Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6094
38. perc
MS és MH 1.29-en belül, a többiek még min 1mp-el lassabbak
kezdenek kijönni a többiek is a pályára

boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6093
a Shumáhájer beelőzött, de még mindíg nagyon lassúak...
boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6092
ja az előbb 26. perc volt

"Ferrari have switched the colour of their barge board covers from red to yellow."
mi a csuda az a barge board?

31. perc Hakkinen az első, de jön a Cipész

boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6091
23. perc
Zonta az első a két Arrows előtt :)
eddig 6-an mentek értékelhető kört
boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6090
23. perc
Zonta kezd feljönni, már a második egy Arrows mögött :)
eddig 6-an mentek értékelhető kört
boba6 Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6089
megy az első szabadedzés, figyelitek?
eddig semmi nagy durranás, még 9 mp-el el vannak maradva JVi rekordjától...
(formula1.com-on van egy ablak, tök jó :)

/off: Alonso - bocsánatkérő emil ment/

Aty Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6088
Bocsesz!

Todt Rulez!
Aty

Aty Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6087
"Amíg a Ferrari dzsekijét hordom, nem avatkozom bele mások dolgába. Remélem, más sem teszi ezt, bár a közelmúltban volt már rá példa."
Rubens RULEZ!

Aty

Vicky G Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6086
A nagy Formula 1 rajongók figyelmébe szeretném ajánlani, hogy tegnaptól kapható egy új újság, a címe 'Formula-1 avagy amit a száguldó cirkuszról tudni kell'. Rengeteg jó cikk van bennek, de még jobb képek. Az áprilisi számban pl. a régebbi idények baleseteit fényképezték le. És tényleg jók a képek.

Na, sziasztok!!

TOTIB Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6085
NS:


Todt és Dennis félreérthetetlen utalásai a San Marinó-i Nagydíj elott

Ferrari--McLaren szócsata

A péntek délelotti szabadedzéssel Imolában megkezdodik a 17 futamos Formula--1-es világbajnokság 3. állomása. A San Marinó-i GP általában az évad elso európai viadala -- ezúttal sincs másképp.

Az elso két verseny (Ausztrál és Brazil Nagydíj) után a Ferrari -- elsosorban Michael Schumacher két gyozelmének köszönhetoen -- toronymagasan vezet a konstruktorök pontversenyében. A kerpeni ráadásul címvédoként érkezik Imolába, tavaly ugyanis megnyerte a Ferrari egyik hazai futamát. Schumi 1994 után másodszor nyert itt, idén pedig az a célja, hogy utolérje a három-három gyozelmet arató Alain Prostot és Ayrton Sennát.

Érdemes visszatekinteni a tavalyi viadalra, amely igen hasonlított a két héttel ezelotti Brazil Nagydíjra. Akkor is elhúzott a két McLaren és a két Ferrari a mezonytol, Mika Häkkinen akkor is az elso helyrol esett ki, akkor is muszaki hiba miatt állt meg a kettes számú Ferrari (Eddie Irvine-é), és Schumi a McLarenekkel ellentétben akkor is kétszer tankolt, majd ragyogó taktikájának köszönhetoen megnyerte a versenyt David Coulthard elott. (Más kérdés, hogy tavaly Imolában nem zárták ki a skótot.)

Maranellóban nagy önbizalommal várják a vasárnapi futamot, amelyen a hazai szurkolók mesterhármast várnak német kedvencüktol. A kétszeres világbajnok azonban nem gyozi hajtogatni, hogy nemcsak rajta és a Ferrarin múlik a siker, hanem egyéb tényezoknek is nagy szerepük van. Jean Todt csapatfonök ugyanígy látja a helyzetet. ,,Szeretném, ha a nekünk szurkolók lehiggadnának, nem tennének úgy, mintha már világbajnokok lennénk. Még csak a vébé 11.7 százalékán vagyunk túl, igaz ez a rész nagyon jól sikerült. Az ellenfeleink (a McLaren -- a szerzo) eddig nem szereztek pontot, ennek ellenére rendkívül erosek. Rubens Barrichello interlagosi esete megmutatta, mi is hibázhatunk és kieshetünk a versenybol -- nyilatkozta a Ferrari francia csapatvezetoje, aki ugyanakkor nem kommentálta Coulthard brazíliai kizárását. -- Amíg a Ferrari dzsekijét hordom, nem avatkozom bele mások dolgába. Remélem, más sem teszi ezt, bár a közelmúltban volt már rá példa."

