Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Sziasztok. Szeretném megosztani veletek ami velem történt,hogy mindenki tanuljon belőle. A kocsimon,ahogymár írtam beszart nem működött a dsg váltó, elektronikus hibát írt a gép. Mint ahogy tudjátok ez egy igen nehéz feladat minden szerelőnek. Kb 8 szerelőnél,szakszervízben voltam a probléma megoldására, kb 30 szerelővel beszéltem telefonon. A legjobb ajánlat a problémámra, 470 000 Ft volt a szakszervíz enne a kétszeresét kérte. Mivel a mechatronika romlott el, kezdtem fel adni a dolgot és mindenki inkább a komplett váltócserére beszélt rá. Az összes szerelő azt mondta, hogy kizárólag új vezérlővel lehet orvosolni a problémámat, ami minimum 400 000 +áfa+szerelés+olaj stb...mivel a vezérlő egy egybeöntött házba van, azt megbontani, szervizelni nem lehet. A bontókat felhívva, tudatosítottak, hogy külön ilyen egységet nem lehet vásárolni csak nagyon ritkán van olyan,ami egyezik az adott kocsi "színkódjával" ezért hiába találok, nem lesz jó. Lényeg a lényeg a NAGY VW szerelők akik már 30-40 éve a szakmában vannak, legalábbis akikkel beszéltem, BEKAPHATJÁK!!! Ajánlottak a 18-kerületben egy szerelő srácot, nincs weboldala,nem hírdeti magát sehol, nem ismert a neve, egy gyártelepen dolgozik, de mikor oda értem hozzá, kb 60 db autó állt a műhely előtt. Bizalmatlanul de ott hagytam az autót. Másnap beszéltem vele, azt mondta,h a mechatronika zárlatos és az valószínű kuka, de nem nyugszik meg, mig valami megoldást ki nem talál. Na most, a szerelők szerinti szétszedhetetlen,javíthatatlan váltóvezérlőt a srác bemérte, szétszedte igen,szétszedte és megjavította, visszarerelte, újra adaptálta a vezérlőt és láss csodát, az autó tökéletes!!!!! Mivel még nem beszéltem meg a sráccal, nem teszem ki a számát, de ha kell egy tényleg jó szerelő valakinek, aki nem csak beszél, hanem dolgozik is, akkor annak mindenképp jó lesz. A NAGY szerelőknek akik 40 éve vannak a szakmában, azt üzenem, hogy itt egy 30 éves gyerek, lehet tőle tanulni!!!!! A javítás ára a negyedébe került a fent említett összegnek 1 év garival.
Szia. Nekem a gép a nyomásszabályzó szelepet írta ki, de kicseréltük és még mindig szar. Az a baj, hogy nagyon sok elektromos hibára ezt a hibakódot teszi be. Most a szerelő megpróbál szoftvert frissíteni, hátha akkor működik. Az a legnagyobb gondom, hogy ha ez a szerelő nem tudja megcsinálni, akkor nem tudom ki fogja, mert ez egy elég komoly srác. Most próbálok keresni mechatronikát eladót, hogy felkészüljek, ha az a baja. Neked lehet,h mechanikus a gond nem elektromos. Kihez viszed szerelőhöz?
Olvasom hogy hasonlo problemad van/volt az autodal,mint nekem.
Nalam annyiban jelenik meg a hiba hogy ha nyomom a gazpedalt,ellkezd a fordulatszámmérő fel le ugralni,es olyan erzes mintha csuszna a kuplungom,es lassan ellkezd megindulni az auto.
Nem tudom hogy nalam mi lehet a baj,vagy a kuplung van oda es csak azt kell cserelni vagy nekem is a megatronika van oda.
Penteken visszem szerelohoz,te problemad megoldodott vagy mar rajottel hogy mi is a baj igazabol?
Sziasztok. Helyzet a következő. A 2006-s dsg passat váltójánál elektromos hibát állapítottak meg. Mivel a mechatronikot "elvileg nem lehet javítani" ezért a cseréje nagyon durva összegbe kerül. A szakszervízben 790 000 Ft. egyéb kitudjatudeszerelniember 3-4-5 százezer összegeket mond. Viszont, találtam pár olyan nagyobb, vezérlőegységekkel foglakozó céget, akik garanciát vállalva megbuherálják a szerelő által leszerelt elektronikát, jóval olcsóbban a fennt említetteknél. (tehát a szerelő leveszi az elektronikát a váltóról én elviszem, megjavítják, majd a szerelő visszateszi) Kérdésem a következő, javíttatott már valaki ilyen elektromos kütyüt, és mi a tapasztalat? Rengeteg szakival beszéltem már és mindenki mást mondd, sajnos sokan a saját malmukra hajtják a dolgot és össze-vissza beszélnek. Nem sikerül olyan megbízható dsg szerelőt találni, aki normálisan meg tudja javítani. Ha esetleg van valaki aki ilyen cipőben jár, írjon legyen szíves. Köszönöm.
