Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Angel Úr Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3072
Hali!
Hajjajj, de még mennyire, hogy szokta/szokták volt fikázni. Hajjajj de mennyire, egyébként egy ilyen pacákot csak fikázni lehet!
csá
Előzmény: PF (3070)
MaCS Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3071
Halihó!

Mint vaskalapos, szűklátókörű Schumacher rajongó jelentem, amióta az eszemet tudom, lelkesen nézem a Forma1-et. Schumacher meg az első versenye óta -- amin még a rajt után kiesett -- a kedvencem, éspedig azért, mert már akkor rokonszenves volt az első nyilatkozata alapján.

Üdv: MaCS

Előzmény: Angel Úr (3067)
PF Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3070
Azt hiszem, hogy egy csapattárs vagy volt csapattárs véleménye mindig meghatározó. Szokta-e fikázni Schumit Irvine, Herbert, Verstappen, Patrese, Brundle stb.?
Angel Úr Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3069
Nos bocsesz, most tévedtem én is, még a hét elején mást nyilatkoztak. Ugyancsak tévedés volt az 1994-es évszám mert 95-ben volt Jhonny a cipész csapattársa, szegény. Nem irigylek senkit aki a mágus árnyékába kerül.
csá
Előzmény: Tripletheader (3068)
Tripletheader Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3068
"Mielőtt pedig megint szívnátok a fogatokat, elmondom, hogy most már a Stewart csapat is úgy nyilatkozik, hogy a Ferrari mellett állnak.
Na lehet feldolgozni az olvasottakat és dobálni a szitkokat."

Hat tegnap egesz este minden letezo forumon az ment, hogy a Stewart penteken feltetlen fel akar szolalni a Ferrari _ellen_ , mivel ekkor nem 3 hanem 8 pont elonye lenne a Williams-szel szemben.
Ha vmi abszolut hanyingert kelto, akkor ez az.

- th

Előzmény: Angel Úr (3067)
Angel Úr Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3067
Hali!
Köszönöm VICA a támogató szavakat.
Egyébként tele van tököm a sok vaskalapos, szűklátókörű Schumacher rajongókkal, mindig csak azt szajkózzák ami sokszor meg sem közelití az igazságot.
Aki azt írja a cipészről, hogy nem nagyképű az igencsak rövid ideje nézegeti a versenyeket úgymond a balesete óta. Aki azt írja, hogy Hakkinen az asztalnál nem érdemli meg a vb-t annak azt üzenem, hogy a Ferrari és Irvine se érdemli meg a vb ilyen kurva sportszerűtlen versenyzéssel amit egész évben művelnek.
A kopott gumikat nem az újjamból szoptam, de bárkinél hamarabb beírtam a topicba, csak "széleslátókörötöket" elkerülte. Úgyhogy akik később írták be azoknak elhittétek, ellenben az én szavaimban kételkedtetek. Nos mindegy ez is minősiti számomra az elvakultságotokat.
Herbert tényleg egy császár, Bennetonos évében is csupán azért ért el jó eredményeket, mert kiesett előle mindenki jó példa erre a Silverstoni verseny anno 1994-ben. Egyébként akkoriban úgy járt, mint most David barátunk, ugyanolyan király gép volt a segge alá tolva, csak azért Coulthard egy kicsit többet mutat. Herbert egyébként egy jópofa, szimpi fickó, csak a tudása közepes. Ennyi, de azt hiszem, hogy erről nem is vitatkoztunk volna pár hónapja. Egyébként egy kérdés: Kinek áll még a Ferrarin kívül a legjobban érdekében, hogy Irvine VB legyen? Elárulom, Jackie Stwartnak, mert akkor ott viritana a Jaguaron az 1-es rajtszám, nem lenne szar mi. Mielőtt pedig megint szívnátok a fogatokat, elmondom, hogy most már a Stewart csapat is úgy nyilatkozik, hogy a Ferrari mellett állnak.
Na lehet feldolgozni az olvasottakat és dobálni a szitkokat. Egyébként mint egy pártatlan írom a dolgokat.
csá
Kopasz Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3066

Jó reggelt!

Tegnap esti TV hír:

A FIA bizottság pénteken tárgyal, döntés várhatóan szombaton. A bizottság nehezményezi, hogy a FIA alelnöke, bizonyos Bernie Ecclestone nyomást igyekszik gyakorolni a bizottságra azzal a nyilatkozatával, hogy szeretné, ha Suzukában dőlne el a VB-k sorsa.
Hakkinen nem nyilatkozik, de (!) azt mondja (?), hogy a szabály az szabály. Ez óriási. Azt még elnézem, hogy egy kicsúszás után pityereg, az idegfeszültség sokféleképpen kijöhet. Ez azonban nekem kissé hányinger. Ha nem megy a pályán, majd eldöntik a tárgyalóasztalnál. Az én szememben Hakkinen az idén már nem lesz VB. Ezt így nem illik. Szerintem.

Üdv: Kopasz

MaCS Creative Commons License 1999.10.21 0 0 3065
Halihó!

Bocs, nem tudtam, hogy te vagy az Atyaisten.

A nyilatkozatokat pedig általában igyexem eredetiben, eredeti nyelven elcsípni.

MaCS

Előzmény: Angel Úr (3044)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3064
Herbert egy nagyon jó pilóta!
Már jó ideje szeretem, emléxem, amikor nagy Sumi-Hill párharc volt, akkor nyerte meg az Angol nagydíjat! Imádtam ezért a tettéért!
Meg ugyibár volt ő még Benettonos, méghozzá a -maláj pályán végig szabályos, csakúgy mint Herbert- Ciésznek volt a társa, ölig jó eredményekkel! :o)
Csak sajnos a Maláj naygdíjion nem lett harmadik (első?). Pedig neki szurkoltam, az eddig elmondottakon kívül azért, mert akkor egy kis csapat kapott volna jó sok pontot.
Hajrá Lovacska!
Hajrá kopott G(S)umi! :o)
Előzmény: Angel Úr (3044)
Gorcsev Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3063
Ja, ja, "osztrákon" lehetett nézni mindig (szerencséseknek :))
Amúgy -csak a statisztika kedvéért mondom- csatlakozom MaCS-hoz és Kopaszhoz. Írni nem győztem, mindig annyit kell olvasni...
Előzmény: alejandro_magno (3061)
X polgártárs Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3062
Hmmm....belenosztalgiázok én is, bár nekem a '70-es évek kimaradtak...
'86 Imola, ha jól emléx...Rosberg vezet, mögötte Prost...Keke kiesik, utolsó kör, Prost rázza a kocsit, kiürült a tank...de bekóvályog, Piquet száguld át másodikként...Hungaroringre jegy, másodperc-mutatós órával mértük apámmal a professzor köridőit...
xpt
Előzmény: alejandro_magno (3061)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3061
VICA

Üdv a fedélzeten Szaktársnő!
:)
Az idelátogató hölgyeket mindig jól esik üdvözölni!

Kopasz Öreg Csont!

1976., Osztrák GP, fekete-fehérben. HÚúúúúúúúúúúúúú!
A pályán érdekes dolgok történnek, egy amerikai kocsiban tekerő ír hippi nyer, de a szpíker folyton vmi "nikilaudáról" beszél. A 8 éves kis alejandro (még "Sanyika" álnéven) halálosan komoly "nikilauda" szurkoló lesz! :)
Aztán érdekes módon csak közel 4 évvel később bukkantam az am-ben az "interaktív" versenynaptárra és vmi "andrewfrankl" poénos tudósítására. Onnantól már nem volt menekvés...
Két év múlva Lauda is visszatért (a régen is látott Watson csapattársaként), a turbókorszak dereka gyönyörű volt, s a '84-es monacoi versenytől már Sennának is szurkolhattam. De azért az autónyűvő Mansellt és de Cesarist is szerettem, mert ők hozták a show-t. Aztán Nigel kolléga (gépészmérnök) lett és megtanult vezetni. :) Azok a régi szép idők ...

Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3060
Én úgy emléxem, pár éve (2-3) Schumi is nyomott eccer 360-at egy célegyenesben - pályára nem emléxem, és azt hiszem időmérő során történt, nem versenyen. Ő is tovább ment.
stotu Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3059
Látom Kopasznál, hogy Herbertet is ki akarják zárni. Máshol meg azt olvasom, hogy a Stewart támogatja a Ferrari diszkvalifikálását, mert "a szabály az szabály". (meg azért, mert nekik pontszámban elég jól jön). Hát ez a kettő hogyan jön össze? Lehet, hogy Jackie (a többszörös pilóta) most egy kissé mellényúlt.
stewep Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3058
sziasztok
nagy indulatokat váltottak ki a vasárnap történtek... (belőlem is)
szvsz a 'száguldó cirkusz' elnevezés nem véletlen!!! (vki már írt erről)
a pilótákat szerintem a hülyeségeikkel együtt szeretjük (persze az eredményeiket is...)
a cipész egyik nyilatkozata tetszik nekem a legjobban:
" ... de nem akarok véleményt mondani, mert nem akarom eltiltással kezdeni
a jövő szezont..."
lehet hogy nagyképű, lehet hogy cinikus, de őszinte és minden benne van...
amúgy a ferrari egy nagy rakás szerencsétlenség (mostanában):
-lásd most Malajzia...
-a nürnburg ring-i versenyen : "Srácok nézzétek má' meg mit mond
Aigner Szilárd, lesz még eső?..."
~nem találtak megfelelő gumit...
egy kicsit offtopic, de a mai kedvenc dakota közmondásom:
" A hazug embert előbb utolérik, mint a sánta cipészt."
üdv
Gabci75 Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3057
Ja még valami: én is szoktam nézni az RTL-n Schumi riprtjait és szerény német tudásom lehet az oka, de nekem sem tűnt még sohasem nagyképűnek.
Vagy ennyire elfogult lennék?
Gabci75 Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3056
Hali

Hát angyali a hozzászólásod Angel, de inkább nem reagálok rá semmit.

