Hali!
Bennem igazan a szegecsekkel kivert fekete borszerko + kalap hagyott mely nyomot, meg gyakran lattuk es neha ugrattuk kerteszkedes kozben, mikor a gimibe mentunk/jottunk.
Annal mar csak az volt jobb sztori, amikor a "Piros" iskola gondnoka bekattant egy szunetben, 500 gyerek orra elott az udvaron, es taligaval rohangalt, majd elutotte Vera nenit (talan magyar tanero volt), aki a gyerekek legnagyobb oromere beleesett a taligaba, majd igy szaguldozott tova az urge, mig ki nem ertek a mentok, es le nem kotoztek. Ehhez hasonlo feludulest jelentettek Rudi ba fizikaorai, amikor enyhe szalonspicc hatasara latvanyosan tonkre tett minden kezebe eso muszert, kiserleti alkatreszt. Vagy a Steinmetzben volt egy Popelka nevu foldrajztanarno, aki kb 10 eve minden evfolyammal vegignyalatta a bauxitot, hogy errezzuk meg, hogy tapad a nyelve az embernek ra, ami alapjan meg lehet kulonboztetni mas kovektol, nem volt kec-mec, mindenkinek egyesevel beledugta a szajaba, broaf...
Madach. Forum, Liget meg a kispesti mozik, hmmm, erkely elso sor (mar ahol volt) torzshely volt. Szorakozas anno, ti hova jartatok? Hengersor szakkozep penteki "klubdelutanok", Steinmetz Kisz klub. Meggymarka, zsiroskenyer, teahaz, disco...
bocsesz ha hosszu voltam...
udv
bs
Arra a muksóra gondolsz akinek középhosszú őszes haja volt, állandóan bőrszerkóban járt és kismillió jelvény volt a mellkasán? Könnyen lehet, hogy ugyanarról a fickóról beszélünk. Nem volt semmi figura!
ehe üllői-lajosmizsei a lámpákkal úgy sux, ahogy van, pláne, h kinyitott a benzinkút a kispesti részen (az má' a másik oldal, fúúúj! :))).
pakuratavakkal mi lesz? a városképet olvasgatva (pedig milyen ratyi) csak az szokott számomra kiderülni, h +oldják majd....
a másik újság: lőrinci magazin; pártpreferenciáktól függetlenül: miért van az, h a 19.ker.i burány polgártárs nyomja a rizsát, nem a helyi fószerek közül valaki?
Nahát! Most fedeztem fel a topicot. Nagyon örülök, hogy szűkebb hazám is önállóan képviselteti magát az indexen. Részemről nem hagyom elsüllyedni a topicot.
Azokat a rácsos villamosokat én spéci nagyon csíptem, mert nem kellett megfulladni mások hónaljszagában nyáron. Amikor meg m(elege) lett az embernek a sétából, akkor fölszállt egy ilyen villingerre, és az hamar fölfrissítette.
Ma már nem szívesen utaznék rajta, mert még mindig jobb nyáron izzadni, mint szívni a Kamazok, IFÁ-k és egyéb bűzbombák kipuffját.
Hali!
32 evig eltem Lorincen, es meg most is sok minden oda kot. Piros Iskola, majd a Steinmetz padjait koptattam, jokat jatszottunk a "pingvines" jatszoteren, meg a "gorog lejton" es a Bokai godorben szankoztunk, vagy a kapolna dombon. Na es a Baross utcai fagyizo, mint nyari torzshely. Sok jo emlek. LIP sincs mar, ahol Cserhati Zsuzsat meg huszonX evesen es 30 kilosan lattuk, meg Zsuszti a Kossuth teri kertesz a borszerkojaval a mult. A metro meghosszabitasra en is az Ulloi uti keregvasut megoldasra emlekszem egeszen a repterig, az elagazas meg is van a Hatar utnal. Aztan jott a troli verzio, de mind elszallt a levegobe. A forgalom csak nott, de megoldas sehol, most meg nem irigylem sem a Sallai lakoit, sem az Ulloi utiakat, sem a Margo T. utcaiakat (milyen jokat csatangoltunk regen az Allami lakotelepen), sem a ....
Es mar a Havanna is 20 eves vagy mennyi, Amikor epitettek, es vittek a kozmuveket a Margoban, rakas gond volt, beomlott az arok, meg tiszta talajvizvolt, evekig allt a hazunk elott egy szivattyu, es kocogtak a poharak a szekrenyben (na mondjuk ezt nem hianyzik).
Cheese altal bemutatott 50-es villamos kep nem a Pottyos utca kornyeken keszult? De ez mar egy modern UV, bezzeg amikor meg a racsot kellett akaszgatni a regi nyitott peronos villamoson, es az emberek furtokben logtak. Es volt 35, piros 35, 135 jarat meg hosszu 93-as, ami nem csak hogy csuklos volt, hanem keso este is jart (a Nagyvarad terig)....
Még a nyolcvanas évek közepén a Földalatti Múzeumban volt egy nagy Budapest térkép, olyasmi címmel, hogy a budapesti metróhálózat 2000-ben. Asszem ez már nincs meg, mert közröhely tárgyát képezné...
