Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sysygy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3775
maul:
off
Kösz hogy szóltál. Most vettem észre, hogy rosszul írtam, pedig már túl vagyok a 100. hozzászólásomon is :(((

Amúgy Syzygy (szizidzsi) lenne helyesen, és az Országh féle angol-magyar szótár szerint (csillagászati) együttállás, szizigium a jelentése.

Miért kérdezted?
on

Üdv:
Sysygy, aki csak most ébredt rá, hogy elírta a nickjét, mert helyesen Syzygy lenne

Előzmény: maul (3774)
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3774
Sysygy!
offtopic on
Mit is jelent a neved?
offtopic off
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3773
Hát ez csak természetes...
Előzmény: Sysygy (3772)
Sysygy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3772
Igen, igen, akarom. Most. Na jó, kibírom januárig. De ugye majd belinkelitek, ha már lesz kép róla?
Előzmény: maul (3771)
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3771
Hát akkor lássuk a BAR-Hondát....:-))))
Előzmény: Sysygy (3770)
Sysygy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3770
Igen, jól emlékszel :)
Előzmény: maul (3769)
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3769
Kedves Sysygy!
Örömmel teszem, pláne ilyenkor amikor nekünk JV rajongóknak - ugye jól emlékszem ?- ilyen jó hírekkel szolgálhatok.
maul
Sysygy Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3768
Kösz maul!

Most hogy nem csak a TV-ből, hanem tőletek is értesülhetek a F-1 dolgairól, sokkal jobban élvezem.

Előzmény: maul (3767)
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3767
T. Kollégák!
Akkor olvasnék egy kis híreket:
" A BAR-istálló vezetosége bejelentette, hogy 2000-ben is Craig Pollock irányítja a csapatot. Pollock azonban már nem dönthet olyan szabadon, mint az idén, ugyanis a jövoben Adrian Reynard technikai igazgatónak is nagy beleszólása lesz a team ügyeibe. A tervezo emellett -- az idei évaddal ellentétben -- már a tesztekre és a versenyekre is elutazik.

,,Boldog vagyok, mert végre tisztázódtak a csapaton belüli posztok, ezentúl minden energiánkkal a felkészülésre tudunk összpontosítani" -- nyilatkozta Pollock, akinek állására a pletykák szerint többen pályáztak, köztük Reynard is. Ezúttal azonban úgy tunik, a fotervezo is elégedett a változtatásokkal. ,,Biztos alapokra építhetünk, már alig várom a márciusi szezonkezdést" -- mondta a szakember.

,,Úgy érzem, az újításoknak köszönhetoen elfejthetjük az idei bosszúságokat, és versenyképesek lehetünk kétezerben" -- fogalmazott Jacques Villeneuve, a team elso számú pilótája, aki az elmúlt hetekben sokat tett azért, hogy Pollock a posztján maradjon.

A Forma--1-es csapatok közül a BAR az elso, amelynek már készen van a 2000-es autója (BAR 02), és a Honda eroforrása is bevetésre vár. ,,Türelmetlenül várjuk, hogy kiguruljon az aszfaltra a BAR-Honda. A jeles pillanat a napokban bekövetkezik" -- fogalmazott Reynard. Az új autó ünnepélyes bemutatójára január 24-én kerül sor, és az ígéretek szerint az új festés ,,meglepo és ütos" lesz.

A BMW már a múlt héten átesett az elso bevetésen, és a bajor gyár elégedett a V10-es Jerezben mutatott produkciójával. A Ralf Schumacher vezette Williams-BMW mindössze három másodperccel maradt el David Coulthard McLarenjétol, és ez igen biztató eredmény.

,,Most a felkészülés azon szakaszába érkeztünk, amikor össze kell hasonlítanunk magunkat a többi csapattal. Ez ugyanis az egyetlen módja annak, hogy megtudjuk, hogyan állunk. Voltak baleseteink (Jerezben kétszer is felrobbant Schumi mögött a motor -- a szerzo), de ezekkel újabb ismeretekre tettünk szert" -- nyilatkozta Gerhard Berger, a BMW egyik sportigazgatója.

Michael Schumacher nyerte meg a szombaton este rendezett kölni gokartgálát. A 12 ezer nézo elott lebonyolított viadalon -- amelynek bevételével az UNESCO-t támogatták -- Schumi mögött új ferraris csapattársa, Rubens Barrichello lett a második, a túraautó-pilóta Arnd Meier pedig a harmadik.

