Ma én vagyok a korábban kelő:-)
"A brazil Pedro Diniz maradt, míg a finn Mika Salo a Ferraritól érkezett a Prosthoz távozó francia Jean Alesi helyére. A Sauber és a Ferrari között egyébként továbbra is szoros az együttmuködés, amit nemcsak Salo szerzodtetése bizonyít (a maranellóiak segítettek Mikának elhelyezkedni, így köszönve meg, hogy tavaly sikerrel igyekezett pótolni a sérült Michael Schumachert), hanem az is, hogy az olasz team továbbra is szállítja a motorjait Hinwilbe. (Mint ismeretes, a Ferrari-hajtómuveket a fotámogató Petronasról nevezték el.),,Tavaly a két pilótánk nagyszeru munkát végzett, ám az autó, sajnos, nem volt túl jó - mondta el Peter Sauber csapatfonök, aki több mint féltucat új szakembert szerzodtetett az istállójához. - Bízom benne, hogy az idei C19-esünk sikeresebb konstrukció lesz, hiszen sokat dolgoztunk rajta. A két versenyzonk közül Salo be fogja bizonyítani, hogy van olyan gyors, mint Alesi volt, Diniz pedig a reményeim szerint tovább fejlodik." A Sauber február 11. és 13. között Barcelonában folytatja a felkészülését a 2000-es Formula-1-es idényre.
Néhány csapat viszont máris tesztel: Barcelonában kedd óta a Prost és a Benetton köröz, míg szerdán a Jordan és az Arrows csatlakozott a társasághoz. (A második napi eredmények lapzártánkig nem érkeztek meg.) Az elso napon nem sok örömük telt a pilótáknak a tréningben, hiszen az új Prost AP03-asban tönkrement a Peugeot-motor. ,,Azt rögtön észrevettem, hogy a hajtómu nagyon eros, még akkor is, ha csak négy kört tudtam vele megtenni. Szerencsére csak egy apró hiba miatt kellett befejeznem a körözést, optimistán várhatjuk a folytatást" - nyilatkozta a kocsit kipróbáló Jean Alesi. Giancarlo Fisichella új Benettonjában az érzékelok egy része ment tönkre, a tavalyiban (amelyet Wurz vezetett) a váltó.
A Ferrari szerdán és csütörtökön Vairanóban tesztel Luca Badoerrel az F399-es volánjánál.
Formula-1-es teszt. Barcelona, 1. nap: 1. Wurz (osztrák, Benetton B199-Supertec) 1:23.43 (24 kör), 2. Fisichella (olasz, Benetton B200-Supertec) 1:25.37 (12), 3. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:26.99 (4)
A következo prezentálást a McLaren-Mercedes tartja, amelynek MP4/15-ösét csütörtökön mutatják be a spanyolországi Jerezben.
Mario Andretti, a Formula-1 1978-as világbajnoka bejelentette, hogy résztvesz a híres 24 órás Le Mans-i megbízhatósági versenyen. A néhány nap múlva hatvan éves amerikai versenyzo a júniusi viadalon egy Panoz LMP-1 Roadster S volánjánál rója majd a köröket, amelyet a napokban Atlantában tesztelt. Andretti a gyorsasági autósport ,,Grand Slamjébol" - Indy 500, Formula-1-es vb, Cart-világsorozat, és Le Mans-i 24 órás - a francia verseny kivételével már mindegyiket teljesítette, és ha idén nyerne, akkor o lenne az elso pilóta, akinek sikerült a bravúr.
Mosley Schumira fogadna
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke a Ferrari német pilótáját, Michael Schumachert tartja legesélyesebbnek a végso gyozelemre az idei Formula-1-es világbajnokságon.
,,Az évnek ebben a szakaszában nálam egyértelmuen o a favorit. Ezzel együtt remélem, hogy a világbajnoki cím ismét csak az utolsó futamon dol el" - mondta Mosley.A brit FIA-elnök arra számít, hogy a Formula-1 idén minden eddiginél több nézot vonz majd. ,,A világ nagy motorgyártói rájöttek, hogy a Formula-1 kiváló lehetoséget nyújt a technikai újdonságok kipróbálására. A riválisok versenye élezodik, egyre izgalmasabbak lesznek a futamok, és ebbol a nézoknek és a reklámozóknak is hasznuk származik" - tette hozzá Mosley."(NS)
Mindenestre remélem, hogy a FIA - adott esteben - nem fog mindent megtenni annak érdekében, hogy tényleg csak az utolsó futamban dőljön el a VB cím sorsa...
