Oké rendben persze lehet úgy is hézagot állítani bár ha az általad írt szelep fészek hiba van akkor ott más is hallatszik látszik és nem a szelep hézag "köszörüléssel " való javítás a megoldás!!
"Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul"
(Hát a kollégánál pont nem ez a jelenség azért nem értettem miért ezt írod hogy köszörülje reszelje a szelepet!)
És én is le írtam neki talán elsők közt hogy a lendkerék éken szokott kis mértékben el fordulni a lendkerék (itt még indul a motor de nehezen és vissza rántja a berántót)
Nem a korábbi hiba megoldására írtam a kis szelephézag hibát! Én csak arra reagáltam, hogy van lehetőség a Briggs motornál is megfelelő mértékre, akár reszeléssel is beállítani a kellő szelephézagot! Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul. De ismétlem,nem a visszarántás hibajelenség megoldására írtam!
Nekem az a véleményem hogy vagy a főtengely éket nyírta el a gép,vagy valóban fűnyírómotor van a kapálógépen, és ez fűkaszakés hiányában "könnyű" lendkerékkel indulásnál valóban visszaránt.
Nos akkor elemezzük a fixen be állított szelepek hézag csökkenését vagy a növekedését.! mert ha logikusan egyszerű paraszti ésszel gondolkozol akkor a kompresszió nőtt ugye ,azaz a szelep nem nyit ki amikor kéne ,ezért nem bírja meg húzni a berántóval. Ha "motor fűrész" lánc mélység határolóval reszeled akkor ugye még nagyobb lesz a szelep hézag a már kopott szelepen megnőtt hézagjánál is ! akkor hogy is lesz ez karika????
vagyis ha te még reszeled akkor a szelep HÉZAG NŐ! az ugye hangosabb motor(csattog mert nagy a hézag)és nem megfelelő motor járás mert nem nyit ki teljesen a szelep!
Mert az ugye nyilván való hogy a szelepeknél nem rá rakodik az anyag a szelepszár végére ezért el tűnik a hézag, hanem kopás miatt el fogy a szelep szár vége, szelep hézag a szár és emelő tengely közt meg nő!
Szokták sufni tuningal fel hegeszteni élkefémmel majd esztergán kellő méretre vissza esztergálni és ráhagyást kézi reszelővel le reszelni.
Régen!!!! Mert most már lehet reális áron venni új szelepet és lehet cserélni!
Én úgy tudom Briggs motornál is lehet a mérés helyén reszeléssel (csiszolással,köszörüléssel) "állítani" a szelephézagot.
Lehet néhány embernek barbárul hangzik, de kicsi szelephézag esetén a két felület között lapos vékony reszelővel (motorfűrész magasság határoló reszelője) helyreállítható a megfelelő szelephézag.
Profibbak a szelepet kiszerelve a szelepszár végét köszörülik.
nem akarlak ám cseszegetni de a briggs motornál gyári be állított érték van és nem tudod állítani a szelep hézagot max szelepet meg emelő tengelyt cserélsz :-))
Inkább a lendkereket kéne meg nézni nem fordult-e el kicsit az éken mert akkor csinálja ezt hogy járni jár de indításnál ki tépi az ember kezéből a berántót. mert kicsit előbb gyújt mint kéne.
Vagy ha indítás segítős, az a vezérmű tengelyén van és el kopott le ragadt és az is csinál ilyet!( Az indítás segítő az az egyik szelepet indítás előtt ki támasztva tartja egy nagyon picit hogy ne legyen túl nagy a kompresszió miatti ellenállás de amint a motor egyet fordul a centrifugális erő egy rugó ellenébe a szerkezetet el fordítja és így már minden jól működne!
(De ha az be ragad P.L: az olaj elöregedik ezáltal nem hűt és ken és az alkatrészek össze szorulnak akár nyitott akár csukott állásban és ez is lehet hiba! )
De akár a levegő szűrő eltömődése azaz csere hiánya miatt sok benzint szív és emiatt nagyobb a robbanás a hengerben indításkor(magyarul kicsit meg szívja magát) ez miatt is vissza rúghat!
Köszi az infót, egy felületesebb karbi szétszedésen,új üzemanyag, új szűrő, ezen már túl vagyok. Látván a videót,jobban belemélyedek az eddig érintetlen területébe a karbinak,mer én csak a fúvókát vettem ki.
