Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

maresz Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1629
Szasztok!!! Megérkeztem a fórumra!!!
Kedvenc versenyzőm: Frentzen (Jordan Honda - ha valaki nem tudná)
Remélem érdemes volt feliratkoznom e fórumra.
Abraka Dabra Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1628
fiúk! nem tud nekem valaki valami linket, vagy akarmit, ahol megtalalom a 98-as 99-es müsorban szereplö pályák érvényes körrekordját?
elöre is köszi!
beluking Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1627
Na nehogy már ezt a piperkőc, orrát fennhordó, arrogáns germán cipészt Sennához hasonlítsátok!
Vezetésben is, viselkedésben is messze elmarat a PILÓTÁTÓL.
SENNA MINDIG AZ ELSŐ MARAD , ezt jó ljegyezzétek meg!!
rOver Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1626
Szerintem azert amit Coulthard csinalt mas versenyzot megbuntettek volna, csak megsajnaltak a McLaren csapatot.
rOver Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1625
Hakkinen a palya 3 pontjan elozott. Egyszer a celegyenes vegen, egyszer a valahol mashol, de legtobbszor valoban a celegyenest koveto gyors szakasz utan.
Kulonben pedig el kell fogadni, hogy ilyen a mai Forma1. Nagyon nehez elozni meg erosebb autoval is. Lattunk mar olyan versenyt, ahol az elso 6 hely nem elozesekkel hanem a boxban dolt el.
Ja ez most nem flame: Szerintem egyesek nem tudjak elviselni, hogy Hakkinen most mar tobb versenyen igen jol teljesitett
Poedle B. Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1624
Hi all!

En is csatlakozom mccheese sztrovacsekhez! Nekem anno Senna volt a kedvencem, utana Schumi lett a No.1 (subjektiv dolog). De kedves Ayrton, ahogy eloadtad magad, az nem volt semmi! Ilyen erovel pl. akarkit (meg Sennat is) lehetne hasonlitgatni a nagy elodokhoz (Fangio, Carraciola, Clark, etc.). Csak epp semmi ertelme SZVSZ. Ez olyan, mint a tortenelem. Nincs "ha"! Ha Senna elne... akkor valoszinuleg mar abbahagyta volna a versenyzest, idestova 7 ev telt el a :-((((((((((((((((( esemeny ota...

Bye

P.B.

MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1623
Csatlakozom Sajtmesterhez...
mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1622
Senna nem volt isten, ahogy Schumacher sem az. Mindeketten emberek, mindeketten kiemelkedően jó vezetők (volt). De mindkettőjüknek vannak (voltak) hibái ami miatt utálni lehetett őket.
Az viszont eldönti a kérdést, hogy amikor együtt versenyezetek Schumi még kezdő volt Senna viszont már öreg róka. Ha most mennének mondjuk Ferrariban mindketten, szerintem masszív küzdelem alakult volna ki kettőjük között. Én nem szerettem Schumit sokáig, de mióta beült a Ferrariba és felhozta a nagyon gyöngélkedő autót azóta azért rokonszenvesebb.

Mcc

Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1621
Csak tárgyilagosan:
2 évig ültek egy autóban 1988-1989, ebből egyszer Senna let a világbajnok, egyszer Alain Prost. Nem figyelmen kívül hagyható tény, hogy előbb Ayrton (1988) és utána Prost (1989). Tehát szó nincs arról, hogy Senna "túlnőte" Prost-ot. Kicsit felpaprikázta az öreg harcost. :)
Ayrton Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1620
Hogy miert eri meg a kiscsapatoknak?

Meg kell nezni, hogy kinek van ez penzeben. Elsosorban a tulajnak es a szponzoroknak. Az osszes tobbi alkalmazott (pilota, csapatvezeto, szerelok) szamara ez munka es hobbi.

A resztulajdonos gyakran esik egybe a csapatvezetovel, akik mar regi motorosok es ez nemcsak a munkajuk, hanem a szorakozast is biztositja, elvezik amit csinalnak. Dehat ugye minden szorakozas penzbe kerul....

