Keresés

Részletes keresés

Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27212

Elkerülte a figyelmem, hogy te is leírtad az elnyírt ék teóriát.

Azért kíváncsi leszek mi lesz a hiba!

Előzmény: Törölt nick (27210)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27211

:-))

 

Szépre sikerült Gratula! :-))

Előzmény: Luximen (27209)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27210

Oké rendben persze lehet úgy is hézagot állítani bár ha az általad írt szelep fészek hiba van akkor ott más is hallatszik látszik és nem a szelep hézag "köszörüléssel " való javítás a megoldás!!

 

"Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul"

 

(Hát a kollégánál pont nem ez a jelenség azért nem értettem miért ezt írod hogy köszörülje reszelje a szelepet!)

 

És én is le írtam neki talán elsők közt hogy a lendkerék éken szokott kis mértékben el fordulni a lendkerék (itt még indul a motor de nehezen és vissza rántja a berántót)

Előzmény: Szilárd 76 (27208)
Luximen Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27209

Az MTD gyári kapatagjai már elég leharcoltak. A kések még tökéletesek, de a tagok már kuka.Ma elkészítette az esztergályos az újakat.

Még rászerelem a késeket és próba.

 

Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27208

Nem a korábbi hiba megoldására írtam a kis szelephézag hibát! Én csak   arra reagáltam, hogy van lehetőség a Briggs motornál is megfelelő mértékre, akár reszeléssel is beállítani a kellő szelephézagot! Igenis ha a szelepfészek kiverődik, annyira csökkenhet a szelephézag hogy meleg motornál már kitámaszt és durrog illetve nehezen indul. De ismétlem,nem a visszarántás hibajelenség megoldására írtam!

 Nekem az a véleményem hogy vagy a főtengely éket nyírta el a gép,vagy valóban fűnyírómotor van a kapálógépen, és ez fűkaszakés hiányában "könnyű" lendkerékkel indulásnál valóban visszaránt.

Előzmény: Törölt nick (27207)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27207

:-))

Hello

 

Nos akkor elemezzük a fixen be állított szelepek hézag csökkenését vagy a növekedését.! mert ha logikusan egyszerű paraszti ésszel gondolkozol akkor a kompresszió nőtt ugye ,azaz a szelep nem nyit ki amikor kéne ,ezért nem bírja meg húzni a berántóval. Ha "motor fűrész" lánc mélység határolóval reszeled akkor ugye még nagyobb lesz a szelep hézag a már kopott szelepen megnőtt hézagjánál is ! akkor hogy is lesz ez karika????

 

vagyis ha te még reszeled akkor a szelep HÉZAG NŐ! az ugye hangosabb motor(csattog mert nagy a hézag)és nem megfelelő motor járás mert nem nyit ki teljesen a szelep!

 

Mert az ugye nyilván való hogy a szelepeknél nem rá rakodik az anyag a szelepszár végére ezért el tűnik a hézag, hanem kopás miatt el fogy a szelep szár vége, szelep hézag a szár és emelő tengely közt meg nő!

Szokták sufni tuningal fel hegeszteni élkefémmel majd esztergán kellő méretre vissza esztergálni és ráhagyást kézi reszelővel le reszelni.

 

Régen!!!! Mert most már lehet reális áron venni új szelepet és lehet cserélni!

Előzmény: Szilárd 76 (27205)
Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27206

Én a helyedben megnézném azt,hogy nem e nyírta el a lendkerékéket a motor. Ha néhány fokkal elfordul a főtengelyen már ilyen hibajelenséget okoz.

Bár ha a Robi 56-on olyan motor van aminek nincs súlyozott lendkereke(fűnyíró motor),az is okozhatja a vissza rántást.

Előzmény: daciakombi (27200)
Szilárd 76 Creative Commons License 2016.05.08 0 1 27205

Én úgy tudom Briggs motornál is lehet a mérés helyén reszeléssel (csiszolással,köszörüléssel) "állítani" a szelephézagot.

Lehet néhány embernek barbárul hangzik, de kicsi  szelephézag esetén a két felület között lapos vékony reszelővel (motorfűrész magasság határoló reszelője) helyreállítható a megfelelő szelephézag.

Profibbak a szelepet kiszerelve a szelepszár végét köszörülik.

Előzmény: Törölt nick (27203)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27204

Kössz a tanácsokat.Megpróbálom előbb a legegyszerűbbet ha nem megy akkor szétszedem a motort.

Előzmény: Törölt nick (27203)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27203

:-))

 

nem akarlak ám cseszegetni de a briggs motornál gyári be állított érték van és nem tudod állítani a szelep hézagot max szelepet meg emelő tengelyt cserélsz :-))

 

Inkább a lendkereket kéne meg nézni nem fordult-e el kicsit az éken mert akkor csinálja ezt hogy járni jár de indításnál ki tépi az ember kezéből a berántót. mert kicsit előbb gyújt mint kéne.

 

Vagy ha indítás segítős, az a vezérmű tengelyén van és el kopott le ragadt és az is csinál ilyet!( Az indítás segítő az az egyik szelepet indítás előtt ki támasztva tartja egy nagyon picit hogy ne legyen túl nagy a kompresszió miatti ellenállás de amint a motor egyet fordul a centrifugális erő egy rugó ellenébe a szerkezetet el fordítja és így már minden jól működne!

