Keresés

Részletes keresés

Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.02 0 0 1691

Miért ragaszkodsz Jeruzsálem görög elnevezéséhöz? Nem vagy magyar...?

 

Előzmény: Rufella (1675)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.02 0 0 1690
Dániel könyvét még ma is bíráljátok, és aszongyátok, hogy történelmileg megbízhatatlan, mivel említi a méd Dáriust, aki szerintetek sohasem létezett. Nem tanultatok Bélsazár esetéből? Miért vagytok ennyire önteltek, miért nem vagytok kicsit szerényebbek? A tudomány igaz tisztelője alázatos, és nem olyan magabiztos, mint ti...
Előzmény: kilenctizenegy (1687)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.02 0 0 1689

"A szenvedélyben apjàra ütö Salamon...több, mint egyezer àgyast tartott."

 

Elég frusztrált egy alak vagy Te, Rufika. Te nem azért nem tartasz "több, mint ezer ágyast", mert erkölcsösebb lennél Salámonnál, hanem azért, mert nincs rá lehetőséged. Ha lenne rá lehetőséged, tán még kétezer ágyast is tartanál...

:-)

Előzmény: Rufella (1674)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.02 0 0 1688
Annak idején kétségbevonták a hettiták létezését. Aszonták, hogy ilyen nép soha nem is létezett, csak a mesés Biblia kitalácziója. Ma penig világhírű egyetemeken találhatók hettitológiai tanszékek...
Előzmény: kilenctizenegy (1687)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1687
És az, hogy a Biblia "jobban tudott" egy 2500 évvel ezelőtti valamit, mint a tudomány akkori állása, mennyiben cáfolja, hogy a Bibliát akkor élt emberek írták?
Előzmény: Tafkó Birgut (1686)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1686

"A Kànaànban is jàrt Herodotos aki Kr.e. 445-ben az athéni tanàcs elött fölolvasta történetiràsàt, nem emliti a zsidokat."

 

Hérodotosz, Xenophon és (ha jól emlékszem Beroszosz) Bélsazárt sem említik meg, ám a Biblia szerint uralkodóként ő tartózkodott Babilon utolsó órájában a városban. Természetesen ti ezért gúnyoltátok a Bibliát, mondván, hogy a fönti nagy történetírók Babilon utolsó uralkodójaként Nabonidészt nevezik meg, s Bélsazárról említést sem tesznek, vagyis a Biblia történelmileg megbízhatatlan mesekönyv. Nagy volt ám a riadalmatok, amikor előkerültek agyagtáblák, mik egyértelműen megnevezték Bélsazárt, ám ekkor sem ismertétek el önhittségeteket, hanem azt állítottátok, hogy csupán gyermek volt Bélsazár (azelőtt még a létezését is kétségbevontátok), s nem felnőtt, amiként a bibliai bezsámolóban szerepel. Újabb agyagtáblák tisztázták, hogy Bélsazár felnőtt volt, erre kitaláltátok, hogy nem volt király ((azelőtt még a létezését is kétségbevontátok). Újabb agyagtáblák tisztázták ezt a kérdést is: Nabonidész, Babilon utolsó uralkodója fiára, Bélsazárra bízta Babilon kormányzását, amolyan társuralkodóként. De ti továbbra is hazudjátok világszerte lexikonokban, enciklopediákban, hogy a Biblia történelmileg hiteltelen, noha Dániel könyve annyira pontos volt, hogy azt is följegyezte, hogy Bélsazár (aki szerintetek nem is létezett) jutalmul Dániel prófétának a harmadik helyet ajánlotta föl. Miért a harmadikat? Most már tudjuk: mert az első kettő (apa és fia) foglalt volt. Erről a fenti nagy történetírók semmit sem szólnak, ám a Biblia ebben is hitelesnek bizonyult, ti pedig szeretitek és szóljátok a hazugságot továbbra is, de jutalmatok sem marad el...

 

http://www.biblia.hu/biblia_k/k_27_5.htm

Előzmény: Rufella (1670)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1685

"Azt a területet abban az idöben homogén turàni népek laktàk a Biblia Enciklopédia szerint is, melyben a Jebezeusokat és hittitàkat <turàniaknak> mondja. "

 

Melik enciklopédia? Kiadás helye, éve, szerkesztője...?

Előzmény: Rufella (1670)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1684

"több, mint egyezer àgyast tartott."

 

Nem igaz: 700 ágyasa volt - és 300 felesége...

Előzmény: Rufella (1674)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1683

Jó, hogy nem már Hiroshyma...

