Szóval ahogy így nézegetem ezt a Lybrát, ha rá lennék izgulva még a típusra, akkor utánamennék. Képeken rég láttam már ilyen bíztatót. De ahogy könnyen kiszámolható, 1 milliós bekerülési költséggel azért számolni kell, mire az alapvető hibák javítva és rendszám rajta, forgalmiban a neved.
A Lybra is ugyanolyan kiveszőfélben lévő állatfaj, mint a Marea. A küszöbök meg a hátsó futómű rozsdásodása, azok szilentjei a kritikus pontok. A belső tér csúnya öregedése meg a műszerfal ragacsosodása is szóra érdemes. Amúgy szeretem azt is, finomabb autó is, csak kicsit nehezebb. Nem pártoltam át végülis a Mareáról rá.
Találni nagyon nehéz már értelmeset, én is két olyat hozattam, amit megcsináltam volna ha alkalmas rá, de nem volt az egyik sem. Ilyen korban, futásnál a dízellel már csak szívni lehet, én biztos nem reckíroznám. Abból több készült, több is maradt, húzzák még valahogy az életben lévők, de ahogy látom az utóbbi időben, tömegesen hullanak elfelé.
Most itt van egy például, ami figyelemre méltó, látszólag egészen szép, de biztos van mit ügyködni ezen is.
Továbbá roppantul irigylem azt a Mareát amit behoztál, nem mindennapi darab, nekem is szedán áll a garázsban csak sajnos az állapota rosszabb sokkal, de még így is imádom 😃
Köszönöm a válaszod, viszont én szétnéztem német, olasz és svájci oldalakon, hogy mik a lehetőségek és kacérkodok a gondolattal miként egy 2.0 benzin vagy egy 1.9-2.4 jtd Lybrát behozatnék magamnak mert csak extrázottabb mint egy Marea, legalábbis gondolnám én csakhogy a Lybrákról sem tudok sokat és itt jön a kérdés ismét feléd-felétek, hogy a Lybráról mit érdemes tudni? Van-e bármi tipushibája, alkatrész elérhetősége milyen, inkább a benzin vagy a dízel ajánlottabb és az 1.9-2.4 jtd közül melyik a jobb?
Szóval ismét elég zöldfülűsködöm, ja és ha nem tolakodom akkor azt megkérdezhetem, hogy mennyi volt Neked bepapírozni a Mareát? Csakhogy a vételáron felül mennyit kellene rászámoljak.
Amiben más, hogy a szívósor változó geometriás, azon túl hogy műanyag, van benne egy lapátsor, ami 4600 fordulatnál átvált és megváltozik a légbeömlés útja. Egyenesen, direktebb módon fog a hengerekbe jutni a levegő és ez a magas fordulatszám tartományban előnyös, ahogy az alsóbb tartományban az az előnyos, amikor egy hurkot ír le a szívócső keresztmetszet. Ugyanaz az elv a levegővel, mint a vezérlésmódosító a hengertöltéssel, más beállítások előnyösek egy alsóbb és egy felsőbb tartományban, így kevésbé kell kompromisszumot kötni a motorműködtetésben. Más még a hengerfej belül, nagyobb csatornákkal, nagyobb szeleptányérokkal.
A motorblokk maga ugyanaz, mint a jelenlegi autódban és nem sok mindenre kell odafigyelni, csak hogy jó hőtűrésű szintetikus motorolajat kapjon, minél gyakrabban cserélve és hogy hidegen (az olajhőmérséklet számít) mérsékelt gázadással és fordulatszámon legyen csak terhelve.
Ez a példány átlagosan használt, korának megfelelő állapotban van ránézésre, de itthon már nem azt kell nézni, hanem hogy maradt egyáltalán belőle használható darab. Átlagon felüli darabokért kb. Svájcig kell menni, mint tettem magam is.
Üdvözlet Uraim, még zölfülű vagyok itt a topicban, de máris egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Van hahu.-n egy Marea 20v kombi facelift, már a 155 lovas műanyag motorburkolatos, az érdekelne engem, hogy annál a motornál vannak-e bármi típushibák?
Van egy 147 lovas szedán 20v-m ami nem túl fényes állapotú és azt cserélném le erre, ahhoz képest érdekelne, hogy miben más, esetleg nézte-e valaki közületek azt az autót?
Csak adnék egy kis visszajelzést részemről, ha már voltatok szívesek tanácsokat adni.
Szerencsém volt, az olajszivattyú volt a ludas, tökéletes lett az olajnyomásom és tegnap már egy kisebb túrára is elmerészkedtünk a géppel (ünnepi "körmenet" a család más táján élő tagjaihoz)!
A boltból az a bizonyos OP 267 számú szivattyú végül is nem került elvitelre. A belső részét leméregettem és megegyezett, de a külsőn volt 2 eltérés. Egyik egy ismeretlen célú lyuk volt, másrészről pedig az egyik kitüremkedése magasabb volt, mint a nálam lévőé. Az eladó azt mondta, hogy amennyiben rátesszük, nem veszik vissza, így tekintttel a kb. 70.000 Ft-ra adtam inkább esélyt a bontott alkatrésznek. Majdnem Zolee-től vettem egyet, de a közelgő ünnepek + a szerelőm ünnepi munkarendje miatt a kisteleki bontóból lett az alany rátéve.
Ezúton kívánok kellemes ünnepeket és boldogabb Újévet a Fórum tagjainak!
Én csak abból indulok ki, hogy egy váltón is ha találunk egy cikkszámot, akkor az a váltóház adott darabjának a cikkszáma szokott lenni. :)
Nem nagyon látok más lehetőséget, mint annak a 267-esnek az irányába elindulni. Aztán olyan helyen kéne rendelni, ahová bemegy az ember és viszi a régit, egymás mellé tudja tenni.
