Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52085

Nyilván a politikai haszonszerzés a román fél részéről volt a meghatározó. Ezért építették meg a nyúlfarknyi szakaszukat ilyen gyorsan, hogy elkerüljék a szégyent, hogy a magyar autópálya csatlakozás nélkül véget ér a határnál. 

Előzmény: dimelo (52084)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52084

Értelme van,

de az ünnepi beszédek hitelessége kétséges...

 

X-Y-Z verzió...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52083)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52083

Ha a tehertranzit mehet és használhatja (pl. a hidat), akkor van értelme.

Előzmény: dimelo (52080)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52082

Majd ezt is átadják vagy ötször mint a bazárt. :)

Előzmény: pentium10 (52078)
troglodita Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52081

na igen, miféle jövőbe mutató és demagóg ünnepi beszédet lehet ilyen alkalomra elmondani?

;-)))

Előzmény: dimelo (52080)
dimelo Creative Commons License 2020.09.03 0 2 52080

Itt még az ellenkezője sem biztos:(((

 

Nagyon hülyén néz ki az általános határzár idején határátkelőt nyitni...

 

...vagy éppen a komáromi hidat.

Előzmény: pentium10 (52078)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52079

Köszönöm.

Tehát 1968 után, de 1973 előtt.

Előzmény: RadiX (52077)
pentium10 Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52078

az a hir jarja, hogy ertesitettek a roman felet hogy az M4-et megsem tudjak megnyitni, fenn all az szitu hogy az unnepseget megcsinaljak es utanna le is zarjak a forgalmat

van errol tobb infotok?

RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52077

De 1973 előtt: https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/174727?r=1&c=2119416.1618065:6013618.858268:9, itt már a Fehérváriról csak felhajtani lehet a felüljáróra.

Előzmény: RadiX (52076)
RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 0 52076
Előzmény: trizs77 (52075)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.03 -1 0 52075

Köszönöm.

 

Azt keresem, hogy a 6-os számú főút kivezető szakaszaiban a változás mikor következett be ?

Mikor volt a váltás?

 

Sokáig a Fehérvári úton ment ki a városból a 6-os út, a Budafokin azért nem mehetett mert annak vége a Hunyadi út egy mocsaras susnyásba vezetett.

( zsákutca volt )

Nem volt bekötve a Leányka utcába.

 

A Leányka utcai felüljárót 1964-ben adták át, még szintén az átkötő szakasz nélkül a Hunyadi felé.

Tehát még akkor sem mehetett a 6-os a Budafokin.

Valamikor 1966-1970 utánra saccolom a hivatalos áttételt, amikor a 6-os kivezetőt áttették a Fehérváriról a Budafokira?

 

Mi a véleményed az ügyről?

Előzmény: RadiX (52074)
RadiX Creative Commons License 2020.09.03 0 1 52074

Azt szerintem elfogadhatjuk, hogy ezek a be/kivezető nyomvonalak a belvárosban már jó ideje (mondjuk a 70-es, 80-as évek óta) csak virtuálisan, a kilométerszámozás szempontjából léteznek. A 60-as évek térképein a berajzolt nyomvonalak még ténylegesen találkoztak a Lánchíd budai hjdfőjénél.

 

Jogi szempontból talán ezt a szöveget (és korábbi megfelelőit) érdemes követni:

 

1. melléklet a 432/2012. (XII. 29.) Korm. rendelethez

 

A sugár- és gyűrűirányú közutak

 

Az országos főhálózati elemek fővárosi szakaszai:

 

1. Az 1. sz. főút vonatkozásában a Budaörsi út a városhatár és a Sasadi út között.

2. A 2. sz. főút vonatkozásában a Váci út a városhatár és a Róbert Károly körút között.

3. A 3. sz. főút vonatkozásában a Szabadföld út - Veres Péter út - Kerepesi út - Rákóczi út - Kossuth Lajos utca - Szabad sajtó út.

4. A 4. sz. főút vonatkozásában a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető út.

5. Az 5. sz. főút vonatkozásában az Ócsai út - Grassalkovich út - Helsinki út - Soroksári út.

6. A 6. sz. főút vonatkozásában a 6. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Szerémi út - Rákóczi híd budai felhajtó útja.