:DDD

Előzmény: Rufella (1675)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1682
Persze az se piskóta, amikor a turáni I. András fellázítja a pogány magyarokat a katolikus egyházfiak ellen, és segítségükkel hatalomra kerül, majd kivégezteti őket, amiért fellázadtak az egyház ellen...
Előzmény: Tafkó Birgut (1680)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1681

"Az mindegy, hogy melyik vàltozatot hasznàltam."

 

Ennyire ragaszkodsz a göröghöz...?

Előzmény: Rufella (1675)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1680

"legkéjesebb kalkulàcioja a turàni hittita Uriàs agyonverettetése volt, hogy gyönyörü feleségét megeröszakolhassa..."

 

Butaság. Már rég kamatyolt vele, csak teherbe esett, és ezért gyilkoltatta meg orvul Uriást, nehogy kiderüljön. Aljasság volt, nem is tagadja a Biblia:

 

http://www.biblia.hu/biblia_k/k_10_11.htm...

Előzmény: Rufella (1674)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1679

"görögös ... Hierosolyma "

 

Kiejtése: hieroszolüma....

Előzmény: Rufella (1675)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1678

" jebuzitai papkiràlysàg törvényeinek és szokàsainak héberre korcsositàsa"

 

Ez a legszebb. Meg az, hogy a Jeru- előtag a görög hiero-ból jött, Nagy Sándor korában.

 

A "soyma" meg Sólyom László nevéből, nem? :-))

Előzmény: Rufella (1674)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1677
Jeruzsálem nem magyar elnevezés? Szerinted Velence nem magyar elnevezés? Hát Párizs? Na, és Róma...?
Előzmény: Rufella (1675)
Rufella Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1676
jav.
9. sorban: szereg helyett sereg
Előzmény: Rufella (1674)
Rufella Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1675
Az mindegy, hogy melyik vàltozatot hasznàltam.
Ha elolvastad volna az iràst, làttad volna, hogy elôször volt Urusolyma, majd lett belöle a görögös (Macedon Sàndor àltali) Hierosolyma és abbol Jeruzsàlem.

Szerinted Jeruzsàlem magyarul van? Mit jelent ? (magyar etymologiàval kérem a magyaràzatot !)
Előzmény: Tafkó Birgut (1672)
Rufella Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1674
folyt.
Dàvid a szisztémàt habiru (=kavart) hasznàlatra alakitotta. Központositotta a kiràlyi és egyhàzi hatalmat, a Sion-Cion-i istentiszteletet a kiràlyt àllitotta a középpontba, aki többé nemcsak hivatalnok hanem az Isten és nemzet közötti kapcsolat közvetitöje is. A koràbbi idökben Sechemben és màshol az Isten és nép között a törzsfök közvetitettek. Ezt tanulta el Mozes a kenita (= turàni - James Biblia) Jethrotol.
A jebuzita kultusz vagyis hatalomközpontositàs àtvételével Dàvid uj istentiszteleti formàt adott a zsidoknak. Yahwet tette az istenségek fölé. Yahweh a vilàgteremtö, a nemzetek ura, kiràlysàgok alapitoja és Sion/Cion a vàlasztott kiràly, a fölkent Dàvid széke. Yahveh is a Zionon tronolt és az ö kiràlya Dàvid a jobb keze felöl ült. A jebuzitai papkiràlysàg törvényeinek és szokàsainak héberre korcsositàsa megengedte Dàvidnak, hogy egy szereg elsö- és màsodlagos feleséget tarthasson (Sàmuel 2. K. 5:10) és legkéjesebb kalkulàcioja a turàni hittita Uriàs agyonverettetése volt, hogy gyönyörü feleségét megeröszakolhassa...Dàvid egyik fia, a hittita Bethsabatol született Salamon volt a zsidosàg legbölcsebb uralkodoja. A szenvedélyben apjàra ütö Salamon...több, mint egyezer àgyast tartott.
Az östuràni jebuzeusok ösi hitvilàgànak és àllamrenszerének elzsidositàsa utàn a Szent Vàros Urusolyma és Dàvid a vàrt Messiàs prototipusa lett...ilyenformàn a nép a késöbbi idökben a Dàvid-hàzbol vàrta a megvàlto jövetelét...Stb...

Előzmény: Rufella (1670)
ouzo Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1673
Nagyon csapongó egy írás. Kevés a magyarázat, hivatkozás.
Előzmény: Rufella (1670)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1672

"Ha màr fölhoztàtok Hierosolyma kérdését"

 

A magyar neve Jeruzsálem. Miért a görög elnevezését használod? Nem vagy magyar...?