Szerintem be kéne vezetni a szabályok közé, hogy x körönként mindenki köteles legyen állóra fékezni a kerekeit és gyorsan körbenézzen, hogy mindegyik gumin van-e még barázda.

Én a Ferrari/Schumi helyében mennék pár próbakört Sepangban szabályos szárnyakkal, hogy lássák mán a többiek is (főleg McLaren - N. Haug) nem attól kaptak ki ilyen csúfosan.

Uff

Kopasz Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3055

Új hír a Ferrari házatájáról:

Megoldották a gumibarázda-ellenőrzés esős versenyre történő adaptálását. A módszer megegyezik a száraz versenyen leírtakkal, de mindkét versenyző magával visz egy-egy Marlbolro-Formula 1-Ferrari feliratú esernyőt, mint segédeszközt. Jelenleg folyik az esernyők töréstesztje egy angliai tesztlaborban.

Kopasz

Kopasz Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3054

Most hallottam (olvastam) arról, hogy M. Schumachert és Herbertet külön ki akarják zárni, mert "slickre" kopott a gumijuk.
Vízióm szerint a Suzukai futam lehetséges beharangozója:
Suzukában a Ferrari csapat rajthoz áll, miután elvették tőlük a maláj versenyen szerzett pontjaikat. A csapat előrelátó módon az időmérő edzésen és a verseny előtti bemelegítésen takarékoskodva az engedélyezett hét garnitúra gumiból öt garnitúrát tartalékol a versenyre. Így a versenyzők kb. tíz körönként betérnek a boxba, hogy új garnitúra gumit tetessenek fel. Ezen túlmenően a Ferrari csapat külön köszönetet mond a magyar Autópiac c. lap segítségéért, mivel a lap ellátta a csapatot egy fontos segédeszközzel, nevezetesen egy ügyes kis háromszögletű műanyaglapocskával, amelyen egy alkalmas kis milliméterskála lehetővé teszi a gumik barázdamélységének ellenőrzését. Az ügyes kis eszköz mellesleg a lap reklámajándéka volt korábban, de a maradék 7 példányt önzetlenül felajánlották az olasz csapat részére. Mivel a Ferrari csapat biztosra akar menni, a szabálytalan gumikekoptatás megelőzésére az alábbi szabály betartását tették kötelezővé a két versenyzőjüknek: a kerékcserék között fele távon a versenyzők kötelesek egy alkalmas helyen megállni és a kocsiból kiszállva mind a négy keréken a fent leírt segédeszközzel ellenőrizni a barázdák kopásának mértékét, hogy szükség esetén hamarabb is ki tudjanak menni gumit cserélni. A Stewart csapat nagy érdeklődéssel figyeli az újítást, siker esetén ők is bevezetik. A Stewart egyik magát megnevezni nem kívánó vezető beosztású alkalmazottja szóvá tette, hogy a Ferrari által kapott segédeszköz alkalomadtán óvás tárgyát képezheti, mivel a többi csapatnak nem áll rendelkezésre ez az újítás. Egy Ferrari szakember nyilatkozata szerint esős verseny esetére gőzerővel dolgoznak a módszer adaptálásán.

Tudósító: Kopasz

outpost Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3053
Kedves Kopasz!

Igazad van. Én amit írtam azon azt értem más olvasni és más saját szemmel végigkövetni az eseményeket. Itt a topic a legjobb példa erre. Nem azonosan látja a történéseket
Frankl András, Kopasz, outpost ... stb, tehát nem biztos hogy objektív.

Előzmény: Kopasz (3049)
VICA Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3052
Emberek!
Nehogy vérremenően összevesszetek egy ember "Angel" magánvéleményén. Egyébként én is osztom a véleményét, hogy nagyképű a Schumacher, de azt el kell ismerni, hogy jó pilóta. Van aki örül ennek a kis "malőrnek", és van aki - ha így marad a helyzet - most már meg sem nézi a Suzuka-i versenyt, mert szerintük az utolsó verseny így már semmit sem fog érni. Nos kinek a pap, kinek a papné. Nekem csak Schumacher "mellverése" nem tetszik, hogy állitólag Ő magát tekinti a maláj verseny győztesének. Most miért kell jópofizni? Akkor minek engedte maga elé a csapattársát, mert az "istállóból" ezt az utasítást kapta? Akkor meg ne jelentse ezt ki! Ugyanis győzhetett volna Ő is, de lehet, hogy az "istállóban" kissé le lett volna tolva, hogy nem hagyta nyerni csapattársát.
Előzmény: Angel Úr (3044)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3051
Üdvözlök mindenkit!

Uj hozzászóló vagyok a Formula1 99 topicban, és egyáltalán a fórumokban. Ez nem jelenti azt hogy teljesen tájékozatlan vagyok a topicot illetően, mivel -a nyarat kivéve- folyamatosan figyelemmel követem a hozzászólásokat.
Magamról elöljáróban annyit, hogy Schumacher és Ferrari szurkoló vagyok. De szeretném azt hinni hogy viszonylag objektiven, részrehajlás nélkül tudom szemlélni az eseményeket a F1 házatáján. Egy generációval korábban Prost volt a kedvencem, Sennát pedig nemigazán szerettem (viszont kvalitásait elismerem!)pedig valahogy ugy érzem hasonló stilust képviselt mostani kedvencemmel.
Annak, hogy most szólásra emelkedtem fő oka a mult hétvégi affér, amely azthiszem eleddig példátlan módon felkorbácsolta a topicba rendszeresen irók indulatait. A hozzászólások tulnyomó többsége élből, indulatosan reagál az előző MÁS vélemény(ek)re. Nagyon elmozdultunk a fikázások irányába ami nemrulez!! Eltelik ez a pár nap péntekig, addig találgathatunk, latolgathatjuk az esélyeket a vizsgálat kimenetelét illetően (ez nagyreszt már meg is történt) de probáljuk meg TOLERÁLNI a mást, a másik véleményt. Remélem előbb-utóbb lecsillapodnak a kedélyek, és a topik stilusban vissztér oda ahonnan valamikor mult vasárnap este elindult.
Bocs mindenkitől hogy nem az aktuális témába vágott a mondandóm és kicsit hosszu lett, de ezek után szeretnék rendszeresn irni a topicba és ezt amolyan beköszöntőnek szántam.

UI: Kössz hogy van ez a Topic, mert ez jó!!! :)))

Chavo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3050
Az elmúlt 25 évben benne vannak a 70-es évek. Én már láttam a magyar tv-ben közvetitéseket. Nem emlékszem ki közvetitette. Talán a Sandor Davidov? Igaz sokszor felvételről ment, sokszor nem is ment, de vót!
Előzmény: outpost (3048)
Kopasz Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3049
Kedves outpost!

Lehet, hogy meglep, de én már viszonlag korán, gyermekkoromban érdeklődtem az F1 iránt. Ha megnézem az adataimat, láthatod, hogy nem mostanában végeztem el a legfőbb iskolámat, így bizony lassan 25 éve figyelgetem az F1-et. Én még láttam Laudát és Schecktert versenyezni, de még korábban az Autó-Motor magazin sportoldalain egy bizonyos Andrew Frankl futamismertetéseit olvasgattam és töltögettem az AM kétoldalas éves versennyilvántartását. Egyszóval van aki követi az F1-et oly régen. Igaz, volt egy időszak, úgy kb. a nyolcvanas évek közepe-vége, amikor nem annyira voltam rajta, de azóta sokat olvasgattam arról az időszakról is. Azt nem írtam, hogy minden futamot mindig meg tudtam nézni, ezt itt nem is lehetett, de azért akit érdekelt, sokat megtudhatott az F1-ről korábban is.

Maradok tisztelettel: Kopasz

Előzmény: outpost (3048)
outpost Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3048
Az elmúlt 25 év legjobb F1 versenyzői. ( ??? )
Kérdésem: ki az aki Magyarországon az elmúlt 25 év F1 futamait figyelemmel kisérte (tudta)?
Ki közvetítette?
Lehet hogy Te vagy az egyik szerencsés. Sajnos nekem nem volt rá lehetőségem.
Merész kijelentés.
Előzmény: Kopasz (3039)
nagya Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3047
Én azt nem értem, hogy miért beszélnek sokan arról, hogy ne ilyen apróságon dőljön el a vb. Ezek szerint ha nem lenne ilyen kiélezett a helyzet (pl. idény elején), akkor akkor el lehetne siklani a dolog felett ? Mert az ilyen hozzáállás lenne csak igazán sportszerűtlen. Ha már tétre megy a dolog, akkor kisebb stiklik megengedhetőek ?

