Alonso! A következő hírt ajánlom figyelmedbe:
"The Minardi team, who launched their 2000 contender on Wednesday, has signed Fernando Alonso as their test and back up driver for the upcoming season.He will take the place of Gaston Mazzacane who has stepped up to assume the role of the teams second driver.The eighteen-year-old Spaniard was the 1999 Formula Nissan champion and should the small Italian outfit need to use him in a GP this season, he will go down as the youngest driver ever in a GP."
Na most kezdhetsz drukkolni, hogy mihamarabb elfogyjon a "felvágottnevű" pénze:o)
Igen-igen-igen!!!!! És mégis!!!!!
A Minardi leszerződtette a 18 éves spanyol Fernando Alonsót a 2000 évadra, mint ztezstpilótát, valamint Gené és Mazzacane helyettesét. Ha ebben az évben a Minardi arral kényszerül (majd én kényszerítem őket), hogy bevesse Alonsót, akkor ő lesz minden idők legfiatalabb GP versenyzője.
Alonso 1999-ben Formula Nissan bajnoságot nyert.
Találtam egy érdekes cikket, hátha valaki még nem olvasta:
A CART beteszi a lábát az F1 területére?
Lehet, hogy az F1 és az EU közötti vitát követően a CART lép az F1 helyébe európában, ha az áttelepűl az más kontinensekre. Elképzelhető, hogy az Európában terjeszkedő Cart sorozat versenyt rendez az angliai Rockingham versenypályán. Ám vannak a CART-ban olyanok, akik jobban szeretnék a versenyeket inkább Németországban, a berlini Lausitzringen látni, amely pálya már a 2001-es CART idényre elkészül.
A CART-ban néhány F1-es szabályt is be kívánnak vezetni, mint pl. épített pályán a repülő rajt helyett az állórajtot.
Bármely pálya mellett is döntenek, végre valóra válhat az európai motorsport rajongók álma, hogy egy pályán láthassák a két sorozatot.
Hát ezt én is szívesen megnézném, bár valószínű, hogy élőben sosem fogom. Az az állórajtos dolog sem rossz. Általában a versenyek legizgalmasabb pillanata, a CART-ban meg egy nudli repülőrajttal elszúrják.
ÉVA EANFF : egyetértek :-)
Úgy látszik, hogy nem tudunk hibázni Alonso-val. Majd ha nyilvánosságra kerülnek az oddsok lehet csodálkozni. Addig is mindenkit vár az F1Szervezőbizottság ITT.
Alonso! Utánanéztem, igazad volt! 93' 1. futam Kyalami, végeredmény: Prost Senna, Brundle.
Nem sokat késlekedtek a szerdán késo este bemutatott Minardi-csapat tagjai, hiszen a bilbaói prezentáció után néhány órával, csütörtökön délelott már a barcelonai pályán körözött az új M02-es versenyautó.
Az osztrák Gustav Brunner által tervezett, kék, zöld és (zömmel) sárga színekben pompázó négykereku a tavalyi autó továbbfejlesztett változata. ,,Idén ez a legjobb autó a Formula--1-ben, legalábbis ha tekintetbe vesszük az anyagi lehetoségeket is" -- jelentette ki Brunner. Az új kocsival csütörtökön Gené és Mazzacane is megtett néhány kört, ám az eredményekrol -- akárcsak a többi istálló köridoirol -- lapzártánkig nem kaptunk jelentést. A tervek szerint egyébként a katalán pályán hétfoig megfordul a McLaren (amelynél elkészült az MP4/15-ös második darabja is), a Benetton, a Jordan és a Prost is.
A Ferrari -- Michael Schumacherrel és Rubens Barrichellóval -- Mugellóban folytatta a felkészülést, a német pilóta az új F1-2000-est, a brazil a tavalyi F399-est vitte csatába. Maranellóban rosszabbul állnak a második kasztnival, Rubinho kocsija valószínuleg jóval február 20. után lesz kész.
