Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

maul Creative Commons License 2000.01.02 0 0 3952
BUÉK Mindenkinek!
Asszem Én is csak két F1 topic-ot ismerek el "hivatalosnak":-), ezt és az F1 fogadási játék címűt:-))
Előzmény: Fidusz (3944)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.01 0 0 3950
Minden Topic látogatónak, hozzászólónak és Csendes Bobnak :) Békés boldog Uj esztendőt kivánok!!

Formula-1 1999 ez a Topic már nemcsak egy topik. Ez "A" topik!

outpost Creative Commons License 2000.01.01 0 0 3949
BUÉK!
Fidusz Creative Commons License 1999.12.31 0 0 3947
Na, ez az! Én is ezt kérdezem... Az utolsó 50 sokkal hamarabb lejön...
Előzmény: Gorcsev (3946)
Gorcsev Creative Commons License 1999.12.31 0 0 3946
Na és miért nem elég az ut'só 50-et menteni ?
Buék!
Előzmény: MaCS (3945)
MaCS Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3945
Halihó!

Igen, csakhogy szeretem lementeni. Eddig már 2x küldtem vissza az Indexnek összeomlás miatt.

Szóval szerintem jobb lenne egy új topic. Előbb-utóbb úgyis újat kell kezdeni, ez a 6 MB is már bazi nagy.
Kb. 20 perc alatt jön le.

Amúgy pedig már nagyon várom a 2000-es szezont, elég érdekesnek ígérkezik!

Boldog Új Évet!

Üdv: MaCS

Előzmény: Fidusz (3943)
Fidusz Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3944
Nem baj. Hagyjuk elsüllyedni! Én maradok ennél. Ez van a kedvencek között is...
Előzmény: maul (3930)
Fidusz Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3943
Ja, ha úgy állítod be, hogy egybe szedje le a topicot, akkor nem csoda. Már vagy fél éve lehet ötvenesével tördelni. Úgy elég gyors...
Előzmény: MaCS (3934)
stotu Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3942
Visszakeresésről jutott eszembe: annak idején elolvastam a topik elejét is, az 1-es számú hozzászólás valóságos prófécia (az új idényben viszont sokkal nehezebb lesz sorrendeket tippelni, úgy átkavarodik most minden).

Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3941
Ordas Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3940
Kicsit szar lesz visszakeresni majd a szezon elejet a kesobbiekben. Hanyadik oldalnal is jarunk?
Mas: ki olvasta a Forma 1 lexikont? Most kaptam karacsonyra, s nagyon baro. Az elejen Az eddigi Ferrari, McLaren pilotak vannak.
Ati-pati Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3939
Szia Tomi, régen láttalak,
pedig már nagyon vártalak.

Ati-pati

Előzmény: Sz Tamas (3938)
Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3938
Egyébként van egy hírem is. EZ most fejből jön, de egyébként a megyei napilapban olvastam (Na jó, a Vas Népe a hírem forrása)
Szóval az idősebb Schumacher, azaz Michael szerint a 2000-res F-1-es idényt ő nyeri meg, és hogy -mint az eddigi idényekben- a következő évben is a legnagyobb ellenfel a finn Mika Hakkinnen lesz, de egy kevés ponttal most a német nyer.
A másik, amit mondott, az az, hogy szerinte nagyon jó , hogy Rubens Barrichello lett a csapattársa, mivel ővele sokkal jobban ki tud jönno, mint az Ír Eddie Irvine-nal, eddigi társával.
(Szerintem nem ez az előnye a csapatok közti cserének, hanem az, hogy A brazil sokkal jobb, mint Eddie volt, ezért nem lesz olyan nehéz versenyben lenni, vagy megnyernie Ferrarinak a konstruktőri címet, habár Newey újításai mindig frenetikusak. A másik - nem említett - előnye Barrichellonak, hogy szerintem ő kevésbé lesz elszállva magától, ha jó eredményeket ér el, mint Ormány gyerek.)
Asszem ennyit mondott M. Sch.

A lenti 99-es pilótarangsor szerintem csak a versenyek többségén elindult pilótákat veszi számításba, és ezért nincs ott M. Sch.
Szerintem úgy a 4.-6. helyen lett volna a helye, de sokat számít - nálam is- az is, hogy sok versenyt kihagyott.