Egyébként a szabályokat végig be kell tartani. Ne mondja senki, hogy a grammra kimért motorok és váltók, egyebek mellett ekkorát tévedhetnek. Egy-két mm-t még meg lehetne érteni (nem magyarázni !), de szerintem tíz már sok. Arra hivatkozni, hogy már az előző futamokon is így mentek, már elnézést, de baromság. Ha valóban így van, akkor örüljenek, hogy azokról utólagosan nem zárják ki őket. Ha előtte is tudták, hogy túllépik a megengedett méretet (márpedig akkor ez a beállítás sem véletlen), akkor miért ágálnak az ellen, hogy elérték a tűréshatárt ? (ha valakit elkapnak 60 km/h-val, akkor az egy elég gyenge érv, hogy "most miért, hisz eddig 58-cal autóztam"). Arra hivatkozni, hogy mások köpték be őket, a magyar politika jelenlegi színvonalára süllyeszti őket. Nyomják fel ők is a konkurrenciát, itt azért objektívebb eszközök vannak a kérdések eldöntésére.

Arra hivatkozni, hogy ez legfeljebb néhány tizedet jelenthetett (Ross Brown, vasárnap), nem jelent semmit, mert ez akár a rajtrácsot is befolyásolhatta volna, ez pedig az egész verseny eredményét (biztos nem hallot még a káoszelméletről). Más sportágakban sem mérlegelik, hogy a felhasznált doppingszer valóban hatással volt-e a teljesítményre (pl. bringa), helyből kinyomják a delikvenst.

Lehet, hogy Schumi a legjobb, de miért körülötte kell jelentkezni a szabálytalanságok nagy részének (nem biztos, hogy ő az oka, talán inkább R.B. vagy Willi Weber) ? Talán azért tartják sokan nagy arcúnak, mert mindenáron az eredményre hajt (meg a körülötte lévők).

Úgy kell versenyezni, ahogy a Jordan/Frentzen csapat. Soha nincs velük probléma, mindenkivel jó a viszonyuk, és eredményesek.

Példaként egy sokat emlegetett úriember sportsman.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3046
Angel Úr: Arrogáns vagy!
Chavo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3045
Angal 'úr'?

Csak rajta! Gyere ki a sodrodból!

Azért úgy vagyok vele, kicsit hátrább azokkal az agarakkal. Van aki csak nagyképű, de van aki valamit fel is tud mutatni. Nem tudom emlékszel-e. Egész ifjúságomat átitatta egy Cassius Clay (Muhammad Ali) nevű ökölvivó egoista kirohanásainak híre. De ő mindig győzött. Nem ült börtönben, nem harapott bele ellenfele fülébe, stb.

Az tény, hogy Schumi elment a Ferrarihoz, amikor azok csak lézengtek. Sok-sok év után nyert nekik futamot. Azóta minden évben versenyben volt a világbajnokságért. Ha nem tetszik a pofája, ne bámuld.

De azt el kell ismerni, hogy nagy csapatot csinált a Ferrariból, csak vele nagy csapat a Ferrari, mert a helyettesek lassan belesüppedtek a követők közé.

Előzmény: Angel Úr (3044)
Angel Úr Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3044
Hali!
Macs: Schumacher és a sporszerűség!! NEVETSÉGES!!!
Egy olyan évet említsél meg amióta a forma-1-ben versenyez a cipész, amikor nem volt valamiben hunyó, sporszertlen. És a nagyképsége, akkor te nem igen követed nyomon a versenyek közötti nyilatkozatokat, vagy csak a Népszabi 3 soros híreit olvasgatod. Amiótta az F1-ben van akkora arcinzona van, hogy csak na. Egy kinem állható kihaőnem!
SZ Tamás: A gumikról is szól egy szabály, ha nem tudnád, ha a megengedett mértéknél jobban lekopnak a bordák a gumikról, kötelező lecserélni. Ez egy szabály és vitának helye nincs. A Herberttel meg ne példálózz itt nekem, mert az egy kutyaütő és kész.
Kezdenek kihozni az emberek a sodromból.
csá
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3043
Herbert pont azért engedte el Häkkinent, mert a kopott gumikon már nem tudta tartani a finnt...
Előzmény: Sz Tamas (3042)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3042
Sziasztok!

Nem tudom, mi a véleményetek az elkopott gumikró, de hogy túlzott előnyt jelentett volna a két említtnek (Sch, és Johnny) , az nem hiszem.
Ha veszélyes lett volna, akkor szerintem előfordulhat, hogy mindketten kimennek.
Jó, lehet, hogy nem, de mit ér egy bizonytalan éppen aktuális második és harmadik hely(Akkor Herbert ott volt), ha lehet, hogy kizúgnak. De nem is csúszkáltak jobban, mint a többiek. Szóval veszélyesebb nem volt, mint a nem kopott, de annyi előny nem volt, mert Herbert 5 mp-vel lemaradt a végén Mikáról.
Lehet vitázni...
Tamás
(u.i.: Hajrá Herbert és Schumacher!)

MaCS Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3041
Halihó!

Vmelyik német adón láttam, hogy a különbség tképpen 5 mm, mivel az eltérés 10mm volt, de a szabály +-5mm-t megenged.

Amúgy nálam a három abszolút kedvenc: Lauda, Mansell, Schumacher. Mind vezetési tudásukat, mind emberi tulajdonságaikat illetően.
Ugyan nagyon sokat figyelem a fickó nyilatkozatait, ha lehet eredetiben, de Schumachertől még nem hallottam nagyképű kijelentéseket. Sőt, számomra pont a sportszerűsége az, ami nagyon rokonszenvessé teszi.

Namsellt anno nagyobbnak tartottam, mint a szintén nagyrabecsült, ám nagyon nem kedvelt Sennát. Mansell igazi úriember volt, aki igazán szívből tudott versenyezni. Sokan mondták róla, hogy bár nem igazán ért az autók beállításához, az benne a nagy csoda, hogy egy alapvetően rosszul belőtt kocsival is győzni tud, viszont ha eltalálják neki a beállításokat, akkor verhetetlen.
Viszont sajnos ő volt a Forma1 egyik legnagyob pechfógele. Egyszer meg is választották nemhivatalos világbajnoknak. Aszem a suzukai bukása után.

Senna halálos balesete után én egyetlen olyan pilótára emléxem, aki még azután sem Senna tragikus balesete miatt voltak kiakadva, hogy a tényleges tényekről értesültek. Az illető vidáman arról beszél, hogy milyen jó kis verseny volt. A neve: Mika Häkkinen.

Üdv: MaCS

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3040
Kopasz, bocsi de Schúmi nevét kicsit félreérthetően gépelted el...
;-)
Előzmény: Kopasz (3039)
Kopasz Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3039

Az előbbi hozzászólásom témájába nem illett bele:

Az utóbbi 25 év általam legnagyobbnak tartott pilótái (a sorrend nem rangsor):

Lauda
Piquet
Senna
Prost
Mansell
M. Scumacher

Piquet furcsa pilóta, számomra se hús. se hal, de azért hozott három VB címet, jól ment mindíg. Ott a helye a nagyok között.
Sennát soha nem kedveltem (de nem is útáltam soha), viszont el kell ismerni, hogy nagyon tudott. Amikor meghalt, az nagyon lesújtott. Mindenki Mansellt tartja a pechvogelnek, de Senna halála különösen azért tragikus, mert ha az a lemezdarab 10 cm-vel arrébb repül, akkor simán megússza, mivel a kocsit már megfogta addigra.
Akik számomra minden tekintetben pozitív versenyzők voltak, azok Lauda, Prost és M. Schumacher. Ők nagyon értenek a kocsihoz is, vezetési tudásuk átlag feletti és remek a taktikai érzékük is. Persze az összes felsorolt pilóta nagyon jó ezen a téren, a kiemelésem szubjektív.

Kopasz

Angel Úr Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3038
Hali!
Alonso hiányolta a hozzászólásomat, íme:
Először is aki itt Sennaról irogat olyanokat, hogy a halála tette naggyá, az huzzon el a p..-be, de gyorsan, ám valószínűsítem, hogy az ilyen ember nem régóta figyeli a forma 1-et. Én is Senna rajongó voltam amióta csak megjelent az F1-ben, Prostot nem csíptem, Mansell-t komáltam.
Más, ahhoz a témához hozzászólva, hogy sportszerű volt-e amit a cipész csinált, azt kell, hogy mondjam: nem. Nem volt sportszerű, egyáltalán nem volt az, sőt baromi sportszertlen volt amit a Ferrari csapat mvelt a hétvégén. Abban az esetben, ha a cipész miután elengedte az ír "bajnokot", nem szakad le tőle és ott megy a seggében valamint így akadályozza meg az előzést, az sportszerű lett volna, ám így, hogy ilyen előnyt kovácsolt az írnek nem volt az. Az 5.6 mp-hez hozzászólva, ha megnézitek újra a versenyt látni fogtok egy helyzetet, amikor bizony ez az 5.6 mp azt eredményezte volna, hogy Hakkinen az ír előtt végezzen. A büntetésről: Szvsz az lenne a leghelyesebb, ha mind a csapattól, mind a versenyzőktől elvennék a pontokat, ám Hakkinen csak 4 pontot kapna, ami a 3. helyért illeti meg.
Ám mostanában ütötte fel az is a fejét, hogy a versenyből a cipészt és Herbertet zárták ki, mert elkopott a gumijuk és nem mentek ki cserélni, ezzel veszélyeztetve versenytársaikat. Hát érdekes-érdekes. Kiváncsian várom a pénteki döntést, ámbár úgyis itt csak a dollármilliók fognak dönteni és az egyik fél biztosan piszok rosszul fog járni, mert köztes döntést, sajnos szerintem nem igen lehet várni a FIA-től.
Na ennyi.
csá
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3037
Csülök

Mario Andretti 1968-ban érkezett az F1-be az INDY-ből. Egészen '74-ig mind a két sorozatban versenyzett, majd '75 és '81 között kizárólag F1 menő volt.
'82-ben visszatért az INDY-hez, de azért beugrott méhány F1-es futamra is.
'83 után önkéntes nyugdíjáig INDY pilóta naradt.

