Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SexMax Creative Commons License 2000.02.03 0 0 4229
Képek az új Mclaren MP4-15-ről.
Minden ködösítés ellenére az orra nem ment lejjebb. És mintha Ferraris kipufogót látnék hátul.


maul Creative Commons License 2000.02.03 0 0 4228
Ma én vagyok a korábban kelő:-)
"A brazil Pedro Diniz maradt, míg a finn Mika Salo a Ferraritól érkezett a Prosthoz távozó francia Jean Alesi helyére. A Sauber és a Ferrari között egyébként továbbra is szoros az együttmuködés, amit nemcsak Salo szerzodtetése bizonyít (a maranellóiak segítettek Mikának elhelyezkedni, így köszönve meg, hogy tavaly sikerrel igyekezett pótolni a sérült Michael Schumachert), hanem az is, hogy az olasz team továbbra is szállítja a motorjait Hinwilbe. (Mint ismeretes, a Ferrari-hajtómuveket a fotámogató Petronasról nevezték el.),,Tavaly a két pilótánk nagyszeru munkát végzett, ám az autó, sajnos, nem volt túl jó - mondta el Peter Sauber csapatfonök, aki több mint féltucat új szakembert szerzodtetett az istállójához. - Bízom benne, hogy az idei C19-esünk sikeresebb konstrukció lesz, hiszen sokat dolgoztunk rajta. A két versenyzonk közül Salo be fogja bizonyítani, hogy van olyan gyors, mint Alesi volt, Diniz pedig a reményeim szerint tovább fejlodik." A Sauber február 11. és 13. között Barcelonában folytatja a felkészülését a 2000-es Formula-1-es idényre.
Néhány csapat viszont máris tesztel: Barcelonában kedd óta a Prost és a Benetton köröz, míg szerdán a Jordan és az Arrows csatlakozott a társasághoz. (A második napi eredmények lapzártánkig nem érkeztek meg.) Az elso napon nem sok örömük telt a pilótáknak a tréningben, hiszen az új Prost AP03-asban tönkrement a Peugeot-motor. ,,Azt rögtön észrevettem, hogy a hajtómu nagyon eros, még akkor is, ha csak négy kört tudtam vele megtenni. Szerencsére csak egy apró hiba miatt kellett befejeznem a körözést, optimistán várhatjuk a folytatást" - nyilatkozta a kocsit kipróbáló Jean Alesi. Giancarlo Fisichella új Benettonjában az érzékelok egy része ment tönkre, a tavalyiban (amelyet Wurz vezetett) a váltó.
A Ferrari szerdán és csütörtökön Vairanóban tesztel Luca Badoerrel az F399-es volánjánál.
Formula-1-es teszt. Barcelona, 1. nap: 1. Wurz (osztrák, Benetton B199-Supertec) 1:23.43 (24 kör), 2. Fisichella (olasz, Benetton B200-Supertec) 1:25.37 (12), 3. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:26.99 (4)
A következo prezentálást a McLaren-Mercedes tartja, amelynek MP4/15-ösét csütörtökön mutatják be a spanyolországi Jerezben.
Mario Andretti, a Formula-1 1978-as világbajnoka bejelentette, hogy résztvesz a híres 24 órás Le Mans-i megbízhatósági versenyen. A néhány nap múlva hatvan éves amerikai versenyzo a júniusi viadalon egy Panoz LMP-1 Roadster S volánjánál rója majd a köröket, amelyet a napokban Atlantában tesztelt. Andretti a gyorsasági autósport ,,Grand Slamjébol" - Indy 500, Formula-1-es vb, Cart-világsorozat, és Le Mans-i 24 órás - a francia verseny kivételével már mindegyiket teljesítette, és ha idén nyerne, akkor o lenne az elso pilóta, akinek sikerült a bravúr.
Mosley Schumira fogadna
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke a Ferrari német pilótáját, Michael Schumachert tartja legesélyesebbnek a végso gyozelemre az idei Formula-1-es világbajnokságon.
,,Az évnek ebben a szakaszában nálam egyértelmuen o a favorit. Ezzel együtt remélem, hogy a világbajnoki cím ismét csak az utolsó futamon dol el" - mondta Mosley.A brit FIA-elnök arra számít, hogy a Formula-1 idén minden eddiginél több nézot vonz majd. ,,A világ nagy motorgyártói rájöttek, hogy a Formula-1 kiváló lehetoséget nyújt a technikai újdonságok kipróbálására. A riválisok versenye élezodik, egyre izgalmasabbak lesznek a futamok, és ebbol a nézoknek és a reklámozóknak is hasznuk származik" - tette hozzá Mosley."(NS)

Mindenestre remélem, hogy a FIA - adott esteben - nem fog mindent megtenni annak érdekében, hogy tényleg csak az utolsó futamban dőljön el a VB cím sorsa...

Sysygy Creative Commons License 2000.02.02 0 0 4226
Hajrá Jean! Hajrá Nick!!!
maul Creative Commons License 2000.02.02 0 0 4225
Nincs ezen mit csodálkozni. Az új szabályok sosem szolgáltak az autók gyorsaságának növelésére. Az más kérdés, hogy ettől függetlenül általában minden szezonban gyorsabbak lettek az autók...Ugye a legutóbbi olyan szabály, ami jelentősen lassította az autókat a bordázott gumi volt. Azóta viszont akármit találtak ki a FIA emberei, sosem jött össze az autók lassítása. Szóval SZVSZ márc.12-ig fog ez még változni.
Előzmény: TOTIB (4224)
TOTIB Creative Commons License 2000.02.02 0 0 4224
Megtörtént a Barcelonai teszt:

1: Alexander Wurz (Benetton) 1: 23.43 (24 laps)
2: Giancarlo Fisichella (Benetton) 1:25.37 (12 laps)
3: Jean Alesi (Prost) 1: 26.99 (4 laps)

Alesi az uj AP03-as autóval futott 4 egész kört. Az autóval elégedett volt, csak a váltóval voltak problémák. A Benettonnál Wurz B199-el, míg Fisichella B200-al ment. Érdekes, hogy a csapatok 2000-es autói rendre jóval lassabbak a '99-esnél.

TOTIB Creative Commons License 2000.02.02 0 0 4223
Barcelonában bemutatták a Prostot ( Nemzeti Sport):

Kedden Barcelonában bemutatták a Prost-istálló új versenyautóját, az AP03-ast. Az ünnepélyes tájékoztatóra 300-an kaptak meghívót, az internet segítségével azonban több tízezren követhették figyelemmel az eseményeket. A világháló azért is játszik fontos szerepet a team életében, mert ettől az idénytől a Yahoo nevű amerikai internetes cég is belép a támogatók közé. Alain Prost csapatfőnök -- egykori négyszeres Formula--1-es világbajnok -- elmondta, hogy az a távlati céljuk, amit a Williams és a Jaguar már megvalósított: szeretnének dohányipari vállalat támogatása nélkül megállni a lábukon. (Egyelőre még Gauloises-Prost-Peugeot-ként versenyeznek.)

Az új kocsiba -- amellyel a délután folyamán már teszteltek is a barcelonai pályán -- a Peugeot A20-as kódjelű erőforrását építették. Alain szerint a tél folyamán példaértékű volt az együttműködés a Prost Grand Prix és a Peugeot Sport mérnökei között, amit az is bizonyít, hogy egybeépítették a motort és a váltót. Az autó a tavalyi négykerekű továbbfejlesztett változata, az összes fontosabb mechanikus és aerodinamikai részen módosítottak valamit a '99-es kocsihoz képest.

,,Bizakodva várom az idényt, a konstruktőrök között megszerezhetjük az első öt hely valamelyikét -- jelentette ki a csapatfőnök. -- A Ferrari és a McLaren között csökken a különbség, mögöttük a Jordan vagy a Jaguar kerülhet dobogóra, de mi sem maradunk le tőlük sokkal."

Mint ismeretes, a Prost két új pilótával folytatja, a Panis, Trulli kettős helyét a francia Jean Alesi és a Formula--1-es újonc német Nick Heidfeld foglalta el.

,,Nagyon örülök annak, hogy a Prosthoz szerződtem, hiszen éppen akkor érkeztem ide, amikor a csapat versenyképes lett -- jelentette ki a Saubertől érkezett Alesi. -- Ráadásul Alain nemcsak a csapatfőnököm, hanem a barátom és a példaképem is."

A McLarentől ,,kölcsönkapott" Heidfeld, a tavalyi Formula--3000-es nemzetközi bajnok így fogalmazott: ,,Nagyon hálás vagyok a csapatnak azért, hogy itt lehetek, és debütálhatok az F1-ben. Két kiváló emberrel dolgozhatok együtt, hiszen Alain egyike volt a legjobb pilótáknak, Jean pedig rendkívül
tapasztalt versenyző."

Prost véleménye a duóról: ,,Két új pilótánk van, akik a reményeim szerint jól kiegészítik majd egymást. Alesi tapasztalt és rendkívül motivált, Nick pedig roppant tehetséges versenyző."

A francia team (amelynek a tesztpilótája Stéphane Sarrazin) keddtől csütörtökig az Arrows társaságában Barcelonában tréningezik.

Sysygy Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4222
Nekem is....
PF Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4219
Csak egy pici visszatükröződés, vagy a Jordannak is olyan kipufogórendszere lesz, mint a Ferrarinak, Jaguarnak, Prostnak?
TOTIB Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4218
Az előzőt elrontottam, talán most.
Itt egy kép az EJ10-ről:
The EJ10 and drivers, today
TOTIB Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4217





a


maul Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4216
Hú,de korán kelt valaki...:-))))
TOTIB Creative Commons License 2000.02.01 0 0 4215
Londonban bemutatták a Jordant

Trulli lesz a gyémánt az ír koronán?

Hétfőn délben Londonban közel 1000 újságíró és egyéb meghívott jelenlétében
bemutatták a Jordan-istálló 2000-es versenyautóját, az EJ10-est, valamint az
egész ír csapatot. A nagyszabású ünnepségen Eddie Jordan csapatfőnök vitte
a szót (az új autó kódja is az ő Formula--1-es ténykedésének a 10. évét
köszönti), aki rögtön közölte, hogy a team magasra tör: ,,Azon fáradozunk,
hogy az idén ne a Ferrari és a McLaren párharcából kerüljön ki a
világbajnok, vagy ha mégis, akkor csak hatalmas csata után."

A Jordan elvesztette a visszavonuló Damon Hillt, ám 1996 világelsőjének a
helyére az olasz Jarno Trulli érkezett a Prosttól, aki Jordan szerint is sokra
viheti. ,,Damon minden elismerést megérdemel, hiszen neki köszönhetjük a
csapat történetének első futamgyőzelmét, ám most minden erőnkkel arra kell
összpontosítanunk, hogy Jarno és Frentzen minél sikeresebb legyen --
jelentette ki Jordan. -- Szerintem Trulli lesz a gyémánt a koronánkon. Biztos
vagyok benne, hogy nem véletlenül lett annak idején gokartvilágbajnok,
megvan a gyorsasága ahhoz, hogy szenzációs idényt produkáljon."

Az olasz mellett persze Frentzenről sem szabad megfeledkezni, hiszen a német
pilóta tavaly két GP-sikert ért el a sárga autó volánjánál, és bizakodva várja a
2000-es évad rajtját. ,,Ott kell folytatnunk, ahol tavaly abbahagytuk, hiszen
szerintem jobb lett a csapat, és jobb lett az autó is az előző évhez mérten" --
nyilatkozta Heinz-Harald Frentzen.