A Forma--1-es Brazil Nagydíjnak még legalább öt évig, azaz 2004-ig a Sao Paulo mellett fekvo interlagosi versenypálya ad otthont -- jelentette be verseny szervezobizottsága. Ezzel egy héten belül két ring jövojét biztosították, miután november 29-én a Hungaroring is megkapta a szervezés jogát 2006-ig.

A brazil szervezoknek a március 26-i futamig ki kell bovíteniük a paddock területét, és meg kell nagyobbítaniuk a kanyarokban lévo biztonsági sávokat, az átalakítás költsége mintegy 2 millió dollárra rúg.

maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3766
Dear Alonso!
Kösz! ( "Cégünk mindig az Ön rendelkezésére áll asszonyom "):-))))
Előzmény: Alonso Mosley (3765)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3765
Csak Maulnak, csak itt, csak most:Testing at

David Coulthard was again the fastest man on the track today. He tested several new components for the 2000 McLaren. Nick Heidfeld impressed with the second fastest time in the Prost. He was 1.3 seconds faster than his team-mate Jean Alesi.

Ralf Schumacher was again last with the BMW-Williams. BMW Motorsport Director Gerhard Berger commented: "The test did fulfil our expectations. We had incidents, but these will give us further important knowledge for our preparation programme."

Pos Driver Team Time
1. Coulthard McLaren 1:24.21
2. Heidfeld Prost 1:25.03
3. Panis McLaren 1:25.37
4. Trulli Jordan 1:25.53
5. Alesi Prost 1:26.37
6. R Schumacher Williams 1:27.34

Forrás: http://www.atlasf1.com/news/1819.htm

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3764
Fernando Alonso???
Mostantól neki drukkolok. :o)
Előzmény: alejandro_magno (3762)
maul Creative Commons License 1999.12.06 0 0 3763
Hello Mindenkinek!
Nincs híretek a Jerez-i tesztelés harmadik napjáról?
alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.03 0 0 3762
Hosszu huzavona utan vegre bevasarolta magat egy komolyabb osszeggel a Minardi csapatba a Telefonica. A penzosszeg lehetove teszi, hogy a spanyol-olasz csapat a Stewart idei Ford motorjai update-elt valozataval korozzon jovore a palyakon. Marc Gene termeszetesen marad, a masik ulesbe Giorgio Vinella, Peter Sundberg, vagy Fernando Alonso kerul majd.
Egyszer mar volt egy spanyol-olasz Lois-Minardi-Ford csapat mintegy 10 evvel ezelott, de a Luiz-Perez Sala -- Adrian Campos duo nem volt vmi fergeteges ...

Kozben Coulthard meg mindig megkozelithetetlen idoket megy Jerezben:

1. David Coulthard (Mclaren Mercedes) 1.23''91
2. Jarno Trulli (Jordan Mugen Honda) 1.25''56
3. Olivier Panis (McLaren Mercedes) 1.26''87
4. Jean Alesi (Prost Peugeot) 1.26''93
5. Nick Heidfeld (Prost Peugeot) 1.27''02
6. Ralf Schumacher (Williams BMW) 1.27''56

maul Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3761
Na akkor én is olvasok egy kis híreket:
"A nap leglassúbb autóját Ralf Schumacher vezette, a német 17 kört tett meg az új BMW-Williamsszel. ,,Délelőtt fél kör után kigyulladt az alacsony olajnyomást jelző lámpa, délután viszont már 17 mért kört teljesítettem. Elégedett vagyok a motorral, nem okozott csalódást" -- értékelt Schumacher, akinek a csapattársáról, Alex Zanardiról a Williams hivatalos nyilatkozatban közölte, hogy továbbra is a team tagja. Mint ismeretes, az elmúlt napokban elterjedt a hír, hogy Zanardi esetleg megválik a vele elégedetlen istállótól, ám a Williams tagadta az állítást. A csapat szóvivője mindössze annyit közölt, hogy nem bontottak szerződést a bolognai sofőrrel, a válás előkészületeiről szóló újságcikkeket azonban nem kommentálta.

Nem csak Jerezben tesztelnek, a BAR a múlt héten a külvilágtól elzárva, Walesben próbálgatta új festését. Az 1999-es idény újoncának szigorúan titkos ,,tréningjén" csak a team néhány tagja, valamint a tulajdonos és főszponzor British American Tobacco képviselői voltak jelen.