A szponzoroknak pedig akarmilyen gyenge a csapat, az emberek latjak a hirdetest, kulonbozo kiadvanyokon, PR tevekenyseg soran jol felhasznalhato, hiszen fontosabb a reszvetel es a marka tudatba ultetese, mint az, hogy hogy szerepel az auto. Hiszen ha a Marlboro nem lenne ott a ferrarin, mert atpartolna egy az egyben a Minardihoz, attol meg az emberek nem fognak atnyergelni a Lucky Strikehoz. Termeszetesen nagyobb az erteke a Ferrarin egy hirdetesnek, mint egy Minardin, de mas koltsegvetessel is dolgoznak, azaz a Minardi is ott tud lenni, mert szeretik az ottdolgozok az F1-et es ott akarnak lenni, megha nem is jovedelmezo nekik.

MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1619
Kiscsapatnak lenni ugyanazért éri meg, mint nagycsapatnak lenni: a pénzért. Ugyan jóval kevesebbet, de még mindig nyernek a versenyzésen. Kb 1-2 éve olvastam valahol, hogy az akkor legjobb Willi és egy azt hiszem Minardi előállítási költsége közötti különbség valami 10-szeres összeg volt úgy, hogy körönként van köztük mondjuk 1,5-2 mp különbség ugyanazzal a pilótával. Ez azt jelenti, hogy kis csapatok jóval kevesebb összegből is kigazdálkodják magukat és néha még tv-be is bekerülhetnek egy-egy látványos kicsúszással. Egy másik dolog, hogy egy átlagos mérnök éves fizetése a F1-ben kb. 50-100 ezer dollár, ami egyáltalán nem nagy összeg (most nem Adrian Newey-ra gondoltam persze), de sokan vannak, akik még ennél is kevesebbért dolgoznak. A napokban olvastam, hogy a Toyota újsághirdetésen keresztül keresi a szerelőket a csapatába. Ha most valaki bejön az utcáról dolgozni, annak nem fognak nagy zsák pénzeket adni (mellesleg megjegyzem, hogy én még ingyen is dolgoznék F1-ben (teljes ellátásért, meg egy pusziért a Haki feleségétől (a Sumi feleségéé nem kéne :-))). Sokszor meg a versenyzők viszik a lét a csapatnak és így a csapatfőnök szerelemből is csinálhatja, mert anyagi kockázata sincs neki.
rettegen Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1618
Ovodás akkor voltam amikor még a Lauda elég jól nyomta a gázt (nálam mindig Senna elött volt, mint ahogy a Prost is, de például mindig csuszik be valami "tehetségtelen" az elsö helyre is - mint pl. Rosberg)
Nekem a Senna mindig tul volt misztifikálva, jó van na jól vezetett, de nem olvasta valaki a Prost-tal készült interjut a TOPSPEED magazinban érdemes...
Mindenki láthatja a Schumacher sokkal, de sokkal nagyobb versenyzö (lehet anyázni).
Ellenben a finnekkel valamiért nem vagyok kibékülve, egyik se szimpi: se Salo, se Rosberg, föleg nem a Hakkinen - a raliban meg Makkinen. az utóbbi kettö kétségtelen tud vezetni (Makkinen még jobb is egy fényévvel mint Hakkinen). A KKK viszont király. (juha)
Az viszont -- belátom -- tulzás, hogy mindenki utálta a Sennát. Igaz igazán akkor jöttek rá mennyire szerették, amikor a koporsót kellett alulról támasztani. De a kérdésre még mindig várom a választ, ha valaki tudja segitsen.
Miért éri meg a kiscsapatoknak?
Miért éri meg a 20*20cm-es szponzornak?
bonus
Ki lesz az elsö magyar F-1 pilota?
Melyik a király a motorsportban négykeréken? Rali v. F-1?
Ayrton Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1617
Hogy ki milyen ember volt?
Hogy Senna senkivel nem torodott, csak a gyozelemmel?

Ki volt az elso, aki Martin Donnelly-hez szaladt a korhazba (talan 1990) es ki volt az aki azonnal ott volt a mentoknel es azonnali biztonsagi intezkedeseket akart Ratzenberger halalakor? Sajnos nem volt ideje...

Miert van az, hogy Hill, aki dolgozott Prosttal meg Sennaval is egyutt, valamiert a Senna melletti munka miatt volt bezsongva.