A Jordan az idén is a Mugen-Honda-motorokkal versenyez majd, amelyek
azonban nem azonosak a BAR-nak szállított Honda-hajtóművekkel. A japán
gyár képviselői szerint két teljesen különböző projektről van szó, ám a
szakmabeliek közül nem mindenki biztos abban, hogy igazat mondanak...

A Jordan tesztprogramja még nem végleges, nagyban függ az angliai
időjárástól, hiszen a múlt héten például Silverstone-ban az egyik napon azért
nem lehetett tesztelni, mert a sűrű köd miatt a kötelező ,,pályatartozéknak"
számítő mentőhelikopter nem szállhatott fel.

A bemutatók sorában most a Prost következik, a francia csapat keddi
prezentálása déltől az interneten élőben is nyomon követhető a
www.prostgp.com címen és a http://sport.yahoo.co.uk címen, ugyanis a hírek
szerint a yahoo nevű médiavállalkozás is a francia team támogatói közé lép.

Fec Creative Commons License 2000.01.31 0 0 4214
(engem erdekel a dolog, legyszi szolj ha legkozelebb mentek)
Előzmény: Levike (4213)
Levike Creative Commons License 2000.01.31 0 0 4213
Sziotok !

Vegul erdeklodes hianyaban csak egy haverommal meg a bnoinkkel mentunk ki kistarcsara, megnezni mi a helyzet kedvenc palyankon igy telviz idejen. Hat, csak fedett palya uzemelt, az meg nagyon kicsi, es lassu, ugyhogy 1et mentunk, ez 7 perc, aztan hazamentunk. :).
Akit erdekel , van kistarcsan egy nyitott szabadteri kis gokartpalyacska, aranyos, es eleg technikas. Vannak a szokasos 6 loero koruli negyutemu Honda gokartok, es van egy nagy, 24 loeros 2utemu gokart, amin nincsen semmi vedoeszkoz, meg ilyenek. Ugy 5 mp korul lehet szazon. Attetelezese alapjan ugy erzem ugy 120 korul lehet a vege, gyakorlatilag ezen a palyan nincs olyan hosszu az egyenes, hogy ezt elerd. De 100 korulre siman folgyorsulsz vele.
Vigyazni kell, a palya gumikkal van korulveve, eleg szerencsetlen modon a belso iveken is.
Hiaba kerleltuk, a tulaj nem enged, gumik maradnak mindenhol. Gondolom azert, hogy a sok kis Hondas ne vagja le a kanyarokat es ne hordja fol a sarat a palyara.
Cimboramnak a nyaron ezzel a ketutemu gokarttal sikerult ugy elkapnia a bal hatso kerekevel az egyik gumit, hogy fejreallt a levegoben, atrepult a palya tuloldalara, es csuszott meg par metert a raesett gokart alatt. Kulccsontja tort, vihettem korhazba. :) Termeszetesen mar folepult, es ujra versenykepes.
Ami erdekesseg, hogy ez a nagyobb gokart fixatteteles, vagyis ha megallsz, lefullad.
A hatulja szelesebb, mint az eleje, ezert nem art megszokni mielott pengen akarsz elmenni vele a gumik mellett.
Ide eleg rendszereszen, ugy havonta 2x szoktunk jarni tavasszal es nyaron.

Mas. : Sajna nelkulem, de a sracok voltak lenn Kecskemeten, ahol egy rendes versenygokartpalya van. A palya oly hosszu, es szeles, hogy a kis Hondakat kiprobalni sem erdemes, mert elunja az eletet az ember benne 1 kor alatt is.
Vannak fixes gokartok, ezek mennek mint a meszes, jobban mint a tarcsai, hosszabb az attetel. A vege ugy 140 korul lehet. A palyan korozott eppen Bakos Andras is, valamint a kecskemeti polgarmester.
Bakos profi volt, sajat karttal, keptelenseg volt megfogni, azert latszik, hogy ki az aki tenyleg foglalkozik ezzel. :). A tulaj srac azt mondta, iden olyan szintu kartok is lesznek, amikkel nyugodtan lehet versenyezni Bakoseval.. :) Kivancsi leszek.
A polgarmester a sajat fixesevel duborgott, nem hagyta, hogy megelozzek, haverom probalta elozni, es folyton rahuzott. Mondanom sem kell, hogy ez milyen veszelyeket rejt magaban, ezek nem jatekgokartok. Utana a tulaj mondta a haveromnak, hogy ne legyen szivbajos, polgarmester ide-oda, nyugodtan tegye ki. :).

Hat ennyi ugy tomoren. Mindig ki akartam probalni ezt a mufajt, de sosem volt ra jelentkezo, aki jott volna velem. Ezt a sracot talaltam, elmentunk megszerettuk. Eleg draga, keptelenseg versenyszeruen uzni, ha nem vagy autoszerelo....de nagyon jo moka, es havonta 1x 5 rugo ugy erzem belefer egy jo delutani programert. Ezenkivul szerintem az ilyen gyakorlatok a mindennapi vezeteseknek mindenkeppen hasznara valnak.

Ha valakinek van kedve, csatlakozzon hozzank nyugodtan... :)

Levi

maul Creative Commons License 2000.01.30 0 0 4212
Csak, hogy ma se maradjatok hírek nélkül...
"A hét vége felé közeledve sem ült el a Formula-1-es motorok zaja a barcelonai, a fioranói és a silverstone-i ring közelében.
A spanyol pályán Olivier Panis, a McLaren harmadik számú pilótája volt a leggyorsabb, a francia nem gyozte dicsérni az új Mercedes-motort. ,,Ez a hajtómu már tavaly is parádés volt, és az elmúlt hetekben rengeteget javítottunk rajta" - nyilatkozta Panis annak ellenére, hogy végül egy kisebb motorhiba miatt kellett abbahagynia a körözést.
Elégedett volt Mika Salo is, aki viszont hiba nélkül fejezett be egy 69 körös nagydíj-szimulációt. ,,Az új Sauber megbízhatósága már most kifogástalan, az elso futamig hátralévo idot a kocsi beállításainak a tökéletesítésével kell eltöltenünk" - nyilatkozta a finn. A svájci team ennek jegyében vasárnap a franciaországi Danielsonban teszteli a C19-es aerodinamikáját a teszpilóta Bernoldi segítségével.
A Williamsnél már messze nem voltak ilyen boldogok, mert különbözo technikai hibák miatt Ralf Schumi és Jenson Button sem tudott folyamatosan edzeni. ,,Valóban sok a gondunk, de egy új autónál és motornál ez teljesen természetes" - nyilatkozta Werner Laurenz technikai igazgató. (Frank Williams csapatfonök a Daily Telegraph-nak elismerte, hogy Button szerzodtetése ellenére sem mondtak le a Cart-sorozatban szereplo kolumbiai Juan Montoya megszerzésérol.)
Silverstone-ban Jarno Trulli az Abbey-egyenesben vezette az EJ10-es Jordant, míg Fioranóban az argentin Gaston Mazzacane körözött a Minardival. ,,Elégedett vagyok az idommel és az autóval is, amely sokkal kiegyensúlyozottabb, mint a tavalyi kocsi volt" - nyilatkozta Mazzacane, aki az egyik jelölt a második számú pilótaülésre, és aki jól ismeri a Minardit, hiszen 1999-ben a kis olasz team tesztpilótája volt.
Szombaton bejelentették, hogy a német s.Oliver divatcég (ismeretlen összeggel) belép a Jaguar támogatói közé. Érdekes, hogy ez a társaság a német labdarúgó Bundesliga élvonalában szereplo Borussia Dortmundot is segíti, évi 12 millió márkát fizet a mezreklámért.
Formula-1-es tesztek
Barcelona, 4. nap: 1. Panis (francia, McLaren-Mercedes) 1:21.88 (42 kör), 2. R. Schumacher (német, Williams FW22-BMW) 1:22.27 (23), 3. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:22.67 (81), 4. Button (brit, Williams FW21-BMW) 1:23.75 (25)
Silverstone, 2. nap: Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) ido nélkül
Fiorano, 4. nap: Mazzacane (argentin, Minardi-Fondmetal) 1:03.075 (40)"(NS)
Figyelitek? A Jordan még mindig csak az egyenest meri bevállalni...

maul Creative Commons License 2000.01.30 0 0 4211
Én sose mondtam, hogy jó...
Előzmény: Szoszi (4210)
Szoszi Creative Commons License 2000.01.30 0 0 4210
MAUL!

Látod látod,szar ez így a proxy-n keresztül. :)))

Előzmény: maul (4206)
maul Creative Commons License 2000.01.29 0 0 4208
Bocs fiúk! Ha megkérhetném a moderációt és a hét lövetből hat lövást törölne, azt megköszönném:-)
Erről a Gaston Mazzacane névről inkább egy felvágott jut eszembe ( akkor már inkább a kis Alonso, igaz?) Még mielőtt valaki hiányolná az NS-t nem felejtettem el, csak ma nincs F1 az online kiadásban.
TOTIB Creative Commons License 2000.01.29 0 0 4207
Maul 7lövetűje után néhány teszteredmény:

Barcelona Testing - Final Day:

Pos Driver Team Time Lap
1. Panis McLaren-Mercedes 1:21.87 50
2. R.Schumacher Williams-BMW 1:22.27 25
3. Salo Sauber-Petronas 1:22.67 87
4. Button Williams-BMW 1:23.75 30

Minardi teszt Fioranoban:

Pos Driver Time Lap
1. Marc Gene 1:02.882 42
2. Gaston Mazzacane 1:03.705 40

Ki a fene az a Mazzacane? Gene ideje 0.1 mp-vel rosszabb Badoer Minardival futott tavalyi rekordjánál. Ez lehet, hogy jó hír de mint eredmény elég sovány, mivel Badoer Ferraris körrekordja 1:00.226 .

maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4206
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4205
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4204
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4203
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4202
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4201
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4200
Akkor majd, leszel szíves a hivatalos időeredményeket közölni, és nem szétrugni magad alatt az autót:-)))
Előzmény: Levike (4199)
Levike Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4199
Egy picit offtopic !

Hetvegen megyunk gokartozni. Nagy teljesitmenyu fixatteteles gokart most nem lesz szerintem, mert a szabadteri palya nem lesz nyitva , de jo lesz igy is, ha valakinek van kedve, jojjon, jo moka lesz... a szamom 06-30-2003435..

Levi

maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4198
Levike!
Hogy egyik nagyrabecsült kollégánkat idézzem " ... az a falábú skót mindig szétrúgja maga alatt a kocsit...". Egyébként 99-ben Sepangban többen mutattak jó formát ( pl. Villeneuve is, hogy témánál marandjunk, de Takagi is nagyot homorított ):-))))
To Szoszi: Na ugye... Most már itt is istenítheted a BMW-det:-)
Előzmény: Levike (4195)
Szoszi Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4197
Hi Sz Tamás!
& all...

"(Ez csalas! Engem is hivnak igy a nonemu baratim!!! :o) ) "

Csak nem téged is Szőkének hívnak??? :)))
Bye.

to MAUL: Thx user,pw.Tényleg kijutottam vele a netre.. :)

Előzmény: Sz Tamas (4152)
Haja Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4196
Én is megnéztem 1-2 oldalt (atlasf1, formula1.com), és azokon TOTIB által közölt idők voltak. (illetve Irvine ideje más: 45.13) Ami az F1racing-en van, egy kicsit lassúnak tűnik.
Levike Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4195
maul !

