Keresés

Részletes keresés

petike23 Creative Commons License 2004.02.20 0 0 243

> "ha lenne értelme. "
> Ezt nem értem.Nem értem ha nincs értelme miért > foglalkoztál vele?

Amivel foglalkoztam (foglalkozom), annak volt (van) értelme, de ezzel (t.i. menet közbeni vízelektrolízis) akkor LENNE érdemes foglalkozni, ha LENNE értelme. Érted? :)

> "Sokkal gazdaságosabb lenne a vasút, ha ezeket a
> hátrányokat kiküszöbölnék.."
> Ez csak szellemi hozzá állás,és szervezés.

Sokminden "csak" hozzáállás kérdése, pl. ha azt a pénzt, amit az USA katonai kiadásokra fordít, másra használnánk.. stb. Ezen kár filózni, hogy mi lenne HA!!! más lenne a hozzáállás.. azzal kell dolgozni, ami van.

> Ha az utak fejlesztésére szánt pénz,nem szükséges részét, a vasut kapná

Az utak fejlesztésére fordított pénznek nincs "nem szükséges része", mert így is kevés.
Sokkal töb autópálya kellene, mint ami most van + sokkal korszerűbb vasút, meg még sok minden..

> Na de térjünk vissza,a durranó gáz lehetőségére.Mint gazdaságosabb üzemeltetési lehetőségre.

Addig, amíg a vízből nekünk kell pl. elektrolízissel előállítanunk a hidrogént/oxigént, addig nem lehet vetélytársa a benzinnek, ami szinte a "földből folyik".
Ha elfogyna a benzin, akkor kerülnének előtérbe az alternatív energiaforrások.

De akkor sem abban a formában, hogy menet közben állítjuk elő a hidrogént: szerintem elég világos, hogy a víz bontásakor pont annyi energiát kell befektetnünk, amennyit visszakapunk a keletkezett hidrogén elégetésekor: viszont a hatásfokok (generátor, elektrolízis, motor) jóval kevesebb energiát nyerünk vissza, mint amit befektettünk.
Gondolom, ez közérthető.

Akkor lehet ez az eljárás esélyes, HA!! egy olyan helyen, ahol relatíve "olcsó" az energia (pl. sivatag közepén, napelemek által) előállítjuk a hidrogént (odavitt vízből persze), majd a hidrogént a szükséges helyen (ahol "drága" az energia, pl. városban) elégetjük, és visszanyerjük a befektetett energia egy részét.

Ekkor a víz, mint "energiatároló" kerül felhasználásra, és nem mint "energiaforrás"..

Üdv: Petike23

Előzmény: sniffí (241)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 242
Mindegy minek nevezik,ha bizonyíthaton müködik,ők is ezeket használják.A bizonyítottakat.
Előzmény: otako1 (240)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 241
"ha lenne értelme. "
Ezt nem értem.Nem értem ha nincs értelme miért foglalkoztál vele?

"Kérlek: a vasút sokkal nehézkesebb partner, mint bármelyik közúti szállítmányozó vállalat. Ha romlandó árút szállítok, vagy ha fontos, hogy a kétnapos út ne két hétig tartson, ne lopják el az áru egy részét, stb.
Sokkal gazdaságosabb lenne a vasút, ha ezeket a hátrányokat kiküszöbölnék.."
Ez csak szellemi hozzá állás,és szervezés.
Ha az utak fejlesztésére szánt pénz,nem szükséges részét, a vasut kapná bérekre,technológiákra,nyilván szivesebben rugalmasabban tennék dolgukat.
Tán még a pilóták is elmennének a vasúthoz,hogy gördülékenyebb legyen a munka,és rendezettebb a világ.
Míg praktikusabb nem lesz.
Na de térjünk vissza,a durranó gáz lehetőségére.Mint gazdaságosabb üzemeltetési lehetőségre.
(the JLN Labs home page)

