Drága Sysygy!
Ez OK amit leírtál, de áruld már el nekem, hogy mit lehet egy festésen három napon keresztül tesztelni (lsd. mondjuk BAR)! Egyébként, ha ezt tesztelték, amit a fényképeken látunk, akkor a kérdésem duplán érvényes!
Szerintem régebben is foglalkoztak a festéssel, pl. Williams piros, McLaren narancs(?). Az, hogy tavaly nem sok csapat változtatott a kinézetén persze lehet a kérdésedre válasz.
Teljesen egyetértek az általad leírtakkal, bár ebben a "nagyarc" végű mondatban némi provokációt vélek felfedezni:-)))). Tényleg miért ez anagy pörgés az autók festése körül? Én nem emlékszem, hogy tavaly ennyi hír foglalkozott volna ezzel a kérdéssel. Most akkor uborkaszezon van a hírek területén és muszály valamit írnia az újságíróknak vagy valami lényeges újítás várható a területen ( olyan újításra gondolok, hogy pl. a dukkózás anyagán hanyattesik a levegő:)))
Oké-oké, nem kötekedni akartam. Remélem, hogy a Honda tényleg nem enged meg magának olyan fiaskót, mint a Supertec. Nem akarom bántani a BAR-t, de rájuk férne, hogy a Honda gatyába rázza az egész csapatot.
Nagyon szeretném, ha végre sok ütőképes csapat lenne, és kiderülne sok emberről, hogy ők is tudnak annyira vezetni, mint mondjuk Irvine.
Alonso én csak annyival egészítenélek ki, hogy nem_csak a motoron múlik. Azt remélem, hogy a Honda hoz egy kis szakértelmet és precizitást. Egyszerűen úgy gondolom, hogy a HONDA nem engedheti meg magának az olyan mérvű lebőgést, mint amilyet tavaly művelt a BAR-Supertec. De tényleg hova tűntek VB-k?( Csak Damon Hill van igazoltan távol:-)))))
Még egy két nap gyakorlás, és ALONSO lenyomja a BAR-Hondát is, meglátjátok. :o)
Egyébként én továbbra sem várok túl sokat a BAR-tól. A Honda motor jól hangzik, de nem ettől lesz jó egy csapat. Ezek a teszteredmények pont olyanok, amiket váram tőlük.
Mellesleg: nem is minden Minardit tudott lenyomni Zonta.
Na, de hova tűnt J. Villeneuve? És M. Hakkinen? És M. Schumacher? Úgy látszik, aki már nyert vb-t, annak zsenánt tesztelni ebben a hidegben.
A hivatalos menetrend szerint a McLaren-nek is ott kellett volna lennie Coulthard-dal és Panis-sal. Róluk nem tudtok valamit? Kíváncsi lennék, hogy muzsikál a Coulthard-McLaren páros a Barichello-Ferrari ellen.
Jó reggelt Mindenkinek. Koránkelő Maul kollega után megpróbálom én is pár színes apróval fedobni ezt a vacak téli hajnalt. Tudom, hogy igazából senkit sem érdekel, csak azért csinálom, hogy gyarapodjon a topik. :o)
1. Lehet, hogy a Jaguarnak meg kell változtatnia az új autójuk színét. Túl nehézre sikeredett a festés, valamint nagyon visszatükrözi a fényt, ami előnytelen lehet a TV közvetítésekkor. A csapat szerint marad a zöld, mint alap, de más árnyalatot választanak.
2. Minden valószínűséggel a Toyota már 2001-ben indítja csapatát a F1-ben. Befizették a 48 millió dollárt a FIA-nak. Ezt az összeget visszakapják az első szezonjukban, de évenként 12 millióval kevesebbet, ha késlekednek a belépéssel 2001-hez képest.
Egyes források szerint 165 millió dooláros éves költségvetéssel terveznek.
3. Rubens Barrichello volt a leggyorsabb a jerezi teszt első napján, 1:39,136 időeredménnyel. A brazil 105 kört tett meg a nedves, nyirkos pályán, és volt egy rövid kirándulása a kavicson.