Igen igazad van, Coulthard a masik pelda. O lebogott akkor. De azota sem mutatott az egvilagon semmit. Az, hogy gyors nem ketseges, az, hogy nem tud elozni, az sem ketseges, az pedig, hogy egy evben ha 1-2 versenyen tudja hozni a formajat, a tobbi versenyen csak szerencsetlenkedik, az sem ketseges. Szerintem az az ember egyszeruen nem tud megbirkozni az eselyesseg terhevel.Amikor nincs rajta semmi nyomas, neha egesz jol megy. Pl. 99-ben Sepangban.. :)

Levi

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4194
Heló TOTIB!

Én általában ezeken a helyeken nézelődöm:

www.atlasf1.com
www.dailyf1.com
www.autosportmag.com
www.f1racing.net
www.f1-live.com

Ezeket az F1Racingről vettem. De semmi sem biztos. Pár bejegyzésel alább volt némi hasonló gobanc a barcelonai ideji legjobb tesztidők körül. Ott négy különböző forrás három különböző időt adott. Az újságírok csak újságírok maradnak. :o)

Előzmény: TOTIB (4193)
TOTIB Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4193
Elnézést kérek, a köridőket véletlenül felcseréltem Manning és Irvine között. A körszámokat és időket az Atlasról vettem. Furcsáltam én is az eredményeket, de más időt sehol nem találtam. Az 1.44-es idők viszont 20 mp-el rosszabbak a pályacsúcsnál, és nem írták, hogy rossz idő lett volna. Tőlem akár rövidített pályán is futhattak volna. Egyébként Te hol találtál köridőket?
Előzmény: Alonso Mosley (4191)
maul Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4192
Jó reggelt!
Én óvatosabban nyilatkoznék erről a Button gyerekről. Mint már többször is elhangzott ezek az idők nem nagyon mérvadók, azonkívül a BMW erőforrások nem tűnnek túl megbízhatónak. ( A kasztnit érintő szabályváltozások az autók további lassulását kéne hogy eredménnyezze, vagy rosszul gondolom? Szóval nem nagyon tudom, hogy van-e értelme a tavalyi autóval elért köridőt összehasonlítani az új autók köridejével. )
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4191
Már csak a Minardi másik pilótája kétséges, mivel az Arrows bejelentette, hogy J. Versteppen 2 éves szerződést írt alá a csapattal.

A Williams távlati terveiben továbbra is szerepel J. P. Montoya. Egyes vélemények szerint, ha Button nem teljesít rendesen ebben az évben, akkor 2001-ben átadhatja helyét a CART 99-es bajnokának.

TOTIB: a silverstone-i időkből mintha lemaradt volna a perc és a körszámok is mások az én forrásomnál, de ezek a források már csak ilyenek :o)
Én ezeket találtam:
1. J. Herbert Jaguar 1m44.422 (16)
2. D. Manning BAR 1m44.964 (67)
3. E. Irvine Jaguar 1m45.260s (10)
4. P. de la Rosa Arrows no time

TOTIB Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4190
A 3. nap eredményei Barcelonából:

Pos Driver Team Time
1. Diniz Sauber-Petronas 1:21.45
2. Salo Sauber-Petronas 1:21.47
3. Panis McLaren-Mercedes 1:21.48
4. Hakkinen McLaren-Mercedes 1:21.63
5. R.Schumacher Williams-BMW 1:23.15
6. Button Williams-BMW 1:23.49

A Sauberek az új 2000.es kocsival mentek, míg a McLarenek a '99-es kaszniban 2000-es motrral. A kissumi FW22-vel, Button FW21-el.

Silverstonei teszteredmények:

Pos Driver Team Time Lap
1. Herbert Jaguar-Cosworth 44.43 17
2. Manning BAR-Honda 44.97 12
3. Irvine Jaguar-Cosworth 45.26 56

Tetszik Manning teljesítménye, na meg persze a BAR-é.

TOTIB Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4189
A helyes idő:
Fiorano, 2. nap: Badoer (olasz, Ferrari) 1:00.226, mint azt korábban már helyesen leírta valaki. Ez az idő egyébként új körrekord, ami nem rossz teljesítméní Badoertől.
Előzmény: Sz Tamas (4188)
Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.28 0 0 4188
Maul kolleganak mara nem hagyok munkat. No, ne szomorkodj, majd holnap! :o)
****************************************************
Formula--1
Salo: égő...

Szerdán három helyszínen kellett volna folytatódniuk a Formula--1-es teszteknek, ám Silverstone-ban a hatalmas köd miatt nem tudtak körözni a Bar, a Jordan, a Jaguar és az Arrows pilótái.

Barcelonában viszont a hó elolvadtával elszabadultak a lóerők, a legjobb időt a világbajnok Mika Häkkinen érte el. ,,Ezeken a teszteken az a célom, hogy minél hamarabb visszaszokjak a kocsihoz, hiszen csaknem három hónapja nem ültem versenyautóban" -- szerénykedett a finn, aki azt is elmondta, hogy az idén új fizikai és lelki felkészítés után vág majd neki a világbajnokságnak. Mint ismeretes, a McLaren új kocsiját, az MP4/15-öst február 3-án mutatják be Jerezben.

A többi pilóta közül Panist a Mercedes-motor hibái hátráltatták, Ralf Schumacher autójában az üzemanyagpumpa ment tönkre, míg Button autójában a BMW-hajtómű rakoncátlankodott. A leglátványosabban Salo fejezte be a tesztelést, akinek a kocsija a kifolyt olaj miatt lángra kapott.

Közben Luca Badoer Fioranóban folytatta a tesztelést, a Ferrari olasz pilótája 1:00.266-ra javította az F399-es körrekordját. Igaz, a maranellói istállónál nem árulták el, hogy ez az autó mennyiben hasonlít a régi kocsira, és hány alkatrész volt benne új, azaz 2000-es. ,,Általában unalmas munkát végzek, ám ez az időeredmény sok mindenért kárpótol" -- jelentette ki az olasz sofőr, aki az idén biztosan nem folytathatja pályafutását a Minardinál. (A Minardi egyébként -- amint lapunk már korábban jelentette -- február 16-án a bilbaói Guggenheim Múzeumban mutatja be a 2000-es idényre tervezett autóját, amelyet az osztrák Gustav Brunner tervezett. A csapat egyik pilótája a spanyol Marc Gené lesz, a másik helyre még hárman pályáznak: az argentin Gaston Mazzacane és Norberto Fontana, valamint a brazil Max Wilson.)

A Ferrarival kapcsolatos hír, hogy az olasz team hamarosan megállapodást köt a Météo-France nevű meteorológiai központtal, így a csapat sok, időjárással kapcsolatos hasznos információkhoz jut majd a versenyek során. A szakemberek tudni fogják: esik-e majd az eső, borult lesz-e az ég, továbbá kimerítő, pontos tájékoztatást kap a csapat a páratartalomról, a légnyomás változásáról és a várható hőmérsékletről.

Formula--1-es tesztek

Barcelona, 2. nap:
1. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) 1:22.01 (31 kör),
2. Panis (francia, McLaren-Mercedes) 1:22.14 (36),
3. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:23.19 (29),
4. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:23.93 (12),
5. Button (brit, Williams FW21-BMW) 1:24.03 (15),
6. R. Schumacher (német, Williams FW22-BMW) 1:25.04 (11)

Fiorano, 2. nap: Badoer (olasz, Ferrari) 1:00.266

(misur)
****************************************************

Mi lenne, ha a Williams a tavalyi kasznival menne? Ugy nez ki, jobban megy abban az uj BMW erogep!
Jo lenne, ha Silverstonban felszallna a kod...
Tamas

Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4187
Sziasztok!
Orommel latom, hogy egyre gyulik az ember a topic korul.
Viszont az nagyon nem tetsyik, hogy azt, akinek szurkolok, belekeverik egy egeszen masrol szolo vitaba.
Villeneuve-rol az a velemenyem - ahogy man lentebb vki leirta - hogy egy marha jo pilota, megerdemelte a VB cimet, de... nagyon hangulatember. Ha jo labbal kel ki az agybol reggel, akkor gyors , mint a villam (nem mint a kanalam! :o), ugyes, mint a... sorolhatnam.
De az uccso evben nem igazan jott be neki a dolog. Mint ahogy Hillnek sem. Szerintem O is egz zsenialis pilota, de az Arrowsnal toltott eve volt az utolso jo eve, legalabbis szerintem. Utolso nagy harca akkor volt, amikor egyszer (mittomen hol, valami hosszu egyenes volt) a Sumi elozte, nyomult ha minden igaz Heki fiu utan, es nem nagyon akarozott elengedni Hillnek Sumit. Ott kacsaztak, aztan a Jordan vegulis lassabbnak bizonyult. Na, nekem ez maradt meg az utolso 2 evbol Hillbol. Meg az esos gyozelme (Spa-ban, talan?), de ott minden asz kiesett.
Azzal, hogy abbahagyta, talan a maradek nimbuszat meg tudta menteni, es meg igy sem lesz gondja hatralevo (szerencsere) nem keves eleteben.

Egyebkent nekem ropaantul hianyozni fog oszulo feje :o)

Mas: Gzerekek, szerintem es a Button gyerek iden bennt lesz ev vegen a legjobb 8-ban. Egyelore jobbat nem josolok neki, de hogy Ralfot leelozte a tavalyi geppel, az neki nem rossz elojel. Sajna a kis Suminak meg nem a legjobb - neki is szurkolok -.
Na megyek is!
Sz Tamas

maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4186
De szép számban jöttünk össze:-) Csak a sárdobálást ne, ha lehetne, plíííz....
Előzmény: Sysygy (4185)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4185
ott volt a smiley, de ismétlés a tudás édes jó anyucikája (ahogy azt szeretett német tanárnőm mondaná), tehát:
;-)
Előzmény: Haja (4184)
Haja Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4184
Persze, hogy az!
Előzmény: Sysygy (4183)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4183
off:
A Tasztalt már korábban elkezdtem olvasgatni, a Forma-1 topicot azonban csak ősszel találtam meg, és hát a végigrágása eltartott egy darabig. Mikor meg hozzá akartam volna szólni, épp az utolsó két verseny körüli nagy kavarás ment. szóval akkor egy picit vártam, aztán hajrá(!).

De ugye te is Villeneuve-drukker vagy? ;-)
on

Sysygy

Előzmény: Haja (4182)
Haja Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4182
A suzukai futam után 1-2 héttel fedeztem fel, hogy van ilyen fórum (hogy egyáltalán a törzsasztal létezik), úgyhogy év közben nem igazán tudtam beleszólni.
Előzmény: Sysygy (4181)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4181
:-)) (stotu)

Amúgy örömmel látom, hogy milyen sokan vannak akik szimpatizálnak Villeneuve-vel. De hol voltak, amikor igazán szükség lett volna rájuk? Amkikor bajban volt. Nem igen emlegették a topicban a nevét.

CART-ot akkor sem, most sem nézem, és talán nem véletlen, hogy a 96-os mezőnyben épp őt kedveltem meg. És ez tart. De versenyzésük alapján sok más pilóta is szimpatikus nekem. Pl. Frentzen, Barichello, hmm több most nem jut eszembe, a VB-k közül meg direkt nem említettem senkit.

Előzmény: stotu (4180)
stotu Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4180
Most, hogy már biliárdos Schumi is bele lett keverve az egészbe, úgy tűnik, lassan indulhat újra az őszi sárdobálás...
gstyle Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4179
Levi !

Azért az az "ölbe pottyant VB cím" kicsit erős.
Az lehet, hogy Villeneuve néha hibázott. De láttál te már olyan pilótát aki nem hibázott volna?
Gondolom emlékszel az 1997 -es JV és MS ütközésre.
Villeneuve legalább tiszta körülmények között lett VB, és nem olyan ALJAS, az ellenfél kilőkése a pályáról stilusban mint MS (94 is).
Schumacher viszont nagy 'biliárdos', mert koccra ment.

