Többet fogyaszt, már csak azért is, mert nagyobb hengerűrtartalomba pufogtatja el a naftát :) És kipufogni is rendesen pufog, de nem is az autó vetélytársaként kell kezelni, mert egyelőre még veszélyesebb üzem is; az időjárásnak mindenképpen jobban ki van téve...
A belföldi légijáratok veszteségesek voltak anno is, csak finasszirozták őket, nem olcsó mulatság egy ilyen gép, mondjuk egy Volán-jegyhez képest. Manapság sincsen akkora igény rá, ebből nem nagyon élnek meg. Az idősebbik Rubik Ernő pedig több tucat repülőgépet tervezett a 30-as évek óta, van, amelyik még mindig aktívan ahsználva van, de ezek vitorlázók.
ha biztosan tudnam, hogy abszolut ertekben szamolva nem fogyaszt tobbet mint egy auto, a vilag legnagyobb marhasaganak tartanam felszamolni a leszallopalyakat!
Sokkal egyszerubb es kornyezetkimelobb lenne igy kozlekedni, nem?(bar meg mindig nem lehet tudni, mennyit fogyaszt, mennyit szennyez a levegoben,stb.)
Ettol fuggetlenul azt en sem ertem,hogy miert vannnak a felszamolasok, miert csokevenyesedett el ez az egesz dolog.
csak mozaik-szeruen, hezagosan tudok ezt -azt a hazai vonatkozasokrol(pl. volt anno Budapest-Kolozsvar jarat, vagy Rubik Erno edesapjanak egy eleg zsenialisnak tartott talalmanya), de van egy olyan gyanum, hogy ezt az egeszet jobban-szebben is meg lehetett volna oldani,fejleszteni, szvsz lett volna ra szellemi potencia, gondolom igeny is..
Na, most nem tudom hirtelen, hogy mennyit eszik, bár az ezer dologtól függ, a levegő sűrűségétől, attól, hogy milyen tempóban repülsz... A gép típusától is ;) Tavaly egy kétszmeélyes gépet általában 20E körüli áron lehetett kölcsönözni, persze volt drágábban is, olcsóbban is, mert van, ahol ezért négyülésest kapsz, na de milyet...
A leszállópályákról... Szeretett országunk épp most számolja fel reptereit, a budaörsit ha eladják, akkor golfpálya lesz belőle, a tököliből, ami betonos is, gondolom bevásárlóközpont. Mert az kell. A kis gép egyébként a szükséges kerülőkkel együtt (mert nem lehet csak úgy az ember orra után menni) 35 perc alatt a Kékestetőnél volt Budaörsről. És ez egy lassú gép volt! Anno, amikor a légiirányításnál vendégeskedtem, nagyon mellbevágott, hogy egy gép, ami az egyik percben Zirc fölött járt, 12 perccel később már leszálláshoz készülődött Ferihegyen :)
mindenesetre "borzaszto" jo erzes lehet szalldosni azzal a repulovel...:)teriszonyom es a teny-hogy meg mezei jogsim sincs- ellenere, mindenesetre erdekelne, milyen gepek ezek, mit tudnak, es mit lehet veluk elerni mondjuk ennek a kis orszagnak a teruleten.
Pl. ha eppenseggel lekoltoznek videkre, akkor beszallingozhatnek vele a fovarosba alkalomadtan...:) nem vicc, bar mar igy is ezer ellenokot birok elkepzelni, ugyis mint budai hegysegben kijelolt leszallopalya, ahonnan tovabb tart lejutni a belteruletre mint az egesz ut maga...:)
ja, es meg egy: sokat eszik egy ilyen gep?
Na igen, reptéren könnyű szépet fotózni, mert ott kitágul a látóhatár, nemúgy, mint itt a házak közt... Ott a levegő is tisztább, a fű zöld, inspiráló... :)
A Bengáli meg tényleg egy érdekes szerzet, eredetileg '30-as években gyártott villamosok alvázaira akarták építeni, aztán végülis újragyártották azokat, és a két alváz közé beraktak egy csuklós részt. A 60-as évek elején azért korszerűbb is lehetet volna, persze Pesten vannak korszerűbb villamosok, amik ugyanúgy magasak :)
Wassmacska! Magyar-latin szakos tanár vagyok.:)
Szeretek fotózni, kedvenc témám a hajnal, a lepkék, meg a zúzmara..., néha verseket írok, s nagyon szeretem a villamosokat, valamint Hamster képregényeit.:) Üdv Debrecennek! Évenként egyszer ellátogatunk oda...
