Sziasztok! Évente többször utazom saját apartmanba és gyakran egyedül , többnyire hétvégén 2-3 napra szívesen viszek magammal egy vagy akár több személyt társaságnak. Néha pár órát a házkörül dolgozok ha segítesz is esetleg azt megköszönöm de nem elvárás! Utazás és szállás költség nincs , kaját közösen össze dobjuk !
Sziasztok! Egy kerdessel fordulnek hozzatok hogy ismeritek esetleg ezt az utazasi portalt travello.jifu.com olyan mint a booking meg a szallashu csak olcsóbb. Nektek mi a velemenyetek róla? Ismerősöm már foglalt itt Horvát országba szallast szerinte tök jó és csomót spòrolt. De kíváncsi lennék mások velemenyere is.
De van, de csak a konyhában, igaz az amerikai, egyben van a nappalival. Ott van két kanapé, igaz nem kihúzható, azt majd lehet, hogy lecserélem az egyiket.
Kimentünk hétvégén Kaproncára kicsit kóborolni, nagyon jó volt. Kint üldögélnek az emberek a kávézókban, nagyon jó a hangulat. Imádtam, visszafelé beugrottunk pizzázni.
Érdemes bemenni, sajnos a normál pizza is óriási, de nagyon finom, a tésztája isteni.
Szóval télen is van kint élet, igaz nem a tengerpart, de imádnivaló . Amúgy a horvátokkal nekem nem volt rossz tapasztalatom, ki szoktam őket segíteni, ha hozzánk jönnek vásárolni, kicsit tanulgatok horvátul.
hehe, gondolod te. ugyanugy sorban fogunk allni a kapuknal, csak nemivel gyorsabb lesz. balfaszjancsi balkani megoldas. az ottani kurmany valakije jo penzt akasztott erte. lehetett volna tisztan, szaraz erzessel, mint az itteni rendszer, de ezek kepesek voltak meg jo x evre elkotelezni magukat a fassag melllett.
Nyilván a most használt bódés fizetőkapukról van szó, ezeket fogják megszüntetni. A magyar autópályákon is vannak felszerelve "kapuk", amelyek olyan fémszerkezetek az autópályák felett, amire a rendszám leolvasó kamerák vannak felszerelve. Ilyenek lesznek helyettük (mobil applikációval), illetve az ENC is megmarad.
Horvátország felé sokan Bosznia-Hercegovinán keresztül utaznak. Nem is olyan rossz választás, gyönyörű tájakon vezet az út bármerre is megyünk. Egy kerékpáros túrafilm második részét ajánlom figyelmetekbe.az első részben a Vrbas folyó kanyon világa kapott főszerepet, a másodikban: Még mindig a csodálatos Bosznia - Hercegovina a helyszín. Elhagyjuk táborhelyünket és az erdő öleléséből a végtelennek tűnő, a kék ég alatt elterülő Kupres fennsíkon vezet tovább utunk. Közel s távol magasodó hegycsúcsok ölelésében. A történelem, a közelmúlt veszélyei kísérik utunkat. A nap végét pedig a pazar környezetben elterülő Busko Jezero koronázza meg. A második rész linkje: https://youtu.be/-41P945AALc de megtalálod Bandibácsi youtube csatornáján.
Útvonal: Plivsko jezero - Jezero - Sipovo - Kupres - Suica - Tomislavgrad - Grabovica - Bukova Gora
Nyilván itt nem a kerülő hosszáról van szó, hiszen egy 1000 km+ útnál ez teljesen közömbös, de feleslegesen megbonyolítja az egészet, nem beszélve arról, hogy mennyivel drágább volt ezt így megépíteni, hiszen szinte minden kihajtóhoz két felüljárót kellett építeni, és az egyik felesleges lenne.
Biztos sokan elfelejtettétek, hogy az elején nálunk is voltak ilyen autópálya kapuk pl. az M5-ön, de szerencsére hamar átalakították a rendszert, és elbontották a kapukat, majd a többi már így épült meg, ahogy most van. Most a horvátok is jönnek utánunk 20 év késéssel.
Én pl. soha nem GPS-t követve vezetek, és nekem megnehezíti a tájékozódást, amikor 270°-ban körbe visznek, pedig csak jobbra ki szeretnék menni. A sok egymás utáni kanyar után már azt sem tudja az ember merre van az előre.
Bennünket leginkább az A5 autópálya Pélmonostor és magyar határ közötti szakasza érdekelhet. Még mindig azt ígérik, hogy 2024 év végére készen lesz, de ez egyre valószerűtlenebb, mert még a pályáztatás sem történt meg.
Folyamatban van az A7 építése az A1 (Zuta Lokva) és Isztria között, az A11 Sziszekig, és tervben van a Metkovic és a Peljesac híd közötti szakasza az A1-nek. Az A1 mostani vége és Metkovic közötti szakaszról beszélnek de még semmi konkrétum.
Ami szintén nekünk fontos lenne az A12 és A13, ezekről mostanában semmi hír nincs.
A horvátoknak még kevesebb pénzük van mint most nekünk.
Vannak persze sima autóút építések is, pl. a Cetina feletti híd építése folyamatban, az azért elég látványos lesz:
De ismerjük. A kapus megoldásnál muszáj keresztülvinni az teljes forgalmat a kapukon, és ha nem akarnak mindkét oldalra kaput telepíteni, akkor ez a megoldás. Viszont most már nem lesznek kapuk, ezért szükségtelen átvinni a forgalmat az egyik oldalra.
Éppen ezért vetettem fel, hogy vajon átépítik-e, leegyszerűsítik-e a csomópontokat.
Egy horvát fórumon már közben válaszoltak is nekem, hogy nem építik át, de az újakat már úgy építik majd mint nálunk. Mondjuk túl sok tervezett autópálya építésük nincsen, úgyhogy ez nem sokat jelent.
Igen! Évek óta ajánlom mindazoknak a Sestanovaci lehajtót és a Felső Brelai talákozást a tengerrel, akik először járnak a Horvát tengerparton. Felejthetetlen, különösen azoknak, akik ott találkoznak először az Adriával!
Bizonyára nem ismerjük teljes körűen a körülményeket, ám úgy vélem (a helyszín meglehetős ismeretében) hogy ezzel a megoldással valószínűleg nem kellett magántulajdonokat bolygatni vagy kisajátítani.