Visszakeresésről jutott eszembe: annak idején elolvastam a topik elejét is, az 1-es számú hozzászólás valóságos prófécia (az új idényben viszont sokkal nehezebb lesz sorrendeket tippelni, úgy átkavarodik most minden).
Kicsit szar lesz visszakeresni majd a szezon elejet a kesobbiekben. Hanyadik oldalnal is jarunk?
Mas: ki olvasta a Forma 1 lexikont? Most kaptam karacsonyra, s nagyon baro. Az elejen Az eddigi Ferrari, McLaren pilotak vannak.
Egyébként van egy hírem is. EZ most fejből jön, de egyébként a megyei napilapban olvastam (Na jó, a Vas Népe a hírem forrása)
Szóval az idősebb Schumacher, azaz Michael szerint a 2000-res F-1-es idényt ő nyeri meg, és hogy -mint az eddigi idényekben- a következő évben is a legnagyobb ellenfel a finn Mika Hakkinnen lesz, de egy kevés ponttal most a német nyer.
A másik, amit mondott, az az, hogy szerinte nagyon jó , hogy Rubens Barrichello lett a csapattársa, mivel ővele sokkal jobban ki tud jönno, mint az Ír Eddie Irvine-nal, eddigi társával.
(Szerintem nem ez az előnye a csapatok közti cserének, hanem az, hogy A brazil sokkal jobb, mint Eddie volt, ezért nem lesz olyan nehéz versenyben lenni, vagy megnyernie Ferrarinak a konstruktőri címet, habár Newey újításai mindig frenetikusak. A másik - nem említett - előnye Barrichellonak, hogy szerintem ő kevésbé lesz elszállva magától, ha jó eredményeket ér el, mint Ormány gyerek.)
Asszem ennyit mondott M. Sch.
A lenti 99-es pilótarangsor szerintem csak a versenyek többségén elindult pilótákat veszi számításba, és ezért nincs ott M. Sch.
Szerintem úgy a 4.-6. helyen lett volna a helye, de sokat számít - nálam is- az is, hogy sok versenyt kihagyott.
Szerintm éppen lehetne évszámkérdés is.
Hány megánál állunk meg? Már most is egy örökkévalóság, amíg lejön. Márpedig ha el akarom menteni, le kell jönnie az egésznek.
Én az új topic híve lennék.
Nem akarok hasonlatokat keresni, ezért arra bíztatok mindenkit, aki eddig is ideírt az ragaszkodjon továbbra is a Forma-1 -1999 című topichoz. Ez nem évszám kérdés!
Nem az átláthatatlanság kérdése!
Amitől tartottam sajnos bejött. Megszületett a Forma-1 2000-es topik. Aggódom, hogy a végén a SW fan klubok sorsára jutunk és kettészakad a " rajongótábor"
HAGYJUK AZ ELMÚLT ÉV ÉRTÉKELÉSÉNEK HÜLYESÉGEIT.
Mik a tippek a 2000-es évad végére.
Szerintem:
1. MS (sajnos)
2. MH
3. RB
4. HHF
5. DC
6. Fernando Alonso (Minardi) :o)
Hacsak Newey mester megint elő nem áll valami világverő új konstrukcióval.
Lehet kezdeni köpködni. Gyerünk-gyerünk.
Én is találtam egy tök értelmetlen 1999-es pilótarangsort. Ilyenkor, uborkaszezonban, ez is elmegy. Persze ennek sincs semmi értelme. :o)
Top Ten Drivers of 1999 (as rated by Autocourse)
1.Heinz-Harald Frentzen
2.Mika Hakkinen
3.Ralf Schumacher
4.Eddie Irvine
5.Rubens Barrichello
6.David Coulthard
7.Jacques Villeneuve
8.Johnny Herbert
9.Giancarlo Fisichella
10.Jarno Trulli
Szoval a hir igazan arrol szol, hogy Adrian Newey most leengedte az uj McLaren orrat, megtorve ezzel azt a torvenyt, ami a 10 evvel ezelotti Posthlethwaite-Tyrrell-fele - repulogepektol atvett - emelt orr jelentett az osszes monoposto sportagban. [Ezen ujitas nagyszeru tovabbfejlesztesenek koszonhette elso igazi sikereit a Benetton es a Jordan csapat is.] A Ferrari a hirek szerint meg jo magas orral epiti a kocsijait, de azt csiripelik a verebek, hogy a tobbi csapat mar dolgozik Newey ujitasanak lemasolasan. Mint ismeretes, Ferrariek a kilencvenes evek elejen utolsonak tertek at az emelt orru auto epitesere es meg is szivtak a dolgot rendesen... Newey hires a kivalo karosszerairol: jo 10 evvel ezelott mereszen alacsony koporsoval es oldaldobozokkal, de nagas elefantormannyal epitette a March-ot, majd a lapos-szogletes Williams-e tarolt a palyakon. A tavalyelotti-tavalyi McLaren-eken kifinomult konfuzor-diffuzor rendszer kapott helyet a kocsik aljan-vegen, amit az ellenfelek ugy-ahogy lemasoltak ugyan, de az Ilmor-Mercihez hasonlo karakterisztikaju motor hijan cseszhettek ...