Előzmény: Csülök (3030)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3036
Kopasz légy Te is olyan, mint a hátéemel: ami értelmetlen, azt hagyd figyelmen kívül.
:)

Jól látod: Ferrariék szélcsatornában mérik majd a dolgot, független szakértők vezetésével.

A csapatjáték mindig is az F1 része volt. A hőskorban pl. ha a menő autója lerobbant, akkor a 7. 6., 5., 4. ... utolsó pilóta a rangsorban szépen kihúzott a boxba és átadta az autóját. A pontokon azután osztozkodtak. Volt, hogy vki 3 autóban ment, ebből 2-ben pontokat ért el ...
A turbókorszakban a mostanival épp ellenkezőleg: a nyulak indítása harapózott el: a csapat második versenyzője extra puha gumikon, kevés üzemanyaggal és öngyilkos módon kihegyezett motorral indult el. A konkurrens csapat VB várományosa meg bekapván a legyet - nem tudhatta, tényleg blöff-e - utána eredt.... és széthajtotta a gépét, a nevető favorizált pedig "bekocogott" az első helyre. Prost és a Renault többek között ezért nem lett VB '81-83-ban.

Előzmény: Kopasz (3035)
Kopasz Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3035
Helló Mindenki!

Két napig nem voltam gépközelben, hát volt némi termés. Először megleptek és elkeserítettek a "köcsög" meg "genny" tartalmú beírások. Kissé a Mozso-féle fórum korábbi stílusához hasonlított (hál' Istennek már ott is lehiggadtak), de szerencsére itt is gyorsan vége lett. Vasárnap óta én is lehiggadtam kissé. Most nem idéznék, de számomra arszt kolléga hozzászólásai voltak (többek között) nagyon rokonszenvesek és találóak.
Most a szabálytalan autóról. Végül is ha szabálytalan, akkor akár el is _vehetik_ a pontokat. Ez lehet szabályos eljárás, de nekem valahol sértené az igazságérzetemet. Sok konstruktőr és aerodinamikai szakértő mondja, hogy nem adott tulajdonképpen előnyt a dolog. A döntést szerintem úgy kellene meghozni, hogy 1.: megmérik az eltérő alkatrész hatékonyságát szélcsatornában, összehasonlítva a szabályos alkatrésszel; 2. meghallgatják a csapatok illetékes szakembereiből összeszedett bizottság, sőt akár a pilóták érdekképviseletének véleményét a büntetés milyenségéről és mértékéről. Ennek alapján döntenének. Az elhangzott vélemények és kommentárok (minden kocsin akad időnként némi szabálytalanság ugyi) alapján könnyen elképzelhető, hogy tényleg nem _ettől_ mentek jobban a piros autók. Felhívnám a figyelmet a szabálytalanság mértéke és a büntetés mértéke közötti összefüggésre a civil életből. Maradjunk az autóknál. Ha városon belül valaki 60-nal megy 50 helyett, és bemérik a zsandárok, akkor megússza 5-10000 Ft. Büntetéssel. Ha 80-nal megy, akkor viszont fizet 20-30000 Ft-ot, meg ugrik a jogsi néhány hónapra. A 120-as tempóról ne értekezzünk.
Egyszóval szerintem ez esetben fontos lenne a csapatok, a kontruktőrök és a versenyzők véleményét figyelembe venni (köztük az itt igencsak érintett Ferrari és McLaren emberekét!), mivel igen kényes a helyzet. Ez akár precedens értékű lehetne, mivel agymenés, hogy néhány "nagy" ember döntsön a szabályok esetenként merev alkalmazásával.
Mindenesetre számomra igen furcsa ez a verseny után hirtelen kiderülő szabálytalanság. A rally-ban pl. úgy tudom van verseny előtt egy ún. gépátvátel. Ezután már nem lehet változtatni a gépeken, viszont az ezután kiderülő szabálytalanságokért nem lehet óvni. Más példa. Egyszer láttam egy filmet azt hiszem a Jaguár visszatéréséről a Le Mans-i 24 órás versenyre. Ott a verseny _előtt_ méricskélték a kocsit. Mivel túl alacsonynak találták, egy plexidarabot kellett a tetejére ragasztani. De előtte megmondták, nem utána zárták ki az autót. Számomra igen nehezen hihető, hogy pl. az időmérő edzés után sem bukott ki a szabálytalanság, de biztos vagyok benne, hogy a lényeges adatokat, méreteket minden verseny előtt az összes kocsin ellenőrzik. Talán ez az oldalsó terelőlemez tényleg nem tartozik a kocsik teljesítményét lényegesen befolyásoló elemek közé. Mindenesetre ha a McLaren súgott az ellenőrőknek ez ügyben, az lehet szbálytisztelő, de nem igazán sportszerű. Fenntartom: Schumacherék nem ezzel az egy cm-vel verték le Hakkinenéket. A rajt után MS két kör alatt több mint 3 mp-t vert Irvine-ra. Utána elengedte, és teljesen szabályosan tartotta Hakkinent. Ez állítóleg autósport. A sportban (is) a cél: nyerni. Nyerni futamot, de még inkább VB címet. Ilyen jellegű feltartás és a csapattárs segítése benne van a pakliban, mert van csapat (konstruktőri) VB cím is. Senki nem hiheti el komolyan, hogy százmillió dollárok elköltése után ezek a csapatok majd valami amatőr szinten tényleg jogos fair play miatt hagyják elúszni valamelyik VB címet. Ez itten profi sport, az eredmény a fontos a szabályok adta kereteken belül (na meg azon kívül is, amíg rá nem jönnek). Ez van, ha nem tetszik, nem ezt kell nézni.
Hű de hosszú lett!

Üdv: Kopasz

U.I.: A Ferrari tiszta hülye, hogy ilyen apróságokra nem figyel. Ha meg direkt csinálták, akkor meg még hülyébbek. Ott csaljanak, ahol van értelme, na meg nem jönnek rá egy sima "collstokkal".

Chavo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3034
Bocs, igazad van! Az Olasz nagydíjat akartam említeni, ahol Salo 3. volt.
Előzmény: Abraka Dabra (3033)
Abraka Dabra Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3033
Nürnburgringen az egyetlen célba ért Ferrari 7. lett, nem (!!!) volt a dobogón Ferraris pilóta. (Ferrari meg pláne nem, ahhoz kicsi a dobogó:-)))
Előzmény: Chavo (3031)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3032
Persze, az elso ev a lenyeg; ez az ami - azt hiszem - egyedulallo.
Előzmény: Csülök (3030)
Chavo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3031
Ez szerintem nem felel meg a valóságnak. A verseny után a dobogósok autóit mintegy karanténba zárják. Nyilván azért, hogy megfelelő mértékben ellenőrizhessék, megfelelnek-e a szabályoknak. Nos az Európa-nagydíjon is volt Ferrari a dobogón. Ott mindennek ki kellett volna derülnie. Sőt azelőtte is volt helyezésük. Meg milyen duma az, hogy nem volt rá mód? Miért mindig a McLaren a fasza gyerek. Miért nem vizsgálja senki, hogy az ő 1-1,5 mp előnyük körönként miből származik.

A verseny előtt különben Coulthard megemlítette: Kíváncsi lennék, honnan ered az 1 mp.

Visszatérve a doppingra. Az őskorban valóban a versenyzők testi épsége érdekében is szükség e vizsgálatra. Manapság olyan érzése van az embernek, hogy rivális csapatok, versenyzők így könnyen kiüthetik legnagyobb ellenfelüket, hiszen egy pohár italba könnyen belecsempészhető a tiltott szer. Talán a legszembetűnőbb volt az USA foci-világbajnokságon Maradona pozitiv tesztje, de ide sorolnám Benedek doppingolását az európabajnokság előtt.

Előzmény: CYRUS (3028)
Csülök Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3030
A Forma1-ből többen is nyertek Indy-t (bár nem tudom, hogy rögtön az első évben-e), akik hirtelen az eszembe jutnak: Emerson Fittipaldi, Mario Andretti, és persze a jó Nigel, de tudom, hogy több is van! Ugyanez visszafelé már kevéssé működik, csak Villeneuve-nek sikerült...
Előzmény: Degeczi (3013)
doktorivl Creative Commons License 1999.10.20 0 0 3029
Wolverine!
Az bizony pompas elozes volt, amit tenyleg ritkan latni, de elozo evben Alain Prost megcsinalta ugyanezt a francia GP-n Sennaval, aki ugyanugy csapdaba kerult P-L Martini mogott. A kameraallas nem volt annyira latvanyos, mint a magyaron es talan ezert kevesebben emlekeznek ra.

FcS!
A "masik eset" Imolaban tortent, ahol Mansell balrol probalta elozni Bergert, aki nemes egyszeruseggel kb. 300-as temponal leszoritotta ot a fure. A piruett ezutan jott amihez hasonlot en se elotte, se utana...