(De ha az be ragad P.L: az olaj elöregedik ezáltal nem hűt és ken és az alkatrészek össze szorulnak akár nyitott akár csukott állásban és ez is lehet hiba! )

 

De akár a levegő szűrő eltömődése azaz csere hiánya miatt sok benzint szív és emiatt nagyobb a robbanás a hengerben indításkor(magyarul kicsit meg szívja magát) ez miatt is vissza rúghat!

Előzmény: Furak (27202)
Furak Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27202

Üdv!

Szerintem a szelephézagot kéne beállítani.

Előzmény: daciakombi (27200)
Frans Creative Commons License 2016.05.08 0 0 27201

Köszi az infót, egy felületesebb karbi szétszedésen,új üzemanyag, új szűrő, ezen már túl vagyok. Látván a videót,jobban belemélyedek az eddig érintetlen területébe a karbinak,mer én csak a fúvókát vettem ki.

Majd most szét szétszedem tiszteségesen. Eddig Brigszes fűnyiróim meg rotátorom volt,most újitottam be a Honda motoros rotátort tavaly,azzal semmi gond,igaz még be sem volt igazán járatva úgy került hozzám,ez a fűnyiró is alig használt,ez meg szivat. Még egyszer köszi mind kettőtöknek a segitséget.

Előzmény: gombászok (27194)
daciakombi Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27200

Üdv!

 

Robi 56 gépemen nehezen megy a berántó szerkezet.Magát a szerkezetet levettem semmi baja.

A motort is megforgattam kiszerelt gyertyánál nem szorul.

Berántásnál van,hogy megakad és az egész gépet rántom magammal sőt néha visszarúg és kitépi a berántót a kezemből.

Ritkán szépen simán akadás és szorulás nélkül berántom és azonnal indul.

 

Fogalmam sincs mi lehet  a baj? 

Zsolt681 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27199

Sziasztok

 

Robi 151-156-66 hoz új alkatrészek eladók.

Komplett hajtómű, kapatagok, burkolatok, bowdenek,csapágyak, szimeringek, csigatengely, bronzekérek..stb, szinte minden van.

 

érdeklődni:hzsolt681@indamail.hu

Zsolt681 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27198

Sziasztok

 

Robi 151-156-66 hoz új alkatrészek eladók.

 

Komplett hajtómű, kapatagok, burkolatok, bowdenek,csapágyak, szimeringek, csigatengely, bronzekérek..stb, szinte minden van.

 

érdeklődni:hzsolt681@indamail.hu

Furak Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27197

Szia!

Ha értesz a szereléshez és nem fontos hogy mindég hadra kész legyen a gép csak akkor vegyél 151-est. Jól megcsinálták őket annó, de hát azóta eltelt 30 vagy lassan 40 év is. Alkatrész nincs már raktáron minden kerti gép boltba csak a nagyobbakba ahonnan rendelni kell. Ha nem fontos annyira a gép most rögtön akkor szerintem spórolj és vegyél egy új Honda motorosat az sokáig kiszolgál majd. Eszt tudom ajánlani, szerintem a most kapható legjobb "magyar gép"(persze a motor nem) Alkatrész van hozzá meg régi fajta KF hajtóművel szerelt http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=292&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7 

Előzmény: Bajnok97 (27191)
Imperator23 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27196

az is lehet, hogy pl. a nyújtótekercs melegedik túl vagy hasonló gyújtás probléma.

látatlanba nehéz megmondani.

 

Előzmény: tyuli01 (27195)
tyuli01 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27195

Sziasztok.

Van egy 675ex rotokapám az történt h,ha dolgozok vele félórát,akkor elmegy az ereje,nem rotál,ha várok egy kicsit,akkor újra jó.Lehet h a szij megnvan nyulva?

gombászok Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27194

A studiod1 által javasolt karbi tisztítás a megoldás, pluszban cseréld le a tankból is a régi, és valószínű szar benzint. Érdemes még átnézni, megfelelő-e a szűrése a benzinnek, ha van, szűrő, azt is cserélni.

Szutykos benzinre nagyon érzékeny szerkezet!

Én ugyanezt játszottam el két éve egy 600-as Hondával, idén meg a Tecumseh motoros fűnyíróm nem akart indulni, tavaly nyári benzin úgy nézett ki benne, mintha jó olajos lenne, persze hogy nem indult!

Előzmény: Frans (27192)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27193

Karbi tisztítás?  

Előzmény: Frans (27192)
Frans Creative Commons License 2016.05.07 0 0 27192

Sziasztok!

Egy kis információra lenne szükségem.Igaz csak félig illik a fórumba. Napokban került a birtokomba egy Honda 160-s motorral szerelt fűnyiró, szinte újszerű állapotában. A probléma az hogy oda-vissza játszik a fordulatszám szabályzója terhelés nélkül,és terhelt állapotában is. Van egy rotátorom is ilyen motorral de annak van bowdenos a karbija ennek viszont csak az inditáshoz szükséges fojtószelep karja van a karbin .A rudazat rugójával már próbáltam variálni de nem jött be.  Mit lehet tenni vele mert nagyon zavaró ez tarakirozás,meg hát gondolom a motornak sem tesz jót.

