Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28555

Emberek vagyunk mindannyian.

 

A kommunikáció -- szakma.

 

A Pajzs egyik alapvető problémája a kritikán aluli kommunikáció. Például a gerillamarketing teljes félreértése.

 

 

Előzmény: Protestáns (28554)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28554
Igen. Ja.

Jó választást Neked. Emberek vagyunk mindannyian.

Üdv. P.
Előzmény: Törölt nick (28553)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28553
Az a baj, hogy Te nem kívülről objektíven, hanem érzelmileg állsz a kérdéshez, ezért nem értünk szót. Nekem teljesen mindegy, hogy Jóska, Pisti, Joe, vagy Csüng-Yang fejlesztette-gyártotta a zárat. Engem (legalábbis ebből a szempontból) teljesen hidegen hagy, hogy Feri, vagy Karcsi találta fel esetleg mindketten Marconitól lopták.
Engem az érdekel, hogyha elmegyek "A" helyre, mit kapok, ha elmegyek "B" helyre mit kapok.
Az, hogy ki gyártotta le, nekem is fontos, mert ettől függ a minősége. De miért pont a beszerelő tudná legjobb minőségben legyártani? Miét nem válogathatom össze a legjobb minőségű gyártmányt a legjobb minőségű beszerelővel?
Egészen más kell egy tömeggyártmány gyártásához és egészen más kell egy személyre, autóra szabott kiszolgáláshoz. Munkám során volt, hogy egyedi valamit csináltam és volt olyan, hogy nagy sorozatban kellett valamit gyártani. A kettő között annyi a különbség, mint a teológia és a geológia között: Ég és Föld!

Annyit elárulnál, hogy az akku lemerülésekor a tied nyit vagy zár?
Az elektronikák iránti bizalmatlanságomra mit is válaszoltál? (Azonkívül, hogy mások rosszul csinálják a P jól, mert ez a marketingbullshit tipikus esete, lásd lentebb!)

A "nyamvadt", "alapvető hiányosság" és hasonló kijelentéseidet nem tudom értékelni, mert így számomra légüres térben lebegő, ráadásul jól láthatóan érzelemtől sem mentes kijelentések. Megmondom őszintén, nekem így a leveleidből annyi jön le, hogy Neked tetszik a P. Pont. Semmivel több. Ezt az információt köszönöm, eltettem a statisztikámba, de megmondom őszintén nagyon keveset segít a választásban. Autót sem úgy választok, hogy az autók topikban ha valaki ezerszer leírja, hogy a H kurva jó, minden más gagyi, akkor én is rohanok H-t venni.
Én reáltagozatos vagyok, számomra a műszaki adatok, a felépítés, konstrukció, anyag, minőség mond valamit. Nem az, hogy valaki ezeket a szavakat hajtogatja, hanem ha azt mondja, hogy az általa szerelt motortérzár rozsdamentes acélból készül, míg a konkurenciáé műanyagból. De az, hogy a konkurencia gagyi, az enyém király, az nem információ. Érted a különbséget?
Előzmény: Protestáns (28549)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28552
Okozhat e problémát az, hogy kik szerelnek egy motortérzárat? Igen. Méghozzá irtózatos problémát okozhat!!! Ebben óriásit tévedsz, ha nem így látod.

Mert lehet, hogy Te gondosan, körültekintően szereled be az ESZKÖZT.
És ha mondjuk egy másik szerelő, cég nem alapos, hanem felületes, akkor az a Te jó minőségű munkádra ugyanúgy kihatással van/lehet még akkor is, ha ezt nem érzékeled azonnal.
Te minden esetben akaratodon kívül ki vagy téve más, az ESZKÖZT szintén telepítő emberek korrektségének, gondosságának, vagy ellenkező esetben az inkorrektségének és hanyagságának.

Ezt nem kell neked így látnod. Te ettől függetlenül lehetsz jó szerelő, jó szakember.
De én a vevő vagyok, aki nem csak ezen a szemléleten keresztül nézi és látja a világot.

Az éremnek van egy másik oldala is. A Te gondosan elvégzett munkádból részesülhet alaptalanul egy olyan szerelő is, akinek a hozzáállása mondjuk nem olyan, mint a tiéd.
Azt hiszem, hogy nem kell tovább boncolgatni, ezt Te is kell, hogy értsd.

