Szeretném, ha ide mindenki szabadon leírhatná, mit gondol a Bibliában szereplő állításokról. Lehet ellenvélemény, beszélgetés, vita, bármi. Senkit nem szeretnék kitiltani, letiltani, dirigálni egyet nem értés esetén, durvább vélemények is beférnek. Egymás személyét viszont kérném tiszteletben tartani.
1 A hit a remélt dolgok biztosítéka, a nem látható dolgok bizonyítéka.2 Őseink ebből merítettek bizonyosságot.3 A hitből ismerjük meg, hogy a világot az Isten szava alkotta, vagyis a látható a láthatatlanból let......
32 Minek folytassam tovább?Kifogynék az időből, ha felsorolnám
Gedeont, Bárákot, Sámsont, Jiftachot, Dávidot, Sámuelt és a prófétákat,33 akik a hit erejével országokat győztek le, igazságot osztottak, ígéreteket nyertek el, oroszlánok torkát tömték be,34 lángoló tüzet oltottak el, megmenekültek a kard élétől, gyengeségükben erőre kaptak, hősök voltak a háborúban, és megfutamították az ellenség sorait.
A Káldi György által 1626-ban kiadott Vulgata elnevezésű fordítás alapján ez történt:
1. Mózes 1:3 És monda Isten Legyen világosság.És lőn világosság. 4 És látá Isten ,hogy jó volna:
És el-választá a világosságot a setétségtől. 5 És nevezi a világosságot Napnak és
a setétséget éjnek. És lőn este és és reggel ,egy nap. 6 Monda még-is az Isten:Legyen
erősség a vizek-között :és válassza el a vizeket a vizektől 7 És erősséget csinála az Isten
és elválasztá a vizeket ,amelyek az erősség alatt vannak a vizektől,amelyek az erősség
fölött valának. És úgy lőn. 8 És nevezé az Isten az erősséget Égnek, és lőn este és reg-
gel második nap................ 14 Monda pedig Isten: Legyenek világosítók az ég erőssé-
gén és válasszák el a napot és az éjszakát és legyenek jelekre és időkre és napokra és
esztendőkre.Hogy világosodjanak az ég erősségén és világosítsák a földet: És úgy lőn.
16 És alkotta az Isten a két nagy világítót : a nagyobbik világosítót, hogy előtte lenne
a napnak : és a kissebbik világosítót, hogy előtte lenne az éjnek:és a chillagokat.
17 És helyezteté azokat az ég erősségében, hogy világosodjanak a földön és, 18 előtte
lennének a a napnak és az éjnek , és elválasztanák a világosságot és a setétséget.
És látá Isten , hogy jó volna 19 És lőn este és reggel negyedik nap.
Ez pedig, amit Lucius--61 kifejtett a 2773-as hozzászólásában:
A Teremtési Ige: Bárá vs. ’asáh
A héber teremtéstörténetben két fő igét használnak a teremtésre:
בָּרָא (bárá): Jelentése: teremteni, alkotni ex nihilo (semmiből). Ez az ige szerepel az 1. versben (Isten teremtette az eget és a földet) és az 1. nap megkezdésénél.
עָשָׂה (’asáh): Jelentése: készíteni, csinálni, elrendezni, felhasználni egy már meglévő anyagot.
A 4. napon a szöveg az ’asáh igét használja: "Vayyá'as Elohím – És készítette Isten a két nagy fényhordozót."
Az Elgondolás Támogatása: Az ’asáh használata nyitva hagyja azt az értelmezési lehetőséget, hogy a Nap és a Hold fizikailag már léteztek (az 1. napon teremtett világosság részeként), de a 4. napon Isten készítette el (azaz rendezte be, állította be, avatta fel) azokat a Földdel kapcsolatos funkciójukra (időmérés, jelek).
A Funkciók Elsődlegessége
A versek (1:14-15) szinte teljes egészében a fényhordozók céljairól szólnak:
Elválasztani a nappalt az éjszakától.
Jelekként szolgálni.
Időszámítást (ünnepek, napok, évek) biztosítani.
Ez alátámasztja a funkcionális teremtéselméletet: A hangsúly azon van, hogy mikor kezdenek el működni (funkcionálni) a Föld rendjében, nem azon, hogy mikor jöttek létre fizikailag a semmiből. A légkör kitisztulása a 4. napra tette lehetővé, hogy a fényforrások betöltsék ezeket a funkciókat az ember szempontjából.
