Kérdésem az lenne, hogy van egy 2004-es 1.6 16v scenicem. Digit klímás.
Tegnap cseréltem benne fűtőmotort és előtét ellenállást. Kipróbáltuk működött minden. Összeszerelésnél, amikor az akksit raktuk vissza a helyére véletlen testelt a villáskulcs.
Reggel indítok és csak maximumon megy a fűtés. a kijelzőn minden gomb működik, kapcsol a belső keringtetés, klíma, stb.. A hőmérséklet is állítható. Az utastérben lévő biztosítékok jók. Mi lehet a baj? Gyári hibás lenne az ellenállás?
Nekem is ez a motor van csak részecskeszűrő nélkül.
Vásárlás napján a hazaúton "vészüzembe" kapcsolt, ő kezelte a "gázt", így szinte alapjáraton 70 volt a végsebességem ötödikben. Gázra nem reagált.. Gondoltunk mi is gázpedálra, találtam egy olcsót, hát megvettem..Hát nem lett jó..Vittem a Renaulthoz diagnosztikára..9000 ft-ért megmondták, (és angolra állították a menüt) hogy nem tudják mi a baja, hibát nem hozott...
Aztán , már nem is tudom miért, késztetést éreztem, hogy levegyem az első lökhárítót. (talán kábeleket akartam vizsgálni.)
És milyen igazam lett..A klímakompresszor vezetékének rögzítése elengedett és a kábel hozzáért az ékszíjtárcsához, 3 vezetékből kettőt kidörzsölve és összezárva. Leszigeteltem, azóta repül az autó. (igaz, mintha azóta nem lenne ESP-m..)
Szóval nem mindig az a baj amire következtetünk a hibából :))
a sok vaktában alkatrész cserélgetés helyett egy hozzáértő diagnosztika kellett volna megfelelő eszközzel ami nem a Bosch diagnosztika hanem a márkaspecifikus Renault Clip rendszer
mitől nem pörög fel józan paraszti ésszel
-ha a pedál ad jelet a computernek
-üzemanyag hiány nyomás nincs meg vagy csak rossz az érzékelő jele stb. ezt diagnosztikán látni
-na meg levegő kel az égéshez tehát turbó nyomás van felépül rendesen stb
-na meg ki kell valahová pufogtatni tehát a DPF tömődöttsége
az alább ajánlott szerelőket keresd
vagy kereshetsz Nissan gurut is mert a 2.0dCi Nissan motor
Egy 2007-es évjáratú 2,0 DCI részecskeszűrős Renault Grand Scenic-em van. Nem pörög fel a motor 1200 fölé. A hiba egyik pillanatról a másikra keletkezett.Cseréltünk EGR szelepet, részecskeszűrőt, motor vezérlőegységet, gázpedált, a program újra lett írva, de semmi nem változik. Hibát nem jelez a számítógép.
A részecskeszűrő regeneráló program nem fut végig. Fordulatszámot felemeli, de nem fűti fel a részecskeszűrőt. Megköszönném ha valakinek lenne valami ötlete! :)
Üdvözlök minden kedves Fórumozót és Boldog Új Évet Kívánok!
Az alábbi felirat világít az autómon (Scenic II. 2004, 1,6B). A rögzítőfék működésben semmi rendellenességet nem észleltem, ugyanúgy működik automatán, mint eddig.
Kicsit összetettebb kérdésem lenne a szakértőkhöz. Cirka 2 éve van egy 2005 évjáratú GSII. a tulajdonomban. Eddig megbízhatóan muzsikált. Most viszont az alábbi hibajelenséggel szembesülök. Tavaly év végén, nehézkessé vált a nyitás kártyával. Kissé megmelengettem, aztán sokadjára sikerült. Majd csupán úgy óhajtott elindulni, hogy a kártyát az olvasó részbe helyeztem, ez eddig ment szabadkezes módban is. Pár napig most nem használtam, de ma reggel szintén nehéz volt a bejutás. Elindult rögtön ahogy kellett, majd kb. 10 km megtétele után jelezte, hogy a keréknyomás szenzorokkal elvesztette a kapcsolatot. Majd helyreállt. Ezután elkezdett a kijelző villogni. Index nuku, napi számláló nullázódik. Majd visszajön. Ezt játszottuk egy cirka negyed órán át, majd teljesen elsötétedett, és úgy maradt. Érdekes tapasztalatot szereztem az index nélküli városi vezetésről... :-) Szóval kérdésem, mi okozhatja ezt a hibajelenséget? A Cartársak közül tapasztalt-e ilyen hibát valaki? Van-e közöttetek olyan aki tudja a megoldást? Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy érdeklődjek, Pest, Érd környéki szerelőről, ahova lenne merszem elvinni az autót meggyógyítani. Esetleg Kecskemét is szóba jöhet. Válaszotokat előre is köszönöm. További szép napot.
