Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kopasz Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2814

Bocs tévedtem, Coulthard még a győzelme esetén sem veszélyezteti Irvine 2. helyét, mivel kiesett és a ontkülönbségük 12.

Kopasz

Kopasz Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2813

Helló!

Csak három dolog:

1. Aki ezután azt mondja, hogy M. Schumacher egy önző, nagyarcú stb. ember, az nálam kiérdemli a seggfej megnevezést. Lehet nem szeretni, sőt útálni, de ma megmutatta, hogy képes csapatjátékosként is helytállni. Aki szerződtette azért cca. 100 millió USD-ért, az most elmondhatja: igen, ezért fizetünk ennyit, érdemes.
2. Az egész McLaren csapaton látszott a végén, hogy teljesen maguk alatt voltak: MS vezetésével a Ferrari leiskolázta őket ezen a versenyen. Tudták, hogy szarrá verték őket.
3. Megnéztem a képen a kifogásolt részt, én nem hiszem, hogy ettől lettek volna ennyivel gyorsabbak a kocsijaik. Mindenesetre ha szabálytalan a dolog, akkor bűnhődniük kell, de a 16 pont elvétele a mostani helyzetben nem lenne szerencsés. Amennyiben elveszik a pontokat, akkor a Ferrari helyében nem indítanék kocsit Suzukában. Semmi értelme sem lenne, mivel ez esetben mind az egyéni, mind a konstruktőri VB cím eldöntött, a második helyeket meg nem fenyegeti senki. (Bocs, Irvine helyét Coulthard, de csak ha nyer). Szerintem a szabálytalanságot (ha tényleg van) egy igen komoly pénzbüntetéssel lehetne büntetni. A pontlevonás a McLarennek sem lenne igazán jó, mivel mindenki nyugodtan mondhatná: a VB címeket nem a pályán szerezték. Én a helyükben ezt javasolnám a FIA-nak, vagy annak, aki illetékes. Nehéz ügy.

Üdv: Kopasz

artifex Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2812
kedves ferrari rajongok. arra senki nem gondol kozuletek hogy a ferrarik (es a benne ulo pilotak) azert lehettek ilyen jok mert az a "kis" kulonbseg volt a kocsik kozott? vagy erre nem *akartok* gondolni?

udv mindenkinek

stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2811
Kompromisszum volt pl. az alábbiakban említett benzindolog (a csapattól elvették a pontot, a pilótáktól nem), vagy amikor tavalyelőtt Schumachert idény végén büntették is, meg nem is - legalábbis akkor majd mindenki versenyeltiltást várt és csak a pontjait nullázták.

Az a nagy egyetértés pedig min alapul, hogy inkább Hakkinen, mint Irvine? Mi volt az, amit H. idén felmutatott egy bivaly kocsin túl?

Előzmény: fczigony (2806)
Ace Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2810
szori, nem ket pontot, hanem a megerdemelt(?) pontokat...
csocsi
Ace
Előzmény: Ace (2808)
OPi Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2809
Hali!

Azert az kicsit furcsa, hogy se tegnap, se harom hete nem kifogasoltak a tereloszarnyat... Mar regen szolni kellet volna miatta, vagy most se kifogasolni. Azert ennyire durvan, adminisztrativ eszkozokkel csinalni Hakkbol vilagbajnokot, etikatlan dolog.
Ne mondja senki sem, hogy csak ez a technikai ellenor defezte fel a dolgot, es csak most....

OPi.