Kyalamiban a BAR-Honda is befejezte a tesztelést, az utolsó napon már csak Jacques Villeneuve körözött, 48 kört tett meg. A '97-es világbajnok váltó- és motorhiba miatt többször is kénytelen volt megállni, mégsem nyilatkozott elégedetlenül a több mint egyhetes tréningrol: ,,Az autó ugyan még nem elég gyors, de nagyon sok kilométert tettünk meg, azaz egyre megbízhatóbb. Kezdetnek nem rossz, hiszen biztosak vagyunk benne, hogy a Honda mindent belead majd, hogy minél több lóeronk legyen."
A dél-afrikai tesztsorozattal kapcsolatos hír, hogy a Williams-istálló értelmezése szerint a fiatal Jenson Button már Kyalamiban teljesítette az FIA által a szuperlicenchez eloírt 300+300 kilométeres edzést. A 20 éves brit (aki egyébként -- mint utólag kiderült - a hétfoi teszten összeütközött egy madárral) az edzések során összesen 231 kört tett meg, és Frank Williams csapatánál úgy vélik, hogy ezzel összegyult a szükséges kilométerszáma.
A Formula--1-es csapatok közül utolsóként az Arrows mutatkozik be, a már többször tesztelt A21-est február 28-án a team leafieldi székhelyén lehet eloször megtekinteni - a végleges festéssel.
*
A hét elején Monzában a Michelin titokban tesztelte új F1-es gumijait. Mint ismeretes, a francia gumigyár 2001-ben akar visszatérni a gyorsasági elitbe. A ,,papucsokat" egy Toyota GT One-ra szerelték fel, a volánnál Allan McNish ült.
(misur)
Schumira és Mikára kár fogadni
Aligha meglepo, hogy Michael Schumacher és Mika Häkkinen a március 12-én kezdodo Formula--1-es világbajnokság legnagyobb esélyese -- a piacvezeto fogadóirodák szerint is. Mindkét versenyzovel ,,csak" kétszeres pénzt lehet nyerni elsosége esetén.
A Ferrari német és a McLaren-Mercedes címvédo finn pilótája mögött Häkkinen csapattársa, a skót David Coulthard következik a sorban, rá 6:1-es oddsszal lehet fogadni. A német Heinz-Harald Frentzen világbajnoki címe nyolcszoros tétet jelent annak, aki a Jordan versenyzojére tippel.
Rubens Barrichello, a Ferrari új brazil pilótája és az olasz istállótól távozott ír Eddie Irvine (Jaguar) esetében egyformán 14:1 az odds.
A legnagyobb pénzt nem az újoncokkal, hanem a spanyol Pedro De La Rosa gyozelmével lehet nyerni. Amennyiben az Arrows pilótája világbajnok lesz, 666-szoros pénzt vehet fel az, aki rá fogadott.
Jenson Button, a Williams és Nick Heidfeld, a Prost újoncánál 100:1 és 150:1 a nyereményszorzó.
Schumacher új körrekordja Mugellóban: 1:26,506 (a korábbi 1:26,704, tavaly február 18-án), Schumi összesen 59 kört ment.
Barrichello a '99-es autóval 57kört ment, hét tizeddel volt lassabb.
Holnap folytatják.
Barcelonában Hakkinen volt a leggyorsabb:
Hakkinen McLaren 1:21,51
Coulthard McLaren 1:22,19
Herbert Jaguar 1:22,21
Trulli Jordan 1:22,87
Frentzen Jordan 1:23,55
Verstappen Arrows 1:23,65
Irvine Jaguar 1:23,66
Alesi Prost 1:24,88
Gene Minardi 1:25,69
Mi lesz Veled Irvine, Alesi?
Ha egyforma autóban ment Hakkinen és Coulthard, akkor amit a skót mutat az kevés a VB címhez.
Most kaptam egy hírt, amiben az áll, hogy a szabályoknak megfelel az EJ10 és az F1-2000 cockpitje. Nem vizsgálódik az FIA, a joghézagot megtalálták, s azt kihasználták. Igazuk van!
Itt van a Kyalamiban elért idők összesítése:
Villeneuve 1:23.276
Ralf Schumacher 1:23.700
Jenson Button 1:23.936
Illetve a Buttonról szóló hír megerősítése:
"Jenson Button passed his Formula1 driving test after completing the obligatory 300km distance over a two day period in Kyalami. Whilst doing so he satisified the FIA that he would not be a danger to himself or other drivers when racing, and was awarded his Super Licence.
