenőtől (Nagy Varázsló): "Nem számíthatunk semmi nedves dologra..."
Előzmény: Angel Úr (2913)
Fearconn Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2916
Pénteken fértem utóljára a nethet, és most csak lesek, hogy milyen gazdag termés volt a topicban. Ahogy olvasgattam a hozzászólásokat, jónéhány dolog megfogalmazódott bennem. Először is tetten érhető a szezonvége: egyre vehemensebben kezdjük ócsárolni az "ellenpárt" versenyzőit.
1. A Ferrari kettősgyőzelméről. Hogy MS szemét lenne amiért taktikailag érettnek, és a csapatérdeknek alárendeltnek bizonyult? Látott már valaki páros salakmotorozást? A feltartások, ívzárások, "előre engedem a csapattársat" a legtöbb technikai sport sajátja. De említhetném az atlétikát is, vagy a biciklizést, amikor valaki nyúlként segíti honfitársát (csapattársát), vagy egy-egy váratlan iramváltással töri meg az ellenfelek ritmusát azért, hogy társa saját tempójában törhessen előre.
2. Hakkinen béna lett volna, csak mert Schumi alázta? Nem kívánom megismételni azokat a véleményeket, amelyek azt ecsetelik, miként lehet ellehetetleníteni egy minket üldöző pilótát. Szerintem mindketten jól bírták idegekkel, bár kétségtelen, hogy a záróképek alapján Mikát jobban megviselte (az eredmény ismeretében szerintem nem véletlenül).
3. Azoknak akik minden további nélkül lebénáznak bárkit a F1 résztvevői közül, ajánlom, hogy próbáljanak ki egy jobb szimulátort zérus rásegítéssel, ember ellenfelek ellen, egy teljes futamtáv mellett. Amikor félóra elteltével az ember ujja rágémberedik a joyra / billentyűzetre / kormányra, amikor a veríték elkezd a szemedbe csorogni, amikor egy erősebb mozdulatra már keresztbe is állítottad a járgányt, lehet, hogy még Takagit is megtanulod tisztelni.
4. A Ferrarik kizárásáról. Nincs mese: a szabály az szabály. Megint kitágítva a sport kereteit: nem lehet "csak egy kicsit" doppingolni. Profi versenyzőknek, jelen esetben versenyistállóknak tisztában kell lennie a szabályokkal és igenis be kell azokat tartani.
5. Szerintem elhibázott volt, hogy Hakkinent kivitték kerékcserére. (Bár én nem tudhatom, a McLaren milyen információk birtokában döntött így).
Na jó most befejezem.
Üdv mindenkinek.
Tripletheader Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2915
Azert, akarki akarmit mond, Schumacher a legjobb pilota a mezonyben, tegnap mindenkit oda rakott, ahova, amikor, es ahogyan akart (bar a huje DC megelozte, amit teljesen erthetetlen :) ).

Egyebkent en se szeretnem ha Irvine lenne a bajnok. Nyerjen Frentzen, es a Ferrari!

