Szia ! Most lapoztam vissza ezért most irok ! A Feri jól mondja,hogy a hosszú,de azt nem mondta,hogy ehez a 14-41-es szekuder áttétel kell,a rővidhez meg a 15-40-es !
Szia ! Nem Te mondtad jól hanem a kéthengeres,csak elirtam. Na ha nincs úszóházzad akkor úgy állitsd be a szintet,hogy levett úszófedélnél állitsd fejtetőre e karbit.Állitsd be úgy,hogy ha oldlról nézed az úszó alja,ami ekkor felül van az a főfúvóka tetejével,ami ilyenkor értelemszerüen alul van,azzal elvágólag legyen.Lényeges,hogy mindkéz úszódob azonos magasságban legyen valamint az,hogy az úszótű rugója ne akadjon ! Ezt úgy ellenőrizd,hogy nyomkodd meg és a rugónak vissza elll nyomnia! Utána ilyen állapotban emeld fel az úszót és ejtsd vissza! Ha fémes hangot ad akkor valamelyik úszódob beleér a házba azaz akad,tehát fennakadhat !Az úszódoboknak egyébkén kissé dőlten kell álni akkor jó !Ezután forditsd lée a karbit .Az uszónak csak annyira szabad lemenni,hogy az úszótű ne álljon keresztbem,de a benzint beengedje.Legtöbbbször ez okozza a tulfolyást.Az úszó hátsó lemezével lehet ezt beállitani !Ezután nem kell felcsavarozni csa a helyére tenni a karbit,hogy a dőlésszöbe meglegyen és kipróbálni ! Olyan is van,hogy lyukas az úszó és feltelik benzinnel !Most ennyi, de szivesen elmondok mident amire kiváncsi illetve kiváncsiak vagytok ! 40 év tapasztalat ! üdv.lacibá
Elnézést,hogy beledumálok a karburátor beállitásba ! A HUBA jól mondja,hogy kell egy beállitó úszóház ! Még sok egyéb fontos dolog van,de feleslegesen nem fárasztom magam,mert lehet,hogy tudod is .Ha akarod leirom az én tapasztalataimat ! Üdv nelacibá
Jó ideje bíbelődök egy öreg Pannónia helyreállításával, dolgomat megnehezítette, hogy Budapesti vagyok.
Sajnos itt már nincs motor, esetleg alkatrész a padlásokon nem úgy mint a kisebb falvakban, ahol azért még akad "bőven".
Hallgattam, olvastam a történeteket, hogy szomszéd öreg XY adott nekem ezt, azt amazt.
Belegondoltam, hogy mennyivel könnyebb lenne így rendberakni a motoromat így.
No de a lényeg az, hogy már a célegyenesben vagyok, ma egy rövid próba útra vittem az öreg Sast, persze rendszám és egyéb dolgok nélkül.
Minden sarkon megálltam, állítottam rajta egy kicsit, (kuplung, fékek, csavarokat huztam meg, karbin állítottam...).
Amíg tettem egy kisebb kört (pár utca) 3 azaz három öreg Papi talált meg, azzal, hogy milyen szép ez az öreg Pannónia (és kezdődött a mesedélután) :)))
Az a pár utca több mint 3 órámba telt, de egy másodpercet sem bántam meg belőle, sőt.
Egyből invitáltak a padlásra, pincéba, ahol még vannak alkatrészek a vashoz, amit Ők szívesen nekem adnának :))).
Nem a potya alkatrészek aranyozták be a napomat , hanem a szemükben látott csillogás, ahogy nézegették a motort, ahogy áradoztak márkáról, ugyan már színezték a sztorikat de nagyon tetszett a hangulata ezeknek a történeteknek.
A lényeg az, hogy a Pannóniát rendesen imádták régen, és még Budapesten is lehet találni hozzá apróságokat :)
Leszerelve vízszintesen is annyi, de csak összerakva. Ezt úgy tudod megnézni, hogy csinálsz egy próba úszóházat, úgy, hogy keresel egy régi fajta úszóházat, aminek van alul kis réz kifolyócsöve. Belülről kiveszed a túlfolyó csövét, a kicsire meg teszel egy vékony átlátszó műanyag csövet. Ezt kell rászerelni.
Ha ilyen nincs, nehéz megmondani a helyes beállítást szétszedve, mert az úszók térfogata nem mindig egyforma.
Ez idáig stimm,de az a baj h nem látok bele ha össze van rakva : ) Az a "mm" hogy változik ha leszereljük a karbit és vízszintesen megnézzük?Akkor mennyi?Megmondom őszintén,így előszörre nagy falatnak tűnik,azért érdeklődöm itt,ne kelljen 150szer le-fel rakni a karbit,100szor le-fel álligatni a suber tűt és 1000-et tekerni az alapjárat ill. a levegő fúvókákon!
Az Én S51-em kék volt, aztán sárga, aztán fekete, aztán én levetkőtettem és piros lett. És nagyon gyors:DDD A Daciám hiába piros, az olyan, mint egy tolató lajhár:D
Üdv. urak. Valaki tudna képet feltenni arról hogy néz ki a p20 szerszámdoboz első felfogató füle. Valamint az ehhez tartozó légszürők felső felfogatása. kösz.