Ace Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2808
hm...szeretnem nem elfogultan leirni a velemenyem...de szerintem nevetseges dolog a fia reszerol ez a buntetes..nem ertem, mi az skacok/lanyok, hogy igenis emiatt voltak csak jok a ferrarik...hm..tavaly ev elejen amikor a mclarenek teptek, akkor nem ugyanez volt? mert szerintem igen...mondjuk ettol lehet, hogy a ferrari csalt, habar ketlem...masik dolog, hogy mi az hogy, irvine milyen bena meg sem erdemli...lehet, hogy van benne igazsag, de tudnek mondani minimum 1 peldat arra, hogy volt egy ugymond semminevu pilota, akit beultettek egy kegyetlen gyors autoba, es vilagbajnok lett...ezert tisztelem schumachert, mert o eleri/elerte azt amit, olyan autoval..habar hozza kell tenni, hogy a ferrarinak is ugyanugy megvan az eselye jo autot osszedobni..talan nem lehet, hogy most osszejott nekik vmi? egyebkent megegyszer mondva, en sajnalnam, ha nem kapnak meg a ket pontot...probaltam nem elfogult lenni, de nem sikerult :/
csocsi
Ace
stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2807
Mikor volt az, amikor a Ferrari megúszott valamit?
Előzmény: CYRUS (2805)
fczigony Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2806
Há'istennek vége ennek a tűzpiros lószarnak!
Egyébként szerintem schumi örül(belülről)ennek az egésznek a legjobban.Buzi edi világbajnoksága egyszerűen irrealitás.Nem lehet,hogy valaki,aki ilyen szar,és semmi másból sem él,csak abból ,hogy heki fiú elbassza weltmeister legyen.Győzött az igazság,úgy is fogalmazhatnék.Ez schumi szempontjából különben még más tekintetből is jó:ilyen harmatos heki boly,mint idén(már a Hungaroringen weltmeisternek kellett volna lennie,de mindent,amit csak lehetett elbaszott)jövőre 50 célert kap schumitól.Fogadni mernék,hogy hekike többet nem lesz champion.Egyébként heki weltmeisterschaftja még a kisebbik rossz,edi lett volna a legrosszabb.Ja,és a németek is jól jártak.
P.S.Neked,itt alattam:tuti,hogy érvényben marad a diszkvalifikáció,nem mernek egy pályabizottság,és egy általauk delegált technikai ellenőr szavaiban egyaránt kételkedni.Az F-1 a japcsik nélkül is kurva nagyot kaszált az idén,gyanítom rekordév volt.Nem lehet kompromisszum,emlékezz 2 éve épp villeneuve-től nyúltak le két pontot hót lazán,az utolsó előtti futamon,most is megteszik.
Bye,bye digocar
fczigony
Előzmény: stotu (2804)
CYRUS Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2805
BOB6

A korábbiakban a szivemből beszétél :)))) !! Azért Haki tényleg 1 kicsit nagyobb baleset után lett világbajnok!!! Amugy meg a ferrárit nem fogják megbüntetni ( mindig megusszák)!! Habár Hakkinent se szerettem de remélem ő lesz a vilégbajnok, mert bárki bármit mond Irvinenál azért sokkal jobb pilota!!!

stotu Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2804
Üdv!

Ha tényleg csalt a Ferrari, elmehetnek a p..ba. Ha viszont - ahogy mondták - ugyanilyen volt a kifogásolt rész a Nürburgringen meg itt az időmérőn is, és a FIA nem vette észre, akkor legalább annyira hunyók ők is.

Akkor viszont nem hiszem, hogy adminisztratíve eldöntenék a VB sorsát, ami szerintem a Ferrari mellett szar Hakkinennek is, az utolsó futamot pedig teljesen érdektelenné tenné, s így a Formula-1 urai üzletileg is kibasznának magukkal. Valami jó kis kompromisszumban bízom.

boba6 Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2803
???mivan???
kicsit olvasd újra a hírt...
Előzmény: Trebitsch (2801)
weirdo Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2802
Köszi Mozso, azóta én is megtaláltam, remélem most nem ez lesz, már a McL megérdemelné, mert jól ellazultak, mióta Haug mozgatja a szálakat.

Trebitsch:
még ez is ott volt: Team boss Jean Todt and technical director Ross Brawn were called in for a meeting with the race officials and have been reported to have agreed with the findings.

Amúgy amilyen rafináltak ezek, ha arra hivatkoznak, hogy mért nem szóltak már az edzéseken, lehet, hogy csak a versenyekre variáltak egyet.

Szegény Hakki... Most ez nem sportszerű?
w

Trebitsch Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2801
"Following the race, car numbers three and four were checked for bodywork
conformity," it stated. "When checking the bodywork facing the ground
(article3.12.1) it was noticed that the upper parts of the deflector panels do
not lie on either the reference or step planes. In my opinion neither car does
comply up to 10 millimetres with article 3.12.1 of the 1999 FIA Formula One
technical regulations."

Szegény Hakkinen. Volt még esélye arra, hogy a pályán, sportszerűen legyen világbajnok. Most ezt elvették tőle, esélye nincs tovább. Irvine meg tovább növesztheti arcát...
Mér kell ez, nem tudom.

mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2800
Wierdo!