The 20 year old Briton was warned that if he failed to obtain his licence before March he would not be allowed to take part in the season opener in Australia. Williams Media Manager Nav Sidhu commented, "We are processing his application now and do not anticipate any problems."
Az új Minardiról írják, hogy a tavalyi Ford motorral (Fondmetal) mennek idén. Még mindíg nem tudtam, hogy ez melyik motor lehet, de közben megnéztem a következő képet,
és látom ám a jellegzetes periszkóp kipufogókat. Ezek szerint a Cosworth motorral mennek. Hát azt hiszem fel kell gyűrni a gatyaszárat néhány istálónak, ha nem akarnak a Minardi mögött végezni.
Azt írja az Eurosport txt-je, hogy Button vasárnap és hétfőn teljesítette a superlicence-hez szükséges távokat. A Williams sajtófőnöke azt nyilatkozta az üggyel kapcsolatban, hogy " a Williamsnek ez soha nem jelenthet problémát ". A hír arról nem szól, hogy melyik autóval gyűrte le a távot Button.
Alonso! Még mindig dobogó szívvel várjuk MH nyilatkozatának hiteles fordítását!
Mit szóltok az új Minardi-hoz ? Szép színes lesz a mezőny :-) Ha még valaki nem ismerné, Gastòn MAZZACANE-ről néhany infó:
1989 runner up in the Kart regional championship
1990 runner up in the Argentinian 125 cc championship
1991 3rd in the Argentinian 125 cc kart championship
125 cc Metropolitan champion
1992 finished 4th in the Tourism (CAP) Datsun championship 280zx
1993 runner up in the South American Formula 3 championship (Sommi Competicion) with 5 wins and 3 pole positions
1994 italian Formula 2000 champion (R.C. Motorsport) - Under 23 champion
(3 wins, 2 third places and 4 pole positions)
Formula 3 Italian championship (R.C. Motorsport); competed in two races Formula 3000 Testing at Misano Adriatico with Autosport Racing Team
1995 finished 11th in the Formula 3 Italian championship (BVM Racing)
1996/97 international F3000 championship with Autosport Racing Team
1998 international F3000 championship with Astromega Team
best results: 6th in Oschersleben and Silverstone, 7th at Imola and 9th at Pau
1999 F1 World Championship - Fondmetal Minardi Team test driver SRWC Sports Racing World Cup: GLV Racing Team (Ferrari 333 SP)
(classified 10th in the final drivers championship with one victory at Magny-Cours and one second place at Donington)
2000 F1 World Championship - Telefonica Minardi Fondmetal
Mugellóban a Ferrari tréningezik - Michael Schumacherrel a volánjánál. A hír azért érdekes, mert a német pilóta egy szuk hete fájó nyakkal szállt ki az új Ferrariból, az F1-2000-esbol, és orvosa közölte, hogy legalább tíz napig nem ülhet újra a volán mögé. Schumi azonban a mugellói teszt elso napján megjelent a toszkán pályán, és a délután folyamán megtett néhány kört az eso áztatta ringen.
Délelott a másik Ferrari-pilóta, a brazil Rubens Barrichello körözött a tavalyi kocsival, az F399-essel, hogy megismerje a pályát, és hogy megtisztítsa az aszfaltot Schuminak. (A Ferrari nem hozta nyilvánosságra a zárt kapus edzés eredményeit, kiszivárgott hírek szerint Schumi köridoi 1:37 perc körül mozogtak.)
A Ferrarival (és a Jordannel) kapcsolatos hír, hogy az FIA állítólag nem találta szabálytalannak az új autók pilótakabinját. ,,Teljesen szabályos a kocsi" - jelentette ki a Ferrari egyik szóvivoje, arra utalva, hogy a nemzetközi sajtóban megjelent: a maranellói istálló új kasztnija és az ahhoz nagyon hasonlító Jordan nem felel meg az FIA eloírásainak.
