"A kerületet keresztül szeli egy – az M0-ról forgalmat le NEM szívó, a kerület egyéb útjainak forgalmát nemcsökkentő 2x2 sávos út"
De leszívja! De nem! De igen! De nem! De igen! De nem! De igen! De nem! De igen! De nem! De igen! De nem! De igen! De nem!
Mondom, nem csökkenti! De igen! De nem! De igen! De nem! De igen!De nem! De igen!De nem! De igen!De nem! De igen!
Néhányan már indokultuk az álláspontunkat (leszívja a forgalmat, mert rövidebb, gyorsabb, a célt hamarabb és olcsóbban eléri bárki, célforgalomról szó sincs, és amúgy is ellenőrizhetetlen, és összesen 3 csomópont van tervben - hál'istennek - így a kerület lakosainak túlnyomó többségének nincs belőle még haszna sem), erre mindig jön a válasz: De nem!
Nos, ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.
"viszont az út JÓTÉKONY hatásai fokozottan jelennek meg a lakotterületi utakon.
egyenleg: abszolúte POZITÍV!"
Vártam erre is az érveket, hatástanulmány, vagy bármi, mindhiába.
"mivelhopgy felszíni vezetésről nem is vót szó... :-)"
Ó, dehogynem, volt szó róla, más kérdés, hogy te erről nem tudsz. Épp a hajdanvolt tiltakozás okán lett felszín alatti, de nyitott elvezetésű a terv utólag.
"??? egy kisajátított/ledózerolt ingatlanon mit akar fejlezsteni a (volt) tulajdonos?
a zeszem megáll!"
Szívesen elmagyarázom: az út megépítésének időpontja - döntés után is - bizonytalan. Ugyanakkor az ingatlanok már csak olyanok, hogy kell rajtuk tenni-venni. A kisajátítás után már nem fejleszt senki - mivelhogy a tulajdonjogát is elveszti ugyebár onnantól kezdve az ember az állam ellenében -, de addig viszont mindenki szeret ember módjára élni, s megteszi a tőle telhető, neki fontos beruházásokat.
Éskülönbenis: az ég piros, a fű meg lila! De nem! De igen! De nem! De igen!De nem! De igen!De nem! De igen!De nem! De igen!De nem! De igen!
Hja, és mégvalami:
"(remélem ingatlanadó formájában behajtják rajtuk ezt az értéknövekedést... :-))"
Úgy jön ez ide, hogy a kijelölt nyomvonaltól 5 háznyira lakom és ugyanakkora zaj por, kosz lenne éjjel nappal, mint azelőtt - csak másik irányból!!!!!!!
Ezért is fontos nekem, hogy milyen széles lesz az út mert nem mindegy, hogy pont az orrom előtt lesz- a zajvédő fal - ha lesz egyáltalán- vagy netán még el is kell költöznöm innen, mert kell a telek is az úthoz.
Van önkrikám, és be szoktam ismerni, hogyha tévedek. Nagyot mondani pedig nem szoktam. Igenis igy volt 1997-ben óránként 246 kamion ment el a házunk előtt . Forgalomszámláló tanusitvány van róla!!!! Irásban:DDD
A Sallai Imre utcában lakom, és annak idején azt használták M0-nak. Ez volt az összekötő út a 4-es és az M5-ös út között és annak idején még ha emlékszel a Nagykőrösi úton volt a Hungarocamion egyetlen éjjel-nappali vámkezelő helye, ami azt jelentette, hogy aki délután mondjuk Nyiregyházán, vagy az ország egyéb keleti részeiben megrakodott, az idejött - a mi utcánkon kereszetül - a Nagykörire vámkezelni és innen ment a határra. Úgyhogy ez az "óránként" azt jelentette, hogy éjjel-nappal NONSTOP !!!! Szerinted miért tartottunk forgalomlassitó demonstrációkat? Viccből??? Több kilónyi papirom van még most is az egészről!!!
MOST PEDIG NYILVÁNOSAN KÉRJ ELNÉZÉST, HOGY NAGYOTMONDÓNAK (MONDJUK HAZUGNAK) NEVEZTÉL!!!!
kösz a nagyotlátók nevében, hogy jó nagy betűkkel raktad be ezt a xart... :-)
kerületi felhajtási lehetőség nélkül.
legalábbis ha nem számoljuk a nagykőrösi, ipacsfa, és gyorsforgalmi úti csp.okat..
ezenkívül valóban nem terveznek felhajtást "A kerületben"...
az viszont nem fér a fejlembe, hogyha valaki azon tépi a száját hogy mé nincs több felhajtás, akkó mé nem mongya, hogy legyen egy csp. az üllői úton is?
