Nekem a téligumimhoz nincs szenzor, szépen villog, majd világít a jelzés. Vizsgához majd visszateszem a szenzoros nyárit. Gondolkodtam rajta, hogy egy fekete matricával leragasztom az ikont, de szerencsére megszoktam, így már nem zavar.:)
2018. májusi új 1,4 Silver SW-vel eddig 8000km-t mentünk.
Autópályán szerintem 4 személlyel tele csomagtartóval is teljesen OK, nyilván 130-ról már nem lehet hatalmasat gyorsítani, de pl. az érdi emelkedőn simán felmegy ennyivel visszakapcsolás nélkül. Voltunk vele Adrián is tele megpakolva, 4 bicajjal a tetőn. Akkor csak 110-et kértem tőle, és nagyobb emelkedőn vissza kellett kapcsolni.
Jobban meg kell gondolni az előzést országúton, és akár 2-3 fokozatot is vissza kell kapcsolni sebességtől függően, hogy pörögjön a motor gyorsításhoz.
Nekem leginkább városban, elinduláskor, az 1-2-es fokozatokban hiányzik a nyomaték. Ha már gurul, simán lehet vele tartani a tempót.
Fogyasztással alapvetően elégedett vagyok nyáron-ősszel, autópálya-országút-vegyes-városban. Most télen, csak városban használva azért jelentősen megugrott: általában 7-8km-t megyek, csak a végére melegszik be teljesen, és tér vissza az alapjárat 700 körülire. Részletek itt: https://www.spritmonitor.de/en/detail/937756.html.
Pályára nem biztos, hogy jó választás az 1.4-es szívó 100 lóerővel. A 120 lovas meg 3 hengeres, hááát. Ezen kivül beszéltem emberekkel akiknek II-es Ceed van az 1.4-est inkább megbánták (nekem 1.6 GDI van). Pályára nem jó választás szvsz.
Sziasztok! Egy új benzines kombi Ceed vásárlásán gondolkozom. Van olyan köztetek, aki a 100 vagy 120 LE-s motorral vette? Mennyire vált be, mennyire vagytok elégedett vele pályán?
Nektek volt már olyan, hogy a hátsó ablaktörlőhöz vezető cső illesztése szétjött? Egyszercsak nem pumpálta hátra az ablakmosót... felnyitottam a csomagtartót, és az illesztésnél (ahol a műanyag, lándzsa alakú rész belemegy a gumicsőbe) szétjött. 2 éves a kocsi :D Majd nyáron megy szakszervízbe olajcserére akkor megkérem őket, hogy oldják meg, de ez így elég illetlen, apró kis hiba. Szerencsére a gumicső nem sérült meg, visszanyomtam, mindenki boldog.
Most már megvan ez, lehasználom a szetteket. De ha elkopnak pár év múlva, tuti nem veszek ilyen széles gumit. Igaz, van ennél betegebb is: Unokatesóm most vett egy Auris hibrid kombit, amin gyárilag 225-ös 17-es kerék van. A százhuszonvalahány LE-s rendszerteljesítményhez nagyon kell az ilyen széles gumi:) Pár éve, a húgom E36-os M3-asán volt pont ekkora abroncs, ahhoz legalább illett.
"Barátomnak van 1.4-es kombija, jópár éves, igaz Hyundai i30- azt mondták, hiányzik pár 10 lóerő, amikor a 4 fős család megy nyaralni."
Fene tudja, én nyár óta használom az 1,4-es kombim (2016-os). Forgalmi szerint 1290 kg ha jól emlékszem. Mentem már vele többször 4 személlyel országúton, egyáltalán nem olyan vészes, mint a számok alapján gondolná az ember. (Anno volt pl. 68 lovas Skoda Felicia kombim. Hiába volt 300 kg-mal könnyebb, és kb. 30 lóval gyengébb (vagyis ugyanennyi kg/LE arány), mégis egy betegágy volt ehhez képest. Az tényleg szenvedett minden emelkedőn 4 személlyel. A KIA 1,4-es szívómotorja kellemesen halk, egyenletesen gyorsít, és korrektül fogyaszt, pedig agyament ötlet volt a gyár részéről 100 LE-höz 205-ös gumit rakni. Szerintem 185-ös gumival még fürgébb lehetne a kocsi.
OK, hogy kétféle motor van, de a tapasztalatokra lennék kíváncsi, de akkor lehet itt is pontosítanom kellett volna: mindkét 1.4 motor elegendő a kombihoz?
Igen, ezek szerint nem fogalmaztam pontosan (érthetően)... Személyes tapasztalatot kérnék inkább, mint cikkeket, azokat elolvastam mind (ahogy azt is amit linkeltél).
Vegyes fogyasztásra lennék kíváncsi, köszi az infót.