- th

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2914
Jó kis kínban van a FIA:
1) Jóváhagyja a kizárást: azt mondják ő döntötte el a VB-t. Abcúg!
2) Nem hagyja jóvá. Ha Irvine nyeri a VB-t, akkor azt mondják csalással nyert a Ferrari, és benne Irvinie. Abcúg!
Na akkor mit döntsön?:-)
Angel Úr Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2913
Hali!
Nos érdekes helyzet állt elő. Következik az én véleményem:
A Ferrari egyértelműen csalt ez nem téma, az előírásoknak nem felelt meg az autó, az teljesen mindegy, hogy a média miről ír, mit sugároz, azt a dolgot úgyis csak a beavatottak tudják. A szabályok azok szabályok mégha 1 cm-ről is szólnak, nos ez most meg lett szegve. Ha a Ferrari azzal védekezik, hogy már Nürburgringen is használtál meg az edzéseken, akkor ez még pofátlanság is és teljes beismerés. Nos mivel ott nem nyertek nem kellet úgy átvizsgálni az autót, itt nyertek átvizsgálták tüzetesen. Teljesen mindegy, hogy mikor derült ki, KIDERÜLT ÉS KÉSZ!
Az már egy másik kérdés, hogy a pilóták vajon tudtak e róla, mert ha nem, akkor tőlük nem kéne elvenni a pontokat. De ahogy a cipészt és az írt ismerem, nem lenne az se csoda ha ők segítettek volna a felszerelésében.
Egyben azonban már most biztosak lehetünk, SZVSZ a versenyzőktől nem fogják elvenni a pontokat, mert, ugye ebbe Eccleston bácsi is belefog szólni, nagyon nagy bevétel kiesés lenne az a Japán Nagydíj. Úgyhogy az lesz, hogy Japánban Hakkinen-nek nyernie kell és Coulthard-nak az lesz a feladata, hogy fel tartsa Eddie fiút és a sánta cipészt. Nem lesz könnyű. Nos ezen eset után nem birnám lenyelni, hogy a Ferrari csapat világbajnok legyen. A pilótáknál, már oly mindegy, mert Hakkinen-ből kezdek kiábrándulni, Irvine-t mindig is szarnak tartottam, a cipészt utálom, Coulthard meg egy balfasz és kész.
csá
arszt Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2912
A kizarasrol az a velemenyem, hogy ha mar ennyire aprolekosan vizsgalgatjak az autot, hogy 1cm ide vagy oda, akkor ezeket a vizsgalatokat a verseny elott kellene megtenni es nem egy vegeredmenyt modositani adminisztrativ uton. Ha belegondolunk abba, hogy mennyire maskent vezet valaki ha az elso helyet kell vedeni, vagy ha "csak" a harmadikat akkor jol latszik, hogy abszurd az, hogy a vegen a me'ro ember hibat talalt a ket elsonel. Ehhez hasonlo merteku szabalytalansagot elkepzelheto, hogy majd mindegyik csapat elkovet de hogy a VB cimeket ilyen modon dontsek el az nem fair. En ugy gondolom, hogy a dontest majd modositjak, de az ugyanugy etikatlan, mint az eredmeny megsemmisitese. En a magam reszerol, soha tobbe nem nezek Forma 1-et, ha a targyaloasztalnal dontik el a verseny es a vilagbajnoksag sorsat. A legkisebb rossz meg az volna, ha a futam eredmenyeit ugy ahogy van megsemmisitenek, ha mar ujrajatszani nem lehet.
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2911
Jól beszélt, doktor! :)
Mindenben 1etértek!
Előzmény: doktorivl (2909)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2910
Jól beszélt, doktor! :)
Előzmény: doktorivl (2909)
doktorivl Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2909
fargo,

Orulok, hogy neked sikerult "elvonatkoztatni".
Ne kocsogozzunk, hanem gennyezzunk!

Amit tegnap lathattal, az szamtalanszor elofodult mar kulonbozo versenyeken, kulonbozo csapatok es pilotak eloadasaban.
Ez csapatsport is, es igy MS szereplese egyeltalan nem sportszerutlen, kulonosen, hogy MH meg sem tudta tamadni ot. De ezt azert ne MS nyakaba varjuk! Amit o bemutatott azert meg egy lekorozott pilotat sem buntettek volna meg.
A verseny egyetlen "durva" manoveret pedig DC kovette el, hogy nem lett belole baleset az kizarolag MS-en mult.
A Ferrari csalas egy masik sztori, amiben igazad lehet.
Na ennyi.
Tovabbi jo "gennyezest"!

di.

Előzmény: fargo (2899)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2908
Miért, Te a helyében, vagy bárki helyében örülnél?
Pláne, ha nálad tényleg rosszabb pilótáról van szó?
Előzmény: CYRUS (2907)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2907
Miért? Miért? már leirtam 94 Ausztrália! 97 jerez stb!!! Ja és persze a nyilatkozatai ! valaki már emlitette miket nyilatkozott senna halála idején, ugyhogy én most nem fogom! Most ő az isten a sportszerü mert elengedte Irvine-t! Na de mér engedte el , mert tudta hogy különben kap a szurkoloktól + a csapattól! Bizti hohy nem magátol hisz pár napja még azt nyilatkozta a saját csapattársáról hogy nem örülne ha megnyerné a vb-t! Hmm télleg sportszerü
Előzmény: Sz Tamas (2904)
Mogorva Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2906
Valahol nálad van az igazság! Csak mi a nagy szurkolásunk és rajongásunk közepette minden egyébbel próbáljuk magyarázni, mentegetni.
Pedig a rideg tények azok. amiket leírtál.