És ha én meg vagyok elégedve a Te munkáddal, akkor azt javasolni is fogom másoknak. De azok a mások már nem biztos, hogy téged fognak keresni, hanem az ESZKÖZT.
Azt pedig sok helyen, sok ember által lehet megkapni. Így a Te munkád gyümölcséből más is enni fog. Ha tetszik, ha nem.

És ellenkező esetben. Ha az ESZKÖZT valahol beszereltettem és ott hanyag munkát végeztek, akkor Te hiába kínálod, nem biztos, hogy kérek belőle.
Pedig nem Te vagy a hibás, a hanyag, hanem más. Akit talán nem is ismersz.

Remélem, érted. Az ESZKÖZT mások a sajátjaikként tüntetik fel. Azt meg beszéljék meg ők?
Igaz ez is egy álláspont. Nézőpont kérdése. Szerintem azért nem mindegy, hogy a szopott gombóc melyik oldalán áll az ember.

A ESZKÖZZEL kapcsolatosan nem szeretném kifejteni a véleményemet. Sem szakmailag, sem felhasználó tekintetében.

A mechanikus motortérzár tekintetében sem szeretnék bővebben véleményt alkotni.
Amit leírtam. Az elektro - mechanikus sokkal biztonságosabb. Ezen lehet elmélkedni, vitatkozni. De a tényekkel és a fizikával nem lehet vitatkozni.

Üdv. P.








Előzmény: drMinit (28551)
drMinit Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28551
Az hogy sokan, és köztük én is szerelem, még nem okozhat problémát.
Ettől még egy termék nem lesz jobb vagy rosszabb.
Kenyeret vagy "xy" márkájú szalámit is minden közértben árulnak.
Ettől, az nem jobb vagy rosszabb, maximum van aki szereti, van aki nem.

Sőt! Talán így jobb is lesz, mert több beszerelő, több finomítási ötelett, és így, a gyártó nem lehet elszállva, a maga egységnyi ötletétől, mindig van friss fejlesztési ötlet.
Azt, hogy ezen terméket valaki a saját termékeként tünteti fel -ami persze más kérdés, és talán ez nem is ide tartozik, - azt meg beszéljék meg ők...


Egyébként neked mi a _szakmai_ kifogásod ezen termékkel szemben?

..és remélem adsz konkrét választ, akár az okulásunkra is.

Persze, a mechanikus motortérzár negatív besorolását is szívesen meghallgatnám.

Előzmény: Protestáns (28550)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28550
Nem értek veled egyet Minit Mester.
Ennél Te komolyabb ember vagy.
A hardver nagyon sokat jelent. Hiszen az lesz évekig egy kocsiba beépítve.
Ákom - bákom tákolmányból a legjobb indulattal sem tudsz várat építeni.

De értelek. Abból tudsz dolgozni, amivel rendelkezel. És így kell a legtöbbet kihoznod a lehetőségekből.
Szükséged van a tudásodra, a tapasztalatodra, az ötletességedre.
Vitathatatlan, igazad van.

Minden fejlődik és változik. Ebben is igazad van. Aki megáll, az tényleg megáll.

Üdv. P.
Előzmény: drMinit (28548)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28549
Szerintem most már másról beszélsz.
Eddig azt mondtad, hogy nézzek körül és "ezer" féle motortérzárat találok a neten. Megtettem. Összesen 3 (!!!) gyártó termékét találtam! És nem azért, mert figyelmetlen vagyok, hanem azért, mert valószínűleg nincs több gyártó, aki manapság ezzel foglalkozik!

Azt, hogy egy fajta motortérzárat ki és hogyan fogad el, embere válogatja. Erre Te és én vagyunk a két ellentétes, élő példa.
Téged nem zavar, hogy sokan úgy adják el, mint a saját fejlesztésű eszközeiket.
Engem meg igen is zavar. Mert nem igaz, hogy az a cég fejlesztette, aki azt el is adja.
Tehet rá bármilyen emblémát, az attól még nem változtatja meg a tényeket. Az akkor is csak egy féle termék, több tucat cég kínálatában.

És nem kell a bányáig, a 100 méternél távolabb eső műhelyig, vagy a vízszerelőig menni, mert nem erről beszéltünk.

De az már nekem fontos, hogy ki gyártotta le, ki adja el és ki telepíti az én kocsimba azt a valamit, amivel az én kocsijaimat fogják megvédeni!
Ugyanis ha már ebben félrevezetnek, akkor kételkedve fogadom a többit is.
Engem érdekel, hogy ki gyártotta le azt "nyamvadt" motortérzárat!