Ez az indexen találam, valszeg a tegnapi NS-ből vágták ki...
A Ferrari felemeli, a McLaren leszegi az orrát
[Nemzeti Sport] Forma-1-es szakmai berkekben arról
beszélnek, hogy a McLaren autóinak a 2000-es évben
alacsony orra lesz, míg a Ferrarinál még magasabbra
emelik a vörös csodagép elejét. Utóbbinak állítólag az
az oka, hogy az F320-asnak nagyrészt a hátsó felén
alakul ki a leszorító erő, és ez minden eddigi
megoldásnál hatásosabb módszer lehet. Adrian
Newey a McLaren designere az új autó tervezéséről
újságírók elött mondta el elméletét. ,,Többféleképpen
el lehet kezdeni egy új autó megalkotását. A
legfontosabb lépés a nyerő ötlet, az isteni szikra. Ez
eljöhet az előző autó átalakítása közben, a
szélcsatornában, vagy esetleg a fejemben megvillanó
villanykörte által" - nyilatkozta Newey, aki a decemberi
spanyolországi teszteken látottak szerint az idei autó
alját is átalakította a jobb teljesítmény érdekében. A
Ferrari Luca Badoerrel már nagyon korán, 2000. január
harmadikán megkezdi a tesztelést Fioranóban (ez a
karácsony előtti napokban a sok hó miatt elmaradt
edzések pótlása lesz), majd a hét végén
Spanyolországban folytatódik a tréning. Barcelonában
Rubens Barrichello ül az F399-esbe, a brazilnak ez
lesz az első tesztelése a december 18-i bordaműtétje
után. Rubinho autózása után a csapat az olasz
Alpokba utazik, ahol a Scuderia a szokásos téli
,,sífesztiválját" tartja. Itt csatlakozik a felkészüléshez
Michael Schumacher is, aki addig Norvégiában
pihenéssel és fizikai tréninggel tölti napjait.
Eddie Jordan Forma--1-es csapatfőnök a Karib-tenger szigetein tölti
napjait, azonban nem zárkózik el a külvilágtól, szívesen ad nyilatkozatot
az őt meglátogató újságíróknak. Az ír menedzser legutóbb a jövő évi
esélyekről beszélt.
,,Még mindig Mika Häkkinen és Michael Schumacher a világbajnoki cím
két legnagyobb esélyese, de mi vagyunk a sötét lovak, és ez nekünk
kedvez -- kezdte a tizedik Forma--1-es születésnapját 2000-ben ünneplő
Jordan-csapat alapítója és tulajdonosa. -- Bármi lehetséges, minden
feltétel adva van ahhoz, hogy jövőre már mi is a konstruktőr-vébé első
helyéért harcoljunk."
Jordan szavai nem alaptalanok, hiszen Heinz-Harald Frentzen idén két
futamgyőzelemmel és a pilóták pontversenyének harmadik helyével
boldogította főnökét. A német jövőre a visszavonuló Damon Hill helyére
érkező Jarno Trulli társaságában képviseli a ,,sárga csapatot".
Bizakodásra ad okot az olasznak az eddigi teszteken mutatott remek
produkciója is, Trulli minden bizonnyal többet tud majd hozzátenni az
istálló szerepléséhez, mint az utolsó évében már igencsak motiválatlan
Hill. Jordan ugyanakkor azt is figyelembe veszi, hogy a télen a
középcsapatoknál is jelentős változások történnek.
