én is csatlakoztam az index szubligához, az ORK F1 team nyerő összeállításával. (amelyet most nem részletezek nem akarok holtversenyben nyerni egy plagizálóval :-)
(tán csak annyit hogy Schumi fan vagyok)
"A Ferrarinál tradíció, hogy saját pályájukat kihasználva készülnek fel az idényre". Na erről beszélek. Ennek szívják meg a levét évről-évre. Legalábbis szerintem. Olyan pályán tesztelni autót, amelyen mások nem futnak, nem biztos, hogy célravezető. Legalábbis jónéhány éve nem az. Nem azt mondom, hogy emiatt nem nyernek régóta egyéni VB-t, de talán a többi csapattól ők is idejében tanulnának.
Szasztok!
A multkor a McLaren még 1:24-es időket ment. Most akkor a Merci "csak" a megbízhatóságot teszteli, vagy nem elég gyors.
Szerintem az elöbbi, de azért jó lenne, ha valaki felhomályosítana.
Meg arról is, hogy mi a mugellói, illetve a jerezi körrekord. Köszi!
Mai Jerez-i idők:
1 E. Irvine Jaguar 1.23.240 35
2 J.. Herbert Jaguar 1.23.320 48
3 G. Fisichella Benetton 1.23.410 87
4 J. Trulli Jordan 1.23.710 48
5 R. Schumacher Williams 1.23.890 37
6 P. Diniz Sauber 1.24.060 41
7 D. Coulthard McLaren 1.25.35 73
8 A. Wurz Benetton 1.24.260 50
9 N. Heidfeld Prost 1.24.390 58
10 B. Junqueira Williams 1.24.460 73
11 J. Villeneuve BAR 1.24.750 66
12 O. Panis McLaren 1.27.290 74
Barrichello Mugelloban tesztelt:
1 R. Barrichello Ferrari 1.24.997 42
M Schumacher pedig Maranelloban:
1 M. Schumacher Ferrari 1.01.991 20
Az Arrows mégsem fedi fel csodagépét hétfőn, mert még a főszponzorral tárgyalgatnak valamiről. Ezek után kiváncsi vagyok, hogy ki lesz ez az ominózus cég...
Már a múltkor belenéztem az oddsokat tartalmazó oldalba is, de az első ránézésre egy kissé sokkolt, mivel nem nagyon értek a fogadáshoz. Így még tanácsokat kell kérnem, hogy mi, mit, hogyan, stb., szóval még át kell hámoznom magam azon a fogadási táblázaton, hogy minél több pontot szerezzek, s hogy a végén nyerjek:-D (ha mást nem, legalább tapasztalatot)
De mindenképpen fogadok majd! Még van 13 napom, ha jól számolok és ha jól emlékszem a szabályokra.
Ne kételkedj, teljesen kiegyensúlyozottan nyugodj bele! És nem vettem negatívan a kijelentésed, sőt...;-o
Azért, mert 2-essel kezdődik a személyi számom még nem zárja ki azt, hogy a technikai sportok ne érdekelnének, s ne értenék vagy ne látnék át pár dolgot. Nem?!
Szerintem itt nincs olyan, hogy szeret, nem szeret, s nem hinném, hogy Schumacher dönti el, hol és mikor tesztel a csapat, ez egy nonszensz történet. A Ferrarinál tradíció, hogy saját pályájukat kihasználva készülnek fel az idényre. A lényeg az, hogy a Ferrari (még ha nem is vallják be nyilvánosan) egy kissé késik az autókkal, ezért kénytelenek két külön pályán intenzív tesztelésbe fogni, hiszen a terv szerint az autók jövő csütörtökön az Ausztrália felé tartó repülőn lesznek. Schumacher megtalálta a mugellói pályához a korrekt beállítást, amin tegnap Barrichello csak kísérletezett. Mi ebben a probléma? Elvégre eddig a Schumacher által beállított autóval volt kénytelen körözgetni, most viszont már a számára kialakított autóban szerzett tapasztalatokat kell tanulmányoznia, s minél jobb idő elérésén dolgoznia.
Irvine-ból kiábrándulni nem volt egy kunszt, hiszen hihetetlenül pökhendi egy alak szvsz, majd kíváncsi leszek arra, hogy a Jaguárral mire fog menni, s miket fog nyilatkozgatni.
Panis tényleg jó pilóta, de véletlenül nem a McLarennek köszönhető, hogy ezzel az autóval még ő is az élen tud végezni? Én inkább Ralf Schumacher teszteredményeit tartom meglepően jónak.
