Tudtok valamit erről az Antal Krisztiánról valamit? (A srác formula 3-ban utazik). Tavaly (vagy tavalyelőtt) nagy dirrel-durral beharangozták, hogy valamelyik kisebb F1 csapat meghívta őt tesztpilótának. Azóta nagy a kussolás a témában.
E. Jordan nyilatkozata hangzott el a BBC rádióban: "A két fél részéről az év végéig szól a szerződés. A Jordan nem egy szerződésszegő csapat, ami Damon-t illeti, benne már nem vagyok olyan biztos."
"Az angol vagy a német nagydíj után ha odajön hozzám Damon, azt mondván, hogy 'Eddie, nem tudok segíteni úgy a csapatnak, ahogy azt szeretném', biztos, hogy azonnal visszalép." mondta Eddie Jordan.
Azt is mondja, `79-ben ugyanezt tanacsolta Laudanak is. Ha egy versenyzo ev vegen visszavonulast tervez, akkor abban az evben mar valoszinuleg nem lesz igazi versenyzo, inkabb hagyja abba azonnal - allitja.
Ebben lehet, hogy igaza van.
Egyebkent azt is irjak, ha nem bordazott gumik lennenek, akkor maradna Hill, de igy elege van, nem elvezet szamara a vezetes.
Zanardi SZVSZ tényleg brutális (palikosan: "kegyetlen") volt a safety carral szemben, viszont végre mutatott vmit a fizetéséért:
Magny-Cours test timZanardi tényleg bevágott a Safety Car elé, viszont végre mutatott vmit a fizetéséért:
Test Times June 18th :
E Irvine Ferrari 1:15.876
A Zanardi Williams 1:16.718
D Coulthard McLaren 1:16.953
M Schumacher Ferrari 1:16.970
J Herbert Stewart 1:17.574
R Schumacher Williams 1:17.610
M Hakkinen McLaren 1:17.755
G Fisichella Benetton 1:17.98
J Villeneuve BAR 1:18.058
D Hill Jordan 1:18.118
A Wurz Benetton 1:18.230
J Trulli Prost 1:18.307
O Panis Prost 1:18.575
J Alesi Sauber 1:18.635
R Zonta BAR 1:18.643
P Diniz Sauber 1:18.656
Úgy néz ki, hogy Irvine a lehetséges VB cím mámorátó végleg megtáltosodott: rendszeresen elpüföli a mezonyt Franciaországban:
E Irvine Ferrari 1:15.95
D Coulthard McLaren 1:17.13
M Schumacher Ferrari 1:17.19
J Herbert Stewart 1:17.63
R Schumacher Williams 1:17.67
M Hakkinen McLaren 1:17.89
G Fisichella Benetton 1:18.04
J Villeneuve BAR 1:18.05
D Hill Jordan 1:18.23
J Trulli Prost 1:18.28
A Wurz Benetton 1:18.30
P Diniz Sauber 1:18.39
O Panis Prost 1:18.60
R Zonta BAR 1:18.69
J Alesi Sauber 1:18.74
A Zanardi Williams 1:18.79
És lásd még Tamás híreit alant...
Johnny Herbert is "beindulni" látszik végre az elso Stewart-pontjai után.
Érdekes hír, hogy a Honda jövore egy 12 hengeres motort tesz a BARokba, azonban a 10 cilinderes koncepcióról sem mond le: néhány hét múlva elkészülnek a Jordannek szánt jövo évi eroforrások elso példányaival is.
A BARokban Jos Verstappen, a Jordanekben Shinji Nakano fogja berepülni a motorokat az év második felében. - Úgy néz ki, hogy a Honda nem sokat bíz a véletlenre ...
Kapós lett a Stewarttól "kiutált" fotervezo, Alan Jenkins. A Benetton csapatvezetonek, a Sauber pedig fomérnöknek szerzodtetné.
Jenkins 89-ben tunt fel az F1-ben az Onyx tervezojeként. Az aprópénzbol készült kocsi olyan jól sikerült, hogy Jenkins nemsokára tovább léphetett az Arrowshoz, itt azonban folyamatos motorproblémákkal kellett birkóznia. Jackie Stewart úgy három éve csábította el és meg volt elégedve vele, de Jenkins kiszállt az F1-bol, amikor a skótok a "fejére pakolták" a Jordantol "menekülo" Gary Andersont. (Anderson szintén azért távozott a Jordantol, mert a megszuno Tyrrell második mérnökét kinevezték a feje fölé.)