Todt utalása minden bizonnyal a wokingiak fotervezojének, Adrian Newey-nak szól, aki állítólag foszerepet játszott a Scuderia tavalyi malajziai légterelo-ügyében, ugyanis o fedezte fel a Ferrari szabálytalanságát -- hetekkel a verseny elott.

A McLaren mostanában inkább a maga bajaival foglalkozik, amelyekbol boven akad. A wokingiak két verseny után nulla ponttal, jókora hátránnyal állnak a Ferrarihoz képest -- többek között a Minardival és az Arrows-zal holtversenyben. Ron Dennistol, a McLaren-csapat vezetojétol az FIA fellebviteli bizottságának keddi döntése után egyetlen megjegyzést idéz a brit sajtó: ,,Úgy látszik, nem elég vörös az autónk."

Dennisszel ellentétben pilótái már a versenyre összpontosítanak. DC Imolában már faragni kíván Schumacher és a Ferrari elonyébol. ,,Még nem nyerték meg a vébét, és nem is adjuk nekik oda olyan könnyen. Harcolunk velük, megpróbáljuk magunk felé fordítani a szerencsét is. Ki kell hívnunk a Ferrarit, meg kell mutatnunk, hogy még mindig az ezüst nyíl a legjobb autó a Formula--1-ben" -- mondta Coulthard.

A két élcsapat mellett a vb-pontverseny második helyén álló Giancarlo Fisichella és a Benetton-istálló, valamint a századik versenyét futó, elso gyerekének születésére még mindig váró Heinz-Harald Frentzen szólhat bele a csatába. A német ehhez képest hideg nyilatkozatot adott a hétvége elott. ,,Imola nagyon nehéz a fékek számára, ezért arra kell figyelnem, hogyan fékezek, nem pedig a statisztikákra" -- fogalmazott Frentzen, aki elárulta, még legalább egy hetet várnia kell kislánya születésére.

A San Marinó-i Nagydíj menetrendje (magyar ido szerint).
Péntek: 11.00--12.00: szabadedzés; 13.00--14.00: szabadedzés (TV: ORF1);

szombat: 9.00--9.45: szabadedzés, 10.15--11.00: szabadedzés; 13.00--14.00: hivatalos idoméro edzés (TV: m1, ORF1, RAIUNO, RTL);

vasárnap: 9.30--10.00: bemelegíto edzés (TV: ORF1, RTL), 14.00: a futam (62 kör, 305.598 km) rajtja (TV: m1, ORF1, RAIUNO, RTL)

Michael Schumacher a hétvégi San Marino-i Nagydíj elott a labdarúgópályán is bizonyította rátermettségét, a Schumival soraiban fellépo pilótaválogatott Faenzában 2--1-re gyozött egy hírességekbol (köztük egykori sportolókból) álló helyi vegyescsapat ellen.

Schumacher kilenc hónappal ezelotti silverstone-i sérülése óta eloször lépett pályára hivatalos (jótékonysági) futballmeccsen, ám végig keményen és harciasan játszott. A 90 perc alatt szinte minden sikerült neki, csak gólt nem lott. Három százszázalékos helyzete is akadt, de mindig célt tévesztett.

