Buszmegállóról van szó, nem a 97e járat utvonalának a módosításáról. Mezőtárkány utcai buszmegálló nem biztonságos. Ez a legfontosabb, ezt nem érted. Utána, hogy rossz helyen van, illetve hianyzik a buszmegállók alapfeszereltsége: egy pad,fedett megálló illtve buszöböl. Kekeny járdána nem fér el.
Most mi a szabály a kerékpáros és rolleres közlekedéssel kapcsolatban?
Kb. 1,5 órája láttam a Pesti úton az eddig említett szakaszon, hogy a kerékpárosok és rolleresek egy része a buszsávban, a másik része az elített járdán közlekedik az Elág felé.
Kert felé ment egy rendőrautó, de baromira nem érdekelte őket. Egy autó jött ki az Ágas utcából és ment a túloldali mellékutcába a gumis felé. Arra rárecsegtek, de ennyi volt az összes reakciójuk, mentek tovább.
Még valamit kihagytam, és én itt befejeztem a témát:
A Pesti úton azt hiszem a kucorgóig közlekednek a buszok Ecserre és Maglódra, és még Jászberény körzete felé. Az Elág után talán még megállnak a Kucorgónál, máshol nincs meállójuk. A 97E elindul az Örsról zsúfoltan, kb. 70-80 utassal. Az Elág után tovább megy Rákoskertre 6-8-10 ülő utassal, és a Pesti úton van kb. 10 megállója. A "maradék" utasok válasszanak más megoldást, hogy a 97E miattuk ne terhelje a Pesti út forgalmát?
Mindent figyelembe véve, logikosan gondold végig a rögeszmédet mielőtt megszállottan ragaszkodsz hozzá...:)
Valamit meg kellene értened. Tegyük fel, hogy áthelyezik a megállót a Mezőtárkánytól a Balassagyarmat utcához. Ülsz a buszon a dugóban, mert azon a kis szakaszon a kertes házak egy részét üzletekké alakították. A volt EPT, most Telekom házba táncos klub költözött, mellette van a Rákosmente Karateklub. Tovább haladva ott van egy étterem-rendezvényház, egy horgászbolt, egy italnagyker (ami a valóságban száraztésztát, lisztet, cukrot, konzervet, stb-t is árul), tovább haladva egy gyógyszertár parkolóval és egy masszázs szalon. Talán valamit kihagytam, de egyikhez sem busszal utaznak és nem a Mezőtárkánynál szállnak le. A mellékutcák forgalmát még kihagytam a felsorolásból, akik mind a busz elé (is) kanyarodnak ki a Pesti útra.
A dugó nem szűnik meg, de Te végigdöcögve a dugóban évenként 1-2 alkalommal a Balassagyarmat utcánál elégedetten leszállsz a buszról, mert Neked lett igazad: elköltöztették a buszmegállót.
"50 éve ott van akkor mindig ott lesz? 50 éve más világ volt"
.
Ezt tanúsíthatom, ötven éve "Petőfi '73" volt, a születésének 150-edik évfordulóját ünnepelte az ország (és gyászolt egy megpuccsolt dél-amerikai elnököt, meg - sokak mellett - egy ottani énekes-dalszerzőt), most meg a kétszázadikat ünnepli.
És tőlem is azt kérdezte a jegyellenőr, hogy "hol a jegyed, öcsi", most meg le se szahar. :)
50 éve ott van akkor mindig ott lesz? 50 éve más világ volt, kevesebb autó, ritkábban jártak a buszok, stb. 50 év után épp esedékes, hogy új, jó helyre jerüljön a Balassagyarmat utcához, úgy hogy legyen buszöböl és fedett buszmegálló is. Szerintem.
De önállóan gondolkodó, felelősségteljes, erős morális alapokkal rendelkező állampolgárok nélkül nincs se nemzet, se jól működő társadalom.
(Meg is lehet nézni, milyen rémtörténetek vannak társasházakban, ahol már négy-öt tulajdonos sem képes együttműködni, és inkább hagyják lerohadni az egészet.)
Pedig egy nemzet és egy társadalom nem úgy épül fel, hogy van a család, mint alapegység, aztán van a nemzet. Közben ott lenne még a szomszédság, a lakóközösség, a település, a tájegység...
A nyugatot vádolják sokan individualizmussal, de ott a szolidaritásnak, a civilszerveződéseknek, a lokálpatriotizmusnak nagy hagyománai vannak, míg a magyar társadalom a végletekig individualista (a Kádár-rendszerben ezt kispolgári csökevénynek nevezték, de maga a rendszer is ezt támogatta, mert a rájött, hogy a kollektivizmus és az új ideológia nem képes működő gazdaságot fenntartani).