Majd most szét szétszedem tiszteségesen. Eddig Brigszes fűnyiróim meg rotátorom volt,most újitottam be a Honda motoros rotátort tavaly,azzal semmi gond,igaz még be sem volt igazán járatva úgy került hozzám,ez a fűnyiró is alig használt,ez meg szivat. Még egyszer köszi mind kettőtöknek a segitséget.
Ha értesz a szereléshez és nem fontos hogy mindég hadra kész legyen a gép csak akkor vegyél 151-est. Jól megcsinálták őket annó, de hát azóta eltelt 30 vagy lassan 40 év is. Alkatrész nincs már raktáron minden kerti gép boltba csak a nagyobbakba ahonnan rendelni kell. Ha nem fontos annyira a gép most rögtön akkor szerintem spórolj és vegyél egy új Honda motorosat az sokáig kiszolgál majd. Eszt tudom ajánlani, szerintem a most kapható legjobb "magyar gép"(persze a motor nem) Alkatrész van hozzá meg régi fajta KF hajtóművel szerelt http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=292&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7
Van egy 675ex rotokapám az történt h,ha dolgozok vele félórát,akkor elmegy az ereje,nem rotál,ha várok egy kicsit,akkor újra jó.Lehet h a szij megnvan nyulva?
A studiod1 által javasolt karbi tisztítás a megoldás, pluszban cseréld le a tankból is a régi, és valószínű szar benzint. Érdemes még átnézni, megfelelő-e a szűrése a benzinnek, ha van, szűrő, azt is cserélni.
Szutykos benzinre nagyon érzékeny szerkezet!
Én ugyanezt játszottam el két éve egy 600-as Hondával, idén meg a Tecumseh motoros fűnyíróm nem akart indulni, tavaly nyári benzin úgy nézett ki benne, mintha jó olajos lenne, persze hogy nem indult!
Egy kis információra lenne szükségem.Igaz csak félig illik a fórumba. Napokban került a birtokomba egy Honda 160-s motorral szerelt fűnyiró, szinte újszerű állapotában. A probléma az hogy oda-vissza játszik a fordulatszám szabályzója terhelés nélkül,és terhelt állapotában is. Van egy rotátorom is ilyen motorral de annak van bowdenos a karbija ennek viszont csak az inditáshoz szükséges fojtószelep karja van a karbin .A rudazat rugójával már próbáltam variálni de nem jött be. Mit lehet tenni vele mert nagyon zavaró ez tarakirozás,meg hát gondolom a motornak sem tesz jót.
Épp 2 napja javítottam egy Robi 50-est. (1981-es évjárat), a 151-es hasonló korú.
Nem lenne rossz gép, de alkatrészt szerezni hozzá nem könnyű és ha egyszerű szerkezet is, szerelni nem könnyű, hogy 100 %-os állapotú legyen. (vagyis használható)
Lendkereket kellett cserélni rajta, és a karbit pucoltam.
Ez viszonylag könnyen ment, de egy rejtélyes hiba megmagyarázhatatlan maradt a mai napig.
Random nem akar gázadásra reagálni a motor.
Konkrétan nem pörög fel.
Máskor meg minden mm-es állításra a gázkaron reagál.
Egyszer akar működni, egyszer nem.
Ha elindul megy mint az állat, alig bírom vele tartani a lépést.
Következő menetnél meg se akar moccanni.
A gázkar és a karbi működik rendesen (alapjárat állítással nem orvosolható; benzin mennyiség is többféleképpen volt állítgatva a benzincsappal - hátha keveset/sokat kap), vadi új NGK gyertya van benne, benzinnel nem lehet probléma, mert amikor van kedve a Robinak menni, akkor is ugyan azt égeti el, mint amikor nem akar menni.
Ettől függetlenül lehet jó gép, de én most pl. belefutottam egy ilyenbe, annak ellenére hogy alig használt gép.
Nekem egy Honda motoros gép van itthon, az általam ismert szakik is Honda motort javasolnak szerelhetőség és alkatrész utánpótlás szempontjából.
A GCV 190 egy szinte tökéletes választás, egy jó hajtással kombinálva.
Ha drága is, nem fogod megbánni hogy esetleg ilyet választasz.
Valóban, jól látod. Az igaz, hogy sekélyebb a kapálás mélysége, de tökéletesebb munkát végez a kapatagok átfedése miatt. Egyébként a mély munkákhoz van egy régi masszívabb kivitelű kakasor.