A Ferrari pilótája eredetileg csak egy félidot akart játszani, de feldühítette, hogy benettonos kollégája, Giancarlo Fisichella az elso játékrész vége elott betalált a kapuba. Ezért határozott úgy, hogy a második 45 percre is visszatér, és megpróbál gólt loni. Ez ugyan nem sikerült, de az autóversenyzok csapata így is nyert.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Tanácsa csütörtökön 100 ezer dolláros pénzbírsággal sújtotta a Brazil Nagydíj szervezoit, mert a március 25-i idoméro edzést háromszor is félbe kellett szakítani a reklámtáblák leszakadása miatt. A testület a támogatókkal kötött szerzodések sürgos átvizsgálását is kérte a dél-amerikai szervezoktol. Az FIA korábban a pénzbüntetés mellett még a futam esetleges elvételével is ,,megfenyegette" az interlagosi rendezoket.

A március 25-i incidens során az egyik leszakadó reklámtábla eltalálta Jean Alesi Prost-Peugeot-jának a jobb elso szárnyát, de szerencsére a francia pilóta sértetlenül megúszta a balesetet.

GP-röntgen

Futam neve: San Marinó-i Nagydíj
Helyszíne: Imola
A pálya neve: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Hossza: 4929 méter
Verseny távja: 62 kör, 305.598 km
Körrekord edzésen: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault, 1997), 1:23.303 (átlag: 213.054 km/ó)
Körrekord versenyen: Hainz-Harald Frentzen (német, Williams-Renault, 1997), 1:25.531 (átlag: 207.503 km/ó)
A verseny rekordja: Hainz-Harald Frentzen (német, Williams-Renault, 1997), 1:31:00.673
(átlag: 201.509 km/ó)
A tavalyi gyoztes: M. Schumacher; edzéselso: Häkkinen

MacPhisto Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6084
Az AtlasF1-en megszavaztatták a legjobb szezonokat.Az élboly:1982,1961,1986,1968,1999.
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6083
Heidfeldet lehet, hogy nem kell annyira sajnálni. A forumula1.com szerint Prost jövőre talán megkapná a levetett (esetleg Chryslerre keresztelt) Mercedes motorokat, Sauber módra. Egyelőre tárgyalnak.
Bár ha ez a jövő évtől indul, azzal nem biztos hogy kinn lesznek a slamasztikából - az idei Merci motorok eddig nem érnek túl sokat, jobban járna a Prost *idén* a *tavalyiakkal*. Azok jó darabok voltak, bár az ideieket sem írom le. Lesz még szőlő, lágy kenyér, McLaren-drukkertársak!

Imolában hajrá Verstappen, hajrá Button! Ismétlést a brazil nagy csatából!!! Kettejük harca volt a verseny (egyik) legjobb része!
Palikék a helyszínen lesznek?

Ha Villeneuve is kiesik 1997-ben, akkor SZVSZ a FIA azt mondta volna, hogy "Csúnya Cipész! Rossz Cipész! Ilyet nem szabad csinálni, Cipész! Na nesze, itt van a VB-cím, aztán ilyet meg ne lássak többet!"
Annak idején nem nagyon vettük ezt "porig alázásnak", inkább röhögtünk hogy a FIA ilyennel égeti magát, vetíve a nagy szigort, közben de facto nem csinálva semmit.

Előzmény: Helter Skelter (6082)
Helter Skelter Creative Commons License 2000.04.07 0 0 6082
Sziasztok!

Osztom az véleményeket. Mindenkinek kellemetlen, ha asztalnál hirdetik ki az eredményeket. Feleslegesen túráztatom magam, hiszen úgy sem lehet változtatni a dolgokon!

Szeretném, ha esőverseny lenne Imolában. Vitathatatlanul a "flúgos futamokon" a legizgalmasabb a verseny. Idén – Schumi "lepkesúlyú" manőverétől eltekintve – még nem is láthattunk előzést az első helyért. Úgy tűnik, hogy amennyiben a BigMac-ek nem lesznek versenyképesek, akkor megint Schumacher "játssza Bernsteint" a végén. Sajnálom, hogy csak 2 Topteam (inkább 1) van a mezőnyben. Remélem fokozatosan fejlődik majd a Benetton, a Williams és a BAR. Sajnálom, hogy Heidfeld a Prosthoz került. Állítólag nagy jövő előtt áll, bár a Prostnál nem valószínű, hogy igazolni tudja a tehetségét. Bezzeg Jenson Button!