Bajnok97 Creative Commons License 2016.05.06 0 0 27191

Fateromnak van egy Robi 55 ös gépe az nagyon ott van a szeren szerintem.

Ezért gondoltam hogy veszek egy Robit én is

Most egy Rk 02 es gépem van és nem vagyok vele glégedve.

El akarnám adni és abbol a pénzből venni egy fasza kis gépet.

40-50 körüli gépet tudnátok ajánlani vagy olyat ami megbízható és olcsóbb mint egy Honda.

Előzmény: Imperator23 (27190)
Imperator23 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27190

Meg tudom erősíteni wtman gondolatait.

 

Épp 2 napja javítottam egy Robi 50-est. (1981-es évjárat), a 151-es hasonló korú.

Nem lenne rossz gép, de alkatrészt szerezni hozzá nem könnyű és ha egyszerű szerkezet is, szerelni nem könnyű, hogy 100 %-os állapotú legyen. (vagyis használható)

 

Lendkereket kellett cserélni rajta, és a karbit pucoltam.

Ez viszonylag könnyen ment, de egy rejtélyes hiba megmagyarázhatatlan maradt a mai napig.

 

Random nem akar gázadásra reagálni a motor.

Konkrétan nem pörög fel.

Máskor meg minden mm-es állításra a gázkaron reagál.

Egyszer akar működni, egyszer nem.

Ha elindul megy mint az állat, alig bírom vele tartani a lépést.

Következő menetnél meg se akar moccanni. 

 

A gázkar és a karbi működik rendesen (alapjárat állítással nem orvosolható; benzin mennyiség is többféleképpen volt állítgatva a benzincsappal - hátha keveset/sokat kap), vadi új NGK gyertya van benne, benzinnel nem lehet probléma, mert amikor van kedve a Robinak menni, akkor is ugyan azt égeti el, mint amikor nem akar menni.

 

Ettől függetlenül lehet jó gép, de én most pl. belefutottam egy ilyenbe, annak ellenére hogy alig használt gép. 

 

 

Nekem egy Honda motoros gép van itthon, az általam ismert szakik is Honda motort javasolnak szerelhetőség és alkatrész utánpótlás szempontjából.

A GCV 190 egy szinte tökéletes választás, egy jó hajtással kombinálva.

 

Ha drága is, nem fogod megbánni hogy esetleg ilyet választasz. 

 

 

 

 

Előzmény: wtman (27186)
ali kis Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27189

Bocsi, a kakasor= kapasor.

Előzmény: ali kis (27188)
ali kis Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27188

Valóban, jól látod. Az igaz, hogy sekélyebb a kapálás mélysége, de tökéletesebb munkát végez a kapatagok átfedése miatt. Egyébként a mély munkákhoz van egy régi masszívabb kivitelű kakasor.

Előzmény: oljeg12 (27187)
oljeg12 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27187

Ma felhívtak a webáruházból, hogy jelenleg nincs nekik RK-02-hez kapakésük. Amit írsz, az jó ötletnek tűnik. De ha ezt a 45°-ost meghajlítom 90°-ra, akkor jelentősen csökken az átmérő, ami miatt sekélyebben tud csak dolgozni. A csavarás viszont jó, mert az valóban húzásra állítja a kapát.

Előzmény: ali kis (27183)
wtman Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27186

Szia és sziasztok fórumlakók is!

 

Én is vettem egyet nagy lellkesen kb másfél éve, igaz a váltósat. 1 évet küzdöttem vele, belement kb 40-50e forint a felújításba, de nem akarta a tutit. Végső elkeseredésemben körbejártam a kisgépszervizeket, 3-ból 3 utasított el, mondván túl régi típus. Most folyamatban van egy Honda GCV 190 felrakása a Robi 151 rekord váltójára ( munka dandárja már megvan, lassan működőképes lesz a szerkezet).

 

Én a helyedben vennék egy Honda motoros kapálógépet lehetőleg újonnan és sokáig nem lesz bajod. Ha ragaszkodsz a használthoz, akkor meg előtte érdeklődj körbe, hogy szervizeli e a környéken vki az adott típust.

 

Hozzáteszem, hogy komoly rajongói tábora van a 151-nek, de koránál fogva, eléggé lutri a vásárlás és vannak alkatrészek ami a használt alap 15-es árával mérhetőek (pl. ducatti gyújtás, új karburátor )

Előzmény: Bajnok97 (27185)
Bajnok97 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 27185

Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy mi a véleményetek a Robi 151 es gépekről?

Szeretnék venni egyet a nyáron de előtte szeretném tudni hogy megbízhatóak e stb...

Előre is köszi.

jano5691 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 27184

Köszi, akkor ez kipipálva. Vagyis nem szedem szét és kockáztatom meg, hogy összebarmoljam.

