Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

w.lacika Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133070

ha sima digit multiva méred az átba..hat

a héten mértem töltést 13,9v és a lámpa világított ,

mutatós műszerrel mérve 18-13,2között ugrált..

aztán generátor elküld ....visszahoz felrak lámpa nincs töltés ugyan az motorvezérlőben beírja hibának a generátor töltést hibalámpa nincs...

generátor leszed újra elküld ...vissza      most már jó.-)

 

Előzmény: gesszti (133068)
Paco155 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133069

Nem is Mléxem mikor cseréltem utoljára izzót :)   Mondjuk az is igaz hogy ha véletlenül kiégne a tompított, és a csomagtartóból is valahogy elhagynám a tartalékot még akkor is simán áttenném a távolságiból, vagy a ködlámpából a tompítottba, oszt kalap kabát amíg hazaérek.  Ezért jó ha mindenhol H1 szolgál. :)

Előzmény: C20NE (133067)
gesszti Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133068

Generátorral szerintem nincs gond. (legalábbis ami mezei multiméterrel mérhető lenne) Ennél a típusnál sajnos nem egyedi. ...és legalább jó nagy szopás is az izzócsere.

Előzmény: C20NE (133067)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133067

Azért a generátort is ellenőrizd. Nekem Noname izzók is 3-5 évet bírnak a Volvo-ban, a Ford-ban ugyanezek csak 2évet. A Ford intelligens töltésére gyanakszom, az néha elengedi a feszültséget.

Előzmény: gesszti (133065)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133066

Ez is jó. Ugyanazt a hatást éred el, az indulási áramlökést korlátozod.

Előzmény: Steven57 (133063)
gesszti Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133065

Ez a sz@r kiveri a sima izzókat is, nem csak az emelt fényűt. Csak márkásabbakat veszek bele, de ha fél évnél kicsit többet bírnak, az már ünnep.

Előzmény: cam aro (133062)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133064

Jól olvastad, vékonyabb a szál, magasabb hőmérsékleten üzemel, így mechanikailag sem túl ellenálló és az öregedése is intenzívebb.

 

A régi dolgok mindig jobbak voltak. ( Mikor először gondoltad ezt, akkor kezdtél öregedni ;-)

Előzmény: cam aro (133062)
Steven57 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133063

Hi !

 

Nem akarok bele vau, de én például unva a cserélgetést. Tettem bele egy relét, amikor felkapcsolom először sorba köti az izzókat. Kb 2 mp-re.  1 éve megy így, és bírja.

Előzmény: gesszti (133059)
cam aro Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133062

jo ez a megoldas, de a regi tipust miert nem veri ki ? 

 

..olvastam valahol, hogy ezek a nagyfenyereju pilacsokban tulkepp semmi trukk nincs, csak egyszeruen tul vannak huzva. illetve lejebb.

mintha 24V-s rendszerbe 12V -s izzot tennel.. csak pelda. 

Előzmény: C20NE (133054)
gesszti Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133061

Kösz az ötletet. Kipróbálom, mert már rühellek néhány havonta izzókat cserélni a 2-es megánban...

Előzmény: C20NE (133060)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133060

A melegedés a drótkeresztmetszettől fog függeni, ha közelítőleg akkora, mint a lámpa madzagja, egyáltalán nem fog melegedni. A dióda valami gyors supressor legyen, pl UF4001, vagy hasonló. Ezt tápegységből vagy régi képcsöves TV-ből is lehet bontani.

Előzmény: gesszti (133059)
gesszti Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133059

Van egy halom rossz pc tápom, abból tudok ilyet bontani. Ha 10-15 perc próbaüzem után nem forrósodik, akkor elvileg bírja majd tartósan, ugye? (bontott tekercsnél nem fogom tudni az adatait..)

 

Diódát milyet érdemes mellé tenni? 15A/45V-os van itthon, az elég, ugye?

Előzmény: C20NE (133057)
ökomaki Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133058

Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy egy 2003-as benzines Citroen C3 -ban hol van a benzinszűrő? Cserélném, de nem találom... A segítséget előre is köszönöm!

C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133057

Ilyesmi kivitel: http://www.soselectronic.hu/?str=371&artnum=30177&name=radiohm-51v32a000

 

A menetszámot próbálkozással is megállapíthatod, de 1mH körül szerintem elég lesz.

Előzmény: C20NE (133056)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133056

A tekercsnek van egy jellemzője, az áram nem tud rajta ugrásszerűen változni csak egy függvény szerint az elején meredekebben majd a végén lassabban állandósult állapotot, ami az izzó áramával egyenlő. Ezzel kivéded a hideg izzószál indulási árama okozta galibát. A legtöbb izzó bekapcsoláskor makkan meg.

 

Nem kell túlragozni, kell venni rendes vasat ( porvas, nem sima lemezes vasmag !) ha nem akarsz venni PC tápból tonnákat lehet bontani és arra kell a fojtót megcsinálni.