Valami tipp kellene. Időnként úgy indul az autóm hidegen, hogy nem találja az alapjáratot. 500 körül vagy az alatt szenved. De ha leállítom, és újraindítom, akkor onnantól hibátlan. Ez mi lehet? Ne mondjátok, hogy fals levegő, mert egyrészt szívó oldalon minden tömítést, gyűrűt kicseréletm újra, másrészt akkor nem csak az első próbálkozásnál csinálná. Volt már cserélve alapjárati motor, beszívott levegő hőmérsékelt érzékelő, meg szívónyomás érzékelő is.
Igen megtaláltam, hogy előtétellenállás. Sikeresen ki is cseréltem, működött is kb. egy hónapig. Pedig nem teljesen noname cuccot vettem bele hanem Febi Bilstein-t... Azon agyalok, hogy a cserekor úgy láttam kicsit meg volt olvadva a csatlakozó... lehetséges, hogy átolvadt és az sütötte meg az újat is? Mindenesetre sokat segített a fórum, köszönöm! :)
-olaj csere Rn0710 minősítése legyen márka amibe hiszel és bízol hogy nem hamis
-vezérlés ha nincs számlád a cseréről, ha van elhiheted amit az eladó állított
-üzemanyag/lég/pollen szűrő üzemanyagból Mahle/Delphi/Knecht/MANN szóval valami normális minőség ne az ár domináljon
-fagyálló a vezérlésnél úgy is leengedik
-fékfolyadék se árt
-váltóba is lehet cserélni olajat, nem előírás de ártani nem fog 2,x L kel talán tehát 3L kel venni, vagy többet... fontos a váltó típusa is mert 2 fajta olaj van
Nemrég vettem, egy 2004-es évjáratú 1,9-es diesel 120 lóerős Scenicet. Sosem volt még diesel autóm, és arra lennék kíváncsi, hogy mik az ilyenkor kívánatos munkálatok, amiket érdemes elvégezni rajta. Ha esetleg valaki le tudná még írni, hogy milyen alkatrészeket kell vennem, és azokból is melyik a leg elfogadható márka, olaj, mennyiség, váltóolaj stb.
Szép jó estét, és boldog új évet mindenkinek! Családom egyik tagja keresne csak 7 személyes Scenic-et nagyjából 1,5 millió FT-ig bezárólag. A kitétel hogy dízel legyen, és nyílván "legyen számbavehető előélete". Kb. 1 évet kellene kiszolgálnia napi 200km autópályás használattal 4-7 személlyel, munkatársként egy vállalkozásban. Azért ide írok, mert a hahu-s nepper ajánlatok nem érdekelnek. Ha viszont valakinél lenne egy leinformálható és megbízható eladó autó, azt megköszönnénk. tonyto@citromail.hu
nekem ezüst fényezett a kilincs kicsit kopik de nem foglalkozom vele, ha lefényezném utána is kopna
nézd meg egy próbalámpával a 2 érintkezőn van-e 12v ha nincs biztosíték vagy szakadás akár test is első körben az ajtó átvezetőbe, ha megvana 12v akkor a fűtőszál szakadt esetleg bár akkor csíkokba azért leszedi a párát
Köszi a linkeket. Viszont azon gondolkodom lehet e valamit kezdeni a kilincsekkel szóval le lehet e őket fújni vagy ilyesmi. Vagy valami újjabbra kellene cserélni?
A 4 kilincsből 3 foltos. Olyan mintha vmi lemarta volna róla a lakkréteget ha van rajta olyan egyáltalán. Az is lehet a nap tette tönkre nem tudom. Múltkor voltam egy ismerősömmel bontóba és ott egy megannak ugyan olyan volt a kilincse.
Szóval amig nem tudok a kilincsekkel valamit kezdeni addig értelmetlen neki állni az érzékelőnek.
Ha nem olvaszt le a hátsó ablak akkor elsőkörbe biztositékra lehet gyanakodni?