Akár csak az összes közvetlen befecskendezéses. Gondolom.
Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy miért rosszabb ebből a szempontból neki a városi használat, mint az autópályás. Úgy gondolnám, hogy az üzemórával arányosan kokszolódik a szelep, ezért bírják km-ben tovább a városon kívül használtak.
Hasonló felszereltségben gondolkodom én is, tolótetővel kiegészítve.
Én arra tippelek, hogy sem hardveresen, sem szoftveresen sincs mindegyik felszerelve a holttér figyelővel, meg a hátsó keresztirányú figyelővel. A holttér figyelő nyomógomb sincs, csak helye látszik. A keresztirányú figyelő szenzorok sincsenek a hátsó sárvédő jobb/bal oldalán. Persze ezeket utólagosan is biztos be lehet építeni.
A többit nem tudom, eddig elvem volt a nagy lökettérfogatú szívó benzin láncos vezérléssel.
De most, hogy új autót veszek, már nem érdekel, 7 év és 150.000 km a garancia. Ennél előbb adom el. Mondjuk a korábbi kocsim után kicsit fáj az 1.4 turbó, nem vezettem még korábban turbós kocsit, csak most a tesztvezetésen, és nagyon fura, hogy kell egy pár tizedmásodperc, amíg a turbó felpörög, és nem húz egyből. Viszont legalább alacsony fordulatról is.
Na meg mivel közvetlen befecskendezéses a motor, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a kokszosodással, illetve hogy garanciában tisztítják-e, vagy amíg megy, addig nem nyúlnak hozzá, és majd a következő tulaj szív.
Egy másik fórumban is Kia Ceed áralkuról kérdeztek, itt a link az ottani hozzászólásomra, december közepén történt a dolog (1.4 T-GDI, Gold felszereltség + metál szín):
Ebben csak a 3. kérdésedre nincs válasz: 100.000 Ft-ot kérnek belépőnek annak ellenére, hogy mindenhol 10%-ot írnak. Azt mondták, hogy a lényeg, hogy lássák a szándékot. De lehet, hogy csak azért volt ennyi, mert úgyis készleten volt a kocsi.
Szóval nem, nincs mozgásterük a kereskedőknek, jelenleg az a Kia célja, hogy mindenki a hozzá legközelebbi márkakereskedésből vásároljon.
Más:
Még nem vettem át az autót, de szerintetek utólag lehet aktiválni extrákat benne? Legfőképpen a holttér-figyelőre gondolok. Lehet, hogy hardveresen minden a rendelkezésre áll, csak szoftveresen nincs engedélyezve?
nem létezik megbízható használtautókereskedő olyan van amelyik szimpatikus, meg olyan van aki már neked vagy másnak adott el rendben lévő autót, esetleg többet is ettől még amikor leteszi egy újabb autóról a nagyesküt hogy a svájci pap özvegy feleségétől satöbbi, azt a marketingtudományokhoz kell besorolni egyrészt mert abban az üzletben az igazmondó juhászoknak kevés babér terem másrészt mert pontosan annyit tudhat ő is az autóról amennyit az előző gazdája neki elmondott hát, nem mindig mondanak azok se el mindent, ami árcsökkentő hatású lenne...
A Focus a 2018. évben ellopott autók listavezetője...
AZ 1,4 motorból is kétféle van, a 109 Le, és a 90 Le Eco - bár több helyen azt olvastam, a 90 Le csak papíron annyi, valójában az is 109.
A 8 literes fogyasztás hol, milyen igénybevétel mellett?
Nekünk az 1,6 városban nagy átlagban kijött 8+ literből - igaz, ez inkább külvárosi menet, nem a belvárosi dugókban. Pályán 130 körüli tempóval olyan 7 liter.
Egy korabeli írás 3 hónapos tesztről, amiben írnak a fogyasztásról is:
Kocsi vásárlás előtt állok és Kia Ceed az egyik lehetőség (Hyundai i30 és Focus a másik kettő). Szívó benzines, kombit szeretnék, az anyagi lehetőségekhez mérten ahogy néztem 2010-11-es Ceed kombik jöhetnek szóba.
Amit szeretnék megtudni tőletek:
- 1.4 mennyire elég a kombi alá (szinte csak ekkora motorral találtam eddig "normálisat")?
- tudtok-e esetleg olyan eladót/kereskedőt, aki megbízható?
Hihetetlen, de tényleg annyi. Mondjuk az a 3%, ami inkább 2%, de ez már nettó, tiszta haszon, levonva a bérek, rezsi, adó stb. Szervíz hozza a nagyobb hasznot, meg a műszaki állomás.
Azért ha belegondolunk már havi 10db eladott 6millás autónál a tiszta haszon 1,2milla... Nem sz@r az na :)