Előzmény: TOTIB (4161)
maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4178
Már ne haragudj Levike, de azért ez így ebben a formában nem igaz. Emlékezz vissza Coulthard-ra első évében. Ugye ő Senna halála után került be Williams-be és egy nagy nullát teljesített a már akkor is legjobbnak mondott autóban. Szóval még mindig azt kell, hogy mondjam nem minden az autó! Sajnos Gilles Villeneuve-öt nem láttam versenyezni ( pici Maul 78-ban még csak 6 éves volt ), de biztos neki drukkoltam volna:-)))
Előzmény: Levike (4176)
Haja Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4177
Nem láttam Gilles V.-t versenyezni, de úgy tudom, hogy 1979-ben csapat utasítására engedte át a végső győzelmet Scheckternek.
Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4176
Hali !

Mondok en peldat rogton. Hill is 3x gyozott 1993-ban... :)
Anelkul, hogy JV-t lehuznam, ertsetek mar meg, semmi ertelme az ilyen peldalozasoknak, ha a delikvens elso eveben a letezo legjobb autot kapta....Az lett volna a leboges, ha nem szerepel jol...

Levi

gstyle Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4175
Nos látom szép kis vitaszerűséget sikerült kirobbantanom Villeneuve -röl.
Látta valaki közületek Gilles Villeneuve-öt versenyezni? Vagy esetleg ismeritek az eredményeit?
Első teljes éve 1978. 1979 -ben VB 2. És úgy emlékszem erre az évre, hogy akár ő is lehetett volna a Világbajnok. A tudása, akarása és tehetsége is megvolt hozzá, és nagyon gyors volt.
Jacques szerintem rá hasonlít.
Mindene meg van hozzá, hogy a nagyok között legyen a helye.
Persze biztos elfogult is vagyok vele szemben, de egy kicsit az apját látom benne.
Nagyon bízom benne, hogy ebben az évben sikerülni fog neki komolyabb eredményeket felmutatnia az új BAR-Honda-val.
maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4174
Alonso!
Lehet, hogy mi akik kedveljük JV-t pont azért kedveljük, mert nem olyan mint egy gép, hanem képes az emberi mivoltát is megtartani. ( Még mielőtt belém kötsz ezzel nem azt akartam mondani, hogy attól lesz valaki emberi az F1-ben mert hibázik ). Egyébként egyetértve Haja hozzászólásával ugye az első F1 szezonjában 3 versenyt is sikerült nyernie, amire nem nagyon emlékszem, hogy történt volna hasonló. A Hill-el szembeni csatát meg ugye Suzukában sikerült elveszteni technikai ( hátsó kerék elhagyás ) és nem vezetői hiba miatt. Addig, ha jól emlékszem pariban volt a VB elsőségért.
Előzmény: Alonso Mosley (4173)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4173
gstyle: 96-ban Hill volt a leggyorsabb azon a pályán, de pechére ezt az időt pénteken érte el, és ez volt az első év (ha jól emléxem), hogy csak a szombati számított bele a kvalifikációba. A szombati idők alapján Villeneuve-é lett a pole.

maul-Levike: Az, hogy JV két év alatt bajnok lett a CART-ban, majd két év alatt a F1-ben, az mutat(hat) valamit. Szvsz a baj a sráccal az, hogy hangulatember. Nem tudja állandóan hozni, azt a formát, amit MS, vagy mostanában MH. De tehetséges.

Előzmény: gstyle (4169)
Haja Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4172
Picit hozzászólok a vitához. Személy szerint ebben a mezőnyben Villeneuve-nek drukkolok, úgyhogy kénytelen vagyok megvédeni. CART-os korszakát nem ismerem, akkor még nem követtem a kinti sorozatot.
Azért az egy kicsit erős, hogy ölébe pottyant a VB cím. "ha Ville nem hibazik annyit" - ha, jol emlékszem egyszer sem esett ki Villeneuve saját hibájából '97-ben. Volt, hogy elgumizták magukat (Monaco, Spa vagy a Francia Naydíj-erre nem emlékszem), volt váltóhibája (San Marino) és egyszer kilökte Irvine (Ausztrália-úgy, hogy az edzésen 2 másodpercet vert a másodikra). Ja de, Hockenheimen hibázott, de ott is (ha jól emlékszem Panissal) ütközött, mikor az 5. helyért küzdött. Ezeket a szituációkat Schumacher jól kihasználta, ezért lett szoros a VB.
96-ban meg nem csak a "nem túl technikás" Melbourne-i pályán ment jól, hanem megnyerte a Hungaroringet és a Nurburgringet is, és ezekre nem lehet azt mondani, hogy nem technikásak. És akkor járt először rajtuk.
Tavaly szar éve volt, avval a kocsival más se csinált volna többet, nem hiszem Villeneuve miatt ment szét mindig. Majd idén. Ha nem is nyer VB-t, de 1-2 alkalommal talán dobogóra állhat. Megérdemelné.
maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4171
Hát Levike mindenesetre látnoki képességeidet csillogtathatod az F1 fogadási játék topikban is.( Igaz még nem döntöttük el, hogy fröccsöntött MS kulcstartón kívül mit lehet majd nyerni ). Én mindenestre örülök, hogy más is elfogult ( nem is kicsit:-)) ).
Előzmény: Levike (4168)
Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4170
gstyle !

Nemi eszrevetel :

Az a bizonyos Melbourne-i palya nem egy tecnikas valami, nekem mar akkor sem tetszett, nagyon emlekeztet a CART-os palyakra, a kanyarok eleg enyhek, es szelesek....
Villeneuve egyszer elszallt azon a versenyen, meg Hill elott, az egyik lassitot levagta, csak ugy pattogott a soderen. A verseny vege fele eleg beteg hangja lett az autojanak, es alaposan lelassult, ezenkivul Williams sosem volt oda Hill-ert, nem volt elso szamu pilota.
Nana, Frank papa dolgozott mar Mansell-lel, Prost-tal es Sennaval, Piquet-vel pontosan tudta mennyit er Damon.

Levi

gstyle Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4169
Egy kicsit Villeneuve védelmében!

Nekem ő a kedvencem. Ez nálam szinte családi hagyomány. 1979 -ben kezdtem igazán foglalkozni az F1 -el. Akkori kedvencem Gilles Villeneuve volt. Nekem akkoriban ő volt a legjobb. Láttam egy-két nagy versenyét, pl: '79 -ben ha jól emlékszem Monzában Arnoux-val gyilkolták egymást.

Emlékeztek 1996 nyitóversenyére?
Vadonatúj pálya Ausztráliában.
Pole : J. Villeneuve
2. hely: J. Villeneuve (állítólag motorhiba miatt).
Ezen a pályán Hill és Schumacher is lehetett volna a leggyorsabb, mivel ez a pálya mindenkinek új volt.
Véleményem szerint azért nem verte meg D. Hill-t,
mert NEM tehette, mivel Hill volt az első számú pilótája a Williamsnek. Még ha nem is jelentették ki egyértelműen.
1999 -ben az edzéseken azért Villeneuve jobban teljesített mint Zanardi. Pedig JV-nek jóval rosszabb volt a gépe. Zanardi viszont a CART -ban a lehető legjobb autóban ült, amely az utolsó 4 évben mindig bajnok lett.Viszont JV 1995 -ben nem a legjobb autóval lett bajnok a Cart -ban.
Továbbá Villeneuve 100% hogy van olyan gyors, mint MS, csak hát nem egyforma autóban ülnek.
Egyébként '99 -ben CSAK 14-szer esett ki az autó hibályából. 2-szer pedig célbaért.

Nagyon tetszik ez a topik!!!!

Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4168
Igen, Mika kicsit hidegnek tunik, de amikor jol megy neki, felelmetesen precizen es gyorsan vezet. Amit Suzukaban muvelt legutobb, az iskolapeldaja volt ennek.
Ezenkivul volt mar Shumival nagy csataja, amikor o jott ki gyoztesnek, nem olyan izgaga, talan nem tunik olyan tuzesnek a manoverezese, mint az igazi kedvenceimnek, de azert ott van.
Nem is tudom melyik futamon lokte ki Coulthard...hat amit ott csinalt utana, az sem volt kispalya. :). Ugy vettem eszre, Mika akkor megy vacakul, amikor higgadtan akar versenyezni... :) Szerintem olyankor valahogy elvesziti a koncentraciot, es nem penge igazan...tehat nem tud csak ugy nyugodtan, biztonsagra autozgatni. O akkor jo igazan, ha menni kell, 100%on.
Neha hibazik, de hat ki nem ? En kedvelem. Fogadtam egy uveg Whiskeybe, hogy o lesz megint a VB. Vajmi kicsi az esely ra, de azert durva lenne, nem ? :)))

Levi

maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4167
Hát ha csodát nem is, mindenesetre az igazi harcot igen. Nem tudom Te hogy vagy vele, de MH valahogy nekem túl 'halvérű'. Olyan csatát soha nem láttam tőle, mint mondjuk 97-ben MS és JV között a Nürnburgringen, vagy ugye az ominózus zárófutamon. Attól meg nem félek, hogy kivész belőle a tűz, nem arról híres. Ez az Andretti-Mansell párhuzam soha nem merült fel bennem. De hát ezért szeretem ezeket a fórumokat, mindig tanul valami újat az ember:-)
Előzmény: Levike (4166)
Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4166
Hali !

Persze, hogy irrealis az utolso hely, en is kedvelem Vilit, en csak azt tartom irrealisnak, ahogy paran tole varjak a csodat. Annyira azert nem jo. Ha megnyugszik, felek epp az a tuz veszik ki belole, ami a jo eredmenyekhez manapsag hozzasegiti.
Nem vartam volna csodat Andrettitol a Williams-Renaultban, de hogy Hillnel valszleg jobban teljesitett volna abban biztos vagyok. Egyebkent Andretti nekem valamiert nagyon hasonlit Mansellre.

Levi

maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4165
Azért azt ne akard megmagyarázni, hogy Andretti egy Williams-Renaultban nagyot alakított volna mert ezt nem fogom bevenni. Egyébként a CART-ban én is bírom a fiút ( bár mióta ez a Moore fiú elhunyt nem találtam magamnak igazi kedvencet, pedig asszem Montoya érdemes volna rá ). Zanardira meg emlékezz vissza: tök nulla volt az F1-ben már mielőtt elment volna CART-ba. ( Bár mondjuk ez nem biztos, hogy jelent valamit, mert emlékszem olyan versenyre, hogy Hill az utolsó rajtkockából indult, egy Brabham-ben, aztán ugye tudjuk, hogy mi lett 96-ban ). Lényeg a lényeg, SZVSZ ha JV megnyugszik egy kicsit, kap egy jobb autó, talán idén kereshet valamit a pályán és -remélem azt Te is elismered - nem kell a tudásához képest irreális uccsó helyen végeznie.
PS: Abban egyetértek Veled, hogy Hill-t nem tartod nagyra.
Előzmény: Levike (4164)
Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4164
maul

Mondtam, nem szidtam Ville-t.
97-ben Schu autoja joval gagyibb volt, es ha Ville nem hibazik annyit, valamint nem szenved totalis vereseget ott, ahol Schu gyozni tudott, Schu nak eselye sem lett volna a gyozelemre.
A CART-os pilotakkal meg ne peldalozz nekem, egyik sem hasonlithato Ville szitujaval.
Andretti a gyengelkedo Mclarenbe ult be Senna melle, kezdonek, es kozel sem volt olyan teszetosza, mint Zanardi a Williamsben. Ev elejen tok jol ment, agresszivan, csak folyton elszallt...es ez aztan kedvet szegte, teljesen leult a szezon kozepere, aztan ev vegere kezdett javulni, de foladta, pedig birom a csokat mert egy orult :) Ha nezel Cart versenyeket tudod mirol beszelek. Senna azt mondta rola, nem tud semmi rosszat mondani, tehetseges, minden ott van, egyetlen hiba, hogy nehez szituban kerult a Mclarenhez, de szerinte nyugodtan meg lehetne nezni a sracot a Williamsben...
Zanardi meg a szar Williamsbe ult be. Igaz, Ralph Schu kegyetlenul verte egesz evben.
Ville mindenesetre olyankor ult F1 autoba, amikor forma szerint csak a sajat csapattarsaval kellett versenyeznie, mert a tobbi autonak koze nem volt a dologhoz. Ennek ellenere nem tudta megverni Hillt, akit amugy sem tartok valami nagyra.