Ma felhívtak a webáruházból, hogy jelenleg nincs nekik RK-02-hez kapakésük. Amit írsz, az jó ötletnek tűnik. De ha ezt a 45°-ost meghajlítom 90°-ra, akkor jelentősen csökken az átmérő, ami miatt sekélyebben tud csak dolgozni. A csavarás viszont jó, mert az valóban húzásra állítja a kapát.
Én is vettem egyet nagy lellkesen kb másfél éve, igaz a váltósat. 1 évet küzdöttem vele, belement kb 40-50e forint a felújításba, de nem akarta a tutit. Végső elkeseredésemben körbejártam a kisgépszervizeket, 3-ból 3 utasított el, mondván túl régi típus. Most folyamatban van egy Honda GCV 190 felrakása a Robi 151 rekord váltójára ( munka dandárja már megvan, lassan működőképes lesz a szerkezet).
Én a helyedben vennék egy Honda motoros kapálógépet lehetőleg újonnan és sokáig nem lesz bajod. Ha ragaszkodsz a használthoz, akkor meg előtte érdeklődj körbe, hogy szervizeli e a környéken vki az adott típust.
Hozzáteszem, hogy komoly rajongói tábora van a 151-nek, de koránál fogva, eléggé lutri a vásárlás és vannak alkatrészek ami a használt alap 15-es árával mérhetőek (pl. ducatti gyújtás, új karburátor )
Az egyik garnitúrámat átalakítottam 90 fokosra. Autogén hegesztő vagy kovács tűz kell hozzá. Ahhoz, hogy jól húzzon. a kapatagokon kell csavarni. Ha lerakod beton felületre a kapasort, úgy, hogy függőlegesen lefelé álljon egy tag. annak nem szabad teljes felületével felfeküdnie a betonra. Akkor fog jól húzni, ha csak a kapakés éle fekszik fel a hát felület nem ér talajt.
De a második felére igen : azaz hogy normális -e ha alapjáraton így ingadozik :-)) HÁT pont ez a normális !!!A regulátornak ez a szerepe! Sőt van olyan gép aminek ha full gázt nyomsz és mondjuk puha földbe kapál vagy kordéval könnyen fut ott is nagy gázzal is ilyen hullámzó a motor nem csak kis gázzal!
Agro Oroszinál rendeltem RK-02-höz kapakést, 8 párat. A megjegyzés rovatba, bele írtam hogy csak 90°-ban hajlítottat kérek. Mivel se a csomag, se pedig valami értesítés nem jött, ma felhívtam őket. Érdeklődésemre azt a választ kaptam, hogy 90°-os nem is szokott lenni. Ami van, az kb. 60°-os. Nem tudom, hogy akivel beszéltem, jól saccolta-e meg? Nekem 45°-os van, ami nem viszi előre a gépet, ha már mélyebbre engedem. A szomszédba láttam egy valaki, szintén 4 lovas Briggsel rotált és azon 90°-os kapák voltak. Olyan jó mélyre letudta engedni és vitte is előre rendesen a gépet. Nem úgy, mint az enyém, amit úgy kell erőből tolnom, ha mélyen jár a kapa. Szerintetek, van 60°-os hajlítású kapakés? És ha van azzal jobban fogok tudni előre haladni és nem kell (legalább annyira) nyomni, hogy haladjon?
Robi 156-hoz (Honda motorral) keresnék láncos reduktort, ha esetleg van valakinek eladó. (nézem a veterfogást is, csak mondom hátha)
Szabadonfutós gumikerék is érdekelne.
Az normális egyébként ennél a gépnél, hogy behúzott kuplunggal, visszatolt gázzal ingadozik a fordulatszám? Felpörög, visszaesik és közben mozog a gázszabályozó. Terhelésnél nem csinál ilyet.
A levegő szűrő volt a ludas ,kivettem hogy megnézzem a szerepét és rögtön megjavult a szelep nincs beragadva úgy ,hogy kap egy új szűrőt.Mégegyszer köszönöm.
A sok "benya" az előzőeken túl még lehet attól is, hogy nem jó a benzinszint(ha valamikor szétszedte a karbit, elállítódhatott), vagy kilyukadt az úszó, bár ekkor inkább le is fullad
Nézd meg abban a gázállásban ahol dolgozik- rotál hogy áll az indítási pillangó, lehet csak a gáz bovden-rudazat áll rosszul és rajta tartja teljesen vagy részben az indítást. Bovden köpeny fellazítás és helyes beállítás(teljesen ráhúzott gázkarnál pont fordítsa el az indítási pillangót) esetleg lehet rudazat gond de az ritka.