Előzmény: petike23 (235)
otako1 Creative Commons License 2004.02.20 0 0 240
Sniffi!
Úgy érzem "egy kottából énekelünk"! Szerintem is azélet a tét de én tovább megyek! A földet az unkáinktól kaptuk "kölcsön". Néha szégyelem magam, hogy milyen mocskot fogunk nekik "visszadni". Talán ezért is van hogy szívesen foglalkozom ilyen alternatívosdi próbálkozásokkal amit sokan csak vizenjárásnak titulálnak és vannak akiknek meg az anyagi érdekei sérülnek. Azok meg persze kapadoznak ellene. Sajnos ilyen a világ... :-(
Egyébként nem szeretem a matekot :-) Én inkább kikisérletezem és megmérem mint, hogy neki fogjak számolni. Számolni csak amit nagyon muszáj...
üdv:
otako
Előzmény: sniffí (239)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 239
Nem szeretném a problémát bagatelizálni,kb.ismerem.De ha szereted a matekot,kiszámolhatnád a nemzetköziáruforgalomban elhasznált üzemanyag,mennyisége,károstartalma,hordozott energiája,az erre jutó hasznos teher,a "feleslegesen"lekötött munka erő
Itt vizierőmüvek nem építését,környezetvédelemre hivatkozva,és a szélerőmüvek nem terjedését gazdasági szempontokra hivatkozva nem értem.
Nem az élet a tét?Az mibe kerül?
Szerintem többen hajlandók lennénk időnkből fordítani,szellemi vagy fizikai munkára hogy megvalosuljon néhány értelmes cucccccccc.A hasznossága értelmében.
Előzmény: otako1 (236)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 238
Gondolom a dolgok javításában,a javítás a lényeg.Különösen a lehetőségek tekintetére.
Már a valami is lényegesen tőbb a semmitől!
Nem beszélve atapasztalatról mi nem kicsit javítja az életkedvet alkalmasint.
Előzmény: JFEry (237)
JFEry Creative Commons License 2004.02.20 0 0 237
Persze, hogy vannak.
De kétséges, hogy ilyen, az itt leírt folyamtokban jelentős szerepet játszanának.
Előzmény: sniffí (234)
otako1 Creative Commons License 2004.02.20 0 0 236
Sniffi!
Abban teljesen igazad van, hogy a villanymozdony és a troli nem szennyezi a levegőt. De ez csak addig igaz ha hozzátesszük hogy "közvetlenül nem szennyezi". Ugyanis ahol a "villanyt csinálják" ott nem is kismérvű környezet károsítás következik be. Lásd pl. a mátra alján, visontán. Ott az erőmű az elmúlt 30 évben megevett néháhy elég nagy "dombot" tüzelő anyagként. -Az egyik falut is "arrébb akarták tenni" mert elég sok lignit van alatta.- Tette ezt 3db 600 tonna/órás és 2db 300 tonna/órás blokkal. Jól teleporolta a környező falvakat és a sárhegy túlsó oldalán lévő 50000 lakosú várost. Az erőmű környezete sok helyen úgy néz ki mint a mars vagy a hold. Élettelen. -A rekultiváció csak lassan képes helyreállítani a talaj biológiai állapotát.- 30 évig ontotta a kéntrioxidot, kéndioxidot és persze az összes többi égésterméket hazánk egyik legszebb üdülő- és gyógyvidékén a mátrában ahol egyébként több szanatórium is van. Ma már nem ontja a kémény a ként mert a füstgázt kéntelenítik és így már csak egy másik veszélyes hulladék keletkezik, kalciumszulfát ami nem más mint a gipsz és a nagymennyisgű erőművi pernye mellett azt is el kell helyezni valahová. Ja és ennyi szennyezéssel az ország villanyszükségletének kb. 20% tudta csak fedezni. Ezek után kérdem én mennyire nem szennyez a troli és a metro meg a villanymozdony? Sajnos szennyez az is csak nem a felhasználás helyén hanem az előállítás helyén.
üdv:
otako
Előzmény: sniffí (233)
petike23 Creative Commons License 2004.02.20 0 0 235
"Nem tudom, de azt hallottam az"alfőldi lottó miliárdos"hajlandó értelmes dolgokat felkarolni"

Nem kell ilyesmihez "alföldi milliárdos", írtam már nemzetközi szabadalmat (WO02/094796 A2), összedobható rá a pénz, ha lenne értelme.

"OFF,de nem bánnám ha valaki megértetné velem is,miért jobb a közúti szállítmányozás mint a vasúti."

