A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ha jól ismerem fel ezt a gépet, akkor ezt 2 hete hétvégén egy túra alkalmával kicsit lezúzták.
bsanya5 nicken ír a srác. Egy pótos előzésébe kezdett a csapatuk, páran el is mentek mellette, amikor kitette balra az indexet. Erre a mögötte jövő srác (Rezorr) elvette a gázt, míg ezt mögötte bsanya5 nem látta és bő gázzal előni akart. Hátulról belement Rezorr-ba. a többit el lehet képzelni...
K1200RT-ről még nem találtam árinfót...még az sem biztos mikor lesz megvehető...de akkor már ugye az új FJR-hez kéne hasonlítani...meg talán újabb PanEurópa is lesz, talán?
RT:
Tartós sebesség: a 180-at lazán kirázta magából, nem hinném h a 200 probléma lenne tartósan. De megkérdezem ilyen tulajdonos barátomat...ja csak annyit mondanék ZZR és Hayabusa után ült át, szóval vsz nem volt gond a végsebességgel-tartós sebesség maximummal.
ABS:autóban is örök vita, mégis ma már szinte eladhatatlan egy új autó nélküle, persze erre lehet mondani marketing....de a statisztikák alapján az átlag autósnak jó az ABS....és ez szerintem motorosokra még inkább igaz...
Szerintem egy K1200RT a méltó vetélytársa az említett japó gépeknek.
A Pan és az FJR simán megy tartós 200km/h+ -t minden gond nélkül míg egy R-es BMW nem hinném, hogy örülne neki;)
A kardán míg az "igénytelensége" miatt + pontokat szerez a negatívot érdemlő kardánreakciójával viszont inkább 2- -t;)
ABS ez komoly "vita"kérdés lehet, hogy most kell-e vagy sem...egyik haverom elemezgette nekem nemrég, hogy amíg egy autó kereke ABS-es fékezés közben le-le blokkolhat kicsit addig motoron nem, mert akkor pont semmi értelme nem lenne, ha meg a blokkolás határ előtt beavatkozik akkor egyértelműen hosszabb (bár biztonságosabb:) egy fékezés mondjuk 200-ról 100-ra, ha kijön eléd előzni egy Trabant a pályán;) Szóval nagy kérdés, hogy jó-e, mert az ember az esetek 99%-ában érzi, hogy mik a biztonságos fékezés határai, csak vészhelyzetben tépi úgy rá az ember, hogy elperecelhet...szerintem:)
Nagyon szép lett az Adventure, bár egy kicsit engem mintha emlékeztetne egy szörnyre!;) Pont tegnap néztem az Alien-t és ahogy megláttam ezt a képet pontosan a királynő ugrott be a filmből, lehet hogy hülyeséget írok, de szerintem kicsit hasonlítanak egymásra, főleg a plexi íve!
Hogy én is hozzászóljak egy kicsit, nekem is pontosan ezek voltak a benyomásaim, amit még egyszer kiemelnék a soraidból, az az hogy aszfalton hihetlen jó a futómű, tényleg nagyon király, és hogy egy kicsit a régebbi 1150GS-ról is szó essen, a BMW az 1200GS-en pont azokon a dolgokon finomított ami nekem speciel az régebbin nem tetszettek, a motor kevésbé vibrál, alapjáraton sem rángat el annyira jobbra és ballra, de amennyire kimozdul annyi meg pont kell, kevesebb vibráció és kimozdulás már fillingtelenné tenné és a súlyából jelentőssen lefaragtak, teljesen olyan érzésem volt mintha egy BIGet terelgetnék, de persze sokkal több pacival!;)
Nem akarom nagyon bő nyálra engedni ;), de tényleg tökéletes, ha csak aszfaltba gondolkodnék, biztos hogy ezt venném, de mivel szoktam offroadozni is, ezért nekem nem jöhet szóba, na meg ottvan az agyon komputerizált elektronika is, na ez sem jön be, de csak azért mert ebből a fizetésből, amivel rendelkezem nem biztos hogy egyhamar kitudnék spórolni valami akármi kis bizbasz alkatrészt is ha esetleg elromlik! Ice
Hello! Kosz, h beneztel! Igen, nem olcso, de ha a szolgaltatasait nezzuk, akkor mar -szerintem- megeri.
