A telefont kell elővenni és megkeresni a Vizsgáztatós Józsi Béla Lajos (nem kívánt keresztnév törlendő) számát. Majd ő viszi. Kifizetni a vizsgaköltséget + a tiszteletdíjat, aztán motorozni/autózni.
Lehet úgy is, ahogy mondod: paragrafusokat citálni, csupa nagybetűvel kiírni, hogy "TILOS", lehet izgulni, aggódni, magasságos vizsgabiztosnak gazsulálni.
Te a második álláspontot képviseled, én az elsőt. Az álláspontodat elfogadom, mindenki úgy bonyolítja az életét ahogy jólesik.
Az "értéktelen kacat" jelzőt túlzásnak tartom, annak ellenére, hogy csupa eredeti állapotú motorom van.
A téma azzal indult, hogy egy hazai fórumozó felvetette átalakítási szándékát. Tudtommal a hazai lehetőségeket tárgyaltuk. Így indiferens hogy más országokban ez legalizálható.
Német frsz-el rendelkezik a motorkerékpár,már vagy 10 éve így néz ki,ill.a bordás szíj átalakítás nem olyan régi!Ezek szerint ott lehet ilyen átalakítást legalizálni!
Erre annyit tudok mondani, hogy ki kell próbálni..) Beviszel műszakira egy alaposan átbuherált gépet, mint ez az ETZ a fotón, aztán majd kiderül mire jutsz vele.
Alapvetően szinte mindenbe belenyúltak amelyre harapnak a vizsgabiztosok, váz, fék, hátsó lengővilla, világítás, kipufogórendszer. Egyértelmű átalakítás amely TILOS. Valamikor volt rá lehetőség lepapírozni, ennek feltételeit, eljárási bonyolultságát nem ismerem, illetve azt sem hogy van-e rá lehetőség. Ennek hiányában csak a kertek alatt lopva közlekedést kockáztathatod.
Egyébként a képet elnézve nem belföldi a motor., a letakart rendszám arányából saccolva.
Itthon az is elég hogy probléma legyen a műszakin ha a motorod típusát nem pontosan jegyezték be. Beragadhat a rendszerbe akár napokra is, amíg valahogy helyre nem tudják igazítani. Legutóbb új forgalmit, és törzskönyvet kaptam, emiatt hatósági kérésre történt így legalább ez ingyen volt. Még szerencsés is voltam mert néhány óra alatt egyenesbe lehetett hozni, volt eset hogy napokig várhatott a tulajdonos a járművére. Ugyanis ilyen esetben, nem adhatják ki a járművet.
Csak ízelítőnek, közismert hogy vagy eredeti a kipufogód, ha nem akkor kell a műbizonylat.
Nyilván egy teljesen nyitott cső, nem rendelkezik ilyennel:)
Az utas ülés hiánya is probléma lehet, ugyanis műszakin minden jármű a forgalmiban szereplő szállítható személyek számával egyező üléssel kell hogy rendelkezzen. Ez is átalakítás.
Jó tudom, ismerem hogy a motorhoz benzin kell és nem papírok, illetve a BMW-be nem szerelnek irányjelzőt. :)
Természetesen azt tartja a mondás is, hogy megfelelő pénzzel mindent el lehet intézni. Egy ilyen mérvű átalakítás fölötti szemhunyást, kissé sokba kerülne elintézni, szerintem nem az a nagyságrend amelyet megengedhetne magának minden esedékes műszaki alkalmával a tulaj. Ellenkező estben nem egy ETZ-ét buherálna.
A tapasztalat azt mutatja, hogy az eredeti állapotban fennmaradt, megtartott járművek az értékesek.
Förmedvény, van olyan sejtésem hogy itthon egy ilyen nem is volna legalizálható. Sem utasülés, sem csomagtartó, jó példa arra amikor sok pénz és energia befektetéssel, készül egy értéktelen kacat.
Nem tudom hogy milyen állapotban van az ETZ-éd, de sokkal többet érne eredeti állapotában megtartani, vagy azt helyreállítani. Sok pénz és munkaidő ráfordítással töredékére redukálod a motorod értékét, azonkívül hogy akár a hatósággal is gondod lehet.
De nézzük csak azt, ha eladásra kerülne a motort csakis nyomott áron találhatna gazdára. Ugyanis nagyon valószínútlen hogy találj egy másik embert, akivel egyezik az ízlésed, és még hajlandó meg is fizetni mindezt.
