Könyörgöm, szedjétek le a klímás matricákat a Combinóról. Tököm tele van, hogy nem tudok úgy ablakot nyitni, hogy valamelyik utas bele ne kötne. Mert a barmok nem fogják föl, hogy a klíma csak 25 fok fölött működik, és klíma nélküli időszakban az elsődleges szellőztető "berendezés" az ablak. A légcserélőt arra találták ki, hogy amikor nagyon hideg van nagyon meleg van kint, vagy esik az eső, és nem lehet ablakot nyitni, akkor is legyen friss levegő az utastérben.
De lassabb, mert, ha központit használsz, akkor csukásnál egyből az úgyneveztett kényszerzárás folyamata indul meg, ha egyedizel, akkor záráskor ugye él az infra, viszont, ha záráskor a gombot 3-5 másodpercig nyomod, akkor az ajtók csak a gomb elengedése után 3-5 másodperc után kezdenek el záródni, ekkor már a központizásnál is említett kényszerzárás folyamattal (infrát nem figyelve). Vagyis Az egyedizésnél, ha nem csukódik, akkor újra kezded az egészet kényszerzárással, ami eleve több másodpercet vesz igénybe, mintha központiznál (központizáskor hamarabb záródik), és így akár 20-30 másodpercet is veszíthetsz, ami egy lámpafázisnál rengeteg (pláne a körcirkuszban). (Legalábbis nekem ezt mesélték róla :p)
Igen, van egyedinél infrakiiktatás csak ahhoz kb 4-5 mésodpercig kell folyamatosan nyomni a gombot, ekkor kis gondolkodás után kezd csukódni, ha vki kifeszíti az ajtót, újabb próbálkozás az ajtócsukásra. Ezt is kb párszor (2-3 alkalom) próbálja meg, majd feladja a rendszer. Ekkor újra közzponti ajtónyitás (ekkor vérszemet kap a többi utas) majd újra zárás következik... Így működik kérem a körút!
Ha jól tudom egyedi nyitásnál is van lehetőség infra nélküli zárásra! Gondolom ezt is használják, mert különben 5 év telne el a megállókban, mire minden ajtó becsukódna....
Bárcsak így lenne. Ehelyett megnyomja a gombot, majd csukódik ajtó, amikor csukódik. Ha vezetnék, engem az idegesítene a leginkább, hogy meg kell jósolnom, lesz-e két másodperc múlva akadálya az ajtózáródásnak. Ha meg ezalatt a 2 mp. alatt kerül még oda valaki, nem lehet meghosszabbítani az indításjelzést, hanem vissza az egész, kezdődik elölről a procedúra.
Az infrának egyébként én is csak automata visszacsukásnál látnám értelmét.
Ellenben érdeklődnék, h mi értelme van az infrának az egyedi ajtónál? Amíg a pilóta látja a tükörben a mozgásokat, akkor csuk úgy is, mikor akar, így meg az infra csak akadályoz. Infrának akkor lenne értelme, ha magától csukódnának vissza pl. a végállomáson, ahol a pilóta nem tartózkodik a vezetőfülkében.
A lényeg majdnem lemaradt! Szeretnék segitséget kapni valamelyik Combinot vezető olvtárstól. Jó volna, ha kapnék értesítést itt, hogy milyen új reklámok jelentek meg, a pályaszámmal. Az új rerklámok felhelyezése általában 5.-e után történnek. Ilyen jelzések birtokában nem kellene órákat elácsorogni, hogy van-e, jön-e új reklám? A segitséget előre is köszönöm. A 2008. évi listámat a reklám járműveknél adom közzé.