egyébként nairobiban van egy bár aminek az asztalára felvan festve egy csik ahol átmegy az egyenlitő. ha oda főfekszel és letolok a gatyád akkor a te seggeden is átmehet az egyenlitő). nem hiszem hogy irvine, sumakker, vagy akár senna jártak volna abban a bárban ilyen modon.
Így igaz. Továbbá azt se feledjük, hogy az utóbbi években EI nem igazán tudott kibontakozni. Okozhat meglepetést... Az F1-ben nem (sem) lehet győzni se szerénységgel, se nagy pofával. Majd megláSSuk. Mindenesetre fölöttébb kíváncsi vagyok.
Hát igen, azt hiszem, Berger fején találta a szöget, de azért ne felejtsük el, a jó Eddie már elég régóta csavargatja a kormánykereket az F1-ben, emberileg érthető, hogy extázisba esett a lehetőségtől, hogy ha átmenetileg is, de ő a FERRARI No. 1. pilótája.
Nem csak Berger papa, hanem Dennis bácsi is beszólt Eddie-nek, hogy vegyen vissza az arcából. Jó lenne, ha kussolna és inkább azzal foglalkozna, hogy a csapatának szerezzen minél jobb eredményeket.
Végre valakik házon belülről is ki meri mondani, hogy nem Irvine seggén megy át az egyenlítő.
Gerhard Berger, egykori Forma-1-es autóversenyző elképzelhetetlennek tartja, hogy a Ferrari ír pilótája, Eddie Irvine meg tudná előzni a világbajnoki pontversenyben a jelenleg vezető, West-McLaren-Mercedes-plótát, a címvédő finn Mika Ha:kkinent - adta hírül szerdán az APA osztrák hírügynökség. Irvine nem lesz világbajnok, vezetői képességei nem hasonlíthatók sem Schumacheréhez, sem Ha:kkinenéhez - hangoztatta Berger. - Irvine örüljön neki, hogy ilyen kiváló adottságokkal rendelkező sportemberek egyáltalán köszönésre méltatják. A jelenleg a BMW sportigazgatójaként tevékenykedő Berger szerint Schumacher fantasztikusan viselkedett silverstone-i balesete során, mert egyetlen pillanatra sem vesztette el a fejét: - Egy átlagos versenyző valószínűleg belehalt volna ebbe az ütközésbe, de Michael nem kezdett el kapkodni és a lehető legjobbat hozta ki a balesetből - mondta Berger, aki úgy véli, hogy a mostani mezőnyben két igazi klasszis található, Ha:kkinen és Schumacher, s amíg ők versenyeznek, más nem nyer világbajnokságot. Nyilatkozott a sajtónak Schumacher is: - Visszatérésem időpontját nem tudom megmondani, addig nem ülök autóba, amíg az orvosoktól erre nem kapok engedélyt - mondta Schumacher, aki július 11-i balesetéről szólva a Motorsport Aktuell lap legfrissebb számában kifejti, hogy a tehetetlenség érzése volt számára a legrosszabb. "Ott ültem az irányíthatatlanná vált autóban és azért szorítottam, hogy minél isebb sérüléssel ússzam meg az ütközést. Az autó eleje összetört és beszorultak a lábaim. Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a pályamunkásoknak, akik azonnal tudták, mi a teendőjük és nem erőszakkal rángattak ki az autóból, hanem óvatosan kiemeltek."
Úgy látom, a T. F' törzsközönség egyre inkább átmegy orvosi konzílium stílusba, így én is csatlakozom. Tehát:
F1 emergency room report:
Schumacherrről azt írják, hogy az orvosok rendkívül jó benyomásokkal rendelkeznek a gyógyulási folyamatát illetően (the doctors are very impressed with Schumacher's healing process). Ez bíztató. Dr. Watkins azt nyilatkozta, hogy véleménye szerint Schumacher 6 hét múlva akár versenyezhet. Itt csak az a kérdés, hogy mostantól 6 hét, vagy a balesettől számítva... Mindenesetre ez alapján Belgiumban már láthatjuk. Ha a balesettől számítunk 6 hetet és esetleg továbbra is a várakozásoknál jobban gyógyul a fiú, akkor a Hungaroring is szóba jöhet, de én ebben egyre kevésbé hiszek.
Frentzennek a combcsontján (thigh) találtak hajszálrepedéseket az orvosok, ezért javasolják a pihenőt. Frentzen reagálása kb.: egy nagy fenét pihenek, amikor szalad a szekér. Ha a McLarenek gyengélkednek, akkor neki jelenleg csak Irvine-nal és R. Schumacherrel kell vetélkednie a dobogóért, esetleg Barrichello és a sötét ló Mika Salo zavarhat be, egyszóval MS kiesésével eggyel kevesebb nagy rivális van a pontszerző helyekért, amit Frentzen jó érzékkel ki szeretne használni. Most jönnek a melós pályák, A1-Ring, Hungaroring, ahol a nagyok is szoktak volt hullani, a Jordan-ek meg eléggé megbízhatóak....
Azért még nincs vége az évadnak. Pár kis "kerékcserés" baki, meg hasonlók és mindjárt izgalmas is lehet a verseny. Különösebben nem vagyok oda Hakkinenért, de ha megérdemli győzzön. A nézők érdekeit figyelembe véve meg ne legyen má olyan sima az a győzelem. (Vagy ne is Ő legyen a világbajnok az idén :)
Azt tudtátok, hogy Frentzennek is eltörött a lába, amikor volt az a balesete? Azóta megnyete a Francia Nagydíjat, a Briten meg 4. lett.
És az orvosok most mondták neki, hogy pihizzen másfél hónapot? De aszonta, nem, most meg tutira nem.
Mi lesz, ha a Sumi is ennyire jó lesz, ha visszajön?
De az sajnos nem lesz egyhamar.
Vagy ha igen, akkor nem teljesen normális.
Hat nem tudom. Szerintem az Eddie nem olyan gyerek aki vissza tudja fogni magat. Mindig ilyen nagy volt az arca csak most a figyelem kozeppontjaban van. Persze aztan lehet ev vegen magyarazkodni, de most orul maganak es ki akarja elvezni a helyzetet. Bar ugy tunik nem is probalja leplezni, hogy mennyire orulk Schumi serulesenek amio azert egy picit gusztustalan.