Hasznaltan azert eleg jo mocikat lehet kifogni, lasd pld Hori motorjat...hasonlo aron mennek a VFR-ek pld!
De errol O biztos tobbet tud...
Lasd tegnapi hirdetes (igaz meg nem adta el:)
Nem szivesen, de megválnék féltve őrzött kincsemtől: VFR750 (RC36), 1996, 46000 km, piros, K&N, Dynojet, kevlár vég, markolatfűtés, új gumik, fém fékcső stb. Ára 1.200 eFt.
Én a BMW-ket és a Ducati-kat úgy nézem, hogy -1M az árából és akkor lehet kb. reálisan elhelyezni őket a motorpiacon, amíg ennyibe kerülnek nálam szóba nem jöhetnek;)
1milla+ -t fizet az ember csak a márkanév miatt...
Mint ex BMW tulajdonos, leginkább a világítással kapcsolatos tapasztalatokat hiányolom. Bár gondolom, hogy nappal tesztelted a motorokat.
Arra lennék kíváncsi, hogy az 1200GS-en már kiegészítő fényszórók nélkül is lehet látni valamit az útból, vagy a fényszórója csak dísz, mint a korábbi GS-eken? :))))
A BMW endúrók egyik gyenge pontja a világítás szerintem.......
R1200RT ugyanazzel a blokkal szerelt mint GS, de kis megpiszkalas utan 110 Le körül
Oldalsztenderről le. Nem kell birkózni,de azért érezni a súlyát... 225 kg üresen, plusz a 25 liter benya
Beindít. Nem Ráz, bársonyosan jár alapjáraton, igaz már meleg volt. Gázadásra elcsavarja magát, de mintha jobban ki lenne egyenlítve mint GS
Váltás: vajpuha váltó
Váltó: 6 fokozat, és 6.-ban is kellemesen vezethető. 6-ban, kb 70-től lehet menni vele...
Motor: körülbelül 2500-tól használható, de kevésbé rázza magát mint a GS, A lóerőket megpiszkálták, jobban megy mint a GS érzésre, de finomabb és lágyabb...
Motorfék:brutális, el lehet felejteni a fékek használatát, szépen motorfékkel, esetleg visszakapcsolgatva egész úton el lehet vele poroszkálni...
Kardán: én nem éreztem semmilyen kardánhatást vagy egyebet
Szélvédelem: motoros szélvédő, nagyon buli... egész 160-ig egész jó a szélvédelem. Néha direkt leengedtem a szélvédőt, h érezzem a szelet...Nyitott bukóval is jól lehet vezetni...igazán élvezetes...
Pilótafülke: jól áttekinthető, szép műszerek, fokozatkijelző, és full computer, mindent kijelez ami kijelezhető...nagyon jó helyen, le se kell venni az útról az embernek a szemét...Tiszta autós feeling-je van a pilótafülkének.
Rádió: nagyon buli, nagy élmény vezetés közben rádiózni v akár CD-t hallgatni...ami ugye méri a szélzajt és ennek megfelelően hangosítja halkítja...
Ülés: marha nagy kényelem, hatalmas hely - még a GS után is. A térdnek jól kialakított hely, szinte benne ültem a motorban.... Ezzel a motorral csak tankolni kell megállni szintén...
Futómű:.Atomstabil, nem bólint, nem mászkál csak megy megy bármely útviszonyok között...lehet dobálni jobbról balra mint egy kisebb motort...
Valami nagyon borzasztó útminőségű utakra vittek bennünket a Siófok környékén és a túravezető nagyon nagy sebességet diktált. 80 km-t mentünk 1 óra alatt mellékutakon, falvakon át...úgy gondolom ezt a tempót nem kamikázeként kevés motorral tudtuk volna megcsinálni.
Stabilitás: hihetetlen...
Fékek: ABS...de itt a hátsó fék fékezi az elsőt is talán, szemben a GS-sel..
Fogyasztás: magasabb mint GS fogyasztása és 98-ast kér a magas kompresszió miatt, ha jól tudom...