Kyalamiban már csak a BAR-Honda tesztel, miután a Williams hazautazott. A tavalyi újonc teamnél a kanadai Jacques Villeneuve váltotta fel a brazil Ricardo Zontát, és 54 kört tett meg, a legjobb ideje 1:23.836 perc volt. Az edzés nem volt ,,panaszmentes", mert a '97-es világelso kocsija többször is lerobbant.
A Willismsnél rendkívül elégedetten értékelték a Dél-Afrikában töltött napokat. ,,Az eso miatt nem volt könnyu hetünk, de végül is sikerült elvégeznünk az eloírt feladatokat, és jól elokészítettük a jövo heti jerezi tesztelést" - jelentette ki Ralf Schumacher, az istálló német pilótája. A szakemberek annak is örültek, hogy a kocsi megbízhatónak tunik, mindkét pilóta napi adagja megközelítette a nagydíjnyi távot.
A másik versenyzo, a brit Jenson Button hiányzó Formula-1-es szuperlicencével kapcsolatban Gerhard Berger, a BMW sportigazgatója így nyilatkozott: ,,Az angol lapok felfújják ezt az ügyet, pedig csupán arról van szó, hogy az FIA eloírásainak értelmében csak az versenyezhet a Formula-1-ben, aki két egymást követo napon háromszáz-háromszáz kilométert teljesített tesztpályán. Bár a licenc a Williams hatáskörébe tartozik, nem tudom elképzelni, hogy valami elkerülte volna Frank Williams figyelmét. Az újságírók szívesen csinálnak a bolhából elefántot."
Button akkor lehet ott az idény elso versenyén, március 12-én Melbourne-ben, ha a fenti teszt teljesítése után a Formula-1 26 tagú tanácsából legalább 18-an mellette szavaznak.
Nem rendelkezik egyelore szuperlicenccel a Minardi új versenyzoje, az argentin Gaston Mazzacane sem. A kis olasz csapat új autóját, az M02-est egyébként szerdán késo este mutatták be a bilbaói Guggenheim Múzeumban. Azért olyan távol a faenzai gyártól, mert ez volt a foszponzor, a spanyol Telefónica cég kérése. Az új kocsi sárga festést kapott, míg a pilóták háta mögött a tavalyi Ford-motor dübörög majd, amelyet Fondmetal névre kereszteltek. Giancarlo Minardi csapatfonök közölte, hogy fontosnak tartja Mazzacane
szerzodtetését, ám elsosorban a spanyol Marc Genétol várja a világbajnoki ponto(ka)t.
A szervo a kilencvenes evek talalmanya. Azelott nem hasznaltak, most sem mindig, a kis csapatok pedig egyaltalan nem. Emlekezz vissza pl. 94ben a Williams is kikapcsolta imola utan egy jodarabig...voltak is hirek errol. Egyaltalan nem szukseges a szervo a mai F1 autokban, plane, ha a regiekhez nem kellettek...
Igazad van Légtornász!
Ezen már jót vitáztunk itt egyszer.
Hivatalosan a BAR azt mondja ,hogy Ők mást kapnak ,de a honda szemszögéböl nem igazán érné meg egy új motor fejlesztése.
Erre mondtam én asszem Maul elvtársal ,hogy nem lenne rossz ha a BAR azt a motort kapná amit a Mugen.
A második kérdésed biztos igaz!
lehet hogy bárgyú a kérdés, lehet hogy szerepelt is már itt, mindegy. Szóval a BAR új HONDA motorja és a jordan-es Mugen-HONDA között van egyáltalán valami lényegi különbség? A triviális az lenne, hogy persze, teljesen mások, de elég sokan rebesgetik, hogy ugyanazt kapja mindkét csapat!
Más. Ha jól tudom, akkor a Jordan csak a motort kapja a HONDA-tól, a többit a saját mérnőkei tervezik, míg 2000-től a BAR-nál a HONDA mérnőkei midnen egyéb tervezésben is közreműködnek. Hallottatok erről valamit?