(Amugy nem lenne ez az Eddie olyan rossz pilota, ott van o a masodik vonalban valahol kozvetlenul a vil;agbajnokok mogott)
Szerintem jobb lenne, ha Irvine, bármennyire is megittasodott a siker vélt illatától, gyorsan megpróbálna sokkal szerényebben előadni az arcát, mert legyen bár akármilyen elszánt és sikerre éhes, az eddigi szereplése alapján szinte semmi esélye legyürni a McLareneneket. Azokat a jelenlegi mezőnyből szinte kizárólag önmaguk meg a szerelőik tudják legyürni...
Aztán ha nem jönnek össze Eddienek a dolgok, akkor magyarázkodhat az évad végén, hogy miként is volt az a nagy arc... Ahotgy Ford Fairlane mondta a filmben: "nagy égés lesz, Julien..."
Sajnos a CART versenyek tenyleg izgalmasabbak a Forma1-es versenyeknel, de ez nem valtoztat azon, hogy a Forma1 a rangosabb, itt vannak a jobb fejlesztogardak es nem utolso sorban a jobb pilotak. Talan szuksegszeru, hogy a Forma1-es versenyeken ne legyen annyi elozes mert nem olyanok a palyak. (Az garantalt, hogy a Hungaroringen nem fognak CART versenyeket rendezni). Egy elhagyatott repuloteren kijelolt palyavonal sokkal tobb lehetoseget nyujt. Szoval ez szerintem sokkal inkabb benne van a Forma1-ben, nem lehet nehany szabalymodositassal valtoztatni rajta. De ettol meg a Forma1 marad a legjobb.
Szerintem Schumacher-nek nem tenne jot, ha visszaulne az autoba torott labbal, majd menne 10. helyeket es utana magyarazkodni kellene. Inkabb ne induljon iden, mert a VB szamara mar eluszott. Tamogassa nagy tapasztalataival a jovo evi versenyauto fejleszteset, tesztelgessen, pihenje ki magat, erosodjon es jovore a Ferrarival egyutt jol odacsaphat.
Konor
Szerintem mindenki abbol a mezonybol legalabb egyszer tett mar ilyen kijelentest. Pl.: Villeneuve, aki megigerte a Sumcinak, hogy leloki az utrol.
"A mostanában látott lét nem oválpályás Cart verseny után számomra világossá vát, hogy a hagyományos pályákon a Cart jelenleg érdekesebb mint autóveseny az F1-nél" - Milyen igazad van, bar en az oval palyat is szeretem. Az utcai Cart-nak olyan hangulata van, mint a '80-as evek vegen a F1-nek.
E.I. egy nagyarcu f@sz.
Bocs, ha valakinek a lelkivilagaba gazolok, de en akkor utaltam meg nagyon, amikor sumaher aszem Villeneuve-el cstazott es az E.I. burkoltan azt mondta egy verseny elott, hogy Villeneuve-t letolja a palyarol.
Eleg remenytelen, hogy Irvine vilagbajnoksagot nyerjen. Becsuszhat egy ket gyozelem ha Hakkinen kiesik es Coulthard rossz napot fog ki, de szerintem nem tudja minden versenyen megverni Coulthardot. Es ez lenne a miniumum. Schumachernek se adtam sok eselyt, de most mar biztos, hogy Hakkinen lesz a vilagbajnok.
Az meg szerintem egy picit eros lenne hogy Schumacher torott labbal versenyezzen. Ezt meg rola sem tudom elkepzelni.
Haaat, kedves Mosley baratom szep latvany lennel egy E.I. monogrammal a fejeden:-) !
Kicsit tartok attol, hogy Eddie nem tud mit kezdeni ezzel a lehetoseggel. Egyszer azt nyilatkozta, hogy csak Schumacher-t ismeri el nalanal jobb pilotanak. Remelem kelloen tud majd koncentralni es nem tori-zuzza ossze magat, az autot es a mezonyt. Ha vissza tudja fogni a lelkesedeset, akkor akarmi is lehet. Izgalmas lesz a vasarnapi futam!!
Akkor nagyon drukkolj a McLaren-nek, mert ha sokszor elfelejtik felrakni a a hátsó kereket, nincs a pályán jobb autó a Ferrarinál, ahol most Crazy Eddie vérszemet kapott! Aztán jön Tattoo! :)
Miért vagytok úgy bepárásodva ettől az Eddie gyerektől? Az eddigi egy futamgyőzelmétől. Az kötelező volt, miután egy jobb autó sem volt az övénél a pályán. Életében meg nem verte még Hakkinent, a béna Coultharddal sem bírt a múltkor. Nyilatkozni baromira tud, de azzal nehéz vb-t nyerni. Ha világbajnok lesz, a homlokomra tetováltatom a monogramját.
Én is Irvine-ra leszek nagyon kíváncsi, hogy Crazy Eddie a nagy elszántságával mihez kezd majd a hétvégén. Persze ehhez azért kell a Ferrari is!
Schumachert vasárnap kiengedték a Genf közelében lévő klinikáról, s hazatérhetett családjához. Hétfőn a Ferraritól meglátogatták persze Schumit, s a kilenc nappal ezelőtt balesetet szenvedett pilótájukat igen jó állapotban találták. Kezelőorvosai segítenek a minél jobb és gyorsabb egészségi állapot eléréséhez. Máris hozzáfognak a rehabilitációs program megkezdéséhez.
Csak így tovább, s még mindig reménykedhetünk, hogy hátha már a Magyar Nagydíjon itt lesz!
A legteljesebb mertekben egyetertek Veled! Mindenki elismeri Senna nagysagat, de a maiakhoz hasonlitani szerintem butasag. Es igy van ez Piquet-vel, Mansell-lel Prost-val es meg sorolhatnam. Kulonben is a topic cime Forma-1 -1999. De azert szeretettel gondolunk a regi nagyokra!
Akkor azt is írhatnám:
"Na nehogy már ezt a piperkőc, orrát fennhordó, arrogáns brazilt Sumacherhez hasonlítsátok!"
Az egésszel arra akartam rávilágítani, hogy kár az egész vita, és aki a fentihez hasonló hozzászólásokkal operál,az önmagáról állít ki bizonyítványt.
