Kedves fórumozók ! Arra gondoltam ,hogy mivel már csak évente egy kempinget látogatunk , nem vizsgáztatnám le a lakókocsit hanem tavasszal és ősszel egy-egy útra útvonal engedélyt kérnénk . A rendszámot nem akarom leadni mert ..... Marad a súlyadó és a biztosítás fizetni .
Kinek mi a véleménye ???? Járható ez az út ?? Hol kell intézni ??
Igen, két megoldás van, kicseréled a mosdó csaptelepet, ez a 30e ft-os megoldás, vagy barkácsolsz egy lábbal nyomható csengőkapcsolót a mosdó mellé, ez a kevésbé elegáns 1e ft-os megpldás
...rendszerben, akkor indítja a szivattyút. Nálad gondolom az első verzió lehet, és rossz az egyik mikrokapcsoló. Általában csapteleppel együtt cserés, feltalálási helye: lakókocsiboltok.
Az angol lakókocsik távol állnak tőlem, de úgy általánosságban: kétféle vízrendszer terjedt el a lakókocsikban. Az egyik, ahol minden csaptelepben van egy-egy mikrokapcsoló, a csap megnyitására indul a szivattyú is. A másikban nyomáskapcsoló van, ha nyitod a csapot, esik a nyomás a r
Tisztelt SPRITE ALPINE lakókocsi (1989-évjárat) tulajdonosok, hozzáértő szaki csoporttársak! Korábbi bejegyzésemben (66969) már leírtam. Azóta volt időm foglalkozni vele.
Oldalról megkapja a AC 230V-os betápot. Víztartály feltöltve. Kábelek (elektromos, vizes) vissza. - Mosogató csaptelepét NYITOM --> szivattyú ELINDUL (hallom) --> VÍZ FOLYIK --> lakókocsi oldalán (alul) TÁVOZIK. - EZZEL EGYIDŐBEN !!! --> Mosdó csaptelepét NYITOM --> VÍZ FOLYIK --> egy kis noszogatásra alul TÁVOZIK (ugyanott). - Ha ekkor a mosogató csaptelepét ELZÁROM. Meglepetésre szivattyú LEÁLL (hallom, hogy nem hallom ???) mindkét csaptelepből megszűnik a VÍZ ÁRAMLÁSA.
KEDVES(?) korábbi tulaj (vagy a szakija) a SZIVATTYÚ BEKAPCSOLÁSÁT kizárólag a mosogató csaptelepre kötötte. Így a mosdóban csak akkor van víz, ha a mosogató csaptelep is be van kapcsolva :-).
SUZUKI SX4 - re keresek kiegészítő visszapillantő tükröket (jobb - bal) lakókocsi vontatásához. Az internetes vásárlás kép alapján nem szerencsés. A cél az, hogy stabilan álljon, ne essen le, és lehetőleg ne kelljen szerszám a fel-le szereléséhez. Tanácsaitokat is szívesen fogadom. Üdvözlettel: mezjoc
Éppen ma végeztem a vásárlás utáni papírmunkával. (biztosítás, eredetvizsgálat, átírás). A lakókocsi tipusa SPRITE ALPINE. Az elején van egy SXL - felirat (a forgalmiban ez nem szerepel). Sajnos egyébb tipusazonosítót nem tudok. Gyártási év: 1989.
Egy lakótelepi parkolóban vettem, kipróbálásra nem volt lehetőség. Az eladó kórházban van, most nem tudok vele értekezni.
Keresek olyan fórumtársat, aki ismeri ezt a típust, esetleg válaszolna a kérdéseimre, talán tudna segíteni MŰSZAKI LEÍRÁS beszerzésében.
Végigbogarásztam a fórumot és egy 2014.-évi bejegyzésben (45203 sorszám alatt) Nyakas Jakab fórumtársunk
tett fel néhány képet, ami megegyezik az én lakókocsimmal. Ha olvassa a bejegyzésemet, kérem adjon elérhetőséget (E-mail, telefonszám, ... stb). Nagy szükségem lenne a segítsére.
1.) Nem ismerem a kezelőgombok funkcióit. Gázfűtés, gázrezsó, és még egy-két kapcsoló működésének tekintetében. Néhány helyen a feliratok teljesen lekoptak.
2.) Nem folyik a víz a hátsó mosdóhelyiség csapjából. A mosogatónál rendesen működik.
Tettem bele akkumulátort is, de a jelenség ugyanaz. Egy elektromos kapcsolási rajz sokat segítene.
Sokat kerestem az interneten is, de idáig eredménytelenül.
Eladósorba kerül lassan a lakókocsink, ha esetleg valakit érdekel, Abbey 416 gts vogue 2000, 1100kg ön, 1260 kg összsúly, 6 éve a tulajdonunk, fedett helyen tárolt, beázásmentes.
Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm a válaszokat a felbakolással kapcsolatban. Azt hiszem én is be fogok ruházni egy készletbe. Szintén a hosszútávú állapot megőrzés reményében egy takaróponyván is gondolkodom, konkrétan ezen:
Vett valaki esetleg ilyet vagy hasonlót? Azért bizonytalankodom, mert a linken található képek alapján ez a ponyva leginkább egy angol típusú (elől döntött) lakókocsira illene. Ez mennyire nézhet ki bután egy 40 éves (szögletesebb) lakókocsin?
Nem, a hosszanti aluminium bordázatra gondolok, ami végigfut a lakókocsi alatt. Ez tűnt még a legstabilabb pontnak ahol egy emelővel az egész lakókocsit meg lehet emelni egy személyautó emelővel. Végülis bevált.
A kis (Reich) friss víz szivattyú a hosszú téli állás során minden második-harmadik évben tavasszal cserére szorul, mert beragad, letapad, vagy valami lesz vele ...
Melegszik ha bekapcsolom, de nem forog. Hiába olajozom, áztatom, forgatom a kis lapátkereket csavarhúzóval.
Van valami trükkje a téli szünetre való "felkészítésben", azon kívül, hogy hazaindulás előtt a tartályból mindig kiöntöm a vizet, nehogy bebüdösödjön, utána pedig ott lóg szegény szivattyú a száraz tartályban?
Ha a fémrúd alatt a lakó talpára gondolsz, na azzal ne nagyon akard emelni mert a végén kiszakad minden. Az nem emelésre hanem stabilizálasra van kitalálva.
Az az igazság, nekem olyan bak kellett, amivel fokozatmentesen emelni is lehet. Aztán más kérdés, hogy olyan macerás volt a kis fém rudat tekergetni, hogy emelkedjen végre a lakókocsi (végülis az egyik oldalon 10 cm-t kellett emelni a telek lejtése miatt), hogy előkaptam a kocsim emelőjét, ami pikk-pakk megemelte a lakókocsit a kívánt magasságra, más kérdés, hogy elég csúnyán illeszkedett az emelő feje a kb. 3 cm-es alu merevítőbordához, tuti nem mentem volna be így a lakókocsiba, mikor meg van emelve.
Én pont így jártam mint te, a telepített lakókocsimon 34 éves, nagyon repedt gumik voltak. Vettem 4 műanyag talpú, fém tetejű bakot (15 ezer volt a 4 db), felbakoltam a lakókocsit (a kocsim emelőjével emeltem meg a lakókocsit erre az időre, úgy egyszerűbb volt a bakokat alá rakni, mint a bakkal meg is emelni a lakókocsit), leszedtem a kerekeket, és lecseréltettem a gumikat a neten vett szép állapotú használtakra. Meg a felnikre is ráfért a rozsdátlanítás.
Én a bakon tartom a lakókocsit az egyik oldalán felbakolva, így az egyik kerék levegőben van, a másik tartja a lakókocsit, mert sajnos ferde a kert. Lehet, hogy érdemes persze jövőre forgatnom a tartó gumit, hogy ne legyen kocka alakú.
Én ezt a bakot vettem, teljesen jól elbírják az 1300 kg-os lakókocsit:
Sziasztok! Vettem idén egy telepítésre szánt lakókocsit, ami jelenleg a kerekein áll. Nem valószínű, hogy pár éven belül mozdulni fog, de ha esetleg egyszer eladnám, akkor szeretném ha a saját lábán lehetne majd elvontatni. Szerintetek érdemes lenne valahogy felbakolni és leszedni a kerekeit? Van erre valami jól bevált megoldás, vagy speciális támaszték? Vagy fél évente picit toljam arrébb, hogy ne egy helyen legyen terhelve a gumi? Köszönöm, ha van valakinek jó ötlete/tapasztalata.
Illetve annyi többlet energia herdálással járhat a körfűtés használata, hogy a fiókok, rakterek, budi tartály és környéke is fűtve van. De ez védi meg az elfagyástól a szekeret.
A te körfűtésed roppant érdekes lehet. Az lenne a dolga -ha jól működik-, hogy a lakóban a meleget egyenletesen eloszlassa. Az kizárt, hogy működtetése többlet energiát emészt fel.
Ha nem kapcsolod be, akkor az ablakoknál, lent, és a sarkokban, pakoló rekeszekben durva hideg lesz. Még víz vezeték elfagyást is okozhat. Ezért ha kamperólsz mínuszokban feltétlen kapcsold be. További bonyodalmak elkerülése végett.
Az lehetséges, hogy induláskor pillanatnyi érzésre bekapcsolás után a kályha mellett közvetlen jó meleg van, de hosszú távon szerintem nagyon jó használni. Homogén hőmérsékletet ad, ha már minden átmelegedett.