Kérlek: a vasút sokkal nehézkesebb partner, mint bármelyik közúti szállítmányozó vállalat. Ha romlandó árút szállítok, vagy ha fontos, hogy a kétnapos út ne két hétig tartson, ne lopják el az áru egy részét, stb.
Sokkal gazdaságosabb lenne a vasút, ha ezeket a hátrányokat kiküszöbölnék..

Előzmény: sniffí (233)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 234
Szerintem vannak felnem tárt kölcsönhatások,így nem mindig az "erő" a legfontosabb tényező.
Előzmény: JFEry (231)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 233
Egy fordulatszám mérő,és az üzemanyag fogyasztás mérő mutatta adatok alaján,tapasztalható a fogyasztás beli különbség.a motor hő állapotárol meg hírt ad a hőmérő.Így ki iktathato a pszihés felvetés.:(
álló járműnél érdemes mert így valóban nem befolyásolja a pilóta lába a beáramló levegő üzemanyag keveréket.)
Bár a kétféle üzemeltetés között,az adott üzemanyag- levegő kalibrálása szükséges,a karburátoron.
A gyorsulásra is csak azért van szükség meijen terhelhetőségű,az új keverék.(bár nem ér fel egy fékpaddal)
Nem tudom, de azt hallottam az"alfőldi lottó miliárdos"hajlandó értelmes dolgokat felkarolni.

Gondolom ha szabadalmaztatni akarta,néhány bizonyításon túl van.Sajnos a gazdaságpolitika tapasztalhatón fontosabb az életünknél.

OFF,de nem bánnám ha valaki megértetné velem is,miért jobb a közúti szállítmányozás mint a vasúti.belefoglava a tapfáktól a gumihasználatig,a nagyobb teherbírású utakig.
Nefelejtsem a villanymozdonyt se.
(trolisítani kéne a kamionokat,legalább nem előzgetnék egymást,van élményem mikor le kellett hajtanom a padkára az utánnam jövőkkel együtt,az egymást követő kamionok elől midőn a sort előzték,nem lassan.Mi is mentünk a megengedettel)
Persze nem ez a gondom,biztos siettek,velem is előfordul.Bár talán jobban szemelőt tartom a megérkezés szempontját.Nem az út végét.

Előzmény: JFEry (231)
sniffí Creative Commons License 2004.02.20 0 0 232
SAjnos nem ismerem a részleteket,de a fuziós reaktorban a plazmát(szerintem elég ionos)elekto mágneses térrel kavarják.
Ill, a milenárison volt egy model bemutató,ott egy állandó mágnessel birtákrá az ionos közeget fényjelenség produkálására.

Szivesen megnézem én is,elfodadok egy szabad helyet.

A gyorsulásra 2gumitfelnistől a célnak megfelelőt felajánlok,féltengelyt is ha kell.(a hitetlenkedők meggyözésére)
Szerintem is müködhet katalizálóként az optimális hőegyensuly felálásában, égéskor.

Előzmény: petike23 (229)
JFEry Creative Commons License 2004.02.19 0 0 231
Valószínű, hogy érdembeli ionburoktorzulást okozó erősségű mágneses teret nem tudunk gerjeszteni, illetve annak nem lenne hatása az eletrolízisnél. Az elektromos térrel pedig nincs semmi baj. Azt pontosan megteszi maga az eletrolízis.

Köszönjük a meghívást és tisztelettel el is fogadjuk. Megszervezzük mailben.

A kibocsájtási változásokat nehezen tudjuk mérni a rendelkezésünkre álló berendezésekkel, de a fogyasztást már igen egyszerűen, bár időigényesen meg tudjuk állapítani. Sőt elég egyszerű lenne, olyan kísérletet végezni, hogy Te vezetsz és nem tudod, hogy működik, vagy ki van kapcsolva a szerkezet. Mond meg!
:-)

Előzmény: Boldogherceg (228)
JFEry Creative Commons License 2004.02.19 0 0 230
Változó.
Általában gyorsítja, az égést. Viszont ez nem jön össze semmiféle élettartam növekedéssel. Hiszen a teljesítményt növeli. Nos legjobb esetben is csak tizedszázaléknyi lehet a bevezetett durranógáz mennyiség a benzin -levegő keverékhez képest. Ennek nem lehet százalékos nagyságrendű a hatása. Valószínűbb, hogy másként nyomódik a gázpedál, és a tudat, hogy a szerkezet működik, kicsit befolyásolja a vezető élményérzetét. Innen a csoda.
Előzmény: otako1 (227)
petike23 Creative Commons License 2004.02.19 0 0 229
Szerintem műszerek nélkül is meg tudjuk állapítani: kiiktatjuk a "durranógázbevezetést", megnézzük úgy a gyorsulást/végsebességet, aztán ugyanezt a gázbevezetéssel.