Sz Tamas Creative Commons License 1999.12.30 0 0 3937
Igen, én is maradok ennél a topicnál, az ismert okok miatt.
Igen, ezek közé tartozik, hogy már tényleg történelem.
Előzmény: CYRUS (3936)
CYRUS Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3936
Nekem gyorsan lejön!! Én örülnék ha ez maradna megszoktam és kész történelem könyv is már :)
Előzmény: MaCS (3934)
Alexfux Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3935
Sziasztok!!

Minden Forma-1 rajongonak Boldog Uj Evet Kivanok!!!

Es jo versenyeket, meg minden...

MaCS Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3934
Halihó!

Szerintm éppen lehetne évszámkérdés is.
Hány megánál állunk meg? Már most is egy örökkévalóság, amíg lejön. Márpedig ha el akarom menteni, le kell jönnie az egésznek.
Én az új topic híve lennék.

Üdv: MaCS

Előzmény: outpost (3931)
outpost Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3931
Nem akarok hasonlatokat keresni, ezért arra bíztatok mindenkit, aki eddig is ideírt az ragaszkodjon továbbra is a Forma-1 -1999 című topichoz. Ez nem évszám kérdés!
Nem az átláthatatlanság kérdése!
maul Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3930
Amitől tartottam sajnos bejött. Megszületett a Forma-1 2000-es topik. Aggódom, hogy a végén a SW fan klubok sorsára jutunk és kettészakad a " rajongótábor"
Gáborkácska Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3929
Szega Alonso Mosley !

Nem hitted volna mi, hogy még összefutunk ?!

Pö-pö-pö, most jobb ?

Tippeim jövőre :
1. MS(sajnos)
2. RB(hála istennek)
3. MH
4. HHF
5. DC
6. JV
7. RS

Lehet vissza köpködni !

Előzmény: Alonso Mosley (3928)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3928
HAGYJUK AZ ELMÚLT ÉV ÉRTÉKELÉSÉNEK HÜLYESÉGEIT.
Mik a tippek a 2000-es évad végére.
Szerintem:
1. MS (sajnos)
2. MH
3. RB
4. HHF
5. DC
6. Fernando Alonso (Minardi) :o)
Hacsak Newey mester megint elő nem áll valami világverő új konstrukcióval.
Lehet kezdeni köpködni. Gyerünk-gyerünk.
Haja Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3927
Ne bántsuk Villeneuve-t. Inkább az lep meg, hogy Irvine-t elé sorolták.
Előzmény: Az Utolsó Európai (3926)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3926
Szvsz a lista készítője BAR-rajongó lehet, másképp hogy a fenébe kerül Villeneuve a 7. helyre? :-))
Előzmény: Alonso Mosley (3925)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3925
Meg a sánta Johnny is. :o)
Előzmény: X polgártárs (3924)
X polgártárs Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3924
Mindig is tudtam, hogy Trulli kenterbe veri a Schumi gyereket :)
Előzmény: Alonso Mosley (3923)
Alonso Mosley Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3923
Én is találtam egy tök értelmetlen 1999-es pilótarangsort. Ilyenkor, uborkaszezonban, ez is elmegy. Persze ennek sincs semmi értelme. :o)

Top Ten Drivers of 1999 (as rated by Autocourse)
1.Heinz-Harald Frentzen
2.Mika Hakkinen
3.Ralf Schumacher
4.Eddie Irvine
5.Rubens Barrichello
6.David Coulthard
7.Jacques Villeneuve
8.Johnny Herbert
9.Giancarlo Fisichella
10.Jarno Trulli

MS nem fért be az első 10-be. Komoly, mi?

alejandro_magno Creative Commons License 1999.12.29 0 0 3922
Azert a NS nem egy Autosport....

Szoval a hir igazan arrol szol, hogy Adrian Newey most leengedte az uj McLaren orrat, megtorve ezzel azt a torvenyt, ami a 10 evvel ezelotti Posthlethwaite-Tyrrell-fele - repulogepektol atvett - emelt orr jelentett az osszes monoposto sportagban. [Ezen ujitas nagyszeru tovabbfejlesztesenek koszonhette elso igazi sikereit a Benetton es a Jordan csapat is.] A Ferrari a hirek szerint meg jo magas orral epiti a kocsijait, de azt csiripelik a verebek, hogy a tobbi csapat mar dolgozik Newey ujitasanak lemasolasan. Mint ismeretes, Ferrariek a kilencvenes evek elejen utolsonak tertek at az emelt orru auto epitesere es meg is szivtak a dolgot rendesen... Newey hires a kivalo karosszerairol: jo 10 evvel ezelott mereszen alacsony koporsoval es oldaldobozokkal, de nagas elefantormannyal epitette a March-ot, majd a lapos-szogletes Williams-e tarolt a palyakon. A tavalyelotti-tavalyi McLaren-eken kifinomult konfuzor-diffuzor rendszer kapott helyet a kocsik aljan-vegen, amit az ellenfelek ugy-ahogy lemasoltak ugyan, de az Ilmor-Mercihez hasonlo karakterisztikaju motor hijan cseszhettek ...