Levi

maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4163
Azzal azért nem tudok egyetérteni, hogy ölébe pottyant volna a VB cím. A képességeit illetően meg mutass nekem még egy olyan pilótát, aki az F1-ben bármit is fel tudott mutatni CART-os múlt után ( lásd mondjuk Andretti, illetve legutóbb Zanardi esetét ). Elég komoly harcokra emlékszem 97-ben MS és közte, és az véleményem, hogy egyszerűen jobb volt.
PS: Alonso, hát a tördelés sem tartozik az erősségeid közé:-))))
Előzmény: Levike (4162)
Levike Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4162
Maul !

Azt ne felejtsd el, hogy mit irtam !
Vannak jo pillanatai, de amugy ennyi. Elegge olbe pottyant VB cim volt az.
Gyakorlatilag olyankor nyerte, amikor nem volt igazan versenykepes auto ellene.
Csak Schumacher szorongatta meg, o is csak azert, mert Ville egy kisse sokat hibazott, valamint kihasznalta az osszes letezo helyzetet, ahol nemi kockaztatassal nyerni lehet...es bejott neki.
Ha akkora tehetseg lenne, mar elso eveben vernie kellett volna LamerHill(tm) -et.
Hiaba volt sokszor meglepoen gyors, ez keves, ha nem tudja majd minden versenyen, es edzesen hozni.
Ez nem jelenti azt, hogy nekem nem szimpi, hisz en is az ilyen bevallalos pilotakat szeretem.

Levi

TOTIB Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4161
Van itt egy-két régebbi hír is:

A Ferrari bejelentette, hogy február 7-én Maranellóban mutatja be új autóját, amely valószínűleg F320-as névre hallgat majd. Ugyanakkor a Prost azt közölte hivatalosan, hogy az AP003-ast február 1-jén Barcelonában tárja először a nyilvánosság elé, ám az autót már a következő napokban is tesztelni akarják a spanyol ringen.

*

A Williamstől kiebrudalt Alessandro Zanardi még nem döntötte el, hogy folytatja-e pályafutását. A 34 éves pilóta -- aki többmillió dolláros ,,bánatpénzt" kap az angol istállótól -- így nyilatkozott: ,,Le fogok ülni a családommal, hogy elgondolkodjunk a jövőn. Ha visszaköltözik belém a tűz, talán még Amerika is szóba jöhet, de ezzel most nem akarok foglalkozni." Mint ismeretes, Zanardi kétszer nyerte meg az észak-amerikai Cart-világsorozatot.

Ugyancsak a Williamsszel kapcsolatos hír, hogy Ralf Schumacher már hétfőn délután tesztelte Barcelonában az új FW22-est. A német pilóta hat mért kört tett meg, a legjobb ideje 1:26.26 perc volt.

És végül egy kis személyes vélemény:

Mikor Zanardi bekerült a CART sorozatba, igencsak meglepődtem, pláne, hogy milyen jó időket futott. Azonban elég nagyképű lett, így hamar kiábrándultam belőle. De az biztos, hogy ott szenzációsan vezetett, a csapattársa általában meg sem közelítette. A Forma1-be visszatérve kiderült, hogy ezek a járművek (műszerek) nem az Ő kezébe valók. Bár nem rajongok érte, azért a CART-ban még szívesen nézném néhány évig. Legalább bebizonyíthaná, hogy tényleg tud vezetni.

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4160
Az előző bejegyzésen kevésbé sikerült, kéretik figyelmen kívül hagyni. Itt van jól:

A tegnapi barcelonai idők:


Hely Pilóta Csapat Idő Körök
1. Panis McLaren-Mercedes 1:32.29 26
2. Diniz Sauber-Petronas 1:32.76 37
3. Salo Sauber-Petronas 1:35.26 13
4. Button Williams-BMW 1:35.88 19
5. R.Schumacher Williams-BMW 1:35.98 9
6. Hakkinen McLaren-Mercedes -

A mai barcelonai idők:


Hely Pilóta Csapat Idő
1. Hakkinen McLaren-Mercedes 1:22.044
2. Panis McLaren-Mercedes 1:22.181
3. Diniz Sauber-Petronas 1:23.209
4. Salo Sauber-Petronas 1:23.695
5. Button Williams-BMW 1:24.057
6. R.Schumacher Williams-BMW 1:25.065

Az 1999-e barcelonai kör rekord: 1:20.540 (R. Barrichello)

Badoer folytatta a különböző elemek tesztelését szerdán. Nem volt műszaki problémájuk, eljesítették az azmapra eltervezett programot. Badoer 80 kört tett meg, legjobbja 1:00.226s. Du 5-kor fejezték be a melót. Ez voltFioranóban az utolsó tesztnap.
Az 1999-efioranoi kör rekord: 1:00.712 (R. Barrichello)

A silverstone-i teszt elmaradt a sűrű köd miatt Ajordan, a Jaguar és a BAR próbált volna serénykedni az új autóikkal, de nem jött nekik össze.
Az Arrowst is várták a pályára, de az versenyautójuk műszaki problémája miatt nem jöttek. Terv szerint ma érkeznek meg Jos Verstappennel, aki egyes sejtések szerint Pedro de la Rose csapattársa lesz az új A20-ban

Előzmény: Alonso Mosley (4159)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4159

A tegnapi barcelonai idők:

Hely Pilóta Csapat Idő Körök
1. Panis McLaren-Mercedes 1:32.29 26
2. Diniz Sauber-Petronas 1:32.76 37
3. Salo Sauber-Petronas 1:35.26 13
4. Button Williams-BMW 1:35.88 19
5. R.Schumacher Williams-BMW 1:35.98 9
6. Hakkinen McLaren-Mercedes -

A mai barcelonai idők:

Hely Pilóta Csapat Idő
1. Hakkinen McLaren-Mercedes 1:22.044
2. Panis McLaren-Mercedes 1:22.181
3. Diniz Sauber-Petronas 1:23.209
4. Salo Sauber-Petronas 1:23.695
5. Button Williams-BMW 1:24.057
6. R.Schumacher Williams-BMW 1:25.065
Az 1999-e barcelonai kör rekord: 1:20.540 (R. Barrichello)

Badoer folytatta a különböző elemek tesztelését szerdán. Nem volt műszaki problémájuk, eljesítették az azmapra eltervezett programot. Badoer 80 kört tett meg, legjobbja 1:00.226s. Du 5-kor fejezték be a melót. Ez voltFioranóban az utolsó tesztnap.
Az 1999-efioranoi kör rekord: 1:00.712 (R. Barrichello)

A silverstone-i teszt elmaradt a sűrű köd miatt Ajordan, a Jaguar és a BAR próbált volna serénykedni az új autóikkal, de nem jött nekik össze.
Az Arrowst is várták a pályára, de az versenyautójuk műszaki problémája miatt nem jöttek. Terv szerint ma érkeznek meg Jos Verstappennel, aki egyes sejtések szerint Pedro de la Rose csapattársa lesz az új A20-ban


maul Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4158
Szóval, hogy ma se maradjunk hírek nélkül ( kösz Tamás :)),néhány szösszenet az NS-ből:
"Barcelonában a tervek szerint egészen a hét végéig zúgnak majd a motorok, a McLaren, a Sauber és a Williams autói köröznek a ringen. Amint lapunkban már beszámoltunk róla, kedden a havazás megzavarta a tesztelést (állítólag nyolc éve nem hullott hó Barcelonában), ám délutánra felszáradt a pálya, így a jelenlévo pilóták nagy része tudott tréningezni. Az egyetlen kivétel a világbajnok Mika Häkkinen volt, aki eloször tesztelt volna, amióta másodszor is világbajnok lett. A finn versenyzo egy utcai Mercedesszel ,,megkóstolta" a pályát, a McLaren volánjánál viszont nem próbálta ki magát. ,,Rengeteg idom van még, nem érdemes kockáztatni" - jelentette ki Mika, aki vidámnak és kipihentnek tunt a hosszú szabadság után. A nap legjobb idejét így is egy ezüst nyíl érte el, ugyanis a tesztpilóta Olivier Panis 1:32.29 percet teljesített a ,,hibrid", azaz félig még régi, félig már új versenyautóval. A február 2-i bemutatóra készülo Saubert Diniz és Salo próbálgatta, utóbbit muszaki gondok (elektronika) hátráltatták. A Williams is mindkét soforjét csatába küldte, Jenson Button a régi kocsival körözött, Ralf Schumacher pedig már az újat, az FW22-est tesztelte.
Közben Fioranóban Luca Badoer is elkezdett edzeni a ,,feleúj" Ferrarival - amíg az autó hidraulikája tönkre nem ment...
Barcelona, 1. nap: 1. Panis (francia, McLaren-Mercedes) 1:32.29 (30 kör), 2. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:32.76 (37), 3. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:35.26 (13), 4. Button (brit, Williams FW21-BMW) 1:35.88 (19), 5. R. Schumacher (német, Williams FW22-BMW) 1:35.98 (12), 6. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) ido nélkül"
Mit szóltok ehhez? A VB-knek nem kell gyakorolni?

Előzmény: Sz Tamas (4156)
TOTIB Creative Commons License 2000.01.27 0 0 4157
Csak hogy én is írjak valamit, hírek a NS-ből:

Amint lapunkban már beszámoltunk róla, kedden a havazás megzavarta a tesztelést (állítólag nyolc éve nem hullott hó Barcelonában), ám délutánra felszáradt a pálya, így a jelenlévő pilóták nagy része tudott tréningezni. Az egyetlen kivétel a világbajnok Mika Häkkinen volt, aki először tesztelt volna, amióta másodszor is világbajnok lett. A finn versenyző egy utcai Mercedesszel ,,megkóstolta" a pályát, a McLaren volánjánál viszont nem próbálta ki magát. ,,Rengeteg időm van még, nem érdemes kockáztatni" - jelentette ki Mika, aki vidámnak és kipihentnek tűnt a hosszú szabadság után. A nap legjobb idejét így is egy ezüst nyíl érte el, ugyanis a tesztpilóta Olivier Panis 1:32.29 percet teljesített a ,,hibrid", azaz félig még régi, félig már új versenyautóval. A február 2-i bemutatóra készülő Saubert Diniz és Salo próbálgatta, utóbbit műszaki gondok (elektronika) hátráltatták. A Williams is mindkét sofőrjét csatába küldte, Jenson Button a régi kocsival körözött, Ralf Schumacher pedig már az újat, az FW22-est tesztelte. Közben Fioranóban Luca Badoer is elkezdett edzeni a ,,feleúj" Ferrarival - amíg az autó hidraulikája tönkre nem ment...