7. A 7. sz. főút vonatkozásában a Balatoni út.

8. A 10. sz. főút vonatkozásában a 10. sz. főút bevezető szakasza az ürömi körforgalmú csomópont (körpálya nélkül) és a Kocsis Sándor utca között, valamint a Bécsi út a Kocsis Sándor utca és a Vörösvári út között.

9. A 11. sz. főút vonatkozásában a 11. sz. főút fővárosi bevezető szakasza - Batthyány utca - Rákóczi utca - Szentendrei út.

10. A 31. sz. főút vonatkozásában a Pesti út - Jászberényi út - Körösi Csoma út - Kőbányai út a Liget tér és a Könyves Kálmán körút között.

11. Az 510. sz. főút vonatkozásában a Haraszti út.

12. Az M1-M7 autópálya vonatkozásában az M1-M7 autópálya fővárosi bevezető szakasza - Budaörsi út a Sasadi út és a BAH csomópont között - Hegyalja út a BAH csomópont és az Erzsébet híd között - Erzsébet híd.

13. Az M3 autópálya vonatkozásában az M3 autópálya fővárosi bevezető szakasza.

14. Az M5 autópálya vonatkozásában az M5 autópálya fővárosi bevezető szakasza.

15. A Vörösvári út - Árpád híd - Róbert Károly körút - Hungária körút - Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd.

16. Az Egér út - Andor utca - Galvani utca a Fehérvári út és a Budafoki út között.

17. A Hunyadi János út - Budafoki út a Kondorosi út és a Dombóvári út között.

18. A Dombóvári út a Budafoki út és a Rákóczi híd között - Budai alsó rakpart a Rákóczi híd és a Petőfi híd között - Valdemar és Nina Langlet rakpart - Raoul Wallenberg rakpart - Friedrich Born rakpart - Sztehlo Gábor rakpart - Angelo Rotta rakpart - Slachta Margit rakpart - gróf Esterházy János rakpart - Mozaik utca.

19. Az Üllői út a Határ út és a Könyves Kálmán körút között.

20. Az M0 autóút újpesti felhajtója az M0 és a Váci út között.

 

Eszerint az országos közúti főhálózat a legtöbb irányból a Hungária-gyűrű vonalában ér véget, ennek ellenére mégis bennemaradt a belvárost feltáró észak-déli (budai rakpart) és kelet-nyugati (Budaörsi-BAH-Hegyalja-Erzsébet-híd-Szabad sajtó-Kossuth-Rákóczi-Kerepesi) gerincvonal.

Előzmény: trizs77 (52071)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52073

pl örülök a 8as Várpalotai elkerülőnek 4 sávon .

Amikor épül a 4 sávos főút akkor már elkerüli a városokat,tehát ezek újak.

Csak a 8 as új részeivel fél órát lehet nyerni a regihez képest amikor át kellett menni a lakott területeken.

 

 

Előzmény: dimelo (52066)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52072

7 es Fehérvár környékén,néhány Balaton melletti szakasza.

61 es Kaposvár mellett.

6 os Paks mellett.

445 ös egy része.

Biztos van még.

Épül a 8 as Veszprém elkerülő 4 sávra.

Előzmény: adiaboli (52068)
trizs77 Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52071

Hozzáértőt keresek.

 

azt, hogy az országos egy számjegyű főutak a Budapest Clark Ádám téri 0 km-től indulnak (kivéve a 8-as utat) általában mindenki tudja.

De a Budapesten belüli kivezető szakaszaik leírása hol szerepel?

 

Konkrétan az érdekelne, hogy a 6-os utat hol vezeték ki a városból?

 - 1934-ben?

 - 1954-ben?

 - 1974-ben?

 - 1994-ben?

 - 2014-ben?

 

Nyilván nem azonos útvonalon mert a kivezető utak egy része akkor még nem is létezett.

Van erről valahol egy leírás?

adiaboli Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52070

Igen, én is erre céloztam, és éppen Tőled tudtam meg az A10 első szakasza kapcsán (vö. "Laokoón Erdélyben").

Volt/van erre példa... keleten (D4 és R7 majd egy hónapig így volt, ma már nem, hiszen átadták: https://www.openstreetmap.org/#map=12/48.0723/17.3663

                           ... és nyugaton (S16 Perjentunnel északi alagút - már hónapok óta így ábrázolják): https://www.openstreetmap.org/#map=15/47.1508/10.5613

egyaránt.

