Sziasztok!
2015 márciusában lesznek az első tesztmodellek.
Ezek már nem a régi Vitarák, csak a nevükben.
Itt várjuk a tulajdonosokat/érdeklődőket.
Remélem jó sokan vesznek ilyet!
A hibrid nemigazán. Csak addig lehet némileg tehermentesíteni a fékeket, amíg van mire elhasználni a generátor által megtermelt energiát (akku töltés), utána már csak az üzemi fék marad. Plug-in hibrid, illetve villany esetén ha nem teljesen feltöltve indulsz, akkor van hová nyomni az energiát.
Laikusként nem tudjuk ellenőrizni hogy mikori térképet tartalmaz a kártya, ezt használják ki az ilyenek. Akkor meg már hiába a bosszankodás, ha az ember kifizette... Várhatóan mennyi lesz a 2020-as térképpel ?
Ismerem ezt a hirdetést és volt szerencsém találkozni egy ilyen kártyával. 2020 -ként hirdetett (jelenlegi legfrissebb 2019 V1) kártya 2017-es adatbázist tartalmazott. A POI -kat utólag USB-n keresztül lehet feltölteni a fejegységre. Hamarosan elérhető lesz a valódi 2020-as frissítés! :)
Voltam már ott, meg pár hasonlón is, autóval-motorral is. Igaz, automata Vitarával nem, annak nem tudom, milyen a motorféke, BMW-vel semmi gond nem volt :))
A manuális Vitarával 1x voltam az Alpokban, de akkor se volt probléma, pedig volt, hogy 2-3-ban alig tudott felmenni - akkor nyilván lefelé is lejtett :))
...de a legtöbbeknél látom a folyamatosan nyomott féket (mert ugye világít hátul :D)
Szia! Én is szeretnék kártyát frissíteni,vagy ujat venni. Két éves lesz a Vitarám és már néha nem az utat mutatja a GPS,hiányos. Nem tudom ez a hirdetés eredeti kártyát árul? A szervízben a frissítés döbbenetes áron van.
Szerintem érdemes betartani, amit előír a gyár, az meg DOT4, most vagyok előtte, gyári Ecstar lesz. De mindenki azt tölt bele, amilyet szeretne, hisz az ő autója. :)
A Grosslocknerről lefelé nincs pihenős vízszintes szakasz. Még a kiállók is lejtősek. Gyakorlatilag végig tartanod kell a féket mert a motorfék hatástalan annyira nagy a lejtési szög.
Az Scrossal voltunk fennt és köztudott, hogy itt nincs motorfék...legalábbis valamilyen szinten érezhető motorfék. Egyesben vagy kettesben van némi hatásfoka viszont ekkor is üveghangra pörgeti a motort.
Magasabb fokozatban abszolút nulla.
Szóval ez a lejtő ennek a típusnak nem kedvez, ráadásul több mint 30 km lefelé végig fékezve durva ferrodolszagot hagyva mögötte.
A lejtő aljában a parkolóban füstölögnek a kocsik fékei. Asszem a legnagyobb lejtési szög 32 fokos elég hosszú szakaszon és elég szar érzés amikor kezd begőzölni a fékbetét alatt. Ilyenkor már a boxutcát kerestem ahol ki tudunk állni. Megfogadtam, hogy Scrossal nem megyek fel mégegyszer. A Swifttel 3 éve voltunk fent, vele jobb a helyzet ennek ellenére leégetettem a piros festéket a hátsó dobról. Motorral egy évvel korábban voltunk fent, azzal öröm a fel és le is út.
Az Scross életveszélyes, legalábbis a turbós mert ott szándékosan nyitva hagynak szelepeket a motorban ezért a motorfék kb olyan mint a Trabant szabadonfutójának fékező hatása.
Mint írtam, komoly motorfékkel ereszkedtem le, már amennyit az 1,6 automata tud. Szakaszos fékezéssel, a féket a leginkább kímélve. A fékbetét még csak meg sem égett, szaga sem volt. Ott nem a lejtő és nem is a fék volt a gyenge láncszem. Ott a gyári folyadék volt a ratyi!
Több mint 2 millió km és 39 év vezetés után feltételezhetőleg tudom kezelni az ilyen helyzetet. A folyadék csere óta már volt párszor hasonló terhelés, de nem levegősödött többször és a fék azóta is tökéletes.
Mért nem motorfékkel jössz lefelé? Ha kevés, akkor a kanyar előtt inkább egy keményebb fék, mint csiszolni egy elnyújtott féktávon. Ezt nem tanították meg? Így sose melegedne fel egy mai fékrendszer.
Szervizkönyv szerint Dot4-es van benne gyárilag. Jót mosolyogtam rajta. Neked ezek szerint nem volt kedved mosolyogni ugyanezen. Cserekor érdemes Dot5-re váltani.
Nos a Vitarámban még 10 ezer km sem volt, mikor az ausztriai Grosslockner-ről leereszkedtem. Na ott levegős lett a fékem!!! Hazatérve azonnal fékolaj csere. Azóta tökéletes. Kérdés, vajon milyen fékfolyadék volt benne gyárilag, ha ennyitől felforrt? Pedig ésszel és spórolósan használtam, sok (automatás) motorfékkel. Ennyire szar a gyári folyadék és ezért erőltetik a kétévente cserét?
Biztonsági öv probléma nálam is megvan. Fujkálták valamivel a szervízben, egy darabig visszahúzta aztán megint NEM. Kérdeztem azt mondták feljegyezték a problémát ha viszem műszakira kicserélik az övfeszítőt. Meglátjuk április 14-én...