Tempomat: nagyon buli, 1 perc alatt meg lehet szokni...és végre tudtam jobbkézzel is integetni a motorosoknak :-)
Össz benyomás: ezzel a géppel az ember mindig a hosszabb utat választja, és nem szívesen érkezik meg a célba, hanem inkább nyújtaná az utat :-) és nem számít az útminőség...
nyaron tesztvezethettem nehany BMW-t, jojjon az en beszamolom, remelem hasznos lesz valakinek!
3 motort teszteltem ebben a sorrendben:
R1200GS a BMW turaenduroja az uj 1200 ccm-es boxer blokkal 100 Le
R1200RT ugyanezzel a blokkal szerelt , de kis megpiszkalas utan 110 Le
K1200S Sportgép, aktív felfüggesztéssel és 160-170 Le soros motorral
ELSO TESZT
R1200GS
Középsztenderről le. Nem kell birkózni, de jól jön, h ottvan az oldalsztender. 199 kg üresen, plusz a 20 liter benya (tele volt tankolva).
Beindít. Ráz alapjáraton, hidegen. Gázadásra elcsavarja magát, mert boxer, de nem zavaró...
Váltás: kicsit hangos a váltó és kemény, igaz féltávnál jöttem rá, hogy kuplung nélkül váltok, ahogy megszoktam. Kuplunggal sem sokkal jobb, de szerintem ez csak a tesztgép mivolta miatt volt.
Váltó: 6 fokozat, és 6.-ban is kellemesen vezethető. 6-ban, kb 70-től lehet menni vele...
Motor: körülbelül 2500-tól használható, de itt és alatta rendesen rázza magát, pedig van benne kiegyenlítő tengely immár...100 Le-t lehet érezni a gyorsuláson, de mivel hihetetlen stabil a gép és egyenletes a nyomaték nem érezni a brutalitását...
Motorfék:brutális, el lehet felejteni a fékek használatát, szépen motorfékkel, esetleg visszakapcsolgatva egész úton el lehet vele poroszkálni...
Csak egyesbe visszaváltva csúszott meg a kerék...
Kardán: én nem éreztem semmilyen kardánhatást vagy egyebet
Szélvédelem: nem tudom hova volt állítva az 5 fokozatban állítható szélvédő, így 120-ig egész jó a szélvédelem.
Pilótafülke: jól áttekinthető, szép műszerek, fokozatkijelző stb (nemigen néztem még mit mutat, talán 2 db trip számláló,benzin és olajfőfok kijelző, maradék benzin kijelző talán).
Eléggé remegnek a műszerek és a szélvédő, ha leejtjük a fordulatot...
Ülés: marha nagy kényelem, hatalmas hely -- LC4 után :-) Az utasülés kellemesen megtámasztja az ember hátát. Nem túl széles az ülés ahhoz, hogy jól tudja az ember akár a lábával szorítani kiállva a nyeregből. Úgy éreztem ezzel a motorral csak tankolni kell megállni...
Futómű: hihetetetlen. Bár ültem már a világ egyik legjobb futóművével szerelet motorokon KTM LC4 LC8, de a telelever és palalever egy más kategória a közúton...Atomstabil, nem bólint, nem mászkál csak megy megy bármely útviszonyok között...
Valami nagyon borzasztó útminőségű utakra vittek bennünket a Siófok környékén és a túravezető nagyon nagy sebességet diktált. 80 km-t mentünk 1 óra alatt mellékutakon, falvakon át...úgy gondolom ezt a tempót nem kamikázeként kevés motorral tudtuk volna megcsinálni.
Stabilitás: elképesztő, olyan 140-es tempónál nyeregből kiállva mintha sinen menne...
Fékek: ABS...első fék fékezi a hátsó kereket is, hátsó csak a hátsót. Nagyon jó ötlet, ugye Honda CBS??? Hihetetlen élmény, bólintás nélkül megállni. Mintha betonfal vagy inkább egy horgony fékezné az embert, bármikor bármilyen helyzetben, kanyar közepén is fülig döntve...
Fogyasztás: eme út alatt meg sem mozdult a kijelző...így gondolom elég kevés volt a fogyasztás..
Össz benyomás: meglepő zabolázatlanság, csábítás a rosszalkodásra. Én nyugisabb öregurasabb gépre számítottam. Kimondottan hasonlít az LC8-ra a vezetési élmény...egyszóval nagyon nagyon jó...