Panis, Prost másik pilótája is kegyvesztett lett a kistermetu, ám annál nagyobb orral rendelkezo Professzornál. Sarrazin, a tesztpilóta kerül a helyébe nemsokára. (Prost kritikája jogosnak tunik, hiszen Panis szereplése leginkább Arnoux 10 évvel ezelotti produkciójára emlékeztet: neki lengetik messze a legtöbb kék zászlót a versenyeken.)
Üdv!
Most találtam a Magny-Coursi edzésidőket, na itt vannak:
Pos Name Team Lap time laps
1 E. Irvine Ferrari 1:17.234 68
2 M. Hakkinen McLaren 1:17.245 99
3 D. Coulthard McLaren 1:18.617 35
4 R. Schumacher Williams 1:17.493 30
5 A. Wurz Benetton 1:17.524 63
6 M. Schumacher Ferrari 1:17.832 53
7 R. Barrichello Stewart 1:17.970 71
8 G. Fisichella Benetton 1:18.394 50
9 A. Zanardi Williams 1:18.518 73
10 J. Alesi Sauber 1:18.588 15
11 P. Diniz Sauber 1:18.595 54
12 O. Panis Prost 1:18.746 43
13 J. Villeneuve BAR 1:18.749 38
14 R. Zonta BAR 1:19.019 30
15 D. Hill Jordan 1:19.093 46
16 J. Trulli Prost 1:19.960 10
Az azert erdekes, hogy Wurz es a kis Schumi is gyorsabb MS-nél.
Szerintetek jogos volt-e Zanardi buntetese a versenyen mivel szerintem a Safety Car ele ert vissza, igaz szukosen de ele. Bocs, hogy ennyivel utana ertetlenkedem de nem volt kapcsolatom.
Irvine tenyleg nagyot alkotott, de nem igazan erzem jogosnak DC bünteteset mivel Irvine elotte "leszorította".
Magny Cours-ban a Ferrari tesztelte az uj motort, de a 20. kornel elfustolt Schumi alol. Valoszinuleg a versenyen meg e regi motorral indulnak, Schumi szerint ez nem nagy hatrany, mert a regi motor is jo konstrukcio. A teszteredmenyekhez annyit fuzott hozza, hogy ez csak teszt, valaki tele tankkal korozott, valaki keves benzinnel, ettol fuggoen koronkent akar 2 tized mp elteres is lehet koronkent a pilotak kozott.
Most én találtam némi csemegéznivalót, nevezetesen az első napi teszteredményeket Magny Cours-ból. Íme:
Driver Team Time
Coulthard McLaren 1:18.243
Barrichello Stewart 1:18.307
M. Schumacher Ferrari 1:18.642
Hakkinen McLaren 1:18.693
R. Schumacher Williams 1:18.749
Wurz Benetton 1:19.485
Fisichella Benetton 1:19.576
Zanardi Williams 1:19.652
Herbert Stewart 1:19.682
Diniz Sauber 1:19.893
Panis Prost 1:19.987
Trulli Prost 1:20.025
Redon Benetton 1:20.221
Zonta BAR 1:20.332
Lemarié BAR 1:24.604
Akkor itt is reklamoznam...
Palik bakik letolthetoek a gepemrol innen:
ftp://buga.csoma.elte.hu/pub/palik.
MP3-ban, mindet a Webrol vadasztam le. Koztuk van a regi Danubius Cappuccinoban leadott Palik-Mix is!
Agnelli már 70-es, 80-as években is brazil pilótát szeretett volna (akkor Fittipaldit, Piquet-t, ill. Sennát), mivel Dél-Amerika legnagyobb autógyártója a brazil FIAT.
Akkor sem sikerült, IMHO most sem fog. Viszont arra mindig figyeltek, hogy legyen olasz a lovacska nyergeben. Ha olasz-amerikai (Andretti), svájci-olasz (Regazzoni), vagy éppen francia-olasz (Pironi, Alesi) akkor is!
