Nem is Mléxem mikor cseréltem utoljára izzót :) Mondjuk az is igaz hogy ha véletlenül kiégne a tompított, és a csomagtartóból is valahogy elhagynám a tartalékot még akkor is simán áttenném a távolságiból, vagy a ködlámpából a tompítottba, oszt kalap kabát amíg hazaérek. Ezért jó ha mindenhol H1 szolgál. :)
Generátorral szerintem nincs gond. (legalábbis ami mezei multiméterrel mérhető lenne) Ennél a típusnál sajnos nem egyedi. ...és legalább jó nagy szopás is az izzócsere.
Azért a generátort is ellenőrizd. Nekem Noname izzók is 3-5 évet bírnak a Volvo-ban, a Ford-ban ugyanezek csak 2évet. A Ford intelligens töltésére gyanakszom, az néha elengedi a feszültséget.
Nem akarok bele vau, de én például unva a cserélgetést. Tettem bele egy relét, amikor felkapcsolom először sorba köti az izzókat. Kb 2 mp-re. 1 éve megy így, és bírja.
A melegedés a drótkeresztmetszettől fog függeni, ha közelítőleg akkora, mint a lámpa madzagja, egyáltalán nem fog melegedni. A dióda valami gyors supressor legyen, pl UF4001, vagy hasonló. Ezt tápegységből vagy régi képcsöves TV-ből is lehet bontani.
Van egy halom rossz pc tápom, abból tudok ilyet bontani. Ha 10-15 perc próbaüzem után nem forrósodik, akkor elvileg bírja majd tartósan, ugye? (bontott tekercsnél nem fogom tudni az adatait..)
Diódát milyet érdemes mellé tenni? 15A/45V-os van itthon, az elég, ugye?
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy egy 2003-as benzines Citroen C3 -ban hol van a benzinszűrő? Cserélném, de nem találom... A segítséget előre is köszönöm!
A tekercsnek van egy jellemzője, az áram nem tud rajta ugrásszerűen változni csak egy függvény szerint az elején meredekebben majd a végén lassabban állandósult állapotot, ami az izzó áramával egyenlő. Ezzel kivéded a hideg izzószál indulási árama okozta galibát. A legtöbb izzó bekapcsoláskor makkan meg.
Nem kell túlragozni, kell venni rendes vasat ( porvas, nem sima lemezes vasmag !) ha nem akarsz venni PC tápból tonnákat lehet bontani és arra kell a fojtót megcsinálni.
Ami nem tud ugrásszerűen változni az az áram, a feszültséggel már más a helyzet! Amikor kikapcsolsz, akkor a tekercs mágneses tere összeomlik és eközben igyekszik az áramot fenntartani, hiszen mint írtuk nem változhat az áram ugrásszerűen, ezenközben viszont nő a feszültsége. ( Az okokat a Lenz törvény magyarázza! ) Ráadásul ez a feszültség ellentétes az eredeti gerjesztőfeszültség polaritásával, ezért kell a dióda, hogy ezt kisöntölje.
Ne viccelj már a dióda nem erre való és folyamatos veszteséget okoz! Az induktivitás lett erre kitalálva egy védődiódával az elején. Az az indulási áramlökést korlátozza de miután a bekapcsolási tranziens lezajlott már csak a benne lévő rézdrót ellenállásával van jelen. A dióda mindenképpen kell a kikapcsolás miatt!
A megoldás az, hogy egy diódát(szilicium), ami bírja az izzó áramát, sorba kötsz az izzóval.
Az ~0.6 Volttal ejti a feszültséget, ami rá jut. Persze ennyivel csökken a fénye is, de előtte illik megmérni a töltést, illetve az izzóra jutó feszültséget is.
A saját tapasztalatom az, hogy a H7-es izzók valóban sokkal hamarabb kiégnek, mint a régebbi H1 vagy H4-esek. Persze a 4 hónap így is elég karcsú. Ettől függetlenül valószínűleg valóban konstrukciósan gyengébb, mert már kapható egy kis védőelektronika (?) a H7-es izzók élettartamának növelésére.
A barátom pl. azt csinálja, hogy mielőtt felkapcsolja a fényszórót, benyomja a hátsó ablakfűtést, majd a fényszóró bekapcsolása után a fűtést kikapcsolja. Azóta sokkal tovább bírják nála az izzók. Mondjuk elég körülményes így fényszórót kapcsolgatni. :-)
Valeo Aquavision sárga színű tompított izzópárt, normál fényerejű, nem emelt fényű, mint a Nightbreakerek...
4 hónapot bírtak, aztán tönkrement. Túlfeszre gyanakodok, hogy attól ment tönkre ilyen hamar.
Beszéltem egy autóvillamosságis szerelővel. Azt mondta, hogy ha túlfesz tette volna tönkre az izzót, akkor a többi izzó is ugyanúgy megkapná, és hullana a helyzetjelző, index és műszerfal világítás izzója egyaránt.
Ő állítja, hogy ezek a H7-es izzók ilyen sz.arok, gyenge konstrukciójúak, ennyit bírnak, sajnos ez van.
Neki nincs túlfeszvédője, meg nincs is rá szükség, mert ha a többi izzó nem megy tönkre, akkor nincs is túlfesz... tehát a H7-es élettartama gyenge, ezért ment tönkre.
Egyetértetek vele? Mit tehetnék, hogy ne menjenek ilyen hamar tönkre az izzók?