A Ferrari kapja be! Ne csaljanak! A McLaren is! Ne hagyják magukat!

:)

Előzmény: fargo (2899)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2905
Na, ki vele!

Én mindenesetre leírom a véleményemet róluk:
Mika Hakkinen: Egy tisztességes, dolgos, megfontolt, mostanra egy kicsit az ellenfelektől megcsömörlött versenyző, aki általában sablonos versenyeket produkál, Pole, Végig első, nyer, ha nem így van, akkor mgeleéxik az éppen elérttel, általában nem megy bele bizonytalanba, és könnyedén kihasználja a kocsijának az előnyeit, már ha tudja. Legtöbbször nagyon gyors. Valószínű, általában én is így viselkednék a helyében. De talán ezért nem szeretem.

Michael Schumacher: Egy törtető, akaratát mindenképpen kersztülvivő, talán még arrogánsnak is nevezhető manus, aki mostanában többet hibázik, de szívós, nagyon harcos, már kevésbé önfejű, és fegyelmezetlen.Mindenesetre brutális pilóta. De ha kell, úgy látszik, tud segíteni is olyanoknak, aki még nagyobb arc mint ő. Roppant technikás, a kocsijából többet is ki tud hozni, mint a legtöbb pilóta. És még nagyon precíz is.
Tisztelem azért, mert van pofája olyat csinálni, amibe más bele sem kezdene.

Nagyjából ennyi. Biztos sok dolgot kihagytam.
Tamás

Előzmény: fargo (2903)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2904
Miért? Nem értelek?
Előzmény: CYRUS (2902)
fargo Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2903
Nagy köcsög genny? :-P

A Hakkinenrôl alkotott véleményemet még nem is hallottad (nem is fogod), így nem alkothatsz képet arról, van-e képzavar. Mármint az általad felvetett kérdésben. Csak mert nincs összehasonlítási alapod, illetve én nem szolgáltam azzal.

Hát ez az! Persze, szabályos. Embert ölni is szabályos, errôl meg is gyôz bárkit egy jobb ügyvéd pár millió ellenében. Az, hogy embert ölni nem etikus, az meg más tészta, megítélés kérdése...

Ez a hátramozdítósdi is csak azért szabályos, mert nem lehet egyértelműen bizonyítani, hogy nem szántszándékkal tartotta fel a mögötte jövôt. Holott nyilvánvaló. És ez benne az etikátlan.

Előzmény: Sz Tamas (2900)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2902
Télleg képzavar van !!! Schumi nem 1 kis geny!

NAGY!!!!!!!

Előzmény: Sz Tamas (2900)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2901
Gondolj bele, ha nem csinálja, akkor megkapja a "hülye", vagy a csapattársával szemben "genny" jelzőt.
Így az eddigi utálóitól kapja csak meg. Ez így van jól.
Tamás
Előzmény: fargo (2899)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2900
"Most vonatkoztassunk el attól,...melyikük a nagyobb köcsög, nem erről van szó"
"Hiába klasszis a Schumacher, szememben csak egy kis genny"
Ja, képzavar, az van.
Szabályos, és kész. Volt már hasonló helyzet máskor, máshol is, csak akkor nem a jobb tartotta fel a másik jót a rosszabbal szemben. Akkor nem volt belőle ekkora felhajtás. Ügyes volt. Én is ezt csináltam volna, Te is, és az emberek 95 %-a, ha ezzel segíthet annak, akinek kell.
Hajrá Ferrari!
Tamás
Előzmény: fargo (2899)
fargo Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2899
Urak,

nem vagyok egy nagy F1 szakértô, a vérnyomásomat is csak alig-alig dobja meg egy verseny, de amit ma láttam, az tanulságos volt.