Csak egy cég motortérzárjait nem találni máshol, csak náluk. Arról tudom, hogy ők gyártják, ők adják el és ők telepítik. Azt a 6 - 8 félét. Arról tudom, hogy ők csinálták.
Ez a pajzs motortérzárjai.

Most csak motortérzárról beszélünk és nem másról. Így nem mennék bele a gsm gps választékba.
Most is az a véleményem, hogy a gps és a gsm nem védelem. Csak kiegészítője lehet a védelemnek. Egyet értek pajzzsal, amit ír a honlapján.
Ezt a saját bőrömön is megtapasztaltam.
Ugyanis az egyik kocsimat el akarták lopni az Oktogon elől még júniusban. Mivel valószínűleg a gsm frekit leárnyékolták, így semmilyen infót sem kaptam a riasztás tényéről.
Ennek ellenére nem tudták elvinni a kocsimat. És nem a gps, vagy a gsm mentette meg. Hanem a védelem, amit beleépíttettem.
Egy felkészült tolvajjal szemben sem a gps, sem a gsm nem tudja meggátolni a lopás sikerét!
Ettől fügetlenűl hasznos eszközöknek tartom őket.

Abban is igazad van, hogy a motortérzár önmagában kevés. A motortérben kell az immo. Miért? Hogy az immóhoz ne tudjon hozzáférni a tolvaj. Rém egyszerű megoldás, de még is komoly gátat szab még a profi tolvajnak is.

Miért is rossz a mechanikus motortérzár?
Amiért jó az elektro - mechanikus motortérzár. Persze nem abban a formában amit Te leírsz.
Miért kellene, hogy problémát jelentsen pl. egy akku lemerülés?
Vagy miért kellene a motortérzárnak kinyitnia, ha lemerül az akku?
Vagy miért lenne az probléma, ha a tolvaj meríti az akkut?
Ezek nem problémák. Maximum bizonyos rendszereknek, tematikáknak az alapvető hiányosságai! Amit nem oldanak meg a forgalmazó és telepítő cégek. Hogy miért?
Vannak tippjeim.
Az én autóimban lévő rendszereknél egyik szituáció sem probléma.

Vagy itt van a következő.
Több helyen lehet olvasni, hogy bizonyos típusú kocsikba nem lehet beépíteni a motortérzárat. Tessék? Hogy is van ez? Mi az, hogy nem lehet beépíteni? Miért?
Erről is vannak tippjeim, de nem megyek bele.
Eddig bárkit is küldtem a baráti körömből p-ékhez, mindent meg tudtak oldani.

Végeredményként van kereslet és kínálat. így mindenki tud választani. És szerintem a KERESLET kell, hogy diktáljon, a KÍNÁLAT pedig alkalmazkodjon!

Nekem ne akarjon senki olyan hiányos megoldásokat eladni, ami az általad jogosan felvetet problémákat és hiányosságokat tartalmazza!
És megjegyzem, jogos az aggodalmad!
De azért, mert sokan nem tudják - igaz a saját hibájukon kívül - megoldani ezt a problémát, még nem lesz jobb a mechanikus motortérzár.
De az is igaz, hogy ha egy elektro - mechanikus motortérzár ilyen nyamvadt, akkor nem kérsz belőle.
Én sem abból kértem.

Üdv. P.








Előzmény: Törölt nick (28546)
drMinit Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28548
De mint mindenhol, itt sem a hardver a lényeg.
A beépítés ötletessége, és annak precizitása szerintem, sokkal fontosabb.
És ezen a téren, szerintem nálatok is lehetne mit csiszolni...
drMinit Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28547
csak három fajta motortérzár van?
Hát én többről is tudok!
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28546
Ok, az "ezer" épp olyan túlzás, mint az, hogy ezer féle számítógépet lehet kapni.
A másodikat viszont tényleg nem értem. Ma már senki nem árul úgy terméket, hogy az ércbányászattól kezdi.
Ha én elmegyek egy riasztó szerelőhöz, akkor nem várom el, hogy minden alkatrészt maga harapdáljon ki a konyha sarkában egy fémtömbből, hanem elfogadom, hogy az egyes részegységeket az arra specializálódott gyártól veszi. Az külön öröm, ha látom rajta az ő emblémáját, mert akkor tudom, hogy szorosabban együttműködött a gyártóval. (Ne vegyél fényképezőgépet, mert majd mindhez a Cosina kínai gyára gyártja az objektívet, csak épp ráírja, hogy Zeiss Icon!)
A GPS vevővel mi a helyzet? Azt is maguk faragják a P-ben? Nem, azt ők is épp úgy veszik, mint a többség. Sőt ugyanattól a gyártótól. Szerinted hány cég van, aki saját találmányú, saját gyártású GPS-szel szerel autókat?
De ezek miért érdekelnék a mezei felhasználót, mint engem?
Nekem az a kérdés, hogy mennyiért, mit kapok. A GPS vevőnek megnézem a vételkészségét, a motortérzárnak a használhatóságát és nem érdekel, hogy ki gyártotta.
Miért olyan fontos, hogy ki gyártotta azt a nyamvadt motortérzárat? Miért baj az, ha 100m-nél messzebb van az a műhely, ahol a motortérzárat gyártják? Te csak olyan vízvezeték-szerelővel szereltetsz, aki maga gyártja a csapot? Te dolgod. Az én ízlésemhez inkább az áll közel, hogy én külön kiválasztom a vízcsapot és külön azt a szerelőt, aki beszereli.