Ha enyém az NS, akkor enyém az NS:o)
"Barcelonában vasárnap befejezték a tesztelést a csapatok, legközelebb csütörtökön bognek fel a motorok a Circuit de Catalunyán. A dél-afrikai Kyalamiban viszont a hét közepéig tart a tréning -- remélhetoleg súlyos baleset nélkül. Eddig ugyanis igen balszerencsésen alakult a tesztelés az eleinte esos (60 éve nem láttak ennyi csapadékot Dél-Afrikában), majd kimondottan forró vidéken. A hét közepén Ricardo Zonta egy kerékcserénél ,,meglökte" két szerelojét, majd ugyano kis híján elütötte Patrick Headet, a Williams technikai igazgatóját. A Bridgestone egyik fomérnöke viszont nem úszta meg ép borrel a hetet: elájult a nagy melegben, és amikor összesett, eltört az állkapcsa és kiesett néhány foga. A pályán Zonta volt a leggyorsabb, a brazil BAR-Hondája ráadásul hiba nélkül teljesítette a kiírt távot. Zonta hétfon befejezte a tréninget, kedden és szerdán az eddig Fokföldön nyaraló Jacques Villeneuve ül a fehér autóba. A Williamsnél elsosorban arra ügyeltek, hogy Jenson Button felkészüljön a kétszer 300 kilométer lefutására, amely a Formula--1-es licencéhez szükséges. 5. nap: 1. Zonta 1:23.3 (70), 2. R. Schumacher 1:23.7 (69), 3. Button 1:23.9 (60)
Barcelona, az elmúlt hét összesített eredménylistája: 1. De La Rosa (spanyol, Arrows-Supertec) 1:20.23 (136 kör), 2. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:20.33 (121), 3. Verstappen (holland, Arrows-Supertec) 1:20.61 (96), 4. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:20.67 (179), 5. Coulthard (brit, McLaren MP4/15-Mercedes) 1:21.14 (147), 6. Fisichella (olasz, Benetton-Playlife) 1:21.21 (129), 7. Wurz (osztrák, Benetton-Playlife) 1:21.25 (173), 8. Jarno Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) 1:21.63 (87), 9. Häkkinen (finn, McLaren MP4/15-Mercedes) 1:21.69 (104), 10. Frentzen (német, Jordan-Mugen-Honda) 1:21.86 (112), 11. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth) 1:22.80 (79), 12. Herbert (brit, Jaguar-Cosworth) 1:22.90 (73), 13. Heidfeld (német, Prost-Peugeot) 1:22.99 (68), 14. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:25.86 (14)
Megváltoztatnak két kanyarkombinációt az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai versenypályán. A célegyenes végén lévo dupla sikánt megfelezik, azaz szimpla lassítóvá alakítják. A második kombináción a bal és a jobb kanyar közötti szakasz megnyújtják, nagyobb lassításra kényszerítve a pilótákat. A módosításokat már az idei futam elott elvégzik, így szeptemberben már az új versenyvonalon futhat a Formula--1 mezonye.
Bo három hét múlva az Ausztrál Nagydíjjal elkezdodik a Formula--1 idei pontvadászata. A naptárban nyitófutamként szereplo melbourne-i verseny megrendezése azonban jelentos akadályokba ütközhet, ugyanis a pályaépíto munkások szakszervezete vitába keveredett a szervezokkel. További probléma az embertelen hoség, amely miatt romlik az aszfalt minosége, és a lelassult építkezés. A dolgozók képviselete azonban nem akarja megakadályozni a viadal lebonyolítását, és garanciát vállalt arra, hogy -- amennyire az idojárás engedi -- idejében elkészülnek a munkálatokkal az Albert Parkban. A brit The Times szerint Szaúd-Arábia és Dél-Afrika közel jár ahhoz, hogy Formula--1-es futamnak adjon otthont. Bernie Ecclestone és a két ország képviseloi már régóta tárgyalnak egymással, és a FOA (Formula One Administration) fonöke szerint közel járnak a megegyezéshez, azaz éveken belül sor kerülhet a két viadal versenynaptárba vételére.