Akkor jövore Trulli és Fisischella vezetik a két Ferrarit! :-)
Azt vegyétek figyelembe, hogy Spanyolországban még nem a 048B jelzésu erosebb és könnyebb motor pörgött a Ferrari autókban.
Egyébként amit jósoltam, az be is jött:
"Irvine is doing what we have asked him to do, what we hired him to do, and we are pleased with the choice we've made," said di Montezemolo. "I was personally vilified, and I mean that, for having signed Irvine in the first place. Now, thanks partly to having a car as exceptional as the Ferrari is today, he's reached levels of performance which have amazed a lot of people - but not me."
"However, I'm not saying any more than that, and I'd only add that I'm not taking any decisions as president of Ferrari because it's the middle of June and there are a long series of factors to be considered."
Szóval a Ferrari ma egy "kivételes" autó és di Montezemolo keresztapát nem ejtette ámulatba az ír kiváló szereplése, mint másokat. Ha egy Ferarista azt nyilatkozza, hogy a versenyzo az eredményeit részben az autónak köszönheti, akkor úgy érti, hogy foleg az autóé az érdem. De nemsokára lesz itt olyan nyilatkozat is tolük, hogy az autóé a dönto rész a sikerekben ...
SZVSZ Irvine van olyan jó az idén, mint Schumacher, Monacóban pl. le kellett maradnia, hogy MSch mögött biztonsági tartalékot képezzen, ha megpördülne, vagy a boxba kéne kiugrania.
Persze nemsokára jönnek majd az okostónik azzal hogy "ebben a Ferrariban bárki világbajnok lenne..."
:-)
Eloszor is bocs a pontatlansagert Indianapolissal kapcsolatban (legkozelebb jobban utananezek, mielott ilyeneket irok :-)) !
Chris99 !
Laudanak is a Parmalat volt (meg meg mindig ilyen sapkakat hord) a szponzora es o anno Ferrari es McLaren pilota is volt, a McLaren raadasul full Marlboro szinekben pompazott... Jo, Trullit nem lehet Laudaval osszehasonlitani, de szerintem ha szukseges, nem lesz gond Trulli korul.
Schumacher Irvine-nak szóló előzékenysége már csak idén jöhet létre, mivel elengedik a Ferraritól az ír pilótát. Nagyon nem tetszett a Ferrari vezetésének Irvine legutóbbi botrányt kavart interjúja.
Luca di Montezemolo a montreal-i futam után elég hüvösen válaszolt azon kérdésre, hogy mi a véleménye Eddie elért eredményéről: "Nem hiszem, hogy olyan különleges tett volt megelőzni olyan pilótákat, mint Diniz vagy Herbert, különösen azért, hiszen az egész mezőnyben az ő autója volt a legjobb. Azt tette, ami a szerződésében áll. ...Ez a dolga, és mi ezért fizetünk Neki." Hát, azt hiszem itt a vége, fuss el véle!
Trulliról egyébként még a Kanadai Nagydíj előtt megszellőztették, hogy a Prost csapat elengedi, ha menni akar. Azután tárgyalt Jean Todt Alain Prost-tal. A nagyfőnök Gianni Agnelli Dinizt akarta volna megszerezni, de a szerződés megkötése nehézségekbe ütközött. Diniz személyes szponzora a Parmalat (amely cégnek a marketing stratégiája az egészség kihangsúlyozására épül (tejet, tejtermékeket állítanak elő)) nem szívesen tetszelegne a Ferrari szponzora, a Marlboro vörös színeiben, viszont az olasz istállónak szüksége lenne mindkét cég pénzére.
Todt Prost-tal való tárgyalásán kiderült, hogy Trulli túl drága, de a Ferrari francia csapatfőnöke reméli, hogy meg tudnak állapodni. Ha ez nem sikerülne, még mindig szóba jöhet Alesi.
A Ferrari-Schumacher-Irvine témában azt azért figyelembe kell venni, hogy a csapat vezetése tisztában van azzal, hogy egyéni VB-t nyerni azért Schumacher inkább esélyes. Ezért is vették meg annyi pénzért. Schumacher viszont nagyonnokosan nem zárkózik el az elől, hogy ha úgy alakulnának a dolgok, akkor hajlandó Irvine-t segíteni másodikként. Lehet, hogy nagyképű a fiú, de én pl. Hakkinentől ilyesmit nem hallottam....
