"ezt most úgy simán nem értem"
Az automaták hidr. kuplungja tkp. még egy váltó. Van benne vmi lapátkerék, aminek a szögét állítja a vezérlés, ettől függ az áttétele. Ezért megy nagyjából ugyanazon a ford-on a motor, miközben a kocsi gyorsul (a myomatéktól :)). Nyilván minél nagyobb az áttétel, annál jobban kell "kavarni" benne az olajat, tehát nagyobbak a veszteségek. (Ez csak "deszkamodell" meg következtetés, igazából nem láttam még ilyet szétszedve, csak vázlatos ábrán.)
Nem tudod így beleszámolni, állandóan változik a fordulatkülönbségtől függően, és -a CVT-vel ellentétben- a hatásfoka sem állandó, minél nagyobb az áttétele, annál kisebb (úgy rémlik, meg így logikus :))
Tegyük rendbe a dolgokat: a telepi gyerek én vagyok, Hooshee burzsuj II. kerületi elkényeztetett aranyifjú. :) Én a saját autómmal vesztek, ő az apucijéval nyer. :) Ő nagydarab, én meg alattomosan foglak tökön rúgni szombaton. :)
"Hát, ha nem piszkáltad el a turboját, akkor a gyári értéke egy tizeddel jobb mint a mercié, ha nem katalizátoros, és eggyel rosszabb, ha katalizátoros... "
Olyan ez, hogy piszkálta! :-)))
És azt hallottam róla, hogy meglehetősen :-) erős. Annyira, hogy ki akarja csavarni a kezedől a kormányt. Persze ez csak BlackStar szerint előny és ez is csak azóta, mióta a Viggen is ezt teszi (igaz kevesebb lóval). BlackStar szerint persze minden dolog jó, ami benne van valamelyik Saab-ban, akkor is, ha nem! :-)))
viszont nem vagyok meggyőzve, hogy lesz nekem hátsó ülésem, meg ilyen apróságok :))) Ez tényleg csak ökörködni kell, közlekedni nem nagyon fogok vele :)