A meccsel kapcsolatban teljesen igazad van. Nekem nem egyszer, nem kétszer törték fel az autómat, piros lámpánál loptak az autómból, sőt egyszer a teljes autót is ellopták. De tanultam, újabban nagyon vigyázok. Ugyanazzal a módszerrel még egyszer nem károsítanak meg és őszintén remélem előnybe tudunk jutni a rossz emberekkel szemben.

Az, hogy a GPS/GSM védelem vagy nem, terminológiai vita. A GSM/GPS rendszer az esetek egy részében segít megakadályozni az autó elvitelét, egy másik részében pedig a visszaszerzésben és az autótolvajok rács mögé juttatásában segít. Úgyhogy szerintem abszolút ON az Autólopás fórumban.
A motortérzár sem védelem, hiszen a tolvaj lopni akarja az autót, nem nyitogatni a motorházát. A motortérzárhoz kiegészítés kell: motortérben legyen egy immo. A GPS/GSM-hez is kell kiegészítés: SMS-t kapjak, hogy valaki beült az autómba és tudjam aktiválni a katapultülést.

Túllépve a metavitán egy kérdés, miért is olyan rossz a mechanikus motortérzár?
Egyrészt nem könnyű kitalálni, hogy az van, nem könnyű megtalálni a zárat. (Mivel általában zárva van, nyugodtam tehetem, pl. az index mögé, elég sokára találja meg. Másrészt azért egy zár is akadály a rossz embernek. Természetesen nem legyőzhetetlen, de ha minden második feladja ennél a pontnál, akkor már értem el vele valamit.
A villanyos motortérzárakkal az a bajom, hogy félek attól az esettől, hogy ott állok a nyithatatlan motorháztető mellett Spanyolországban. Mit is csinál, ha lemerül az akku? Ha elenged, akkor rossz, mert a tolvaj lemeríti az akkut neki is kinyílik. Nem nyílik ki? Akkor Nekem hogyan fog? Én még mindig jobban bízom a mechanikában, mint az elektronikában. Az autómban még hagyományos kormány, fék van, nem "drive by wire". Ahhoz még kell egy kicsit érnie.

Előzmény: Protestáns (28543)
Jahno Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28545
Itt Indexes topikban 2004-ben írta valaki, hogy 4 éve vett. Aztán sosem tudni, lehet eltűnt a süllyesztőben, mint sok más kis cég, akkor még a weboldal sem volt divat, de ez mondjuk 2005-ös, itt szerepel: http://www.titannet.hu/dokumentumok/biztositasi_feltetelek/uniqa/casco/eloirasok.pdf
Előzmény: Protestáns (28544)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28544
Próbáltam keresni a neten, hátha találok valamilyen infót. Semmit sem találtam az általad megnevezett Vipera 2 eszközről.

Persze, Ettől még létezhet.

Üdv. P.
Előzmény: pacsepa (28541)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28543
Kedves Dúrmoller!

Értem amit írsz, de ettől még nem lesz "ezer" féle motortérzár a cégek kínálatában. Csupán az a 2 - 3 féle.
És ez a tényeken nem változtat. Nem kicsit tartom átverésnek, hogy egy motortérzárat egy cég úgy ad el, mintha a sajátja lenne. Sőt, azt még emblémáztatja is. De ahhoz semmi köze, csak felvette a kínálatába és eladja.
A többit nem kommentálom.

