Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Akit érdekel a téma, az írjon. Technikai és stratégiai kérdésekről egyaránt beszélhetünk. De ha sok rajongó van, megalakíthatjuk pl. a Magyar Kirov Csatacirkáló Rajongói Klubbot
Az elmúlt két évben írogattam a HTKA fórumba pár sorozatot, a tengeralattjáró illetve hajófedélzeti szonárok, szonárbóják, torpedók, reaktorok, illetve ezek háborús körülmények közötti alkalmazásáról 1982-ben a Falkland szigeteki konfliktusban. Mindez magyarul eddig még tán nem jelent meg, így összedobáltam ezeket a hozzászólásokat egy PDF-be, 250Mb, és valami 550 oldal lett.
Valójában vitatott hogy ki ment neki a másiknak és az is hogy Venezuelai vagy nemzetközi vizeken történt.
Viszont tekintve hogy a hadihajók erősen kompartmentizáltak, gyakorlatilag nagyon valószínűtlen, hogy elsüllyedjen attól hogy orral nekimegy egy másik hajónak. Ellenben ha egy jégtörő maga alá gyűri...
És valóban.
A Venezuelai haditengerészet videofelvételén jól látszik ahogy a jégtörő nekimegy a hadihajónak és nem fordítva.
Mondja valaki hogy nincs igazuk amikor a CIA bűzös leheletét vélik felfedezni az ügy mögött.
December 15-én az orosz flotta úszódokkja, a PD-16 elsüllyedt Szevasztopol kikötőjében, a rajta lévő, szolgálatból kivont Tango-osztályú tengeralattjáró, a B-380 az oldalára fordult eközben.
Faulty battery may have sparked Russian submarine fire – reports
Advanced batteries were one of many components sourced by the Russian military from Ukraine before Moscow’s 2014 annexation of Crimea. Ukraine banned exports of military goods in response, forcing Russia to pursue crash programmes to develop domestic alternatives.
> Sőt hogy jobban megnéztem, mind a három elkészült a szankciók előtt. Szóval röhej :)
Az akkuk nem tartanak örökké. Okostelókat évente dobják ki az emberek és vesznek újat. Az argentin tengó pl. azért robbant fel és süllyedt el, mert időszerű volt az akkupakk cseréje, de az államcsődös ország a drága Varta helyett csak kínai vacakot tudott vásárolni.
Gondolom az orosz tengók is megépültek amcsi (vagy inkább japán, dél-koreai) akkukkal, aztán cserélni kellett volna, főleg ha a karbantartás vodkával lemosásban merült ki, mármint a személyzet torkát tekintve... Most meg nem tudnak újakat szerezni a krími embargó miatt.
Régi komcsi időkben ilyenkor a Nyugaton politikailag jobban ülő magyar népközt. valamelyik vállalata szerezte be fedőcégként a COCOM-listás cuccot kemény valutáért és aztán semmit érő "konvertibilis" rubelért kellett tovább adja a ruszkiknak... Japánok szerettek ilyesmi felett szemet hunyni, amíg aztán a Toshibát nagyon seggbe nem rúgták a jenkik.
Persze kamu az egész. A Novorossiysk még a szankciók előtt elkészült, és a másik kettőnél is nehezen hihető, hogy az utolsó pillanatban építették volna be az akkukat.
Nem tud hosszútávú küldetést végrehajtani az orosz haditengerészet három új,diesel-elektromos meghajtású tengeralattjárója,a Novorossiysk,Rostov-on-Don,és a Stary Oskol.2014 és 2015-ben adták át őket.Az ok:az akkumulátor.Eredetileg amerikai akkumlátorokat használtak amivel 5napig tudtak víz alatt maradni.Szankciók miatt hazai akkumulátorra kellett áttérni,így ez az időtartam 48órára csökkent. http://avia.pro/…/rossiya-poteryala-u-beregov-sirii-srazu-t…
Putyin a C-Explorer 3.11 jelű mini tengeralattjárón merült a mélybe a Finn-öbölben, hogy a II. világháború alatt, 1942-ben a Hogland-sziget közelében elsüllyedt Scsuka-308-as szovjet tengeralattjárót megtekintse.
(Erről volt egyszer olyan vicc, hogy milyen hajó egységre van a legnagyobb szüksége az olasz vezértengernagynak? Üveg fenekű ladikra, mert azzal tudja megtekinteni a flottáját!)