T. Beluking! Senna meghalt. Ez tény, bármennyire is fáj. Jelenlegi versenyzőkkel összehasonlítani nem fair. Nem tudhatod mit produkált volna a jelenlegi autókkal, gumikkal stb. Szerintem ezt fejezzük be. Nyugodtan tiszteld tovább, rajongj érte stb... , de ne fikázz miatta mai versenyzőket. Még Takagit se, mert azzal meg Kinézi Jenőt szintjére süllyedsz...
Erdekes, hogy az osszegzes szerint Zanardi (ez meg nem meglepo) es Alesi is uzemanyaghiany miatt esett ki!
Amig nem lehetett utantolteni, addig persze ez nem volt ritkasag (suttyo korombol remlik Prost, ahogy betolja az autojat a celba), de manapsag nem illeni ezzel megszivni.
Nézve a versenyt,nekem egy évszám ugrott be,és három név...1986.
Nem szeretem a Ferrarit,de tudjátok mit,nyerjen az Irvine világbajnokságot avval az autóval,amivel MS nem fog soha.
Igaz,akkor meg az lesz a szöveg,hogy MS tuti nyert volna...
Olvassatok el a holnapi sportot! Sok minden ki fog derulni az utkozessel kapcsolatosan. Coulthard arra hivatkozik, hogy a szamitogep szerint egesz hetvegen kesobb fekezett le, mint Mika abban a kanyarban, ezert probalta meg az elozest.
Csak ez a majom azt felejtette el, hogy az egesz hetvegen Hakkinen hatso legterelojet bamulta. Tudta jol, hogy Mika gyorsabb nala, vagy ha nem is gyorsabb, akkor is megvarhattak volna mig meglepnek a tobbiek elol. Ez azert arra remelem jo lesz, hogy elfelejtik ezt az egyenlosdit a csapaton belul, mert most mar a csapaterdek serul emiatt. Hiszen egyedul Hakkinen kepes nyerni, DC, mint lattuk nem. Igy egy kettos McLaren gyozelem helyett, amivel 12 ponttal tobbet szereztek volna (felteve Irvine 3. helyet),mint a Ferrari, csak ugyanannyit szereztek. Mindegy Hockenheimben eselyuk sincs a tobbieknek, mert ezutan DC megegyszer nem meri majd ezt eljatszani.
Norbert Haug eleg lehangoloan azt nyilatkozta, hogy lehet, hogy ezen buktak el a vb-t, dehat ilyen elofordul.
Akkor miert kert bocsanatot? Szerintem igenis hibazott Coulthard, mert olyan helyzetbol probalt elozni ahonnan nem lehetett.
Egyebkent szerintem nem is lett volna szabad megprobalnia az elozest ennyire a verseny elejen. Ha ugyanez a 10-ik korben tortenik, Hakkinen siman nyerhetett volna.
beluking,
Olvasd el amit irtál, de a germán helyett irjál nyugodtan brazilt és megkapod az igazságot.
Forditva is igaz amit irtál tehát Sennára is... sajnos ez igy volt.
Emlékszem még milyen suttyo volt a Hungaroringen mikor valamelyik riporter oda ment hozzá a reggeli alatt riportot kérni töle. Ő se csinálhatta meg mert ö is a rajongókbol élt.
Ja és egy kicsit könyebb dolga volt, volt még vagy egy max. két jó pilota ... A Forma1 vegetált akkoriban ezért hozták Pestre is papa, akkor vette igazán kézbe ez az Ecclestone gyerek.
Na nehogy már ezt a piperkőc, orrát fennhordó, arrogáns germán cipészt Sennához hasonlítsátok!
Vezetésben is, viselkedésben is messze elmarat a PILÓTÁTÓL.
SENNA MINDIG AZ ELSŐ MARAD , ezt jó ljegyezzétek meg!!
Hakkinen a palya 3 pontjan elozott. Egyszer a celegyenes vegen, egyszer a valahol mashol, de legtobbszor valoban a celegyenest koveto gyors szakasz utan.
Kulonben pedig el kell fogadni, hogy ilyen a mai Forma1. Nagyon nehez elozni meg erosebb autoval is. Lattunk mar olyan versenyt, ahol az elso 6 hely nem elozesekkel hanem a boxban dolt el.
Ja ez most nem flame: Szerintem egyesek nem tudjak elviselni, hogy Hakkinen most mar tobb versenyen igen jol teljesitett
En is csatlakozom mccheese sztrovacsekhez! Nekem anno Senna volt a kedvencem, utana Schumi lett a No.1 (subjektiv dolog). De kedves Ayrton, ahogy eloadtad magad, az nem volt semmi! Ilyen erovel pl. akarkit (meg Sennat is) lehetne hasonlitgatni a nagy elodokhoz (Fangio, Carraciola, Clark, etc.). Csak epp semmi ertelme SZVSZ. Ez olyan, mint a tortenelem. Nincs "ha"! Ha Senna elne... akkor valoszinuleg mar abbahagyta volna a versenyzest, idestova 7 ev telt el a :-((((((((((((((((( esemeny ota...
Senna nem volt isten, ahogy Schumacher sem az. Mindeketten emberek, mindeketten kiemelkedően jó vezetők (volt). De mindkettőjüknek vannak (voltak) hibái ami miatt utálni lehetett őket.
Az viszont eldönti a kérdést, hogy amikor együtt versenyezetek Schumi még kezdő volt Senna viszont már öreg róka. Ha most mennének mondjuk Ferrariban mindketten, szerintem masszív küzdelem alakult volna ki kettőjük között. Én nem szerettem Schumit sokáig, de mióta beült a Ferrariba és felhozta a nagyon gyöngélkedő autót azóta azért rokonszenvesebb.
Csak tárgyilagosan:
2 évig ültek egy autóban 1988-1989, ebből egyszer Senna let a világbajnok, egyszer Alain Prost. Nem figyelmen kívül hagyható tény, hogy előbb Ayrton (1988) és utána Prost (1989). Tehát szó nincs arról, hogy Senna "túlnőte" Prost-ot. Kicsit felpaprikázta az öreg harcost. :)
Meg kell nezni, hogy kinek van ez penzeben. Elsosorban a tulajnak es a szponzoroknak. Az osszes tobbi alkalmazott (pilota, csapatvezeto, szerelok) szamara ez munka es hobbi.