A november utolsó napjaiban tartott teszten -- az FIA által elrendelt egy hónapos szünet miatt -- egy Forma--3000-es autót öltöztettek a BAR vezetősége által megtervezett ,,ruhába". Az Y2K jelű festéssel a vezetők el akarják kerülni az előző évihez hasonló bonyodalmat, amelynek eredménye a ,,kettévágott" autó lett.

A négykerekűt a dán Kristian Kolby vezette, aki az idén a Forma--3-ban jeleskedett, és jövőre már valószínűleg a Forma--3000-es mezőny tagja lesz. ,,Tudom, hogy ez csak az F1-es autó hasonmása volt, de azért én élveztem a vezetést. Mentem lassan és gyorsan, remélem, a vezetők meg tudták szemlélni a kocsi festését" -- nyilatkozta a fiatal pilóta. A teszt egyébként annyira titkos volt, hogy a független szakembereknek még sejtésük sincs a négykerekű színösszeállításáról.

Csütörtökön Rubens Barrichello folytatta ismerkedését a Ferrarival. A brazil pilóta az olasz csapat fioranói pályáján körözött, és jobb eredményt ért el, mint egy nappal korábban. ,,Rubinho" a szerdai 1:02.148-ról 1:01.235-re javította a legjobbját."

maul

maul Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3760
Gorcsev! RTL Klub, 4 hete szombat reggel! Én is ott "upgrade"-eltem legutóbb!:-)
SzTamás! Kösz a híreket! Esetleg a mai teszteredményekről nincs híretek? A BAR mikor fog tesztelni. Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de engem eléggé érdekelne a Honda erőforrás teljesítése.
maul
Előzmény: Gorcsev (3759)
Gorcsev Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3759
Offtopic:
Én igyexek... Ne tudd meg, milyen mérges vótam nemrég, mer' adták vhol, és a közepén tartottak, mikó' észrevettem... >:(|
Előzmény: maul (3751)
Abraka Dabra Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3758
Sztamás sporthíreket olvas:-)))
De azért köszi, tényleg érdekesek, csak nem álltam meg:-)))
Előzmény: Sz Tamas (3757)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3757
Valami, ami érdekes, habár már hallhattátok:
A Toyota és a Renault után az Audi is a Forma-1 felé kacsingat. A közelmúltban több gyár is növelte érdekeltségét a sportágban, és úgy tunik, ez felkeltette a németek érdeklodését is. Az Audi nemrég indította útjára Forma-1-es projektjét, a bemutatkozásra azonban öt-hat évet még várni kell. A gyár nem csak az F1-et vette célba, az észak-amerikai Cart-világsorozatba szánt motor fejlesztése is tart már - Lamborghini néven.
Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3756
Benettonról:
A Benetton-istálló januárig biztosan nem vesz részt az FIA tesztjein, inkább megvárja, míg elkészül az új autó. Az angol-olasz csapat a Forma-1 mezonyébol rendszerint elsoként leplezi le új négykerekujét, és ez várhatóan ezen a télen sem lesz másképp. A B2000 jelu kasztni hivatalos bemutatójára körülbelül egy hónap múlva kerülhet sor.

A csapat azért nem tesztel az 1999-es hibridjével, mert a pilóták - közülük is elsosorban Alexander Wurz - szerint az idei autó messze volt a tökéletestol, és semmilyen formában nem segítené elo a következo modell kifejlesztését.

Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3755
A Zanardi kérdéssel kapcsolatban egy NS hír:
Pilótát keres a Williams

Olaszországban még feltételes módban kezelik, Nagy-Britanniában viszont már kész tényként tárják az újságok az olvasók elé: Alessandro Zanardi nem tölti ki 2000 végéig szóló szerzodését, azaz jövore már nem lesz a Forma-1-es Williams-istálló pilótája.

Bár az érdekeltek közül még senki sem szólalt meg az ügy kapcsán, az nyilvánvaló, hogy a 33 éves olasznak volt oka a távozásra. A Forma-1-be kétszeres Cart-bajnokként visszaérkezo Zanardi még a legpesszimistább várakozásokat is alulmúlta (tegyük hozzá, hogy nem csak saját hibájából, hiszen a Williams-Supertec többször is tönkrement Alex alatt), és már a monzai Olasz Nagydíj elott felröppent a hír, hogy a bolognai az év végén távozik a Williamstol. Azon a szeptemberi hétvégén viszont remekelt Zanardi, negyedik rajthelyével a grove-iak addigi legjobb edzéseredményét produlálta, és a versenyen is sokáig tartotta magát az élbolyban.