(esetleg azé, mert nem is csp-t akar, csak a xart keverni? :-))
A LF egyhangúan és határozottan elvetette a KKK minden változatát – indokolatlannak tartva azt!
kár, hogy az elefen elhangzó hőbörgés totál indiferens az ügy szempontjából... :-)
azzal a kitétellel, hogy a felháborodott lakosság a felszíni vezetést nem fogadta el.
akkó jó.
mivelhopgy felszíni vezetésről nem is vót szó... :-)
az egész kerületet érintő népszavazás kezdeményezését, ami a tényleges demokratikus döntés megcsúfolása is lehet.
ezaz. tényleg röhej, hogy nem csak az szavazhat, aki velem ért egyet.
a qtyafáját!
A kerületet keresztül szeli egy – az M0-ról forgalmat leszívó, a kerület egyéb útjainak forgalmát nem csökkentő 2x2 sávos út,
ezis elvan cseszve:
A kerületet keresztül szeli egy – az M0-ról forgalmat le NEM szívó, a kerület egyéb útjainak forgalmát nemcsökkentő 2x2 sávos út,
Az út fenti károsító hatásai fokozottan jelennek meg a Halmi erdő területén.
viszont az út JÓTÉKONY hatásai fokozottan jelennek meg a lakotterületi utakon.
egyenleg: abszolúte POZITÍV!
Ha a szabályozási kerettervet a Főváros Közgyűlése elfogadja, közel 30 ingatlan kerülhet részleges vagy teljes kisajátításra, ami az út megépítéséig gyakorlatilag megfosztja a tulajdonosokat a fejlesztési lehetőségtől.
??? egy kisajátított/ledózerolt ingatlanon mit akar fejlezsteni a (volt) tulajdonos?
a zeszem megáll!
A nyomvonallal érintkező ingatlanok gyakorlatilag eladhatatlanná válnak. A nyomvonal környezetében lévő ingatlanok értéke - távolságtól függően – jelentősen csökken.
ha a föld alatt megy az út, akkor miért csökkenen a zingatlan értéke?
A repülőtér közelségével amúgy is terhelt kerület vonzereje az új út és a Cséry telepi komposztáló miatt jelentősen csökkenhet, ami általánosan rontja az ingatlanok piacképességét.
esetleg NŐHET?
(remélem ingatlanadó formájában behajtják rajtuk ezt az értéknövekedést... :-))
Szerintem igaziból teljesen mindegy, hogy milyen széles az út. Én csak válaszoltam a kedves fórumtársnak, aki kinevetett engem a 2x2 sáv miatt, ami tulajdonképpen már 2x3-ra módosult. Az út szélessége nincs egyenes arányban a kamionforgalommal:DD
Ne tudd meg, hogy milyen érzés volt éveken keresztül eviselni, hogy 246 db - 40 tonna össztömegű jármű haladt el a házunk előtt ÓRÁNKÉNT !!!! Ugyanis akkor volt az M5 bevezető szakasza mellett lévő multinacionális áruházak épitkezéseinek
90 %-a. Ebbe a forgalomba még nem számoltam bele a buszt, a kisebb 7,5 tonna össztömegű jármüveket és a személyautókat. Úgyhogy most végre kb. 1 éve kitiltották innen is a nagy kamionokat, elhiheted, hogy pusztán a "kamionforgalom" szóra (tökmindegy, hogy cél- vagy tanzitforgalomról van szó) - hidegrázást kapok?