Előzmény: Törölt nick (27182)
ali kis Creative Commons License 2016.05.04 0 0 27183

Az egyik garnitúrámat átalakítottam 90 fokosra. Autogén hegesztő vagy kovács tűz kell hozzá. Ahhoz, hogy jól húzzon. a kapatagokon kell csavarni. Ha lerakod beton felületre a kapasort, úgy, hogy függőlegesen lefelé álljon egy tag. annak nem szabad teljes felületével felfeküdnie a betonra. Akkor fog jól húzni, ha csak a kapakés éle fekszik fel a hát felület nem ér talajt.

Előzmény: oljeg12 (27181)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 0 0 27182

Hali a kérdésed elejére én nem tudom a választ !

 

De a második felére igen : azaz hogy normális -e ha alapjáraton így ingadozik :-))  HÁT pont ez a normális !!!A regulátornak ez a szerepe! Sőt van olyan gép aminek ha full gázt nyomsz és mondjuk puha földbe kapál vagy kordéval könnyen fut ott is nagy gázzal is ilyen hullámzó a motor nem csak kis gázzal!

 

Az így jó így lett ki találva :-))

Előzmény: jano5691 (27180)
oljeg12 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 27181

Agro Oroszinál rendeltem RK-02-höz kapakést, 8 párat. A megjegyzés rovatba, bele írtam hogy csak 90°-ban hajlítottat kérek. Mivel se a csomag, se pedig valami értesítés nem jött, ma felhívtam őket. Érdeklődésemre azt a választ kaptam, hogy 90°-os nem is szokott lenni. Ami van, az kb. 60°-os. Nem tudom, hogy akivel beszéltem, jól saccolta-e meg? Nekem 45°-os van, ami nem viszi előre a gépet, ha már mélyebbre engedem. A szomszédba láttam egy valaki, szintén 4 lovas Briggsel rotált és azon 90°-os kapák voltak. Olyan jó mélyre letudta engedni és vitte is előre rendesen a gépet. Nem úgy, mint az enyém, amit úgy kell erőből tolnom, ha mélyen jár a kapa. Szerintetek, van 60°-os hajlítású kapakés? És ha van azzal jobban fogok tudni előre haladni és nem kell (legalább annyira) nyomni, hogy haladjon?

jano5691 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 27180

Sziasztok,

Robi 156-hoz (Honda motorral) keresnék láncos reduktort, ha esetleg van valakinek eladó. (nézem a veterfogást is, csak mondom hátha)

Szabadonfutós gumikerék is érdekelne.

 

Az normális egyébként ennél a gépnél, hogy behúzott kuplunggal, visszatolt gázzal ingadozik a fordulatszám? Felpörög, visszaesik és közben mozog a gázszabályozó. Terhelésnél nem csinál ilyet.

B.Csaba71 Creative Commons License 2016.05.03 0 0 27179

Nem,poros olyan fekete korom szerű szutyok.

Előzmény: studiod1 (27178)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 27178

Olajos lett a szűrő?

Előzmény: B.Csaba71 (27176)
1DEX Creative Commons License 2016.05.02 0 0 27177

Sziasztok!

Jobbra forgató eke KF-kapákhoz eladó.

Ára: 6000 huf.

B.Csaba71 Creative Commons License 2016.05.02 0 0 27176

Köszönöm ! 

A levegő szűrő volt a ludas ,kivettem hogy megnézzem a szerepét és rögtön megjavult a szelep nincs beragadva úgy ,hogy kap egy új szűrőt.Mégegyszer köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (27170)
nagylgy Creative Commons License 2016.05.02 0 0 27175

Sziasztok!

Ha esetleg valakit érdekel. Megválnék az alábbiaktól.

KF-Dragon 55 Adapterek.
- Burgonyakiszedő 
- Töltögető eke
-Jobbraforgató eke 
-Körmöskerék

Az ekét és a körmös kereket tavaly kipróbáltam ősszel egy 10x10-es területen. A többi még nem látott földet.

Ha érdekel valakit : nagylgy@gmail.com

gombászok Creative Commons License 2016.05.02 0 1 27174

A sok "benya" az előzőeken túl még lehet attól is, hogy nem jó a benzinszint(ha valamikor szétszedte a karbit, elállítódhatott), vagy kilyukadt az úszó, bár ekkor inkább le is fullad

Előzmény: B.Csaba71 (27169)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27173

ok. a lényeg a sok benya :-)))))

 

Előzmény: studiod1 (27172)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27172

Kapáknál gcv motoroknál én eddig csak "kézi szivatóval" találkoztam-- teljesen ráhúzott gáz az indítás kicsit visszatolva max fordulat.

Előzmény: Törölt nick (27170)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27171

Nézd meg abban a gázállásban ahol dolgozik- rotál hogy áll az indítási pillangó, lehet csak a gáz bovden-rudazat áll rosszul és rajta tartja teljesen vagy részben az indítást. Bovden köpeny fellazítás és helyes beállítás(teljesen ráhúzott gázkarnál pont fordítsa el az indítási pillangót) esetleg lehet rudazat gond de az ritka.

Előzmény: B.Csaba71 (27169)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27170

Hali

általában akkor" kormol " nagyon ha a benzin dúsabb lesz az égéstérben ezt okozhatja pl: a légszűrő eltömődése is, de ha autó mata szivatós az is be ragadhatott az miatt is lehet.

 

Lényeg akkor szokott fekete kormosan menni ha sok benzint kap!