Formula-1-es tesztek

Barcelona, 1. nap:
1. Panis (francia, McLaren-Mercedes) 1:32.29 (30 kör),
2. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:32.76 (37),
3. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:35.26 (13),
4. Button (brit, Williams FW21-BMW) 1:35.88 (19),
5. R.Schumacher (német, Williams FW22-BMW) 1:35.98 (12),
6. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) idő nélkül

Fiorano, 1. nap:
Badoer (olasz, Ferrari) 1:02.615 (37)

Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4156
maul: Igen, olvasom, de nem raktam ide mindent onnan!
Hagyok en neked munkat! :o)
Előzmény: maul (4155)
maul Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4155
Hát akkor szép sorban:
Levike: azért azt ne felejtsd el, hogy ez a fiú ( JV) már nyert egy VB címet. Reméljük, ha ismét egy versenyképes kocsi lesz a feneke alatt tud még szép autózást mutatni!
Sz Tamas: Úgy látszik más is olvassa rajtam kívül az NS-t!
Szoszi: Emil megy a nyolc utáni proxyról ( egyébként nem nagy titok ám, majd meglátod!)
Alonso: Csak kiderül rólad, hogy titkos BAR rajongó vagy:-))))
Sysygy: Tényleg Neked a legjobb hármunk közül, bár igazság szerint nekem tök mindegy volna, hogy milyen színű az autó csak végre versenyképes legyen!( Ezt a fehér mániát még mindig nem értem). Ja és Takagi biztos jó időket ment volna az első kanyarig, ahol ripityomra törte volna az összes létező autót:-))
MacPhisto:Nagyarc barátunk azt is mondta ám, hogy az újságírók ne higgyenek minent el amit leírva látnak, néha még azt se amit a saját szemükkel. Szóval a Jaguár csapat kezdhet aggódni, hogy a szezon kezdetére nem fog beférni a feje az autóba:-)
MacPhisto Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4154
Irvine ma a BBCnek azt nyilatkozta, hogy a VB címre is esélyes az autó.
Kezdi megint...
Sysygy Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4153
Azért arra kiváncsi lennék, Takagi mit ment volna ezeken a teszteken a Ferrariban, BMW-ben, Jaguar-ban. :-))
Előzmény: Levike (4151)
Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4152
Szia Szoszi!
(Ez csalas! Engem is hivnak igy a nonemu baratim!!! :o) )

Csak azt akartam megjegyezni, hogy tudom, hogy a HP az egy ceg, csak ezt nem javitottam ki, mert elfelejtettem.
Lekkozelebb lyobban oda-figyelek! :o)

Előzmény: Szoszi (4147)
Levike Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4151
Hali !

Azert en Villeneuveben nem biznek annyira..jo hozzaallasu, szimpatikus, de meglehetosen inkonzisztens pilota.
Azert a Button gyerekre kivancsi vagyok. Az, hogy gyorsabb volt Ralph-nal, mindenkeppen azt mutatja, hogy tehetseges, emlekezzetek, Zanardinak ez az eletben nem sikerult, vagy nezzetek a Jaguart, es az Irvine-vero Herbertet. Ilyen gyorsan akklimatizalodni csak azok tudnak akik igazan tehetsegesek. Hogy mi lesz vele, majd meglatjuk, mert azert ez az egesz nem csak abbol all, hogy valaki gyors, kerdes, mennyire konzisztens es hogyan tud kezelni egy egesz F1 -versenyt.
A legnagyobbaknak nem gond, Senna is rogton jo volt, es Schumachernek sem kellett tanulnia.

Levi

gstyle Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4150
Sziasztok!

Az igazság majd Márc. 12.-én derül ki.
Addig is mindenki tesztel, vagy ha éppen nem tesztelnek akkor nyilatkoznak és vagy szidják, vagy dícsérik a kocsit.
Személy szerint én minden évben nagy reményekkel várom a NAGY változást, de sajnos általában elmarad. Most bízom egy kicsit a BAR csapatban főleg Villeneuve -ben, na és remélem hogy MS ellenfelére akad Barrichellóban. De főleg azt remélem, hogy 3 - 4 versenyző között szoros csatában dől majd el a VB cím sorsa.
De hogy mi fog történni azt majd megnézzük a TV közvetítésekben (remélem lesznek).
Addig is gondolom mindannyian izgatottan várjuk a legújabb teszteredményeket, és véleményeket az új autókrol.

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4149
Button tegnap gyorsabb volt Schumachernél Barcelonában:
A brit 19 kört tett meg, legjobbja 1:35:919, R.S. ideje: 1:36:006.
A teszten a leggyorsabb O. Panos volt.
Panis 1:32:323
Diniz 1:32:793
Salo 1:35:295
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4148
Kedden a Ferrari csapat folytatta intenzív tesztprogramját Fioranóban.
Pálya: Fiorano, 2,976 Km.
Pilóta: Luca Badoer, F399, chassis no.194
Időjárás: levegő hőmérséklet -1/1 °C, pálya hőmérséklet -6/0 °C, napos idő.
A tesztelés 10:30-kor kezdődött. Luca Badoer különböző alkatrészeket próbálgatott. 37 kört tett meg, legjobb ideje 1:01:615. A program 14:30.kor ért véget a Ferrari hidraulikus problémái miatt. Ma folytatódik a tesztelés.

A JAGUAR R1 technikai adatai:

Karosszéria: R1 kompozit monocoque szerkezet, saját tervezésű és építésű.
Motor: Ford-Cosworth V10 CR-2
Motor térfogata: 2998 cm3
Hengerek: 72 fokos V10
Erőátvitel: Jaguar magnézium-tartalmú, hosszirányban elhelyezett házú, 6 sebességes váltó. Nagy nyomású hidraulika rendszer a váltáshoz és kuplungoláshoz. AP Racing három-lapos tengelykapcsoló. Belső olaj rendszer.
Első futómű: Alul és felül szénszálas keresztlengőkarok és kormányösszekötő, torziós rugók. Jaguar/Penske lengéscsillapító.
Hátsó futómű: Felül szénszálas keresztlengőkarok, alul acél-kompozit hibrid torziós rugók. Jaguar/Penske lengéscsillapító.
Első fékek: AP Racing lítium ötvözetű, 6-munkahengeres tárcsafék, Carbon Industrie szénszálas tárcsák és pofák.
Hátsó fékek: AP Racing lítium ötvözetű, 6-munkahengeres tárcsafék, Carbon Industrie szénszálas tárcsák és pofák
Kerekek:
Első 12 inch x 13 inch
Hátsó 13.4 inch x 13 inch
Gumik: Bridgestone
Elektronika: Visteon 'VCS' egység. Integrált motor/karosszéria elektronikus vezérlő rendszer.

Sysygy: Hidd el, örülnék neki, ha jó lenne a BAR. Nem is az idők miatt aggódom, azok tényleg nem jelentenek semmit. Nekem az gyanús, hogy mind a két pilóta köpköd a kocsira. Persze lehet, hogy taktikát váltottak: tavaly csókolgatták a kocsit és csúnyán beégtek, idén fikázzák, hogy bejöjjön nekik. :o)

Szoszi Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4147
Hi all!

"A Jaguar főbb szponzorai: HSBC, MCI Worldcom, Lear, Hewlett, Packard, Becks Beer, DHL."

Egy kis korrekció: "Hewlett Packard" egybe tartozik alias HP.

Más: Csak nekem tűnik úgy vagy tényleg szebbek lettek idén az autók. Gondolok itt a tavalyi sivár Stewart-ra ami idén baromi szépre sikeredett, nem is beszélve a Williams-ről...

u.i.: Én tudat alatt is BMW-s vagyok hiszen a PC-m és a monitorom is Compaq. :)

MAUL: Csak 8-ig bírok ám itten lenni,mert nincs proxy userem! Ez nem célzás volt csak....

Előzmény: Sz Tamas (4146)
Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4146
Utolag is elnezest az elozo hozzaszolasert, de nem vagyok tordelo, de meg annyira turelmes ember sem.
Es most legyen a legnagyobb hordereju hir az NS-bol:
"Autósport: Londonban bemutatták a Jaguart

Jackie Stewart nélkül folytatják

Egy Formula--1-es csapat bemutatója általában vidám, ,,nagyvilági"
esemény, a Jaguar keddi londoni prezentációja azonban nem sikeredett
valami fényesre. Az ok roppant egyszerű: a bemutató során Jackie
Stewart, a csapat eddigi nagyfőnöke bejelentette a lemondását. Mint
ismeretes, Stewarték (a háromszoros világbajnok skót mellett fia, Paul
volt a csapatigazgató) tavaly csaknem 100 millió dollárért eladták
csapatukat az addig csak motorszállító Fordnak, amely ettől az évtől
már Jaguarnak hívja a tavaly még Stewart néven futó négykerekűt. (Az
egyik leghíresebb brit sportautó márka, a Jaguar évek óta az amerikai
cég tulajdonában van, és ez jó alkalom volt arra, hogy ,,ingyen"
hirdessék a nevét a világban.)

,,Nem megyek el. A fedélzeten maradok, vagyis minden héten benézek
majd a gyárba, és majdnem az összes futamon és tesztelésen ott
leszek. Egyszóval ezután is részt veszek az istálló munkájában, csak
éppen kevesebb időt áldozva rá -- fejtette ki Stewart. -- Az elmúlt négy
évben napi tizennyolc-tizenkilenc órát dolgoztam, ami nem normális.
Most lehetőséget és teret adok azoknak az embereknek, akik a munka
javát végzik majd."

Jackie Stewarttól Neil Ressler, a Ford Motor Company alelnöke veszi át
a Jaguar Racing néven szereplő csapat elnöki tisztét, Paul Stewart
pedig új megbízatást kap a vezetőségben.

A két pilótaülésben a brit Johnny Herbert, és új társa, a Ferraritól
érkezett ír Eddie Irvine foglal majd helyet.
,,Néhány napja már kipróbálhattam az új kocsit, és meg kell
mondanom, nagyon elégedett vagyok vele. Az autó könnyű, kecses, és
bombaerős motor hajtja" -- magyarázta Irvine, aki úgy gondolja, hogy a
Jaguar már az első futamtól harcban lehet a Ferrarival és a McLarennel.

Az autóról és az esélyekről Stewart is kifejtette a véleményét: ,,A
Jaguar R1-es nagyszerű versenyautó, s Irvine-t és Herbertet ismerve jó
kezekben is lesz. A kocsit kipróbáltuk már Silverstone-ban,
Barcelonában és Jerezben is, és nagyon pozitív benyomásokat
szereztünk róla. Ami a motort illeti, a Ford már tavaly is az egyik
legerősebb hajtómű volt a cirkuszban, idén pedig -- immár Cosworth
CR2 néven -- még több lóerőt pakoltak bele."

A Jaguar főbb szponzorai: HSBC, MCI Worldcom, Lear, Hewlett, Packard, Becks Beer, DHL.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Latjatok, itt is van szamitogepes szponzor, a Packard!

1ebkent Stewart bacsinak elment a kedve a cirkusztol, moist, hogy nem az o neven fut, vagy tenyleg belefaradhatott? Jo, mondjuk mar nem mai "gyerek"!

Előzmény: Sz Tamas (4145)
Sz Tamas Creative Commons License 2000.01.26 0 0 4145
Ha mar a foszponzornal, es a feher szinnel tartunk, beteszek valamit, nem tul erdekes, de a temahoz tartozik:
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

A COMPAQ LETT A BMW WILLIAMS CSAPAT
FŐSZPONZORA A FORMA 1-BEN

MÜNCHEN, 2000. január 24. – A Compaq Computer
Corporation csatlakozik a Williams-hez és a BMW-hez, és a
világ legnagyobb PC gyártója lesz a BMW WilliamsF1 csapat
főszponzora. A Compaq a csapat főszponzorként és
számítástechnikai partnereként vesz részt a versenyben. A
Forma 1 ötvenéves fennállása óta ez az első alkalom, hogy
egy igazi bajnokcsapatot nem dohányipari cég támogat
főszponzorként. Ez új korszak kezdetét jelenti az
autóversenyek támogatásában.