A resztulajdonos gyakran esik egybe a csapatvezetovel, akik mar regi motorosok es ez nemcsak a munkajuk, hanem a szorakozast is biztositja, elvezik amit csinalnak. Dehat ugye minden szorakozas penzbe kerul....
A szponzoroknak pedig akarmilyen gyenge a csapat, az emberek latjak a hirdetest, kulonbozo kiadvanyokon, PR tevekenyseg soran jol felhasznalhato, hiszen fontosabb a reszvetel es a marka tudatba ultetese, mint az, hogy hogy szerepel az auto. Hiszen ha a Marlboro nem lenne ott a ferrarin, mert atpartolna egy az egyben a Minardihoz, attol meg az emberek nem fognak atnyergelni a Lucky Strikehoz. Termeszetesen nagyobb az erteke a Ferrarin egy hirdetesnek, mint egy Minardin, de mas koltsegvetessel is dolgoznak, azaz a Minardi is ott tud lenni, mert szeretik az ottdolgozok az F1-et es ott akarnak lenni, megha nem is jovedelmezo nekik.
Kiscsapatnak lenni ugyanazért éri meg, mint nagycsapatnak lenni: a pénzért. Ugyan jóval kevesebbet, de még mindig nyernek a versenyzésen. Kb 1-2 éve olvastam valahol, hogy az akkor legjobb Willi és egy azt hiszem Minardi előállítási költsége közötti különbség valami 10-szeres összeg volt úgy, hogy körönként van köztük mondjuk 1,5-2 mp különbség ugyanazzal a pilótával. Ez azt jelenti, hogy kis csapatok jóval kevesebb összegből is kigazdálkodják magukat és néha még tv-be is bekerülhetnek egy-egy látványos kicsúszással. Egy másik dolog, hogy egy átlagos mérnök éves fizetése a F1-ben kb. 50-100 ezer dollár, ami egyáltalán nem nagy összeg (most nem Adrian Newey-ra gondoltam persze), de sokan vannak, akik még ennél is kevesebbért dolgoznak. A napokban olvastam, hogy a Toyota újsághirdetésen keresztül keresi a szerelőket a csapatába. Ha most valaki bejön az utcáról dolgozni, annak nem fognak nagy zsák pénzeket adni (mellesleg megjegyzem, hogy én még ingyen is dolgoznék F1-ben (teljes ellátásért, meg egy pusziért a Haki feleségétől (a Sumi feleségéé nem kéne :-))). Sokszor meg a versenyzők viszik a lét a csapatnak és így a csapatfőnök szerelemből is csinálhatja, mert anyagi kockázata sincs neki.
Ovodás akkor voltam amikor még a Lauda elég jól nyomta a gázt (nálam mindig Senna elött volt, mint ahogy a Prost is, de például mindig csuszik be valami "tehetségtelen" az elsö helyre is - mint pl. Rosberg)
Nekem a Senna mindig tul volt misztifikálva, jó van na jól vezetett, de nem olvasta valaki a Prost-tal készült interjut a TOPSPEED magazinban érdemes...
Mindenki láthatja a Schumacher sokkal, de sokkal nagyobb versenyzö (lehet anyázni).
Ellenben a finnekkel valamiért nem vagyok kibékülve, egyik se szimpi: se Salo, se Rosberg, föleg nem a Hakkinen - a raliban meg Makkinen. az utóbbi kettö kétségtelen tud vezetni (Makkinen még jobb is egy fényévvel mint Hakkinen). A KKK viszont király. (juha)
Az viszont -- belátom -- tulzás, hogy mindenki utálta a Sennát. Igaz igazán akkor jöttek rá mennyire szerették, amikor a koporsót kellett alulról támasztani. De a kérdésre még mindig várom a választ, ha valaki tudja segitsen.
Miért éri meg a kiscsapatoknak?
Miért éri meg a 20*20cm-es szponzornak?
bonus
Ki lesz az elsö magyar F-1 pilota?
Melyik a király a motorsportban négykeréken? Rali v. F-1?
Hogy ki milyen ember volt?
Hogy Senna senkivel nem torodott, csak a gyozelemmel?
Ki volt az elso, aki Martin Donnelly-hez szaladt a korhazba (talan 1990) es ki volt az aki azonnal ott volt a mentoknel es azonnali biztonsagi intezkedeseket akart Ratzenberger halalakor? Sajnos nem volt ideje...
Miert van az, hogy Hill, aki dolgozott Prosttal meg Sennaval is egyutt, valamiert a Senna melletti munka miatt volt bezsongva.
Es azt hiszem nem kell kommentalni, hogy Frank Williams vilageleteben Sennat akarta megszerezni. Meg akkor is, amikor Mansellel meg Prosttal dolgozott egyutt. Csak hat Prost ugyes szerzodest kotott, amely kizarta annak a lehetoseget, hogy utolso eveben porig alazzak a tekintelyet, ha Senna ugyanolyan autot kapott volna.
Egyebkent a Senna-Prost ellentet csak abbol fakadt, hogy Prost nehezen viselte Senna gyorsasagat. De az termeszetes, hogy ha eveken keresztul csak ket pilota verseng egymassal, akkor azok nem szeretik egymast, mert ami az egyik orom, az a masiknak bosszusag.
Mogorva, jo volt az a beszolas, hogy Irvine arccal vedte Senna kezet! :-)
Egyebkent ha sikerul rendet rakni a ket pilota kozott a McLarennel, akkor nem ketseges Hakkinen vb cime, de ugy erzem sokan hiszik azt, hogy DC-t hagyni kell menni. Ha igy lenne, akkor ket szek koze esnenek, mert lehet, hogy egy-ket ilyen eset es Irvine neveto harmadikkent befut.
Arrol nem is beszelve, hogy Franciaorszagban Irvinnek megtiltottak, hogy megelozze Sch-t, azaz a Ferrarinal soha senki nem veszi el a pontot Sch elol, mig a McLarennel DC mindent megtesz ezert. Ezert szoros minden evben a vb. Probalt volna Irvine csak egyszer is Sch elott vegezni, vagy kritikus szituacioban megelozni, izze-porra szedtek volna a Ferrarinal es meg a tifosik is elkaptak volna.