Az idők:
1. Rubens Barrichello (Ferrari) - 1.39''136 - 105 laps
2. Luciano Burti (Jaguar) - 1.40''276 - 69 laps
3. Johnny Herbert (Jaguar) - 1.40''384 - 46 laps
4. Marc Gene (Minardi Ford) - 1.42''474 - 27 laps
5. Ricardo Zonta (BAR Honda) - 1.42''862 - 32 laps
6. Fernando Alonso (Minardi Ford) - 1.43''474 - 18 laps (figyeljétek Alonsót!!!) :o)
7. Giorgio Vinella (Minardi Ford) - 1.45''747 - 18 laps
4. Piquet szerint Barrichello nem fog idén labdába rugni. Nehéz helyzetben van, mert nincs tapasztalata egy olyan nagy csapatnál, mint a Ferrari, ahol ráadásul Schumacher a csapattárs. a háromszoros btazil világbajnok szerint rubens egyetlen esélye, ha Schumacher megint kihagy 6-7 versenyt valami sérülés miatt.
T.Tasztaltársak! Bocs, ha bárkit megbántottam volna az F1-2000-es topic felvetésével, nem ez volt a célom. Viszont akkor - a szokásoknak megfelelően - híreket mondanék:
"Vasárnap már csak Jarno Trulli és Pedro De La Rosa tesztelt Barcelonában, ahol ezután kétnapos szünetet tartanak, mielott az Arrows szerdán visszatér a Circuit De Catalunyára. A három napon át igen zsúfolt ring vasárnapra viszonylag csendessé vált, és ez jót tett a Jordan-csapatnak, illetve Trullinak. Az olasz 47 kört teljesített azzal az autóval, amellyel pénteken és szombaton a cseh Tomás Enge körözött, és 1:21.33-as idejével megjavította eddigi legjobbját (1:22.13, a 2. napon). Az ír istálló annyira elégedett a négynaposra bovített edzés eredményeivel, hogy az e heti jerezi ,,túrát" törölte is a programjából.
A Williams soforjei már szombaton befejezték a tesztelést, amelyen töretlenül fejlodött az új BMW-motorral hajtott négykereku. Gerhard Berger, a bajor gyár egyik sportigazgatója nem leplezte elégedettségét. ,,Nagyszeruek az idoeredményeink, kiderült, hogy a középmezonnyel máris fel tudjuk venni a versenyt" -- nyilatkozta az egykori osztrák Forma--1-es pilóta. Mario Thiessen technikai igazgató azonban felhívja a figyelmet a V10-es ,,gyermekbetegségeire". ,,Az eroforrás a megbízhatóság terén hullámzó teljesítményt nyújt, ezt pedig mindenképpen ki kell küszöbölnünk" -- mondta Thiessen. A Williams keddtol Jerezben tesztel, többek között a BAR, a McLaren, a Ferrari és a Sauber társaságában.
A Stewartból Jaguarrá alakuló team még nem tréningezett a többiekkel -- az új autó festését azonban, állítólag, titokban már tesztelik --, de a vezetok és a pilóták nyilatkozataikkal így is magukra irányítják a sajtó figyelmét. A hétvégén Jackie Stewart csapatfonök árulta el, hogy szükséges lépésnek tartja az átalakulást. (Mint ismeretes, az amerikai Ford gyár idén 100 millió dollárért felvásárolta a Stewart-istállót, amelyet a motorjai révén eddig is támogatott. Az évad késobbi részében szárnyra kaptak azok a pletykák, amelyek szerint a Ford Jaguar néven indítja el új csapatát az F1-ben. Ezzel a lépéssel szinte csak az istálló neve és az autó színe változik meg, utóbbi fehérbol várhatóan zöldessé válik.) ,,A Ford jól döntött, hiszen csak akkor térül meg a Forma--1-be fektetett pénze, ha Jaguar néven indít csapatot. Lehetett volna Ford vagy más márkanév, de a Jaguarnak múltja van, azt elismerik az autósportban. Az én büszkeségemet nem sérti a névváltoztatás, nem vagyok szomorú miatta" -- fogalmazott a háromszoros világbajnok skót. A Ford évente 110 millió dollárt szán a Forma--1-es programjára, amelynek jelenlegi legfontosabb állomása a CR2-es motor eloállítása. Ennek alapja az idei, szupereros és rendkívül könnyu CR1-re épül. Forma--1-es teszt. Barcelona, 4. nap: 1. Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) 1:21.33 (47), 2. De La Rosa (spanyol, Arrows-Supertec) 1:24.63 (50)" (NS).
