Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeterMII Creative Commons License 2020.02.14 0 0 57181

A hibrid nemigazán. Csak addig lehet némileg tehermentesíteni a fékeket, amíg van mire elhasználni a generátor által megtermelt energiát (akku töltés), utána már csak az üzemi fék marad. Plug-in hibrid, illetve villany esetén ha nem teljesen feltöltve indulsz, akkor van hová nyomni az energiát.

Előzmény: gpuska (57180)
gpuska Creative Commons License 2020.02.14 0 0 57180

Ilyen szempontból talán a "hibrid" Vitara jobb lesz(?), vagy majd a teljesen "villanyos".

Előzmény: kgaboroo (57162)
öregapóka2 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 57179

Köszi megjött

Előzmény: Jobbszél (57178)
Jobbszél Creative Commons License 2020.02.14 0 0 57178

Elküldtem, remélem sikerült...😉

Senye Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57177

Szia. Szeretném én is elkérni. sziki1@freemail.hu

Köszönöm!

Előzmény: Jobbszél (57174)
öregapóka2 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57176

apocaca@citromail.hu köszi szépen.

Előzmény: Jobbszél (57174)
laci 53 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57175

Köszi!

Előzmény: wongkok (57170)
Jobbszél Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57174

Nem tudom frissül e, én innen kaptam egy fórumtárstól régebben, ha adsz e mail címet átküldöm ha gondolod. 

Előzmény: öregapóka2 (57172)
wongkok Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57173

Sajnos ez már csak a 2021-es frissítésben lesz benne.

Előzmény: zlala (57171)
öregapóka2 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57172

Valaki tudja hogy a POI frissül e ? Ha igen honnan lehet letölteni

zlala Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57171

Érdemes még picit várni a frissítésre pl:
"Átadták az M4-es autóút Üllő és Albertirsa közötti szakaszát"

Ez pénteki hír volt.

Az új szakasz tegnap került fel google map-re.

Ma reggeltől lehet rá útvonal tervezni - tegnap még a régi 400-asra kalkulált :)

Előzmény: wongkok (57167)
wongkok Creative Commons License 2020.02.13 0 1 57170

Mindenképp!

Előzmény: laci 53 (57169)
laci 53 Creative Commons License 2020.02.13 0 1 57169

Légyszi jelezd ha meglesz a frissítés.Köszi.

Előzmény: wongkok (57167)
Jobbszél Creative Commons License 2020.02.13 0 0 57168

Laikusként nem tudjuk ellenőrizni hogy mikori térképet tartalmaz a kártya, ezt használják ki az ilyenek. Akkor meg már hiába a bosszankodás, ha az ember kifizette... Várhatóan mennyi lesz a 2020-as térképpel ? 

Előzmény: wongkok (57167)
wongkok Creative Commons License 2020.02.13 0 1 57167

Üdv!

 

Ismerem ezt a hirdetést és volt szerencsém találkozni egy ilyen kártyával. 2020 -ként hirdetett (jelenlegi legfrissebb 2019 V1) kártya 2017-es adatbázist tartalmazott. A POI -kat utólag USB-n keresztül lehet feltölteni a fejegységre. Hamarosan elérhető lesz a valódi 2020-as frissítés! :)

 

Előzmény: adani10 (57166)
adani10 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57166

Nekem ez kicsit kamu szagú..

 

Wonkok kollégát ajánlották innen a forumról.. Ő bevált..

Előzmény: ipigorí (57164)
mlas45 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57165

Voltam már ott, meg pár hasonlón is, autóval-motorral is. Igaz, automata Vitarával nem, annak nem tudom, milyen a motorféke, BMW-vel semmi gond nem volt :))

A manuális Vitarával 1x voltam az Alpokban, de akkor se volt probléma, pedig volt, hogy 2-3-ban alig tudott felmenni - akkor nyilván lefelé is lejtett :))

...de a legtöbbeknél látom a folyamatosan nyomott féket (mert ugye világít hátul :D)

Előzmény: kgaboroo (57162)
ipigorí Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57164

Szia! Én is szeretnék kártyát frissíteni,vagy ujat venni. Két éves lesz a Vitarám és már néha nem az utat mutatja a GPS,hiányos. Nem tudom ez a hirdetés eredeti kártyát árul? A szervízben a frissítés döbbenetes áron van.

Előzmény: adani10 (57107)
gvm2 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57163

Szerintem érdemes betartani, amit előír a gyár, az meg DOT4, most vagyok előtte, gyári Ecstar lesz. De mindenki azt tölt bele, amilyet szeretne, hisz az ő autója. :)

Előzmény: wcsapi (57157)
kgaboroo Creative Commons License 2020.02.12 -1 0 57162

A Grosslocknerről lefelé nincs pihenős vízszintes szakasz. Még a kiállók is lejtősek. Gyakorlatilag végig tartanod kell a féket mert a motorfék hatástalan annyira nagy a lejtési szög.