Helyzetkép Ez évben a Fővárosi Közgyűlés (FÖKÖ) - több fordulóban – napirendre tűzte a KKK szabályozási kerettervének (SZK) kidolgozását. Ennek célja, hogy biztosítsa a területet az út megépítéséhez. Nyomvonal: Soroksár elkerülő út (még nem létezik) - Vecsés u. – Hunyadi u. – Kettős Körös u. – Flór F. u. [I. ütem – ennek célja: a Cséry telepi szennyvíziszap komposztáló kamionforgalmának bevezetése] – az iparvasút nyomvonalán a kertvároson keresztül, az Üllői út alatt, a Honvéd utca végén épülő Auchan-ig [II. ütem] - Csévéző utca - Helikopter lakótelep – Pesti u.- XVI. Ker.[III. ütem] Az út a tervek szerint súlykorlátozás nélkül 2x2 sávval épül meg, lényegében az M0 rövidítési lehetősé¬geként kerületi felhajtási lehetőség nélkül. Az első ütem SZK-t a Főváros már jóváhagyta, most a II. és III. ütem engedélyezése zajlik. A kerületi Önkormányzat (KÖ) megkapta véleményezésre a tervet, előbb 2007. október 26-án lakossági fórumot (LF) tartott, majd október 30-i Testületi ülésén döntött. A LF egyhangúan és határozottan elvetette a KKK minden változatát – indokolatlannak tartva azt! A képviselőtestületi ülésen viszont az önkormányzat csak a bemutatott fővárosi tervet nem támogatta, magát a nyomvonalat igen! A fővárosnak is ezt a szűkszavú indoklást továbbította, azzal a kitétellel, hogy a felháborodott lakosság a felszíni vezetést nem fogadta el. A főváros módosított változatot készített kéreg alatti (fedett) vezetéssel, de ugyanazon a nyomvonalon – vagyis a Flór F. utcától az iparvágány mentén - az épülő Auchan-ig (pakura tó)! A Fővárosi Építészeti Iroda az új változatot azonban nem ismertette a lakossággal, ennek hiányában döntött nov.29-én a Közgyűlés! A kerület vezetése néhány napja felvetette az út megépítéséről szóló, az egész kerületet érintő népszavazás kezdeményezését, ami a tényleges demokratikus döntés megcsúfolása is lehet. Következmények – ha megépül az út: A kerületet keresztül szeli egy – az M0-ról forgalmat leszívó, a kerület egyéb útjainak forgalmát nem csökkentő 2x2 sávos út, amely jelentős légszennyezést okoz, zaja, rezgése további problémák forrása. (Részletesen a www.korgyuru.shp.hu honlapon.) Az út fenti károsító hatásai fokozottan jelennek meg a Halmi erdő területén. Ha a szabályozási kerettervet a Főváros Közgyűlése elfogadja, közel 30 ingatlan kerülhet részleges vagy teljes kisajátításra, ami az út megépítéséig gyakorlatilag megfosztja a tulajdonosokat a fejlesztési lehetőségtől. A nyomvonallal érintkező ingatlanok gyakorlatilag eladhatatlanná válnak. A nyomvonal környezetében lévő ingatlanok értéke - távolságtól függően – jelentősen csökken. (Ez súlyos forint-milliókat jelenthet a tulajdonosnak!) A repülőtér közelségével amúgy is terhelt kerület vonzereje az új út és a Cséry telepi komposztáló miatt jelentősen csökkenhet, ami általánosan rontja az ingatlanok piacképességét. Mit tettünk eddig? Az érintett területek lakossága önmagát megszervezve aláírási akciót kezdett a környezete, nyugalma és tulajdona védelmében. Az eddig összegyűjtött több mint 2100 tiltakozó aláírást, valamint a részletes szakmai indoklást (8 oldalas beadvány) eljuttattuk a Fővárosnak a november 29-i Közgyűlésére. Döntés született arról is, hogy civil szervezet – „Kertváros XVIII”Egyesület – alakul érdekeink védelmében, s ha szükséges a jog segítségével keressük igazunkat. Csatlakozni akarunk a Cséry telepi komposztáló ellen tiltakozó kerületi társainkhoz – ők pedig a mi mozgalmunkat támogatják - ugyanis a két környezetszennyező beruházás összefügg, s mindnyájunkat érint! Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése - 2007. november 29. A Közgyűlésen képviseletünkben – a lakosság részéről - 8 fő volt jelen. A Főváros testületi ülésére – a lakossági tiltakozás eredményeként – az alábbi módosított előterjesztés a került: „ A II. ütem tervezett nyomvonalából a Ferihegyi út és a Pesti út közötti szakaszt hagyja jóvá, mivel további egyeztetések szükségesek a tiltakozó lakossággal a lakóterületüket érintő útszakasz vonatkozásában. Az egyeztetések után kialakuló tervezet várhatóan 2008. márciusában kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé” Testületi döntés: 50 igen, 5 nem, 9 tartózkodással a képviselők elfogadták ezt a módosított előterjesztést! Mit jelent ez számunkra? a XVIII. kerületet érintő vitatott szakasz engedélyezését elnapolták márciusig a lakosság, a mi tiltakozásunk eredményeképpen! A nyomvonalat és a kéregvezetést szorgalmazza a főváros. Az volt a kérésünk, hogy korrekt fővárosi tájékoztatást kapjon az érintett lakosság minderről! Várható tehát a Lakossági Fórum összehívása, amelyre el kell jönni! Az előterjesztés, s minden aktuális információ megtalálható honlapunkon: www.korgyuru.shp.hu
Már mindent el tudok képzelni, éppen ezért már kapcsolatba léptem az illetékes lakossági szervezőkkel s mindennel napra készen vagyok. Amint van valami újabb előrelépés szólok.