Es azt hiszem nem kell kommentalni, hogy Frank Williams vilageleteben Sennat akarta megszerezni. Meg akkor is, amikor Mansellel meg Prosttal dolgozott egyutt. Csak hat Prost ugyes szerzodest kotott, amely kizarta annak a lehetoseget, hogy utolso eveben porig alazzak a tekintelyet, ha Senna ugyanolyan autot kapott volna.

Egyebkent a Senna-Prost ellentet csak abbol fakadt, hogy Prost nehezen viselte Senna gyorsasagat. De az termeszetes, hogy ha eveken keresztul csak ket pilota verseng egymassal, akkor azok nem szeretik egymast, mert ami az egyik orom, az a masiknak bosszusag.

Mogorva, jo volt az a beszolas, hogy Irvine arccal vedte Senna kezet! :-)

Egyebkent ha sikerul rendet rakni a ket pilota kozott a McLarennel, akkor nem ketseges Hakkinen vb cime, de ugy erzem sokan hiszik azt, hogy DC-t hagyni kell menni. Ha igy lenne, akkor ket szek koze esnenek, mert lehet, hogy egy-ket ilyen eset es Irvine neveto harmadikkent befut.

Arrol nem is beszelve, hogy Franciaorszagban Irvinnek megtiltottak, hogy megelozze Sch-t, azaz a Ferrarinal soha senki nem veszi el a pontot Sch elol, mig a McLarennel DC mindent megtesz ezert. Ezert szoros minden evben a vb. Probalt volna Irvine csak egyszer is Sch elott vegezni, vagy kritikus szituacioban megelozni, izze-porra szedtek volna a Ferrarinal es meg a tifosik is elkaptak volna.

Persze megertem, hogy csak igy van eselyuk, de inkabb csinaljanak egy jo autot, es akkor nem kell unszimpatikusan viselkedni. Ez mar csak evek ota az erolkodes a semmiert. Auto nelkul nem lehet eredmenyt elerni. Bar a motor mar van olyan eros, de az egesz stabilitasa es dinamikussaga meg nem eri el a McLarent. Persze tavaly is megtalaltak a bunbakot a Goodyearben, most valami ujat kell kitalalniuk. A fomernokot es a csapatot, magukat megsem szidhatjak.

Emlekeztek meg, hogy Jean Todt hogy ugrabugralt Jerezben 1997-ben, amikor nem mentek le a fure Sch elol a tobbiek. Odament minden boxhoz es fenyegette oket, mindezt verseny kozben es a tv elott. Arrol nem is beszelve, hogy a Minardik kulon szerepet kaptak a Williams feltartasaban, hiszen ok a Ferraritol kapjak a motort. Szerintem ez az igazi undoritosag, ami miatt en nem szeretem Todtot, pedig a Ferrari jo kis csapat lenne normalis pilotakkal es vezetokkel, igaz hogy nem tartananak itt, de nem lennenek unszimpatikusak sem.

Alexfux Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1616
Az SZVSZ , szereny velemenyem szerint azt jelenti, hogy "szereny velemenyem szerint" :-)
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1615
Láttam, de akkor sem vagyok meggyőzve...
Ellenben megírhatnád mi a franc ez az SZVSZ rövidítés!
Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1614
Akkor te nem láttad a tegnapi versenyt...
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1613
Azért azt nem mondtam, hogy ilyen gyorsan elfogynak Hakkinen napjai, de van aki úgy is partiban van a világbajnokságért, hogy folyton csak erőszakoskodik és szerencséje van. Lásd MS előző két évét...
Ráadásul valahogy nem értem ezt a Mikát. Nem érzem rajta a motíváltságot és, hogy igazán szeretne világbajnok lenni. Mintha nem érdekelné az egész.
Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1612
Hát az igazság az, hogy ha a derék (ám de szerény képességű) Coulthard nem löki ki a pályáról az amúgy egyre jobban vezető Hakkinent, a derék Eddie a nyomába sem ért volna. És ez valószínű vasárnap be is bizonyosodik, ha Mikának rendesen felrakják a kerekeit, ha nem löki le a pályáról saját csapattársa, vagy bárki más, vagy nem megy tönkre valami az autójában. :(
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1611
Degeczi!
Az, hogy ki mikor és miért lassít az magánügy. Nyilván megvan az ára annak, ha valaki siet és elfogynak a fékjei. Ez nem változtat azon, hogy a kicsúszás után és a verseny végén is kb ugyanannyi volt a különbség. Szerintem Hakinak és a McLareneknek meg vannak számlálva napjai...
Coultarddal lehet, hogy igazad van, bár volt olyan nyilatkozata is, ahol nem említette, hogy előzni akart.
Mogorva Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1610
Ahha... azt azért tudod-e kik vitték Senna koporsóját a temetésen?????
Vajon miért...
Degeczi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1609
Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban
Coulthard maga is elismerte (rogton a sajtotajekoztaton), hogy elozni probalt, de rosszul merte fel a helyzetet. Hakkinen termeszetesen nezte a tukret, de erre nem szamitott. Legkozelebb mar fog, nyilatkozta.

csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie
Akkor nem nezted a kiirasokat. 1x mp-re feljott (rendszeresen ove volt a leggyorsabb kor), csak a legvegen lassitott, nyilvan fek problema miatt.

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1608
Csülök nagyon igazad van! A legjobban éppen Prost volt megrendülve a halálakor! Pedig ők adtak egymásnak rendesen, sosem kímélték egymást, még ha nem volt tétje sem engedte el egyik a másikat. Döbbenetes volt Prost arca Senna temetésén. Én addig nem szerettem túlságosan Prostot, de akkor örökre a szívembe zártam.
Sajnos sohasem tudjuk meg Senna még mire lett volna képes. Mint ahogy sajna azt sem tudjuk meg mit tudott volna id. Villenueve, vagy Jim Clark. Mert szerintem ők 3-an voltak az F1 egészen kiemelkedő egyéniségei.
Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1607
Sennát sokan szerették a versenyzők közül, Gerhardt Berger például a legjobb barátja volt, együtt jártak pihenni családostól. Prost nagyon nagyra tartotta és Mansell is csak egyszer pofozta meg. :) Aztán kibékültek.
SENNA nagy ember volt.
Kedves rettegen, van egy olyan érzésem, hogy mikor Senna versenyzett, te még az óvodában bújtad a sporthíreket...
MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1606
Sziasztok!
1. Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban, csak ő állítólag mindig később fékez a kanyarok előtt és, bedugta az orrát oda ahová nem kellett volna (mert lehet, hogy egyébként kipöckölte volna a "Championt"), Mika meg rutinból bekanyarodott és nem nézett a visszapillantóba, hogy mi van mögötte, aztán csak bambán lesett mikor kirakták. Szerintem mindketten hibásak részben. (Én egyiküket sem tartom túl sokra).
2. A Senna témát szerintem le kéne zárni, mert semmi értelme azon rágódni, hogy ő mennyire jó versenyző volt és mindenkit lenyomott volna. Én is neki drukkoltam már a kezdetektől fogva (azóta, mikor még a JPS-es Lotus-ban kb három kicsúszás után is megnyerte a versenyt Portugáliában). Az hülyeség, hogy nem szerette senki (pl. Berger, Boutsen), másrészt, aki túl jó azt sehol sem szeretik. Az élet már csak ilyen. Neki is voltak hibái, sokszor őt is megverték, de az is biztos, hogy jobban akarta a győzelmet mint a legtöbben.
3. Hakkinentől nem nagy eredmény, hogy felkűzdötte magát. Az lett volna az igazi, ha belegondoltok, csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie és a "klasszis" DC.
4. Észrevette valaki rajtam kívűl, hogy Frentzen a Jordan-nel az egyenesekben lenyomta a Haki-t? Ha így marad, akkor a Hondák egy-két éven belül nagy ászok lesznek ismét...
5. Árulja már el valaki, hogy mi az az SZVSZ ...