Sokan esnek abba a tévhitbe, hogy a drágán átalakított gépeik többet érnek.
nekem tobb darabom is volt van amit vettem van amit csinaltam...... regebben ment hivatalosan az hogy TS vaz es papirok majd ETZ blokk bele vagy a forditottja is! ETZ papirok es TS vaz csere bele.... eredmény ugyanaz! De a tok lámpa csunyasag mar akkor is az volt.... most meg plane mikor az ETZ lampa a tartojaval sokkal szebb.... foleg ha a lampat kromoztatod! Tok lampa maradjon a TS vagy /1-es eredetin.... Habar??? ha minden TS marad csak blokkot cseréled ki? meg vezetekek, feszszabalyzo, izzok.... DE minden mas gyari korhu TS?? Nem lenne az olyan rossz es tipus idegen sem... szerintem faja lenne :)
Nalam amit vettem az.... TS vaz ETZ blokk elol hatul kiskerek de elol tarcsas! Ezt fuzni kell! Hatul ETZ lengovilla vmi nagy tank asszem pancsi P20? speed csutka kormány..... nem volt rossz..... Majd csináltam egy hasonlot de chopper jellegure......
Ló helyet öszvért akarsz!Biztos lehet,de nem érdemes,de próbáld meg!Vegyél egy TS-t,melyben már hivatalosan benne van az ETZ blokk,vagy első tárcsa fék,és megkíméled magad egy csomó problémától!
Üdv urak! Etz 250 motrom Ts elemekkel szeretném felszerelni, tank,töklámpa, oldalsó elemek, esetleg ülés...mennyire lehetséges ez? Sok àtalakitás kell hozzá? Esetleg képekkel tudna valaki szolgàlni, hogyan nézne ki?
Sziasztok! Édesapám egykori 1973-as MZ 125 ES/1-es motorkerékpárját szabadítottam ki a lomok közül. S az ő emlékére (Sajnos 4 hónapja lassan már hogy elment.) Szóval az ő emlékére letakarítgattam, s megpróbáltam beindítani. Olyan 15 éve áll, szépen átforog. Vettem bele egy 6V/4Ah.-s riasztóba való akkumlátort 1200Ft-ért. A tankot alig bírtam kinyitni, a gumitömítés rá volt gyógyulva, és a tank... Hát jelenlegi állapotában használhatatlan. Így belógattam egy literes flakont jó dús keverékkel neki, első indítás gyanánt. Szikra volt, de a karbi túlfolyóján ömlött a nafta. A karburátort levettem, fúvókákat kitakarítottam, nehézkesen de indult is. Csaptam vele vagy 2 kört, egész tűrhetően megy. :D Hibái viszont szép számmal vannak. Kuplung csúszik (gondolom vagy 20 éves olaj van benne, ezt cserélni fogom valamire), alapjárat nincs. Szívatóra nem reagál. Hátsó fék, és hátsó világítás sincs.
van itt kerem minden ETZ-hez!! igaz nem minden nemet gyartmany.... de van hajtokar 13e (Taiwan) also csap 4e (indiai) felsocsap 1e (magyar) tugorgok A+F 3e (nemet/indiai) dugo 8e (magyar/indiai) léptetovilla pl a 10-es 4e (gyari minoseg) ez az ETZ élen jár a multkultiban.... sot lépteto villakat talaltam amit az en koromban is ugy kellett vadaszni!! lehet nem is lattam ujat????
ez eddig 35e ft! kell meg a furas és fotengely csapagyak szimeringek... egy kis gépmuhely ez elso generálnak megteszi.... ez azert talán nem tobb 1 kilonal?
DE ha mar a sokadik felujjitás?? ami nem kizart! akkor meg beugorhat par fogaskerek, csapagy a valtoban még tobb léptetovilla etc etc kuplung matatas... serult forgoresz ahhhjaj... nem is akrok tobbet ETZ :(
Találtam etz 250 robbantott motorblokk ábrát, csak telóról nem tudom belinkelni mióta android 9 van.
Tartsd az ujjad hosszan a linken. A kuplungkosár alatt látszik a csavar.
Googlen neztem par kepet, hat nem egyertelmu.
Ugyemlekszem 250etzben gyarilag nem volt.
Ott az illeszto stift benne, csavar is elfer, emlekszem, de szerintem nem volt bennuk csavar.
Legyen mindegy. :)
Szinte túlléptem a keretet,mindenre nem futotta, az apróságok többet vittek el mint a komolyabb nagyobb összegek. Ez egy törött (erősen) s leharcolt roncs volt. 300 ból sikerült kihozni motorfelújítással,gumikkal,stb.