Egyébként szerintem is "Mislen" a Michelin.
maul
Ajánlom figyelmetekbe Tamás CICUS nevében írt hozzászólását 1999 feb 14-én keltezve 32es sorszámmal.
Új, 2000es topic kérdésével én megkerestem mind Tamást, mind Mogorvát; a régi F1 topicgazdát, és egybehangzó véleményük volt, hogy maradjon a topic.
Úgyhogy-immár másodszor-zárjuk le ezt a témát.
Ui:Arról nem beszélve, hogy ez itt maga az élő sporttörténelem.
Jaja. Hallanátok, hogy mondják az angolok a Champs Élysées-t. (valami ilyesmi: csempsz ilájszisz). Vagy az asszem nátháért felelős E... (nemtom) Coli baktérium nevét: a bigyótanárom mesélte, hogy egy teljes órájába telt, mire rájött, hogy milyen Nyikolájról (i koláj) beszélnek a kanadaiak... Szóval: mislen.
Én is csodálkoztam amikor meghallottam a Eurosporton a Michelin-t kiejtve. Én úgy tudom, a cég francia, ebből következően meg (szintén csak szerintem) inkább s-sel kéne ejteni. (sőt, én így ejteném: mislen (vö. mislein))
Visszatértem az otthon magányából ide a nyűzsgő kibertérbe. Egy kis trágyahordás kifejezetten jót tesz az ember mentális frissességének (meg persze fizikailag is).
De már ezt megelőzően arra gondoltam, mi lenne, ha indítanánk mégis egy topicot Forma-1-2000 címmel, ahol kérnénk minden kedves hozzászólót, hogy hozzászólásait ebbe a topicba írja. És persze ott lenne a link is erre a topicra.
Elöször is lenne egy kissé off kérdésem:
Hogyan kell ejteni a Michelin nevét:
Ahogy az Eurosporton szoktam hallani, tehát majdnem úgy, ahogy írjuk, vagy ahogy a balfék Knédli szokta, tehát Mislein.
Én az elsőre szavazok, de azé szeretném tudni. Köszi!
Most pedig én szállítom a híreket (a Nemzeti Sportból)
"Mégsem lesz pilótaváltás a Williamsnél?
Ralf Schumi Zanardira ,,voksol"
Barcelonában továbbra is szünet nélkül köröznek a 2000-es idényre készülő Forma--1-es versenyautók, és továbbra is David Coulthard diktálja az iramot.
A McLaren-csapat skót versenyzője a katalán tréning második napján megjavította az előző napon elért 1:22.10-es idejét, és 1:21.64-gyel állt a lista élére. Ennek ellenére a wokingi istálló háza táján nem voltak tökéletesen elégedettek, mert az új váltó időnként ,,kinyiffant". Olivier
Panis, a team másik pilótája érte el a második legjobb eredményt, ő ráadásul sikerrel teljesített egy húszkörös ,,mini nagydíjszimulációt".
A mezőny első felébe került a német Ralf Schumacher is a BMW-meghajtású Williamsszel, amelynek hivatalosan továbba sincs másik sofőrje. ,,Szerintem a végén Zanardi marad a társam" -- nyilatkozta ezzel kapcsolatban a kis Schumi.
A tesztelésen bemutatkozott a cseh Tomás Enge, aki idén Forma--3000-ben versenyzett, és ha ezeken a tréningeken jól szerepel, akkor talán tesztpilótai állást kap az ír istállótól.
Végül egy hír a Minardiról: az olasz istálló kipróbálta a valenciai pályát, ám Marc Genč köridőit nem hozták nyilvánosságra.