A héber szövegek etimológiai és szóhasználati elemzése tehát támogatja azt az értelmezést, miszerint a negyedik nap nem a Nap és a Hold abszolút kezdetét (mint egy teremtés ex nihilo), hanem a Föld számára funkcionális rendeltetésének elnyerését jelenti."
Nos Lucius--61 érvei helytállóak abban a tekintetben, hogy meg kell vizsgálni az eredeti szöveg alapján,hogy mit fordított a magyar fordító teremtésnek és mit alkotásnak illetve ha megteremtette-e
Isten a Napot és Holdat kezdetben, amikor az Eget és a Földet teremtette az Ég részeként és a negyedik napon azt csak funkcióba állította, vagy a Napot és a Holdat nem teremtette meg az Éf részeként, hanem csak a negyedik napon, és addig nem léteztek.
Lucius--61 szándéka az volt, hogy bebizonyítsa:
"
hogy a Nap és a Hold fizikailag már léteztek (az 1. napon teremtett világosság részeként), de a 4. napon Isten készítette el (azaz rendezte be, állította be, avatta fel) azokat a Földdel kapcsolatos funkciójukra (időmérés, jelek). "
Ha jól értettem Lucius--61 írásából,akkor szerinte az első napon a világosság a Napnak, mint
világosság forrásának kellett volna ,hogy szerepe legyen.
Csakhogy az Istennek ahhoz, hogy az első napon világosság legyen nem volt szüksége a Napra.
Az ateisták szokták kritizálni a teremtési beszámolót az által, hogy a növényeket Isten már a harmadik napon megteremtette, ami képtelenség, mivel a növények nem képesek létezni Nap nélkül.
Még jehova tanúi is rákattantak erre a marhaságra, amikor egyik kiadványukban azt kezdték tudományosan bizonygatni, hogy a paralevelekről a tudósok megállapították, hogy képesek sötétben is létezni.
Na de ki beszél itt a harmadik napon sötétségről, amikor az Isten szavára már az első napon
világosság lett, ami azt jelenti, hogy a növényeknek fényben nem volt hiánya a harmadik napon.
Mindenesetre azt érdemes megvizsgálni, hogy a negyedik Nap és a Hold az Isten Szavára álltak-e elő
a "semmiből" - ha az Isten hangját semminek lehet nevezni - illetve az Isten a már megteremtett
anyagból alkotta meg, mint valami műtárgyakat.
Ennek a kérdésnek a megvizsgálására van lehetőség,a héber nyelvű masszoréta forrást korban
évszázadokkal korábbi, zsidók által készített görög szöveg alapján is.
Lucius--61 a héber szöveget megvizsgálva megállapította, hogy van különbség a héber nyelvű
forrásban a Mózes 1:1-ben teremtésnek fordított ige alakja és a 16. versben alkotásnak fordított
ige alakja között.
A görög forrás nem támasztja alá ezt a különbséget. Mindkét esetben a görög "ποιέω"(poieó)
Az azonban megfigyelhető, hogy az Égeknek a Földnek és a csillagoknak fordított aszterek megteremtését a beszámoló különválasztja egymástól. Előbb teremtette Isten az egeket és az Ég seregeit, majd a Föld következett és csak azt követően a csillagoknak fordított "aszterek".
Azért hagsúlyozom ki, hogy csillagoknak fordított aszterek, mert a tudomány világában a magyar csillag kifejezésnem eltérő a jelentése, attól, ami a Szentírásban asztereknek van nevezve.
A Teremtési beszámoló szerint a Nap nem tartozhat a csillagok(aszterek) közé, amelyeket az Isten
már ketdetben megteremtett, tudniillik a Napot csak a 4. napon teremtette.
Maga a szöveg, pedig lehetőséget kínál, ad, és tár fel, arra nézve, hogy lehet azt másként is értelmezni. Főleg, ha megnézzük, más idézeteket az írásból, arra vonatkozóan, hogy már a föld előtt is teremtett Isten."
Nem lehet másként értelmezni,csak úgy,ahogyan Isten azt Mózesnek kijelentette.
Valóban vannak dolgok, amelyeket az Isten nem teremtés , útján szerzett.
Ilyen például az embereknek és az állatoknak a teste , amelyeket az Isten azután alkotott
meg , miután befejezte minden munkáját, amit teremtés útján szerzett.
Ami tehát nem az Isten Szavára(hangjára) állt elő, a nem létezőből, az a teremtés.
Ami pedig az Isten keze által lett elkészítve,a korábban teremtés által előállított anyagból,
az az alkotás. Az Ádám teste , és az állatok testei ,ahogyan a végén Éva teste is mind,mind
a már teremtés által előállt anyagból alkotás , megformálás útján jött létre, beleértve az életre keltés folyamatát is.