Ciao TOTIB!

Azért a nullázás elég húzós volt! Sem előtte sem utána ilyen nem fordult elő. Eléggé "porig alázás" szaga volt a dolognak. Különben senkitől nem vették el a "tisztán megszerzett" pontjait, még egy ilyen csúnya ütközés után sem. Ha jól tudom. Mellesleg az erre vonatkozó szabályt 1994 novemberében hozta a FIA, az "offroad"-ot kedvelő pilóták "megzabolázására". Kérdéses az, hogyha Villeneuve is kiesett volna 97-ben, akkor mit tett volna az illetékes döntéshozó testület!

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6081
Az a helyzet, hogy a FIA mérései ugyan elsőrangúan pontosak, de mértékegységként nem az elavult millimétert, centimétert és fokot, hanem a "világbajnoki pontversenyben való helyezés"-t, "lemaradás/vezetés"-t, "színárnyalat"-ot és "hátralevő versenyek számá"-t, valamint ezek származtatott mennyiségeit használják (pl. egy Ferrari falemezének vastagsága egyenlő: a McLarenétől való pontkülönbség osztva a bajnokságból hátralevő futamok számával, szorozva a különleges FIA-színskálán a piroshoz rendelt értékkel). :)))
Előzmény: Levike (6080)
Levike Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6080
Hali !

Na ja, ugyanez all a falapokra is szerintem... :)
De persze csak abban az esetben, ha az illeto csapat buntetese osszhangban allna a FIA erdekeivel... :)
No comment again.

Levi

Előzmény: Inner Circle (6079)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6079
Jogos! Bár azt hiszem, magyarul már szerepelt a többi három indok (a fordítást megúsztam!). De az eredeti szép ángélus jogi nyelv zamatát eredetiben is jó élvezni...

Tehát a többi három:

Thirdly, "even if one takes up the appellant's explanations regarding his interpretation of the tolerance the litigious height was 2 mm less than the height provided for." Fourthly, "it is the duty of each competitor to prove that his car complies with the regulations in their entirety at all times during an event".

Finally, "the appellant's argument concerning the layout and profile of the circuit is unfounded since all the competitors had been subjected to the rigours of the circuit from the first practice session onwards and that all steps could thus have been taken to make the necessary adjustments to the cars to allow them to cope with these difficulties."

Forrás: http://www.formula1.com/news/headlines00/brazil/story1746_Coulthard_04-04-00.html

Előzmény: Sysygy (6072)
Aty Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6078
O.K. maul!

Ezzennel megfogadom, hogy még véletlenül sem fikázom többet egyik csapatot és pilótát sem az átlagosnak mondható kritikán kívül.
VISZONT Sanl{ó-t ETTŐL KEZDVE BOJKOTTÁLOM!! Technikailag ez azt jelenti, hogy az adott esetben gyorsabban scrollozok.
Bár szerintem ő ezt magasról...
Egyébként, ha jól emlékszem ezt az IQ dolgot is ő hozta szóba és nem dícsérő jelleggel.