Persze megertem, hogy csak igy van eselyuk, de inkabb csinaljanak egy jo autot, es akkor nem kell unszimpatikusan viselkedni. Ez mar csak evek ota az erolkodes a semmiert. Auto nelkul nem lehet eredmenyt elerni. Bar a motor mar van olyan eros, de az egesz stabilitasa es dinamikussaga meg nem eri el a McLarent. Persze tavaly is megtalaltak a bunbakot a Goodyearben, most valami ujat kell kitalalniuk. A fomernokot es a csapatot, magukat megsem szidhatjak.
Emlekeztek meg, hogy Jean Todt hogy ugrabugralt Jerezben 1997-ben, amikor nem mentek le a fure Sch elol a tobbiek. Odament minden boxhoz es fenyegette oket, mindezt verseny kozben es a tv elott. Arrol nem is beszelve, hogy a Minardik kulon szerepet kaptak a Williams feltartasaban, hiszen ok a Ferraritol kapjak a motort. Szerintem ez az igazi undoritosag, ami miatt en nem szeretem Todtot, pedig a Ferrari jo kis csapat lenne normalis pilotakkal es vezetokkel, igaz hogy nem tartananak itt, de nem lennenek unszimpatikusak sem.
Azért azt nem mondtam, hogy ilyen gyorsan elfogynak Hakkinen napjai, de van aki úgy is partiban van a világbajnokságért, hogy folyton csak erőszakoskodik és szerencséje van. Lásd MS előző két évét...
Ráadásul valahogy nem értem ezt a Mikát. Nem érzem rajta a motíváltságot és, hogy igazán szeretne világbajnok lenni. Mintha nem érdekelné az egész.
Hát az igazság az, hogy ha a derék (ám de szerény képességű) Coulthard nem löki ki a pályáról az amúgy egyre jobban vezető Hakkinent, a derék Eddie a nyomába sem ért volna. És ez valószínű vasárnap be is bizonyosodik, ha Mikának rendesen felrakják a kerekeit, ha nem löki le a pályáról saját csapattársa, vagy bárki más, vagy nem megy tönkre valami az autójában. :(
Degeczi!
Az, hogy ki mikor és miért lassít az magánügy. Nyilván megvan az ára annak, ha valaki siet és elfogynak a fékjei. Ez nem változtat azon, hogy a kicsúszás után és a verseny végén is kb ugyanannyi volt a különbség. Szerintem Hakinak és a McLareneknek meg vannak számlálva napjai...
Coultarddal lehet, hogy igazad van, bár volt olyan nyilatkozata is, ahol nem említette, hogy előzni akart.
Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban Coulthard maga is elismerte (rogton a sajtotajekoztaton), hogy elozni probalt, de rosszul merte fel a helyzetet. Hakkinen termeszetesen nezte a tukret, de erre nem szamitott. Legkozelebb mar fog, nyilatkozta.
csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie Akkor nem nezted a kiirasokat. 1x mp-re feljott (rendszeresen ove volt a leggyorsabb kor), csak a legvegen lassitott, nyilvan fek problema miatt.
Csülök nagyon igazad van! A legjobban éppen Prost volt megrendülve a halálakor! Pedig ők adtak egymásnak rendesen, sosem kímélték egymást, még ha nem volt tétje sem engedte el egyik a másikat. Döbbenetes volt Prost arca Senna temetésén. Én addig nem szerettem túlságosan Prostot, de akkor örökre a szívembe zártam.
Sajnos sohasem tudjuk meg Senna még mire lett volna képes. Mint ahogy sajna azt sem tudjuk meg mit tudott volna id. Villenueve, vagy Jim Clark. Mert szerintem ők 3-an voltak az F1 egészen kiemelkedő egyéniségei.
Sennát sokan szerették a versenyzők közül, Gerhardt Berger például a legjobb barátja volt, együtt jártak pihenni családostól. Prost nagyon nagyra tartotta és Mansell is csak egyszer pofozta meg. :) Aztán kibékültek.
SENNA nagy ember volt.
Kedves rettegen, van egy olyan érzésem, hogy mikor Senna versenyzett, te még az óvodában bújtad a sporthíreket...
Sziasztok!
1. Szerintem DC nem akart semmit abban a kanyarban, csak ő állítólag mindig később fékez a kanyarok előtt és, bedugta az orrát oda ahová nem kellett volna (mert lehet, hogy egyébként kipöckölte volna a "Championt"), Mika meg rutinból bekanyarodott és nem nézett a visszapillantóba, hogy mi van mögötte, aztán csak bambán lesett mikor kirakták. Szerintem mindketten hibásak részben. (Én egyiküket sem tartom túl sokra).
2. A Senna témát szerintem le kéne zárni, mert semmi értelme azon rágódni, hogy ő mennyire jó versenyző volt és mindenkit lenyomott volna. Én is neki drukkoltam már a kezdetektől fogva (azóta, mikor még a JPS-es Lotus-ban kb három kicsúszás után is megnyerte a versenyt Portugáliában). Az hülyeség, hogy nem szerette senki (pl. Berger, Boutsen), másrészt, aki túl jó azt sehol sem szeretik. Az élet már csak ilyen. Neki is voltak hibái, sokszor őt is megverték, de az is biztos, hogy jobban akarta a győzelmet mint a legtöbben.
3. Hakkinentől nem nagy eredmény, hogy felkűzdötte magát. Az lett volna az igazi, ha belegondoltok, csak tartotta a kb 20-30 másodperces hátrányát végig, vagyis olyan tempoba ment mint az "isteni" Eddie és a "klasszis" DC.
4. Észrevette valaki rajtam kívűl, hogy Frentzen a Jordan-nel az egyenesekben lenyomta a Haki-t? Ha így marad, akkor a Hondák egy-két éven belül nagy ászok lesznek ismét...
5. Árulja már el valaki, hogy mi az az SZVSZ ...
Egyet monny9on már meg nekem valaki:
A kiscsapatoknak miért éri meg a dollármilliokat belölni a versenybe, úgy hogy tudják sanszuk sincs a nyerésre?
Tehát miért éri meg a cégeknek ezeket szponzorálni?
Szerintem a versenyzés csúcsa ezen a szinten a Rali VB! És ott miért éri meg azt az 15*25cm -es kis felületet megvenni?