Előzmény: B.Csaba71 (27169)
B.Csaba71 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27169

Üdv.

Apósomnak van egy Honda Gcv 160 -as kapáló gépe ,minap mikor mentem hozzá pont kapált vele és feltünt, hogy csúnya hangja van mint mikor egy autón lukas a kipufogó .Odaérve meg néztem és láttam hogy a kipufogó alatt a kapa védőlemez tiszta korom,kivettem a gyertyát és az is kormos ,be tettem egy másik gyertyát be indítottuk 1 perc járatás után gyertya ki ez is tiszta korom ,Mi lehet a gond ? Kérem aki tud segítsen.Köszönöm!

Furak Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27168

Üdv!

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Én sem ajánlanám a Rotalux márkát. Szerintem a hajtása nem az igazi, ismerősnek ilyen van 2 éve van meg nekik volt már többször szerelőnél(3x-4×). Nekem KF 04-esem van azzal meg vagyok elégedve, igaz a legkisebb a családban egy KF Sprint kapálógép 15 éves én használtan vettem idén januárban eddig már használtam többször is nagyon meg vagyok vele elégedve. Ha hosszú távra akarsz jó gépet venni akkor eszt ajánlom: http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=292&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7 tudom hogy drága de én eszt választanám ez az erősebb KF hajtómű és egy Honda GCV 190-es motor van rajta. 

Előzmény: Nokedligyar (27164)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27167

Szintén kf04  est javasolnám, elég  rég használok ilyet, nekem bevált. Egész "évben" csillag garázs csak egy alu kalap rajtuk télre meg darabokban a padlás.

Előzmény: ali kis (27166)
ali kis Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27166

Nem akarlak befolyásolni,de a Rotalux helyett a KF 04-et javasolnám. Nem tudhatod, hogy milyen egyéb feladatokra lenne szükséged. A KF 04 sokféle aktív adapterrel rendelkezik. A fűnyírón, dobkaszán, ágaprítón kívül láttam már terménydarálót is. Az ékszíjas lehajtásnak köszönhetően csak a fantázia szab határt, hogy még mire jó.

Másik előnye az egy bilincs- egy csavar. Pillanatok alatt szétszed, csomagtartóba be vagy ki.

Előzmény: Nokedligyar (27164)
Nokedligyar Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27165

Azért köszi hogy így keresgéltél!😉

Előzmény: ali kis (27162)
Nokedligyar Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27164

Már változtattam a célomon.Megszabadultam a hajtástól és most komplett új gépet keresek már.Ezek a rotaluxok tetszenek de honda motorral elérhetetlenek per pillanat számomra,ezért kérdezgették még kicsit.Lehet gyüjtögetek még minthogy két kör után vakargassam a fejem:)......

Előzmény: ali kis (27162)
studiod1 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27163

NGP t 675 a többi jó

Előzmény: ali kis (27162)
ali kis Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27162

A Vantage 35-re keresel új motort? Ha igen, akkor nem rossz választás az NPG T 675 és a Loncin sem. Óvakodj a Tecumseh, MTD motoroktól. A futottak még kategóriában van még néhány ütőképes motor:

http://www.lombardini.hu/?q=hu/product/show/4220

http://www.bszfarmer.hu/index.php/kerti-gepek/motorok/termekek/p02100013motor-lamborghini

http://vaszkoshop.hu/spd/KGM-0018/Kawasaki-FJ-180V-benzines-motor#page_artdet_tabs

Ha már a Honda és a Briggs nem tetszik.

Előzmény: Nokedligyar (27155)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27161

:-O

 

A legjobb????

Hááát ki a fene tudja :-)))

 

Kinek a pap kinek a paplan :-))

 

Passz!!!!

Előzmény: Silvan (27160)
Silvan Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27160

És melyik a legjobb?

Előzmény: Törölt nick (27158)
ali kis Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27159

Itt egy angol áruház néhány Loncin motorral. Véletlenül? van egy Briggs is közöttük.

http://www.abbeygardensales.co.uk/subprod/loncin-engines-0003902.aspx

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27158

Ja igazából én sem írtam hogy rossz!

Csak nem a legjobb :-)))

 

Öcsém vett full újan egy ilyen loncin ezt a kis krossz motort 110ccm 4 ütem

Amég garis volt jó is volt aztán eltelt 1-2 év persze igaz ha ütnek vágnak egy mocit relatíve bármilyen jó márka szét megy

Na mindegy azt hiszem ilyen 4 évesen ment gajra de annyira hogy még hengert meg hengerfejet is kellett cserélni :-))

 

De ha jól meg gondolom nagyon is bírta mert a 4 év alatt kapott mindent :-))

Előzmény: ali kis (27157)
ali kis Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27157
Előzmény: Nokedligyar (27155)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27156

Loncin faca kínai márka :-))))))

 

Akinek sok szabad ideje van annak tökéletes :-)))

 

A másikat nem ismerem.

Előzmény: Nokedligyar (27155)
Nokedligyar Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27155

Ngp vagy Loncin motorról tudtok véleményt mondani?Én Loncinról még sosem hallottam meg nem is találtam róla semmit...