Az itáliai futam elcsendesítette a türelmetlenkedoket, de Zanardi Monzában és az év többi versenyén sem szerzett pontot. (Közben Ralf Schumacher szorgalmasan gyujtögette a pontokat, és az év végére 35 egység állt a neve mellett.) Japánban ezért ismét - és ezúttal már visszafordíthatatlanul - elindult Zanardi ,,kitúrása". A manover szellemi atyja (akárcsak tavaly Heinz-Harald Frentzen esetében) Patrick Head, a csapat technikai igazgatója volt. ,,Tennünk kell valamit, jövore már nem szabad egy autóval indulnunk a világbajnokságban. Nem lehet tudni, hogy Alexnek nem jött ki a lépés, vagy pedig csak ennyire képes, ám nem szabad még egy évet pazarolnunk ennek a rejtélynek a feloldására" - szólt Head támadó hangvételu nyilatkozata Szuzukában.

Ezek után a csapat új foszponzoráról, egyben motorszállítójáról, a BMW-rol is kiderült, szívesebben kezdené Zanadi nélkül a 2000-es évet. Sir Frank Williams azonban nem engedett, kitartott az általa igazolt pilóta mellett. A legutóbbi hírek szerint a BMW a csapatfonök kezébe adta a döntés jogát, azóta viszont síri csend telepedett a grove-i team környékére. Kizárólag a BMW-motor tesztelésérol beszéltek a csapattagok, amelyben december közepétol már ,,Zana" is részt vett volna.

Amint felröppent a válás híre, elkezdodtek a találgatások Zanardi utódjáról. A szakemberek a két legnagyobb esélyesként Jacques Villeneuve-öt (BAR) és Juan Montoyát (Ganassi) emlegetik, ám már mindketten megerosítették, hogy jövore is maradnak jelenlegi csapatuknál.

Montoyát illetoen érdemes kitérot tenni egy-két gondolat erejéig. A 24 éves kolumbiai éppen Zanardit váltotta a Cart-világsorozatban szereplo Ganassi-csapatnál, és akárcsak elodje, o is fantasztikusan mutatkozott be a tengerentúlon, hiszen megnyerte a sorozatot. A dél-amerikai nagy álma, hogy a Forma-1-ben is világbajnok legyen, és talán most lenne a legmegfelelobb alkalma a váltásra. A Williams a BMW-vel jövore gyakorlatilag az esélytelen nyugalmával indulhat el a pontvadászatban, senki sem vár el tole kiugró szereplést, a csapat szerényen áll neki a felkészülésnek. Montoya ez ido alatt hozzászokhatna a Forma-1 légöréhez, és pár év múlva már tapasztalt pilótaként indulhatna el a világbajnokságon. Zanardi esetleg helyet is cserélhetne a kolumbiaival (Alex a napokban éppen egykori csapattársával, a máig ganassis amerikai Jimmy Vasserrel együtt tölti a pihenojét Monte-Carlóban), de nagyobb a valószínusége annak, hogy az önbizalomhiányban szenvedo, és a Cartban már motiválatlan olasz visszavonul az aktív versenyzéstol.

Villeneuve és Montoya mellett Olivier Panisnak, Jörg Müllernek és Jos Verstappennek van esélye a felszabaduló állás betöltésére. Igaz, a francia a héten írt alá a McLarenhez, mint tesztpilóta, a német pedig, aki eddig a BMW-Williamset tesztelte, nem rendelkezik F-1-es versenytapasztalattal, ám a hollandnak - aki az Arrowsszal is tárgyal - éppen kapóra jönne egy üres autó a Williamsnél.

Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3754
Tök jó, én válaszolok a saját magam által feltett kérdésre-kérésre! :o)
Előzmény: Sz Tamas (3753)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.02 0 0 3753
NS friss első rész:
Szerdán reggel 10.15-kor Rubens Barrichello megtette elso kilométereit a Ferrari volánjánál. Az olasz Forma-1-es istálló új pilótája a -1 Celsius-fokos homérséklet ellenére a jelentések szerint bátran körözött a fioranói pályán, a Ferrari saját ringjén, amelyet - az aszfaltcsík kivételével - hó borított.