Már csak az lenne szenzációs, ha területfejlesztő lennél... Én ugyanis a Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszéken lopom a(z) (munka)időt... Persze ennek a valószínűsége majdnem semmmmmmmmmmmmmmi!
Csak ámulok és bámulok! Hogy Te mi mindent tudsz?! Értem ezalatt mind a villamos-témát, mind a debreceni pályázatot! Eszméletlen! Hozzád fordulok, ha valamit tudni szeretnek a "városomról"! Az 500-ast és a Bengálit betápláltam az agyamba, hogy értelmes megnyilvánulásokra is képes legyek... Azt azért még el kell mondjam az 500-asról, hogy nagyon ötletesnek találom, hogy minden megálló előtt és a megállóban is bemondja egy géphang, hogy hol is tartunk. Ez főleg a nem debrecenieknek előny. A másik meg, hogy süllyesztett a padló. Külön élményszámba megy, hogy orraesés nélkül fel tudok szállni a villamosra, amikor a tanszéken "puccparádé" (konferencia, egyebek) van és szűkszoknyában kell nyomulni. A buszoknál például elég veszélyes ez a mutatvány. Már csak a rózsaszín kis fogantyúkat kellene átmázolni...
Fénykép, mint olyan: Nekem is veszettül bejönnek ezek a napos, felhős, eges stb. képek. Én életemben egyetlen egyszer csináltam ilyet, de az király lett. Annyit elárulok, hogy helyszín a H.szoboszlói reptér...
Neeeem, a hegy szemben van, de amikor feljövök ide, tényleg olyan, mintha az is összemenne :) Biztos van egy kis lejtés benne, no meg sok optikai csalódás... A repülő meg csak símán kisgép, nem kell sárkánynak lenni ahhoz, hogy ne tegyen jó az éjszaka vagy a nagy felhők, amelyek általában nagy széllel is járnak...
akkor az sarkanyrepulo lehet? ti.nem ertek ilyesmihez:)
a kilencedik emeletnek ez egy valoban kellemes mellekhatasa...de meg igy is valami hegy tetejen allhat az a kilenc emelet, vagy en felejtettem el a latoszoget:)
Valami támogatást nyert a város, amiből rendbehozzák az egyes vonal vágányait, a kettes villamos jelenleg egy tanulmány és egy terv, ami a városházán levőknek nagyon tetszik. Az viszont érdekes, hogy a Bengáli tolta el az 500-ast (ez a kéknek a beceneve, mert 500-as pályaszámokkal jár), persze Szegeden is állandóan ezek az öreg jószágok pótolnak, amikor lepukkannak a korszerű cseh villamosok :) Igaz, ez is csak azért van, mert egy korszerű villamosban hatszázszor annyi minden tud elromlani, mint egy Bengáliban, ami tulajdonképpen alig bonyolultabb, mint az első villamostípusok.... Tényleg, a kék villamosoknak nincs valami olyan beceneve, mint Szegeden a Tatráknak, amiket legóvillamosnak hívnak?
OFF: nem csak a kocsikról lopják le a kerekeket ;))
Hát, ha az ember a kilencedik emeleten lakik, akkor annak van ilyen mellékhatása :) Repülőről? Amilyen repülőn én előfordulok, az nem szereti, csak a napfényes tiszta időt :)
Villamosok: Azt azért el kell, hogy meséljem, hogy a kis "sárga" (nekem már csak így marad) ugyancsak kiváló SOS fogadására... Történt ugyanis, hogy egyik reggel a kék "behalt" a ('kezdő') megállóban. Persze mondanom sem kell, hogy millió ember nyomul odafenn, tiszta heringparádé, az ajtók ki-be nyílnak, zenebona, kiakadás... Jönnek a 'szerelőbácsik', néznek jobbra-balra, mert a villamos csak nem akar engedelmeskedni. Emberek le, szitkok repkednek (naná, mert a késés a munkahelyről, egyebekről befigyelt a levegőben). Erre megjelent a "kis sárga" es kitolta a színről a "modernet". Függöny be...
Hogy lesz-e még egy villamosvonal megint, azt nem tudom, millió szóbeszéd kering, de hogy mit valósítanak meg és mit nem az a jövő titka. Mindenesetre most fel van túrva a főutca, mert allítólag kinlódnak a sinekkel.
azert erdekelne, milyen szogbol, magyaran honnan fotoztad ezeket az eg-kepeket. van egy olyan erzete az embernek, hogy mintha repulorol latna oket, pedig nemis...