Igen "Korongos" készítette,de lerajzoltam neki(ismeri a műszaki rajzot.. :D ) Mivel annyi munkám volt megkértem,hogy segítsen be az elkészítésbe! Még a ledeket is kicserélte,mert azok sem voltak mind jók! Még az alvázat és a motor is ki lehetne cserélni és tényleg egy "menő" mozdony lenne.......
Totyától a kerekek,fogaskerekek,szintercsapágyak származnak,a hajtásház és a motor maradt a régi!
Csinált még hozzá profi kardánokat,kardánmuffokat műanyag öntéssel,viszont a teljes rezes munkát,a forgóvázakat és az áramszedést már én csináltam hozzá megbízásból...
...kis késéssel (mert az utóbbi időben nem gyakran látogatom a fórumot) ugyan, de hozzátennék egy s mást a témához. Az "átdolgozott" Deák V40 szép modell, a felépítése érdekes módon stílusban erősen hasonlít a későbbi Limit-modellekéhez. Az én példányomon egy légtartály áll kicsit ferdén, és a mozdony két sarkán a fellépők nagyon hosszúra sikeredtek, jócskán kilógnak lefelé az űrszelvényből.
A modell futása dinamikus (lendkerék van benne), a hajtás áttétele rendben van, tehát el lehet vele indulni szép lassan és a végsebessége sem rakéta (akármennyire is digitális a mai világ, a jó mechanika fontos, ne a dekóder kínlódjon a rosszul kiszámolt áttétel által okozott problémákkal). A hajtás kicsit reszelős hangú és enyhén billegve jár a modell. A kapcsolófoglalat túl alacsony, ez a vitrinben nem zavar, de üzemben annál inkább, kis odafigyeléssel meg lehetett volna csinálni rendesen. Nem nyúzom a gépet, csak időnként megjáratom, a vonóereje sajnos elég szerény, mert könnyű a modell, 235 g a súlya.
A Félix-féle V60-as ehhez képest sajnos egy sokkal szerényebb kreáció: a hajtása egy tragédia, és a kinézete is csak 2m távolságból vagy annál messzebbről fogadható el.... kár érte. Az én példányomat az eredetire jobban hasonlító, "hozott" áramszedőkkel és ütközőkkel készíttettem el, de pl. a mellgerenda és az első kerék között egy óriási űr tátong, itt kellene lenni a főkeret megfelelő részének. Ehelyett a hajtásra erősített kapcsolófoglalat van itt, mereven fordul el a meghajtással együtt, tök béna. A mellgerenda mögé kellett volna egy kinematikás kapcsolófoglalatot elhelyezni, ekkor megoldható lett volna a főkeret leképzése is. A hajtás viszont úgy ahogy van, használhatatlan. Már találtam olyan Brawa-komponenseket, amivel esetleg pótolni lehetne az egész hajtást, a wü Tn (BR94) kerékátmérője és tengelytávja gyakorlatilag megegyezik, a lendkerekes motor és az áttétel megfelelne, csak a két tengelycsoportot kellene pótolni ugyanúgy elfordulós rendszerrel, mert az egy darab, osztatlan főkeretes megoldás ívbeállásával gondok lennének. Ezen elmélkedem már régóta, de eltökélt szándékom, hogy megcsinálom.
Képeket is tennék fel, de valami miatt nem engedi a rendszer.