Elinduljak egyáltalán az OP 267 irányába, vagy hagyjam? Az oldalon írt gyári számok nem egyeznek az istennek se az enyémmel (ha persze az öntvényszám az, amit lefényképeztem, akkor meg nem tudom, mihez kellene viszonyítanom):
Kb. az egész interneten egy, az enyémmel egyező számú, használt szivattyút találtam, azt is egy olasz oldalon 56 euro-ért, de kérdéses, hogy nekem ide elpostázzák-e. Azért nem gondoltam volna, hogy egy ilyen alkatrész hiánya fog véget vetni a Brava korszakomnak.
A motorkódom egyébként: ZFA18200004798312. Én is arra jutottam, hogy mégiscsak "lerendeltem" a boltba egy OP 267-est is a képre hagyatkozva. Annak alapján egész jónak tűnik, csak a belső részén van belül egy csavarral több, viszont a felfogatása olyan, így majd méricskélek és hátha…
A szerelőm egy öreg szaki, viszont nem egy Fiat-fan (ez a finomabb megfogalmazás), ezzel talán mindent elmondtam, hogy miért nem erőlteti annyira a dolgot. Másik opcióm kb. a méregdrága szakszervíz lenne, de nem tudom, hogy egyáltalán értenek-e még az ilyen régi típusokhoz. A korábbi szerelőm sajnos agyvérzést kapott. Én meg szeretem ezt az autót, eddig nagyon jól kiszolgált minket! Igaz, foglakozva is volt vele, nem spóroltunk az alkatrészen, ha szükség volt rá. Sok külföldi út is benne van már, jó emlékek mind.
Ha a csapágyak miatt esne az olajnyomás, akkor azok már olyan állapotban kéne legyenek, hogy mindenképpen hallható jele lenne.
Nem értem, hogy a szerelőd miért nem szedte már szét azt a szivattyút, látható hibák után kutatva.
Egybébként az a cikkszám nem a szivattyúé, valószínűleg csak az öntvényé. Ahogy látom, nem kicsit lesz probléma ennek a beszerzése. Az ePer szerint váltás volt a szivattyúban, mert a blokk és olajteknő is változott, ahhoz alvázszám kéne, hogy bezonosítsuk a megfelelő gyári cikkszámot. Érdekes, hogy az OP266-ost ajánlják, pedig az az Euro3-aséval néz ki megegyezőnek, miközben az OP267-est ajánlják az Euro3-ashoz, kinézetre pedig tényleg az olyna, mint a tiéd eredetileg...
Olajnyomás problémával küzdök sajnos és segítséget kérnék. A kezdeti 3 barról 0,5 bar lesz a nyomás pár percet, vagy 1-2 kilométert követően. A jármű adatai: Fiat Brava 1.2, 1999. évi, 60 KW-os, motorkód 182B2000. Az eredeti alkatrész cikkszáma: 46543544.
A korábbi hozzászólásokat néztem, így nyilván az olajgomba cserével már végeztünk. Most az olajszivattyú vásárlás kálváriájában vagyok benne. Én jobban gyanakszom a hajtókar stb. csapágy problémára, mert talán ez a legvalószínűbb (282.000 a kmóra állása). A szerelőm szerint akkor viszont nem lenne ilyen szép hangja a motornak. Ez igaz, a csapágyprobléma mindenképpen hanggal is jár? Ez lenne az első kérdésem.
A másik pedig az olajszivattyú vásárlása, mivel a kocsiba való bontottat az interneten eddig nem találtam. Amit a szerelőm az unix-tól rendelt, nem lett jó. Most kezembe adta a kérdést...
Kb. csak a Fai márkanevű termékek között válogathatok, Magneti Marellit nem találok sehol. A honlapok szerint leginkább az OP 266 számúnak kellene szóba jönnie nálam. Az alvázszám alapján is ezt ajánlották (Kovács Autóház - itt kép nincs feltöltve, de az autoalkatreszonline24-en találtam róla). A problémám az, hogy a képek alapján inkább az OP 267-re hasonlít az enyém, ám ezt a másik motorkódúhoz írják jónak. Már arra is gondoltam, hogy kétévesen vettem az autót és nem is az a motor van benne, amit a forgalmi tartalmaz... Viszont nem mindegy, mert jó pár kilométert kellene utaznom érte és nem mellesleg egy komolyabb összegről is van szó, így az ünnepek előtt. Az eredeti alkatrészt persze viszem majd magammal a boltba összehasonlításképpen, de attól még 130 km távolságról beszélünk oda-vissza, na és persze egy kölcsönautóval. A cikkszám alapján történő kereséseim egyébként nem voltak sikeresek egyáltalán. A válaszokat, javaslatokat előre is köszönöm!
De hogy jót is írjak, kapcsolatba kerültem egy lengyel cartárssal, aki moddolni tudta az Euro3-as motorvezérlőjét a Marea 20V-ben, így már egy működő tempomattal autózik. Most vagy felvértezem magam eszközzel és ismeretekkel, hogy le-fel tudjam tölteni az ECU szoftverét, vagy egyszerűen elküldöm neki és rátölti az aktivált tempomatost.
És itt van még az Euro2-es kérdése, oda nincs ilyen megoldás, hanem a Lybra ECU-jának adoptálása járható út, amennyiben módosítja a szoftver egy másik részét, a sebességjel értelmezésében. Mert a Lybra az ABS egységben állítja elő a sebességjelet és a motovezérlő közvetlenül attól kapja, nem úgy a Marea, ahol a váltóban van a sebességjeladó. Úgyhogy most van remény, hogy esetleg mindkét autómban legyen tempomat. Pedig már annyira lemondtam róla, hogy a beszerelt kart ki is szedtem és el is adtam. :D