Még színes képfelvétel is van valahol egy piros-fehér csuklós bal oldaláról - ami viszont a csehszlovák kivitellel ellentétben nem teljesen piros alul, hanem csak középen, a két díszléc között, alul és felül pedig fehér.
A GC 69-32...69-36, 82-70, 82-71-es rendszámú Ikarus 280-asok voltak pirosak és Ikarus 280.08-as altípusúak, tehát csehszlovák kivitelűek és exportból visszamaradt járművek. Később természetesen bekékültek.
Arról szólt hogy a gyorsjáratok kocsijait pirosra festették.
Az eredetileg kék csuklósokat egy részét pirosra festették és a különböző, a Tiszairól Diósgyőr felé járó gyorsjáratokra osztották be ezeket a kocsikat.
hamar összedőlt a rendszer, mert az utasoknak azt mondták ami piros az gyorsjárat.
Igen ám de már egy hónapon belül a piros csuklósok jártak nem gyorsjárati fordákat is.
Össze-vissza.
Így azután igen hamar 1-2 éven belül, valamennyit visszafényezték kékre.
2006/2-es VAM, Krepsz Zoltán cikke, utolsó mondat, "Utánanéztem, tényleg létezett piros Ikarus 30-as, még ha nem is jelentős számban" Ettől még persze, a Vértest nyilván a saját színe vezette a fényezés során
Nekem inkább az az érzésem, hogy a volánt annak idején a saját alapszíne (piros-fehér) vezette a festés ügyében, beleértve a kétszer akkora GEX-274-nél is.
Lehet, hogy itthon volt piros, kék, zöld 30-as (amilyenre az aktuális téesz, vállalat, vagy bármi kitalálta, hogy festik), de hogy a MÁVAUT/AKÖV hosszú távon ilyet üzemeltetett volna, már nem gondolnám. Elég egy baleset, vagy csak egy tolatás közben kidöntött oszlop, és máris kereshetik azt a fajta festéket, ami nekik nincs.
Talán a Kókadt Kalász Mezőgazdasági Szövetkezetnek valóban volt piros Ikarus-30-as autóbusza.
Hisz amikor összevonták ezeket a buszokat Szekszárdra, akkor csak kb. egy harmad részük került a 11.számú AKÖV-höz, kb. egy harmaduk alkatrész lett, de kb, egyharmadukat eladták civil (közületi) felhasználóknak.