Furak Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27154

Én márkát nem nézek, csak, hogy 10W-30 kerti gép olaj legyen. Mindég olyat veszek amit a közelbe kapok. Ha gondolod megveheted a "Honda" olajat bele, de szerintem bármelyik olaj megfelelő bele legalább is nekem sosem volt gondom egyikkel sem.

Előzmény: Imperator23 (27152)
Kacsa65 Creative Commons License 2016.05.01 0 0 27153

Sajnos a 3-3 sincs. de köszönöm a tanácsot most vettem az eszközt nem tudom mennyi a gyári rajt.

de ha valaki használja eme gépet a gyári váltva forgató eke hogy forgat szántásnál

Imperator23 Creative Commons License 2016.04.30 0 0 27152

Nekem is ilyen idős a gép, de csak pár éve használom. Legalább 15 évet állt tétlen.

 

Ha már az olajat is említetted - abból milyet használsz ha szabad érdeklődnöm?

Konkrét márkára, és típusra is kíváncsi lennék.

 

Köszi!

Előzmény: Furak (27150)
Furak Creative Commons License 2016.04.30 0 0 27151

Szia!

 

3-3-rom elég lesz arra szerintem is. Én is anyival használom, lehet puha földbe ennél többet is elbírna, de 3×3-rom apával a legkeményebb talajt is felszedni.

Előzmény: Kacsa65 (27144)
Furak Creative Commons License 2016.04.30 0 0 27150

A családba 35 éve van Honda F600-as és mindég ilyen gyertyával ment. Csak akkor kellet kivenni pucolni, mikor ette az olajat. Amúgy meg nagyon hosszú az élettartama én csak ajánlani tudom.

Előzmény: Imperator23 (27147)
studiod1 Creative Commons License 2016.04.30 0 0 27149

4x8 és szerintem szabadonfutós.

Előzmény: daciakombi (27148)
daciakombi Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27148

Üdv! Kis segítséget szeretnék kérni! Ugyan ilyen Robi 56 gépem van csak nem tudom milyen kerékkel kell vagy érdemes felszerelni. Milyen méret és szabadonfutós legyen vagy ne!

 

Köszönöm

Imperator23 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27147

Nekem is Brisk van benne. Pont ugyan ez. :)

Viszont ha jó véleményen vagy róla, nem cserélem le NGK-ra.

Ezt favorizálom a legfőképpen, de mivel viszonylag új benne a Brisk, egyelőre ezzel használom. 

Kicsit nehezen indul néha a gép, ezért gondoltam hogy cserélnék benne.

Előzmény: Furak (27118)
gombászok Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27146

A gyári kapasorból max. 3-3 tagot tudsz felrakni, nincs tovább hova.

Legfeljebb valami tengelyhosszabbítóval, de azzal óvatosan, nehogy túlterheld a hajtóművet.

Interneten állandóan hirdet egy Szeged környéki pasi, keress rá, Honda munkaeszközök-re

Előzmény: Kacsa65 (27144)
Kacsa65 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27145

ha valakit érdekelne agt 835 van egy eladó

Kacsa65 Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27144

Sziasztok fórumozók.

Ha tudnátok segíteni honda f 600 y hoz lenne szükségem kapasorra,lehetőleg legalább 4 -4 tag kellene oldalanként

telóm 20 3223335.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27143

hali Én is meg kaptam ma a választ a gyűrű gyártó cégtől :-))

 

:Briggs 65,08 2,0+2,0+4,75 Gyűrűgarnitúra: 2500 Ft+áfa + posta Van raktáron   Üdv: Belcord     --
Belcord Kft. Ügyfélszolgálat
  Telefon: +36 36 410 769
Fax: +36 36 320 037
E-mail: ugyfelszolgalat@belcord.hu
Honlap: www.belcord.hu

Előzmény: lacbp (27136)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27142

Hali

 

3.5 Lóerős briggs classic motoros robi 53.

 

Dugattyú átmérő: 65,08mm

kompresszió gyűrű magasság:2mm

Olajlehúzó(vagy áteresztő):)  : 4.7mm(és az egy anyagból való! )

Előzmény: lacbp (27140)
Luximen Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27141

Nem szándékosan vártam eddig. Normál esetben nálam is ilyenkorra minden el van vetve,kikelve.

Így jött össze, de lehet nem jártam vele rosszul. Elég hidegek a reggelek.

A sárgabarack nálam is elfagyott. A meggy se lesz az igazi.

A körtém viszont szép. Remélem beérik.

Fiatal fáim vannak.2010-es ültetésű alma szépen terem évek óta. A körte soká fordult termőre.Tavaly kóstolóba hozott pár szemet. Idén tele van.

2012-es őszibarack szépen terem. Kicsit elcsípte a levélfodrosodás, de küzdök ellene. A ház előtt van déli oldalon, aránylag védve a fagyos reggelektől. (egy gond van vele: Magvaválónak vettem, de nem az)

 

 

Előzmény: Imperator23 (27137)
lacbp Creative Commons License 2016.04.29 0 0 27140

Amúgy milyen briggshez kellene mekkora  méret??!

 

nekem van gyűrűm briggs -hez dugattyúval együtt.