Most vonatkpztassunk el attól, hogy ki a jobb pilóta, meg melyikük a nagyobb kötsög, nem errôl van szó, bár Ti olyan hatalmas hozzáértéssel bírjátok fikázni a kevésbé kedvelt versenyzôket, mintha lenne bármi fogalmatok is arról, hogy hogyan is kell elvezetni egy F1-es kocsit, na adj isten, hogyan kell vele kanyarban elôzni. Szerintem még a szagát sem nagyon ismeri itt senki, nemhogy a viselkedését...

Szóval szerintem a Forma 1 tulajdonképpen SPORT, és mint ilyennek, megvannak a maga szabályai. Az írott és íratlan szabályai. Ha valaki ez ellen vét, (akár szándékosan, akár szabálytalanul,) akkor húzzon el a retkesbe. Ne mondja nekem senki, hogy "gyártási hiba" egy légterelô elméretezése, köztudott, hogy itt mindent k...a pontosan mérnek.

És még csak most jönnek az íratlan szabályok. Az, hogy valaki úgy viselkedik a pályán, mint MS, az nemes egyszerűséggel sportszerűtlen, csapatérdek ide vagy oda. Ez nem feltétlenül a Schumacher hibája, inkább a sportágban eluralkodott etikátlanság és pénzhajhászat vezetett idáig. Kár. Mindenesetre botorság MS-t sportszerűnek nevezni azért, mert elengedte a csapattársát a jobb helyezés érdekében. Ez a sportsszerűséggel nem igen fér össze, maximum akkor, ha MS *nem indul el*, mert tudja, hogy ha ô minden tudását beveti, akkor nincs esélye a csapattársának. De MS a mai napon nem mint versenyzô szerepelt a pályán, hanem mint Hátramozdító -- az ellenfél hátramozdítója. Ezt én alapvetôen etikátlannak tartom, és szememben sokkal többet nyom a latban (negatív értelemben -- micsoda képzavar!), mint a Schumacher vezetôi tudása és brilliáns taktikai érzéke.

Ilyen elôzményekkel szerintetek mi várható a jövôben? Beszerelnek a kocsikba egy kis tartályt, amibôl megfelelô pillanatban az üldözô elé a betonra lehet engedni az olajat? Vagy a Ben Hurban látott pengéket szerelnek a felnikre? Az egész arra kezd hasonlítani, ahogy az ügyvédek növesztik a vastag bôrt a képükre -- csalfa mosollyal bújnak semmitmondó magyarázatok mögé, így takargatva a sennyet.

Én egyetértek azzal, hogy szükséghelyzetben bármilyen eszköz megengedhetô a siker érdekében, de ez inkább a háborúkra áll, nem a sportokra. Az autósportban ilyesminek nincs helye, irtani kellene. Hiába klasszis a Schumacher, a szememben csak egy kis genny, nincs helye az F1-ben.

Mikor hallottam a rádióban, hogy diszkvalifikálták a Ferrarikat, azt gondoltam, van isten. Maximálisan megérdemlik amit kaptak.

mozso Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2898
Mogorva!

Koszi, tehat sima html kod, nem voltam benne biztos, ui. a mi forummunkban ez a modszer nem mukodik. Azert koszi.

Nem tervezem abbahagyni... :)
bar neha nagyon faraszto egyedul irogatni

mozso

Előzmény: Mogorva (2897)
Mogorva Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2897
mozso! OK.

Valahogy így:

(a href="http://www.domain.com/oldal.html/")Felirat amire kattintani kell(/a)

A zárójeleket felcseréled a megfelelő irányú relációs jelekre és kész. Ha ('<) relációs jelekkel írom be, akkor nem látnád a szintaktikát, mert a böngésző eltünteti, ezért zárójeleztem. Az adott helyeken a szóközöknek az idézőjeleknek fontos szerepe van, ha egyet is kihagysz nem működik. Ja és a http:// is fontos, mert különben az Indexen belül keresi a böngésző a megadott oldalt, ott pedig legrittkább esetben van az amit szeretnél... :))

ui.: Szerintem a legelsők egyike vagyok. Annó Tivi-vel leveleztem is egyet, mikor elkezdett új HTML szerkesztőt használni és olvashatatlan lett a lap.