“A BMW WilliamsF1 csapat támogatása kitűnő marketinglehetőséget
biztosít a számítástechnikai ipar fejlődési ütemet meghatározó Compaq
számára. Márkanevünk remekül illik egy ilyen nagy nézettségű,
fergeteges és dinamikus globális sporteseményhez. A szponzorálás erős
márkajelenlétet biztosít számunkra az egyéves versenysorozaton,
ahol éves szinten több mint 50 milliárd
tévénézővel lehet számolni” – mondta Gabriele Zedlmayer, a
Compaq Computer EMEA marketingkommunikációért felelős
alelnöke.

A cég részvétele nemcsak abból áll, hogy a Compaq nevét és
lógóját feltüntetik a versenyautókon és a versenyzők ruháján,
hanem azt is, hogy a Compaq biztosítja a technológiai
platformot a csapat későbbi autótervezéseihez, a
versenyautók teljesítményének növeléséhez, a versenyek
elemzéséhez és a telemetriához, és a Compaq biztosítja a
valós idejű döntéshozatalt elősegítő internetes technológiát.
Mindez a Compaq és a Williams csapat régi
együttműködésén alapul, hiszen a Williams a Compaq
számítógépes platformjait használja a Forma 1-gyel
kapcsolatos kutatási és fejlesztési tevékenységekhez, a
tervezéshez és a mérnöki munkákhoz.

“A számítástechnika minden területén elért technológiai
vezető szerepünk javítja a csapat lehetőségeit a tartós
sikerre. Bár jól tudjuk, hogy a Forma egy óriási kihívást jelent
minden új csapat számára, ennek ellenére fényes jövőt
jósolunk partnereinknek, a Williams-nek és a BMW-nek” –
tette hozzá.

A Compaq NonStop® stratégiája lehetővé teszi a cégek
számára, hogy “állandó készenlétben és működésben”
legyenek, ami a Forma 1 gyorsan változó világában a valós
idejű döntést jelenti. Nem számít, hogy az autó
Dél-Amerikában, Ausztráliában vagy Monte Carlóban
versenyez-e, a pályán lévő, valamint az Angliában és
Németországban dolgozó technikusok körről körre minden
lényeges adatot megkapnak, így folyamatosan tudják javítani
versenyteljesítményt.

“A Forma 1-en való sikeres szereplés kulcsa, hogy a csapat
miként tud előnyhöz jutni a technológia felhasználásával a
pályán és a pályán kívül egyaránt. Örülünk, hogy a
technológiában és az innovációban vezető szerepet betöltő
Compaq lett a BMW Williams csapat fő szponzora. A
megállapodás hosszú múltra visszatekintő üzleti
kapcsolatainkat bővíti tovább, amelynek keretében több éven
át a Compaq nagy teljesítményű rendszereit használtuk a
Forma 1 versenyekkel kapcsolatos K+F tevékenységhez, a
tervezéshez és a mérnöki munkához. Olyan kapcsolatról van
szó, amely a nagydíjért folyó versenyek új korszakában
véleményünk szerint igen versenyképes erőt képvisel majd” –
mondta Frank Williams, a Williams ügyvezető igazgatója. “A
BMW szívesen látja a Compaqot a BMW WilliamsF1 csapat
legfőbb kereskedelmi partnereként, már csak azért is, mert a
két cég értékei és céljai között rengeteg azonosság van,
például mindketten szenvedélyesen törekszünk a magas
technológiai színvonalra és a technológiai vezető szerepre” –
mondta Gerhard Berger, a BMW Motorsport igazgatója. “Közös
törekvésünk a Forma 1-en való sikeres szereplésre bizonyára
még szorosabbra fűzi majd eddigi kapcsolatainkat, és újabb
lehetőséget nyújt az együttműködésre.”
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Ennyi volt, Compaq magyar oldalarol loptam.

Előzmény: Sysygy (4144)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4144
Tényleg nem rossz. Bár kicsit fura azután, hogy teljesen zöldre számítottam. Persze a szponzor nagy úr.
Itt is megjelent a fehér, figyelsz maul?

Most jut eszembe. Tud már valaki valamit arról, hogy akkor Mo.-n most melyik tévétársaság fogja a F1-et közvetíteni? (és ki lesz a kommentátor?)

Sysygy

(előbb elírtam: az mér inkább = az már inkább)

Előzmény: PF (4141)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4143
Alonso, asszem te is áradoznál, ha egy olyan autó, ami átlag 30 körönként minden versenyből kiesett, most már nem először végig tud menni egy versenytávot.
Különben is. Már ezsolt is mondta (ha nem tévedek), hogy ezek az idők még nem mérvadóak.
Egy autónál sem. (De azért az mér inkább mérvadó, hogy mennyire megbízható. SZVSZ.)

Sysygy

Előzmény: Alonso Mosley (4138)
Sysygy Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4142
Megelőztél maul! Ezt a fehér festés dolgot én is akartam említeni, de mit csináljon az ember, ha nem gépezhet minden nap. :-) Sőt, minden percben. :-DDDD

Mindazonáltal én nagyon bírtam a tavalyi festésben, hogy olyan kétszínű. Kifejezetten jól mutatott az egyik F-1 oldalon (vagy pont itt a topicban láttam volna a képet?) az a kép, amikor mindkét BAR olyan szépen elszállt, és a romhalmaz autó kék oldala nézett a kamerába, mellette viszont egy piros felnijű leszakadt kerék volt a levegőben. :-)
De mivel nekem ez is tetszik, meg a tavalyi is, hármunk közül nekem a legjobb :-))

Sysygy

Előzmény: maul (4131)
PF Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4141
Oldalról gyönyörű az új Jaguar!
Jackie Stewart nyugdíjba ment....
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4140
Megtörtént a Jaguár csapat bemutatója. Nemtom mennyire újdonság, de itt az autójuk:
maul Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4139
De legalább végig mennek egy versenyt! És egyébként az Arrows-Supertec lesz az igazi ellenfél:-))))
Előzmény: Alonso Mosley (4138)
Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4138
Mi hangzik ezen másképpen? Az, hogy már tudnak versenyztávot menni, de baromi lassan? Baromi nagy haladás, jól ellesznek majd a Minardikkal.
That's positive, my friend, very positive..." :o)
Előzmény: maul (4136)
gstyle Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4137
Hali!

Szóval ez a Zanardi is csak ennyit ért.
Az biztos, hogy elég szégyenletes volt a tavalyi év neki, főleg hogy a csapattársa számára megalázóan jobban teljesített. Egy kétszere Cart VB győztestől többet várna el az ember. Persze az is igaz, hogy olyan autóban nyert amibe aki beleült az utóbbi 4 évben, az bajnok lett. Dehát Zanardi csak ennyire volt képes a Forma-1-ben.
Remélem Button többet nyújt majd.

A BAR-Hondákban pedig reménykedem, hiszen a Honda már 1998 tele óta próbálgatja a motort (akkor még Honda kasznival-Postletwait tervei alapján).

maul Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4136
Szóval én is elolvastam... Íme az idevágó idézet:
"The rest of the testing, we had a few problems, which were fixed really quickly. We're not quick enough yet, that's the only problem, but at least the car is doing laps, a lot of laps, and we can do some work, so that's very positive."
Szóval ez egy kicsit másképp hangzik Te kutyaütő:-))
Előzmény: Alonso Mosley (4133)
maul Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4135
Hajaj...El is kezdtem aggódni egy kicsit. De remélem, hogy csak az ellenfeleket altatják. No meg Téged:-))
Előzmény: Alonso Mosley (4133)
stotu Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4134
Ha tényleg csak annyi döntött a két BMW-s között, hogy húsz körből melyikük futotta a leggyorsabbat, az elég kiábrándító.

Egyébként mikor volt utoljára, hogy egy vadonatújonc körül már az érkezésekor ekkora felhajtás és várakozás volt, mint most Button-nal?

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4133
Kutyaütők ezek a William Hillék. A mi oddsaink ezerrel jobbak.

Villeneuve is megerősítette Zonta kijelentését, miszerint a BAR nem túl megbízható és némileg több leszorító erőre számított. Mivel is fogod te gennyesre keresni magadat, kicsirigó?