A 15-16 századra befejezett héber nyelv szabályai alapján felesleges próbálkozni rekonstruálni
az eredeti szöveget,amelyet Mózes feljegyzett, mert azok eredete bizonytalan. A masszoréták
ugyanis minden korábbi írást megsemmisítettek.
Így ha a Mózes korához legközelebb álló írást akarunk találni, azt a Septauaginta elnevezésű görög szövegben találjuk meg. Megbízhatóságához kétség nem fér, hisz Júdeus Philon( (i. e. 25/20 körül – i.sz. 41/45 körül) - aki sokat kutatta Mózes írásait - azt az ő korában ismert káldeus arámi írások pontos fordításaként ismerte el.
Ha tehát a Teremtési beszámolót értelmezni akarjuk azt olyan forrásból kell elvégezni,ami megbízható,
és amelyet a Messiás Jézus és tanítványai is elismertek azzal, hogy használták, és gyakran idéztek belőle.
A legnagyobb probléma számunkra magyarok számára, hogy nem készült a Septuagintából
magyar fordítás. Így a Septuaginta angol és német nyelvű fordításai állnak csak rendelkezésünkre.
Korban legközelebb álló fordítás a latin fordítások voltak,mégpedig azok, amelyek Jeromos kora, azaz a negyedik század előtt keletkeztek. A gond, hogy ezeket a Róma Főpapja által vezetett egyház
Jeromos Vulgata fordításának a 4. század végén és az 5. század elején történő elkészítése után
fokozatosan megsemmisítette. De Jeromos Vulgata fordítása sem kerülte el a sorsát,miután a Róma Főpapja által vezetett egyházban megalkották a Neovulgata "Új Vulgata" néven elhíresült latin Bibliát,
amely 1969 és 1977 kötött készült el. A Neovulgata tulajdonképen Jeromos Vulgatájának a kiherélése
céljából jött létre. Az ennek alapján készült Neovulgata magyar fordítás pedig Káldi György 1626-os
Vulgata fordítását herélte ki.
Ezért a Teremtési beszámolót elsősorban Káldi György 1626-ban Vulgata néven kiadott fordítása
alapján lehetne első lépésben megérteni,majd összehasonlítani más forrásból készült magyar fordításokkal, végül ellenőrizni a Septuaginta szövege és az apostolok írásai alapján alapján, hogy mi áll közelebb a valósághoz.
Meggyőződés, tapasztalat és megismerés, az igazságáról.
A hit példaképei.
1 A hit a remélt dolgok biztosítéka, a nem látható dolgok bizonyítéka.2 Őseink ebből merítettek bizonyosságot.3 A hitből ismerjük meg, hogy a világot az Isten szava alkotta, vagyis a látható a láthatatlanból lett.
Jézus arra tanít, hogy előbb magunkban keressük a hibát és rendezzük azt, mielőtt másoknak próbálnánk segíteni, mert így leszünk képesek tisztán látni.
Az ítélet.
41 Miért látod meg a szálkát testvéred szemében, amikor a magad szemében a gerendát sem veszed észre?42 Hogyan mondhatod testvérednek: Testvér, engedd, hogy kivegyem a szálkát a szemedből! – holott a te szemedben nem látod a gerendát? Képmutató! Előbb vedd ki a gerendát a saját szemedből, és csak aztán láss hozzá, hogy kivedd a szálkát testvéred szeméből. ( Lukács :6: 41-42)
Írod felém, te, aki egy védhetetlen ókori hipotézis mellett kardoskodik.
Idézeteid ragyogó példáka arra, hogy a téveszmerendszer alkotói, már akkor előre vetítették, hogy azokat nem fogja mindenki benyalni.
És lőn!
Hiszen a világvallások gyakorlatilag mind a saját igazságukat hirdetik, és egyik tábor hívei sem isszák a másik hülyeségeit.
Állítjátok van Isten, istenek, de soha egyik vallás főhősére, főhőseire soha senki nem volt képes semminemű bizonyítékot felmutatni. Nem is fog, hiszen kitaláció.
És itt ciccegsz, hümmögsz az ismereteink által rég meghaladott kitaláció halmaz felett?
Még odáig is elmerészkedsz, hogy "nem akarom túlterhelni a beszükült agyad" ?
Írod nekem, TE, aki "ajándéknak" véled azt, hogy a józan agyad odalett, a zsidó mitológiai mű által?
Felnőtt fejjel, infantilis módon hiszel gyakorlatilag meséket?