Abba ne hagyjátok!

Mogorva

Előzmény: mozso (2891)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.18 0 0 2896
Degeczi!! Degeczi jól beszélsz !! :))
Előzmény: Degeczi (2895)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2895
Edzeseredmenyekre hivatkozok ismet. Irvine-ra tobbe-kevesbe jellemzo az a lemaradas, amit most szombaton tudott elerni. Azaz nyugodtan allithato, hogy Schumacher kb. 1 mp-el jobb Irvine-nal.
Eddig nem volt ritka, hogy a McLarenek (vagy epp csak MH) alltak ekkora kbseggel az elen. Most szombaton azonban meg Irvine is gyorsabb volt naluk.
Akkor most vagy:
- DC es MH egyarant joval gyengebb Irvine-nal
- a Ferrarik ezen a versenyen lenyegesen jobban mentek.
Magam reszerol az elso lehetoseget nemigen tudom elkepzelni. Ez pedig azt jelenti, hogy Schumacher ebben a most lenyegesen jobb autoban alazta le a tobbieket.
Erdekes: amig Hakkinen tette ugyanezt szinte folyamatosan, azt mindenki az autojanak tudta be. S persze kozben Schumacher sem kapott gyenge v. sz@r minositest.
Előzmény: MaCS (2880)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2894
Szerintem ha amikor akanyarba beérnek és ott fékezgett akkor nem lehet megelözni max ha letér az ideális ivről, ami viszont sok veszéllyel fenyegett!!! Szerintem egy 2-szeres világbajnok :))) (na jo ez még nem bizti) mindenképp ace!!
Előzmény: stotu (2892)
mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2893
stotu!

Igen az F1GP2 eleg jo. En inkabb arra gondoltam, hogy amikor emberi ellenfel ellen versenyzel, az az ellenfel legalabb olyan jo, mint te (En Bobok Tivadarral [tivi]) harcoltam), akkor nagyon meg lehet keseriteni a masik eletet egy-egy ilyen fekezessel.

Te szamitasz ra, hogy X a fekezesi ponton fok fekezni, de o hamarabb fekez. Nem annyira, hogy meg tudd elozni, de pont annyira, hogy elveszitsd a ritmust.

mozso

Előzmény: stotu (2892)
stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2892
"aki játszott már profi PC-s Forma 1-es szimulátorral"

Nem tudom, hogy az F1GP2 annak minősül-e, mindenesetre ott azt tapasztaltam, hogy ha nem az optimális helyen fékez az ember, egy ace ellenfél előbb-utóbb kihasználja a helyzetet és kibújik mögüled. Márpedig ha Sumi nem volt konzisztens, akkor feltételezhetően nem mindig az optimális helyen fékezett.

Persze lehet, hogy az ellenfél sem volt ace. (Bocs, geci megjegyzés)

Előzmény: Mogorva (2887)
mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2891
Mogorva!

Nem gond, cserebe mondd el hogyan irsz be linket, ugy, hogy mukodjon is.

ui.: Te regebben is olvastal minket, nem?

mozso

Előzmény: Mogorva (2887)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2890
Akkor mégjobban megértem Mikát, hogy miért is volt hót fáradt a verseny után. Nem lettem volna a helyében! Hőség, csúszkálás, fáradás, koncentrálás, nem rossz.
De szerintem Sumi sem csak nyomta a pedált. Szóval Ő is hasonlókat élt át! Egy világbajnokkal a háta mögött!
Tamás
Előzmény: Mogorva (2887)
Macika_ Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2889
Nem szeretnék ebben a témában állást foglalni. Kezdetben Senna mellett Schumival szimpatizáltam mint versenyzővel. Aztán Senna halálos balesetekor a viselkedése és a nyilatkozatai miatt nagyon nagyot csökkent emberileg a szememben.

