Van a falból kijövő hidegvizes elzáró, utánna van egy vizlágyitó majd a nyomáscsökkentő, majd a biztonsági szelep, és a bojler hidegvizes csatlakozása. Most már többszőr nézegettem és a óra 4 bár környékén áll, ha viszont fűt felkúszik 5-6 közé, a biztonsági szelepen csöpög a viz csak ilyenkor fennt marad a nyomás 5-6 között ha ezt követően engedek belőle vizet visszaáll 4 bára . Nem tudom,hogy ez igy jó-e, a Bojler Hajdu leirásban az áll hogy 6 báros rendszerre is ráköthető, nekem most a hálózati nyomás a nyomáscsökkentő után 2 bár, a biztonsági szelep 6-6.5 bárnál enged a leirás alapján, de ha fűt és , magas a nyomás akkor csöpög is. Nem tudom hogy ez igy jó-e?
Régebben a alumínium bojlerekkel volt gondom kettő is megrepedt, hiába volt rajta nyomáscsökkentő. Viszont a harmadik 15 évet bírt, és most kilyukadt. Előtte villanybojler volt azzal nem volt ilyen gond.
túli volt ... és egyértelmű válasz, hogy van új, javítás nuku. (nem felhánytorgatás ... csak ténymegállapítás ... sokat tanultam a javítás alatt ... bár nyilván akinek van kapcsolási rajza, annak könnyebb lett volna...) Egyébként nem tartottam kifizethetetlennek az új árát ... csak kihívásnak tartottam, hogy megcsináljam.
Ráadásul a végére rájöttem, hogy mivel a triak kapcsolás szivattyúk közvetlen vezérléséhez volt tervezve (ami induktív terhelés) nekem nem is lett volna jó, így egyből át is lett alakítva rezisztív kapcsolássá, amivel már lehet relét is meghajtani dupla haszon. :-)
Lehet túl extrém amit kérdezek, de hátha. A szobákban egyedileg szeretném szabályozni a hőmérsékletet(falfűtés). Ennek gondolom lehetne olyan megoldása, mint a radiátornak és a falból kiállhatna egy olyan tekergetős kütyű mint a radiátoron van... Esetleg esztétikusabban meg lehetne oldani ezt? Mondjuk az osztógyűjtőnél vezérelni az aktuális szelepet valami rádiós megoldással - gondolom kivezetékezni se lenne olcsóbb az osztógyűjtőtől a szobáig... Hogy guglizzak rá? Mit keressek? Köszönöm
Most ugrik be ... én is hívtalak már benneteket egyszer ... egy vezérlő kapcsán, amiben elszállt a triak. Ajánlottatok újat ... inkább megjavítottam a régit. :-))
Bocsi de megnéztem még egyszer a bekötési rajzot és ott az ST szeleptől megy egy lila vezeték az elektromos vezérlésbe ezért gondoltam a kétutú szelepre.
Még egy kérdésem lenne. Van az EDILKAMIL oldalon a kit 3. bekötési sémája és van egy szerelvény a kandalló előremenőjébe ST megnevezéssel szeretném megtudni az milyen szelep mert az én tippem egy rugó visszahúzású kétutú szelep ami áramszünet esetén a tágtartályba engedi a forró vizet gravitációs elven.
- csak a zuhanyfejjel tudom tölteni a kádat, mert a mosdókar nem ér oda. Vagy tartom a kezemben, amíg megtelik a kád, vagy amikor 15 cm víz van a kádban, akkor magára hagyom - mire visszamegyek, egy kígyó táncol a kád közepén és úszik minden.
- a mosdóra szerelt csaptelep (golyóscsap) egyre rosszabb, néha nem zár el teljesen, órákig folyik a víz. Megérett a csere.
- a zuhany váltókar semmi rábeszélésre nem marad zuhany állásban, ha elzárom a vizet szappanozásom alatt, akkor utána tornamutatvánnyal próbálom kihúzni a váltókart (persze épp az ellenkező irányba mutat)
A szándék megérett bennem, hogy egy csaptelep helyett 2 legyen. Csak a megoldás módját kell megrágnom (elolvasva ügyes javaslataitokat:-))
Van tágulási tartály? Mert nélküle hiába van a nyomáscsökkentő, az csak a hálózat felőli nyomást csökkenti, így a melegedő víz tágulása miatt a nyomás felmászik. Én is beépítettem egy tágulásit és megszűnt ez a probléma.
Heló! A kazán beindulásakor jó helyre húz ívet a gyújtóelektróda? Felé kell érnie az égőnek és kb 2,5-3.5mm távra kell lennie tőle.Ezt meg tudod nézni?