1,5 éve szeretné a gyerkőc látni a műhelyt belülről. Írtam nekik és a Múzeumok Éjszakáját mondták, hogy nyitva lesz. Vonatozni 2-3 hetente szoktunk. :-)
Az erdei séta nekünk sajnos betegség miatt nem nagyon jöhet szóba.
Szia! A Gyermeknap jellemzően nem az a program (másról szól), és túl sok látnivaló nincs is, minden kint van, ami gurul. Múzeumok Éjszakája már esélyesebb, de én akkor inkább csak vonatoznék a helyedben, az sokkal különlegesebb élmény. Többé-kevésbé rendszeresen van nyílt nap, szóval le nem fogsz maradni sok dologról, nyugodtan utazz el.
Van új infód arról, hogy Gyermeknapon be lehet-e menni? Éppen külföldön lennénk, de ha nyitva lesz, akkor próbáljuk tolni az utat. Vagy a Múzeumok Éjszakája inkább a jobb időpont?
Szervezett nyílt nap majd a múzeumok éjszakájának nappalán lesz. De addig is minden érdeklődő számára biztosan adnak lehetőséget előzetes bejelentkezés után. Érdemes megkérdezni őket.
A hűvösvölgyi vontatási telepet meg lehet tekinteni a gyereknapon, vagy csak a jövő évi nyílt napon lesz erre lehetőség? Az ideire sajnos nem tudtam eljönni.
A 2010-esnek is megmaradt a homlokfala (vicc), tehát csak két mozdonyt bontottak el.
Azt tudod amúgy, hogy éppen most, ahogy beszélünk hány jármű és hol rohad szanaszét? Komoly történelmi jelentőségű vonatoktól (pl.: Lél motorkocsi) kezdve "jelentéktelen" egyedi járművekig (pl. MÁEV motorhajtány) nagyon sok minden.
Az a 3 román taliga, amilyennel mellékesen tele van Lengyelország és Románia nem tartozik éppen az ilyen jellegű értékek közé. Azonban ennek ellenére is, pl. a remot-programnál figyeltek arra, hogy az Mk45 2001-es eredeti formájában maradjon meg...
Ehhez képest a GyV-n nagyon komoly megőrzési tevékenység folyik, benne van az országos top 3-ban mindenképp (Nosztalgia-Kemence-GyV, nem feltétlenül sorrendben). Ilyenek: sínautó, LÁEV-motorvonat, kecskeméti kocsik, M4, Mk49, nagycenki kocsi, C50-esek, Xg116, 490-es gőzösök...
A hab a tortán, hogy a Kis Piri és a Ganz motorkocsik sokkal nagyobb veszteséget jelentenek, de persze róluk a szellemileg alulkapacitált vasútbarátok egy része nem is tud.
Nah ezt úgy írtad, mintha csak ez a 3 gép lett volna szétvégva a világon... A gépek már selejtezve kerültek ide és az alkatrészeik sok évig biztosították a maradék 6 mozdony üzemét. Ne értsd félre, nem örülök egyetlen jármű megsemmisítésének sem. "Jó" látni, hogy akadnak ilyen "jóindulatú" vasútbarátok... :/
Aztán honnét vagy ilyen jól értesült? Azok az alkatrészek amiket önerőből fel tudtuk újítani, újíttatni, azok már nagyrészt elkészültek. A felújítás része a szépítgetés is. Terveink vannak és próbáljuk őket megvalósítani, nem az égből várjuk a csodát... Rengeteg munkaóra van már a mozdony rendbetételében, köszönjük a "bíztatást"... :-/ Ja és a mozdony EL FOG KÉSZÜLNI!
Ui.: Partvonalról nem illik belekotyogni mások munkájába... Köszi