"Megérne egy méréssorozatot azonos elektrolizáló árammal vizsgálni az elektrolízist egy elektromágnes belsejében, vagy erős elektromos erőtérben, amikoris az ionok energiaburka torzulhat. Változik-e a leválasztott anyagmennyiség? Érzésem szerint valahol itt lehet az ismereteink széle, ahol már nem vagyunk elegendően felkészültek. "

Egy ionnak nincs "energiaburka" (elektronburka igen, de arra nem hat a mágneses tér..)

A leválasztott anyagmennyíség csakis a töltéstől (áramerősség*idő) függ, feltéve, ha a feszültség eléri a leválasztási feszültséget.

Előzmény: Boldogherceg (228)
Boldogherceg Creative Commons License 2004.02.19 0 0 228
Tisztelettel várlak Benneteket!

Csodát nem ígérhetek, amit leírtam, azt fogjátok látni. Jobban örültem volna annak, ha valamelyőtöknek van ismeretsége a gépjárműjavító szektorban és méréssel ki tudnánk zárni a tévedéseket.

Méréssel megállapítható, hogy ha működik a kütyü, akkor kevesebb szennyezőanyagot bocsát –e ki az autó, vagy sem. Szintén méréssel megállapítható, hogy képes-e nagyobb teljesítményt leadni, vagy sem? Amennyiben megtakarítható üzemanyag vagy kibocsátott szennyeződés, esetleg lehet, hogy érdemes vele foglalkozni?

Azért vettem a bátorságot a hozzászóláshoz, mert Otako1 elektrolitot keresett, és meg akartam kímélni a felesleges köröktől.
A „barnítás” során forró, lúgos nitrit-nitrát oldatba mártottuk az acél tárgyakat. Az elkefélt nikkelbevonatot nitrátos elektrolízissel távolítottuk el az acél felületéről szelektíven. A krómbevonatot kiválóan oldják a lúgok. Elegendő ennyi magyarázat az elektrolit sárgulására? Ezért írtam, hogy eddigi kísérleteim során a K2SO4 vált be a legjobban. A káliumnak az egyik legjobb az ionmozgékonysága, a szulfát mellett nagyobb trauma nélkül leválik az oxigén, olcsón beszerezhető, kis mennyiség elegendő.
Megérne egy méréssorozatot azonos elektrolizáló árammal vizsgálni az elektrolízist egy elektromágnes belsejében, vagy erős elektromos erőtérben, amikoris az ionok energiaburka torzulhat. Változik-e a leválasztott anyagmennyiség? Érzésem szerint valahol itt lehet az ismereteink széle, ahol már nem vagyunk elegendően felkészültek.

otako1 Creative Commons License 2004.02.19 0 0 227
Jóreggelt!
Jfery!
Tudom, hogy nem tisztán durranó gázzal megy ezért is írtam oda a végére, hogy szerintem legalább minimum 10% durranó gáz kell és az még mindig 270 liter/perc! :-) Azt azonban nem tudom, hogy milyen módon befolyásolhatja egy jobban és gyorsabban égő anyag egy kevésbé jól és lassabban égő anyag égését.

Előzmény: JFEry (226)
JFEry Creative Commons License 2004.02.18 0 0 226
Ha belemegy, bár ezt kétlem (Tudod VPE, volt már hogy csak a beavatottakat érinthette meg a csoda.)
van egy hagyományos, benzines kocsim, 4 viszonylag kényelmes ülőhellyel, ha szükséges.

Otako!
Nem írta, hogy kizárólag durranógázzal menne. Így nem számolhatsz csak gázzal....

