Szóval Hakkinen ítéletét kedden hirdetik ki. De ez melyik ítélet? Még nem diszkvalifikálták, úgy tudom, csak nem végleges az eredmény, hanem vizsgálódnak. Kizárni általában egyből a futam után szoktak, aztán fellebbeznek, amit kb. egy hét alatt elbírálnak. Szóval ha most Mikát végül netán kizárják, még csak azután jönne a fellebbezés?
Erről jut eszembe, tegnap a Michael Flatley-előadáson kit látok beballagni a Népstaidonba? Knézy Jenőt, személyesen! Huhuhú, elsötétült előttem a világ! Aztán végül nem bántottam, mert nagyobb büntetés neki kéthetente, hogy nem mondhatja hogy "Jó reggelt, jó szurkolást!" :)
Ezt magyarázzátok meg nekem! Viszonylag egyszerű a pontos adatokat megtudni+ a kommentátorfülkéből szerintem, mint a DF1-en legalább 6 kamera közül lehet választani (asszem), de akkor miért van az, hogy néha úgy érzem, a TV előtt ülve is többet tudok a futam folyásáról, mint az a kettő a királyi tévétől. ÉS én még egy időben kedveltem Palikot :((((
Nekem sem, csak mostanában el szoktam olvasni az internetes "élő adások" szövegét a futam után, ott kiderülnek efféle turpisságok. Meg az is hogy Villeneuve mikor cserélt kereket. :)
Ellentétben a mostani esőfutammal, ahol is nem égett Coulthard lámpája (vagy nem mindig), a BAR be is fújta őket, a versenyigazgatóság el is beszélgetett a McLarennek de végül nem követte a dolgot retorzió, lehet hogy valahogy bekapcsolták a lámpát vagy legközelebb kicserélték a boxban.
"Tegnap éjjel azt kifogásoltam, hogy a McLaren-Mercedes sehol sem mercedes, max a merciék pénze van benne."
Mi inkább azt nem értjük hogy ez miért baj, de jó érzés egyszer egyetérteni. :)
Ecclestone-t még ha ki is vágnák onnan (persze erre semmi esély), még Max Mosley-val együtt is, minden maradna a régiben, tele van az egész az ő embereikkel, illetve akik ugyanúgy gondolkodnak. Világszerte talán három ember lehet magasabb szinten érdekelt profi sport hivatalos szerveztében úgy, hogy a sportot szereti, nem a pénzt. Hű de sokat moralizálok ma.
(Egyébként megragadom az alkalmat hogy meghívjalak a Schumacher-topicba, hogy Michael Schumachert illető terjedelmesebb vitáinkkal ne zavarjuk az úri (és hölgy-) közönséget.)
Ha a NOB-botrányból indulok ki, nem sok minden történne a FIA-val sem. A gennyes görény Samaranch azóta is a NOB elnöke. Bernie is kicsit szerénykedne aztán szevasztok, marad minden a régiben.
Kicsit elbeszélünk egymás mellett.
Tegnap éjjel azt kifogásoltam, hogy a McLaren-Mercedes sehol sem mercedes, max a merciék pénze van benne.
Erre ma estére többen bebizonyitottátok, hogy a "McLaren nem egyenlő a Mercedessel".
Ugyanazt mondjuk, nem?
Egyszer már volt egy NOB vesztegetési botrány, ami ugye arról szólt, hogy volt addig is vesztegetés, de sajtónyilvánosságot csak abban az időpillanatban kapott. Egyszer szeretnék egy ilyet a FIA-nál is megélni...néhány nagyfejűt segberugnának végre és ha 1%-ban is, de belátnánk a kulisszák mögé.
Meglátjátok, ebből az lesz hogy Hakkinennek meg a többieknek az utolsó futam után mondják meg, hogy megszerzett pontjaikból hányat tarthatnak meg - mindez esetleg árveréssel egybekötve. Valóban, a FIA nem feltétlenül Ferrari-drukker, eszméletlen pénzek cserélhetnek gazdát egy-egy kedvező döntésért, valszeg minden csapat kiüríti néha a zsebeit.
Megint sok a szakember. Egyből hogy meg tudják mondani, hogy melyik nap lesz végeredmény. És végül nekik lesz igazuk, mert tényleg akkor lesz végeredmény, amikor megmondták. Még szerencse, hogy nem 1984-et írunk.
Hiába erölködsz IC, látod, hogy nem értik meg, hogy a McLaren nem egyenlő a Mercedessel és ezek a kocsik csak hírből ismerik Stuttgartot. Ez a motor a McLaren autó fontos, de nem elégséges tartozéka. "A McLaren sokkal kevésbé Mercedes (nem német, hanem angol, német himnuszt csak Schumacher győzelménél lehet az F1-ben hallani), mint amennyire a Ferrari FIAT". Ehhez nem is akarok hozzátenni semmit, én is írhattam volna.
"Two-time Formula One champion Mika Hakkinen will have to wait until next Tuesday to learn whether he will be disqualified as the winner of last Sunday's Austrian Grand Prix." ( Szóval jövő hét kedd, forrás F1-live ).
Ha így nézzük, akkor minden ekkora cég nemzetközi, mert ezek már Rt-k és kismillió részvényes tulajdonában vannak.Persze neki is van pár tulajdonosuk,akiknek megint van pár és a kígyó bekapta a farkát.-)))
A McLarenben kb 30%(?) részesedése van a Daimler-Chryslernek.Tulajdonos még Dennis a komisz is.