Számomra olyan beszélgetni veled erről, mintha az ovis, herpeszes Ödönkét a Katica csoportból kéne győzködnöm, hogy a Fogtündér nem is létezik.
Annyi érdekelt az agymenésedből, hogy lássam, miféle áldozattal van dolgom.
Be is fejezem.
Főjél csak a saját levedben, a dédelgetett kreténség halmazod boncolgatásával!
Szégyellened nem kell, sajnos még mindig tömeges a jelenség...
" Bármilyen kegyelmi kincset hordoz is valaki, ajándékba kapta, a dicséret tehát az ajándékozó Istent illeti. Minden embert, pogányt és zsidót egyaránt Isten kegyelme mentett meg, „hogy senki se dicsekedhessék” "
Ahogy te írtad, úgy vallom magam is. Tehát: bármilyen kegyelmi kincset hordoz is valaki, ajándékba kapta, a dicséret tehát az ajándékozó Istent illeti. Minden embert, pogányt és zsidót egyaránt Isten kegyelme mentett meg, „hogy senki se dicsekedhessék”.
Bármilyen kegyelmi kincset hordoz is valaki, ajándékba kapta, a dicséret tehát az ajándékozó Istent illeti. Minden embert, pogányt és zsidót egyaránt Isten kegyelme mentett meg, „hogy senki se dicsekedhessék”
31Így teljesül az Írás: „Aki dicsekszik, az Úrban dicsekedjék.”
(1Kor 1,31; )
Amit Isten tervez v. elhatároz, az is ~, s a teremtésben és az üdvözítésben nyilvánul meg.
2 Világraszóló tervemet ki homályosítja eloly szavakkal, amelyekből hiányzik a tudás?
4 Mikor a földet alkottam, hol voltál?Mondd csak meg, ha egyszer oly nagy a bölcsességed!
18 Fel tudod fogni a föld egész terjedelmét,valld csak meg őszintén, érted-e teljesen? (Jób 38:2, 4, 18)
"A hit cselekedetekben nyilvánul meg, és a biblia hangsúlyozza az irgalmasság, az igazság, valamint a jócselekedetek fontosságát, amelyek a keresztyén élet alapját képezik. "
A hit cselekedetekben nyilvánul meg, és a biblia hangsúlyozza az irgalmasság, az igazság, valamint a jócselekedetek fontosságát, amelyek a keresztyén élet alapját képezik.
" A biblia szerint a tudatlanság nem akadálya az Istennek való tetszésnek, hiszen Isten mindenkit elfogad, aki hisz benne és engedelmeskedik az igéjének "
Jól szóltál, trollkodós! A Biblia szerint a tudatlanság nem akadálya az Istennek való tetszésnek, hiszen Isten mindenkit elfogad, aki hisz benne és engedelmeskedik az Ő igéjének. Én ezt bizony hiszem és vallom, kedves 11_11_11!
A biblia szerint a tudatlanság nem akadálya az Istennek való tetszésnek, hiszen Isten mindenkit elfogad, aki hisz benne és engedelmeskedik az igéjének, nemre, rangra vagy bőrszínre való tekintet nélkül. A hit cselekedetekben nyilvánul meg, és a biblia hangsúlyozza az irgalmasság, az igazság, valamint a jócselekedetek fontosságát, amelyek a keresztyén élet alapját képezik.
11_11 A 8 általános is megkapta a szent szellemet.
provokálsz, amit én rühhelek, mert nem a témát veszed célba, hanem engem. ami igenegyszerű pszichológiai megnyilvánulás, arranézve, hogy témában kevésnek érzed magad. úgyérzed más megközelitésben kell helytállnod. Erre pedig kiválasztod a helyesirást, ami egyébként nálad is hemzseg, de szarni rá. :D
És bár kersztényként igyekszem viselkedni, az ilyen provokációkért ami személyeskedőek, simán le is vernék pár pofont, hogy némi tiszteletet tanulj. :)
De, mivel érzem, hogy előbb-útóbb némi anyázás is szóbakerülhet. ezennel le is köszönök, amig mét tudok, mosollyal. :) Mert számomra teljesn mindegy, hogy mivel iszod a kv-t vagy mit gondolsz Istenről, a világról. infó cserére alkalmatlanok vagytok, csak a vita, és az álltala okozott érzésésrt jártok ide.:/
szóval nem hiszti. Köszönöm, hogy ismét rámutattatok, hogy az ember mint olyan, alkalmatlan több dologra is, mint pl. értelmes párbeszéd.