Egy biztos: bármilyen autóba üljön is, mindig gyorsabb lesz, mint az adott istálló pilótái. Éppen ezért nem értem, hogy miért volt a Forma 1-es karrierje beindulása óta többször is szabálytalanság az autójában. Szerintem abszolut nem lenne rá szüksége egy ilyen kvalitású versenyzőnek.

Arra sem lett volna szüksége (nem is emlékszem hirtelen, melyik versenyen), hogy az utolsó körben a boxba kiállva nyerje meg a versenyt. E nem volt hivatalosan csalás, csak technikai trükk. Érdekes, hogy sem előtte, sem azóta senki nem tett így, valahogy mindenkinek arra áll az agya, hogy egymással becsületesen megküzdve dőljön el a verseny és nem úgy, hogy „tudok egy rövidebb utat a kertek alatt”.

Szóval ez a sok-sok körös fenntartás sem volt szabálytalan, nem volt csalás, csak más csapat eddig nem tett ilyet, mert a „tiszta” verseny híve volt.

Nagyon szeretem a Ferrarit, mint autókat, évekig nagyon szorítottam nekik, hogy sikerüljön, mert úgy éreztem, hogy a lelkesedésük és a beleölt irdatlan pénzmennyiség egyszer meg kell hozza a gyümölcsét.

Ez most következett volna el. Nagyon kár, hogy most – úgy tűnik – kicsit többet engedtek maguknak, mint eddig. Szerintem enélkül a kis trükk nélkül is simán meglett volna a Ferrari csapatgyőzelme, meg kell mondjam: megérdemelten.

Hogy miért áll mégis Hakkinen közelebb a szívemhez?

Talán azért, mert – bár kétségtelenül – nem olyan profi, mint Schumacher, de nála sokkal emberibb. Nem olyan dörzsölt, csakazértis típus. Mellesleg viszont van egy olyan autó a feneke alatt, amivel esetlegesen gyengébb képességekkel is jobb eredményeket ér el.

Ha belegondolunk, hogy miért nem ment bele közelharcba Hakkinen Schumacherrel, akkor az is lehetséges dolog, hogy úgy gondolkodott:

1. Schuminak nincs vesztenivalója (Couldhard amúgy is szemtelen volt vele) és ha esetleg véletlenül ráhúzza az autót Hakkinenre, akkor kiesnek mind a ketten, megvan a Ferrari csapat- és egyéni VB-je.
2. Ha most ebben a helyzetben 3-ik vagy 4-ik lesz, még ott van Suzuka, amelyik ismert pálya, nyert is már ott, 3-4 pont különbséget hátha be tud hozni.
3. Ha túlhajtja az autóját és kiesik, akkor annyi a VB-nek számára is és a csapatnak is.

Nem biztos, hogy e 3 ötlet közül valamelyik is igaz, csakúgy nem biztos, mint az általatok felsorolt változatok.

Előzmény: stotu (2865)
Trebitsch Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2888
Összefoglalom: Sumi azt csinált Hekivel, amit akart, és ezt Heki sportszerűen be is ismeri.
Előzmény: Mogorva (2887)
Mogorva Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2887
mozso! Ugye nem baj, ha beidézek pár sort? A lényeg ebben van:

Amikor mögötte haladtál, a fedélzeti kamerában látni lehetett, hogy párszor gesztikuláltál. Mennyire volt idegesítő körről-körre mögötte menni?

Mika Hakkinen: Ez csak nehéz meló. Képzeld el, hogy az autód állandóan csúszkál, és megtapasztaltam, hogy Michael nem ment konzisztensen végig a különböző kanyarokban. Végig óvatosnak kellett lennem. Itt fog fékezni, vagy egy meglepő helyen? Lényegében ezért kellett minden tekintetben arra koncentrálnom, hogy ne menjek neki hátulról. Felteszem, hogy ezért nem volt esélyem megelőzni.