A Ferrari tényleg kimaradt a GM-ből. Szerencse, hiszen a GM sem túl sikeres mostanában.
Ha itt tartunk, érdekes, hogy a két független a BMW és a Honda mennyire törekszik. Civilben BMW maniac vagyok.
Mindegy, igazából már nem is tudom miből indult ki ez a vita, és már ne is érdekel.
A célunk közös:
Palik-kampec!
Hajrá F1!
UI: KI megy ki a Hungaroringra és ki Hungaroring Club tag? Mehetnénk együtt, mint a cserkészek.....
Hat bizisten nemt'om. A memoriam mar nem a regi - de nem is uj, sajnos. Viszont hatarozottan ugy remlik, h ez az "vilagitott/nem vilagitott" kerdes akkor is folmerult, es vki mintha kozvetlenul a baleset elott nehany kanyarral keszult felvetellel igazolta volna, h marpedig egett a lampaja.
Mellesleg nyilvan nem is magaval a FIA-val lenne gond, hanem tenyleg a manipulalassal. A szel eredete viszont szerintem nem az emlitett varosok, hanem Bernie bacsi. Aki igazan nyugdijazodhatna mar.
Ellenpelda lehet, hogy amikor Sch. nekiment hatolrol C.-nak Spa-ban, azon az emlekezetes esos vrsenyen, akkor Coulthard-nak nem egett az esolampaja es utana sem, miutan ujra kijott a boxbol. A kutya nem szolt neki, pedig ego lampaval esetleg el lehetett volna kerulni a balesetet. Egyebkent ott szidtam Schumachert rendesen, mert ha turelmesebb, akkor egy kanyarral odebb kellemesebb korulmenyek kozott gyakhatta volna le C.-ot.
Lehet, hogy manipulaljak a FIA embereit, de szerintem a szelirany folyton valtozik, hol Manarellobol, hol Stuttgartbol fuj.
"Nevet ha kérsz, utánanézhetek, de most lusta voltam."
Hát lehet a jó öreg Joe Bauer (Paraszt Józsi) nevét elfelejteni? :)
A McLaren sokkal kevésbé Mercedes (nem német, hanem angol, német himnuszt csak Schumacher győzelménél lehet az F1-ben hallani), mint amennyire a Ferrari FIAT. Gondolom, a Ferrari horribilis összegű költségvetése még mindig nem óriási tétel egy autógyárnál, de a FIAT meg gondjai miatt a GM-mel lépett szövetségre (igaz, ebben a Ferrari nincs benne). Nem valószínű hogy Schumacher fizetése sodorta ide a gyárat, de ha így megy tovább, hamarosan Opel-pénzből megy majd a Scuderia. Addig is, a FIAT éppolyan multi és sokrétű tevékenységet folytató cég, mint a DaimlerChrysler, nem sok különbséget látok a kettő között.
A Mercedes talán meg is vette az Ilmort, cakk und pakk, és a terméket Mercedesnek hívja, ez mennyiben más mint mikor a Ferrari felvesz egy csomó embert és a terméküket Ferrari néven forgalmazza?
Nem értem miért tesz mindenki egyenlőség jelet a McLaren és a Mercedes közé. És azt sem, hogy miért hívja mindenki a McLarent Mercedesnek. Amikor Honda motorokkal értek el hasonló (vagy nagyobb) sikereket, akkor senki sem hívta őket Hondának. Legfeljebb McLaren-Hondának, de még inkább McLarennek.
Johny Bravo undorodik attól, hogy német pénzen megy a fejlesztés a McLarennél. És a Ferrarinál mi van? Ott meg olasz pénzen fizetik meg a javarészt nem olasz munkaerőt. Nincs is ezzel semmi baj, a legnagyobb baromság a nemzeti alapon szervezett csapat (lásd: Prost), de nem látom, hogy a Ferrari mögött álló tőke miért szimpatikusabb nektek, mint a McLaren pénzforrása.
McLarennél simán bevásárolnak és Merciként forgalmazzák - Egyedül a motort. Dolgozik ezen kívül pár száz ember Wokingban az angol Adria Newey irányításval, akik a kocsit adják a nem túl rossz Ilmor motor köré. És nagyon nem mindegy, hogy milyen kocsit, elég csak a Ligier-Renault-ra gondolni. Ők meg a McLaren hírnevét öregbítik.
Nem maláj bírák, hanem ugyanaz az embert mérte akkor (feljelentés alapján), aki most is (és mindig) vizsgálja a McLareneket. Nevet ha kérsz, utánanézhetek, de most lusta voltam.
Például a gyár, aki a mérnököket fizeti és pénzt költ fejlesztésre és megmutatja az irányt. Még ha a Ferrarin belül sok is a külföldi, akkor is a Ferrari nevét öregbítik, míg a McLarennél simán bevásárolnak és Merciként forgalmazzák.
Persze vannak olyan tételek, melyeket mindegyik csapat külsőstöl vásáról, pl. fék.
Még a múltkori futamhoz kapcsolódnak a következő megfigyeléseim: R.Sch. autójának első kerekeinél a fék hűtésére szolgáló légterelő elem teljesen keskeny, a kerék görbületét követő, azaz a pályáról kifele néző. D.C. a szokásos böszme nagy keresztmetszetű beömlővel ment, M.Sch. pedig szintén szokásosnak nevezhető átlagos keresztmetszetű, egyenesen előre nézővel.