Mielőtt véleményt mondasz a "szakértelmemről" - amit egyébként viccnek szántam, hiszen nem vagyok útépitő szakember - kérlek nézz utána a dolgoknak, hiszen még keveset is mondtam, mert 2x3 sávosat akarnak épiteni, az alább idézett anyag szerint..:CCC
Ha itt laknál, nem tartanád viccesnek, hogy a fejed felett lebeg Damoklész kardja.....
Újabb óriási útberuházás elé néz Budapest, bár egyelőre csak tervek, viták vannak, pénz még nincs rá: a külső keleti körút a 17. és 18. kerületet (az M5-öst, a ferihegyi utat, az Üllői utat) szelné át - mintegy levágva az M0-ás hasát. A nyomvonal ellen mind a két kerület tiltakozik. A Szentimre-kertvárost ugyanis keresztbe vágná a 2x3 sávos út, ami a lakók számára - a zaj- és környezetszennyezés megnövekedése miatt elfogadhatatlan.
A közgyűlésnek ma kellett volna döntenie a fővárosi keretterv módosításáról, de ez a szakasz várhatóan elmarad. A körút első szakaszáról (Grassalkovich utca-Vecsés út-Flór Ferenc utca) már korábban döntött a közgyűlés, most a 2. szakasz (Flór Ferenc utca-Újmajori dűlő-Régi Vám sor) van soron, de a kertvárosi szakaszról később döntenek. A közgyűlésben lobbizó lakók a mélyvezetésű alagútra szavaznának, bár elismerik, hogy az igen költséges megoldás volna (a 4-es metró alagútjának többszörösét kéne megéíteni), még akkor is, ha egyenes lenne a nyomvonal.
oké, így világos, csak meglehetősen zagyván fogalmazódtál:
- ugyanis ezt a Bphatár-Pvv szakaszt egyáltalán nem szokták "elkerülőnek" nevezni, ez simán M10.
- "Pbjenő elkerülőnek" meg pláne nem szokták, hiszen az igazi - a kövesbérc és az üveghegy túloldalán lévő - Pbjenőn a 10es egyáltalán nem megy át, csak ezen a külsőbécsiúti kolónián, ill. még azonsem, hisz a szélén halad.
abban viszont igazad van, hogy tényleg ez ellen a szakasz ellen tiltakoztak a köcsög hebegősök, merthogy - mit ez köztudott - ez a szakasz csakis a ZOSANNAK épül és senkimásnak, adópézből meg ne épíccsünk 10+mrd-os utat a ZOSANNAK!
a képen az öcsántól pest felé az elkerülő mellett jobbra látható régi 10-esről beszélek, ami egy keskeny lakott terület oldalában megy el, az pedig nem budapesthez, hanem jenőhöz tartozik...
Te most azért mert valamiről nem tudsz, azért mért gondolod, hogy én mondom rosszul?
Akkor mégegyszer érthetően:
A bécsi uton kifele haladva elmész az óbudai temető mellett, majd átmész az esztergpmi vasúton, felcaklatsz a dombra, ott a budapest vége tábla, és beérsz Pilisborosjenő szélén menő külső bécsi útra, na annak és araszolsz a téglagyári tér felé...eneek az elkerülőéről beszélek, innen azért vörösvár még vagy jó 5-6 km.
Hangsúlyozom, ez még a Solymári elág előtt van. Vörösváron nem áll a dugó, csak lassan halad a főút.
Bocsánat, de mielőtt nagyon belemélyednétek a kérdésbe, csak emlékeztetni szeretnék, hogy itt a Külső Keleti Körút a téma, nem Pilisakármi elkerülő útja. Kösz.
- a zosan solymár közig területén a 10es mellett épült. (vonalkázott terület)
- pbjenő területét nem megy át a tervezett M10, őket inkább az M0 északi szektora érinti (a 11-10 között), de (tudtommal) nekik nincs kifogásuk a nyomvonal ellen...
-(tudtommal) a tervezett M10 Pvvár-t elkerülő szakaszával sincsenek problémák, ezt a hebegősök is támogatták...
- a hebegősök a BPhatár-Pvvár közötti szakasz miatt akadékoskodtak (lásd. ábra), merthogy az csakis és kizárólag a zosannak épül(ne), mint ez tök nyilvánvaló...
márpedig a rohattosannak NE ÉPÜLJÖN ÚT!
punktum!
(pedig csak azért akarták az útügyesek ezzel a szakasszal kezdeni, hogy ehhez kapcsolódóan ki lehessen alakítani az M0 csp-ját...)
Megnyugodhatsz, kedves secperc. Elég keskeny lesz az út ahhoz, hogy a kerted végénél menjen el... Jó, tudom, ez még viccnek is rossz, már kínomban írok ilyeneket.