Egyszer - Románia közepén - szólt a kocsi, hogy neki az olaja kevés. Szerencsére találtam MOL kutat, és sikerült ott - talán a legdrágább - a doksi szerint ajánlott olajat vennem. Mivel a 30000 kilóméterenkénti olajcsere nem visel el bármilyen olajat, ezen nem akartam spórolni. Akkor kapott egy flakonnal, legyen az elég. Mondjuk ez olyan 20-25 eKm tájékán volt, sejtettem hogy nemsokára olajcsere lesz.
Azt szeretném, ha megmondanád, hogy a 28000 alatt kellett-e olajat töltened az autódba, s ha igen, akkor mennyit? Erre még nem sikerült info-t szereznem, csak mikor egy kereskedővel beszéltem, ő mondta, hogy ne számoljunk arra, hogy 15 ezer fölött sem kell olajat tölteni bele :o ... igaz, akkor PDTDI-ről volt szó
A kétévenkénti azért ritka, mert az olajban állítólag olyan kémiai változások mennek végbe egy év alatt, ami már nem igazán jó a motornak. Én lecserélem az enyémet, ha nem is megyek annyit egy évben :)
A gumikat én akkor szoktam feltenni, ha már nappal a hőmérséklet nemigen megy 10 fok fölé. Azt mondják az okosok, hogy 5 fok alatt jobb már a téli gumi, de afelett kevésbé jó a tapadása és jobban kopik ;)
Én biz a Daytont venném, mert ha megnézed, annak a mintája íves, azaz belülről kifelé mutat, az ilyenre mondják, hogy jó a vízben. Márpedig nálunk a tél nem olyan kemény, inkább sok vizes nap van, amikor igencsak jól jöhet a vizes minta :))
Nekem úgy 28000 tájékán szólt a kocsi, hogy új olaj kellene, hát megkapta. Remélem.
Én fogyasztást nem nézek, mert néha megyek mint a meszes, máskor meg olyanom van, hogy "takarékoskodom" és akkor lakott területen, ötvennel hatosban. :-D
Az biztos, hogy amióta "jobb" benzint tankolok, cefetűl húz a kocsi. És nagyon fekszi a kanyarokat. Ezért még azt is elnézem, hogy hátulról hülyén néz ki a terpesztett kerekeivel. :-)
Ja, túl vagyok a 35000-n. Amúgy újra Good Year téligumik. Könnyű nekem, tudom. Újra, mivel tavaly ezekkel kaptam. Tehát közeleg az első évforduló. Hmm... egy év tapasztalatai
Eleinte utáltam, az Octavia sokkal szebb volt nála. Csak szteroidos vagonernek hívtam. Persze, asszony választotta. :-)
Miután egy kollegám szólt, hogy a 95-s benzin hülyeség, használjam inkább 98-al, csökkent a zaj, javult a teljesítmény, kezdtem megkedvelni.
Mostanra valamelyest talán sikerült javítani a kezdetek 95-s benzinjeinek kedvezőtlen hatását. Egyedül a váltóval nem tudok kibékülni, időnként megszámoljuk a fogakat, szerencsére még mind megvannak....
Jó lett volna a plusz két ülés hátra, de a tetőléc és a tempomat jobban csábított. Mondjuk a tetőléc feleslegesen, úgyse veszek rá csomagtartót.
Összegezve jó kisautó, valószínüleg, ha még ott dolgozom majd ahol most, a következő is Turcsi lesz. :-)
"Bevallom ez az egy dolog rettentően bosszant. Azaz, hogy a sima kijelzőben nem fért el egy átkozott külső hőmérő. Pedig azért csak jó lenne tudni, hogy a finom melegből (amit 3-4 perc alatt tud az autó csinálni), mibe fogok kiszállni..."
Három-négy perc alatt? Irígyellek, vazze! Nekem uszkve tíz perc és három forduló a háztömb körül, hogy elég meleg legyen kilátni. Az FSI motor néha túl takarékos. :-)
Értelek én, de nem értettelek félre. A Zsigulis időben volt divat az első olajcserét 5000-nél megcsinálni, a mai autóknál ez már teljesen felesleges. Ha keveset mész, akkor évente, ha sokat, akkor ami a szervizkönyvben le vagyon írva :)
Nekünk is 1.6 FSI Turánunk van, és sajnos az összes eddig itt a topikon említett "betegség" kijött rajta.
Ez a zörgő kopogás engem sem hagy nyugodni, de sztem nem a klíma, vagy ha az akkor szomorú vagyok, mert haver régi Civic-jén nem szól így, pedig az nem egy mai csirke...