Teljes a nevezési lista
Bár a Minardi csak szerdán tartja 2000-es autójának hivatalos bemutatóját, a team vezetoi már hétfon bejelentették, hogy az argentin Gaston Mazzacane lesz Marc Gené csapattársa. A faenzai csapat tavalyi tesztpilótája -- a dél-amerikai az olasz Luca Badoer megüresedett, 21-es rajtszámú négykerekujét foglalhatja el -- és kinevezésével teljes lett a Formula--1 csapatainak és pilótáinak névsora. (Az Arrows-istálló csak február végén árulja el fo támogatójának a nevét.)
"
Alonso! Dobogó szívvel várjuk Mikamakka véleményének fordítását!
Szerintem viszont teljesen nem volt igaza. Milyen dolog az, hogy idejön egy (majdnem?) hölgy, és erre egybôl elüldözitek ilyen marhaságok miatt. Tessék átlapozni, és csendben maradni. (De azért poénnak jó volt :-)
Csak ámulok, és bámulok. Hogy egyesek milyen nyelveken beszélnek...
Kérdésem pedig a következő:
Láttátok múlt héten szerdán a DunaTV autós magazinját? Olyan szép "élő"-képek voltak az új kocsikról. Különösen a Jordan belső kamerája tetszett, ami a kormány felől a pilóta fele néz. Nem tudom, fogják-e a versenyek közvetítésén is használni.
Zontának gratulálok.
A szervót már én is akartam kérdezni, de már választ is kaptam. :-)
Buttonnak szurkolok, hogy megkapja a hiperszuper licenszét, meg remélem a többi új pilóta is szerez majd nekünk emlékezetes perceket. /nem feltétlenül olyanokat, mint Takagi ;-) /
Csak ámulok, és bámulok. Hogy egyesek milyen nyelveken beszélnek...
Kérdésem pedig a következő:
Láttátok múlt héten szerdán a DunaTV autós magazinját? Olyan szép "élő"-képek voltak az új kocsikról. Különösen a Jordan belső kamerája tetszett, ami a kormány felől a pilóta fele néz. Nem tudom, fogják-e a versenyek közvetítésén is használni.
Zontának gratulálok.
A szervót már én is akartam kérdezni, de már választ is kaptam. :-)
Buttonnak szurkolok, hogy megkapja a hiperszuper licenszét, meg remélem a többi új pilóta is szerez majd nekünk emlékezetes perceket. /nem feltétlenül olyanokat, mint Takagi ;-) /
Csak Alonso Mosley kedvéért, hogy fitogtathassa finn tudását, itt a német szöveg gyenge fordítása:
A FIA ellenörző bizottsága vizsgálja az EJ10-est. Az új autó cockpitje állítólag nem felel meg az előírásoknak, ugyanis fejmagasságban alacsonyabb az előírtnál. A Jordannal a magasítást kiegészítő idomokkal valósították meg, nem a cockpit magasításával, így az előírásoknak látszólag megfelel az autó, de egy balesetben mégsem nyújtana kellő védelmet a pilóta számára. Ha a bizottság nem fogadja el az autót, úgy a Jordan istáló nem indulhat a Melbournei futamon. Megjegyzem a tavalyi autó pláne nem felel meg az előírásoknak, azzal semmiképp nem indulhatnak. A cockpitet viszont az autótól függetlenül is vizsgálják, így valószínű az új szabályban talált a Jordan kiskaput. Ha így van, a FIA-nak kompromisszumos megoldást kell keresnie a probléma megoldására.
A Ferrari állítja, hogy az F1-2000 teljesít minden előírást.
Döntés még a héten várható.
Lehet, hogy Button, egy 318-as BMW volánjánál fogja teljesíteni a versenytávot. Ne legyetek már ilyen bizalmatlanok a Wiiliams-szel szemben!
Alonso, ismét kitettél magadért a Kevlár-hólánc után .o)
Nos Alonso ebben teljesen igazad van.
De hátha nem lesznek olyan szőrös szívüek ezek a bizottsági tagok, és talán kis teknikai megszakításokkal is elfogadják a 2x300 km-es távot. Persze a szabályt azt be kell tartania még a FIA bizottságának is.
Kíváncsi leszek azért arra, hogy milyen döntést hoznak ha az autó többször is beadja az unalmast.
Azért remélem hogy be fogják tudni fejezni a 600 km-es távot még Március 12. előtt.