Az tényleg az úszóház túlfolyója. Le kellene venni az úszóházat, és megnézni, nincs-e valami kosz a tűszelep alatt. Attól is fenn tud akadni és folyik.
Alapos levegővel átfújás hasznos lehet szétszedett állapotban.
A cub karburátorból kijövő vékony csövön csöpög a benzin, mitől lehet? Előzménye, a kutas túltöltötte a tankot, ekkor kezdett csöpögni. Benzin szintet normálra lefogyasztottam, de tovább csöpög. Szervizes srác ránézett (de nem bontotta ki), biztos a tűszelep rossz. 18 ezer km után tényleg cserélni kellene? Vagy más az ok?
Megnézett egy árjegyzéket, 8500 lenne a tűszelep, van-e valahol olcsóbb?
Az volt a tervem, hogy átnyergelek az újra, de aztán rájöttem, hogy a réginek sincs igazándiból semmi baja. De már az újat sem akarom eladni. Eláll ez itt, ha kell akkor pedig azonnal bevethető. :-)
Nem nézted meg véletlenül, hogy milyen márka és méret volt a gumi rajta ? Volt egy ilyen projektem, csak elhalt, mert inkább lezsíroztam az új Innovát, és a régit használom. :-)
Tegnap Amsterdamban fotóztam a Cross Gumis Innovát. Bar nem tudom milyen meggondolásbol került rá, hisz a közelben nincs egy hegy sem, hacsak az arc nem ezzel huzza ki a trágyás kocsit a tulipánfüldre.
Én szinte a fagyokig jártam a motorral hetven alatti sebességgel, de nem volt dugulás a dugattyún. Egyszerűen harmincezer után enni fogja az olajat, ez a működésében nem okoz semmi gondot. Gyertyát nem köpi be, nem lesz gyengébb. Hova gyengülhetne még ☺.
Szerintem időben gyűrűket kellett volna cserélnem és akkor az után öntögetés kimaradt volna. Várom az alkatrészeket. Nemzetközi koperációban folyik a projekt. Vietnam, Kína, Japán, maláj szállításoknak kell lezajlania, és össze lesz rakva a gép. Most egy Honda Nhx 110 lead robit hajtok. Hát ezzel még szerényebb tempóban közlekedem. 70 már sok neki, 60-65 amiben szívesen gurul. Azért ég és föld egy hagyományos robogó és az Innova szélvédelme között a különbség. Érdekességként megemlítem, hogy az egyik maláj oldalon kapható nem is sok pénzért olyan szett, amivel normál kézi kuplungossá alakítható az Innova.
Nem vacakolnék tulméretes hengerrel. Ha nem elég nagy a teljesitmény akkor kell egy nagyobb motor. SH150, SR250...stb. A 125-ös azért buli mert keveset fogyaszt. HA már 150-vagy 200-ccm -es akkor az már szerintem ugy nem az igazi. Meg a Tank is kicsi a tulfogyasztáshoz
Nekem is gyári méreten volt a henger, a dugattyú viszont meg volt kúposodva. Én vettem bele gyári alapméretes dugót, gyűrűszettet, csapszeget, zégereket, és azzal lett összerakva. Ha neked is méreten van a henger akkor szerintem tök felesleges fúratni. Én nem vennék hozzá semmilyen utángyártott hengert vagy dugót, gondolj bele mennyit ment el neked a gyári. Minden olcsóbb alkatrész drága lesz később, ez tuti.
Az eggyel nagyobbnál felhívja a figyelmet arra, hogy a forgattyúsházat szélesíteni kell, hogy befogadja a hengert. Ennél nem írja, akkor ez elvileg simán beszerelhető?
Jók az árak ezen az oldalon, még a szállítási költséggel együtt is, de azt gondolom, hogy itt a vám-ot, áfát nem lehet megúszni?
Szét lett szedve a blokk. A barátom, aki japánokkal foglalkozik 25 éve, azt mondta, hogy nem látott még ilyen hosszú élettartamra megtervezett gépet. A mérései alapján a hengerben nincs kopás, a dugó is szép állapotban van. A szelepek, a veztengely mind szép állapotban vannak. A vezlánc ki van nyúlva, a feszítő a legszélső állásban volt már, de még hangja nem volt. Így az egyértelmű, hogy ez ki lesz cserélve - már meg is rendeltem a Karasnától, 9 eFt az ára. Gyáriban neten is csak drágábbat lehet találni. Ki lesz cserélve a két szelepszár szimering is. Ez is gyári a Karasnától 3.500 Ft a kettő. A neten ez is lényegesen drágább.
Dilemmázunk még azon, hogy cseréljünk csak gyűrűket vagy a dugószettet egyben?
A gyári dugó a gyűrűkkel azért elég húzós - majdnem 30 eFt, csak a gyűrű 17 eFt.
Van görögből nem gyári, de kiváló minőségűnek titulált japán szett 9 eFt-ért, illetve kínai szett 4.500 Ft-ért, és kínai gyűrűszett 3 eFt.
Van hengerszett kínai 17 eFt-ért.
Borzasztóan kíváncsi lennék rá egyébként, hogy a kínaiak hol tartanak minőségben?
Lehet megpróbálom a kínai szettet - mi a véleményetek?
Egyszer benzinkútnál találkoztam egy 125-ös kínai klónnal, amelyikben valami 40 ezer km volt, és a tag nem panaszkodott különösebben. Illetve a nyáron saját füllel is hallottam egy 50 köbcentis kínai klónt dolgozni. El voltam ájulva a finom járásától, kis motorka dohogásán kívül semmilyen egyéb zajt nem lehetett hallani.
Biztos hogy pár tízezer km-t ez is le kell hogy fusson gond nélkül. Tartaléknak pedig ott van a gyári henger, amit max. időközben megfuratok első túlméretre és rendelek hozzá túlméretes dugót is. Egy hengercseréhez nem kell a motort különösebben megbontani.
Fel nem sorolt költség még a tömítés szett, ami 6-7 eFt környékén van.