Johny Bravo!
Ayrton Sennahoz hozza tartozik, hogy 3 vb. cimet a legjobb pilotakat megilleto vilagvero Mclaren-Hondaban erte el (talan 91-ben a Williams jobb volt egy picit.
Azon meg felesleges elmelkedni, hogy mit nyerhetett volna, mert igy a legtobb pilotabol sokszoros vb. gyoztes lenne.
Pl. mi lett volna, ha Prost 82-ben csak egyetlen futamot megnyer ahol nagyreszt vezetett, 83-ban nem rohad le a motorja az utolso futamon, 84-ben Mansell-nek nincs fekgondja Estorilban, 88-ban befer Senna ele a Hungaroringen, 90-ben nem torpedozza meg Senna Japanban, 92-ben Williamst vezet, huh...
Amugy negyszeres vb.
Villeneuvvel egyetertek.

Udv.

di.

CYRUS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3028
A FIA technikai ellenőre elismerte: tudott róla, hogy a Ferrarik légterelőit szabálytalanul szerelték fel. - Már korábban terveztem, hogy megnézem az olasz csapat autóit. Több helyről is jelezték nekem, hogy a Ferrarik nem felelnek meg az FIA előírásainak - idézte Bauer nyilatkozatát a dpa. - A Forma-1-ben az a szokás, hogy mindenki figyeli a másikat.

Bauer elmondta, hogy eredetileg már a nürburgringi futam után szerette volna megnézni a Ferrarikat, de a sorsolás alapján más csapat autóit ellenőrizte a versenyt követően. Azt természetesen soha nem fogom elárulni, hogy kik voltak az informátoraim.

Ezt csak azért irtam be mert korábban volt vita hogy mér nem már nürbürgringen ellenörizték a kocsit a verseny után! Volt aki azt mondta hogy azért mert csak az első 6-ot ellenörzik, voltaki azt mondta az összeset ezek szerint viszont sorsolnak!!

Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3027
Ayrton Sennához hozzá tartozik, hogy mielőtt a legjobb pilótákat általában megillető legjobb csapatban "alkotni" kezdhetett volna, meghalt. Azt senki nem tagadhatja, hogy 97ig a (Williams) Renault volt a top. Ő ezzel az autóval verhetetlen lett volna. Azonban első Williamses évében meghalt. De ő már előtte 3x világbajnok volt. Azt szokták nekem mondani, hogy nem kunszt amit Senna csinált, Prost is 3x világbajnok. Ja. Csakhogy Senna 94-97 között legalább 3x világbajnok lett volna azzal az ütős kocsival.
Mostani kedvencem Villeneuve. Aki úgy nyert első F1es évében futamokat, hogy előtte csak számitógépen ismerkedett a pályával. Szerintem aki ilyet csinál, az igazán megérdemli a NAGYMÁJER cimet.
Hogy idén mit alkotott szegény, azt talán tudjuk be a BARnak.
Jövőre viszont BAR-Honda. Zúzós!
Apropó tud valaki valamit a BMW-ről? Hogy áll a motorjuk? Pöpec?
FcS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3026
Szasztok!
Hungaroringen történt az eset, a svéd Johanssont akarta Senna lekörözni a régi pályavonal utáni egyenesben. Kicsit hezitált, ez elég volt Mansellnek az előzéshez.
A másik eset Monza Parabolica nevű kanyarjában történt. Berger nem leszorította, hanem egy picit megpöckölte hátulról->360 fokos piruett, és ment tovább. Mansell életrajzi könyvében írta is, hogy utána olyan magas volt az adrenalinszintje, hogy a rákövetkező körben körrekordot futott. Piquet nyilatkozta anno, hogy "az a különbség köztem és Nigel [Mansell] között, hogy míg én nyertem három VB-t ő elvesztett legalább kettőt."
Előzmény: Degeczi (3017)
FcS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3025
Kedves Buboka Mandaka!
Bár nem igazán értem, miért nekem címezted hozzászólásodat a fikázással kapcsolatban - amiben elvileg egyetértek Veled, de gyakorlatilag viszont azt hiszem, itt inkább egyrészt az emberi gyarló szubjektivitásról van szó (elargadják az érzelmek az emberfiát), másrészt SZVSZ a bénaságot relatívan kell érteni. Nem hozzám (a karosszékben ülőhöz) képest "béna", hanem a többi pilótához képest. Tudod, egy tojásról is meg tudom mondani, hogy rossz, pedig még sohasem tojtam.
Ezzel együtt minden tiszteletem azoké az embereké, akik ezt a sportot (hivatást?) űzik. Egyszer láttam egy rövid részletet Damon Hill erőnléti edzéséből. Aktív időszakban, amikor az edzője ellátogat Hozzá, napi 6-8 órát edz. Van otthon a garázsában egy F1-es ülés, előtte kormány, aminek az "L" alakú tengelyén lóg egy cirka húsz centi átmérőjű vascipó, hogy érezze a kormány súlyát. A sisakján oldalt van egy kis karabiner, amivel egy csigán keresztül némi vaslapokat emelget a feje oldalra billentésével a nyakát erősítendő. A súlyról kérdezve annyit mondott: "sajnos a csigolyák sérülékenysége miatt nem sok csak harminc kiló". Ergo iszonyatos, amit megtesznek annak érdekében, hogy ilyen autót vezethessenek.
De. Ez még nem jelenti azt, hogy ettől nem kell ezenfelül embernek is megmaradniuk. Például: én sohasem szerettem Sennát, főleg azért, mert nem tetszett maga az ember. De attól még óriási talentum volt, egy zseni, aki mindent tud a versenyzésről. Vagy Mansell, akit én kedveltem, pedig azzal a bulldog-magatartásával sokak ellenszenvét kivívta. Valahogy ugyanezt érzem a mostaniakkal kapcsolatban is. Nem szeretem Schumachert, de elismerem a vezetői képességeit. Amikor eltörte a lábát, örültem annak, hogy egy darabig nem versenyez, de az embernek azt kívántam, hogy minél előbb legyen egészséges, mert ezt senkinek sem kívánom!! Örülnék, ha Jean Todt végre csapatvilágbajnokságot érne el, de tisztességes eszközökkel. Eddie nagyon szimpi volt mindaddig, amíg nem kezdte el "fikázni" Schumachert. Ott vesztette el az arcát. Coulthard, akiről szakmai berkekben azt mondják, hogy a legsportszerűbb pilóta az egész cirkuszban, kétszer is ki tudta pöckölni a saját csapattársát.
Senki sem tökéletes! Mindenki azt a pilótát isteníti, aki az ő személyiségéhez áll közel. És persze erről megpróbálja meggyőzni a többieket is, többek között ezért van a topic.
Bocsánat a hosszért...
Előzmény: Bukoba Mandaka (2961)
Wolverine Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3024
Hármas előzés: 1989., Hungaroring, lekörözött + Senna. Azóta sem láttam mégcsak kísérlet szintjén sem hasonló manővert...
Feltartás: nem volt sportszerűtlen. Akkor lett volna az, ha egy Arrows-szintű autóval csinálják akár csak egy körön át. Így egyszerűen csak nem kapott Mika lehetőséget az előzésre.

Bye

stotu Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3023
Örülök, hogy itt Mansellről ilyen sokan vannak jó véleménnyel, nekem is kedvenc pilótám volt. A hármas előzésnél - azt hiszem éppen a Hungaroringen történt - az egyik autó lekörözött volt, a másik pedig úgy emlékszem, hogy Senna.

Érdekes, hogy ebben a mostani botrányban a MacPhisto által említett Scheckter Ferraris létére elítéli a Ferrarit, de még Maranello polgármestere is (!), ami eléggé meglepett. Másrészről Hakkinen nem nagyon pattogott, Flavio Briatore meg azt mondja, hogy minden csapat tud a többi csapat ilyen stiklijeiről, de nem szól róla, csak ha úgy hozza a szükség - és most a McLarennél úgy hozta. Ha ez így van, akkor szerintem a "sportszerű volt-e Schumacher" jellegű viták értelmüket vesztik, mert lényegében senki sem az.

("Ferrari have used those deflector panels since Nurburgring. I'm sure McLaren knew all about them [as] all Formula One teams have their informers. At Sepang McLaren held a joker and they played it after they saw Hakkinen finish behind Irvine and Schumacher. It happened to me too when I was at Benetton. If we found out about the secrets of other teams we'd keep them in the bank and bring them out into the open at the right moment...")

Vili Véber meg azt mondja, összeesküvés!, de gyanítom ő ezügyben nem egy etalon.

Bateman Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3022
Kár morfondírozni a dolgokon. Ha elveszik a pontokat a ferraritól, akkor a Japán futam egy rohadt nagy csőd lesz senki nem lesz rá kiváncsi. A FIA ezt nem teheti meg a Japánokkal, nagy kibaszás lenne.Szerintem egy valag pénzbüntetés lesz a vége, és 2 hét múlva egy qrva nagy futam! A tutti!
PF Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3021
Már a Williams, a Stewart és a Jordan főmérnöke is kijelentette, hogy az az 1cm nem okozhatta azt a fölényt, amit a Ferrari a hétvégén mutatott.
mccheese Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3020
Csatlakozom a Mansell rajongók táborához. Az iszonyatos pechsorozatánál szerettem meg. Schumi is akkor lett rokonszenves mikor elment a gyengélkedő Ferrarihoz. Hillnél is tetszett az Arrows -os igazolás, (főleg a Magyar nagydíjon "de hova tűnt Damon Hill???").