,,Nehéz megítélni, hogy az élmezőny közvetlen üldözői mennyit
fejlődnek a téli szünet alatt. Ha nem építünk szenzációs autót, akkor
nem csak a Ferraritól és a McLarentől maradunk le, hanem a minket
üdözőket is nehéz lesz megverni. Ez lesz a tizedik évünk, tudjuk már,
milyen érzés a győzelem, és nem tudunk betelni vele" -- fogalmazott
Jordan.
Az ír az eddigi kilenc éve alatt több jeles pilótát hozott a Forma--1-be,
köztük Michael és Ralf Schumachert, Rubens Barrichellót és Eddie
Irvine-t. Utóbbi idén a Stewartból Jaguarrá alakuló istállóhoz szerződött,
és Jordan bevallotta, félti honfitársát az új kalandtól.
,,Eddie hatalmas rivaldafényben ment a Stewarthoz, nagyon kedvező
kontraktust kötött, ám nem hiszem, hogy élvezni fogja azt, amiben ott
része lesz. Johnny Herbert nagyon megveri őt a pályán, ezért idegessé,
zaklatottá válik majd. A jerezi teszteken Johnny sokkal jobb volt nála,
nem csodálkoznék, ha ez az ausztráliai szezonkezdet után is így
lenne" -- nyilatkozta Jordan, aki Herbertet is jól ismeri, hiszen a pilóta
1987-ben az ő csapatában nyerte meg a brit Forma--3-as bajnokságot.
Az angol pilóta egyébként a 13. helyet foglalja el azon a listán, amelyet
a Motoring News című brit lap olvasóinak a szavazatai alapján állítottak
össze. Az évszázad legjobb autóversenyzője a voksolás alapján a brazil
Ayrton Senna lett, aki a McLarennel háromszoros volt Forma--1-es
világbajnok. Mögötte a kronológiailag első ,,repülő skót", azaz Jim
Clark, illetve Nigel Mansell végzett.
A sajátságos listán Michael Schumacher az 5., Damon Hill a 9. helyet
szerezte meg. Érdekesség, hogy az ifjabbik Hill hat hellyel megelőzi
édesapját, a kétszeres világbajnok Grahamet. A kívülállónak ezek után
még furcsább az a tény, hogy a britek szerint Niki Lauda csak a 20.,
Alain Prost pedig nála is hátrébb foglal helyet a sorban. A nem
Forma--1-es pilóták közül a legelőkelőbb helyen a skót Colin McRae áll,
a volt rali-világbajnok a negyedik.
***
A The Sunday Telegraph szerint Rupert Manwaring 50 millió dollárt
ajánlott az Arrows-istálló részvényeinek 51 százalékáért. A szakember,
aki egykor a Tyrrellnél jeleskedett, majd a Honda félbeszakadt
csapatépítési programjában vállalt szerepet, Nick Samengo-Turner
pénzügyi szakértő segítségével próbálja felvásárolni a csapatot. A
bankárról érdemes tudni, hogy Bernie Ecclestone, a Forma--1 ,,ura"
ajánlotta Manwaringnek.
Szegény Tom Walkinshaw az utóbbi időben többször is hangoztatta,
hogy nem eladó a csapata, azonban úgy tűnik, érdeklődő mindig akad.
Manwaring célja eredetileg egy új csapat létrehozása volt, de pénzügyi
tanácsadója meggyőzte őt arról, hogy egy másik team felvásárlása a
számára járható út.
Az Arrows részvényei jelenleg három csoportra oszthatóak. Huszonöt
százalék Walkinshaw-é, ötven a Morgan Grenfell banké, huszonötnek
pedig gyakorlatilag még nincsen gazdája, jogilag a nigériai Malik Ado
Ibrahim herceg tulajdona. Walkinshaw a Stewart révén ismertté vált
HSBC pénzügyi csoportot már megbízta azzal, hogy értékesítse ezt a
részletet.
A csapattal kapcsolatos hír, hogy a jövőben a Baan nevű cég fogja
ellátni az Arrowst számítógépes programokkal. A vállalat -- amely a
Malajziai Nagydíj előtt kötött szponzori szerződést a leafieldiekkel -- a
szerződésben garantálja, hogy az alkatrészek előállítása 30 százalékkal
kevesebb időt vesz majd igénybe. Ez fontos Walkinshaw-ék számára,
hiszen a team alkatrészeinek nagy részét házon belül gyártják