Előzmény: Rufella (1670)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1671

Ellentmondást látsz, mert azt akarsz látni ott, ahol nincs is ellentmondás...

Előzmény: kilenctizenegy (1669)
Rufella Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1670
Ha màr fölhoztàtok Hierosolyma kérdését, ezzel kapcs. talàltam egy érdekes iràst egy bizonyos Szatmàri I. tollàbol. Idézem:

A babyloni szöveggel irt és az egyiptomi Tel Amarna tàbla papkiràlya ABD-KHIBA, olvashato ABH HIBA-nak is, azonban Hommel (idézi Smithet: Jerus, II. 14, u 7) ARAD CSIBA-nak olvassa. Zimmer (ZA, 1891, 246) szerint olvashato: ABD TABA-nak is. (Arad személynév is volt a Metafizikai Biblia Szotàr 58.szerint, mint Arvad is) Ma egyik izraeli kabinet-tag neve Arvad...
Az URUSOLYMA-i papkiràly IV. Amenophisnak igy mutatkozik be: "Sem atyàm, sem anyàm àllitott erre a helyre; a kiràly hatalmas karja alapitott engem az atyàm hàzàba" (102. levél a berlini kollekcioban). ARAD CSABA tisztségét szàrmazàs utjàn örökölte. Ezt a Bibliàban ugy magyaràzzàk, hogy <sem atyja sem anyja> nem volt. Melkizedek szàrmazàsi hovatartozàsànak még a következtethetöségét is kizàrjàk. Ennél a pontnàl az International Standard Biblia Enciklopédia fölteszi az ilyen müben szokatlan kérdést:
"Az otestamentum összes szereplöi közül miért egyedül Melkizedekröl tanitanak eképpen?" Mert mint ahogyan a melkizedeki méltosàghoz hasonlo kiràly és napkultusz föpapja Arad Csaba vagy Arad Saba nemzetbeliségét a neve és törzse jelzik, az ugyanabban a vàrosban, URUSOLYM-ban hàromszàz év elött élt Melkizedek neve és némzetsége is ismert volt és valoszinüleg az ô kasztjàbol öröklôdött Arad Csaba méltosàga, kivàltsàga <az ö atyja hàzàban>.
Azt a területet abban az idöben homogén turàni népek laktàk a Biblia Enciklopédia szerint is, melyben a Jebezeusokat és hittitàkat <turàniaknak> mondja.
A Kr. e. 3.800-ban alapitott Urusolymot az Egyiptombol kivonulo hikszoszok Urusolyma néven eröddé alakitottàk, irja Flavius. (hikszosz = hys-Kos, gis-KUS; kiràlyi szittyàk, Kosiak.) Az eredeti SOLYMA elé Nagy Sàndor idejében irtàk a "Hiero" (szent) nevet, ugy lett belöle Hierosolyma s abbol Jeruzsàlem.
A hikszoszok ragozo nyelven beszéltek. A Del-Kànaàni Juda törzs lakterületét Kr. e. 600-ig KOS-nak nevezték...Jebuzeusok, hittitàk, a Harànt alapito Hurok, ragozo nyelvet beszéltek, turàniak voltak a James Biblia magyaràzo szotàra szerint is. A Kànaànban is jàrt Herodotos aki Kr.e. 445-ben az athéni tanàcs elött fölolvasta történetiràsàt, nem emliti a zsidokat. Firduzi irja a Shah-Namàban, hogy a "turàniak szönyegeikbe félholdat és kosfejet szönek, diszmenetekben pedig kék zàszlokat visznek, melyet a félhold ékesit és fejedelmük tronjànak làbait is KOS-fejek diszitik", csakugy, mint némelyik fàrao tronszékét. Az àllamalkoto kosiak településeiknek "mindenütt KOS vagy HOVILAG nevet adtak. Ahàny ilyen KOS, KUS vagy HAVILAH-t talàlunk a bibliai földrajzban, mindenüt ott talàljuk a CSABA nevü fövàrost is", éspedig Szudàntol Tibetig vagy Amerikàig. "Aznban a szemitàk, mivel nyelvük a "cs" hangot nem ismeri, SABA-nak vagy SEBA-nak irnak. Az egyik havilah fövàrosa BIRES SEBA (Beershiba) nevet visel ami Csaba Fiat jelent, nem <eskü utjàt>, mint a teologusok hinni akarjàk". A Metafizikai Biblia Szotàr szerint KOSI kiràlyok uralkodtak Mezopotàmiàban is.
Dàvid Urusolymàt nehéz harcok àràn csak Kr.e. 1047-ben foglalta el és a szent vàrost fövàrosàvà tette. Kr. e. 1043-ban a frigylàdàjukat is odaviteti Kirjeth-jearimbol. A Sion-hegyi Araunahi szérüskertben templomépitést tervez de a következö évben Kr.e. 1017-ben hetven éves koràban meghalt.
Urusolyma elfoglalàsa utàn Dàvid kegyelettel adozott és àldozott a jebuzita papkiràlynak. Közben Dàvid is papsàgot àllitott. A Zadokitàk monopolizàltàk az urusolymai papsàgot, mely egyesitette a kiràlyi és föpapi méltosàgot mely szembekerült a levitàkkal. Babylonba hurcolàsuk utàn a Levita Papsàg megszerezte a teljes hatalmat.
A jebuzitàk ösi napkultuszos papkiràlysàgàt Dàvid azonnal önmagàra alkalmazta. Atvette a SION (ZION v. CION) teljes kultuszàt, amelyet a habiruk (héberek) addig nem ismertek, mert a SION -féle kultuszt nem talàltàk a héber région fallal keritett vàrosaiban.
folyt.
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1669
Elképesztően hipotetikus feltételezés a Biblia belső ellentmondásaiból arra következtetni, hogy mégis esetleg emberek írhatták...:-))
Előzmény: Tafkó Birgut (1668)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1668
Akkor a szerkesztők nyilván kelsimították volna a nyilvánvaló ellentmondásokat. Egyébként pedig hipotetikus, önkényes, elfogult feltételezéseid nem e topicba valók. Ne feledd, ide tényeket várunk...
Előzmény: kilenctizenegy (1666)
ouzo Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1667
Az államot nem említettem, de valszeg pozitív a hozzállása a témához, mert sok ásatás folyik most ott, és a külföldieket sem tiltják ki úgy, mint Zacsi Havas..
De azért az elmúlt évek nagy leletkacsái onnan jöttek. Van ott elég elborult agyú önkényes kutató.
Előzmény: kilenctizenegy (1657)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1666

