Én úgy vettem észre a rugósok simán tesznek bele valamilyen szilentet, ez nem probléma nekik. Gondolom valamilyen szabvány lehet.
Csak arra kell vigyázni, hogy normális, hozzá való rugót rakjanak bele. Egyszer nekem beleraktak Zsuk rugót, azt hittem kiköpöm a gyomrom, olyan kemény lett az autó. Igaz az nem tört el durva igénybevételnél sem. Persze később lecseréltem normálisra. A rugósoknál még a cuppfogókat érdemes legyártatni, mert a gyári sűrű menetes csavarok előszeretettel szoktak berohadni és nem nagyon kapsz sűrű menetes anyát sem. Pár ezresért viszont legyártják normál menettel a 2x2 db lefogatópántot, így a későbbiekben nem lesz gond a cserével.
Én két nagyobb bontóról tudok. Az egyik Pesten, a másik Pécsen van. Ha kell telefonszám megkeresem és kiírom ide. Új alkatrész biztos maceránsabb, de lekopogom idáig csak olyan dolgok kellettek, amiket meg tudtak rendelni....de azok fogyó alkatrészek (bár a szilentek is azok.)
Holnap ha marad időm, és megtalálom a donor szilentjeit összehasonlítom a Ford Ranger-ével mert. Ennyit tudok segíten, bár jó lenne ha Szipusz beszállna a témába, mert én úgy vettem ki az eddigi írásaiból, hogy elég sok mindent be tudott már szerezni!
Sziasztok!1.5 éve vagyok boldog néha boldogtalan, tulajdonosa egy 97-es ferozának.Boldog mert ügyes kisautó(95%-ban a munkámból adódóan terepen használom)boldogtalan,mert az alkatrészárak és a beszerzésük horrorisztikus,de gondolom ezzel nem mondtam újat.Itt kérném segítségetek ,laprugószilentre lenne szükségem bontó,bolt bármi érdekel.Előre is köszönöm!
Ezen talán nincs is mit csodálkozni. A Mondeo 2.5 V6-os motorját is le kell hűteni egy kicsit, mielőtt leállítod. Sokat nyom a motor élettartamába. A turbo-s motorokról már nem is beszélve. Semmiképp sem ártasz, ha leállás előtt járatod alapjáraton egy fél percet. (ha van klíma, akkor azt bekapcsolni, hagy menjen a venti)
Én még "egri leányka" koromban szereltem autóklímát. Ott arra jöttem rá, hogy az a ventillátor, amelyiknek ívesek a lapátjai, sokkal több levegőt szállít ugyanakkora átmérőnél, fordulatnál. Nem tudom milyen van a Ferozában, de ha csak sima egyenes lapátosok, akkor talán érdemes lenne rápróbálkozni egy ívesre. Ha íves, akkor meg "kizárt dolog, mert én azt nem tudom" :-))
Vagy amekkora venti befér, akkorát bebarkácsolni. Lehet az bármelyik más tipusé. Ha befér a ZIL-é, akkor azt. (na jó, akkora nem kell)
Nekem is van ilyen olajhűtő közdarab, a motor és az olajszűrő között, a 95'-ös autóba volt. Kíváncsi vagyok, hogy miért akarod beszerelni a hőmérőt, van ezzel kapcsolatba valami okosság? :D
Beszereltem a "felújított" viszkót. Mértem a ventillátor függvényében az vízhőmérsékletet... őszintén szólva semmi változás a korábbihoz képest, bár hozzáteszem, hogy meg se lepődtem, mert amit kaptam szilikonolajat hígabb volt a gyárinál. A makettozóm olaj viszkozitása hasonló volt a gyárihoz? Majd megpróbálom olyannal is, de mostanában nem lesz rá időm.
Egyébként megfigyeltem, hogy csak folyamatos magas fordulatszám (hosszú távok után, viszonylag nagy motorterhelés) halanni a bugyogást, akkor se mindíg és csak akkor ha egyből leállítom a motort. Ebből is arra következtetek, hogy nem jó a viszkóm, mert a gyári adat szerint is magas fordulatokon lehet mérni, hogy "kapcsol".
Terepen meg városban még nem halottam, sőt ha járatom picit a motort hosszú út után akkor sem.. és igen, mindezek melett a hőmérő szerint tökéletes a hőmérséklet.
Szerintem ne az olajleeresztő csavarban gondolgozz. Pont a dekli legalján van, ahol a legjobban beleakadhat vagy megnyomhatja valami. Szerintem inkább egy olajszűrő adapter lenne a megoldás. Az lehet használni, amit a Suzuki is használ, mivel egyformák a szűrők.