 

Ami nem tud ugrásszerűen változni az az áram, a feszültséggel már más a helyzet! Amikor kikapcsolsz, akkor a tekercs mágneses tere összeomlik és eközben igyekszik az áramot fenntartani, hiszen mint írtuk nem változhat az áram ugrásszerűen, ezenközben viszont nő a feszültsége. ( Az okokat a Lenz törvény magyarázza! ) Ráadásul ez a feszültség ellentétes az eredeti gerjesztőfeszültség polaritásával, ezért kell a dióda, hogy ezt kisöntölje.

Előzmény: gesszti (133055)
gesszti Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133055

Ezt magyarázd el egy kicsit részletesebben, légy szíves. Tudsz mutatni olyan tekercset, ami jó erre a feladatra?

 

Mondjuk egy ilyen?

 

http://www.hestore.hu/prod_10021219.html

 

A dióda miért is kell?

Előzmény: C20NE (133054)
C20NE Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133054

Ne viccelj már a dióda nem erre való és folyamatos veszteséget okoz! Az induktivitás lett erre kitalálva egy védődiódával az elején. Az az indulási áramlökést korlátozza de miután a  bekapcsolási tranziens lezajlott már csak a benne lévő rézdrót ellenállásával van jelen. A dióda mindenképpen kell a kikapcsolás miatt!

Előzmény: Törölt nick (133051)
Smafu.w126 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133053

Hirtelen egy koppanó hang után elfojt az olaj, egy kis darabon kiütődött a teknő, gyanus volt, bele néztem :)

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133052

Ezt még nem olvastam,  vegyél Tungsram izzót bele, azt 14.5 Voltra tesztelik, és bírja.

Előzmény: -peter (133050)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133051

A megoldás az, hogy egy diódát(szilicium), ami bírja az izzó áramát, sorba kötsz az izzóval.

Az ~0.6 Volttal ejti a feszültséget, ami rá jut. Persze ennyivel csökken a fénye is, de előtte illik megmérni a töltést, illetve az izzóra jutó feszültséget is.

Előzmény: -peter (133047)
-peter Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133050

alapjáraton és 3000-es fordulaton is 14.4 van az aksi kapcsain.

januárban mértem az izzók kacsainál, valami 13.2-13.4V jut rájuk...

Előzmény: Paco155 (133048)
FeZ_ Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133049

A saját tapasztalatom az, hogy a H7-es izzók valóban sokkal hamarabb kiégnek, mint a régebbi H1 vagy H4-esek. Persze a 4 hónap így is elég karcsú. Ettől függetlenül valószínűleg valóban konstrukciósan gyengébb, mert már kapható egy kis védőelektronika (?) a H7-es izzók élettartamának növelésére.

A barátom pl. azt csinálja, hogy mielőtt felkapcsolja a fényszórót, benyomja a hátsó ablakfűtést, majd a fényszóró bekapcsolása után a fűtést kikapcsolja. Azóta sokkal tovább bírják nála az izzók. Mondjuk elég körülményes így fényszórót kapcsolgatni. :-)

 

FeZ

 

 

Előzmény: -peter (133047)
Paco155 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133048

Mondjuk mérd meg a feszültséget.  Alapjáraton, fordulaton, stb.

 

Vagy ha időszakos hiba a gyanúd akkor:  http://coolautoo.hu/feszultsegmerok/65-szivargyujtos-digitalis-feszultsegmero.html

Előzmény: -peter (133047)
-peter Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133047

sziasztok,

 

Megane II. ph2 2008-as autó

Vettem bele január elején egy H7-es izzópárt

Valeo Aquavision sárga színű tompított izzópárt, normál fényerejű, nem emelt fényű, mint a Nightbreakerek...

 

4 hónapot bírtak, aztán tönkrement. Túlfeszre gyanakodok, hogy attól ment tönkre ilyen hamar.

 

Beszéltem egy autóvillamosságis szerelővel. Azt mondta, hogy ha túlfesz tette volna tönkre az izzót, akkor a többi izzó is ugyanúgy megkapná, és hullana a helyzetjelző, index és műszerfal világítás izzója egyaránt.

 

Ő állítja, hogy ezek a H7-es izzók ilyen sz.arok, gyenge konstrukciójúak, ennyit bírnak, sajnos ez van.

 

Neki nincs túlfeszvédője, meg nincs is rá szükség, mert ha a többi izzó nem megy tönkre, akkor nincs is túlfesz... tehát a H7-es élettartama gyenge, ezért ment tönkre.

 

Egyetértetek vele? Mit tehetnék, hogy ne menjenek ilyen hamar tönkre az izzók?

mica-r Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133046

Valami hasonló van, nem pont AUY

Előzmény: 409 (133045)
409 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133045

AUY

Előzmény: mica-r (133044)
mica-r Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133044

milyen motor?

Előzmény: 409 (133043)
409 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 133043

Esetleg a hozzávaló 4hajtókar dugattyústól nincs ott félredobva valamelyik sarokban??

Előzmény: mica-r (133036)
madroly Creative Commons License 2014.05.16 0 0 133042

Jó tipp :)

Előzmény: Quattroman (133041)
Quattroman Creative Commons License 2014.05.16 0 0 133041

Ki vagy?

angliába szökött szomszéd? :-)

Előzmény: madroly (133040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!