Előzmény: pentium10 (52069)
pentium10 Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52069

En azt tudom hogy aszfaltos kozutat engedi a Policy felrakni a terekpre ha nincs is atadva a forgalomnak. Ehhez publikalni kell, es be kell allitani hogy nem lehet ra felhajtani, vagy nem szabad bekotni veglegesen. 

Előzmény: adiaboli (52067)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52068

Melyik az a "stb."?

:-)

Előzmény: Gyurma73 (52060)
adiaboli Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52067

Legyünk tárgyilagosak, és nagyítsunk egyet: nem adta át: https://www.openstreetmap.org/#map=15/47.1878/21.8929

(Mindez két nap múlva már imígyen nem lesz dokumentálható...)

Előzmény: troglodita (52064)
dimelo Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52066

Számítsuk bele, de akkor sem növekedett a hosszuk, csak a minőségük javult.

 

Van kisebb időnyereség, baleseti kockázat csökkenés, környezeti károk mérséklődhetnek...

 

Nincs útdíj bevétel (többlet), nem jelentős az üzemanyag megtakarítás.

Előzmény: Gyurma73 (52060)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52065

Valóban látszik a haladás tavasz óta :)

De minek panaszkodnak, hogy mennyi plusszmunka van a félbehagyott építkezés miatt... Tetszettek volna nem abbahagyni, hogy 5 évet rohadjon, és akkor már több éve kész lenne az északi elkerülő a Tisza híddal együtt...

Előzmény: Autobahn89 (52037)
troglodita Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52064

a térképen mindenesetre egy buzgó román hazaffy már át is adta az A3 határmenti szakaszát: https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.1888/21.8895

;-)))

dimelo Creative Commons License 2020.09.02 0 0 52063

Picit még pontosítható:

Ugyan az az elv és a szándék, de nem ugyanaz a geopozíció.

 

Az M4-A3 a logisztikai racionalitás ellen ható nyomvonal. (full A3 esetén is)

 

Nagylak nem jön képbe Berettyóújfalunál.

 

Ártándnál nem csak Tornyiszentmiklós/Letenye, hanem Rábafüzes, Kópháza/Sopron

és Hegyeshalom/Rajka/Vámosszabadi/Komárom tranzit sem fog

a határról Berettyóújfaluig pályázni.

(M35-M3 nem jó nekik)

Előzmény: Adolphó (52061)
troglodita Creative Commons License 2020.09.02 0 1 52062

hát, ameddig a moldávokkal olyan lazán bánnak, addig szerintem nem is lesz ott schengen...

Előzmény: Jared- (52057)
Adolphó Creative Commons License 2020.09.01 0 0 52061

Őszintén, nem méricskéltem, csak szóltam, hogy Nagylaknál is ugyanez a szitu, hogy bizonyos árutípusokkal a kis határra terel. :)

 

De amúgy igen, amíg a román oldalon nemigen lesz komoly folytatása az A3-nak, addig sok értelme nincs, főleg, ha ehhez hozzávesszük a kamionokat akiket a spúr főnök biztos Szolnok felé küld majd, illetve a Nagylak-Tornyiszentmiklós/Letenye tranzitáló személyforgalom sem fog a határól Berettyóig pályázni.

Előzmény: dimelo (52059)
Gyurma73 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 52060

Ebben nincsenek benne a 4 sávos főútak.

8as ,21 es ,67 es,54 es, stb.

Előzmény: dimelo (51996)
dimelo Creative Commons License 2020.09.01 0 0 52059
Előzmény: Adolphó (52055)
Jared- Creative Commons License 2020.09.01 0 0 52058

Szerintem abbol ott egyszer komplex pihenőhely lesz. Legalábbis a 241-es kilométernél van tervezve egy. Ahogy irtam, az egész mizéria arra vezethető vissza hogy nem akarnak új infrát kiépiteni amely lehet hogy pár év mulva már nem kell. (viszont ahogy a dolgok állnak az EU-ban, lehet valóban jobb lenne kiépiteni) 

Előzmény: Autobahn89 (52052)
Jared- Creative Commons License 2020.09.01 0 1 52057

Komolyra forditva a szót, ez az egész Románia elhalasztott (lefújt?) schengeni csatlakozása miatt van. 

Előzmény: troglodita (52056)
troglodita Creative Commons License 2020.09.01 0 0 52056

Nagylaknál akkora siker volt, hogy muszáj újra előadni... ;-(((

Előzmény: Landsmann_ (52049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!