Nincs ezen mit csodálkozni. Az új szabályok sosem szolgáltak az autók gyorsaságának növelésére. Az más kérdés, hogy ettől függetlenül általában minden szezonban gyorsabbak lettek az autók...Ugye a legutóbbi olyan szabály, ami jelentősen lassította az autókat a bordázott gumi volt. Azóta viszont akármit találtak ki a FIA emberei, sosem jött össze az autók lassítása. Szóval SZVSZ márc.12-ig fog ez még változni.
Alesi az uj AP03-as autóval futott 4 egész kört. Az autóval elégedett volt, csak a váltóval voltak problémák. A Benettonnál Wurz B199-el, míg Fisichella B200-al ment. Érdekes, hogy a csapatok 2000-es autói rendre jóval lassabbak a '99-esnél.
Barcelonában bemutatták a Prostot ( Nemzeti Sport):
Kedden Barcelonában bemutatták a Prost-istálló új versenyautóját, az AP03-ast. Az ünnepélyes tájékoztatóra 300-an kaptak meghívót, az internet segítségével azonban több tízezren követhették figyelemmel az eseményeket. A világháló azért is játszik fontos szerepet a team életében, mert ettől az idénytől a Yahoo nevű amerikai internetes cég is belép a támogatók közé. Alain Prost csapatfőnök -- egykori négyszeres Formula--1-es világbajnok -- elmondta, hogy az a távlati céljuk, amit a Williams és a Jaguar már megvalósított: szeretnének dohányipari vállalat támogatása nélkül megállni a lábukon. (Egyelőre még Gauloises-Prost-Peugeot-ként versenyeznek.)
Az új kocsiba -- amellyel a délután folyamán már teszteltek is a barcelonai pályán -- a Peugeot A20-as kódjelű erőforrását építették. Alain szerint a tél folyamán példaértékű volt az együttműködés a Prost Grand Prix és a Peugeot Sport mérnökei között, amit az is bizonyít, hogy egybeépítették a motort és a váltót. Az autó a tavalyi négykerekű továbbfejlesztett változata, az összes fontosabb mechanikus és aerodinamikai részen módosítottak valamit a '99-es kocsihoz képest.
,,Bizakodva várom az idényt, a konstruktőrök között megszerezhetjük az első öt hely valamelyikét -- jelentette ki a csapatfőnök. -- A Ferrari és a McLaren között csökken a különbség, mögöttük a Jordan vagy a Jaguar kerülhet dobogóra, de mi sem maradunk le tőlük sokkal."
Mint ismeretes, a Prost két új pilótával folytatja, a Panis, Trulli kettős helyét a francia Jean Alesi és a Formula--1-es újonc német Nick Heidfeld foglalta el.
,,Nagyon örülök annak, hogy a Prosthoz szerződtem, hiszen éppen akkor érkeztem ide, amikor a csapat versenyképes lett -- jelentette ki a Saubertől érkezett Alesi. -- Ráadásul Alain nemcsak a csapatfőnököm, hanem a barátom és a példaképem is."
A McLarentől ,,kölcsönkapott" Heidfeld, a tavalyi Formula--3000-es nemzetközi bajnok így fogalmazott: ,,Nagyon hálás vagyok a csapatnak azért, hogy itt lehetek, és debütálhatok az F1-ben. Két kiváló emberrel dolgozhatok együtt, hiszen Alain egyike volt a legjobb pilótáknak, Jean pedig rendkívül
tapasztalt versenyző."
Prost véleménye a duóról: ,,Két új pilótánk van, akik a reményeim szerint jól kiegészítik majd egymást. Alesi tapasztalt és rendkívül motivált, Nick pedig roppant tehetséges versenyző."
A francia team (amelynek a tesztpilótája Stéphane Sarrazin) keddtől csütörtökig az Arrows társaságában Barcelonában tréningezik.