Keresés

Részletes keresés

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6580

https://youtu.be/CaMfgY-QI08

 

Hátha valaki nem látta.Nem kincsesbánya, de bauxitbánya.Látható GHH rakodógép,bányaMulticar,és egyebek. Bakonyoszlop-II.

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6579

Engem érdekelne a kisvasúti anyag,akár privátba is.Valamennyi nekem is van,de nem sok.

Előzmény: erdőszéli (6570)
alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6578

Az utolsó gépkocsi bauxit Kincsesbányán.1999.

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6577

PN rakodógép távírányítással.

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6576

Szintén Kincsesbánya.JOY./francia/Védőtető nélkül/

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6575

Német.

Előzmény: Pályaőr (6574)
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6574

Dél-afrikai a gép?

Előzmény: alsólánc (6573)
alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 1 6573

GHH-LF 4./védőtető nélkül/

alsólánc Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6572

https://youtu.be/QXKlSGAYWSg

 

Eredeti Kincsesbánya bezárás.Minnerworker ezt dolgozta fel,én adtam neki./Köszönöm munkáját,ez volt a nyersanyag/

Előzmény: SecretDark (6569)
Pályaőr Creative Commons License 2017.06.08 0 1 6571

Brigádélet a kincsesbányai bányában. Mineworker filmje: https://www.youtube.com/watch?v=jrczx_Zb2cI

 

GHH rakodógép munkában:

 

 

 

A kincsesi bauxitbányászat rövid története
(1941 – 1999)


Az Iszkaszentgyörgy-i Bauxitbányában 1941. április 21.-én kezdődött a folyamatos termelés, a Kincses I külfejtésben. Megalakult az önálló Iszkaszentgyörgy-i Bauxitbánya, majd 1958. január 1-én a Fejér megyei Bauxitbányák Vállalat, amelynek mélyművelésű bányáiban 1959-ig gyakorlatilag kézi erővel történt a termelés. Az 1959-ben kezdődött nagyarányú fejlesztőmunka eredményeként – 30 év alatt – 1989-re alakult ki a modern, világszínvonalon gépesített és termelékeny mélyművelésű bauxitbányászat, amelyben alkalmazták a korszerű technika szinte minden vívmányát, a pneumatikát, a hidraulikát, az irányítástechnikát, számítástechnikát, az automatikát, a lézert, a sugártechnikát, amelyek gyökeresen megváltoztatták a bauxit termelési technológiájának minden fázisát, miközben a munkahelyi teljesítmény az 5-6 t/műszak/fő értékről 34-36 t/műszak/fő értékre növekedett. Ennek a világszínvonalú földalatti bauxitbányászatnak fő jellemzője volt a külszíni diszpécserközpontból irányított termelési technológiai lánc, amelynek segítségével a bauxit emberi kéz érintése nélkül került a földalatti munkahelyekről a külszíni gépkocsitöltő állomásig, majd a MÁV vagonokba, vagy készlettérre. A csúcstermelés 1974-ben volt, amikor 986 ezer tonna bauxit került kitermelésre, 1480 fő maximum vállalati létszámmal. 
 
A nagy társadalmi és gazdasági átalakulás során, 1990. január 1.-én a Fejér megyei Bauxitbányák Vállalatot, amely a magyar bauxittermelés kb. 1/3 részét adta, beolvasztották a Bakonyi Bauxitbánya Vállalatba. 1991-ben létrejött a Bakonyi Bauxitbánya Kft és 1996. szeptember 1.-vel az egész magyar bauxitbányászat magánkézbe került.
 
1958 – 1987-ig a Fejér megyei Bauxitbányák Vállalathoz tartozott még a Gánti Bauxitbánya, valamint 1981 – 1989 között a Fenyőfő I. Bauxitbánya is. 
 
Kincsesbányán volt Magyarország harmadik legnagyobb bauxit előfordulása, ahol 1941 – 1999 között 58 év alatt 22.906.229 tonnát termeltek (93%-át mélyművelésből). E közben Gánton 3.655.876 tonnát, Fenyőfőn pedig 1.889.173 tonnát; összességében tehát 28.451.278 tonna bauxit került kitermelésre a Kincsesi bauxitbányászat irányítása alatt. 
 
A Kincsesi bauxitbányászat 1999. augusztus 6-án délelőtt 10 órakor fejezte be a termelést, amikor a Rákhegy II. – Bitó II. bányaüzem külszíni bunkeréből kitöltötték az utolsó gépkocsi bauxitot.

http://www.kincsesbanya.hu/index.php?pg=sub_7
 

Előzmény: SecretDark (6569)
erdőszéli Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6570

a hozzá vezető kisvasútról van anyagom (építés korbeli), a bányáról nincs.