Aty

Előzmény: maul (6067)
efdé Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6077
Ahelyett, hogy érzelmi alapon akarjátok meggyőzni egymást egyes csapatok szándékos és nem szándékos szabálytalan autóiról, inkább nézzétek meg a www.forix.com -on a Brazil versenyről készült grafikont (ha még nem néztétek meg eddig).
Ami számomra kiderül belőle:
- Schumi szívatta a végén Coulthardot (túl könnyen visszaállt a 61. körben egy jó tempóra)
- Fisichella bazi jól csinálta, amit csinált egy teletankolt kocsival
- Frentzen szintén bazi jól ment a végén: lehet, hogy idén felhagy a biztonsági autózással? vagy csak sietett haza az asszonyhoz?
- Ralf viszont igazán megelőzhette volna Trullit 15 kör alatt!
Háj!
Előzmény: Levike (6076)
Levike Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6076
Hogy ki a primko, azt hagyjuk. Valoban, elszaladt velem a lo egy picit, de hat mindig is erzelmi beallitottsagu voltam, es a feltuno igazsagtalansagok bantjak a joerzesemet.
Termeszetesen nem a Ferrari ellen szoltam.
Minden csapat elmegy a legvegsokig, es ha netan valami balul ut ki, minden lehetoseget megragat, es minden kovet megmozgat, hogy valahogy kivakarja magat belole. Ezzel semmi baj sincs.
Egyszeruen csak valakik tavaly jobban szerettek a Ferrarit, ami eleve szabalytalan autot inditott, mint iden a Mclarent, aki behozott a celba egy eredetileg szabalyos, am a verseny vegere ezer sebbol verzo autot. Tehat ha valaki az utolso korben utkozik, leszakad az elso szarnya, de behozza a celba az autot, az kizarhato ? Vagy teszemazt szinten serul, megy ket kort szabalytalan autoval, aztan bemegy a boxba javitasra...azzal mi tortenik ? Ezenkivul erdekesnek tartom, hogy egyes szabalytalansagok kevesbe szabalytalanok, mint masok. Gondolj a deszkara....
Lehet, hogy csak en vagyok naiv, de nem ertem, hogy ezt hogyan lehet, hogyan merik megcsinalni. Ez nem mas mint a sportag megcsufolasa.

Levi
U.i.: Ezutan mindig figyelni fogok, mit irok le, de megmondom oszinten, olyanoktol nehezen viselem az anyazast, akik nem irnak mast, mint meg nem indokolt, egy-ket mondatos feluletes okossagokat.

Előzmény: SanI{ó (6066)
TOTIB Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6075
Elnézegetve a régi versenyeket, rögtön feltűnik 1-2 dolog.
- Nincsenek utcai versenyek, az egy Monacot kivéve. Pedig én CART-ban is azokat szeretem legjobban. Azokhoz a versenyekhez autót kell építeni, nem olyan papírmasét mint a McLaren. Oda kell a masszivitás, hogy ne essen szét a második zebránál. Meg pilóta is.
- Sajnos nincs igazán olyan pilóta, aki elérné Sumi teljesítményét. Vagy legalábbis akit Sumi elismer jó pilótának. Az öreg rókákat, mint Senna, Mensell, Prost és valamilyen szinten még Hillt is tudta Schumacher tisztelni. Talán, ha valaki a tehetségesek közül (kissumi, fiszikella, ..) beülne egy ütőképesebb autóba, akkor lennének igazi versenyek.
- Az utóbbi évek szabálymódosításai csak arra voltak jók, hogy az előzések eltünjenek,és csapatokat lehessen kizárni. Az említett első szárny esetén is, a szabályok 50mm-t adnak meg. De kérdem én, kinek jutna eszébe mondjuk 30mm alá menni. A rázókövekhez néha így is hozzáérnek a szárnyvégek, hova lehet azt még lentebb engedni. De valószínűleg a többi előírás jó része is csekély jelentőségű a teljesítményre nézve.
- Hát ezek a nútolt gumik sem segítenek, hogy jó versenyeket lássunk. Vehették volna ennyivel keskenyebbre is a gumikat, csak hát az nevetségesen nézne ki. De abba legalább nem lehetne belekötni. És rémlik, hogy szó volt róla, hogy a résekbe beragadó, majd kirepülő kavicsok még veszélyesek is.

Szóval a lényeg csak annyi, hogy ezzel a rengeteg szabálymódosítással, és büntetéssel nem használtak a sportnak. Mindössze 2 büntetésükkel értek egyet, és mindkettő Schumacher nevéhez fűződik. Az első, a fekete zászló utáni eltiltása, a másik a kilökés utáni 0-ázása volt. A FIA mostmár csak azzal engesztelhetne ki, ha megduplázná a futamok számát, így minden hétre téve egyet, illetve minimum megduplázná az egy futamon pontszerzők számát.