A gsm és a gps, egyik sem védelem. Arról nem is beszéltem. Hogy a motortérzár ki van e velük egészítve, a védelem tekintetében szerintem nem bír jelentőséggel.
Ettől függetlenül hasznos kiegészítők.

A "meccsel" kapcsolatosan nem az a lényeg, hogy itt melyikünk "nyer". Hanem az, hogy az életben mi nyerjünk és ne a tolvajok.

Mechanikus motortérzárat én soha nem szereltetnék a kocsimba!
Ezt sem kommentálom tovább.


Üdv. P.

Előzmény: Törölt nick (28540)
pacsepa Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28542
Bocsánat a lényeget kifeletettem, volt még benne GSM kommunikáció is. Egy Nokia 1610-es bunkofon volt átalakítva. Alig fért el a műszerfal alatt! :-) Mondjuk ez még akkor nagy újdonság volt, az eccerű autótolvaj nem is kereste volna.
Előzmény: pacsepa (28541)
pacsepa Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28541
Na akkor most kell közbeszólnom. Van egy 10 éves autóm, amikor megvettem egyből egy ugyn. "Vipera 2" védelmi rendszert szereltettem bele. Állítólag ez is magyar fejlesztés volt.
Kedves fórumozó társak, pontosan a most abszolút nóvumként beharangozott elven működött és ez már a továbbfejlesztett változat volt. Azóta a riasztóm meghibásodott, de a hitetleneknek meg tudom mutatni a hardvert, mert eltettem.
Miből állt a rendszer?
Motortérzárból, morzekódos kikapcsolás, magyar nyelvű (nekem választottan női hang) szöveges figyelmeztetésekkel és infókkal, mint pl. "kérem a kódot!, szükség van az irányjelzőre?" stb, és a szokásos hardver modulok, mint ütésérzékelő, dőlésérzékelő.
Volt hozzá egy kódkulcs is, amit a morzézott kóddal együtt kellett használni. Nekem ez halt meg és már nem tudtam évekkel később pótolni.

Az elv tehát már adott volt, ezen lehet csiszolgatni, de sajátként eladni nem.
Előzmény: Protestáns (28523)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28540
"Ez eddig összesen 3 féle változat, amiből kettő félét több tucat cég is kínál."
Ha azt nézed, hogy ki az eredeti fejlesztő és a gyártmány-családokat egybevonod, csak Mo.-n nézelődsz, akkor igazad van.
Tipikus a B16 motortérzárja. Megkérik a gyártót (szimlock??) hogy olyat csináljon, amibe "blue16" van marva. Szép, elegáns és azt sugallja ez nem a szokásos p4-s vagy p5-s zár, hanem kifejezetten a B16 kérésére gyártott (persze abban a műhelyben, ahol a többi p4-t, p-5-t gyártják.) Vajon hányféle emblémával (specifikációval) gyárt kuplungot a sachs?

"Ez eddig összesen 3 féle változat, amiből kettő félét több tucat cég is kínál."
Most akkor végül is a vevő szemével úgy néz ki a piac, hogy 30-n vállalnak motortérzárat. (Találtam még Tesco gazdaságosat is! Komolyan!) Elismerem, hogy ha az elektromechanikusakat (miért is?) vesszük, akkor csak háromfélét kínál a 30 cég.
Mit számít nekem, hogy ki csinálta először? Te talán aszerint veszel AMD vagy Intel processzoros PC-.t, hogy az Intel fejlesztette ki az x86-os architektúrát? Ugye, hogy nem! Hanem összehasonlítod a kész PC-ket és azt mondod, a baloldali jobb és olcsóbb. Az elsőbbségi, újdonsági vitát, meg hagyjuk az iparjogászokra!

Egyediek a P eszközei?
Egyik oldalról igazad van, mert pont azt a motortérzárat (azt a rendszert) csak ők (és viszonteladóik (rájöttem, azért nem találtam árat, mert egy viszonteladót néztem)) forgalmazzák.
Másik oldalról viszont ma(!) nem egyedi, mert ma már tucatnyi cég kínál ugyanilyen elveken (zár+GPS+GSM) alapuló védelmet. Aki ma akar ilyen rendszert (zár+GPS+GSM) rendszert, annak sok választása van, válogathat. Választhatja pont a P-t, de választhat mást is.
Mit számít, hogy hány közös alkatrész van? Lehet, hogy összesen csak kétféle távirányító csipet használnak. Na és? Lehet, hogy mind ugyanazt az olajelzáró szelepet használják. Na és?
A meccsről annyit, hogy vegyük úgy, hogy Te nyerted és én tévedtem. (Tudod a katolikusok önmarcangolóbbak, mint a büszke protestánsok....)