Tehat nem osztogatnak, hanem ...

Előzmény: Fidusz (3921)
Fidusz Creative Commons License 1999.12.28 0 0 3921
Ez az indexen találam, valszeg a tegnapi NS-ből vágták ki...

A Ferrari felemeli, a McLaren leszegi az orrát

[Nemzeti Sport] Forma-1-es szakmai berkekben arról
beszélnek, hogy a McLaren autóinak a 2000-es évben
alacsony orra lesz, míg a Ferrarinál még magasabbra
emelik a vörös csodagép elejét. Utóbbinak állítólag az
az oka, hogy az F320-asnak nagyrészt a hátsó felén
alakul ki a leszorító erő, és ez minden eddigi
megoldásnál hatásosabb módszer lehet. Adrian
Newey a McLaren designere az új autó tervezéséről
újságírók elött mondta el elméletét. ,,Többféleképpen
el lehet kezdeni egy új autó megalkotását. A
legfontosabb lépés a nyerő ötlet, az isteni szikra. Ez
eljöhet az előző autó átalakítása közben, a
szélcsatornában, vagy esetleg a fejemben megvillanó
villanykörte által" - nyilatkozta Newey, aki a decemberi
spanyolországi teszteken látottak szerint az idei autó
alját is átalakította a jobb teljesítmény érdekében. A
Ferrari Luca Badoerrel már nagyon korán, 2000. január
harmadikán megkezdi a tesztelést Fioranóban (ez a
karácsony előtti napokban a sok hó miatt elmaradt
edzések pótlása lesz), majd a hét végén
Spanyolországban folytatódik a tréning. Barcelonában
Rubens Barrichello ül az F399-esbe, a brazilnak ez
lesz az első tesztelése a december 18-i bordaműtétje
után. Rubinho autózása után a csapat az olasz
Alpokba utazik, ahol a Scuderia a szokásos téli
,,sífesztiválját" tartja. Itt csatlakozik a felkészüléshez
Michael Schumacher is, aki addig Norvégiában
pihenéssel és fizikai tréninggel tölti napjait.

Fidusz Creative Commons License 1999.12.28 0 0 3920
Ja, bocs, a NSPORTból szedtem a híreket...
Előzmény: Fidusz (3919)
Fidusz Creative Commons License 1999.12.28 0 0 3919

Mi vagyunk a sötét lovak"

Jordan: Herbert tönkreteheti Irvine-t

Eddie Jordan Forma--1-es csapatfőnök a Karib-tenger szigetein tölti
napjait, azonban nem zárkózik el a külvilágtól, szívesen ad nyilatkozatot
az őt meglátogató újságíróknak. Az ír menedzser legutóbb a jövő évi
esélyekről beszélt.

,,Még mindig Mika Häkkinen és Michael Schumacher a világbajnoki cím
két legnagyobb esélyese, de mi vagyunk a sötét lovak, és ez nekünk
kedvez -- kezdte a tizedik Forma--1-es születésnapját 2000-ben ünneplő
Jordan-csapat alapítója és tulajdonosa. -- Bármi lehetséges, minden
feltétel adva van ahhoz, hogy jövőre már mi is a konstruktőr-vébé első
helyéért harcoljunk."

Jordan szavai nem alaptalanok, hiszen Heinz-Harald Frentzen idén két
futamgyőzelemmel és a pilóták pontversenyének harmadik helyével
boldogította főnökét. A német jövőre a visszavonuló Damon Hill helyére
érkező Jarno Trulli társaságában képviseli a ,,sárga csapatot".
Bizakodásra ad okot az olasznak az eddigi teszteken mutatott remek
produkciója is, Trulli minden bizonnyal többet tud majd hozzátenni az
istálló szerepléséhez, mint az utolsó évében már igencsak motiválatlan
Hill. Jordan ugyanakkor azt is figyelembe veszi, hogy a télen a
középcsapatoknál is jelentős változások történnek.