Igen legutobb 1995.-ben Braziliaban, akkor Schumacher es Coulthard uzemanyaga volt illegalis (mindketten ELF), a pilotak visszakaptak a pontjaikat, de a csapatok nem.

mozso

Előzmény: weirdo (2799)
weirdo Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2799
Márpedig k....a semmi esélye sem volt Hakkinennek, látszott, hogy a cipész úgy ugrál előtte, ahogy akar. Meg sem tudta közelíteni!
Volt már példa rá, hogy visszavontak ilyen diszkvalifikációt?
w
Előzmény: Hermit (2797)
mozso Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2798
Sziasztok!

Most melyik resze nem szabalyos a Ferrarinak? A 3.12.1 alapjan az elso kerekek mogott levo a pilotafulke oldalara szerelt ket lemez a szabalytalan. Azonban a kulfoldi nagy F1-es hirmagazinok szerint az elszo tereloszarny oldalan levo ket-ket majd vizszintes szarnyacska illegalis. Ok is a 3.12.1-es szabalyra hivatkoznak. ?!

mozso

Hermit Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2797
Szia Weirdo

Azért azzal vitatkoznék, hogy nem volt esélyük. Legalábbis H-nek igen.
Két egyforma képességű autó és többékevésbe egyforma tehetségű pilota vívott ádáz csatát ahol az előbb lévő zseniálisan fogta a hátul lévőt.
Szerintem ennyi történt.
Az alábbi képen látható az amit kifogásolnak az ellenőrök.
http://www.f1racing.net/photo/ferrari/mal.jpg

Előzmény: weirdo (2795)
Hermit Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2796
Most találtam melyik szabályt sértették meg a Ferrarisok:

Article 3.12.1
of the FIA rules says: All sprung parts of the car situated more than 33cm behind the front wheel centre line and more than 33cm forward of the rear wheel centre line, and which are visible from underneath, must form surfaces which lie on one of two parallel planes, the reference plane or the step plane. This does not apply to any parts of rear view mirrors which are visible, provided each of these areas does not exceed 90cm˛ when projected to a horizontal plane above the car. The step plane must be 50mm above the reference plane.

Hermit

weirdo Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2795
Szép kis vélemény, hegynyi dilettantizmusra utal... Szerinted mért voltak annyival gyorsabbak? A bicegő cipész hajtotta Irvine kocsiját is?
A Ferrarinak már csak így sikerül(ne) VB-t nyerni...
w
Ja, a McLareneknek láthatólag esélyük sem volt ma, de hát kiderült mi miatt:)))), pedig én is kezdem már unni a szerencsétlenkedéseiket.
Előzmény: Johny Bravo (2789)
Hermit Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2794
Üdv!

Szerintem oltári verseny volt. Nem vagyok Schu párti de most valóban fantasztikusan ment.
A nagypofájú Irvine elmehet a búsba fel sem érhet a többiekhez. Ha nincs Schu akkor legalább 4-en elmentek volna mellette.

A Ferrari jogászai nem értik, hogy miért most csaptak le a szárnyra amikor - most figyeljetek - már a Nürburgringen is használták.
Ezek szerint szándékosan "csaltak", de ez már az én véleményem. Szerintem ebben az esetben teljesen megérdemlik a büntetést.

Hermit

Herold Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2793
Mennyi esélye van a Ferrarinak, hogy visszavonják a döntést?
boba6 Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2792
Tyűha!
Mi a fenének megy bele ilyen csalásba a Ferrari? Hisz tudják, hogy az első hat kocsit (ha jól tudom) úgyis alaposan ellenőrzik a verseny után és kiderül.
Gyártási hiba szvsz kizárva ilyen dolgoknál...
vagy nem olvasták el a szabályokat? :)
És ha szándékos volt a "csalás" akkor ki eszelte ki? Shumi és Eddie vajon tudott róla? És J.Todt?
Érdeklődve várom a fejleményeket, bár szerintem úgysem fog semmi érdemleges információ kikerülni az ügy hátteréről, csak lesz egy döntés és kész... szvsz ez elég szomorú :(
bye

alejandro_magno Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2791
A Ferrari fellebbezett, végső döntés ma, vagy holnap.
X polgártárs Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2790
Johny Bravo polgártárs,
a szabályok azért vannak, hogy 1ik versenyző se szerezzen jogosulatlan előnyt a másik előtt. Mellesleg szerintem várjunk meg egy hivatalos tájékoztatót.