Az sem utópia, hogy egy külvárosi (suburban) terület ne csak alvóvárosként működjön, csak megfelelő helyi politika kell, hogy idehozzák, letelepítsék a cégeket... Csak lehetőleg ne környezetszennyező ipari szörnyszülötteket, hanem normális munkahelyeket kínálókat, a környezetet kímélőket, és rendes iparűzési adót fizetőket.
Hasonlókra próbáltam hivatkozni, amit leírtál. Kb. 50 éve nem zavarja az a buszmegálló az ott élőket, csak azokat akik a délutáni/esti csúcsban ácsorgó autókban várakoznak.
Nem gondolják tovább a buszmegállón kívüli dolgokat. Keskeny a járda (és az út is), ez tény. Többek között ez is közrejátszott abban, hogy azon az oldalon nem lehetett, nem lehet buszsávot kialakítani.
Az senkit nem érdekel, hogy a közelben élő gyalogosok közlekedését hogyan nehezítették meg a leszűkített járdával, amikor a másik oldalon kialakították a buszsávot.
A Napkelet utcától kerékpárral fel kellene menni a Pesti úttal párhuzamos útra, majd a Balassagyarmat utcánál vissza, mert a Pesti úton onnan folytatódik a kerékpárút. Aki a Napkelet utca sarkán lát is, nem csak néz, látja a táblát, hogy merre kellene folytatni a kerékpárosoknak az utat. Senki nem arra megy, hanem egyenesen tovább a gyalogosok részére kialakított járdán: kerékpár, elektromos kerékpár, roller, elektromos roller.
Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy az az egy buszmegálló miért lett sokak vesszőparipája.
Nem értem miért kell ezen a megállón ennyit rugózni. Szinte napi ríndszerességgel járok arra gyalűg is és autóval is. A megálló nem nagy forgalmú, a buszok is ritkán járnak. A járrda keskeny, de a szélesebbnél is fel tud futni autó. Ráadásul a megálló mellett nyílt patika parkolójába be és kiálló autók is megfogják a forgalmat. Reggel kifelé nincs dugó, délutáni csúcsban legjóbb esetben a Kucogóig, rosszabb esöben egészen a nullásig tart. A zebrán biztonsággal át leht menni, főleg, ha így kilépek és a busz előtt megyek át. Az senkit nem zavar, hogy a saroktól kifelé nincsen járda?
Akinél bizonyos esetekben 20-30 másodperc várakozás problémás, annál az autósnál már komoly gondok vannak Autó helyett vezessen inkább kecskét, az türelmesebb/megértőbb, mint a többi autós.
-
Hónapok óta egy olyan buszmegállóról vitatkozunk, amelyet egy bizonyos forgalomi dugó miatt kikiáltottak bűnbaknak. Akik arra laknak, világosan látják, hogy azon a részen, bizonyos időkben akkor is áll a sor, ha a buszmegállóban nincs se felszálló. se leszálló utas. Nem az tartja fel jobban a forgalmat. hanem a megálló után következő - időnként nem kis forgalmú - mellékutcákból a Pesti útra kikanyarodó autók. Azoknak is meg kellene tiltani, hogy csúcsforgalomban kikanyarodjanak a Pesti útra, vagy adják el az autóikat és közlekedjenek gyalog?
Ez BÁRMILYEN buszmegállónál probléma ahol a járda maga a buszmegálló várakozóterülete. ott van 20 méter hossz, de ők a várhatóan a jármű elejénél lévő 2 méteren tömörülnek..
Alapvetően több probléma is van a Mezőtárkány utcai buszmegállóval. Ha valaki sétál akkor a buszmegállóban állókat kell kerülgetnie, nem biztonságos, mert keskeny járdán állnak az utasok a nagyforgalmú Pesti út mellett( felfutásos baleset) , illetve dugót is okoz, mert záróvanal van es ezen a szakaszon, a 0,5 percig alló buszt előzni sem lehet. Ha nincs penz új buszmegállóra akkor inkább szüntessék meg a Mezőtárkány utcai megállót. Szerintem.
Volt időm, nem kergetett a tatár, de nem arról beszéltem.
"Miattam" a busz kb. 0,5 percig feltartotta a forgalmat. A busz elindult és utólértük a sort a Balassagyarmat utcánál, majd a továbbiakban ácsorogtunk a Maroshévíz utcánál, az Oroszvár utcánál és így tovább.
Ha a Pesti út és Csabai út sarkánál körforgalom lenne, Kert felé mennyivel csökkent volna a forgalom a Balassagyarmat utca után?
Nagyon sokan csak erre a szakaszra és csak a délitáni csúcsra vannak kihegyezve. Amikor valaki egy délelőtt attól távolabb áll a forgalomban, az már oké?
A Mezőtárkány utcai megállónál vannak fontosabb dolgok is...