Egy még érdekelne, hogy miért annyira rossz a mechanikus motortérzár? Ha tudja a rossz ember, hogy mechanikus zár van és tudja, hogy hol kell felhajtani a szőnyeget, még akkor is egy mechanikus zár állja útját. Ez azért nem 0 védelem, adott esetben lehet, hogy elég. (Az ember nem a maximumot keresi, hanem az optimumot.) Ha viszont nem tudja, akkor a gyakoribb(??) villanyosra gondol és rossz módszerekkel próbálkozik, akkor még jobb is, mint a villanyos.






Előzmény: Protestáns (28539)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.12 0 0 28539
Kedves Dúrmoller!

Úgy tettem, ahogyan javasoltad. Megnéztem a motortérzár kínálatot. De akárhogyan is kerestem, csupán 3 (!!!) féle megoldást találtam.

1. Az egyik váltózáras cég csak mechanikus motortérzárját. Igaz, ezt többen is szerepeltetik a kínálatukban. Azaz, forgalmazzák. De ettől még ez csak egy féle megoldás, több tucat forgalmazónál.

2. Találtam egy elektro - mechanikus elven működő motortérzárat is. Ezt is több tucat cég kínálja kiegészítésként. Még a Blue 16 is ezt kínálja. Nem saját fejlesztésűt.

Semmi saját fejlesztés senki részéről. Mindenkinél ugyanazt látni.
Nézz utána saját magad. Ne tévesszen meg az, hogy több tucat cég kínál motortér zárat. Ez nem jelenti egyben azt, hogy minden cég saját fejlesztésű eszközt kínál. Mert ez egyáltalán nem így van.

3. És találtam azt, amelyik cég terméke az én saját járműveimben is benne van. Itt találtam több változatot is. Vagy 6 féle megoldást. És mindegyik elektro - mechanikus elven működik.

Akárhogy is próbáltam több, más fejlesztésű motortérzárat keresni, nem találtam többet.
Tartok tőle, hogy nincs is több verzió. Csak azok, amiket Te is és én is találtam.

Az elektro - mechanikus elven működő motortérzárat a P vezette be. Előttük senki sem foglalkozott vele. Csak utánuk. És utánuk is csak egy féle megoldás található, ami elektro - mechanikus elven működik. Az, amelyiket több tucat cég is kínál, a sajátjaikként. Tévesen, mert ez nem igaz.

És hogy egyediek e a P eszközei? Szerintem igen.
De inkább úgy helyes ezt a kérdést feltenni, hogy: Egyediek e az elektro - mechanikus elven működő motortérzárak? Igen. Hogy miért? Mert ritka, mint a fehér holló. Összesen kettő cég foglalkozik a gyártásukkal.
Az egyik gyártó eszközét több tucat cég kínálja, a másik gyártó eszközeit pedig csak saját maga.

Ez eddig összesen 3 féle változat, amiből kettő félét több tucat cég is kínál.

Úgy hogy a meccs állása továbbra is 1 : 0 ( A vicc kedvéért. )

Szerintem sokan nem foglalkoznak motortérzár fejlesztéssel.
Pedig irtózatosan megnehezíti a tolvajok életét. Ezt jó páran már tudják.
Mind kettő oldalon.



Üdv. P.
Előzmény: Törölt nick (28538)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28538
Ajaj! Darázsfészekbe nyúltam, minden szavamért, tettemért deresre húznak.
Szórom a hamut a fejemre, mert hibáztam.
Elolvasva a dörgedelmet újfent elmentem a gyártó honlapjára és most ügyesebb voltam, mert megtaláltam az árakat. Nem tudom, a múltkor miért nem találtam meg, maradjunk abban, hogy hülye voltam. Ha láttok pajzsos embert, mondjátok meg neki, hogy a lovagiasság (vagy a sajtótörvény??) szabályai szerinti elégtételnek természetesen állok elébe.
Az ajánlat fényében természetesen újragondolom választásomat.