Pilóta Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6074
Levike: igen, a többit akár le is szedheted :-) Na jó, csak vicceltem :o). Ugyan eddig csak párat láttam, de nagyon jó volt visszanézni őket. Örülök, hogy van köztünk, akinek ennyi ideje jut erre a sportra, biztos egy csomó munka volt mindezt bedigizni és MPEG-esíteni. Elismerésem.

P.

Előzmény: Levike (6055)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6073
Teljesen igazad van. Legyen verseny, és ne cseszegessenek senkit, győzzön a gyorsabb.
Talán ettől megszűnne az kissé nevetséges a tendencia is, ami itt a McLarenek szeplőtelenségét hangsúlyozza állandóan, amely a csúnya csaló Ferrari áldozatául esik folyton. Szerintem minden csapat csal, csak eltérő szerencsével és ügyességgel.
Előzmény: Kopasz (6070)
Sysygy Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6072
"failed to comply with the regulations on FIVE points. Firstly...
Secondly..."

Lehet, hogy félreértettem?

Előzmény: Inner Circle (6071)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6071
Milyen többi hármat?
Előzmény: Sysygy (6065)
Kopasz Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6070

Hölgyeim és Uraim!

A döntés megszületett, innentől kezdve sajnos az sem számít, hogy ez esetleg senkinek nem felel meg/nem tetszik. Túl kell lépni rajta. Holnaptól ismét teljes erővel pörög az F1-es mókuskerék Olaszországban, inkább erre figyeljünk. Szorítsunk azért, hogy a 22 kocsiból minél több érjen célba, köztük mindkét Ferrari és McLaren. Ezen túl és csak az kívánom, hogy lehetőleg látványos és izgalmas csatában győzzön az ott és akkor jobb. És ne zárjanak ki senkit a verseny után. Mondjuk mérjék meg azokat a szerencsétlen kocsikat a verseny előtt plíííííííz! Utána meg hegyják békén a versenyzőket és a csapatokat.

Üdv: Kopasz

Alonso Mosley Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6069
"de ahol szabályok vannak, ott azokat értelmezni is kell, az pedig a nyakkendősök dolga - Viszont a merev szabályalkalmazás pont ide vezet. Azt innen, Magyarországról, egy monitor előtt ülve is el lehet dönteni, hogy nemcsak, hogy nem szándékosan tette lejebb a McLaren az autó első szárnyának az egyik oldalát, hanem ebből semmi előnyük sem származhatott. Akkor ennek a döntésnek mi értelme van? A nyakkendősök néha azzal is foglalkozhatnának, hogy olyan emberek véleményét is figyelembe veszik, akik értenek hozzá.
A szabályok szerint valóban a nyakkendősöknek van igazuk, de érdemes-e így hozzáállni a dolgokhoz hosszú távon?
Előzmény: MaCS (6063)
TOTIB Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6068
Felüdülésképpen, az imolai pálya rövid története (NS):

Häkkinen még sohasem nyert Imolában

Az Imolában fekvo ringet 1950 márciusában kezdték el építeni, és a bo két évig tartó munka befejezése után Enzo Ferrari 340-es jelzésu sportautója megtette rajta elso köreit (a három sofor Ascari, Villoresi és Marzotto volt). Az ötvenes években több autó- és motorversenyt rendeztek a pályán, amely elso Formula-1-es versenyének 1963-ban adott otthont. A Jim Clark gyozelmével záruló esemény azonban nem számított bele a vb-pontversenybe, ahogyan az 1979-es Dino Ferrari GP sem. (A pálya 1970-ben vette fel Enzo Ferrari 1956-ban, 24 éves korában elhunyt fiának a nevét, majd az apa 1988-ban bekövetkezett halálakor változott mai nevére, azaz Autodromo Enzo e Dino Ferrarira.) 1980-ban - még Olasz Nagydíjként - megtartották az elso imolai vb-futamot, majd egy évvel késobb az esemény felvette a ma is használt San Marinó-i Nagydíj elnevezést.