Na ezen a térképen a 3-as vonal valóban a reptérik megy ki, de én úgy emléxem, hogy nem a Béke tér felé, hanem hátul ment volna
Az Ady folytatásaként, a sorompó után az út kiszélesíthető a Dunaferr előtti üres placc kihasználásával, így a temetőig könnyen elvihető. Innen tovább nyílegyenesen, a benzinkút felé (sírköves költözhet :-)), és ahol a 136-os befordul, azon a kis szakaszon az Üllői felöli oldalon kellene bontani kisajátítással, vagy mivel elég kis rész, akár még az úttesttel közös részen bevinni a Havannára. A Vörösmarty sulitól már elég széles az út, ott aztán bármerre vihetik egy szimpi végállomást keresve, talán még a Gloriettig is. Ez persze egy erősen idealizát verzió, de hát oldottak meg már cifrább dolgokat is.
Hát... A MÁV nem így gondolja!
Most azért valamit tisztázzunk: ha jönne a 42-es sárga villám, akkor ugye Ady E. út, át a vasúton, Újtemető út, azt mondod nem érintené a Csapó utcát. Akkor holmegy be? Mármint a Havannára?
Más. Én egy kicsit régebbi motoros vagyok. 36 évemet eddig itt éltem le...
Végre volt időm végigolvasni a topikot. Jómagam hétéves korom óta élek itt (húsz éve, száksz). Emlékszem a Madách mozira, sőt a Ligetre is, a Tonettre pedig még abból az időből, amikor lehetett számlára fogyasztani, sőt a "vásárlóképes" fiatalok kedvéért szentestén 9-kor kinyitottak a társaságunknak és reggelig lehetett bulizni. Mostanában nagy ritkán kajálni járok be, illetve kávézni, és néha nagyon jól szórakozom rajta, ahogy a régi arcok jönnek feleséggel-gyerekkel az időközben étteremmé avanzsált Tonettbe, ahol x éve még...
A metró az Üllői alatt régi ötlet, régebbi, mint a négyes. A Bartók Béla utat ismerve azonban én is inkább ott építenék, hiába beszélek önnön közlekedési problémáim ellen! :-)
Az ötvenest nem lehet megszűntetni, az nagyon ki van használva, ellenben le lehetne vinni a föld alá! Maradhatna is, meg közlekedni is lehetne.
Csak közben meg állítólag az Üllői alatt menne majd egy metró, ami kimegy egészen a Béke térig, majd a reptérre is. Ez persze csak álom, de amíg álmodoznak, és amíg Demszkáj a hülye 4-es metrót erőszakolgatja, addig mi meg dugulunk az Üllőin. :(
Az Adyval az a gond, hogy a Havanna, meg a vasút közötti részen nagyon sok pénzt kéne kifizetni, ha ott szanálni akarnának (már amennyiben ez tervbe van véve) másrészt ott a temető is. A Focipályáról nem beszélek, mert abból a legkönnyeb kihasítani.
A párhuzamost elsősorban arra értettem, hogy felesleges az Üllőit és az Adyt is villamossal terhelni, lehetlenné téve a normális autós közlekedést, elég csupán az egyik.
A 42-es a kiválthatóbb, mert az rövidebb úton jár. Az utasforgalmi okokra elég neked az, hogy az 50-es három, a 42-es pedig egyetlen (ritkán kettő) kocsiból áll? :-)
Az biztos, hogy luxus fenntartani az 50-es és a 42-es villamost párhuzamosan. A 42-est csak az menthetné, ha kivinnék a Havannára. Bár, ha jól belegondolok, akkor egészen a gloriettig elvihető lenne. A szintbeli keresztezés nem olyan nagy probléma, hogy akadálya lenne ennek, annak a pár háznak a nagy része meg igazán megérdemli a szanálást. Csak hát pénzbe kerül... A másik megoldás ugyebár a 42-es megszűntetése lenne, kiváltva busszal.
Nna ez a zén formám. Sírok itten, hogy az 50-es biztos nem lesz hannoveri, erre Aba Botond bejelenti, hogy valszeg ez a vonal kapja meg az elsők között...
Ha jól tudom, csak a gyorsvonatok fognak a régi "Nagy Burma" vasút és a Lajosmizsei vasút felé kerülni. A személyvonatok Soroksárig fognak közlekedni, onnan vonatpótló busz megy tovább. A gyorsvonatoknál több vonat nem igazán közlekedhet ezen a kerülőúton, mert nem bírná el az egyvágányú vonal a forgalmat. Ezért remélhetőleg nem fog megbénulni az Üllői úti átjáró forgalma.
A 42-es Havannáig való meghosszabbítására kész tervek vannak (azaz megtervezték a leendő vonal nyomvonalát).
Ez a terv az Ady Endre meghosszabbításában több helyen házbontásokat (finomabban szólva szanálást) tervezne.
Egyenlőre azonban a mai helyzetben szóba sem jön a megépítése, ez a belátható jövőben csak terv marad.