Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Abban szeretnék segítséget kérni tőletek,hogy a Sankt Pöltent elkerülő szakaszra hová érdemes menni fotózni.
Valamikor júliusban mennék és jó lenne tudnom, hogy melyik részére érdemes menni a vonalnak. Tudomásom szerint itt csak tehervonatok járnak, úgyhogy az is érdekelne, hogy milyen sűrű itt a forgalom.
A Keletiben elhangzó magyar szignál mióta ÖBB, DB vagy SBB téma? Amúgy mint minden szignál, olyan módon biztosan nyilvános hogy saját magad rögzítheted diktafonnal.
Nem tudom, hogy jó helyen járok-e és tudtok-e segíteni, de a Keleti megnyitása óta az RJX-eknek külön hang szignálja van, utastájékoztatáskor, induláskor, illetve érkezéskor egyaránt! A kérdésem a következő, ezt a hangszignált meg lehet szerezni valahonnan? Vagy nem publikus?
Majd ha lesz engedélye és szállít utasokat (valamikor az év vége felé...) akkor lesz majd véleménye bárkinek is, de addig szerintem nem fog senki semmit sem tudni mondani róla. Esetleg annyit hogy élőben is szép...
Nagyon durván imbolyognak. Ahol a KISS simán elmegy, ezek dobálnak az ülésben. És ez nem csak saját vélemény, mindenhol erre panaszkodnak és szinte az egész vonaton nem ült fent senki. Lent pedig tele volt. Amúgy teljesen ok... Kényelmes ülések mindkét osztályon, nem szűk sehol, az meg külön jó hogy fent is átjárható. Szóval kényelmes modern vonat lenne ha nem lenne körülötte ez a sok hercehurca.
Ausztriába milyen nemzetközi vonatok közlekednek, amelyeket nem saját állományából áll össze.
Mármint hogy melyik vonatok nem ÖBB-kocsikból állnak?!
A Hegyeshalom felől bejövőket nem kell bemutatni, abból az irányból meg még jön egy szlovák IC.
Breclav-ból a cseh railjetek, a lengyel EC-k néhány cseh ülővel, meg a nightjet-en a varsói éjszakai stokk - ja meg a regiojet.
A Südbahn-on csak az Emona van eléggé össze-vissza kiadott szlovén ülőkkel és étkezővel. Villach-ba bejön sok horvát és szlovén járgány (sőt, az Optima-Express formájában bolgár kocsik is), de csak az éjszakaiak mennek tovább München és Zürich irányába.
Német szerelvények - ha az ICE-ket nem számoljuk ide - Graz-ba és Klagenfurtba jönnek.
A már említett München-Zürich vonatok tiszta svájciak, az SBB meg még Graz-ba is küld egy panorámakocsit.
És hogy teljes legyen a kép, ott van még a Moszkva-Nizza és a VSOE, illetve néhány szedett-vedett autósvonat ex osztrák, német és holland kocsikkal.
Ha jól veszem ki, mindezt modellezés céljából kérdezted... a legtöbb ehhez szükséges jármű létezik (vagy korábban létezett) a piacon, gondot csak a modernizált horvát és szlovén Y-kocsik jelentenek, mert azokat a világért sem akarja kihozni az ACME... :-(((
Aham, értem. Tehát a 421-es nem kapott szélesebb palettát. Kár érte... Nahh, mindegy akkor maradnak csak az univerzális gépek kék-piros köntösben (mármint a tervezett flottámban)
Még egy kérdés. Ausztriába milyen nemzetközi vonatok közlekednek, amelyeket nem saját állományából áll össze. Tudom, most elég sokrétű témát dobtam fel, de megelégszek viszonyszámokkal, esetlegesen nevekkel.
Eszerint a müncheni EC-k mellett még néha átviszik a stuttgarti IC-ket Singen-be, vannak rendszeresebb kerozinvonatok Németország felől a zürichi reptérre, meg nagyon ritkán Göttingenig is elmennek alumíniumot szállító szerelvényekkel.
Németek felé azért, mert van D Zulassung. A már leírt szélesebb paletta mellett vannak olyan vonalak ahol Svájcból átlépve német terület jön majd ismét Svájc. Itt német odalon a kígyózás nem akkora. Ezzel van megoldva az egész plusz dual vonatbefolyásolás.
Köszönöm szépen a válaszokat, hasznosak voltak. Tehát összegezve az észrevételeket: univerzális gépek (TRAXX-ok, EuroSprinterek), SBB Cargo színekben igen vígan láthatóak voltak egész Ausztria területén. Re 4/4-esek és azok egyéb adoptációja legfeljebb csak a svájci határ környékén (noha a Re 421-ről azt olvastam valahol, hogy a németek felé is továbbít tehervonatokat, így akár.... hardverileg nem lenne gond az osztrákoknál sem, legfeljebb a biztberekkel - gondolom én laikusként)
S milyen nemű vonatokat hoztak? Vagy teljesen vegyesen nemzetközi expressz, IC/EC; irány-, vegyestehereket - ami éppen kellett?