-
Ez nem a reklám helye, de(!!) mától kezdődött az újabb akció a Lidl-ben. Olyan valamire volt/van szükségem, hogy miatta kár beindítani az autót. A Mezőtárkánynál szálltamfel a buszra. Én voltam egyedül a megállóban, és leszálló sem volt. Nem ez a megálló tartotta fel a sort. Még a Lidl után is lépésben mentek kifelé az autók.
Még annyit, hogy a leszálláskor majdnem elestem egy elegánsan otthagyott, eldobott elektromos rollerben. Valaki pontosan a busz ajtajánál felejtette ott....
Amennyiben így van és szerintem igy van akkor paks2 helyett a Dunára 4 vízlepcsőt kellene építeni. Lenne áram és víz is. Lehet még olcsóbb is lenne és biztonságosabb is.
Itt már nincs környezetvédelem, valójában azt és ott építenek meg, amit és ahol akarnak, ha az államhatalom támogatja. (Például Soroksár helyett, egy készséges önkormányzat, akár helyet adhat egy hatalmas vegyianyag elosztóközpontnak. Aztán, ha nem egy roller akkutároló ég úgy le, ahogy pár napja ez megtörtént, hanem egy ilyen gyullad fel, Bhopal szelleme simán beköszön egy ilyen környékre.)
Ma Magyarországon zöldeket hibáztatni bármiért is, teljesen értelmetlen. Befolyásuk semmi (erős társadalmi támogatás nélkül ezek is nullák), jelenleg itt csak kijelölt célpontnak jók egy jól kitalált propagandában, ahogyan sok más személy és szervezet is (vagy éppen egy bármikor előhúzható kifogásnak, ha a helyzet úgy követeli).
Itt, a kerületben is csak reménykedni lehet, hogy az önkormányzat egyrészt jó kapcsolatot ápol a kormányzattal, másrészt csak a kerület érdekeit nézi a döntéseinél, és nem egyezik bele csak úgy akármibe, amire esetleg "megkérik", csak ha az minden szempontból az itteniek érdeke is.
Az a poén, hogy Rákosmentének igazán szüksége lenne arra, hogy itt, helyben legyen munkahely az itteni lakosságnak, és ne kelljen ingázni... Jó lenne sok céget letelepíteni, vagy létrehozni itt. De egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégeket, fejlesztőközpontokat "ipari parkban", adminisztratív központokat, vagy ellenkezőleg, környezetszennyező, óriási területeket elfoglaló, kis hozzáadott értékkel termelő giigaberuházásokat, ahová ráadásul Ázsiából, a távol-keletről hoznak be vendégmunkásokat.
Rákosmente jelenleg nagyobb részben még mindig alvóváros, az emberek ingáznak, reggel-este dugók, hiába fejlesztették a közlekedést (aki emlékszik arra, milyen volt harminc-negyven éve innen bejutni a városba, az tudja, hogy a mai helyzet ahhoz képest mesés), és az ideális az lenne, ha nemcsak a boltok, óvodák, iskolák stb. lenne itt helyben elérhető, hanem a munkahelyek is helyben lennének a helyi lakosoknak.
De nem mindenáron, csak ésszel és felelősséggel, veszélyes, szennyező, vagy csak sokkal nagyobb közlekedési forgalmat generáló beruházásokra nincs szükség itt (ráadásul újabban az a trend, hogy a nagyberuházás hátrányait viseli a helyi lakosság, az iparűzési adót meg központosítják), akkor már inkább ingázik az ember továbbra is.
És igen, ez politika, a helyi közügyek is politika, minden közügy politika, a politikát erre találták ki. A közös ügyeink megvitatására, intézésére.
Egy társadalom, legyen az helyi közösség, vagy nagyobb perspektíva, közös ügyei a legfontosabbak, és az ezzel való foglalkozás nem kerülendő, nem is lehetőség, de felelős embernek valójában kötelesség kellene legyen.
(Pro patria esse debeo, mondja a művelt hottentotta, aki ismeri a latin mondásokat, és az a haza lehet egy ország, de lehet egy helyi közösség is... akkor az illetőt úgy nevezzük, hogy lokálpatrióta.)
Kb. 35-40 évvel ezelőtt anyósomék minden pénteken délután onnan hozták a tojást, a csirkehúst és a (frissen fejt) tejet.
Életemben nem ettem annyi són sült és/vagy rántott csirkét, körözöttet, túróspitét, madártejet és túrógombócot, mint abban az időben. Volt amikor 10-15 liter tejet hoztak haza. Abból készült itthon a tejföl, vaj és túró is.
Összel marhatrágyát hozattak onnan a kertbe. Akkor még a tsz-nek vagy állami gazdaságnak volt a telephelye.
Zöldek miatt 5 év múlva nem lesz elég vizünk. Remélem épül legalább 2-3 vizlépcső a Dunán és a Sió csatornára is kellene gát. 1940-50-es években elkészült terveket kell elővenni. Lassan 100 év és még sehol semmi.