Előzmény: vpe (224)
petike23 Creative Commons License 2004.02.18 0 0 225
Én is szivesen elmegyek..
Előzmény: vpe (224)
vpe Creative Commons License 2004.02.18 0 0 224
minden kétkedőnek javaslom, hogy gondolja meg a látogatást a warburgosnál. szerintem megér 1 látogatást.
vpe Creative Commons License 2004.02.18 0 0 223
ha megengeded én egy szombat v. vasárnap elmennék hozzád és megnézném a dolgot. hol laksz?
Előzmény: Boldogherceg (219)
otako1 Creative Commons License 2004.02.18 0 0 222
Kedves Boldogherceg!

Nem gondolom azt, hogy Mi akik itt fórumozunk "tudósklub" lennénk. Sokkal inkább gondolom azt, hogy inkább kíváncsiak vagyunk és kisérletezgetünk mert abban reménykedünk, hogy hátha valamit a suliban rosszul tanítottak meg nekünk és ezáltal találhatunk valami okosságot. Sajnos eddig még nem sikerült egyikünknek sem igazolni ezt pedig van köztünk olyan ember is aki több tízezer forintot áldozott adózott jövedelméből, hogy próbálkozzon. Sajnos a természet mindig ötösre tudja mind a fizikát, mind a kémiát csak mi osztályozunk rosszul. (van-e jogunk osztályozni?)Erősen tévedsz amikor azt gondolod, hogy itt mi tudományosan megmagyarázzuk, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Vannak akik csinálják, és próbálkoznak... pl. én is. És csak akkor fogok következtetést levonni ha tényleg jutottam valamire vagy nem jutottam semmire. Ha visszaolvasol egy kicsit könnyen rájöhetsz, hogy Jfery sajnos túlságosan is jól ért a dolgokhoz és pillanatok alatt utána tud számolni akár fejben is, hogy a dolog stimmelhet-e vagy sem, vagy petike23 milyen jól érti a kémiát. Azt hiszem, hogy érdemes lenne egy kis logikai számolást végezni. Például vegyük a Wartburgodat. Ha jól emléxem 3 hengeres és 900 köbcenti körül van. Számoljunk így az egyszerűség kedvéért. Mivel kétütemű a jószág így minden főtengely fordulatra jut egy szívó ütem minden hengerre. Ez főtengely fordulatonként 900 köbcenti robbanó gázkeverék szükségletet jelent. Ha az alapjárat modjuk 1000 fordulat/perc akkor éppen 900.000 köbcenti gázkeveréket szív be a motor percenként ami 900 köbdeciméter/perc = 900 liter/perc -el. Ahhoz, hogy menjen is kell mondjuk 3000 fordulat/perc ahhoz pedig 2700 liter gázkeverék kell percenként ez már 2,7 köbméter. Nem azt állítom, hogy nem csináltál ilyesféle szerkentyűt. Csak azt, hogy olyan csekély menniségű gázt tudsz csak fejleszteni az általad leírt módszerrel, hogy szerintem azt a motor észre sem veszi. Pontosabban szerintem legalább minimum 10%-ban jelen kellene lenni a durranó gáznak, hogy bármit is érezhessünk vagy mérhessünk de az még mindig 270 liter/perc lenne!
off:
-Erről eszembe jutott, hogy gyerekkoromban a szomszéd hozott a szovjetunióból egy tirisztoros gyújtást és beépítette a zsiguliba. Az eszközhöz kapcsolódó tévhitek és egyéb vizen járások nyomán a szomszéd fia újságolta a tesómnak, hogy az ő zsigájuk akár 200-al képes menni a tirisztoros gyújtás miatt. Erre a tesóm azt válaszolta, hogy " az én apukám két tirisztoros gyújtást fog beépíteni a zsigánkba és akkor a miénk meg majd 400-al fog repeszteni" :-))
on:
Nos az idők folyamán sok olyan dolog született már amik furcsán viselkednek. Sokszor maga a feltaláló sem tudja, hogy miért működik de működik. Aztán csak később jön rá az emberiség a működésére. Persze érthető módon mindig nagy a titkolózás is. Mindenki pénzt szeretne keresni a találmányán és ez még érthető is. Mindezt csak azért írtam le, hogy ne gondold azt, hogy itt csupa "álltudományos, szkeptikus, dilettáns" fickó cseveg.
Ha sikerül akkor a 7végén csinálok egy pár képet a kisérleti kütyümről és kirakom a lapomra.
üdv:
otako

Előzmény: Boldogherceg (219)
petike23 Creative Commons License 2004.02.18 0 0 221
Szerintem már le is zárhatjuk ezt a szuperwartburg-témát (mehet a fake-dossziéba).