Mcc

Előzmény: nagya (3018)
Gabci75 Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3019
Üdv

Én személy szerint Sz Tamás minden szavával egyet értek és érzek (Prost ill. Schumi). Hakkinen feltartása meg tényleg nem MS érdeke volt hanem Eddie fiúé, ha övé se lett volna akkor nem félgázzal autózgatott volna, hanem ami a csövön kifér. Azt az egész bagázsnak adott volna min. 1 kör hátrányt (még Irvine-nak is)

nagya Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3018
Tripletheader : Szinte nincs olyan hozzaszolo, aki azt mondta volna, hogy "nekem Mansell az abszolut legjobb". Akkor én most mondom.
Előzmény: Tripletheader (3008)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3017
Az a bizonyos masodik, akit meglepetesszeruen otthagyott nem akarki, eppen Senna volt.
Remlik meg az is amikor egy egyenesben boven 200 feletti temponal leszoritotta Berger az utrol, de ahogy eppen 360 fokot pordult mar ment is tovabb (bar azt hiszem az eltomodott huto miatt kesobb ki kellett alljon).
MH esetleges kilokese valoban nem lett volna szemelyesen Schumacher erdeke, a csapate annal inkabb. De mar maga a feltartas sem volt szemelyesen az o erdeke, csak a csapate - igy ez meg semmit nem jelent. De jo, tetelezzuk fel, hogy nem lokte volna ki.
Előzmény: Sz Tamas (3014)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3016
ja, Eddie a VB-t érdemelné meg ezért, nem a büntetést!
Csak a pontosítás kedvéért!
Tamás
Előzmény: Sz Tamas (3014)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3015
Aki nem csak a statisztikák alapján tájékozódik, hanem nézi és látja is a versenyeket, az tudta, hogy mekkorá ász a brit manus. Villeneuve-nek majdnem sikerült ugyanez: második szezonban Indy Car vb cím, második szezonban F1 vb cím. Azóta viszont sub-zero. Mansell szar autóvanl is tudott felejthetetlent nyújtani.
Előzmény: Degeczi (3013)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3014
Sziasztok!
Na , akkor most én is beleugatok :Vau, vau! :o)
Nekem Prost volt a kedvencem, és Sennát nem kedveltem a hasonló versenyzési stílusa miatt, ami miatt most Sumit szeretem. Nemtom miért, de így van!
És Mansellhez azt szeretném hozzáfűzni, hogy nem 1Xes, hanem 1+1Xes világbajnok, tehát azért szerintem nagyon zseniális volt, csak a 3 kiemelkedő közül neki volt legkevesebbszer szerencséje. Még mindig emléxem egy előzésére. Nemtom kiket, nemtom hol, de talán ő volt a 3. , előtte közvetlenül a 2 első. A második leelőzte az elsőt, de mindettő lassan ment, ő meg mint nevető 3. , elhúzott mellettük.
Meg amikor neki is -tudom, Hakkinennek is - leesett a kereke szerelői hibából. AZ is megmaradt.
Sennát azért nem szerettem, mert én európai vagyok, ő meg amerikai. Nem vagyok idegengyűlölő, csak közelebbinek éreztem Mansellt és Prostot.
És most Sumit is.
Laudának csak a baleseteire emléxem, dehát még fiatal vagyok! :o) (19 year old)

Az előzés : Nem tudott előzni Mika, mert Sumi nem engedte. Szerintem ez így szabályos. Nincs ilyen tilalom. Ez tudja Mika is.
És ha be is ment volna mellé, szerintem , mivel EZ, hogy kilőkje, nem volt Sch érdeke, nem tette volna meg. Ő (sajnos? szererncsére?) eléggé érdekember!
Én most a Ferrarinak szurkolok, habár akkor is elbaszták ezzel az egész, egyébként nagyon izgalmas, és kitübő idényt!
Mert ez akkor is az volt, még Sch távollétében is!
Edinek meg szerencséje az volt, de ki tudta használni. Az ilyne meg megérdemli, mégha nagy is a pofája!
Tamás

Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3013
Mansell: egy bajnoki cim a F1-ben, de rogton utana az Indyben is (nem tudom volt-e mas is, aki ezt szinten elerte igy, kozvetlenul egymas utan). Sokan csak ekkor jottek ra, hogy azert nem csak az autoja volt szenzacios.
Előzmény: Alonso Mosley (3012)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3012
Senna azok számára etalon, akik már életében is őt tartották a legnagyobbnak. Ez szubjektív dolog, a legnagyobbak közt csak szubjektív alapon lehet sorrendet felállítani. Kérdezem a díszes Tasztaltársaságot, hogy kinek lett etalon a brazil azok csak után, hogy meghalt. Hogy Mansellt miért nem említi senki sem, mint legnagyobbat, azt nem tudom. Simán lehetne. Az egy vb győzelme messze nem tükrözi zsenialitását.
Sennában van különös, mégpedig az, hogy ott van a legnagyobbak között. Nem sokan voltak/vannak az 50 év alatt. Akinek meg szimpatikus az, hogy az életét adta, tehát meghalt egy versenyen, azokat csókoltatom. Ide szerintem nem ilyen tirpákok irogatnak.
Ratzenbergernek a harmadik futama volt az imolai (nem monzai).
A katonák meg bekaphatják.
Előzmény: Tripletheader (3008)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3011
Egyre több szakember sorakozik fel a Ferrari mögé, felháborodva a kizáráson. A Minardi és a Jordan mérnökei után most P. Head, a Williams főkonstruktőre is kifejtette, hogy semmilyen komoly előny nem származott a kifogásolt méretű terelőlapból. Na, most aztán mit csinál majd a FIA? Értelmes döntést úgysem lehet tőlük várni.
Ecclestone bácsi a következőket nyilatkozta: "I have campaigned for years that the Formula One rules and regulations are too tight." - Évek óta mondom, hogy a F1 szabályai túlságosan szigorúak.
Nekem ez nem nagyon tűnt fel. Sokkal inkább a Senna halála utáni eszeveszett szigorítások halmaza, ami semmire sem volt jó látva Hakkinen '96-os majdnem halálos, vagy Schumacher ezévi balesetét. És ebben bőven benne van/volt Börni keze.
konor_ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3010
Sennat en kb. '85 ota kedveltem, amikor meg a fekete JPS-es Lotus-al ment.
Egyszeruen tetszet a vezetesi stilusa.
Csinalt tirpak dolgokat, de akkoriban nem O volt az egyetlen.
A halalaval nem lett se tobb, se kevesebb...
En akkor speciel Prost-ot nem kedveltem, de nem utaltam!
Előzmény: Tripletheader (3008)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3009
Nekem igen :-) Marmint Mansell. Legalabbis senkinek nem elveztem annyira a stilusat. Raadasul meg brit is(h) :-)
Előzmény: Tripletheader (3008)
Tripletheader Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3008
A dolgot ebbe az iranyba is ki lehet forgatni, de a lenyegen nem valtoztat.
Senna azert "etalon" sokak szamara, mert meghalt. Szinte nincs olyan hozzaszolo, aki azt mondta volna, hogy "nekem Mansell az abszolut legjobb".
Sennaban semmi kulonos nincs. Tobbszoros vilagbajnok, x futamgyozelemmel, y rekorddal, etc.
A tobbi meghatarozo pilota is ugyanezt mutatja fel. Viszont a nepnek Senna az eletet "adta" a versenyert, ami roppantul szimpatikus tulajdonsag egyes emberek szemeben.
Es igazad van, Ratzenberger nem valt legendava, talan azert sem, mert ha jol emlexem, nagyjabol az elso versenye(inek egyike) volt az a monzai futam.
A katonakrol szolo okfejtest remelem egyikunk sem fogja a gyakorlatban igazolni.

- th

Előzmény: Alonso Mosley (2993)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3007
Persze, hogy van, ahol számít egy-egy centi a karosszérián. DE itt nem. Ahhoz képest, hogy mekkora technikai trükkök voltak az F1-ben korábban, ez egy felfújt apróság. 21 évvel ezelőtt Lauda pl. egy életveszélyes óriási ventillátorral az egyébként esélytelen kocsija farán nyerte a Svéd GP-t. '82-ben Rosberg is egy többszörösen csaló - súlytrükkök és liftező kocsiszekrény - csapattal lett VB, de mivel szinte mindenki mexegte a szabályokat, csak a legdurvább esetekben vették el a pontokat és Williamsék diszkréten csinálták.