Előzmény: SecretDark (6569)
SecretDark Creative Commons License 2017.06.08 0 0 6569

Sziasztok!

Fejér megyei Kincsesbányai föld alatti bauxit bányáról tud valaki valamit?

Volt már lent valaki? Esetleg képek,valami anyag?

Köszi!

C50 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 6568

Nincs mit.

Előzmény: Törölt nick (6567)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.06 0 0 6567

Köszönöm a jellegrajzot.

 

(A feltöltött fotóról csak IHO infóm volt a készítőjét nem ismertem, ezért volt forrásként megjelölve ahogy.)

 

Mégegyszer köszönöm a segítséget.

 

Üdv: M.G.S.

Előzmény: C50 (6565)
C50 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 6566
Előzmény: Törölt nick (6563)
C50 Creative Commons License 2017.06.05 0 2 6565

A tisztesség, a kegyelet és a szerzői jogok érdekében tegyük hozzá hogy a fotót Hosszú Lajos készítette.

Előzmény: Törölt nick (6563)
bodrostomi Creative Commons License 2017.06.05 0 0 6564
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.05 0 0 6563

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Új vagyok ezen a topikon, némi segítségre lenne szükségem. Az egykori dorogi homokvasúton szolgált villanymozdonyokról szeretnék némi információt, esetleg jellegrajzot. Az utóbbinak nagyon örülnék, modellezéshez lenne rá szükségem. Próbáltam rákeresni több weboldalon de szinte semmit nem találok a mozdonyokról azon kívül, hogy Ganz gyártmányok voltak.

Köszönök minden segítséget előre is.

 

(Fotó az IHO oldaláról)

 

 

 

 

 

John Howard Creative Commons License 2017.06.04 0 0 6562

Erről a térképről tudnál egy nagyobb kivágatot betenni vagy küldeni ímélben? Mondjuk keletről Vízválasztó-Inászó, nyugatról meg Salgótarján belváros, délről inclusive Somlyó. Előre is ezer köszönet!

Előzmény: erdőszéli (6477)
C50 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 6561

Ebből melyik az amit most lebontottak?

Előzmény: Dr Heinz Doofenschmirz (6557)
Bányatörp Creative Commons License 2017.05.16 0 0 6560

Megyei levéltár? Esetleg Nagyvárad?

Előzmény: e_n_d_r_e (6555)
Bányatörp Creative Commons License 2017.05.16 0 0 6559

Az lesz, méghozzá az iker-villanygép.

Előzmény: daruguru (6558)
daruguru Creative Commons License 2017.05.15 0 0 6558

Dorog, 1924.:

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_117721.jpg

 

Ez a régi homokvasút a háttérben?

Dr Heinz Doofenschmirz Creative Commons License 2017.05.14 0 1 6557

Pályaőr Creative Commons License 2017.05.12 0 0 6556
e_n_d_r_e Creative Commons License 2017.05.09 0 0 6555

Sziasztok! Hol lehetne utána nézni XVIII. századi bányajog tulajdonosoknak Bihar vármegyében?

 

bodrostomi Creative Commons License 2017.04.22 0 0 6554

Pár évvel ezelőtt téma volt a Somlyói völgyhíd kutatása, valamint az egykori kisvasút egy részének újjáépítése. Úgy tudom erre pályáztak is.

Előzmény: Törölt nick (6546)
Digoo Creative Commons License 2017.04.21 0 0 6553

Ezeket nagyjából ismerem.Érdekes, a napokban bennem is született egy ilyen gondolat,hogy ahogy a németeknél van "western stadt" Inászón létre lehetne hozni egy bányász skanzent,az acélgyári iparvágányon(és tovább a régi nyomon) meg mehetne kisvasút a főtérről,nagy vasúti kapcsolattal

Előzmény: Törölt nick (6546)
Lacerta Creative Commons License 2017.04.19 0 0 6552

Hehe, ez tök érdekes, itt azt írja, hogy 1940-ben nyitották meg a Finkey-tárót, és ehhez képest a Mapire-ra felrakott 1891-es kataszteri térképen rajta van a táróhoz vezető pálya, és a kiszolgáló épületek is.

http://mapire.eu/hu/map/cadastral/?layers=osm%2C43%2C44&bbox=2297115.4322402906%2C6130245.488321152%2C2299408.543088846%2C6131328.74433138

( Nyilván az lehet a magyarázat, hogy a szóban forgó kataszteri térképet hosszú ideig használták utólagos kiegészítésekkel )

Előzmény: Biborka23 (6550)
Lacerta Creative Commons License 2017.04.19 0 0 6551

Ezt ismerem, köszi, de sajnos a táró helyét nem lehet beazonosítani róla.

Előzmény: Mk452001 (6548)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!