Az értékelésünk nem volt "jóindulatú" (mint ahogy rosszindulatú sem), mi a tények alapján mutattunk rá arra, hogy miért nem működik az elméleted. A legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk egy nem működő dologra, hogy működik, és a legnagyobb rosszindulattal sem egy működőre, hogy nem működik: viszont már tart ott a tudomány, hogy egy érettségizett ember is látja a leírásodban lévő nyilvánvaló ellentmondásokat és csúsztatásokat.

Egyébként láttam én már okl. gépészmérnököt is, aki átéléssel bizonygatta: a Metabond nevű csodaszer úgy egyenlíti ki a felületi egyenetlenségeket, hogy "leviszi a hegyeket a völgyekbe", és "gyémántréteggel vonja be a felületet"..
Úgyhogy ez nem (csak) diplomafüggő..

Üdv: Petike23

JFEry Creative Commons License 2004.02.18 0 0 220
Azért ennyire hülyék nem vagyunk, hogy ilyesmit beegyünk.
Mégcsak tudatlanok sem.
Bizonyára van olyan ismeretségi köröd, ahol ezt sok kitalációt szívesen veszik, és el is hiszik neked.
Mi is szívesen vettük, de nem hisszük. Talán, részben tanulmányaink, talán, részben tapasztalataink a ludasak a dologban.

Annyira alapvető és közönséges dolgokat írtál le, annyira nyilvánvalóan hibásan, hogy ne is várd, hogy ezeket nekiállna valaki is vesézgetni az alábbiáknál jobban. Ne a mi, vagy a természet önismeretével, tudásával van a baj. A tieddel van a baj.
Ja igen. És mi sem hisszük, hogy mindent ismernénk a világból. Viszont az általad leírt jelenségeket ismertek.

Sikerült magadra felhívni a figyelmünket. Célod elérted.

További kellemes elektrolízist, és wartburgot kívánok.

Előzmény: Boldogherceg (219)
Boldogherceg Creative Commons License 2004.02.18 0 0 219
Tisztelettel megköszönöm a TUDÓSKLUB jóindulatú értékelését. Hozzátenném, hogy néhány évvel ezelőtt még én is hasonló természettudományossággal magyaráztam meg magamnak, hogy miért ne csináljak meg valamit. Azóta tudomásul vettem, hogy a világnak van egy általunk megismert része, és van, amit nem ismerünk kellőképpen. Petike23 számára pontosítok: néha úgy tűnik, hogy a természet az általunk ismert fizikát és kémiát csak négyesre tudja teljesíteni.
JFEry Creative Commons License 2004.02.18 0 0 218
Nekem ez a rész tetszik a legjobban:

Elektrolitként kálisóból(K2So4) oldottam fel egy fél maréknyit és a tisztáját használom ( megfelelő vezetőképességet biztosít és nem eszi az elektródákat, mint a kloridos vagy nitrátos sók). A képződött durranógázt egy 8-as PE csövön vezetem az autó karburátora és a légszűrő közötti levegővezetékbe, így a motor biztosítja a szükséges szívást. Összeállítás után ki lehet próbálni, a cső végén a 12 voltos áram hatására egy nagyobb öngyújtónyi lángot biztosító durranógáz távozik.

Műszaki vagyok.

Szerintem a saválló pálca az valami 3-10% króm, 5-25% nikkel és vas ötvözete. (egyes elfajzott gyártók mást is tesznek bele, de jellemzően ilyen.) A hegesztőpálca tipikusan 1 méter hosszú, 3-6mm átmérőjű. Ezt, ha felteked D=10re akkor sem fog a félcolos (12,5mm)gumicsőbe beleférni, mert a saválló nagyon szívós, rugalmas, az átmérője még megfolyatva sem kisebb 18-20mm nél.