Senna suxxxx -- ez egy téveszme, hogy szerették -- senki se szerette a versenyzök közül
Senna talán még élhetne, ha akkor is ennyire lett volna védve a versenyzők nyaka és feje, de ez sem biztos, hogy megakadályozta vona, hogy a sisakrostélyon keresztül a fejébe fúrodjon az első futómű egy darabja. Nem is értem, hogy ezt miért csak egy halálaos baleset után vezették be. Az Indycarban már sokkal előbb használták, ott sokkal jobban védve volt a pilóták feje. Viszont ezektől a mostani idétlen biztonsági intézkedésektől csak dögunalom lesz a verseny. Azt Mosley-ék sem gondolhatják komolyan, hogy attól a pár km/h-s sebességcsökkenéstől fog távozni a Forma 1-ből a sérülés veszélye. Ettől csak kevébé vezethetőek az autók, előzni nem nagyon lehet. Lehet, hogy rosszul emlékszem (írjátok meg, ha igen), de szerintem az utolsó akció előzés az első és a második helyezett között 1997 végén volt, amikor Sch. megpróbálta kipöccinteni Villeneuve-öt.
A komoly sérülések úgyis a nagy sebessébű egyenesekekben meg az utánuk jövő kanyarokban vannak, ottmeg nem lettek lassabbak a kocsik. Viszont ettől a töketlen bandától semmi pozitív irányú változást nem lehet remélni. Szóval szerintem Knézy helyett inkább az FIA vezetői ellen kéne tüntetni. Bár annyi esélyünk van ellenük, mint Szálasinak a főtárgyaláson...
Igazad van. Valahol azt olvastam, hogy lassan egy utcai tuningautóval jobb eredményt lehet futni. :o(
Ez persze túlzás, mindemellett lehet hangokat hallani, hogy az F1-es vezetőséget Ecclestone, Mosley, meg kellene már fosztani a diktátori címtől.
No persze a mostani biztonsági szabályokkal talán még élhetne Senna is, ha nem is előzne olyan szépeket, meg olyan sokat...
Es tegyuk a szivunkre a kezunket, s ugy gondoljuk vegig, hogy kit akarna szerzodtetni a Ferrari (meg barmelyik mas csapat) ha Senna meg koztunk lenne, s egy olyan pilotara lenne szukseguk, aki megmondja mit kell csinalni az auto beallitasaval, aki tuzbe hozza nemcsak a tifosi-kat, hanem az egesz vilagot es aki meg elozott normalisakat is, s nemcsak a Ferrari boxstrategiaja miatt nyer evek ota egy-ket futamot, hogy eselye legyen a vb-cimre, s nem csuszik ki azonnal, ha egy kis nyomas van rajta. S emellett felneznek ra a pilotatarsak is, mint emberre. Segitek, S-sel kezdodik, de nem nemet.
A F-1 tönkretétele elsősorba Eccleston és Mosley csapatának köszönhető...
Ők azok akik szétverték a szabályaikkal az egészet. A bordázott gumik, csökkentett leszorítóerő, stb.
Nagyon szép futam volt összességében, azzal egyetértek. Meg kell hogy mondjam hogy én eddig nagyon utáltam, a Hakkinent, mert nem láttam tőle értékelhető eredményeket. Nem arra gondolok, hogy hányszor nyert, és hágy leggyorsabb köre van. Az érdekes az, hogy a mezőnyben hogy tud menni, amikor mindenki akadályozza. Ez a 20-ról a 3. hely elég szép eredmény, csak az a baj vele, hogy jóformán mindenki engedett a világbajnoknak, és csak tessék lássék küzdöttek vele. Kivéve Trulli-t. Ö a kis kocsijával keményen bizonyította, hogy előzni nem olyan egyszerü, és a verseny nem arról szól, hogy hogyan kell elengedni a "nagy csapatok" autóit.
A másik pozitív hős Alesi volt, aki a gyenge Sauberrel hatalmasakat előzőtt (és nem elengedték mint H-t), és védte a mundér becsületét.
Szeretném egyszer megnézni, hogy ha pl mindenki Meclaren-ben vagy akár Saubernem ülne, akkor ki lenne az első?
Az egész úgy kezdődött, hogy Irvine visszaütött... :)
Na igen, Jenő tegnap is kevert-kavart, de lentebb nem is erre tettem célzást, hanem a közvetítés dinamizmusára, amely tegnap érte el Jenő kommentátori karrierjének csúcspontját.
Te melyik futamot nézted mikor Irvine megpofozta Sennát???? Merhogy az bizony éppen fordítva esett meg annó...
Persze úgy is nézhetjük, hogy Irvine arcal védte Senna tenyerét... :)
Szerintem a Krézy saját magához képest, most egész jó volt. Már az is eredmény lenne, ha ennél rosszabb teljesítményt nem nyújtana többet. Ne akarjunk egyszerre túl sokat :)
Ugy tudom, hogy Senna adott egy pofont Irvine-nak!!
Knezy csak nehanyszor keverte ossze Hakkinent es Coulthardot,Salot es Irvine-t,Hillt es Frentzent...
Imádom ezt a nagypofájú Irvine-t! Már akkor is bírtam, amikor '92-ben megpofozta Sennát a suzukai nagydíjon! Nagyokat mond, de azokat mindig be is tartja! Valóban qrvajó csapatjátékos! Sajnálnám, ha év végén lelécelne a Ferraritól!
Apropó, nektek nem tűnt föl, hogy Krézi Jenő tegnap milyen frappánsan és pergően közvetítette a futamot? Végre az első olyan közvetítése, ahol be nem állt a szája!
Irvine azert nem elozte meg Barrichellot, hogy sporoljon a kocsival.
Salo meg nyilatkozta is, hogy csak 90%-t tudja kivenni a kocsi teljesitmenyenek. Ne irjuk meg le a sracot!Remelem Hockenheimben mutat majd valamit.
Szoval:
Senna szerintem legalabb annyira eroszakos vezeto volt, mint M. Schumacher. Lattam vele egy riportot es be is vallotta. O nyerni akart es ezert mindent megtett, ugy ahogy Schumacher is. O is lokott ki palyarol ellenfeleket, ha erdekei ugy kivantak. Ez azonban semmit nem von le az o nagysagabol. Az azonban, hogy o lenne az abszolut F1 pilota, szerintem tulzo kijelentes. Szivesen megneznem Sennat, Schumachert, Hakkinent Prostot es a tobbi vilagbajnokot egy szezonon keresztul ugyanolyan autoban es akkor kiderulne ki a legjobb. Meroben folosleges mindenfele osszehasonlitas enelkul.