Most a szakma elismerte a gondatlanságból elkövetett hibát, én nekik hiszek.
Ha nagyon megkaparnánk a dolgot minden kocsinál lehetne vmi apróságot találni.
Csak ez megöli a Formula 1-et...
Előzmény: Degeczi (3002)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3006
Igen, biiiztos elengedte volna - ha ez megnyugtat. Vegulis mindegy. Amugy Coulthard sem volt helyzetben, egyertelmuen arra jatszott, hogy vagy elengedi, vagy legfeljebb mindket auto megserul. Egyikojuknek sem volt letfontossagu az eredmeny, Hakkinennek viszont igen. Aki a lassabb kocsival valoban nem is kerulhetett helyzetbe.
Előzmény: Alexfux (3005)
Alexfux Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3005
Asszem mereszseg tenykent kozolnod azt, Sch.kilokte volna Hakkinent, ha az megprobalja megelozni. Sch. eleteben volt egy-ket esemeny, elismerem, de ha az altala megtett futamokat nezzuk, meg mindig nem monthatjuk szandekosan, elore megfontolt szandekkal karambolozo versenyzonek. Egyebkent Hakkinen nem is kerult olyan pozicioba, hogy megprobalhatta volna az elozest. Ezt o maga mondta a sajtotajekoztaton (ha jol emlekszem).
Előzmény: Degeczi (2998)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3004
Ahogy Mosley kartars irja, Hill bajnoksaga idejen MS messze lemaradt a masodik helyrol, Villenevue volt akkor a masodik. Az az eset, amikor MS-t buntettek az utkozes miatt, szinten Villenevue-el tortent, aki tovabb ment es nyert is.
A masik pedig, hogy arra panaszkodtal, miert nem elozte meg Hakkinen Schumachert. Azert, mert nem volt lehetseges. Pont.
Előzmény: Chavo (3001)
konor_ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3003
Igazad van!
Előzmény: Degeczi (2998)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3002
Ami, ugye, gyakorlatilag kizart. Reszletes, tobb felelos szemely jovahagyta tervek alapjan dolgoznak a gyarban - ezt nem fogja egy melos felulbiralni. Majd a kesz kocsit garantaltan leellenorzik sajat maguk is.
Azt pedig, hogy pontosan mekkora elony is szarmazik ebbol, szelcsatornaban ki lehet deriteni. Nem feltetlenul keves, nem egy centi, egy-ket mmm is sokat szamithat az aramlas tereleseben.
Feltehetoen egy teljes mp-et persze nem jelentett, de ha azt nezzuk, hogy Irvine nem sokkal elozte meg az edzesen a McLareneket, mindjart mas a helyzet.
Előzmény: alejandro_magno (3000)
Chavo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3001
Nem, az illető Damon Hill volt.
A többiben igazad vagyon, de mivel én is ezen indokokat harsogtam, még most sem értem, mi az ökörség.
Előzmény: Degeczi (2998)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.19 0 0 3000
Bernie Ecclestone's words:

'What happened in Malaysia is bad for the sport,' he said.

'I would like what the public want - to see a great finish in Japan…It is a shame if the world championship could be decided by someone quite junior who has made a mistake in the factory.'

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2999
Lauda is természetesen ide tartozik, őt és a többi nagyágyút azért hagytamki mert nem voltak igazán kortársai az említett 3 versenyző karrierjeinek csúcspontján.
Sennáról talán azért van szó többször, mert ő még talán Schumachernél is jobban megosztotta a közvéleményt. Vagy istennek tartották, vagy utálták, mint a szart. Átmenet nem volt, a két tábor kibékíthetetlen. Mint most Schumacher esetében. Prostra és Mansellre ez nem mondható el. Ez nem őket minősíti, hanem a közvéleményre jellemző dolog.
Előzmény: Fearconn (2995)
Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2998
Vazzeg, az Villenuve volt... Hillt siman, buntetlenul tette ki Schumacher.
A masik pedig (amint az vmivel lejjeb mar irtam), hogy most lenyegesen jobbak voltak a Ferrarik (1 mp feletti kbseg koronkent). Egeszen mas dolog egy olyan autot leelozni, ami azert lassu mert nem tud tobbet, ill. egy olyat, amelyik gyorsabb, de az elozesre alkalmatlan pontokon lelassit. Ha pedig megis kockaztatott volna DC-hoz hasonloan, akkor az eddigiek fenyeben teljesen biztos, hogy ot nem engedte volna el MS, inkabb vallalja a kiesest.
Ezek a tenyek, a tobbi az okorseg.
Előzmény: Chavo (2994)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2997
Neked kéne egy kicsit utána járni, hamár ilyen arroganciával támadsz másokra.
Hill világbajnoksága idején Schumi a közelében sem volt a második helynek és semmit nem vettek el tőle. Amikor elvették a pontjait, az egy évvel késöbb volt és akkor Villeneuve volt a világbajnok. Úgyhogy amit írsz azt lehet ökörségnek meg baromi nagy tévedésnek is aposztrofálni. Hamár ennyire villogni akarsz, üss föl egy évkönyvet, mielőtt totál lejáratod magadat.
"Az is ökörség, hogyha én jó pilóta vagyok, jó a kocsim is ,akkor hiába megy előttem valaki lassan, meg tudom előzni." - Ajánlom figyelmedbe a '92-es Monacói Nagydíjat: Senna a lenyegesen lassabb kocsijával tartotta fel/vissza a nem éppen kutyaütő Mansellt, aki majd beledögött az üldözésbe, a díjkiosztón teljesen kész volt. Pozícióharcnál ennek van is létjogosultsága. Ha nézed a F1-et, akkor tudod, hogy egy pályán elég kevés pont van az előzésre. Ha egy lekőrözött autó pl. fél körön keresztül feltartja a versenyben vezetőt, azzal igencsak fel tudja hozni a második helyetettet. Ha úgy gondolod, hogy ez fair play, akkor nem szeretnék veled bármiféle játékban együtt részt venni.
Előzmény: Chavo (2994)
rettegen Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2996
Na igen de Senna pontosan a faszságaival tünt ki, meg esöben télleg nagyon jó volt.
A Professzor a nevéhez méltoan hatalmas rutinjával állt a többiek felett.
Lauda -- elismerésre méltó föleg az akaratereje.
Schumi -- háát akaratos, idegesitö a kivülállónak (nemtudom a szájával van a gáz olyan mintha mindig szart szagolna:-)) , DE nekem ö az isten, egyszerüen nincs jobb nála és kész (autobeállitás, versenyláz, összpontositás, csapatmunka...)
Hakkinen - nekem kicsit Rosberges, öt se szerettem, alattuk volt a legjobb auto és a csapatnak hála éltek is vele (hozzátenném a Schumi a Mercivel esélyt sem adott volna a többieknek a Ferrari meg nem lenne versenyben a VB cimért)
Barrichello -- jójó , de várom töle a nagy kiugrást.
ALESI, Hill -- hagyjuk lejárt lemez
Frentzen -- ö is jó (fuj ez a szemét Schumi elszertette a Corrinnát töle- hehehe), de ez kevés

Vissza a pontokat a Ferrarinak!
Ha nem hagyják ki a Suzukai futamot -- azt hoszem a F-1 és a Japán nagydij is beledöglik....:-)

Előzmény: Fearconn (2995)
Fearconn Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2995
Valahol igazat kell adjak neked abban, hogy a legendák a teljesítményük alapján születnek. Alonsohoz hasonlóan (?) magam is legendának tartom Prostot, Mansellt, illetve magam részéről Laudát is, bár még élnek és köztünk vannak. Valahol azonban van igazság abban, hogy az igazi dicsfénny "a hősi halottakat" burkolja be a közvélemény. Kicsit offtopic :volt egy megtörtént sztorit feldolgozó film berepülőpilótákról. A zöldfülű gyerek nagy vagányan bemegy a kötelék ívójában, végignézi a "Hall of Fame" táblájára tűzött képeket, majd azt mondja "Hamarosan én is ezen a táblán leszek!" A terem elcsendesedik, majd a kínos csendet a csapos töri meg: "Erre a táblára csak a holtak kerülnek."
Így hogy Senna már az örök aszfaltmezőkön hajt, hajlamosak vagyunk elfelejteni az ő "lökdösődéseit", azt hogy a csapatot alárendeltnek tekintette saját sikerének, azt hogy nagy vagányan interjú közben elkezdett joghurtot kanalazni, mert nem volt kedve öt percet várni. Remélem nem voltam kegyeletsértő. Az mindenesetre érdekes, hogy Prostot, Laudát kevesebbet emlegetjük, pedig mondaná rájuk bárki, hogy nem voltak ászok?

Előzmény: Alonso Mosley (2993)
Chavo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2994
Degeczi!

Ha nem hiszed, járj utána!

Való igaz, hogy Hill világbajnoksága idején elvették Schumitól a második helyet. A pontokat csak tőle vették el, így a Ferrari megtarthatta az összetettben szerzett második helyezést.

Hogy honnan szedek ennyi ökörséget össze? Hát ez nem ökörség, hanem tény.

Mint ahogy az is, hogy egy versenyző nyugodtan feltarthatja a mögötte jövőt, ez alól csak a lekörözött kivétel, hiszen az utána jövő, az igazából nem mögötte van, hanem kb 5 km-rel előtte. (Ez is ökörség!) Az is ökörség, hogyha én jó pilóta vagyok, jó a kocsim is ,akkor hiába megy előttem valaki lassan, meg tudom előzni. Ha az illető úgy megy lassan, hogy nem ad esélyt az előzésre akkor ez nem sportszerütlen. Legfeljebb szokatlan, mert eddig nem nagyon lehetett ilyent látni.

Előzmény: Degeczi (2990)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2993
"Mindannyian vilagbajnokok, nagyon sokat versenyeztek, tehat jo pilotak." - A világbajnokság megnyerése vagy a nagyon sokat versenyzés teszi a jó pilótát? Pl. de Cesaris nagyon sokat versenyzett, ő is jó pilóta?
"Senna azert lett istenkiraj pilota, mert meghalt. A balesetben/ongyilkossagban meghalt embereknek ez a sorsuk." - A Sennával egy hétvégén meghalt R. Ratzenbergerről valahogy még nem hallottam ilyesmit.
"Csak Senna meghalt, ezert legenda lett." - Legendák a Forma 1-ben a teljesítmények alapján születnek. A közelmúlt legendái: Prost, Mansell, Senna. Csakis a tudás alapján.
Szerintem pedig a szerencsés katona megy haza a háborúból.