Az anyagát pedig bizonyosan eszik valamelyest a keletkező ionok. Különben miér kellene pótolni a vizen kívül mást? Pedig még az eletrolit tisztítását is leírja.
Nem gőzmentesíted a keletkező gázt. Így pedig le fograkódni a szívórendszerben. A cseppeccskék magukkal viszik az elektrolítot, ami bele kell, hogy kössön a légszűrőbe...

A d=8mm-es csőben az öngyujtólángnyi tiszta hidrogéngáz kb. 2-3m/s kell hogy haladjon. Eleve ez másodpercenként másfél deciliternyi gázt igényel. Ehhez száz ampernyi áram szükséges. Annyitól pedig percek alatt el is párologna a literni lötyid. De azért írtam hidrogént, és nem durranógázt, mert a durranógáz égési sebessége 3000m/s. Sem hőelvonást (visszaégés gátló szita), sem megfelelő szűkítőt nem írsz, csak hogy gyújtsuk meg! A csövön vissza fog menni az égés az elektrolizáló térbe. (a durranógáz égési sebessége miatt ráadásul a gázáramlásnak még sokkal intenzívebbnek kellene lenni, hogy ott több centis lángnyelv legyen.)

Ne vedd baszogatásnak, de az álmaidat ne tényként írd le!

Előzmény: petike23 (216)
szg307 Creative Commons License 2004.02.17 0 0 217
Az "eljárást" elég nehéz lett volna szabadalmaztatni, ugyanis általános iskolai tananyag, vízbontás néven.

Egyebekben csatlakozom az előttem szólókhoz.

Előzmény: Boldogherceg (214)
petike23 Creative Commons License 2004.02.17 0 0 216
Csatlakozom.

Gondolom, senkinek nem kell már leírni, de az esetleges új érdeklődőknek, összefoglalva:

Amennyi energiával "rásegít" a menet közben előállított durranógáz, ugyanannyi energiát "elvesz" a generátor által.

A valóságban még sokkal rosszabb a helyzet, mert:

- a generátor nem 100%-os hatásfokkal alakítja a mechanikai munkát (forgómozgás) elektromos energiává;
- az elektrolízis szintén nem 100%-os hatásfokkal alakítja az elektromos energiát kémiai energiává;
- a motorban a bevezetett durranógáz kémiai energiája igen-igen rossz hatásfokkal alakul át mechanikai energiává..
(v.ö. az égéshő =/= fűtőérték)

Tehát ez a mahináció sokkal inkább lassítja az autót, ahelyett, hogy gyorsítaná.

Ahoz, hogy valamennyire is (legalább a Mariska néninek) hihető legyen a mese, nem az ÖSSZES paramétert kellett volna változtatnod:

- fogyasztás: csökkent ("fogyasztása megszégyeníti a mai modern autókét")
- teljesítmény: nőtt ("3-4 személlyel képes 120-130 km/h utazó sebességre nyikkanás nélkül
")
- élettartam: nőtt ("több, mint 30 éve dolgozik kifogástalanul")
- környezetvédelmi szempontból: javult ("környezetvédelmi vizsgálaton a gyári előírt értékeknél jobb paramétereket nyújt")
- alacsony befektetéssel: ("A teljes anyagköltség néhány száz forint")

hiszen ezek egymásnak ellentmondanak.
Pl. ha nagyobb teljesítményt ad le, akkor nem nő az élettartam, stb.

Még jó, hogy nem írtad be, hogy szebb lett a kocsi szine, fényesebbek a kilincsei, stb.. :)

Ki kellett volna hagynod a perpetum mobile gondolatot: "Négyütemű autóban kiváltható a benzin nagyrészt"

És a záró gondolatod:

"de olykor a természet ”csak” négyesre tudja a fizikát, illetve a kémiát"

A Természet mindíg jelesre tudja a természettudományokat.

Üdv: Petike23

Előzmény: JFEry (215)
JFEry Creative Commons License 2004.02.17 0 0 215
Gratulálok a mesedélutánhoz....
Előzmény: Boldogherceg (214)
Boldogherceg Creative Commons License 2004.02.17 0 0 214
Durranógáz hajtású autó?