Te abból indulsz ki, hogy az újszövetséget egy-két (négy) ember írta, egy más tevékenységéről tudva, összedolgozva. És persze együttműködve az összes prófétával, aki az Ószövetségbeli jóslatokat írta. :-))

 

Én ezzel szemben úgy gondolom, hogy a Biblia sok évszázados természetes fejlődés eredménye, ahol természetes, hogy ilyen jellegű pontatlanságok előfordulnak. A dolog nem azügyben enged eligazodni, hogy Jézus két vagy három napot töltött a pokolban, hanem azügyben, hogy a Biblia Isten által írott tökéletes mű-e vagy emberek által írott és szerkeszett vallási könyv, amely saját kora színvonalának tökéletesen (és még annál is jobban) megfelel.

Előzmény: Tafkó Birgut (1664)
ouzo Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1665
OFF
Zoroastro, lehetne egy kérésem?
Látszik, hogy a műveltséged szerteágazó és nagy, de van egy vezérlőelv, szűrő, amin a tudásos átmegy; no én erre a szemléletre lennék kíváncsi. Nincs vhol egy szépen összefoglalt weblapod?
Előzmény: Törölt nick (1642)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1664
Akkor logikusan gondolj bele abba - ha már történelmi topis -, hogyha valóban ellentmondás lenne Jézus sírban töltött napjainak számát illetően, akkor életszerű-é az, hogy a hamisító szerkesztők ezt a pontatlanságot direkt benne hagyják, noha  játszi könnyedséggel ki tudták volna javítani? Sőt,  eleve bele sem teszik ezt az ellentmondást. Vagy annyira ravaszdik voltak, hogy direkt beletették ezt az ellentmondást? Életszerű ez...?
Előzmény: kilenctizenegy (1663)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1663

Figyelj, ez egy történelmi topik!

 

 A történelem egy tudományág, amely a megismerés tudományos módszereivel operál és nem a kinyilatkoztatásokkal. Az "igazmondás" és a "hazugság" álláspontom szerint nem olyan kategóriák, amelyeket a logikán kívül eső módszerekkel alkalmazni lehetne.

Előzmény: Tafkó Birgut (1662)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1662

Nocsak, még egy villámolvasó.

 

http://www.pardi.ro/evkiado/kk/kk02.html...

Előzmény: kilenctizenegy (1660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!