Előzmény: Tripletheader (2992)
Tripletheader Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2992
Senna azert lett istenkiraj pilota, mert meghalt.
A balesetben/ongyilkossagban meghalt embereknek ez a sorsuk.
Minden idoszaknak megvan a maga nagy pilotaja/pilotai.
Senna nagy versenyzo volt, jo versenyzo, de semmivel nem jobb, mint Prost/Mansell/Piquet/Schumacher/Hakkinen/etc.
Mindannyian vilagbajnokok, nagyon sokat versenyeztek, tehat jo pilotak.
Csak Senna meghalt, ezert legenda lett.
Ahogy az amik mondjak: az a kulonbseg a hos es a jo katona kozott, hogy a jo katona haza is megy a haboru utan.

- th

Alexfux Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2991
Urak, urak, urak!

Ne csak ezt a topic-ot nezzetek! Az interneten x helyen fent van a verseny kommentalasa a versenyzok altal. A Hakkinen egy rossz szot nem mondott a Sch. versenyzeserol. A podiumon meg meg is veregette a vallat. Tehat nem kellenek fogadatlan prokatorok, akik szidjak pl. Sch-t, vagy barkit a kedvenc versenyzojuk neveben. En Ferrari es Sch. drukker vagyok, de ugyanugy elitelem a csapat es a versenyzo hibait. ( Legalabbis remelem :-) )

Degeczi Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2990
Jesszusom, honnan szedsz ennyi okorseget??!
Elvettek Schumacher pontjait, amikor rahuzott Hillre es utana az vegigment?
Miert nem elozte meg Hakkinenn?
Nem sokat tudsz az F1-rol, annyi biztos.
Előzmény: Chavo (2989)
Chavo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2989
Nekem meg már tele van a bucim Senna istenitőivel. Ő meghalt. Nem lehet összemérni tudását, technikai képességeit a maiakkal.

Alant fikázzák kegyetlenül Sumakkert, hogy sportszerülten volt, amikor feltartotta Hakkinent. Miért nem előzte meg a finn? Ha ez a teljesítmény sportszerütlen, akkor sportszerütlen a középhátvéd, amikor becsúszó szereléssel elpöcköli a labdát a kiugró csatár elől, vagy a geci kapus, amikor hárítja a kitűnően helyezett bombaerős lövést.

Nos a "csalásra". Meggyőződésem, hogy mindenki csal. Miért olyan gyorsak a McLarenek? Ezt nem illik fikázni? Miért a McLaren protestált?

Amikor hajdanában úgy lett valaki világbajnok, hogy az utolsó futam első kanyarjában kilökte vetélytársát a pályáról, semmi probléma nem akadt. Amikor Schumi ráhuzott egy kicsit Hillre, elvették a pontjait, holott Hill végigment és a világbajnokságot is megnyerte. Schuminak osztották a 10 mp-es büntetéseket. A McLaren esetében gondosan megvizsgálták, hogy a kiugrás jelentett-e előnyt Hakkinennek. Miért mindig a Ferrarit basztatják?

Előzmény: Lunatic (2982)
rikitiki Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2988
CSS írta:
Azt, hogy nyertek volna-e a Ferrarik a "segítség" nélkül azt nem lehet a tiszta matematikával kiszámolni, ...

Aha. Az viszont jól kiszámítható, hogy a 2 Ferrari nélkül Ha:kkinen pontosan 10 pontot kapott volna? Mint 1-2 hónapja, amikor Schumacher nem tartotta fel, így saját ütemében autózhatott ki a pálya szélére...(bocs, tudom, hogy erős volt)

Aztán az is érdekes, hogy a gépátvételnél még elfogadták a terelőt, az időmérő edzés után is, csak a verseny után lett rossz. Persze ez nem változtat a szabálytalanság _tényén_, de mindenképpen jelzi a _mértékét, jelentőségét_.

Nehéz ügy. Ha tényleg nem számított a terelő, akkor szerintem elég a pénzbüntetés. Ha számít, vagy ami a valószínűbb, hogy nem tudják eldönteni, akkor talán legjobb lenne az egész futam eredményét megsemmisíteni. Így Ha:kkinen is "nyerne" 6 pontot, és mégsem az asztalnál dőlne el a VB.

macsó Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2987
Most olvasom, hogy a McLaren panaszt tett, mert a Ferrarik gumijai teljesen simára koptak, ezáltal jelentős előnyre tett szert a két pilóta...
Egyébként a légterelőt is a McLaren vette észre.
doktorivl Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2986
Igen. O volt az aki elfogadtatta a sportaggal, hogy ha nem tudod megelozni az ellenfeledet, akkor lokd le nyugodtan a palyarol.
Jo ha ilyen mentalitassal no fel egy uj generacio.
Dehat ebben szinte mindenki aszisztalt neki.
pl.
-Lauda ur, mi a velemenye a suzukai (90-es) balesetrol?
-Suzuka? Nem emlekszem.

No comment.

Előzmény: Lunatic (2982)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2985
Akkor én tévedtem sorry
Előzmény: doktorivl (2984)
doktorivl Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2984
Hakkinen volt.
Az indoklas szerint azert nem buntettek meg, mert kesobb nem szarmazott elonye a kiugrasbol...
Előzmény: CYRUS (2980)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2983
Lunatic! Én is tiszteltem sennát és nem szeretnék rola rosszat mondani de neki is volt 1 pár sportszerütlensége(lásd Prosttal valo balesetek)!!
De tény nagy ember volt!!
Előzmény: Lunatic (2982)
Lunatic Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2982
Sziasztok!

Bocsássatok meg a szentségtörésért, és hogy beleszólok ebbe 10 mm hosszú vitába....

...de csak annyit szeretnék mondani, hogy mindig Ayrton Senna drukker voltam, vagyok és leszek.
Ő volt az utolsó képviselője a pályán az igazi VERSENY-nek.

Üdv
Lunatic

CYRUS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2981
Macphisto! Én ugy halottam a lotus gondolkodik a visszatérésen! De én ugy tom a lotus egy malajziai
cég tulajdonában van!! ( ez nem biztos de én igy tom)
Előzmény: MacPhisto (2979)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2980
Elnézést de tudna valaki nekem segiteni!! Szoba jött itt ez a kiugrás dolog 1 multkori versenyen vki azt mondja Hakkinen tette én Coulthardra emlékszem, esetleg tudja ezt valaki, hogy melyik volt!!
VKI!!! Egyébként meg azért nem zárták ki (nem tom melyiket) mert elindult ugyan de még idejében megállt! Az indoklás alatt azt értem hogy a start vonalát nem hagyta el a kerék vagy mi!! de nem tom pontosan de valami ilyet magyaráztak
Előzmény: vki (2960)
MacPhisto Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2979
Jody Scheckter, az utolsó ferraris VB szerint a technikai sportokban előfordul az ilyen hiba,mert az előírások kereteit maximálisan ki kell tölteni ahhoz, hogy a legjobb légy.DE ami túlmegy az előírásokon, az csalás-mondja Jody.
A pilótákat is büntetni kell, ezt külön hangsúlyozta a dél-afrikai pilóta.

Pedig ő aztán tényleg szereti a Ferrarit!

MÁS!!!!!!!!!!!

Most a nagy amerikai gyárak is szemet vetnek a Forma 1re, Chrysler itta Mercivel, jön a Ford, beszállhatna a GM is egy Lotussal, hmm? Úgyis az ő tulajdonuk(márhogy a Lotus, nem az F1 istálló).

Sz Tamas Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2978
Ezt jól értem?
Ők nyerték a futamot 10tességesen a pályán?
Nem, ennyire nem tudok angolul. Csak ezt szeretném hallani...
Tehát mit mondott Mika?
Előzmény: alejandro_magno (2977)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2977
Mika Hakkinen: "They won the race fair and square on the track."
Macika_ Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2976
Urak!

Nincsen valakinek szemből Ferrari-fotója az utóbbi néhány versenyről?

Mert kíváncsi lennék, tényleg ugyanilyen volt-e elölről a légterelő!!!

Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2975
Én sem mondtam, hogy ártatlanok. A szabály valóban szabály. Csak azok ellenében hozakodtam elő brunnerúrral, akik véresszájjal kiabálják, hogy persze, csalással felgyorsitott Ferrarival könnyű. Nem ezen múlott, vagy minimálisan. Másfél óra alatt 5 másodperc még nem döntő, ez nem az a verseny.
Ordas Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2974
Miert kell David Coulthardot lefikazni? Az ideny elejen, meg tavaly mindenki azzal csesztette, hogy nem eleg agrassziv, meg toketlen. No lam, erre bekemenyitett, akkor meg az volt a baj. Vegulis a McLarennel nem volt olyan elesen maghatarozva az elso szamu pilota, mint a Ferrarinal. Csak az ideny vege fele. S elhihetitek, eleg szar lehet orok masodiknak lenni, amikor erzed, hogy le tudnad hagyni a masikat, de nem teheted. Vegulis az o szemeben MH, vagy MSch majdnem azonos, majdhogynem vadidegenek, s ha lehagyja a csapattarsat, akkor a csapat ugyanazt a pontot megkapja, nem?
CSS Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2973
Szerintem az most nem számít, hogy mennyi mp előnyre lehet szert tenni az eltérő méretű légterelővel, a lényeg az, hogy szabályellenes! Ezt ez a csapat nem engedhette volna meg. Ha most elnézik ezt a Ferrarinak, akkor jövőre X csapatnak elnéznek mást majd? A szabály az szabály! Azt, hogy nyertek volna-e a Ferrarik a "segítség" nélkül azt nem lehet a tiszta matematikával kiszámolni, mert csak ha arra gondolok, hogy egy-egy kanyarba hogy érkezik és mikor MS és mekkora hátránnyal MH, akkor ugye megint más a helyzet!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!