Na csá

rettegen Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1605
Egyet monny9on már meg nekem valaki:
A kiscsapatoknak miért éri meg a dollármilliokat belölni a versenybe, úgy hogy tudják sanszuk sincs a nyerésre?
Tehát miért éri meg a cégeknek ezeket szponzorálni?
Szerintem a versenyzés csúcsa ezen a szinten a Rali VB! És ott miért éri meg azt az 15*25cm -es kis felületet megvenni?
Senna suxxxx -- ez egy téveszme, hogy szerették -- senki se szerette a versenyzök közül
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1604
Senna talán még élhetne, ha akkor is ennyire lett volna védve a versenyzők nyaka és feje, de ez sem biztos, hogy megakadályozta vona, hogy a sisakrostélyon keresztül a fejébe fúrodjon az első futómű egy darabja. Nem is értem, hogy ezt miért csak egy halálaos baleset után vezették be. Az Indycarban már sokkal előbb használták, ott sokkal jobban védve volt a pilóták feje. Viszont ezektől a mostani idétlen biztonsági intézkedésektől csak dögunalom lesz a verseny. Azt Mosley-ék sem gondolhatják komolyan, hogy attól a pár km/h-s sebességcsökkenéstől fog távozni a Forma 1-ből a sérülés veszélye. Ettől csak kevébé vezethetőek az autók, előzni nem nagyon lehet. Lehet, hogy rosszul emlékszem (írjátok meg, ha igen), de szerintem az utolsó akció előzés az első és a második helyezett között 1997 végén volt, amikor Sch. megpróbálta kipöccinteni Villeneuve-öt.
A komoly sérülések úgyis a nagy sebessébű egyenesekekben meg az utánuk jövő kanyarokban vannak, ottmeg nem lettek lassabbak a kocsik. Viszont ettől a töketlen bandától semmi pozitív irányú változást nem lehet remélni. Szóval szerintem Knézy helyett inkább az FIA vezetői ellen kéne tüntetni. Bár annyi esélyünk van ellenük, mint Szálasinak a főtárgyaláson...
mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1603
Igazad van. Valahol azt olvastam, hogy lassan egy utcai tuningautóval jobb eredményt lehet futni. :o(
Ez persze túlzás, mindemellett lehet hangokat hallani, hogy az F1-es vezetőséget Ecclestone, Mosley, meg kellene már fosztani a diktátori címtől.

No persze a mostani biztonsági szabályokkal talán még élhetne Senna is, ha nem is előzne olyan szépeket, meg olyan sokat...

Mcc

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1602
Tök igaz. Max szégyent hoz a nevemre.
Mogorva Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1601
Es tegyuk a szivunkre a kezunket, s ugy gondoljuk vegig, hogy kit akarna szerzodtetni a Ferrari (meg barmelyik mas csapat) ha Senna meg koztunk lenne, s egy olyan pilotara lenne szukseguk, aki megmondja mit kell csinalni az auto beallitasaval, aki tuzbe hozza nemcsak a tifosi-kat, hanem az egesz vilagot es aki meg elozott normalisakat is, s nemcsak a Ferrari boxstrategiaja miatt nyer evek ota egy-ket futamot, hogy eselye legyen a vb-cimre, s nem csuszik ki azonnal, ha egy kis nyomas van rajta. S emellett felneznek ra a pilotatarsak is, mint emberre. Segitek, S-sel kezdodik, de nem nemet.

A F-1 tönkretétele elsősorba Eccleston és Mosley csapatának köszönhető...
Ők azok akik szétverték a szabályaikkal az egészet. A bordázott gumik, csökkentett leszorítóerő, stb.

Bundi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1600
Nagyon szép futam volt összességében, azzal egyetértek. Meg kell hogy mondjam hogy én eddig nagyon utáltam, a Hakkinent, mert nem láttam tőle értékelhető eredményeket. Nem arra gondolok, hogy hányszor nyert, és hágy leggyorsabb köre van. Az érdekes az, hogy a mezőnyben hogy tud menni, amikor mindenki akadályozza. Ez a 20-ról a 3. hely elég szép eredmény, csak az a baj vele, hogy jóformán mindenki engedett a világbajnoknak, és csak tessék lássék küzdöttek vele. Kivéve Trulli-t. Ö a kis kocsijával keményen bizonyította, hogy előzni nem olyan egyszerü, és a verseny nem arról szól, hogy hogyan kell elengedni a "nagy csapatok" autóit.

A másik pozitív hős Alesi volt, aki a gyenge Sauberrel hatalmasakat előzőtt (és nem elengedték mint H-t), és védte a mundér becsületét.

Szeretném egyszer megnézni, hogy ha pl mindenki Meclaren-ben vagy akár Saubernem ülne, akkor ki lenne az első?

Azt hiszem lennének meglepetések....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!