Elvileg a -szervízkönyv szerint- létezik gyári hűtővizes olajhűtő is a géphez, az is hasonló módon csatlakozik.
Mi az, mindenki nyaral??? :) Nagyon leült a topic...
Bedobnék egy kérdés a közösbe. Valaki tudja (kiszerelés nélkül), hogy mik a méretei az olajleeresztó csavarnak? Szeretnék egy adapteres csavart venni az olajhőmérőnek, de egyszerűen nincs idő leereszteni és lemérni, pedig már nagyo esedékes lenne az olajcsere is...
Bocsánat, de lastminute nyaraltam :) és most jöttem vissza. Sajnos a komplett tetejét a bontott mocinak már elvitték, így nincs meg a doboz sem. Azt hittem ez a motoron lévő kis valami, ami neked kell.
Egyébként mi az, hogy 3NGK mellett egy BOSCH??? Azért ezeket átnézi az ember... :) Én is egyből dobtam el a kábeleket és horror pénzért vettem szettet anno.
Minden esetre örülök, hogy, ha csak ennyi volt a baj.
Úgy néz ki, megtaláltuk a hibát: gyújtáselosztó kopott, és a 3 NGK gyertgya mellett egy öreg Bosch gyertya, utóbbi kicserélve, pár gyertya kábel is, most elég jól megy, nem rángat :) A TPS-t nem cseréltem végül. Remélem pár száz kilométer után is minden rendben lesz.
Sajnos fotót nem tudok készíteni, szervízben van még az autó.
Viszont mellékelek két sematikus fotót. Ez egy fekete doboz, amibe egy szélesebb csatlakozó megy bele, ez pedig azon a tengelyen van, amire a gázbowden is csatlakozik.
Megyek hétvégén Balcsira, de motorral, így egyelőre nem tudom, hogy mikor tudnám felvenni. Remélem annyira nincs útba, hogy miattam kerülgetni kelljen.
Kicseréltem végre a benzinszűrőmet is (fordítva volt a helyén a régi, out-on jött be az anyag, míg az in-en távozott...), elmentem egy próbakörre, sajnos semmi változás, rángatás megmaradt, majd megállt a motor. Trélerrel másnap szervíz, megnézték a benzinpumpát, semmi baja, csak koszos volt, kipucolták, most megint megy, csak rángat.
Azt mondja a szervíz, hogy az alapjárati elekronika (throttle position sensor) rossz, mivel ha lehúzzák a csatlakozót, nincs semmi változás a motor járásában. Mondjuk tényleg magas az alapjáratom (1000-1100 körül), és nem is tudom lejjebb csavarni már, illetve lassan is áll vissza magasabb fordulatszám tartományból. Gyakorlatilag amikor gázt adok a szenzor lassan küldi el a jelet a számítógépnek, ami így nem ad elég benzint, és ezért van rángatás.
A legnagyobb bajom pedig az, hogy ez a szenzor alap esetben egy három csatlakozóval rendelkezik, míg az enyém néggyel, és ilyen alkatrészt nem találunk sehol. Esetleg ti tudtok ilyet szerezni, vagy ismertek olyan helyet, ahonnét ezt beszerezhetem? Főleg Budapest érdekelne.
Itt vannak a képek, az utolsón látszik a vágás (már amennyire látszik). Dudor nincs, szóval a falcot nem érte a sérülés, elvileg. Szerintem pótnak jó, de majd eldöntöd. :D
Én végigtapostam a SAMUS ösvényt és nem találtam normálisat, mert amire azt hittem, hogy normális, meg kifizettem rá a pént, az is fostalicska volt..csak jó vastagon le volt prüszkölve. A Samukról azt kell tudni, hogy külföldröl kerult be szinte az összes...külföldről pedig úgy éri meg behozni, hogy ha szar.
Ferozáknál is hasonló a szitu, de az én tapasztalatom, hogy könnyebben talál az ember jobb állapotút, ráadásul ég és föld a két kocsi.. el kell dönteni mire akarjátok használni. Ha csak terep na arra tökéletes samu.
Én is vívodtam pár évet, aztán arra jutottam, hogy csak úgy lesz normális 15-20 éves terepjáróm, ha veszek egy viszonylag normálist aztán ujjáépítem, DE ETTŐL FÜGGETLENÜL KI LEHET FOGNI, DE AZ NEM LESZ OLCSÓ!!