Jo verseny volt a zeltvegi. Hakkinen nagyon jol ment vegig, szepeket elozott. A baleset, ahogy valaki mar leirta, egy egyszeru verseny koccanas volt, ha mondjuk Takagi csinalta volna Zontaval, szot sem vesztegetnenk ra. Pech volt, Hakkinen el is szivta a bekepipat Coulthard-val. Irvine hibatlanul autozott, de a tankolason kivul nem volt semmi erdekes vele. Az azonban, hogy Barrichellot nem tudta volna megelozni, szerintem nem igaz. Valamiert mindig volt koztuk 3 mp es Irvine nem is akarta csokkenteni ezt a tavolsagot. A ferrari.it-en panaszkodik is valamire, egy jo angolos olvassa el, mert nem ertettem tisztan. Salo nem tudta megcsinalni azt a bravurt, amit Hakkinen kozel hasonlo kvalitasu kocsival es ez mindent elmond rola. Remelem nincs igazam vele kapcsolatban, mert szeretnem, ha a Ferrari lenne a VB. Hockenheim izgalmas verseny lesz, alig varom a vasarnapot!
Szerintem Hakkinen megérdemelte Coulthardtól azt a "kis" lökést, mert igencsak ráhúzta az autóját a kanyarban. Hagyhatott volna helyet bőven. Vagy attól félt hogy megelőzik? Az egy másik kérdés hogy pont a saját csapattársa tett vele ilyet, de szerintem előzzön, ha lehetősége van rá. Nem kell meghunyászkodni, mert Ő csak a második számú pilóta. Gondolom, ezzel most sokan fognak vitatkozni, de én így láttam. Egyébként Coulthard nem értem, miért tökölt annyit a verseny vége felé, mert lenyomhatta volna Irvine-t.
Irvine-nak nagy mákja volt a jó boxtaktikával, Hakki kicsúszásával...stb. Mázlija van hogy nyert, mert így a nagy pofáját nem kell még befognia. (Mert Ő ugye megmondta, hogy lenyom mindenkit.) Ez azonban nem fog sokáig tartani, mert egyszrűen nem jobb. Mindenesetre azért a pontversenynek jót tett ez a verseny.
Hakkinen nagyot alakított, nem nagyon láttam még így versenyezni, ahol így belement az előzésekbe. Le a kalappal, nagyot domborított.
Nem kellene az elkeseredés miatt más versenyzőket pocskondiázni...
Én mostanában Sch rajongó vagyok. Korábban nem volt nagy kedvenc, de mikor beült a teljesen használhatatlan Ferrariba akkor vált rokonszenvessé. Mellesleg úgy érzem, nyilatkozataival ügyesen manőverezik a jogos büszkeség, és a beképzeltség eléggé keskeny határán. Nincs értelme összehasonlítani Sennával, ő ugyanolyan legenda lesz, ha befejezi, és remélhetőleg nem úgy mint Senna. Most nem azért írtam, mert Mansellt, és Prostot szerettem Senna ellenében....
Kedves Ayrton!
Nem akarom én szegény Sennát bántani, nagyon szerettem, abban pedig igazad van, hogy ha ma versenyezne, akkor nem igen jutnának szóhoz a mai "menők".
De.
Mikor Sch. egy pályán versenyzett Sennával, akkor Ayrton (az igazi), már világklasszis volt Michael meg tök kezdő, ezért őket így összemérni mindenképpen igazságtalan.
Még valami. Abból az időszakból Sennán kívül még három pilóta volt extraklasszis, akik jó autóval leiskoláznák a mai mezőnyt. Közülük Senna csak egy volt, aki fájdalmas halála miatt lett a többieknél nagyobb legenda.
Piquet, Mansell, Prost.
Velük Senna "partiban" volt, hol ő nyert, hol valamelyik másik nagy. Mert ugye a Senna érában lett 3x világbajnok Piquet, 2x Prost (ő ráadásul már előtte is kétszeres világbajnok volt Fittipaldi, Lauda, Villenuve, Mario Andretti ellen) és 1x Mansell, padig Ayrton is ott ment a mezőnyben...
Nem gyalazok en senkit, csak nem kell elszallni S.-tol. O is ott volt a mezonyben, amikor Senna 1993-ban Donningtonban az esoben ugy otthagyta a komplett mezonyt a kis Ford-Cosworth-szal, hogy Prostek kopni nyelni nem tudtak, s ott volt valahol a mezonyben az istenkiralycsaszarESOMENO S. is.
Ma kimagaslik a mezonybol, de csak azert, mert Dinizek meg Genek veszik korul, s ahol mar egy Frentzent is sztarolnak. Es mindig mondom, hogy Mika nagyon ott van mogotte, csak nem lokdosodik, ha a vb-cimrol van szo.
Tehat S. az adott korulmenyek kozott jo pilota, de meg nincs ott ahova gyakran emelik. Persze majdnem odakerult, s akkor jokat gokartozhattak volna a Szent Peter Ringen.(remelem S. hivek szerint nem volt tul eros)
Belolem csak az elkeseredes szolt, hogy Senna nelkul hova sullyedt az F1, hiszen legendak nelkul nem F1 az F1. Persze a friss husok talalnak maguknak ma is kedvencet, de a regi motorosok csak a fejuk bubjat simogatjak: persze kisfiam, neked jo lesz a S.,meg Hakkinen meg Irvine.
Irvine lehet, hogy meresz, de ez csak a jo pilota egyetlenegy tulajdonsaga. Mar 91-ben latszott mi lesz belole, amikor kapott egy csatanos pofont Sennatol (rogton hozzateszem elegge elitelheto modon), hogy valaki mar vegre helyretegye. Sennanak is voltak elitelheto cselekedetei, s nyilatkozatai, de nem olyan idosen, mint mondjuk Irvine-nak.