Fenntartom, hogy motortérzárral teli az internet. Még Mo.-n is. elég beírni a gugliba és máris ömlenek az ajánlatok. Beszereletlenül 20 körül, beszerelve 29 körül nem egyet, nem kettőt, nem hármat találtam, hanem sokat. (Még az itt oly kedvelt B16-nak is van emblémás motortérzárja.) Természetesen ott a keresés szponzorált linkjei között a P is. Szóval a motortérzár nem egyedi terméke a P-nek.

Úgyhogy kedves Protestáns 1:1 a protestáns:katolikus meccs állása. (Mivel én katolikus volnék.)
Én nem találtam meg a P árait, pedig tényleg ott vannak.
Te meg nem találod a motortérzárakat, pedig tényleg ott vannak. Próbáld meg a gugliba beütni különböző formában: "motortér zár" idézőjelekben, motortérzár egybeírva, idézőjelekben kötőjellel "motortér-zár". 3000...19000 találatot ad. Én meg elolvasom részletesen mennyiért kínálják.



Előzmény: Protestáns (28529)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28537
Az már foglalt.
De a viccet félre téve. Pár alkalommal leírtam a véleményemet. Az most sem változott.
Nekem is van több komolyabb autóm. Én sem akarom, hogy valamelyiket ellopják. Nekem a pajzs rendszer vált be. Van, akinek más. Szerintem ebben semmi kivetnivaló sincsen pro kontra.

Ettől Te is és más is Ember marad. Nem az fogja meghatározni a jellemedet, a jellememet hogy mit szereltetsz, mit szereltetek be lopás ellen védekezésként.
Az csak azt határozza meg, hogy jól döntöttünk e, vagy sem. Ez pedig attól függ, hogy ha el akarják lopni a kocsit az ellen áll e a tolvaj erőfeszítéseinek, vagy sem.

Neked is és Mindenkinek szép estét és autó lopás mentes jó éjszakát!

Mindenki találja ugyanott a kocsiját reggel, ahol este hagyta!

Üdv. P.
Előzmény: JanFan (28535)
Garfield007 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28536
A kereszteshadjaratban sok nick elveszett mar... :-)
Előzmény: JanFan (28535)
JanFan Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28535
Üdv.!

Én csak azt szeretném megkérdezni, hogy miért nem a Pajzs nevet választottad a Protestáns helyett?

Tudom, hogy ez egy szabad ország és mindenki olyan nevet választ magának a netes világban, amilyet akar. Szerintem egy kicsit kilóg a lóláb...


Szép estét,
JanFan
Előzmény: Protestáns (28531)
Garfield007 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28534
Nem, a moderatorok nem most jonnek...
Leirom a menetrendet: szuletik par hsz., szuletik par szakmai/gazdasagi kerdes, nincs valasz, ujabb kerdesek, maszatolas majd fenyegetozes, vulgaritas, moderatura erkezik...
Előzmény: Törölt nick (28532)
Garfield007 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28533
Nem neked irtam...
Előzmény: Protestáns (28531)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28532
Bocsánat azért a pontatlan mondatért.
Elnézést kérek Tőletek, a kisebb és nagyobb Istenektől, moderátortól, beszerelőktől, kiszerelőktől és felhasználóktól. (Autótolvajoktól nem!)
Én tényleg a pajzstól hallottam először. Én. Hibám, nem néztem utána, hogy Mo.-n vagy a világon bárhol csinálják-e már vagy nem. Nem figyeltem a szabadalmakat. Én annyit tudok, ami a félig csukott fülemen át a médiából, internetről jön, az ismerősök mesélnek, pár évenkénti saját tapasztalatom.
Természetesen joghatályos nyilatkozatot nem teszek, én csak a saját perspektívámból nézem a világot. Én a Pajzstól hallottam először a motortérzárásról.
Most viszont azt látom, tele a világ motortérzárakkal, GSM/GPS pagerekkel, rablásgátlókkal és ezek integrációjával.
Nem vagyok jogász, nem érdekel, ki találta ki, vívják meg a maguk csatáját!