Kivéve a kénes balhét, hiszen csak végszükség esetén tankolunk bele 95-öt, mert azzal télleg' olyan a hangja mint egy dízelnek, mivel a 95 nem bírja a 2050 bar üzemi nyomást és berobban még jóval FHP előtt, ráadásul szerencsétlen kompjúta nem győzi visszavenni az előgyújtást. Ettől aztán rohadtul nem megy, viszont annyit eszik mint egy tank. :(
Például mondok egy példát :)
Ugyanazon útvonalon, szinte azonos forgalmi körülmények között, országút-város vegyesen, 95-tel a fogyasztás 11liter, míg 98-cal 8,5.
Nem számítva, hogy a 95 a 98-cal ellentétben, nem szépen végigég a FHP-ig, hanem felrobban jóval előtte, így mindíg "visszaüt" a dugattyúra, ami közben felfelé megy (nem ecsetelném a hosszútávú következményeit ennek, pl: hajtókarcsapszeg szétverődése, dugók tönkremenetele, főtengely kiverődése, stb.) mindezek közben a szelepek nem ennek megfelelően zárnak-nyitnak, (ez ugye nem V-Tec:) a hirtelen robbanás miatt egy csomó adalék nem tud elégni, ezt a "szennyes" gázt szíjja a kipu, ami aztán olyan galibát csinál a katalizátorban és a lambdaszondában amilyet nem szégyel...
Nekünk már 15.000 (!) környékén kellett katot cserélni.
Amikor kérdeztük a szervíztől, hogy mi lehet az oka a következő volt a válasz:
"Nekiütötték vminek (persze... :) vagy túlhajtották" (könyörgöm! mit lehet túlhajtani egy zsír új katon? Ha olyan kedvem támad, hogy lemegyek Balcsira 6. fúrón egy hajnalon, akkor számoljak azzal, hogy egy 6millás kocsi nem ott van leszabályozva ahol az kell és "széthajtom"????? vicc)
Utólag bevállalták, hogy a 95 lehetett a ludas.
Szerencsére eddig "csak" ennyi történt, remélem így is marad a dolog, mert szerintem egy remek koncepciójú autó ez, csak még fiatal és a "gyerekbetegségei" most jönnek ki.
Ezzel sajnos számolnia kell mindenkinek aki friss ótót vesz. (mármint a Dacia effektussal)
Andree
ui.: aki szerint gyenge szar az 1.6 FSI az vegyen tádé Omegát, aszt' száguldozzon vele föl s alá a meglévő ótópályákon egyenesben.
Ezzel a futóművel a mit a Touran alá tettek, ideális párost alkotnak, szinte bármi elverhető vele egy technikásabb részen...
A VW honlapján, potosabban mondjuk a http://www.porschebuda.hu/ weboldalona a Kapcsolatok - Speciális kérdések részben le tudod irni a problémádat, és egy-két napon belül válaszolni fognak, elég részletesen. Én is igy tettem, amikor kérdésem volt és korrekt tájékoztatást kaptam.
Sajnos kérdésedben nem tudok segiteni, mert nekem nincs ilyenem, csak sima.
Bevallom ez az egy dolog rettentően bosszant. Azaz, hogy a sima kijelzőben nem fért el egy átkozott külső hőmérő. Pedig azért csak jó lenne tudni, hogy a finom melegből (amit 3-4 perc alatt tud az autó csinálni), mibe fogok kiszállni...
Én most vettem a gépre egy garnitúra vasfelnit és Barum Polaris 2-t. Vadi újan a cucc így 90 eFt volt haveri alapon. Gondolom ez így bárkinek megfelelne... :-)
A méret: 195/65/15".
A gép egyébként 1.6 FSI, Trendline, 7 személy, alufelni.
Egy dolog ami bosszant: A multi kijezlő csak németül beszél. Én meg egy kukkot se.
Nekem más típusú autóm van, nem Touran ... sajnos :))
Amúgy a sajátomon 195/65x15 a téli is, meg a nyári is :) Én nem vagyok híve a nagyon peres guminak, mert rontja az autó komfortját. Ezért én a gyári méreten "gurulok" télen-nyáron :))
Én a céges autókra vettem tavaly Barumokat (is), teljesen korrektek voltak, ráadásul az áruk sem verte az eget :))
Amúgy meg van jópár garnitúra Marangoni, amivel már pár éve "telelünk", én azt mondom, hogy az is remekül megállja a helyét, pedig az aztán valami 15 rugó körül kapható :)