általában akkor" kormol " nagyon ha a benzin dúsabb lesz az égéstérben ezt okozhatja pl: a légszűrő eltömődése is, de ha autó mata szivatós az is be ragadhatott az miatt is lehet.
Lényeg akkor szokott fekete kormosan menni ha sok benzint kap!
Apósomnak van egy Honda Gcv 160 -as kapáló gépe ,minap mikor mentem hozzá pont kapált vele és feltünt, hogy csúnya hangja van mint mikor egy autón lukas a kipufogó .Odaérve meg néztem és láttam hogy a kipufogó alatt a kapa védőlemez tiszta korom,kivettem a gyertyát és az is kormos ,be tettem egy másik gyertyát be indítottuk 1 perc járatás után gyertya ki ez is tiszta korom ,Mi lehet a gond ? Kérem aki tud segítsen.Köszönöm!
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Én sem ajánlanám a Rotalux márkát. Szerintem a hajtása nem az igazi, ismerősnek ilyen van 2 éve van meg nekik volt már többször szerelőnél(3x-4×). Nekem KF 04-esem van azzal meg vagyok elégedve, igaz a legkisebb a családban egy KF Sprint kapálógép 15 éves én használtan vettem idén januárban eddig már használtam többször is nagyon meg vagyok vele elégedve. Ha hosszú távra akarsz jó gépet venni akkor eszt ajánlom: http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=292&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7 tudom hogy drága de én eszt választanám ez az erősebb KF hajtómű és egy Honda GCV 190-es motor van rajta.
Szintén kf04 est javasolnám, elég rég használok ilyet, nekem bevált. Egész "évben" csillag garázs csak egy alu kalap rajtuk télre meg darabokban a padlás.
Nem akarlak befolyásolni,de a Rotalux helyett a KF 04-et javasolnám. Nem tudhatod, hogy milyen egyéb feladatokra lenne szükséged. A KF 04 sokféle aktív adapterrel rendelkezik. A fűnyírón, dobkaszán, ágaprítón kívül láttam már terménydarálót is. Az ékszíjas lehajtásnak köszönhetően csak a fantázia szab határt, hogy még mire jó.
Másik előnye az egy bilincs- egy csavar. Pillanatok alatt szétszed, csomagtartóba be vagy ki.
Már változtattam a célomon.Megszabadultam a hajtástól és most komplett új gépet keresek már.Ezek a rotaluxok tetszenek de honda motorral elérhetetlenek per pillanat számomra,ezért kérdezgették még kicsit.Lehet gyüjtögetek még minthogy két kör után vakargassam a fejem:)......
A Vantage 35-re keresel új motort? Ha igen, akkor nem rossz választás az NPG T 675 és a Loncin sem. Óvakodj a Tecumseh, MTD motoroktól. A futottak még kategóriában van még néhány ütőképes motor:
Én márkát nem nézek, csak, hogy 10W-30 kerti gép olaj legyen. Mindég olyat veszek amit a közelbe kapok. Ha gondolod megveheted a "Honda" olajat bele, de szerintem bármelyik olaj megfelelő bele legalább is nekem sosem volt gondom egyikkel sem.
3-3-rom elég lesz arra szerintem is. Én is anyival használom, lehet puha földbe ennél többet is elbírna, de 3×3-rom apával a legkeményebb talajt is felszedni.
A családba 35 éve van Honda F600-as és mindég ilyen gyertyával ment. Csak akkor kellet kivenni pucolni, mikor ette az olajat. Amúgy meg nagyon hosszú az élettartama én csak ajánlani tudom.
Üdv! Kis segítséget szeretnék kérni! Ugyan ilyen Robi 56 gépem van csak nem tudom milyen kerékkel kell vagy érdemes felszerelni. Milyen méret és szabadonfutós legyen vagy ne!
Nem szándékosan vártam eddig. Normál esetben nálam is ilyenkorra minden el van vetve,kikelve.
Így jött össze, de lehet nem jártam vele rosszul. Elég hidegek a reggelek.
A sárgabarack nálam is elfagyott. A meggy se lesz az igazi.
A körtém viszont szép. Remélem beérik.