A pálya egyik kanyarja, a Tamburello az F1 leghírhedtebb hajlatai közé tartozik. 1987-ben Nelson Piquet, két évre rá Gerhard Berger szenvedett súlyos balesetet a célegyenest követo nyújtott bal kanyarban. Az ívnek a nevét igazából 1994. május 1-jén vésték be az emlékezetükbe az autósport rajongói, amikor Ayrton Senna halálát okozta az aszfaltcsík mellett feszülo betonfal. Egy nappal korábban az osztrák Roland Ratzenberger a Tamburellót követo Villeneuve-kanyarban veszítette életét hasonló módon. Ez a két ív azóta lassítóvá vált, és Imola a Formula-1-egyik legbiztonságosabb helyszíne lett, sot - 1980 után eloször - 1998-ban a San Marinó-i Nagydíjat választották meg az idény legjobban szervezett versenyének.

Imolában öt versenyzo ért el többször is sikert: Senna és Alain Prost három-három, Nigel Mansell, Damon Hill és Michael Schumacher két-két gyozelmet aratott. A jelenlegi mezonybol Schumin kívül Heinz-Harald Frentzen és David Coulthard diadalmaskodott már a San Marinó-i Nagydíjon (érdekes, hogy Mika Häkkinen még sohasem nyert itt), amelynek ezen a hétvégén lesz a 20. felvonása.

Négy pilóta viszont életében eloször indul Formula-1-es versenyen a Bologna közelében fekvo pályán. A három újonc - Nick Heidfeld, Gaston Mazzacane és Jenson Button - mellett a tavalyi viadalt lábtörés miatt kihagyó Ricardo Zonta is elso ízben próbálja ki az olasz ringet a száguldó cirkusz tagjaként. Igaz, Formula-3000-esként Mazzacane, Heidfeld és Zonta is száguldott már a jelenleg 4892 méteres körön. Így egyedül az élete elso F1-es pontjait a két hete rendezett Brazil Nagydíjon (Coulthard kizárásának köszönhetoen) megszerzo 20 éves Button számára teljesen új a környezet. ,,Imolában már a saját erombol akarok vébé-pontokat szerezni. Az igazat megvallva nemigen kedvelem az ilyen típusú pályákat, de azért várom már a versenyt" - árulta el a Williams fiatal pilótája.

Csapattársa, Ralf Schumacher megerosítette azon vélekedését, hogy bátyja, Michael lesz idén a világbajnok. A ferrarisnak azonban elotte más feladata (is) akad: szerdán este például a lapzártánk után véget ért jótékony célú labdarúgó-mérkozésen szerepelt Faenzában.

maul Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6067
Ezek után tényleg azt mondom, hogy Fissichellának kellett volna adni adni első helyet.

Urak! Még egyszer kérek mindenkit, hogy normális_hangon_beszélgessünk egymással. Erre a fórumra sosem volt jellemző a mostanában elharapózó " anyázós stílus ". Kérek minden hasonló stílúsú hozzászólást szándékozni író kollégát, hogy mielőtt leírná minősíthetelen megjegyzéseit olvassa el a topicnyitó pár mondatot! (SZVSZ Nem kéne ezt a fórumot tovább zülleszteni...)

Előzmény: Inner Circle (6064)
SanI{ó Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6066
Na az ilyeneknek nem örülök akik valami érzelmi túlkaffogásból eredően szövegelnek valami IQ színtről holott igazából saját maguk hibdzanak ebből, de jócskán. Levike! Oktalanúl ne keverd bele egyik csapatot se a te gonoszkodó kisstílű, primkó irásodba...semmi értelme....vagy innentől te leszel a mindent tudó F1-es benfentes?

Sysygy Creative Commons License 2000.04.06 0 0 6065
A többi hármat is, légyszi!
Előzmény: Inner Circle (6064)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!