Előzmény: maul (4132)
maul Creative Commons License 2000.01.25 0 0 4132
Akkor íme a helyszíni tudósítások(NS):
"Hétfon bemutatták a Formula--1-es BAR-istálló idei autóját, a BAR 002-Honda RA 000 EV10-et. A nagyközönség a londoni II. Erzsébet királyno konferenciaközpontban láthatta eloször a hófehér négykerekut, amelyre -- a japán nemzeti zászlóra emlékezteto -- piros köröket festettek."
????( Ez az ürge érdekeseket ír, mert ezek a piros körök nekem a Lucky Strike logojának tűnnek)
"A második F1-es idényére készülo team összetétele nem változott, 2000-ben is a kanadai Jacques Villeneuve és a brazil Ricardo Zonta forgatja az Adrian Reynard által tervezett autó kormánykerekét.,,Minden pillanatban az a cél, hogy gyozzön az ember, másképpen nem lehet versenyezni. A Honda nagyszeru hátteret nyújt ehhez, bár még sokat kell fejlodnünk teljesítményben és megbízhatóságban is" -- nyilatkozta Villeneuve, aki tavaly csak néhány edzésen mutatott biztató produkciót, a versenyeken rendre kiesett. 1999-ben sem o, sem Zonta nem szerzett pontot, ezért igen balszerencsésen zárult a BAR elso idénye.,,A hibákból rengeteget tanultunk, a sok gond és incidens összekovácsolta a a csapat tagjait, megérett a közösség. A BAR száznyolcvan dolgozóval kezdte meg a muködését, ez a szám azóta háromszázra nott. Technikailag is sokat fejlodtünk, és a Honda is csatlakozott hozzánk, így könnyen meglephetjük az élmezonyt" -- állítja Craig Pollock csapatvezeto.Mint ismeretes, a 43 éves skót szakember az elozo idény végén összekapott Reynard fotervezovel, és majdnem távozott a csapattól. Azóta rendezodtek a viszonyok, mindenki a helyén maradt, ám még így is érezheto a két vezeto közötti ellentét (a bemutatón Pollock és Reynard feltunoen kerülte egymást).A feszült hangulatot csak a sikeresség oldhatja fel, erre pedig a harmadik Formula--1-es korszakára készülo Honda lehet a garancia. A japán gyár, amely 1964-tol 1968-ig saját csapattal, 1983 és 1992 között pedig motorszállítóként összesen 11 világbajnolki címet szerezve már részt vett a száguldó cirkusz küzdelmeiben, nemcsak a több mint 800 lóeros eroforrással, hanem a kasztni fejlesztésében vállalt szerepével is támogatja a BAR-t. A Honda tavaly már tesztelte a saját konstrukcióját, ám a csapatalapításról szóló terveiket fel kellett adniuk az ázsiaiaknak. Ekkor csatlakoztak a BAR-hoz, amely örömmel fogadta a gazdag gyár által kínált lehetoségeket. (A ,,házasságban" közrejátszottak az észak-amerikai Cart-világsorozatban elért közös sikerek is, a Reynard-Honda ugyanis már négy éve veretlen a tengerentúlon).,,A Honda teljes autókat épít, fontosabb a szerepünk annál, hogy csak termeljük a lóeroket. Az a célunk, hogy bebizonyítsuk, a Honda az autóépítés minden területén otthon van. Ehhez rengeteg fiatal mérnököt alkalmazunk, akik százszázalékos erobedobással összepontosítanak a munkájukra" -- mondta Takefumi Hoszaka, a gyár F1-es programjának az igazgatója.Konkrét célokról az elozo év tanulságai miatt egyik vezeto sem beszélt, a csapat szerényebben készül a szezonra, mint egy évvel ezelott. Egyedül a tesztpilóta, Darren Manning nyilatkozott féktelenül. A 24 éves angol jövore már versenyezni akar -- és nem az Arrows, vagy a Minardi színeiben! Addig is tesztel és a Formula--3000-es bajnokságban indul.
A BAR-Hondát a jövo héten próbálják ki eloször, majd a csapat Dél-Afrikába, a kyalami versenypályára utazik tesztelni." (Ez az először próbálják maximum ugye az új dukkóra vonatkozhat)
És akkor pár szó a BMW-ről:
",,Jobb csapatok" azt a luxust is megengedhetik maguknak, hogy ugyanabban az évben kétszer mutassák be az új autójukat. Így volt ezzel az idén a Williams-BMW is, amelyet január 10-én Münchenben és most hétfon Barcelonában is megismerhetett a nagyérdemu. A két prezentáció között, persze, jókora különbség volt, hiszen az elson ,,csak" az új motort (az F1-be hosszú szünet után visszatéro BMW-t) és az új festést mutatták be, míg ezúttal a ,,hiányzó" láncszemek is a helyükre kerültek. A legfontosabb kérdés az volt, hogy ki lesz Ralf Schumacher csapattársa, azaz ki foglalja el a kiebrudalt olasz Alessandro Zanardi helyét. A két jelölt, a brit Jenson Button és a brazil Bruno Junqueira még vasárnap délután is körözött a barcelonai pályán, hogy eldöntsék, melyikük a gyorsabb. Az elmúlt napokban a tesztelést többször is megzavarta a tízhengeres eromu lefulladása, ezúttal azonban a két fiatal sofor elegendo számú kört tudott megtenni ahhoz, hogy Frank Williams csapatvezeto és Patrick Head technikai igazgató dönteni tudjon. Button 21 kört tett meg, a legjobbja 1:23.34 perc volt, míg Junqueira 26 kör alatt ,,csak" 1:23.50-re volt képes.Ezzel eldolt, hogy a mindössze 20 éves (a múlt szerdán ünnepelte a születésnapját) Button lesz a Williams-BMW második számú versenyzoje, s hétfon már így is mutatták be ot az újságíróknak. ,,Szoros versenyben Button volt a jobb" -- nyilatkozta Williams, aki azt is elárulta, hogy csak fél órával a bejelentés elott határoztak. ,,El sem hiszem, hogy mindez velem történt, és elso dolgom köszönetet mondani Williams úrnak -- mondta Jenson Button a sajtótájékoztatón. -- Nagyon sajnálom Brunót, mert o is fantasztikusan teljesített. Életem legnehezebb napjain vagyok túl. Igyekszem meghálálni a vezetok bizalmát, és remélem, hogy sikerül már az idén egy-két futamon meglepetést szereznem, és megfeleloen tudok segíteni Ralfnak is." ,,Jenson fantasztikus tehetség, néhány év múlva o lehet a Formula--1 sztárja -- mondta Head az új fiúról. -- Button tavaly a brit Formula--3-as bajnokságban a harmadik helyen végzett, a tesztelések során pedig napról napra javult a teljesítménye. Emlékszem, hogy én ennyi idos koromban milyen lüke voltam, Button azonban nagyon érett versenyzo. Most már nem is bánom, hogy Zanardival nem állapodtunk meg." A csapat vezetoi elmondták, hogy több hónapon keresztül tárgyaltak Alessandro Zanardival is, ám végül felbontották a 2001-ig érvényes szerzodését. ,,Alex tavaly egyetlen pontot sem szerzett, mégis több pénzt akart. Ebbe nem mentünk bele -- jelentette ki Head. -- Kap tolünk 5.5 millió dollárt, amiért felbontjuk a kontraktust, ezzel az ügy részünkrol le van zárva." Az új pilóta bemutatása mellett szinte eltörpült, hogy eloször gördült ki a közönség elé a csapat új autója, az FW22-es, és hogy bemutatták az új foszponzort is, amely a Compaq számítástechnikai cég lett. Ide tartozó hír: ha valaki arra fogad, hogy Button lesz a Formula--1 idei világbajnoka, és nyer, akkor a tétje 200-szorosát kapja meg -- derül ki a William Hill londoni bukmékeriroda legfrissebb oddsaiból. (Arra, hogy a brit legalább egy futamot megnyer 2000-ben, már ,,csak" hússzoros nyeremény reményében lehet fogadni.") A William Hill elso számú favoritja a korábbi kétszeres világbajnok Michael Schumacher 6:5-tel, majd a két McLaren-Mercedes következik: a címvédo finn Mika Häkkinen (11:8) és a brit David Coulthard (11:2). Oket a másik Ferrari ,,foglalja keretbe", hiszen az olaszok új szerzeménye, a brazil Rubens Barrichello sikerét 12:1-es esélyszámmal lehet megtenni. A bukmékeriroda esélyrangsorának ötödik és hatodik helyezettje a német Heinz-Harald Frentzen (Jordan) és az ír Eddie Irvine (Jaguar).
Kedden is lesz egy bemutató, ezúttal a Jaguar (az egykori Stewart) áll eloször a közönség elé. A londoni esemény az interneten éloben követheto figyelemmel, a cím: www.jaguar-racing.com "
Alonso! Figyeled az oddsokat?

maul Creative Commons License 2000.01.24 0 0 4131
Szemben Veled nekem ez jobban tetszik, mint a tavalyi festés. Én kifejezetten idegbajt kaptam attól a felemás megoldástól ( 555, Lucky Stike). Nem mondom az eredeti elképzelés szerinti két gép jól nézett volna ki a különböző festésekkel, de ez az öszvér megoldás borzalmas volt. Szóval az idei jobbnak tűnik, reméljük az autó sem okoz csalódást, és Zontának a lenti nyilatkozatkor csak rossz napja volt.
Viszont mit szóltok, hogy most már a második autó feszít fehér alapú festéssel ( BMW, BAR ) és több autó még be sem mutakozott. Ez valami új divat?
PF Creative Commons License 2000.01.24 0 0 4128
Hakkinen holnap kezd tesztelni egy módosított '99-es McLarennel.
A BMW-Williams főszponzora a Compaq lesz. (Van aki előrelátóan nem cigis cégekre épít.)
Az AUDI nem tervezi belépését az F1 cirkuszba.
Egy rossz hír a BAR szurkolóinak: Zonta már most csalódott az új gépben.
‘We lack downforce, so we are struggling in
the faster corners and we also lack traction.’
‘We are also expecting something more from Honda.’

outpost Creative Commons License 2000.01.24 0 0 4127
Formula1.com:
The BMW Williams team has announced today (Monday) that Jenson Button will replace Alex Zanardi for the coming season.

A kérdés magválaszolva.

Előzmény: TOTIB (4126)
TOTIB Creative Commons License 2000.01.24 0 0 4126
Csak a lényeget nem írtad, Fisichella irőeredményét.

Formula--1-es teszt. Barcelona, 6. nap: 1. Fisichella (olasz, Benetton
B200-Supertec) 1:22.0 (77 kör)

Ez már nem is olyan rossz, nem véletlenül örültek a Benettonnál.

Vasárnap a Williams is örülhetett, végre gond nélkül tesztelhettek az új motorral:

Formula--1-es teszt. Barcelona, 7. nap:
1. Button 1:23.34 (21 kör)
2. Junqueira 1:23.50 (26 kör)

A fiúk egész jól futottak, igy aztán a döntés még várat magára a 2-es számú pilóta személyét illetően. Döntés a héten zajló tesztelések után várható csak.

Előzmény: maul (4125)
maul Creative Commons License 2000.01.24 0 0 4125
"A hét elején három Formula--1-es csapat is bemutatkozik a nagyközönségnek. Hétfon Barcelonában a Williams, Londonban a BAR, míg kedden -- szintén a brit fovárosban -- a Jaguar tart nemzetközi sajtótájékoztatót.Az egyszer már részben bemutatott Williams a tervek szerint a spanyol pályán prezentálja az új FW22-est, az új foszponzorát, és az is kiderül, hogy ki lesz a német Ralf Schumacher csapattársa a 2000-es idényben. A két jelölt -- a brazil Junqueira és a brit Button -- szombaton sem tudott körözni a BMW-motor hibái miatt, ám vasárnap mindketten autóba ülhettek, hogy eldöntsék: melyikük a gyorsabb -- azaz az alkalmasabb. Szombaton így csak az egyik Benetton száguldozott a katalán ringen, Giancarlo Fisichella majdnem 400 kilométert tett meg az új B200-assal. ,,Sikerrel teljesítettem egy nagydíj-szimulációt, olyan ez az autó, mintha repülne" -- lelkesedett az olasz pilóta.
A NOS nevu holland televízió értesülései szerint Jos Verstappen a napokban aláírja szerzodését az Arrowshoz, azaz o lesz a spanyol De La Rosa csapattársa. Mint ismeretes, a holland pilóta fiatal honfitársával, Tom Coronellel fut(ott) versenyt a pilótaülésért"(NS)
REPÜLŐ Benetton????????:-)))))
maul Creative Commons License 2000.01.23 0 0 4124
Íme Weyland-Yutani kolléga által írtak hivatalos megerősítése az NS által is:
"Nem sok hiányzott ahhoz, hogy Eddie Irvine megvakuljon a fél szemére. A Jaguar ír pilótája a barcelonai Formula-1-es tesztek ötödik (pénteki) napján az egyik kanyarban kicsúszott, és a becslések szerint 150 km/órás sebességgel (és 16 G-s ,,lassulással") nekiment a gumifalnak. A zöld kocsi azért pördült meg, mert eltört a hutovíz egyik tárolója, a folyadék pedig ráfolyt a bal hátsó kerékre. Csak a baleset után derült ki, hogy a kicsúszás közben megemelkedett Irvine sisakjának a plexije, és egy kavics majdnem kiütötte a versenyzo szemét. ,,Nyomasztó élmény volt, mert a kavicságy egyáltalán nem lassította le a kocsit. Ugyanakkor szerencsés vagyok, mert néhány milliméteren múlt, hogy a kavics nem ütötte ki a szememet, csak összezúzta a bort a járomcsontomon" - számolt be Eddie a történtekrol. A nap legjobb idejét Irvine csapattársa, Johnny Herbert érte el, míg Coulthard azért lett csak második, mert elrontotta a gyomrát, és annyira legyengült, hogy a délutáni szekciót ki kellett hagynia. A McLarennel kapcsolatos hír, hogy immár hivatalos: az új MP4/15-öst február 3-án Jerezben mutatják be. Bejelentésben a Williams sem rossz: a grove-i istálló pénteken este hivatalosan közölte, hogy az idén biztosan nem az olasz Alessandro Zanardi lesz a német Ralf Schumacher mellett a csapat másik pilótája. A hétfoi bemutatóig, persze, illene megnevezni a leendo sofort, ám a helyzetet nem könnyíti meg, hogy a két jelölt, a brazil Bruno Junqueira és a brit Jenson Button pénteken egyáltalán nem tudott tesztelni. A BMW estére küldte csak az új motort, így a két fiatal valószínuleg egész hétvégén köröz majd, hogy eldöntsék: melyikük a gyorsabb."
Ezsolt, én is megnéztem, nekem tetszik.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!