Egy hat napos, majdnem minden kultúrális igényt kielégítő firenzei utazás megvalósítható terveit szeretnénk bemutatni sok képpel és sok információval.
Később további és egyéb tényekkel gyarapíthatjuk firenzei tudásanyagunkat, de a hat nap maradjon meg művészeti egységként.
Hát pontosan én sem emlékszem, de ha jól látom a Te képeidnek a középső sorában jobbra áll ez a hölgy és akkor most olvasom éppen a könyvben, hogy ő nem az említett elhunyt feleség, hanem a kor egyik ünnepelt szépsége, Giovanna de'Benci, akit Leonardo is megfestett.
Nem, ezt a Ghirlandaio-t nem, vannak sajátjaim is de eléggé sötétek és mivel tilos is ott fotózni, némelyik igen elmosódott, mint ez is, ezért kerestem szépeket a neten. A spanyol kápolnából vannak jobb minőségi fotóim, de azok se sokkal... Csak olyan képet hozok, amiről van fogalmam, h. micsoda és láttam. Ezért idegenkedtem pl. Fiesoletól...
Ezeken a freskókon lehet igazán jól látni, hogy Ghirlandaio firenzei környezetben mutatja be a bibliai jeleneteket. A kornak megfelelőek a szobák, az öltözékek is. Ezt a kápolnát Giovanni Tornabuoni megrendelésére díszítették fiatalon elhunyt felesége emlékére, a fiatalasszony képe több freskón is szerepel.
Most előkerestem a gyűjteményemből az ott kapott prospektust, azon rajta van, a negyedik csúcsíven kellene lógnia. De egyik könyvem sem ír róla. Most higgyek a Te saját szemednek?:-) Na jó, leszállok a témáról:-)
Nem véletlenül kérdezem, ez nekem "komoly" probléma. Volt már olyan könyvem, amely azt írta, hogy ott van egy Giotto feszület, de pl. azon a térképen, amit feltettem sincs rajta, pedig ht ez elég komoly dolog. Mi sem láttuk, persze lehet, hogy csak nem figyeltünk. A most kéznél lévő könyveim egyikében sincs szó róla, sőt, ha Zebrina linkjét nézem, ott sem említik. Valahol azt is olvastam, hogy most az Uffiziben van. Nem lehetséges, hogy kivételes eset volt az ottléte, az elhelyezése is elég sajátságos?
A korai reneszánsz egyik első jelentős alkotása és a művtört. szerint Masaccio egyik utolsó munkája is ez a falfestmény. (27 évesen halt meg a művész)
Masaccio újszerű alakzatban ábrázolja a Szentháromságot. A központi perspektíva alkalmazásával pedig meglepő, valásághű térhatást ér el. A festmény szerkezetét Brunelleschi formavilága ihlette.
A mű a szemlélőben a tér mélységének illúzióját kelti, úgy tűnik, hogy a templomból egy további kápolna nyílik a Megfeszített Jézussal, Atyaistennel és a Szentlélekkel (lásd galamb szimbólum). Érdemes megfigyelni, hogy Madonna alakja itt már nem a korábban megszokott, nem stilizált, hanem valóságos, érző emberkét ábrázolt asszony. Az épület előtt térdeplő alakok, Masaccio patrónusa és felesége, Lorenzo Lenzi.