Na, kiadtam magamból a gőzt, most aztán kapok...:-o
Rubens Barrichello tesztelte a második F1-2000 -est Mugellóban, és 23 kör megtétele után 1:25:742-es legjobb idővel zárta a tesztet (Mugello lap record : 1:24.850, M. Schumacher), és azt nyilatkozta, hogy csak néhány probléma adódott a géppel, ezt az időt csupán az új autóval megtett 5. Körben teljesítette, ami nagyon jó teljesítmény. Mára egy tökéletesebb beállítással, egy mégjobb időt ígér.
Schumacherrel nagyon jó a kapcsolata, nem férnek meg egy pályán, Sumi el is vonult Fioranoba tesztelni.
Mellesleg nem tartom jónak a Ferrari taktikáját. Évek óta hazai pályákon tesztelnek, míg a többiek egy helyre összegyűlve, egymást kerülgetve, jó kis versenyeket vívva tesztelgetnek. Így aztán a szezon elején rendre állva is marad a Ferrari, alig győznek visszakapaszkodni. Jó én megértem, hogy Sumi senkit sem szeret, aki őt meg képes előzni, na de hogy a csapattársának mért kell olyanná válni mint Ő, azt nem fogom fel. Örvájnt néhány éve kifejezetten kedveltem, elég szimpatikus volt, de Sumi mellett kiábrándultam belőle. Rubinhot kedvelem, de tartok tőle, hogy a Ferrari kihúzó politikájával nem sokáig fogom szeretni.
A következő NS hírek még a szerdai tesztekre vonatkoznak:
Alesi már dühbol vezet
A 23-25 fokos melegben tartott elso dél-spanyolországi tesztnapon a jordanes Heinz-Harald Frentzen futotta a leggyorsabb kört, bár csak a hivatalos idoméro edzésre alkalmas beállítással és friss abroncsokkal tudott egy másodpercet verni a második helyezett Mika Häkkinenre. A német 65 körét nem zavarta meg semmilyen malor, a finn viszont 15 perccel az edzés hat órai leintése elott a pálya szélére húzódott. Olivier Panis, a McLaren tesztpilótája a tavalyi autóval körözött - volna: délelott kicsúszott, délután az MP4/14 váltója ment tönkre.
A Jaguar zöld autói közül csak Eddie Irvine-é bírta a megpróbáltatást, az ír 61 fordulót tett meg vele. ,,Nagyon ideges a kocsi, ha fékezéskor göröngyös az út, szörnyu nehéz megtartani" - bosszankodott Irvine, aki gondjai ellenére a negyedik legjobb idot futotta. Csapattársa, Johnny Herbert inkább pihent, de nem önszántából: a szerelok képtelenek voltak megjavítani a Ford-Cosworth-motort - akárcsak a BMW emberei Ralf Schumacher V10-esét.
A tavalyi évad legmegbízhatatlanabb autóit a BAR-istálló építette, ám úgy tunik, a citromdíjtól idén igyekszik megszabadulni a Craig Pollock-féle társaság. A törekvés újabb jele Ricardo Zonta szerdai teljesítménye, a brazil mindenki mást felülmúlt 76 körével. A Benetton-Playlife-ok ellenben nem úszták meg muszaki hiba nélkül, míg Pedro Diniz Sauber-Petronasáról a boxbejárat elott leszakadt a hátsó szárny. A brazil pilóta a kavicságyban végezte, szerencsére sérülés nélkül. A Prostnál Jean Alesi fél kört tett meg, mielott lerobbant az autója. Késobb visszatért az aszfaltra, és 23 fordulón át kínozta Prost-Peugeot-ját. A szemtanúk szerint a pálya szélérol is látszott, hogy Alesi minden dühét beleadta, amint rótta a köröket.
*
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hitelesítette a Valencia mellett található Ricardo Tormo-pályát, amelyen így Formula-1-es csapatok is tesztelhetnek a jövoben.
Én úgy tudom elképzelni, hogy kész az új autó súlya annyi-amennyi kipróbálják az aerodinamikai tulajdonságait, megbízhatóságát, stb ( külsőleg a szabályoknak megfelelő méretű az autó ). És itt jöhet be súlykérdés. Merthogy ami ezeken a teszteken nem érdekes az a futamoknál ugye lényeges ( ez úgyis csak okoskodás a részemről, az igazság 03.12-én kiderül :-).
Én nem a BMW erejében, hanem a megbízhatóságában kételkedem ( de bevallom őszintén, hogy ha Ralfi le tudná nyomni Irvine-t nem kicsit esne jól a májamnak )
Gondolom, ha a hír igaz, akkor a Ferrari arra koncentrál a teszteken, hogy minnél "okosabban" helyezze el azokat a titán súlyokat, és nem arra, hogy szabálytalan kocsival minnél jobb időket érjen el.
A kis Ralf ideje viszont egész jó, lehet, hogy versenghet a Jaguárokkal?