Forma--1-es teszt. Barcelona, 2. nap:
1. Coulthard (brit,McLaren-Mercedes) 1:21.64 (18 kör),
2. Panis (francia,McLaren-Mercedes) 1:21.98 (37),
3. Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) 1:22.13 (35),
4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:23.00 (22),
5 Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:23.02 (47),
6. Heidfeld (német,Prost-Peugeot) 1:23.72 (27),
7. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:24.08(2),
8. De La Rosa (spanyol, Arrows-Supertec) 1:25.09 (52),
9. Webber (ausztrál, Arrows-Supertec) 1:26.56,
10 Enge (cseh,Jordan-Mugen-Honda) 1:26.57 (11)
***
A tekintélyes La Gazzetta dello Sport értesülései szerint a Michelin 2001-ben visszatér a Forma--1-be. A francia gumigyár állítólag a következő év első hónapjaiban jelenti be, hogy újra szállítani akarja termékeit a gyorsasági autósport elitkategóriájába. A Michelin 1978 és '84 között összesen 59 futamgyőzelmet szerzett, az elsőt Carlos Reutemann Ferrarijával. A Gazzetta úgy tudja, hogy a Williams és a Prost azonnal átszegődne a francia gyárhoz, és könnyen lehet, hogy a Ferrari is a váltás mellett voksolna. Mint ismeretes, a Forma--1-ben
jelenleg -- a Goodyear 1998-as kivonulása óta -- a Bridgestone az egyetlen gumiszállító."
***********
Új látom, a BMW egyre gyorsabb, már csak másfél mp. hátránya van Couldthardhoz képest. Azt hiszem, jó idény lesz jövőre.
Úgy látom, Heidfeld ismét gyorsabb volt Alesinél.
SzTamás! A Jaguár színéről kb. másfél hónapja volt szó, link is volt. Lapozz vissza. Szép zöld kocsikat láthattunk.
Rég jártam erre, de látom szépen szaporodott az anyag is, úgyhogy komoly erőfeszítést igényel az hozzászólások feldolgozása.
Na most kássuk a dolog érdemi részét Barcelonai tesztidők szombat:
Pos Name Team Lap time laps
1 D. Coulthard McLaren 1:21.44 32
2 J. Trulli Jordan 1:22.28 31
3 O. Panis McLaren 1:22.40 14
4 P. Diniz Sauber 1:22.98 48
5 P. de la Rosa Arrows 1:23.21 85
6 T. Enge Jordan 1:23.61 38
7 J. Muller Williams 1:24.10 42
Kedves SzTamás! Ismerve az előzményeket a legtávolabb álljon tőlem, hogy a süllyesztőbe küldjem a topic, ugyanis szerintem 2000 kompatibilis:-))))Jó lenne ezzel a csapattal elemezni jövőre is a történteket!
A DailyF1-et nézegetve egy érdekes dologra figyeltem fel. Az "F1 testing" szekcióban megtalálható, hogy az idei tesztek során az egyes pályákon milyen rekordok születtek. Ami számomra furcsa, hogy pl. Barcelonában 1:20,491-gyel Barichello tartja a csúcsot, ami akárhogy is számolom, másfél másodperccel jobb, mint Häkkinen pole pozíciót eredményező, időmérő edzésen született ideje (1:22,088). Szerintetek mi lehet az oka? Ennyit számít a motornak, ha hideg van? Vagy a teszten olyan elemeket is kipróbálnak, amit versenyen tiltanak a szabályok?
A surprise today: Mika Salo, new Sauber driver, wasn't here and Pedro Diniz replaced him. It is not known if Mika will drive later this week or only in Jerez next week.
Forrás: www.dailyf1.com
Barcelona times
1. D. Coulthard (McLaren Mercedes) - 1:22.09
2. J. Trulli (Jordan Mugen) - 1:22.64
3. O. Panis (McLaren Mercedes) - 1:22.96
4. N. Heidfeld (Prost Peugeot) - 1:23.00
5. P. Diniz (Sauber Petronas) - 1:23.09
6. J. Alesi (Prost Peugeot) - 1:23.66
7. R. Schumacher (BMW-Williams F1) - 1:24.40
8. P. de la Rosa (Arrows) - 1:24.48
Tegnapi