Alejandro! Szerintem a Ferrari még nem a legjobb kocsi a mezőnyben. Bizonyos pályákon a jelenlegi versenyzőkkel talán jobb, mint a McLarenek, de vannak pályák (Barcelona), ahol nem rúghatnak labdába. Mindenesetre egyre inkább fel tudják venni a lépést, ezért lesz jó az idei szezon (remélem).
Azért azt nem lehet mondani, hogy Monacoban Irvine-nak hagynia kellett Schumachert nyerni. Schumacher élete legjobb rajtja után úgy elhúzott a többiektől, hogy csak azt kellett figyelni a verseny első felében, hogy hány tizedmásodpercet ver a mezőnyre körönként.
Puff neki!
Magny Cours-ban a tesztek folynak. A Ferrari boxban tegnap a legtöbbet emlegetett név Jarno Trullé volti. Jean Todt tárgyalt is a közép-olaszországi pilóta jelenlegi csapatfőnökével Alain Prost-tal az esetleges átigazolás költségéről. Ennyit erről, mármint hogy kinek mi a tulajdona.
A Ferrari egyébként próbálgatja az új (szerényen szuper-nek titulált) motorját, valamint a 195-ös sz. új futóművét.
Van egy olyan megérzésem, hogy A Ferrari vezetése most fogja kinyílvánítani, hogy a Ferrari nem Schumacher tulajdona, o csak egy alkalmazott. (Mondta már ezt Ron Dennis is Sennának, vagy éppen Frank Williams Mansellnek.) A Ferrari (FIAT, Lancia, Alfa Romeo, Maserati) elso számú piaca mégiscsak Olaszország, így ha van egy versenyképes talján tehetség, akkor igenis bele kell az egyik vörös torpedóba ültetni! Egyébként ha Schumacher csinál még egy-két ilyen hibát, mint a kanadai, akár szedheti is a sátorfáját, hiszen a Ferrari most valószínuleg a legjobb autó, ilyenkor pedig az olasz csapat egycsapásra nagyon gogössé szokott válni...
Nem tudom, néztétek-e, hogy MSch-nek az a + 5 pontja azért van Irvine-hoz képest, mert Eddie Monacoban és Barcelonában nem szállhatott versenybe az elott futó Schumacherrel, sot Spanyolországban még a rajtnál is el kellett engednie az írnek a nem is valami jól rajtoló germánt...
Podle B. polgártárs, olvasgasd kicsit lejjebb a beírásokat.
Montezemelo Ferrari főnök ma nyilatkozta Irvinról, hogy el kell ismerni a képességeit, azt is, hogy tartja magát ahhoz, amiért felvették (másodhegedűs), de mindez nem jelenti azt, hogy jövőre is ő fogja vezetni a második számú kocsit. Hát jó: vezesse az elsőt!
Nem lehet, hogy az egész csak arról szól, hogy felpezsdítsék az életet kissé az F-1 körül, nekem gyanús ez az Ecclestone gyerek...:)
xpt
Én úgy tudom, hogy M. Schumacher nem szeretne maga mellé olasz versenyzőt. Ezért szerepelt az ő általa készített listán Irvine (mert nem akarja, hogy elmenjen mellőle), Alesi, Panis, Diniz, Coulthard.
Indianapolisban a nagy ovalis palyanak csak egy egyenes szakaszat fogjak felhasznalni, amugy az ovalison belul epitenek ki egy, az F1-nek megfelelo nyomvonalat. Azert kivancsi leszek ra...
Forma-1 a tőzsdén.
"Meg merem kockáztatni azt az állításomat, amely szerint 2001 előtt a tőzsdén vagyunk."- nyilatkozta Bernie Ecclestone egy sportlapnak. A Forma-1 főnöke az Eurobond-kötvényeivel tőzsdeképességet jelentő 1,4 milliárd dollár tőkére tett szert. "A kötvény volt az első lépcsőfok, most már nincs több kérdőjel", jelentette ki a Ecclestone.
Másik bejelentése, miszerint a következő évben az új beiktatott verseny, az USA Nagydíj Indianapolisban lesz. "Kína nem megy." - nyilatkozta.
Pedig nagyon szerette volna Kínába elvinni a Forma-1-et. Milyen lesz Indianapolisban?