Szia! A Gyermeknap jellemzően nem az a program (másról szól), és túl sok látnivaló nincs is, minden kint van, ami gurul. Múzeumok Éjszakája már esélyesebb, de én akkor inkább csak vonatoznék a helyedben, az sokkal különlegesebb élmény. Többé-kevésbé rendszeresen van nyílt nap, szóval le nem fogsz maradni sok dologról, nyugodtan utazz el.
Van új infód arról, hogy Gyermeknapon be lehet-e menni? Éppen külföldön lennénk, de ha nyitva lesz, akkor próbáljuk tolni az utat. Vagy a Múzeumok Éjszakája inkább a jobb időpont?
Szervezett nyílt nap majd a múzeumok éjszakájának nappalán lesz. De addig is minden érdeklődő számára biztosan adnak lehetőséget előzetes bejelentkezés után. Érdemes megkérdezni őket.
A hűvösvölgyi vontatási telepet meg lehet tekinteni a gyereknapon, vagy csak a jövő évi nyílt napon lesz erre lehetőség? Az ideire sajnos nem tudtam eljönni.
A 2010-esnek is megmaradt a homlokfala (vicc), tehát csak két mozdonyt bontottak el.
Azt tudod amúgy, hogy éppen most, ahogy beszélünk hány jármű és hol rohad szanaszét? Komoly történelmi jelentőségű vonatoktól (pl.: Lél motorkocsi) kezdve "jelentéktelen" egyedi járművekig (pl. MÁEV motorhajtány) nagyon sok minden.
Az a 3 román taliga, amilyennel mellékesen tele van Lengyelország és Románia nem tartozik éppen az ilyen jellegű értékek közé. Azonban ennek ellenére is, pl. a remot-programnál figyeltek arra, hogy az Mk45 2001-es eredeti formájában maradjon meg...
Ehhez képest a GyV-n nagyon komoly megőrzési tevékenység folyik, benne van az országos top 3-ban mindenképp (Nosztalgia-Kemence-GyV, nem feltétlenül sorrendben). Ilyenek: sínautó, LÁEV-motorvonat, kecskeméti kocsik, M4, Mk49, nagycenki kocsi, C50-esek, Xg116, 490-es gőzösök...
A hab a tortán, hogy a Kis Piri és a Ganz motorkocsik sokkal nagyobb veszteséget jelentenek, de persze róluk a szellemileg alulkapacitált vasútbarátok egy része nem is tud.
Nah ezt úgy írtad, mintha csak ez a 3 gép lett volna szétvégva a világon... A gépek már selejtezve kerültek ide és az alkatrészeik sok évig biztosították a maradék 6 mozdony üzemét. Ne értsd félre, nem örülök egyetlen jármű megsemmisítésének sem. "Jó" látni, hogy akadnak ilyen "jóindulatú" vasútbarátok... :/
Aztán honnét vagy ilyen jól értesült? Azok az alkatrészek amiket önerőből fel tudtuk újítani, újíttatni, azok már nagyrészt elkészültek. A felújítás része a szépítgetés is. Terveink vannak és próbáljuk őket megvalósítani, nem az égből várjuk a csodát... Rengeteg munkaóra van már a mozdony rendbetételében, köszönjük a "bíztatást"... :-/ Ja és a mozdony EL FOG KÉSZÜLNI!
Ui.: Partvonalról nem illik belekotyogni mások munkájába... Köszi
Hát, nekem nagyon úgy tűnik, soha nem lesz kész. Csak szépítgetik, de az üzemképessé tételéhez szükséges súlyos milliókat az égből várják, semmilyen terv sincs, honnan szerzik meg.