Az Scrossal voltunk fennt és köztudott, hogy itt nincs motorfék...legalábbis valamilyen szinten érezhető motorfék. Egyesben vagy kettesben van némi hatásfoka viszont ekkor is üveghangra pörgeti a motort.

Magasabb fokozatban abszolút nulla.

Szóval ez a lejtő ennek a típusnak nem kedvez, ráadásul több mint 30 km lefelé végig fékezve durva ferrodolszagot hagyva mögötte. 

 

A lejtő aljában a parkolóban füstölögnek a kocsik fékei. Asszem a legnagyobb lejtési szög 32 fokos elég hosszú szakaszon és elég szar érzés amikor kezd begőzölni a fékbetét alatt. Ilyenkor már a boxutcát kerestem ahol ki tudunk állni. Megfogadtam, hogy Scrossal nem megyek fel mégegyszer. A Swifttel 3 éve voltunk fent, vele jobb a helyzet ennek ellenére leégetettem a piros festéket a hátsó dobról. Motorral egy évvel korábban voltunk fent, azzal öröm a fel és le is út.

Az Scross életveszélyes, legalábbis a turbós mert ott szándékosan nyitva hagynak szelepeket a motorban ezért a motorfék kb olyan mint a Trabant szabadonfutójának fékező hatása.

Előzmény: mlas45 (57160)
4x4zsolt Creative Commons License 2020.02.12 0 2 57161

Mint írtam, komoly motorfékkel ereszkedtem le, már amennyit az 1,6 automata tud. Szakaszos fékezéssel, a féket a leginkább kímélve. A fékbetét még csak meg sem égett, szaga sem volt. Ott nem a lejtő és nem is a fék volt a gyenge láncszem. Ott a gyári folyadék volt a ratyi!

Több mint 2 millió km és 39 év vezetés után feltételezhetőleg tudom kezelni az ilyen helyzetet. A folyadék csere óta már volt párszor hasonló terhelés, de nem levegősödött többször és a fék azóta is tökéletes.

Előzmény: mlas45 (57160)
mlas45 Creative Commons License 2020.02.12 -1 0 57160

Mért nem motorfékkel jössz lefelé? Ha kevés, akkor a kanyar előtt inkább egy keményebb fék, mint csiszolni egy elnyújtott féktávon. Ezt nem tanították meg? Így sose melegedne fel egy mai fékrendszer.

Előzmény: 4x4zsolt (57154)
mlas45 Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57159

Legalább hülyeségeket ne javasoljatok már, ha nem értetek hozzá :(( A DOT 4 glikol bázisú, a DOT 5 meg szilikon, ezek nem kompatibilisek egymással.

Estleg DOT 5.1, de minek?

https://olajshop.hu/spg/484191/Kulonbseg-a-fekfolyadekok-kozott

Előzmény: wcsapi (57157)
NagyMarton Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57158

Áááááá ez fáj. :-(

Előzmény: 4x4zsolt (57156)
wcsapi Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57157

Szervizkönyv szerint Dot4-es van benne gyárilag. Jót mosolyogtam rajta. Neked ezek szerint nem volt kedved mosolyogni ugyanezen. Cserekor érdemes Dot5-re váltani.

Előzmény: 4x4zsolt (57154)
4x4zsolt Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57156

Mint egy csingcsengnyinycsjeng, olyan TATA az új Vitara: https://response.jp/article/2020/02/10/331543.html

Megérett a világ a pusztulásra.......... :(

4x4zsolt Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57155
4x4zsolt Creative Commons License 2020.02.12 0 0 57154

Nos a Vitarámban még 10 ezer km sem volt, mikor az ausztriai Grosslockner-ről leereszkedtem. Na ott levegős lett a fékem!!! Hazatérve azonnal fékolaj csere. Azóta tökéletes. Kérdés, vajon milyen fékfolyadék volt benne gyárilag, ha ennyitől felforrt? Pedig ésszel és spórolósan használtam, sok (automatás) motorfékkel. Ennyire szar a gyári folyadék és ezért erőltetik a kétévente cserét?

Előzmény: kgaboroo (57136)
Jobbszél Creative Commons License 2020.02.11 0 0 57153

Biztonsági öv probléma nálam is megvan. Fujkálták valamivel a szervízben, egy darabig visszahúzta aztán megint NEM. Kérdeztem azt mondták feljegyezték a problémát ha viszem műszakira kicserélik az övfeszítőt. Meglátjuk április 14-én...

Előzmény: Éhes Leopárd (57150)
Nyomjadneki Creative Commons License 2020.02.11 0 0 57152

:))

A motorozás kimaradt , mondjuk annak  nincs most szezonja:-)

Előzmény: mlas45 (57151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!