 

ezt találtam most:

 

http://kisgepabc.unas.hu/spd/kisg694975/Briggs-dugattyugyuru-4-le

Előzmény: Törölt nick (27138)
lacbp Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27139

Ugyan úgy van briggshez is!

2200ft körül van a szett, de a posta ugyan ennyi pluszban... de ennyit nem fizetnék érte... amikor 400ft a posta normális esetben..

Előzmény: Törölt nick (27138)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27138

hali

 

 

Neked jó az ,de nekem briggs kell már mondtam nem honda :-))

 

Amúgy árban mennyi ??

Azt nem írtad.

Előzmény: lacbp (27136)
Imperator23 Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27137

Jókor vetetted. Szépen néz ki a szántód :)

 

Nálam elfagyott az egész ültetvény, pedig több mint 50 kg-ot vetettem el kb 2 hete.

 

Mellette a szőlőt is nagy kár érte, illetve néhány fát is megtalált a fagy + monília és tafrina is pusztította a barackokat.

 

Jól indul a szezon....

Előzmény: Luximen (27135)
lacbp Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27136

Szia!

 

írtak vissza a tegnapi kérdésemre!

 

"A DGY/013/1 cikkszámú gyűrűgarnitura
három gyűrűt tartalmaz, így az áteresztő gyűrűje
nem háromrészes kialakítású.

Köszönettel várjuk megrendelését.

Üdvözlettel,Leviczky Mihály cégvezető
 Agromechanika Kkt.
 tel.: 42/475-228 
 e-mail:info@agromechanika.hu
 www.agromechanika.hu
 www.kertigepalkatresz.hu
  "

 

SZóval én rendelek.....

Előzmény: Törölt nick (27134)
Luximen Creative Commons License 2016.04.28 0 1 27135

Üdv mindenkinek.

Mai munkám. Egy kis burgonya vetés.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27134

:-))

 

hali annál a gépnél ha évekig nem ment Kezd a karburátor pucolással!

 

És olaj csere!

Mert ha el is indul az évek alatt még az olaj is bele döglött :-))

 

Aztán első indításnál hajtókar rotty lesz.!

Előzmény: éjibagoly (27133)
éjibagoly Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27133

Kaptam kölcsön egy RK-2es,3,5lovas kapa gépet.Évekig nem üzemelt.Fel töltöttem benzinnel,próbáltam indítani,semmi.Szikra van,de a gyertya száraz.Csak a gázkart kell állítani indításnál vagy van más egyéb is?Kösz a segítséget

Péter Láncfűrészalkatrész Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27132

Első unboxing videónk témái:
Honda GX, Stihl FS, Fúvóka dörzsár. Stihl 026, Alko BC4535
www.peterlancfuresz.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.28 0 0 27131

:-))

hali kösz az ötletet már írtam is nekik úgyhogy majd jelzem mi volt a válasz.

Előzmény: oljeg12 (27130)
oljeg12 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27130

Ezek szerint, nagy valószínűséggel meg van a hiba oka. Amit írtatok, abból kiderült, hogy csak ezt a vackot lehet kapni.

Próbáljátok meg a Belkord KFT-nél legyártatni. Itt érhetők el.

http://www.belcord.hu/dugattyugyuru-gyartas.html

 

Előzmény: Törölt nick (27113)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27129

Helló!

Még annyit fűznék hozzá, hogy ha tudsz olcsón ilyen gépet vedd meg!Az átépítés már rajtad áll!

Én is ezt csináltam.Ha az itt  feltöltött videómnak a fejlécre kattintasz,több videót is meg tudsz nézni gépeimről.

 

Előzmény: Törölt nick (27128)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27128

Hali kösz a választ :-))

 

Akkor magyarul nem egyszerűbb a hidraulikus hanem biztonságosabb és nincs annyi macera vele!

 

El gondolkodtató!!

 

Az a baj el csesztem! (volt egy nagyon faca UE 28-am de el adtam mondván nem használom ki)

 

Most meg azon jár az agyam mi tévő legyek

 

1: igaz az árammal hajtott gépek ott nálam szuperül mennének.( de ha nem nálam hanem másnál kéném használni és ott nincs 3 fázis??)

2: arra járt az agyam hogy egy kúpos cuccost se perc alatt össze dobok viszonylag kis költségen a hidroshoz szinte semmim sincs így az elég drágácska lenne nekem :-((

(mert azért ahhoz kell pár cucc) És még egy jóval erősebb motor is ami el hajtja a szivattyút.

 

úgyhogy passz.

Előzmény: Dutrás-pisti (27124)
fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27127

ez aluházas ezt kettészedni nem lehet , vagy is a függőleges csiga ahol van, a kerék tengelynél jön szét jobb bal oldal ahol a csapágy ház van  

Előzmény: studiod1 (27122)
ali kis Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27126

Csak megerősíteni tudlak. A 3 colos svédfogó állandó jelenlevője volt a kúpos hasítónak. A hidraulikussal pedig félkézzel, dúdolva.

Előzmény: Dutrás-pisti (27124)
ali kis Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27125

Sajnos előfordulnak zsiványságok. Jó a konstrukció, csak a gyártás és összeszerelés során vannak apró gondok. Például az egyik hajtóművem (régi fajta) úgy lett elkészítve,hogy a két csapágyfedél síkja nem párhuzamos. Nem tudtam miért szorul. Mérés után derült ki. Többrétegű egyoldalt vékonyított tömítés és a csapágy belsőnél hézagoló. Azóta stabil.