Igen, valahogy így van. De azért ki lehet fogni jót is... Csak mondjuk nem olyan helyen kell nézni, ahol köztudott, hogy "párlatos környék", vagy éppen off-road környék... Meg nem pont neten vannak hirdetve a jók, hanem ismerősök alapján lehet rálelni ilyenekre. Mert mondjuk papi hegyre járt vele vagy bárhova, most meghalt, a fiataloknak meg nem kell mondjuk. Így lehet hozzájutni jó gépekhez, legyen az egy Simson, egy Niva, egy Samurai akár.
Na de tudom, hogy nem lesz egyszerű, sokan rámennek ilyen üzletre... de nem adjuk fel a keresést :)
Igazából a Ferozánál is igaz az ami a többi használt autónál. Ami jó az drága, ami látványosan olcsó, az többnyire nagyon szar... Én speciel annyit költöttem már rá a felújítás során, hogy reménytelen azt, - de még megközelítő összeget sem -visszakapni. Ergo a vevő szempontjából drágán adnám, viszont jó.
Samunál ugyanez lesz, nem azért, hogy elvegyem a kedved.
MERT: ma már ráértünk, na meg úgy mentünk, hogy ne számítson rá. És érdekes, ami tegnap pöcre indult, ma csak másodikra indult el, elég nehézkesen. Hát ja, ma nem szóltunk neki fél órával előbb, hogy megyünk. Ráadásul néha nem ment az egyik henger, a motor durván rázkódott és a kipu mögött -nem közvetlenül- is érződött, hogy olajos... A csávó a nehézkes indításnál mondja: kevés benne a benzin, önt bele, hozta is a benzint, de közben megnéztük ezeket a dolgokat, aztán mondta is neki rokonom, hogy ne öntse bele, felesleges. Szóval még csak menni sem mentünk vele.
Na meg a motorja is elég nehéz szerelhetőséget tükröz. Szóval amit más gépen meg lehet csinálni viszonylag könnyen, azt ennél csak úgy lehet, ha fele kocsit elbontja az ember. Meg hát alkatrész sincs igazán hozzá.
Sajnálom, hogy ilyen volt ez a gép, nekem igazából külsőre nagyon bejött, de ha már maga a gép szíve sem jó, akkor esélytelen. (de van egy olyan tippem, hogy a hajtásnál is találtunk volna hibát) Maradunk a Samurai keresésnél. Nektek pedig sok balesetmentes km-t! Üdv.
Akarunk egy "hegyrejárós", könnyebb és durvább terepen is használható terepjárót venni. Samurai-ban gondolkodtunk csak eddig, de találtunk nemmessze egy Ferozát is. Tegnap csak gyorsan meglestük, hát azokon a helyeken volt rohadásnyom, ahol HUTI4x4 is mutatta. Ami nem tetszett rajta még: a hátsó laprugók egyenesek voltak. Na én nem értek az ilyen terepjárós dolgokhoz, de gondolom, hogy annak nem olyannak kéne lenni. Na meg a bal visszapillantó ki volt törve, ami vezetésnél, mégha terep is, elég nyomasztó dolog...(be lehet szerezni ilyen és hasonló dolgokat?)
A kocsi belső része eléggé rendben van, tetszik a hátsó ülés felhajthatósága, meg maga a tény is, hogy van benne :) Hátul műanyag tető : Nos, a hátsó ablakot mennyire nehéz levenni? És magát a műanyag tetőt?
Igazából kipróbálni nem próbáltuk, csak a motor lett beindítva, ami elsőre és könnyen indult. A hangja jó volt, nem füstölt, konkrétan keresnem kellett a kipufogót :) Mondjuk az alapjárat kissé magasnak tűnt. A motor elejénél kissé olajos volt... de viszont nem volt tiszta sár és kosz.
Ma majd elvisszük egyik rokonunkat, aztán megnézzük jobban, ki lesz próbálva.
Igazából ahogy ránéztem a hűtőre és a ventilátorra, hát maga a szerkezet nem tetszik. De ahogy látom túl sok hely sincs, hogy valami elektromosat be lehessen rakni, vagy majd kiderül.
HUTI4x4, megkérhetlek, hogy rakj be még képeket a kocsidról. Konkrétan a "gyenge pontok" érdekelnek. Legyen az rohadás, vagy gyakori meghibásodás, stb. Meg konkrétan még maga a futóművek, hajtások amik érdekelnek.
Amúgy 250-re már lenyomtuk az árát, de amúgy ami ennyiért van neten, az jóval szarabb állapotba van mint ez.
Még 1 kérdés : gyárilag mi jár ezekhez? Lehet hülye kérdés :) De én ilyen emelő, kerékcseréhez szükséges dolgokra gondolok...