Es tegyuk a szivunkre a kezunket, s ugy gondoljuk vegig, hogy kit akarna szerzodtetni a Ferrari (meg barmelyik mas csapat) ha Senna meg koztunk lenne, s egy olyan pilotara lenne szukseguk, aki megmondja mit kell csinalni az auto beallitasaval, aki tuzbe hozza nemcsak a tifosi-kat, hanem az egesz vilagot es aki meg elozott normalisakat is, s nemcsak a Ferrari boxstrategiaja miatt nyer evek ota egy-ket futamot, hogy eselye legyen a vb-cimre, s nem csuszik ki azonnal, ha egy kis nyomas van rajta. S emellett felneznek ra a pilotatarsak is, mint emberre. Segitek S-sel kezdodik, de nem nemet.
Meg egy dolog: Senna is szerepelt a TV-ben, de nem azert, mert a birosag kenyszeritette. (S.- tv - biztonsagreklam - 1997)
Ez nem a S. szurkoloknak szolt, hiszen sokan kozuluk sosem lattak Sennat versenyezni,azaz nem is tudjak mirol szolt az F1 in the good old days.Tehat keretik nem magukra venni. (Kerdezzek meg David bacsit meg Frankl Andrist)
Irvine bekepzeltsegehez a magam reszerol annyit tennek csak hozza: van mire. Lehet, hogy nem kivalo pilota, de el kell ismerni hogy vakmero egy ficko. Olyan hajmereszto elozeseket lathattunk az evek soran tole amiket meg a profik sem nagyon mernek megcsinalni. Es abban is igaza van, hogy o a legjobban fizetett masodpilota (hasonlot nyilatkozott).
Hakkinenrol pedig annyit, hogy ismet eloadta az en-kocsim-a-gyorsabb-es-kifekezlek-a-kanyarban cimu eloadast csakhogy itt nem igazan jon be. Idonkent, mikozben neztem a versenyt, elgondolkodtam, mit mondanek ha nekem kellene kozvetiteni. Valami ilyesmit: "Igen, jon az a bizonyos kanyar, H mar lahtatoan huzodik a kulso ivre, mert a kovetkezo fordulonal igy kerul belso ivre es fekezi ki a masik versenyzot. Kedves nezoink ezt nem mondom el tobbet, minden korben gondoljak ide mert H. nem tul valtozatos pilota." En nem latok semmi fantasztikusat abban hogy elorejott a harmadik helyre: ilyen kocsival illett volna elsonek lenni, plane Sch-mentes versenyen.
Ja es megvalami: nem artana tartozkodni a flamelos megjegyzesektol mert ez a forum ismet nem arrol szol hogy fuj fuj x harja y.
Örömmel láttam, hogy Mogorva legutóbbi hozzászólásában, az idézett szöveg a Tivi'sextremE - A Magyar FORMA 1 magazin hasábjairól lett leemelve. Pontosabban az általam írt "Vasárnapi sajtótájékoztató" hírből. Ezek szerint az itt levők közül is olvasnak minket!
Akit a többi hír is érdekel, látogasson el a http://w3.swi.hu/tivi/index.html címre.
Sajnos nem láttam a versenyt.
Amint látom, izgalmas bvolt, de nem annyira, mint az előzőek.
De az eredménynek örülök! Hajrá Pacik! Hajrá Eddie & Salo!
No meg Michael Schumacher!
Hogy volt a koccanás? Nincs meg valahol a neten? Megnézném, mert anélkül nem tudok véleményt mondani.
Mi van, Knédli Eugén nem volt most olyan szar? Alig volt pár "dicsérő" szó!
"Hehe.. Coulthard lazán leidiótázta Zanardit."
Magyarazza a bizonyitvanyat. Ennek ellenere neki kellett volna nyernie, ha mar Hakkinent elintezte. Ezt a versenyt, es sajnos ezt az evet altalaban nagyon elcseszte, es ettola nagy akarastol csak rosszabb lesz.
Tójjad szépen elfele a biciglit, mert aztán csodálkozol nagyokat, ha pár küllő ki lesz rugdosva...
Séta vissza az antifeminista topicba, aztán ott sziporkázz!
Itt a bácsik komoly dolgokról beszélgetnek, nem illő belepofázni, hacsak nem a témához akarsz hozzászólni.
Mellesleg miért nem eredeti nickeden gyökérkedsz??? Bunkó vagy Bugsy!!!!
Miután a kezdetekben elég nagy előny építettél fel, egyre többet vesztettél el ebből, ahogy közeledett a kerékcsere ideje. Mi volt ennek az oka? Egy kör alatt sok időt vesztettél
David Coulthard: Igen, soknak egy része maga Zanardi volt. A verseny már elveszett, de ma reggel is beszéltem vele, mert szerintem nem elég körültekintő a pályán. Nem tudom, miért ment nagyon lassan a hatos kanyarban, a pálya közepén, de nekem és az előttem lévő versenyzőnek is, csak nagy kerülővel, a padkán autózva sikerült csak megelőzni. Aztán a kanyar kijáratánál megállt. Ebben a körben két és fél másodpercet vesztettem. Ez a versenyzés, néha idiótákkal találkozik az ember az úton
Na ez a Michigan500 nem volt semmi: Kanaan szinte vegig kozepen autozott, azutan egy jol idozitett tankolassal a masodik helyre ugrott, majd varatlan szerencsevel az utolso 10 meteren megelozte az addig uralkodo Max Papist! Yeah!!!
Persze ehhez az is kellett, hogy a Rahal csapat nehany decivel kevesebb alkoholt pakoljon szerencsetlen olasz kocsijaba.
Itt azutan vannak izgalmak! .....arcu Bernie-nek ezt a rendszert kene bevinnie az F1-be:
3-fele palya: epitett kanyargos (a maiak egy resze jo), varosi es oval,
Legalabb 5-fele szabadon valaszthato alvaz,
min. 4-fele, szinten szabadon valaszthato motor es
legalabb 2 gumimarka, amik kozul megintcsak evente lehetne valasztani.
Lenne izgalom az F1-ben is.
Es barmilyen meglepo is, a Forma-1 korai eveiben voltak ilyenek: S. Moss pl. neha elpaholta a penzett vett Lotus-aval a gyari menoket, stb. Csak azutan B. Ecclestone egy sotet napon 1971-ben spekulalni valo telek, vagy hasznalt kocsik helyett megvette a Brabham csapatot. Es az F1 lassan, de biztosan elindult az unalom fele. Talan meg megmenekul...