[A fenti pár mondat lényegében azt jelenti, hogy Michael olyan helyeken is fékezett, ahol nem szokás, illetve nem fékezett ugyanott kétszer egy kanyarban. Mindig variált, aki játszott már profi PC-s Forma 1-es szimulátorral és az előtte lévőt szorosan követte hosszabb ideig, az tudhatja mennyire megnehezítheti az ember dolgát egy túl korai, vagy váratlan fékezés. Hiszen a különböző Forma 1-es autók féktávja szinte azonos, egy pillanatnyi figyelemkihagyás és felkenődött a másikra az ember.]

Forrás:
Tivi'sextrem Forma-1 magazin

Előzmény: mozso (2879)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2886
Sorry! Kevertem a sezlont a faxommal!
mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2885
Nem!

Ross Brawn a Ferrari-nal van.

Előzmény: Sz Tamas (2881)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2884
sorry RON nem Don
Előzmény: CYRUS (2882)
Mogorva Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2883
Ron Dennis-el kevered véleményem szerint...
Előzmény: Sz Tamas (2881)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2882
Tamás !! Az Don Dennis
Előzmény: Sz Tamas (2881)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2881
Hát ez azért a Ferrari részéről elvárható volt. De lehet, hogy ezzel el is ásták magukat.
(Ross Brawn nem a McLaren csapatfőnöke? Most megzavarodtam)
Előzmény: stotu (2878)
MaCS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2880
Halihó!

Szerintem Sch nem volt sportszerűtlen. MH volt gyenge.

Az, hogy fikázni könny, nagyon igaz!

Üdv: MaCS

Előzmény: Mogorva (2869)
mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2879
Hi!

Akir erdekel a vasarnapi sajtotajekoztato es a Ferrari dikszvalifikalasanak anyaga, az elolvashatja nalunk magyarul. Akit nem, attol elnezeset...

cim a szokasos: http://w3.swi.hu/tivi/index.html

mozso

stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2878
Lehet, hogy ez csak nekem új, de most látom, hogy Ross Brawn is elismerte, szabálytalan volt az a side-turning-vein-board-barge vagy mi a lóf.. a Ferrarin (gyártási hiba, így ő). Ez azért mán kellemetlen...
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2877
etika:
1998, első verseny:
Coulthard: "Félreváltottam"
khmm
Előzmény: Mogorva (2867)
stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2876
Bár újoncként a topic nevével foglalkoznom talán nem illene, én is azt hiszem, hogy a teljesen túlhajtott 2000-nél az 1999 sokkal vagányabb szám.
stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2875
Mogorva, téged erről a mai dologról már úgysem lehet meggyőzni, de akkor sem volt sportszerűtlen.

Franciaországban Hakkinen sok mindenkit kifékezett*, de Barichello mellett egyszer egészen biztosan a nyílegyenes szakaszon lépett el.

*Alesit pl. kimondottan pofátlanul, mert JA már vette volna be a kanyart, amibe ő időben be tudott fordulni, de kénytelen volt kivárni, amít MH visszakecmereg a pályára, ugyanis az elállta az útját.

Előzmény: Mogorva (2869)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2874
Hu Mogorva de Mogorva!! :))

Tamás én sem bánná ha visszakapná az eredményt a Ferrári mert érdekesebb lenne a verseny Suzukában és szerintem hakkinen van annyira jo hogy megverje a Ferrárikat!! De ha szabálytalan volt a Ferrari akkor igenis vegyék el a pontjaikat, ha direkt csinálták (csaltak) , ha nem, mert a szabáj az szabály!!!

Előzmény: Mogorva (2869)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2873
Mogorva!

Nem várok ilyet Mikától. Ő nem olyan.
Schumacher olyan. Van vér a pucájában. És Davidnak is.
Ki lett taktikázva Hakkinen. Ezt nem lehet megmagyazázni bunkósággal, vagy mással. Nem volt jó a taktika, és kész. Illetve az sem volt jó. Most a Ferrari volt a jobb, akárhogyan is - ezt én nem tudom, és nem is akarom eldönteni-, legalábbis Schumacher.
Tamás

Előzmény: Mogorva (2867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!