Barrichello délelott és délután összesen 58 kört tett meg, és csak a sötétedés miatt szakította félbe az ismerkedést az F399-essel. (Egy olyan kasztnit kapott, amellyel idén sem M. Schumacher, sem Irvine nem versenyzett.) A szemmel láthatóan meghatott ,,Rubinho" legjobb ideje 1:02.148 volt, ami nem rossz ahhoz képest, hogy ugyanezzel a kocsival Luca Badoer, a team 1999-es tesztpilótája néhány hete 1:00.881-et ment.

A déli sajtótájékoztató elott némi diplomáciai bonyodalom támadt, a Stewart ugyanis telefonon megtiltotta, hogy Barrichello találkozzon az újságírókkal. (A pilótának csak december 31-én jár le a szerzodése a brit istállóval, ezért a Ferrarinál annak is örülhettek, hogy legalább tesztelni engedték - szponzori feliratok nélküli, viszont piros kezeslábasban.)

Végül a két csapat sajtótitkárai közötti egyezkedés után Barrichello leülhetett az újságírók elé, ám a mondandóját igen szukre szabta: ,,Csodálatos érzés volt látni a nevemet a Ferrarin. Az autóról érdemben még nem tudok nyilatkozni, ahhoz várjuk meg a tesztsorozat végét."

A tervek szerint Barrichello csütörtökön és pénteken is folytatja a tesztelést, és az utóbbi napon már néhány 2000-es technikai újdonságot is kipróbálhat.

Forma-1-es teszt

Fiorano, 1. nap: Barrichello (brazil, Ferrari) 1:02.148 (58 kör)

Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3752
Hiába no, a jó társaság nem könnyen széled szét!

Tényleg, mi van a Ferrarival? Mit újítanak? Nem tok semmit! :o(

Előzmény: maul (3751)
maul Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3751
Helló T.Tasztaltársak!
A Barrichello féle Ferrari tesztről nincs hírünk? T. Magno!Hogy mit csinált a BAR? Festett? És szépek lettek a képek a kocsin?:-) Gorcsev kolléga! Akkor örülhetsz, hogy még nem kaptál két nagy pofont, mert tönkretetted ezt a klasszikust:-))) Haladéktalanul tessék beújítani egyet! (Mindenesetre nem csalódtam Bennetek! Itt vannak a tesztek, és itt vagytok Ti is)
üdv:maul
Előzmény: alejandro_magno (3749)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3750
A Minardi természetesen a Japánban a Stewart által használt Ford motorokat kapná és nem az általuk használt igencsak szerény kivitelt.
Előzmény: alejandro_magno (3749)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3749
Megvannak az első teszteredmények a hosszú pihenő után:

Jerez:

Coulthard McLaren 1.24.74
Trulli Jordan 1.26.99
Alesi Prost 1.27.05
Heidfeld Prost 1.27.63
R Schumacher Williams 1.29.30

Kicsit mackósan mozogtak a srácok Coulthard öcsi mögött...

A BAR közben az új festést tesztelte Wales-ben mind lassú, mind gyors haladásnál.
:)

Ha igaz, Bernie Ecclestone áll a hamarosan létrejövő Minardi-Ford megegyezés mögött, ami szerint a faenzai csapat a kék ovál Japánban nyugdíjazott erőforrásait használja majd 2000-ben.
A csapat által korábban megcélzott Supertec motorok túl sokba kerülnek (nemhiába Flavio Briatore a tulaj) az F1-es mértékkel pici csapatnak.

Zanardi menesztése még mindig téma a Formula-1 világában.
Williams-nek nem lesz könnyű a csapatban tartani a márciusi nyitányig.
Ha ott se mutat semmit, nyilván repül majd Amerikába.

Gorcsev Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3748
Sajnos, bedupláztam :))
Előzmény: Gorcsev (3747)
Gorcsev Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3747
Sajnos, nemt'om nézni. Ronggyá van nézve :(((
Előzmény: maul (3740)
Gorcsev Creative Commons License 1999.12.01 0 0 3746
Sajnos, nemt'om nézni. Ronggyá van nézve :(((
Előzmény: maul (3740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!