Fiatal fáim vannak.2010-es ültetésű alma szépen terem évek óta. A körte soká fordult termőre.Tavaly kóstolóba hozott pár szemet. Idén tele van.
2012-es őszibarack szépen terem. Kicsit elcsípte a levélfodrosodás, de küzdök ellene. A ház előtt van déli oldalon, aránylag védve a fagyos reggelektől. (egy gond van vele: Magvaválónak vettem, de nem az)
Kaptam kölcsön egy RK-2es,3,5lovas kapa gépet.Évekig nem üzemelt.Fel töltöttem benzinnel,próbáltam indítani,semmi.Szikra van,de a gyertya száraz.Csak a gázkart kell állítani indításnál vagy van más egyéb is?Kösz a segítséget
Akkor magyarul nem egyszerűbb a hidraulikus hanem biztonságosabb és nincs annyi macera vele!
El gondolkodtató!!
Az a baj el csesztem! (volt egy nagyon faca UE 28-am de el adtam mondván nem használom ki)
Most meg azon jár az agyam mi tévő legyek
1: igaz az árammal hajtott gépek ott nálam szuperül mennének.( de ha nem nálam hanem másnál kéném használni és ott nincs 3 fázis??)
2: arra járt az agyam hogy egy kúpos cuccost se perc alatt össze dobok viszonylag kis költségen a hidroshoz szinte semmim sincs így az elég drágácska lenne nekem :-((
(mert azért ahhoz kell pár cucc) És még egy jóval erősebb motor is ami el hajtja a szivattyút.
Sajnos előfordulnak zsiványságok. Jó a konstrukció, csak a gyártás és összeszerelés során vannak apró gondok. Például az egyik hajtóművem (régi fajta) úgy lett elkészítve,hogy a két csapágyfedél síkja nem párhuzamos. Nem tudtam miért szorul. Mérés után derült ki. Többrétegű egyoldalt vékonyított tömítés és a csapágy belsőnél hézagoló. Azóta stabil.
Ezeket a kúpos hasítókat nagy lóerőhöz tervezték! MTZ-50-es az már jó ezekhez a gépekhez.
Én azért építettem ezt a vízszintes hidraulikus hasított,mert kimélem a traktort,nincs az a fa amit nem hasít el ez a gép. Az emelő szerkezet építése, folyamatban van!
Hidd el,hogy a kúpos hasítónál,amit ráncigálni kell,azt nem kívánom senkinek!
Többször volt,hogy leállította a traktort és svéd fogóval kellett kitekerni a kúpot!
Függőleges gépnél nagyon sok a baleset,én nem a fával szemben,hanem mögötte állok!
Amúgy az egyik tavasztól nyár vége, a másik amit még használok mostanig, de már nem sok van neki vissza, én egy gyári pótkocsit húzok vele vagyis a hegyre járok vele.Igaz jó nagy part van. Egy robi alsorészt szét kaptam de sajna az nem ment be a kf 04 házba meg több volt a fog rajta , amúgy a robira nem lehet valami átalakítással felraknia másik motort?
Ez még gyári volt úgy vettem egybe alsorészt, igaz kitudja milyen állapotba lehetett, de már a második megy el igaz mindkettő használt volt. Ez 28 még összeraktam megkopva, csak beszerzem a másikat hogy legyen mire elkopik teljesen
Olajcsere tavasszal volt, most úgy vetem észre hogy ennek se sok van vissza hogy szimeringet cseréltem akkor láttam hogy jól megvan kopva.Ha meglesz párba az új csiga, meg csapágyak, majd megnézem hogy fut e szépen a bronzkerék a függőleges csigával ,ezt nem értem hogy a fenébe gyártsák úgy le hogy még hézagolnom is keljen,a tengelyen a csapágy ütközésig rámegy akkor elméletileg futnia kéne?
Én még mondjuk max 1-1,5 órát járattam azóta a gépet de a leg elején a szakinál akivel szereltük a gépet szépen indult erős kompresszió ,stb....
És ott még nem is füstölt szinte semmit.
Haza hoztam rá raktam a helyére és rá csatoltam fűnyíró adapterre (mert van az is)
Nos a fűnyírás első percében már olaj füstös volt minden mint állat ,de arra gondoltam először hogy lehet a motort miközben hoztam haza lehet át folyt előre az olaj de majd ki járja magát , de fél óra után is ugyan úgy füstölt :-((
Szóval akkor tuti hogy az a rohadt olaj lehúzó a szar :-((