A mechatronija jelenleg nem hibás mert amikor baja volt akkor jelezte azt( a műszerfalon az összes sebbességjel villogott) meg a rádugott gép sem jelez nechatronika hibát. A poén az az h ha 20 °C körül van a hőmérsékelt akkor jelentkezik a hiba...ha 10 °C vagy alatta akkor szinte soha nem csinálja. Lehet h csak véletlen de senki nem tudja h mi a baja. Lehet h valóban van vmi szálszaksdás és a hőmérséklet változás miatt tágul vagy szűkül a sérült vezeték?
Nem emlékszem a cikk minden részletére, de ott ha jól tudom megpróbálták értesíteni az ügyfelet, és semmi feleslegeset nem cseréltek.
A hiba nem itt van. Olyan sem fordulhat elö, hogy nem adják vissza az autót. Az az ügyfél tulajdona! A szerviz csak a beépített alkatrészre tarthat igényt a számla rendezéséig. Mondjuk ez egy izzó esetében sima ügy, hiszen vissza vehetik. Más a helyzet pl egy kuplungnál. Ott is visszavehetik, és a szerviz nem köteles müködésképes állapotba hozni az autót. Magyarul kiszerelik a kuplungot, és a váltót nem rakják vissza.
Van amikor a beépített alkatrészt a beépítés után nem lehet újra értékesíteni. (pl. olaj, olajszürö) ilyenkor sajnos a szerviznem nem marad más csak a polgári per, amit 4 liter olaj és egy szürö esetén nem fognak bevállalni, de az autót akkor sem tarthatják vissza.
Viszont mégegyszer nyomatékosabban:
Ha a munkalapon a megrendelt szolgáltatás nem egy adott alkatrész cseréje, hanem egy jól körülírt hiba elhárítása, akkor az ügyfél nem köteles azokat az alkatrészeket és a beépítés munkadíját kifizetni amelyek nem hoztak eredményt!!!!
Ha ez nem így lenne akkor rá lehetne melegíteni mindenkire 4 új felnit, hátha majd attól megszünik az ablaktörlö hibája.
Tudom, hogy nagyon hajánál ragadott példa, de nincs abban különbség, hogy felnit vetettek meg az ügyféllel, vagy motorvezérlöt, esetleg mechatronikát.
Amit az ember nem kért azt nem kell kifizetni.
Aki mégis az magára vessen! Remélem az a teszkóban is mindig többet hagy a kasszánál, mint ami a kosarában van.
Ha gyári olajat kapott, akkor nem attól ment tönkre a mechatronika. Nem volt olcsó, de sajnos a dsg ilyen. Ha ennyire nem akar működni az a mechatronika, akkor lehet megérné bontottan venned egyet és azt belerakni a váltódba.
Valamennyire igazad van, de pont nemrég volt egy cikk lehet hogy pont itt. Egy nő bevitte a pár éves Superb-et a márkaszervízbe, ahol mondták hogy kb x ft lesz amit kér, majd mikor ment az autóért 4szer annyi lett. Muszáj volt kifizetnie mert különben nem adták vissza az autót.
Gyári olajat kapott és ezután ment tönkre az alaplap. Ausztriába küldték ji javításra. 260e huf volt egy újabb olajcserével a végén. A javításra 1 év garit vállaltak, de most "nem kommunikál...szakadás" vagy valami hasonlót ír ki a gép. Azt veszem észre h 4ből 5be ha nem pörgetem fel2000 ig hanem alatta tarom akkor bedadod...ingadozik a fordulat mintha nem tudná h mikor váltson. NEM magam javítottam és nem is akarom...csak rohangálok szerelőtől azerelőig mert nem sokan értenek a dsg hez.
De sokszor az van ám, hogy az ügyfél már "okosan" megy a szerelőhöz, nem egy esetben viszi az alkatrészt. Ilyenkor a szerelő vagy elküldi, vagy kicseréli, amit az ügyfél kért, de reklamációnak helye nincs. És igaza van .. mármint nem az ügyfélnek :o)
Szerintem sokkal inkább az van, hogy a tulajok maguknak keresik a problémát. Ahelyett, hogy szerelőhöz mennének, fórumot olvasva próbálják kicseréltetni azokat a dolgokat, amikről hallottak. Aztán egy idő után elégedetlenkednek és csodálkoznak, hogy még mindig nem jó.
Nem mondom, hogy nincs rossz szerelő, de aki képtelen magának olyan szerelőt találni, aki rendesen dolgozik, azzal nem tudok mit kezdeni, nem a szerelővel van a baj :o ... ja, hogy az pénzbe kerül? Igaz, sőt sokba, mert az autózás nem ingyen van. Aki azt hiszi, még sokkal többet fog fizetni, ráadásul sose lesz jó autója =:-O
Heló! Milyen olajat kapott, ami megbolondította a mechatronikát? Írod hogy ezt megjavították, felújították. Mit javítottak vagy cseréltek benne? Hol csinálták és mennyibe fájt? Mostanában volt hibakód olvasás?