Wartburgom több, mint 30 éve dolgozik kifogástalanul. Úgy megy, mint a golyó, fogyasztása megszégyeníti a mai modern autókét.
A környezetvédelmi vizsgálaton a gyári előírt értékeknél jobb paramétereket nyújt, a mérések szerint a jövőre életbe lépő szigorításnak is megfelel.

3-4 személlyel képes 120-130 km/h utazó sebességre nyikkanás nélkül. Talán nem véletlenül, mert nyolcadik éve működik benne a durranógáz generátoros rásegítő.

Ne gondoljatok valami ördöngős bonyolult szerkezetre, bárki készíthet hasonlót, vagy jobbat.

Szándékosan nem írom azt, hogy vízhajtású autó!

A megvalósítás gondolata akkor merült fel bennem először, amikor a grafitmentesítésen dolgoztam.

Két orosz szerző művében (N.V. Lavrov - A.P. Surügin „Az égés és gázosításelmélet alapjai” Műszaki Könyvkiadó 1965 ) találkoztam a víz égésgyorsító , égésjavító hatása kinetikai megfogalmazásával. Egybevágott ez a korábbi tanulmányaim során tanultakkal, a generátorgáz gyártás hidegre- és melegre fúvatási ciklusaival. Kidolgoztam az eljárást a kilencevenes évek elején.

Beadtam újításnak, de …

Megépítettem a kocsimba egy durranógáz-generátort a következőképpen:

Két saválló hegesztőpálcát feltekertem 10-es átmérőjű rúdra, ezek az elektródák.

1 literes műanyag vegyszeres flakon (a célnak megfelel egy permetszeres flakon is) tetejét átfúrtam, ebbe rögzítettem a két elektródát, ½ collos gumicsövet húztam az elektródákra, hogy össze ne érjenek. A végükre sorkapocssal (csoki) rögzítettem a vezetéket, amit az autóban a gyújtással párhuzamos ágba kötöttem, hogy csak akkor működjék, ha megy a motor.

Elektrolitként kálisóból(K2So4) oldottam fel egy fél maréknyit és a tisztáját használom ( megfelelő vezetőképességet biztosít és nem eszi az elektródákat, mint a kloridos vagy nitrátos sók). A képződött durranógázt egy 8-as PE csövön vezetem az autó karburátora és a légszűrő közötti levegővezetékbe, így a motor biztosítja a szükséges szívást. Összeállítás után ki lehet próbálni, a cső végén a 12 voltos áram hatására egy nagyobb öngyújtónyi lángot biztosító durranógáz távozik. Ez elegendő ahhoz, hogy elegyedve az üzemanyag-keverékkel, annak égését meggyorsítsa és tökéletessé tegye.

A teljes anyagköltség néhány száz forint.

Úgy gondoljátok, hogy az összes szívóüzemű autóba beszerelve jelentősen lecsökkenthető a környezet szennyezése?

Van olyan személy, vagy szervezet aki segítene elterjeszteni? Akadna gyártó, forgalmazó? Érdekli szerintetek ez a lehetőség azt az autóst, aki még arra sem veszi a fáradságot, hogy beállíttassa az autóját?

Ha valaki az elektródák számát(felületét) megnöveli és egy külön áramfejlesztő generátort köt be az ékszíjra a durranógáz előállításához ( a gerjesztést a furdulatszám és a vezetőképesség determinálja ) megteszi a következő lépést a vízhajtású autó tökéletesítése felé. (A mérési eredmények időnként megcáfolják a természettudományi ismereteink alapján várható következményeket, de olykor a természet ”csak” négyesre tudja a fizikát, illetve a kémiát). Vitathatatlan előnye ennek a módszernek az elektromos hajtású autókkal szemben az, hogy nem kell a nagy tömegű akkumulátorokat mozgatni

Négyütemű autóban kiváltható a benzin nagyrészt, a kétüteműbe a kenés miatt kell egy kevés benzin is a tartós működéshez..

Nem szabadalmaztatom az eljárást, bárki megépítheti a fenti leírás alapján a generátort, használja egészséggel saját felelősségére!
Ha jelentős haszonra tesz szert valaki ennek hasznosításából és meg kívánja velem osztani, az megtalálja a módját… Oszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!