,,Nehéz megítélni, hogy az élmezőny közvetlen üldözői mennyit
fejlődnek a téli szünet alatt. Ha nem építünk szenzációs autót, akkor
nem csak a Ferraritól és a McLarentől maradunk le, hanem a minket
üdözőket is nehéz lesz megverni. Ez lesz a tizedik évünk, tudjuk már,
milyen érzés a győzelem, és nem tudunk betelni vele" -- fogalmazott
Jordan.

Az ír az eddigi kilenc éve alatt több jeles pilótát hozott a Forma--1-be,
köztük Michael és Ralf Schumachert, Rubens Barrichellót és Eddie
Irvine-t. Utóbbi idén a Stewartból Jaguarrá alakuló istállóhoz szerződött,
és Jordan bevallotta, félti honfitársát az új kalandtól.

,,Eddie hatalmas rivaldafényben ment a Stewarthoz, nagyon kedvező
kontraktust kötött, ám nem hiszem, hogy élvezni fogja azt, amiben ott
része lesz. Johnny Herbert nagyon megveri őt a pályán, ezért idegessé,
zaklatottá válik majd. A jerezi teszteken Johnny sokkal jobb volt nála,
nem csodálkoznék, ha ez az ausztráliai szezonkezdet után is így
lenne" -- nyilatkozta Jordan, aki Herbertet is jól ismeri, hiszen a pilóta
1987-ben az ő csapatában nyerte meg a brit Forma--3-as bajnokságot.

Az angol pilóta egyébként a 13. helyet foglalja el azon a listán, amelyet
a Motoring News című brit lap olvasóinak a szavazatai alapján állítottak
össze. Az évszázad legjobb autóversenyzője a voksolás alapján a brazil
Ayrton Senna lett, aki a McLarennel háromszoros volt Forma--1-es
világbajnok. Mögötte a kronológiailag első ,,repülő skót", azaz Jim
Clark, illetve Nigel Mansell végzett.

A sajátságos listán Michael Schumacher az 5., Damon Hill a 9. helyet
szerezte meg. Érdekesség, hogy az ifjabbik Hill hat hellyel megelőzi
édesapját, a kétszeres világbajnok Grahamet. A kívülállónak ezek után
még furcsább az a tény, hogy a britek szerint Niki Lauda csak a 20.,
Alain Prost pedig nála is hátrébb foglal helyet a sorban. A nem
Forma--1-es pilóták közül a legelőkelőbb helyen a skót Colin McRae áll,
a volt rali-világbajnok a negyedik.

***

A The Sunday Telegraph szerint Rupert Manwaring 50 millió dollárt
ajánlott az Arrows-istálló részvényeinek 51 százalékáért. A szakember,
aki egykor a Tyrrellnél jeleskedett, majd a Honda félbeszakadt
csapatépítési programjában vállalt szerepet, Nick Samengo-Turner
pénzügyi szakértő segítségével próbálja felvásárolni a csapatot. A
bankárról érdemes tudni, hogy Bernie Ecclestone, a Forma--1 ,,ura"
ajánlotta Manwaringnek.

Szegény Tom Walkinshaw az utóbbi időben többször is hangoztatta,
hogy nem eladó a csapata, azonban úgy tűnik, érdeklődő mindig akad.
Manwaring célja eredetileg egy új csapat létrehozása volt, de pénzügyi
tanácsadója meggyőzte őt arról, hogy egy másik team felvásárlása a
számára járható út.

Az Arrows részvényei jelenleg három csoportra oszthatóak. Huszonöt
százalék Walkinshaw-é, ötven a Morgan Grenfell banké, huszonötnek
pedig gyakorlatilag még nincsen gazdája, jogilag a nigériai Malik Ado
Ibrahim herceg tulajdona. Walkinshaw a Stewart révén ismertté vált
HSBC pénzügyi csoportot már megbízta azzal, hogy értékesítse ezt a
részletet.

A csapattal kapcsolatos hír, hogy a jövőben a Baan nevű cég fogja
ellátni az Arrowst számítógépes programokkal. A vállalat -- amely a
Malajziai Nagydíj előtt kötött szponzori szerződést a leafieldiekkel -- a
szerződésben garantálja, hogy az alkatrészek előállítása 30 százalékkal
kevesebb időt vesz majd igénybe. Ez fontos Walkinshaw-ék számára,
hiszen a team alkatrészeinek nagy részét házon belül gyártják

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!