Pilóta polgártársnak igaza van, tényleg durva, amit az utóbbi időben csinálnak..én + inkább kinevezem Frentzent világbajnoknak...:)
xpt

Előzmény: Johny Bravo (2789)
Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2789
Schumi (aki egy k@cs@ög, egyébként, mivel nem állt ki Senna halálakor a versenyből) PORIG ALÁZTA Hakkinent. Én elmennék favágónak, vagy malteresnek, ha valaki 300 kilcsin keresztül tudna úgy menni előttem 20 méterrel, hogy végig érezteti, esélyem nincs. Schumi ráadásul néha be is mutatta, ki a legény, pl. kerékcsere előtt hirtelen elkezdett körönként másodperceket verni Hakkinenre.

Ezek után elveszik tőlük az eredményt.

Szégyellje magát a FIA, a tehetségtelen Hakkinen, a balf@sz Jean Todt (talán meg lehetett volna nézni azt k@rva orrszpoilert verseny előtt, anélkül is alázás lett volna).

Remélem, Japánba el sem megy a Ferrari csapat. Csődöljön be az egész bagázs, ahol ilyen hülye majomból csinálnak világbajnokot...

Pilóta Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2788
A hírt több forrás is megerősítette. Sajnos. Nem tudom, ki a hunyó a dologban, de elég szomorúnak tartom, hogy az utóbbi időben senki nem tud tisztán világbajnokságot nyerni, mindig tárgyalóteremben döntenek felőle.

Amúgy számomra kicsit furcsa, hogy ha tényleg nem megfelelő a deflector-ok mérete, annak miért pont most, egy kettős győzelem után kell kiderülnie? Nem hiszem, hogy a mostani versenyen használták először. Ha mégis, akkor az edzések alkalmával miért nem kötöttek bele? (Ott is van ugyanolyan ellenőrzés, ha jól tom.)

Pilóta

X polgártárs Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2787
Johny Bravo polgártárs, nem a topikod nullás, hanem az agyad...ott a Formula1 topik, mé' nem abba írsz bele?? :(
xpt
Johny Bravo Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2786
Kizárták a két Ferrarit szabálytalan orrspoiler használatáért. Ezzel Hakkinen "nyerte" a versenyt, aki igy világbajnok is lett!

Mindezt azután, hogy a most visszatért Schumi 56 körön keresztül porig alázta autóversenyzői mivoltában Hakkinent, a verseny alatt végig nagyjából 20 méterrel Hakkinen orra előtt haladt. Hakkinen SEMMIT sem tudott tenni. TEHETETLENségéért cserébe a FIA kinevezte világbajnoknak. Gratulálok.

quequecc Creative Commons License 1999.10.17 0 0 2785
MTI hír:

Sepang, 1999. október 17. (MTI) - A Forma-1-es Malajziai Nagydíj versenyrendezősége technikai szabálytalanságok miatt utólag kizárta a futamból a Ferrari két pilótáját, az első, illetve második helyen célba érő Eddie Irvine-t és Michael Schumacher. Ezzel ideiglenesen a címvédő Mika Ha:kkinen (McLaren-Mercedes) lett a világbajnok, ám a végleges döntés a Ferrari esetleges fellebbezésétől függ.
A finn pilóta a pályán csak a harmadik helyet vívta ki, de ha az olasz istálló eredményeit megsemmisítik, akkor ő kerül az első helyre, és összetettben 12 pontra, vagyis behozhatatlanná válik előnye Irvine előtt.
A pályabírók meghallgatták a Ferrarik légterelőit szabálytalannak minősítő Jo Bauer technikai ellenőrt, valamint a csapat képviselőit is, s ezután határoztak a kizárásról.Az olaszoknak a döntést követő egy órán belül kell fellebbezniük, ellenkező esetben a rendezőség döntése hivatalossá válik. Claudio Berro, a Ferrari szóvivője sejtetni engedte, hogy az istálló a 30 ezer svájci frankot kifizetve benyújtja a fellebbezést.

Bukjanak a csalók!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!