Előzmény: fürészes (27120)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27124

Helló pimpa!

Ezeket a kúpos hasítókat nagy lóerőhöz tervezték! MTZ-50-es az már jó ezekhez a gépekhez.

Én azért építettem ezt a vízszintes hidraulikus hasított,mert kimélem a traktort,nincs az a fa amit nem hasít el ez a gép. Az emelő szerkezet építése, folyamatban van!

Hidd el,hogy a kúpos hasítónál,amit ráncigálni kell,azt nem kívánom senkinek!

Többször volt,hogy leállította a traktort és svéd fogóval kellett kitekerni a kúpot!

Függőleges gépnél nagyon sok a baleset,én nem a fával szemben,hanem mögötte állok!

Összegezve:

1.Fa hasítása tűzifa vastagságra.

2.Szárítás (Időjárás).

3.Szalagfűrésszel kazánméretre vágása.

4.Fa behordása.

5.Tudsz ennél könnyeben fát vágni?

Ui: Nem ipari mennyiségre terveztem,de meg könnyíti a munkám,mert már én se vagyok 18éves!

 

Előzmény: Törölt nick (27116)
fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27123

Amúgy az egyik tavasztól nyár vége, a másik amit még használok mostanig, de már nem sok van neki vissza, én egy gyári pótkocsit húzok vele vagyis a hegyre járok vele.Igaz jó nagy part van. Egy robi alsorészt szét kaptam de sajna az nem ment be a kf 04 házba meg több volt a fog rajta , amúgy a robira nem lehet valami átalakítással felraknia másik motort? 

Előzmény: Furak (27119)
studiod1 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27122

Csak még egy kérdés a "könnyített" két félből álló  hajtóműházad van azoknál többször van gond a hézagolással.

Előzmény: fürészes (27120)
fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27121

Ez még gyári volt úgy vettem egybe alsorészt, igaz kitudja milyen állapotba lehetett, de már a második megy el igaz mindkettő használt volt. Ez 28 még összeraktam megkopva, csak beszerzem a másikat hogy legyen mire elkopik teljesen   

Előzmény: Furak (27119)
fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27120

Olajcsere tavasszal volt, most úgy vetem észre hogy ennek se sok van vissza hogy szimeringet cseréltem akkor láttam hogy  jól megvan kopva.Ha meglesz párba az új csiga, meg csapágyak, majd megnézem hogy fut e szépen a bronzkerék a függőleges csigával ,ezt nem értem hogy a fenébe gyártsák úgy le hogy még hézagolnom is keljen,a tengelyen a csapágy ütközésig rámegy akkor elméletileg futnia kéne? 

 

Előzmény: ali kis (27109)
Furak Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27119

Mennyi idő alatt kopott el? Van belőle 1:24-es és 1:28-as is. Jót tettél bele?

Előzmény: fürészes (27103)
Furak Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27118

Szia!

Én F600-asba Brisk N15YC-t használok.  Az vált be a legjobban, nekem, meg olcsó is, igaz nagyon ritkán kell cserélni ha nem eszi a gép az olajat.

Előzmény: Imperator23 (27117)
Imperator23 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27117

Robi 50-be

és Honda F-400-ba

 

milyen gyertyát érdemes tenni?

 

konkrétan típusra lennék kíváncsi. vagy Ngk vagy Brisk a favoritom. 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27116

Ja látom ,az az igazság nekem briggs& stratton- ba van , arra kell nem hondára :-))

 

De a lényeg ezek az után gyártott szarok mindegy mibe teszed ha szar akkor szar!

Előzmény: lacbp (27114)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27115

Hát igen akkor meg lett a gondom fő okozója :-((

 

Sajnos!

 

Én még mondjuk max 1-1,5 órát járattam azóta a gépet de a leg elején a szakinál akivel szereltük a gépet szépen indult erős kompresszió ,stb....

És ott még nem is füstölt szinte semmit.

Haza hoztam rá raktam a helyére és rá csatoltam fűnyíró adapterre (mert van az is)

Nos a fűnyírás első percében már olaj füstös volt minden mint állat ,de arra gondoltam először hogy lehet a motort miközben hoztam haza lehet át folyt előre az olaj de majd ki járja magát , de fél óra után is ugyan úgy füstölt :-((

 

Szóval akkor tuti hogy az a rohadt olaj lehúzó a szar :-((

Előzmény: lacbp (27112)
lacbp Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27114

ugyan ez volt nálam is,... csak az eredetiek 32 évesek voltak....   ez az új meg 1 hónapot bírt!

 

ezért volt a kérdésem!

 

itt elvileg gyári fajtát adnak: http://www.kertigepalkatresz.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=141&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

 

de rákérdezek emailben!

Előzmény: Törölt nick (27113)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27113

mert nekem ilyen volt a régi!! amit le cseréltünk mert el koptak!

 

és ilyen lett az új:

 

És ugye itt az olajlehúzó 3 darabból áll.mint a képen is látszik.

Előzmény: Törölt nick (27111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!