Én vásárló vagyok a piacon, ma válogatok az ajánlatok között. A tenderen eddig a Pajzs ajánlata a kizártak között szerepel, alapvető formai hiba miatt, hiányzik az ajánlat gazdasági melléklete, így nem értékelhető.
Nem mondom, ha most lihegve jönne a futár és felfestené az ajánlatot a weboldalukra: Egyszeri 156e-ért és havi 10e-ért kínálunk egy lopás+rablás védelmet, egy jobb fajta(!) Cascohoz hasonló garanciával! Látnám azt a szerződést, hogy _pontosan_ mit vállal, _pontosan_ mennyiért, _pontosan_ milyen feltételekkel, mi szerepel-e az apró betűkben. Akkor indulna a versenyen, tárgyilagosan összehasonlítanám, értékelném.
De így marad az, hogy kitalálok valamiket (amiben természetesen benne lesz a motortérzár, GSM/GPS, stb. remélem nem fognak ezért perelni) és kötök egy cascot és csao! Azt, hogy mit fogok beszereltetni, mennyiért, tudom. többek között ennek a fórumnak az olvasása miatt. Azt, hogy pontosan mennyiért, pontosan mit nyújt X biztosító cascoja azt megnéztem. Számomra ez nem összehasonlítható egy riporttal, ahol kényes kérdéseket teszek fel. Nem teszek fel kényes kérdéseket, csak úgy, ha írásbeli, pöcsétes papír a válasz. Mert azt vita esetén érvényesíthetem. De azt, hogy szépen a szemembe néztek és azt mondják, hogy "mi kérem mindig fizetünk" számomra(!) értékelhetetlen.
Moderátorok ide lőjjetek!

Előzmény: Garfield007 (28525)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28531
Nem csak, hogy érdekes, de igen részrehajló is egyben, ha ezért engem kimoderálnak.
Azt hiszem, hogy semmi olyan dolgot nem írtam, ami okot adhatna a kimoderálásra.
Nem lázító, sem uszító, sem kirekesztő, nincs benne rasszizmus, sem más, a közösséget sértő kijelentés.


Előzmény: Garfield007 (28530)
Garfield007 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28530
Semmit nem vesztettel, rovidesen ugyis kimoderalnak...
Előzmény: drMinit (28528)
Protestáns Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28529
Kedves Altefnegy!

Azt hiszem, egy kicsit félreértettél. De segítek, hogy egyértelmű legyen.
Semmilyen szabadalmi bejegyzésre sem gondoltam.
Csak arra, hogy kik dolgoztak úgy 10 évvel ezelőtt, hogy alapként hozzáférhetetlenné teszik a védelmi kialakításukat. Szerintem ilyet sem Te, sem más nem tud felhozni példaként. Hogy miért? Mert akkor még senkit sem érdekelt ez a hozzáállás.

Csak egyetlen céget mutass, hogy tévedjek.
Ez meg a lehetetlenség elve. De próbálkozz meg vele..... Hajrá!

Én is rendelkezem egy két dologgal, amit az életben elértem. És nem biztos, hogy el akarom azokat adni. Ha az enyém lenne a pajzs technológia én sem adnám el. Minek kellene azt eladni????
De mint emberek, nem vagyunk egyformák.

Dúrmoller fórumtársunk hitelt érdemlően leírja azt, hogy egy olyan honlapon, ahol ki van írva, hogy hol találhatóak az árak, ő azt nem találta meg.
Hát ilyen is van, kétségtelen.

Ahhoz képest, hogy Dúrmoler szerint ezerféle motortérzár vásárolható meg, furcsa, hogy a gyártók azt sehol sem reklámozzák. Még a neten sem, ahol szinte ingyen megtehetnék. Úgy látszik, jól megy az üzlet az "ezer féle" motortérzár gyártóinak.
Persze, ez is hitelt érdemlő állítás, minden kétséget kizáróan.
És el kell, hogy higgyük, mert Durmoller azt mondta.
Ennek ellenére csupán kettő, három cég reklámozza a motortér zárjait.

Hát ilyen ez a világ. De azért nem harapjátok le a fejemet ugye? Ez csak egy fórum.






Előzmény: altefnegy (28526)
drMinit Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28528
Írtam, de aztán kitöröltem...
altefnegy Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28527
Most látom csak a nagy nézésben, hogy a konkurencia is pörög. ;)))

http://www.kvantron.hu/

Remélem, az "önerőből lophatatlanságát biztosítja" szlogen nem foglalt. :)
Előzmény: altefnegy (28526)
altefnegy Creative Commons License 2010.10.11 0 0 28526
"A pajzs vezette be ezt az elvet. De nézz utána nyugodtan."

Néznék én nyugodtan. Kaphatnék egy bejegyzett szabadalmi leírást 2000 környékéről? De pl. egy számla is elég, amivel a "hozzáférhetetlenség elvét" eladták -mondjuk- a Fordnak, hogy be tudják zárni a motorteret maguktól.
Előzmény: Protestáns (28523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!